سایپا (خساپا)

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • خوشبخت
    عضو فعال
    • Jul 2012
    • 5464

    #1651
    پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )


    مذاکره همزمان سایپا با "رنو"، "سیتروئن" و "کیا"











    مهدی جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در خصوص برخی خبرها مبنی بر احتمال تغییر مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا، اظهار داشت: من اصلاً به این شایعات توجهی ندارم. هر کجا که رفته ام براساس یک برنامه مدون کار کرده ام. در سایپا هم برنامه‌های خود را شروع کرده‌ام.



    وی با اشاره به اینکه تا پایان امسال سهامداران شاهد وضعیت مناسب این شرکت خواهند بود، افزود: در سال آینده هم مصرف کنندگان شاهد اقدامات من در شرکت سایپا خواهند بود. مطمئن باشید روند سایپا به طور کامل تغییر کرده و بازار سهام وضعیت فعلی شرکت را نشان می‌دهد.



    مدیرعامل سایپا در رابطه با بدهی‌های این شرکت هم گفت: این موضوعات حتماً مرتفع خواهد شد. در شرکت مهندسی مالی انجام شده و از این بعد دریافت تسهیلات به راحتی انجام می شود.



    جمالی با بیان اینکه بزرگترین مشکل سایپا سرمایه در گردش بود، اضافه کرد: تا پایان سال گذشته بدهی این شرکت سه هزار و 200 میلیارد تومان بود اما با مهندسی مالی انجام شده تا پایان سال این موضوع حل خواهد شد.



    وی در خصوص همکاری های بین المللی سایپا با شرکت های خودروسازی افزود: سایپا قرار نیست با پژو همکاری کند بلکه امروز در حال مذاکره با سیتروئن هستیم علاوه بر آن مذاکره با "کیا" نیز آغاز شده است.



    مدیرعامل سایپا اضافه کرد: علاوه بر این دو شرکت، با رنو نیز در حال مذاکره هستیم، البته رنو در تولید مشترک قرار نیست با ایران خودرو همکاری کند.
    زندگی بدون تحریم سلام....

    نظر

    • کيانوش
      عضو فعال
      • Dec 2011
      • 6613

      #1652
      پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

      در اصل توسط خوشبخت پست شده است View Post

      مذاکره همزمان سایپا با "رنو"، "سیتروئن" و "کیا"











      مهدی جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در خصوص برخی خبرها مبنی بر احتمال تغییر مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا، اظهار داشت: من اصلاً به این شایعات توجهی ندارم. هر کجا که رفته ام براساس یک برنامه مدون کار کرده ام. در سایپا هم برنامه‌های خود را شروع کرده‌ام.



      وی با اشاره به اینکه تا پایان امسال سهامداران شاهد وضعیت مناسب این شرکت خواهند بود، افزود: در سال آینده هم مصرف کنندگان شاهد اقدامات من در شرکت سایپا خواهند بود. مطمئن باشید روند سایپا به طور کامل تغییر کرده و بازار سهام وضعیت فعلی شرکت را نشان می‌دهد.



      مدیرعامل سایپا در رابطه با بدهی‌های این شرکت هم گفت: این موضوعات حتماً مرتفع خواهد شد. در شرکت مهندسی مالی انجام شده و از این بعد دریافت تسهیلات به راحتی انجام می شود.



      جمالی با بیان اینکه بزرگترین مشکل سایپا سرمایه در گردش بود، اضافه کرد: تا پایان سال گذشته بدهی این شرکت سه هزار و 200 میلیارد تومان بود اما با مهندسی مالی انجام شده تا پایان سال این موضوع حل خواهد شد.



      وی در خصوص همکاری های بین المللی سایپا با شرکت های خودروسازی افزود: سایپا قرار نیست با پژو همکاری کند بلکه امروز در حال مذاکره با سیتروئن هستیم علاوه بر آن مذاکره با "کیا" نیز آغاز شده است.



