سایپا (خساپا)

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • orumbourse
    ستاره دار (1)
    • Nov 2011
    • 10189

    #1741
    پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

    در اصل توسط ایرج سابق پست شده است View Post
    خکاوه از دیروز صف خرید بود با اینکه خساپا منفی معامله میشد به همراه دیگر نماد ها !!!!
    لیدرو گروه خساپاست،خکاوه هم خوبه ولی من از لیدر صحبت میکنم سهمی که بتونه با حرکتش بازار رو تحت تاثیر بذاره.خود خکاوه هم بارها از خساپا تاثیر مثبت یا منفی گرفته.دیروز خکاوه صف خرید شد بعد از اینکه خساپا رو در منفی جمع کردند.
    "مطالب و پست های ارسالی اینجانب به هیچ وجه توصیه به خرید یا فروش برای کسی نیست، صرفا نظرات شخصی اینجانب درمورد سهام بازاربورس می باشد والبته ممکنه تمامی اون مطالب اشتباه هم باشد"

    نظر

    • ایرج سابق
      عضو فعال
      • Oct 2015
      • 7434

      #1742
      پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

      کاهش قیمت سایپا از 190 تومان به قیمت 145 تومان فقط برای سوار شدن افراد خاص بوده چون باید با قیمت پایین باز مشد تا دوباره سهم انگیزه رشد داشته باشه و هم کمکی باشه به رشد شاخص کل !!!
      بهترین دانش آن است که سودمند باشی

      نظر

      • ایرج سابق
        عضو فعال
        • Oct 2015
        • 7434

        #1743
        پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

        در اصل توسط orumbourse پست شده است View Post
        لیدرو گروه خساپاست،خکاوه هم خوبه ولی من از لیدر صحبت میکنم سهمی که بتونه با حرکتش بازار رو تحت تاثیر بذاره.خود خکاوه هم بارها از خساپا تاثیر مثبت یا منفی گرفته.دیروز خکاوه صف خرید شد بعد از اینکه خساپا رو در منفی جمع کردند.
        مچکریم روحانی !!!!:D
        بهترین دانش آن است که سودمند باشی

        نظر

        • کيانوش
          عضو فعال
          • Dec 2011
          • 6613

          #1744
          پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

          در اصل توسط orumbourse پست شده است View Post
          لیدرو گروه خساپاست،خکاوه هم خوبه ولی من از لیدر صحبت میکنم سهمی که بتونه با حرکتش بازار رو تحت تاثیر بذاره.خود خکاوه هم بارها از خساپا تاثیر مثبت یا منفی گرفته.دیروز خکاوه صف خرید شد بعد از اینکه خساپا رو در منفی جمع کردند.
          امروز ثابت کرد که لیدر هست.
          صف خریدش بدون عرضه موند.
          گروه سایپا تحت کنسرسیوم مجبور هست بلوک فولاد و ونیکی را بخره.
          چون برای فروش بلوک به خارجی کرسی را از دست میده.
          وساپا و ورنا یک طرف قضیه کنسرسیوم هستند.احتمالا وام میگیرند.از خارجی یا داخلی

          نظر

          • ایرج سابق
            عضو فعال
            • Oct 2015
            • 7434

            #1745
            پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

            با هماهنگی کانون کارگزاران بورس و در بازدید فردا از محل کارخانه: 1395/1/18
            سایپا با میزبانی از فعالان بازار سرمایه، آخرین وضعیت را توضیح می دهد


            با هماهنگی کانون کارگزاران بورس و بورس جمعی از مدیران کارگزاری، تامین سرمایه و سبدگردان از کارخانه سایپا بازدید می کنند تا به ابهامات و

            سئوالات ناشی از آخرین وضعیت مالی و عملیاتی پاسخ داده شود.


            به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی شرکت های خودرویی طی ماه های اخیر به لیدر اصلی بازار سهام تبدیل شده اند که بعد از افزایش

            سرمایه 125 درصدی سال گذشته سایپا و همچنین زیرمجموعه هایی چون زامیاد و سایپا آذین و زمزمه هایی مبنی بر واگذاری 20 درصد سهام سایپا به سیتروئن، ابهامات و سئوالاتی برای فعالان بازار سرمایه ایجاد شده است.

            برهمین اساس کانون کارگزاران بورس و بورس تهران در ادامه برنامه سال های اخیر بازدید فعالان از شرکت ها ، اقدام به برگزاری بازدید از خط تولید

            سایپا برای فردا پنچ شنبه کرده اند که اولین برنامه سال جدید محسوب می شود.
            به این ترتیب ، جمعی از مدیران شرکت های کارگزاری، تامین سرمایه، سبدگردان و مشاور سرماه گذاری بعد از بازدید کارخانه سایپا ، ابهامات و

            سئوالات مربوط به آخرین وضعیت مالی و عملیاتی این غول خودرو ساز را مطرح می کنند.

            بهترین دانش آن است که سودمند باشی

            نظر

            • کيانوش
              عضو فعال
              • Dec 2011
              • 6613

              #1746
              پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

              مدیر عامل پارس خودرو :
              حداقل ۵۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری در گروه سایپا نهایی شده است
              عصر خودرو- هرچند برخی از خودروسازان خارجی، سهامداری و مالکیت برخی از کارخانه‌های خودروسازی در کشورمان را پیش شرط حضور خود در ایران خوانده بودند، اما مقاومت برخی مسوولان صنعتی و خودروسازی مانع از تحقق این امر شده بود. حال به‌رغم تمام مخالفت‌ها، به‌نظر می‌رسد که اولین گام‌ها برای سهامداری خودروسازان خارجی در صنعت خودرو کشور برداشته شده؛ به‌طوری‌که یکی از دو شركت بزرگ تولید‌کننده خودرو، واگذاری و فروش سهام به شركت‌های خارجی را آغاز کرده است.


              به گزارش عصرخودرو به نقل از دنیای اقتصاد ، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که لغو تحریم‌ها و به‌دنبال آن ابراز تمایل بسیاری از شركت‌های خودروساز خارجی برای حضور در ایران نقطه عطفی در صنعت خودرو کشور است. بر این اساس دو شركت بزرگ خودروساز این روزها در مذاكرات سخت و فشرده با برندهای معتبر دنیا به‌دنبال ایده‌آل‌ترین قرارداد با شركت‌های مذكور هستند. در این میان هر چند ایران‌خودرو جزئیاتی از قراردادهای خود با شركای خارجی را علنی کرده، اما سایپا ترجیح داده تا نهایی شدن مذاكرات سكوت اختیار کند. به این ترتیب به سراغ ناصر آقامحمدی، قائم‌مقام توسعه محصول و مدیرعامل شركت پارس‌خودرو رفتیم تا از روند مذاكرات کسب اطلاع کنیم. وی شراكت با چهار خودروساز خارجی را در روند مذاكرات نهایی شده می‌داند و واگذاری سهام برخی شركت‌های سایپا به خودروسازان خارجی را قطعی می‌خواند.

              همكاری با خودروسازان معتبر جهانی پس از برجام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است. این در شرایطی است که با گذشت نزدیک به 8 ماه از توافق هسته‌ای ایران و غرب هنوز اخباری از مشاركت‌های جدید سایپا و خودروسازان خارجی منتشر نشده است. روند مذاكرات شما با شركت‌های خارجی چگونه است و در چه مرحله‌ای قرار دارید؟