      مدیرعامل سایپا اضافه کرد: علاوه بر این دو شرکت، با رنو نیز در حال مذاکره هستیم، البته رنو در تولید مشترک قرار نیست با ایران خودرو همکاری کند.
      دیروز شنیدم.
      1-سایپا تا کنون 5شرکت زیر مجموعه خود را به خپارس واگذار کرده است.و قرار هست تا پایان هفته دو شرکت معظم خود را که در اخرین اطلاعیه شفاف سازی خود گفته بود یعنی خکاشا و مالیبل را که بالغ بر 6هزار میلیارد تومان می ارزد را هم به خپارس واگذار کند.
      و هفته دیگر 49درصد خپارس را به شرکت رنو بفروشد.
      سایپا75درصد خپارس را دارد لذا رنو 3کرسی و سایپا2 کرسی در هیات مدیره خواهند داشت.
      سایپا و ورنا از این محل حداقل 500تومان و وساپا حداقل700تومان تعدیل مثبت سود خواهند ساخت.
      ..............................................
      2-سایپا قرار هست 25درصد یعنی 2کرسی مدیریتی خود را در شرکت سایپارا به یک شرکت ......خودرو ساز واگذار کند.
      از این محل سایپا و ورنا حداقل 300تومان و وساپا 500تومان تعدیل مثبت سود خواهند داد.
      ..........................................
      3-ورنا قرار هست 30درصد بلوک خمحرکه خود را واگذار کند که حداقل 60تومان تعدیل مثبت سود خواهد ساخت.
      .....................................
      سال 95 سال رنسانس گروه خودرو هست.
      سال 95 سال رفتن خپارس و سایپا به بورسهای اروپایی هست.
      ورنا و سایپا و وساپا هدف بالای700تومان دارند.

      نظر

      • خوشبخت
        عضو فعال
        • Jul 2012
        • 5464

        #1653
        پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

        شرط سخت سایپا برای رنو






        رنو در حالی این روزها مشغول مذاکره با سایپا برای همکاری مشترک است که مسوولان سایپا شرطی عجیب پیش پای این خودروساز فرانسوی قرار داده اند.
        مسوولان رنو از چندی پیش وارد مذاکره با سایپایی ها شده و قصد دارند شراکتی جدید را با دومین خودروساز بزرگ ایران آغاز کنند، با این حال شرط سختی که برای خودروساز فرانسوی در نظر گرفته اند، مذاکرات را پیچیده کرده است. به گفته منابع آگاه، سایپا با رنو شرط کرده که نباید با ایران خودرو فعالیت مشترک داشته باشد. منابع آگاه تاکید می کنند، مسوولان سایپا به رنویی ها گفته اند تنها در صورتی با این شرکت همکاری خواهند کرد که خودروساز فرانسوی قید تولید مشترک با ایران خودرو را بزند. به عبارت بهتر، سایپایی ها شرط کرده اند که رنو در ایران خودرو محصول سواری جدید تولید نکند و نهایتا محصولاتی مانند وانت در این شرکت به تولید برساند.

        به گزارش صنعت نویس،هرچند رنو هنوز واکنشی رسمی به این شرط سایپا نشان نداده، با این حال آن طور که مدیرعامل سایپا عنوان کرده، رنو با ایران خودرو تولید مشترک نخواهد داشت. این بدان معناست که ایران خودرو باید قید همکاری با رنو را در حوزه محصولات سواری بزند، مگر اینکه اتفاق دیگری رخ داده و رنویی ها از سایپا عبور کرده و به سمت آبی های جاده مخصوص بیایند. شرط سایپا برای رنو در حالی است که ایران خودرویی ها می گویند پس از اتمام مذاکرات رنو با سایپا، وارد مذاکره با این خودروساز فرانسوی خواهند شد.

        زندگی بدون تحریم سلام....