              سایپا متشكل از 7 شركت خودروسازاست که هریک ازآنها هویت حقوقی مجزا و ظرفیت اقتصادی خود را دارند. طبیعی است که گروه سایپا باید ترتیبی را اتخاذ کند تا ضمن حفظ برند داخلی خود بتواند از طریق جذب سرمایه‌گذاری به انتقال تكنولوژی، تربیت نیروی انسانی متخصص و ارتقای صنعتی‌سازی در سطح کشور کمک کند؛ بنابراین سایپا براین اساس شركای خود را انتخاب می‌کند. پس از اجرای برجام شركت‌های بسیاری برای مذاكره به گروه سایپا مراجعه کردند، اما این شركت قصد ندارد که با 7 تا 8 شریک همكاری داشته باشد، زیرا این همكاری باید از عمق کافی و امنیت لازم بر اساس سرمایه‌گذاری برخوردار باشد تا از این طریق بتوانیم سرمایه‌‌گذاری سازنده‌ای داشته باشیم و از یک مقیاس اقتصادی تولید برخوردار شویم. شریک آینده ما باید چنین مشخصاتی داشته باشد و این کار را سخت می‌کند. سیاست دولت این است که در شرایط جدید، جذب سرمایه‌گذاری صورت بگیرد و این توسعه و همكاری عمق داده شود؛ بنابراین از بین شركت‌های خارجی متعدد که با ما در حال مذاكره هستند تنها 3 تا 4 شریک استراتژیک را انتخاب می‌کنیم. با این حال جمع سرمایه‌گذاری خارجی که تاكنون در گروه سایپا در مراحل نهایی است و به‌زودی آغاز می‌شود، حداقل 500 میلیون یورو خواهد بود که به‌طور واقعی موجب تحول صنعت خودروی کشور و ارتقای جایگاه سایپا در بازار منطقه خواهد شد.


              این 3 تا 4 شریک قطعا تاكنون مشخص شده‌اند هر چند برخی اخبار از قطعیت همكاری مشترک شما و سیتروئن خبر می‌دهند.

              البته بازیگران اصلی خودرو در بازار ایران به‌صورت سنتی مشخص هستند و شركت سایپا از گذشته فعالیت خود را با شركت‌ سیتروئن شروع کرد و این شركت سابقه طولانی در بازار ایران دارد. یکی از تجربه‌های موفق همكاری با این شركت تولید موفق خودروی زانتیا بود که بعد از آن c5 را نیز به بازار معرفی کردیم؛ بنابراین این شركت یکی از شركای قوی سایپا در آینده خواهد بود و این همكاری در آینده ادامه دارو ریشه دارتر خواهد شد.


              در حال حاضر مذاكرات با این شركت در چه سطحی است؟ و نوع همكاری به چه صورت خواهد بود؟

              ما با سیتروئن به‌صورت جوینت‌ونچر یک شركت مشترک تشکیل خواهیم داد که در آن سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی هم خواهد بود. از آنجا که دولت همواره بر صادرات، داخلی‌سازی، کیفیت و ارتقای خدمات پس از فروش تاکید کرده؛ بنابراین قصد داریم الزاماتی را درون قراردادهای خود با شركای خارجی بگنجانیم که همه این موارد را دربربگیرد تا به تعبیر دیگر شریک ما به‌صورت کامل درگیر فعالیت و همكاری خود با شركت سایپا شود. براین اساس در دور جدید همكاری‌ها، شركت سیتروئن به‌صورت سرمایه‌گذاری مشترک، حضور مستقیم خواهد یافت و محصولات این شركت به‌صورت فول‌رنج در سایپا کاشان تولید خواهد شد و تمام زنجیره ارزش را در برخواهد گرفت. با این حال به‌دلیل محرمانه بودن مذكرات در شرایط کنونی بیشتر از این نمی‌توان درباره چند و چون قرارداد آینده با این شركت صحبتی به میان آورد.


              براساس همكاری‌های گذشته با این شركت قرار بود برخی محصولات از جمله C4 در سایپا تولید شود که در حال حاضر نیز این گزینه مطرح است و همین موضوع موجب شده برخی خودروهای تولیدی این شركت در بازار ایران را قدیمی بدانند. آیا سیتروئن قصد دارد محصولات قدیمی خود را در سایپا تولید کند؟

              سیتروئن یک برند معتبر در بازار اروپا است؛ بنابراین محصولات به روزی دارد که در موقع مناسب معرفی خواهند شد.مهم این است که این محصولات فقط برای بازار ایران نیست و محصولاتی هستند که جهت فروش در منطقه خاورمیانه، آفریقا و هند، تنها در ایران تولید خواهند شد و پتانسیل صادرات آنها بیش از سایر محصولات است.