        نظر

        • کيانوش
          عضو فعال
          • Dec 2011
          • 6613

          #1654
          پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

          در اصل توسط کيانوش پست شده است View Post
          دیروز شنیدم.
          1-سایپا تا کنون 5شرکت زیر مجموعه خود را به خپارس واگذار کرده است.و قرار هست تا پایان هفته دو شرکت معظم خود را که در اخرین اطلاعیه شفاف سازی خود گفته بود یعنی خکاشا و مالیبل را که بالغ بر 6هزار میلیارد تومان می ارزد را هم به خپارس واگذار کند.
          و هفته دیگر 49درصد خپارس را به شرکت رنو بفروشد.
          سایپا75درصد خپارس را دارد لذا رنو 3کرسی و سایپا2 کرسی در هیات مدیره خواهند داشت.
          سایپا و ورنا از این محل حداقل 500تومان و وساپا حداقل700تومان تعدیل مثبت سود خواهند ساخت.
          ..
          ............................................
          2-سایپا قرار هست 25درصد یعنی 2کرسی مدیریتی خود را در شرکت سایپارا به یک شرکت ......خودرو ساز واگذار کند.
          از این محل سایپا و ورنا حداقل 300تومان و وساپا 500تومان تعدیل مثبت سود خواهند داد.
          ..........................................
          3-ورنا قرار هست 30درصد بلوک خمحرکه خود را واگذار کند که حداقل 60تومان تعدیل مثبت سود خواهد ساخت.
          .....................................
          سال 95 سال رنسانس گروه خودرو هست.
          سال 95 سال رفتن خپارس و سایپا به بورسهای اروپایی هست.
          ورنا و سایپا و وساپا هدف بالای700تومان دارند.
          عرضه يکجاي سهام کنترلي شرکت ماليبل سايپا (خليبل4) 94/12/16 14:42
          كارگزاران محترم عضو فرابورس، به اطلاع مي رساند؛ پيرو بيانيه شماره 0953/الف/94 مورخ 24/11/1394 و اطلاعيه شماره 0961/الف/94 مورخ 09/12/1394 اين شركت، ميزان 9/99 درصد (نود و نه مميز نه دهم درصد) سهام کنترلي شرکت ماليبل سايپا (سهامي عام) در نماد معاملاتي خليبل4 با قيمت پايه کل 2,969,101,488,773 ريال، روز سه شنبه مورخ 18/12/1394 از طريق بازار پايه فرابورس ايران، مورد عرضه قرار مي گيرد. براي اطلاع از جزئيات بيشتر مي توانيد به بيانيه و اطلاعيه مذکور واقع در وب سايت رسمي شركت فرابورس ايران مراجعه فرمائيد. مديريت عمليات بازار و اعضاي فرابورس ايران
          ............................................
          سه شنبه این شرکت را خپارس بر میداره
          میشه ششمین شرکت
          هفتمی خکاشا خواهد بود.


          هفته یگه هم رنو میاد خواستگاری خپارس

          نظر

          • کيانوش
            عضو فعال
            • Dec 2011
            • 6613

            #1655
            پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

            در اصل توسط کيانوش پست شده است View Post
            عرضه يکجاي سهام کنترلي شرکت ماليبل سايپا (خليبل4) 94/12/16 14:42
            كارگزاران محترم عضو فرابورس، به اطلاع مي رساند؛ پيرو بيانيه شماره 0953/الف/94 مورخ 24/11/1394 و اطلاعيه شماره 0961/الف/94 مورخ 09/12/1394 اين شركت، ميزان 9/99 درصد (نود و نه مميز نه دهم درصد) سهام کنترلي شرکت ماليبل سايپا (سهامي عام) در نماد معاملاتي خليبل4 با قيمت پايه کل 2,969,101,488,773 ريال، روز سه شنبه مورخ 18/12/1394 از طريق بازار پايه فرابورس ايران، مورد عرضه قرار مي گيرد. براي اطلاع از جزئيات بيشتر مي توانيد به بيانيه و اطلاعيه مذکور واقع در وب سايت رسمي شركت فرابورس ايران مراجعه فرمائيد. مديريت عمليات بازار و اعضاي فرابورس ايران
            ............................................
            سه شنبه این شرکت را خپارس بر میداره
            میشه ششمین شرکت
            هفتمی خکاشا خواهد بود.


            هفته یگه هم رنو میاد خواستگاری خپارس
            عرضه يکجاي سهام مديريتي غيرکنترلي شرکت توليد خودرو سايپا کاشان (خکاشا4) 94/12/16 13:48
            كارگزاران محترم عضو فرابورس، به اطلاع مي رساند؛ پيرو بيانيه شماره 0957/الف/94 مورخ 05/12/1394 اين شركت، ميزان 99/48 درصد (چهل و هشت مميز نود و نه صدم درصد) سهام مديريتي غيرکنترلي شرکت توليد خودرو سايپا کاشان (سهامي عام) در نماد معاملاتي خکاشا4 با قيمت پايه کل 4,946,528,437,080 ريال، روز سه شنبه مورخ 18/12/1394 از طريق بازار پايه فرابورس ايران، مورد عرضه قرار مي گيرد. براي اطلاع از جزئيات بيشتر مي توانيد به بيانيه مذکور واقع در وب سايت رسمي شركت فرابورس ايران مراجعه فرمائيد. مديريت عمليات بازار و اعضاي فرابورس ايران
            ....................................
            این هم هفتمی

            نظر

            • خوشبخت
              عضو فعال
              • Jul 2012
              • 5464

              #1656
              پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

              زمان بازگشایی نماد معاملاتی گروه سایپا در بورس








              به گزارش نوآوران امین ، علی بیگ زاده در گفتگو با خبرنگار بورس خبرگزاری فارس ؛ درباره زمان بازگشایی نماد معاملاتی گروه سایپا و سرمایه گذاری سایپا و دیگر زیرمجموعه های آن گفت: بازگشایی نمادها در بورس منوط به تکمیل اطلاعات بر اساس آئین نامه افشا است که پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام می‌گیرد.