              خودروهای تولیدی با این شركت در چه دامنه قیمتی به مشتریان ایرانی عرضه می‌شوند؟

              در قرارداد با هر شركت خارجی قطعا رنج قیمتی از یک دامنه پایین تا بالا تعیین خواهد شد که در همكاری خود با سیتروئن قصد داریم دامنه قیمتی 45 تا 120 میلیون را پوشش دهیم.


              همكاری با رنو به کجا رسیده است. آنگونه که گفته می‌شود توافقات نهایی نیز صورت گرفته است؟

              سایپا از سال 1355 فعالیت خود را با رنو آغاز کرد و این خودروساز نیز یکی از شركای قدیمی شركت سایپا محسوب می‌شود. از آن موقع بخش زیادی از قطعات بدنه را ساخت داخل کردیم و پرس شاپ ما با تولید قطعات رنو5 تاسیس شد. این همكاری با تولید رنو21 ادامه یافت و در سال‌های گذشته محصول ‌L90 را با این شركت در قالب شركت مشترک رنوپارس به تولید رساندیم. در هر صورت این خودروساز یکی از شركای عمده تجاری سایپا محسوب می‌شود؛ زیرا سرمایه‌گذاری بیش از 300 میلیون یورو میان دو شركت صورت گرفته است. هرچند در دوران تحریم صدمات بسیار زیادی به شركت پارس‌خودرو وارد شد، اما نگاه ما به آینده است و رنو یکی از شركای عمده ما محسوب می‌شود؛ بنابراین قصد داریم فعالیت‌هایمان را در جوینت‌ونچر موجود رنو-پارس توسعه دهیم و در کنار آن یک همكاری جدید با رنو را نیز آغاز خواهیم کرد.


              در حال حاضر رنو منتقد عملكرد دو شركت خودروساز داخلی با این شركت فرانسوی است، این انتقادات در شرایطی به‌طور گسترده رسانه‌ای شده که تولید‌کنندگان داخلی ترجیح می‌دهند در مقابل آن سكوت اختیار کنند، این سكوت شما نشانه چیست؟

              البته این انتقادات دو طرفه است، اما به‌نظر ما جای طرح این انتقادات افكار عمومی نیست زیرا فعالیت ما اقتصادی است؛ بنابراین منطقی‌ترین روش حل مسائل به‌صورت مصلحانه و در اتاق مذاكره است. دیدگاه سایپا مثبت است و به آینده نظر دارد، بنابراین طرح مباحث و مسائل گذشته مانند تعهدات معوق، مانند توقف تولید مگان و کاهش تولید تندر و ضررو زیان‌هایی که به سایپا وارد شد را کنار گذاشتیم و قصد طرح آنها را در افكار عمومی نداریم زیرا به یک آینده سازنده و به نفع طرفین می‌اندیشیم و برای روابط اقتصادی خود با احترام متقابل توجه داریم.


              این آینده سازنده آیا به معنی واگذاری سهام به این شركت فرانسوی نیست؟

              از آنجا که گروه خودروسازی سایپا در قالب شركت‌های مختلف خودروساز اداره می‌شود، آزادی عمل بیشتری برای این نوع از فعالیت‌ها دارد و بر همین اساس قراردادهای جدید به‌صورت همكاری در مالکیت و واگذاری سهام خواهد بود. در حال حاضر یک قرارداد اولیه جدید به‌صورت سرمایه‌گذاری مستقیم با شركت رنو در یکی از شركت‌های خودروساز امضا شده است و کار اجرایی این قرارداد در چندماه آینده نهایی خواهد شد.

              شما مشخصا با واگذاری سهام یا مالکیت خودروسازان خارجی موافقید؟

              قطعا با چنین موضوعی موافق هستم و سایپا فكر می‌کند الزامات در مورد داخلی‌سازی و صادرات با مشاركت خودروسازان معتبر جهانی عملی‌تر است.