              وی با بیان این که توقف نماد معاملاتی سایپا و برخی از شرکت‌های وابسته به آن پس از ارایه گزارش های مالی بودجه سال ۹۵ و عملکرد سه ماهه سوم ۹۴ بطور خودکار متوقف شده است، افزود: سازمان بورس همزمان با این توقف از ناشران این شرکت‌ها، گزارش‌ها و اطلاعات را مطابق آئین نامه افشاء درخواست کرده و از نظر کارشناسی انتظار بر این است که نماد معاملاتی سایپا و سرمایه گذاری سایپا و دیگر نماد های معاملاتی وابسته بعد از رفع موارد ابهام و اطلاع رسانی صورت گیرد.



              این مقام مسئول از دلایل توقف طولانی نماد معاملاتی شرکت کنتورسازی ایران نیز سخن گفت و افزود: در برخی نمادهای معاملاتی از جمله کنتور سازی ایران عدم اطمینان از تحقق اطلاعات ارایه شده بجای موضوع ابهام در اطلاعات و گزارش های مالی برای نهاد ناظر بورس مورد توجه قرار می گیرد. ارایه گزارش های مالی با تفاوت چند برابری نسبت به سود قبلی این انتظار را برای نهاد ناظر بازار ایجاد می کند که در جستجوی پاسخ به این پرسش باشد که آیا سود براوردی در دوره‌ای که ناشر آن را پیش‌بینی کرده محقق می‌شود یا خیر؟



              وی افزود: ذی نفعان بازار سهام از سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر انتظار دارند که با افزایش ضریب اطمینان بخشی از تحقق سود برآوردی برخی ناشران بورسی که از انحراف چندین برابری نسبت به گزارش های قبلی برخوردارهستند، مانع از تضییع حقوق سهامداران در بازار شود.



              بیگ زاده با بیان اینکه تلاش اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس نظارت شیشه ای برای عموم سهامداران و قابل رویت بودن بررسی ها و نظارت های صورت گرفته در این نهاد است، افزود: مکاتبات سازمان و پاسخ های ناشران روی سایت کدال قرار می گیرد. گاهی میزان انحراف در گزارش های مالی در حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد رقم سود اعلامی نسبت به گزارش‌های قبلی است که در این زمینه سازمان بورس با اعتقاد به افزایش نقدشوندگی سهم، نسبت به بازگشایی نماد اقدام می‌کند اما گاهی به دلیل وجود انحراف های بسیار بالا تنها موضوع اطمینان بخشی از اطلاعات ارایه شده در دستور کار قرار می گیرد تا بازار دچار گمراهی نشود.



              به گفته وی ناشر "آکنتور" در گزارش هایی که به بازار ارایه کرده از واردات چند قلم کالا در پروژه تعویض صندوق های فروشگاهی در یک ماهه پایانی سال خبر داده است در عین حال واردات صندوق های وعده داده شده، تایید سایر نهادهای ذیربط که متولی راه اندازی این صندوق ها هستند و یا انتظار برای وصول برخی چک ها به منظور تکمیل فرایند فروش موضوعاتی است که می بایست پس از تحقق آنها به افزایش ضریب اطمینان حداقلی نهاد ناظر بورس کمک کند.



              وی ادامه داد بدون شک ناشر می بایست در برابر این گزارش اعلامی به نهاد ناظر بازار پاسخگو باشد و دلایل خود را به این نحوه اطلاع رسانی ارایه دهد.



              بیگ زاده گفت: سازمان بورس تلاش می کند با کاهش ابهام ها روند توقف نمادهای معاملاتی در بازار سهام را به کوتاه ترین زمان ممکن برساند.
              زندگی بدون تحریم سلام....

              نظر

              • b-asgharne
                عضو فعال
                • Nov 2013
                • 1055

                #1657
                پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                خبر خوب برای گروه سایپا

                وزير صنعت نوروززاده رييس ايدرو را بركنار كرد ، منصور معظمی معاون سابق برنامه ريزی وزير نفت رييس ايدرو شد. رییس سازمان گسترش کمی با مدیریت سایپا اختلاف داشت و به همین دلیل وزیر ویرا در جهت حمایت از اصلاحات درون گروه سایپا تغییر داد .
                ➖➖➖
                ⚜ بورس نیوز

                نظر

                • b-asgharne
                  عضو فعال
                  • Nov 2013
                  • 1055

                  #1658
                  پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                  این هم از خلیبل

                  http://www.tsetmc.com/Loader.aspx?ParTree=151311&i=13386530483282972


                  نظر

                  • خوشبخت
                    عضو فعال
                    • Jul 2012
                    • 5464

                    #1659
                    پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                    خساپا

                    هر چند مذاکرات شرکت سایپا با سیتروئن برای تولید مشترک طولانی شده، اما آنگونه که از خبرها شنیده می‌شود، در جریان مذاکرات میان این دو شرکت تولید محصول C4 نهایی شده است.مدل هاچ‌بک این خودرو در اروپا تولید می‌شود اما در قرارداد جدید میان این دو شرکت قرار است مدل سدان این خودرو به مرحله تولید مشترک برسد. آنگونه که به‌نظر می‌سد، خط تولید C4 در کشورهای روسیه و چین در حال فعالیت است و به احتمال زیاد، ایران سومین کشور تولیدکننده این خودرو سیتروئن خواهد بود.
                    زندگی بدون تحریم سلام....

                    نظر

                    • b-asgharne
                      عضو فعال
                      • Nov 2013
                      • 1055

                      #1660
                      پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                      و خکاشان
                      http://www.tsetmc.com/Loader.aspx?Pa...05780095986494

                      نظر

                      • خوشبخت
                        عضو فعال
                        • Jul 2012
                        • 5464

                        #1661
                        پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                        شرط سایپا برای رنو منطقی است









                        شرطی سخت که هنوز هیچ واکنشی از سوی رنویی که تمایل دارد با هر دو غول خودروسازی ایران همکاری‌اش را ادامه دهد، در پی نداشته است. اما این شرط چقدر منطبق با منطق است؟ سابقه رنو در ایران به همکاری با هر دو خودروساز بزرگ ایران یعنی ایران خودرو و سایپا برمی‌گردد. زمانی‌که پلتفرم ال 90 برای تولید در اختیار هر دو شرکت قرار گرفت.



                        به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرصت امروز ، گرچه قرارداد ال 90 آنگونه که روی کاغذ معقول به نظر می‌رسید، پیش نرفت، اما در نهایت این خودرو با وجود ظاهر نه چندان زیبایش، توانست از نظر کیفی جای خود را در دل مشتریان ایرانی باز کند. با اجرایی شدن برجام، رنو نیز تصمیم گرفت فعالیتش را در ایران با چارچوب‌های تازه وزارت صنعت، منطبق کرده و گسترش دهد. از همین رو مانند گذشته هر دو گزینه ایران خودرو و سایپا را پیش روی خود دید.



                        پیمان کارگر، مدیرعامل شرکت رنو پارس و مدیرکل رنو در ایران، در این زمینه می‌گوید: «رنو برای خرید شرکت یا سایت تولید تنها عمل نخواهد کرد، بلکه می‌خواهد با شراکت فعالیتش را به پیش ببرد. بنابراین، در کنار فعالیت‌هایی که تاکنون با ایران خودرو و سایپا داشته‌ایم، با شرکت سایپا و ایران خودرو در حال مذاکره هستیم تا یک فریم جدید همکاری را با این دو شرکت ادامه دهیم. یعنی با هر دو شریک برنامه‌هایی جدید خواهیم داشت که در قالب این برنامه‌ها، مدل‌های جدید و سرمایه‌گذاری جدید را داریم و می‌خواهیم که دست‌مان در تولید و خدمات پس از فروش بازتر باشد.مذاکراتی که اکنون در حال انجام است و فعلاً محرمانه است، موجب خواهد شد که بخش‌های ظرفیتی طراحی، تولیدی و خدمات پس از فروش اضافه به وجود بیاید.»



                        البته به گفته کارگر، اولویت اول رنو نهایی کردن قرارداد با سایپا است. حالا اما اولویت نخست این شرکت شرطی دشوار برای آنها گذاشته است. اما آیا این شرط منطقی است؟ حسن کریمی سنجری، کارشناس صنعت خودرو در پاسخ به این پرسش می‌گوید: «شرایط بازار خودرو در ایران با همه کشورها متفاوت است؛ یعنی نمی‌توانیم این شرایط را با کشورهایی نظیر چین، مکزیک و ترکیه که اصطلاحا کشورهای نوظهور شناخته می‌شوند، مقایسه کنیم. زیرا آبشخور هر دو شرکت بزرگ خودروسازی ما از یک منشأ است، بنابراین شرط گروه سایپا منطقی است.»



                        او ادامه می‌دهد: «اگر رنو بخواهد با هر دو شرکت مشارکت داشته باشد، مناسب نیست و کار منطقی این است که رنو با یکی از این شرکت‌ها فعالیتش را ادامه دهد. اینکه بخواهیم رنو را تقسیم کنیم و بخشی از آن را به سایپا و بخش دیگر را به ایران خودرو بدهیم، از یک سو ممکن است منجر به رقابت در کیفیت ساخت و خدمات پس از فروش شود، همان اتفاقی که درباره ال 90 رخ داد اما بهتر است اجازه دهیم که این رقابت فقط در یک کلاس و یک برند اتفاق نیفتد زیرا شرایط رقابت غیرانحصاری از بین می‌رود.»



                        کریمی با بیان اینکه هر چه میزان سرمایه‌گذاری در کشور بیشتر شود، رقابت بین میزان سرمایه‌گذاری و میزان منفعتی که به خودروسازی ما می‌رسد بیشتر خواهد شد، تصریح می‌کند: «چرا باید برای یک شرکت همه پتانسیل خودروسازی‌مان را روی میز مذاکره بگذاریم؟ در این فضا نوعی رقابت ایجاد می‌شود که به نفع طرف خارجی است. اگر ما از ابتدا این دو شرکت را بر این اساس طبقه‌بندی کرده بودیم که خودروهای زیر 30 میلیون را به سایپا بدهیم و خودروهای بالای 30 میلیون را به ایران خودرو، آ‌ن‌وقت چنین شراکتی منطقی بود.»



                        همچنین بهرام شهریاری، کارشناس صنعت خودرو نیز در گفت‌وگویی درباره این پیشنهاد بیان می‌کند: «هر شرکتی می‌تواند شرایط خودش را اعلام کند؛ بنابراین چنین درخواستی خیلی دور از انتظار نیست اما اینکه یک برند بخواهد با هر دو شرکت، همکاری کند جذاب نیست. اشتباهی که هر دو خودروساز ما دوباره در حال ارتکاب آن هستند این است که می‌خواهند همان مسیر گذشته را طی کنند به این معنا که هم رنو و پژو چند محصول را در ایران تولید کنند، این مسیر فایده‌ای ندارد زیرا این خودروها قدیمی خواهند شد و دوباره برای تولید محصول تازه باید جوینت ونچر دیگری صورت گیرد.»



                        او با تأکید بر اینکه شرکت‌های خارجی باید با خودروسازان ما شریک شوند، می‌گوید: «اگر یک برند به قصد شراکت به ایران بیاید، طبیعتا نمی‌تواند دو شریک در ایران داشته باشد و در این صورت خودروسازی ما مسیر توسعه را پیدا خواهد کرد. شرکای خارجی باید در کارخانه با ما شریک شوند و نه در محصول.»کارشناسان معتقدند که شرط سایپا کاملا منطبق با منطق است اما طبیعتا رنو هم شرایط خودش را برای شراکت خواهد داشت که زمان روشنگر همه این شرایط خواهد بود.
                        زندگی بدون تحریم سلام....

                        نظر

                        • خوشبخت
                          عضو فعال
                          • Jul 2012
                          • 5464

                          #1662
                          پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                          از سایپا به گوش می رسد پس از کش و قوس های فراوان ،این شرکت با سازمان بورس برای افزایش سرمایه 120 درصدی از محل تجدید ارزیابی سرمایه گذاری ها توافق کرده است و مجمع فوق العاده افزایش سرمایه شنبه برگزار می شود
                          زندگی بدون تحریم سلام....

                          نظر

                          • Alain Delon
                            Banned
                            • Dec 2014
                            • 628

                            #1663
                            پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )


                            و باز هم خبر جدید از سایپا.......

                            لیدر خودرویی ها همچنان پرخبر


                            سایپا بعد از فروش و واگذاری دو شرکت مالیبل سایپا و سایپا کاشان که روز گذشته در بازار فرابورس عرضه و به فروش رسید، تصمیم دارد که بلوک مدیریتی شرکت کساپا ( سایپا شیشه ) را به فروش برساند.

                            سایپا برنامه های ویژه ای برای واگذاری و فروش شرکتهای زیرمجموعه و وابسته خود را دارد.



                            منبع: سایت بورس24

                            نظر

                            • کيانوش
                              عضو فعال
                              • Dec 2011
                              • 6613

                              #1664
                              پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                              در اصل توسط خوشبخت پست شده است View Post
                              شرط سایپا برای رنو منطقی است









                              شرطی سخت که هنوز هیچ واکنشی از سوی رنویی که تمایل دارد با هر دو غول خودروسازی ایران همکاری‌اش را ادامه دهد، در پی نداشته است. اما این شرط چقدر منطبق با منطق است؟ سابقه رنو در ایران به همکاری با هر دو خودروساز بزرگ ایران یعنی ایران خودرو و سایپا برمی‌گردد. زمانی‌که پلتفرم ال 90 برای تولید در اختیار هر دو شرکت قرار گرفت.



                              به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرصت امروز ، گرچه قرارداد ال 90 آنگونه که روی کاغذ معقول به نظر می‌رسید، پیش نرفت، اما در نهایت این خودرو با وجود ظاهر نه چندان زیبایش، توانست از نظر کیفی جای خود را در دل مشتریان ایرانی باز کند. با اجرایی شدن برجام، رنو نیز تصمیم گرفت فعالیتش را در ایران با چارچوب‌های تازه وزارت صنعت، منطبق کرده و گسترش دهد. از همین رو مانند گذشته هر دو گزینه ایران خودرو و سایپا را پیش روی خود دید.



                              پیمان کارگر، مدیرعامل شرکت رنو پارس و مدیرکل رنو در ایران، در این زمینه می‌گوید: «رنو برای خرید شرکت یا سایت تولید تنها عمل نخواهد کرد، بلکه می‌خواهد با شراکت فعالیتش را به پیش ببرد. بنابراین، در کنار فعالیت‌هایی که تاکنون با ایران خودرو و سایپا داشته‌ایم، با شرکت سایپا و ایران خودرو در حال مذاکره هستیم تا یک فریم جدید همکاری را با این دو شرکت ادامه دهیم. یعنی با هر دو شریک برنامه‌هایی جدید خواهیم داشت که در قالب این برنامه‌ها، مدل‌های جدید و سرمایه‌گذاری جدید را داریم و می‌خواهیم که دست‌مان در تولید و خدمات پس از فروش بازتر باشد.مذاکراتی که اکنون در حال انجام است و فعلاً محرمانه است، موجب خواهد شد که بخش‌های ظرفیتی طراحی، تولیدی و خدمات پس از فروش اضافه به وجود بیاید.»



                              البته به گفته کارگر، اولویت اول رنو نهایی کردن قرارداد با سایپا است. حالا اما اولویت نخست این شرکت شرطی دشوار برای آنها گذاشته است. اما آیا این شرط منطقی است؟ حسن کریمی سنجری، کارشناس صنعت خودرو در پاسخ به این پرسش می‌گوید: «شرایط بازار خودرو در ایران با همه کشورها متفاوت است؛ یعنی نمی‌توانیم این شرایط را با کشورهایی نظیر چین، مکزیک و ترکیه که اصطلاحا کشورهای نوظهور شناخته می‌شوند، مقایسه کنیم. زیرا آبشخور هر دو شرکت بزرگ خودروسازی ما از یک منشأ است، بنابراین شرط گروه سایپا منطقی است.»



                              او ادامه می‌دهد: «اگر رنو بخواهد با هر دو شرکت مشارکت داشته باشد، مناسب نیست و کار منطقی این است که رنو با یکی از این شرکت‌ها فعالیتش را ادامه دهد. اینکه بخواهیم رنو را تقسیم کنیم و بخشی از آن را به سایپا و بخش دیگر را به ایران خودرو بدهیم، از یک سو ممکن است منجر به رقابت در کیفیت ساخت و خدمات پس از فروش شود، همان اتفاقی که درباره ال 90 رخ داد اما بهتر است اجازه دهیم که این رقابت فقط در یک کلاس و یک برند اتفاق نیفتد زیرا شرایط رقابت غیرانحصاری از بین می‌رود.»



                              کریمی با بیان اینکه هر چه میزان سرمایه‌گذاری در کشور بیشتر شود، رقابت بین میزان سرمایه‌گذاری و میزان منفعتی که به خودروسازی ما می‌رسد بیشتر خواهد شد، تصریح می‌کند: «چرا باید برای یک شرکت همه پتانسیل خودروسازی‌مان را روی میز مذاکره بگذاریم؟ در این فضا نوعی رقابت ایجاد می‌شود که به نفع طرف خارجی است. اگر ما از ابتدا این دو شرکت را بر این اساس طبقه‌بندی کرده بودیم که خودروهای زیر 30 میلیون را به سایپا بدهیم و خودروهای بالای 30 میلیون را به ایران خودرو، آ‌ن‌وقت چنین شراکتی منطقی بود.»



                              همچنین بهرام شهریاری، کارشناس صنعت خودرو نیز در گفت‌وگویی درباره این پیشنهاد بیان می‌کند: «هر شرکتی می‌تواند شرایط خودش را اعلام کند؛ بنابراین چنین درخواستی خیلی دور از انتظار نیست اما اینکه یک برند بخواهد با هر دو شرکت، همکاری کند جذاب نیست. اشتباهی که هر دو خودروساز ما دوباره در حال ارتکاب آن هستند این است که می‌خواهند همان مسیر گذشته را طی کنند به این معنا که هم رنو و پژو چند محصول را در ایران تولید کنند، این مسیر فایده‌ای ندارد زیرا این خودروها قدیمی خواهند شد و دوباره برای تولید محصول تازه باید جوینت ونچر دیگری صورت گیرد.»



                              او با تأکید بر اینکه شرکت‌های خارجی باید با خودروسازان ما شریک شوند، می‌گوید: «اگر یک برند به قصد شراکت به ایران بیاید، طبیعتا نمی‌تواند دو شریک در ایران داشته باشد و در این صورت خودروسازی ما مسیر توسعه را پیدا خواهد کرد. شرکای خارجی باید در کارخانه با ما شریک شوند و نه در محصول.»کارشناسان معتقدند که شرط سایپا کاملا منطبق با منطق است اما طبیعتا رنو هم شرایط خودش را برای شراکت خواهد داشت که زمان روشنگر همه این شرایط خواهد بود.

                              خدا را شکر خکاشا را خپارس طبق برنامه برداشت و مالیبل را مگا
                              بعدا مگا را هم میدهند به خپارس
                              پس تا کنون
                              ..........................
                              1-تولیدی رینگ سایپا
                              2-قالبهای بزرگ صنعتی سایپا
                              3-سایپا پرس
                              4-طراحی مهندسی وساخت تجهیزات و ابزار الات سایپا
                              5-رنگ و رزین طیف سایپا
                              6-سایپا کاشان
                              ......................................
                              به خپارس واگذار شد.
                              و بزودی مگا موتور و مالیبل که تو دل مگا رفته هم به خپارس واگذار میشه


                              ............................................
                              چرا؟
                              به چه هدفی؟
                              به چه منظوری ارزش دارایی خپارس از 5هزار میلیارد توان به بیش از 12هزار میلیارد تومان داره فراتر میره
                              .
                              ........................................


                              1-شراکت با رنو بعنوان اورده
                              2-واگذاری بلوک مدیریتی با 3کرسی به رنو و 2کرسی برای سایپا

                              ..............
                              هر دو اتفاق قیمت سهم رنو پارس را به بالای500تومان خواهد رسانید.
                              خپارس داره یک شرکت بین المللی میشه
                              قطعا اگر با رنو مشارکت و بلوک زده بشه در بورس اروپا هم معامله خواهد شد.
                              .............
                              بازار هنوز 2ریالیش نیفتاده بیفته خپارس اوج میگیره

                              نظر

                              • Alain Delon
                                Banned
                                • Dec 2014
                                • 628

                                #1665
                                پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )


                                توافق سایپا و سیتروئن برای واگذاری 50 درصد از سهام شرکت سایپا کاشان / 500 هزار دستگاه خودروهای لوکس سیتروئن در این کارخانه تولید می شود.


                                منبع: اقتصاد آنلاين

                                نظر

                                در حال کار...
                                X