              رنو طی چند ماه گذشته برای شركت‌های خودروساز داخلی شرط و شروط‌ بسیاری قرار داده است، آیا در مذاكرات شما این شروط تكرار شده است؟

              هیچ شركتی نمی‌تواند برای ما شرط و شروط بگذارد، سایپا نقش پیشرو در صنعت خودرو بازار ایران دارد و ما یکی از بازیگران اصلی در بازار خودروی ایران و منطقه هستیم.


              نوع محصولات تولیدی و بازه قیمتی چگونه خواهد بود؟

              رنج قیمتی محصولات رنو متنوع‌تر است و به‌دلیل آنكه همكاری با رنو از نوع همكاری در مالکیت است؛ بنابراین محصولات ارایه شده نیز بسیار متنوع خواهد بود.


              یکی دیگر از شركای شما که هیچ‌گاه مشاركت با آن رسانه‌ای نشد، شركت کیا است. در شرایط کنونی که تحریم‌ها لغو شده، آینده همكاری شما با این شركت چگونه خواهد بود؟

              همكاری سایپا با کیا بسیار خوب بوده است. زمانی که کیا با نام آسیا موتور فعالیت داشت، سایپا با جسارت محصول پراید این شركت را به ایران آورد و تولید کرد. پراید یک تغییر در نگرش و استاندارد زندگی مردم ایران ایجاد کرد، زیرا این محصول قیمت پایینی داشت اما کولر و شیشه ‌بالابربرقی که نیاز بخشی از مشتریان ایرانی در گذشته را داشت. در سال‌های اخیر خودروی ریو و بعد از آن سراتو را تولید کردیم. بر این اساس کیا یکی از شركای قابل‌اطمینان بازار خودروی ایران است، اما سایپا قصد ندارد براساس روش‌های قدیمی با این شركت همكاری کند. قطعا براساس الزامات وزارت صنعت با این شركت نیز مذاكره خواهیم کرد از سال گذشته با این شركت در حال مذاكره هستیم و در حال حاضر نیز ادامه دارد. کیا و سایپا به‌دلیل شناختی که با یکدیگر دارند، همكاری خوبی را در آینده رقم خواهند زد و براساس سیاست‌های جدید، نگرش‌های تازه‌ای میان دو شركت ایجاد شده است. هرچند روند مذاكرات در شرایط کنونی محرمانه است، اما کیا یکی از شركای اصلی شركت سایپا در آینده نزدیک محسوب می‌شود. پتانسیل همكاری با کیا بسیار بالا خواهد بود؛ زیرا شبكه تامین و فروش سایپا با استاندارد کیا آشنا است و با آن کار کرده‌اند.


              از آنجا که در ابتدای صحبت‌ها اشاره کردید که قصد همكاری با 3 تا 4 شركت را دارید آیا نیسان گزینه دیگر شما برای شراكت در آینده است؟

              نیسان نیز یکی از شركای سایپا در پارس‌خودرو است و در حال حاضر مذاكره با این شركت در جریان است. با توجه به اینكه رنو و نیسان، ائتلاف استراتژیک دارند؛ بنابراین نوع همكاری با نیسان نیز در آینده بر این اساس رقم خواهد خورد.


              پارس‌خودرو همیشه به‌عنوان خودروسازی شناخته می‌شود که محصولات لوكس تولید می‌کند، اما یکی از انتقادات جدی به این شركت همكاری با خودروسازان چینی در دوران تحریم بوده است. با توجه به اینكه در شرایط کنونی معادلات در بازار خودروی ایران در حال تغییر است، آینده همكاری با خودروسازان چینی چگونه خواهد بود؟

              پارس‌خودرو شركتی بود که پیش از تحریم‌ها با 300 هزار ظرفیت در حال فعالیت بود، اما در دوران تحریم به‌دلیل شرایط بد، این شركت رو به تعطیلی بود و بسیاری از پرسنل خطوط رنو و نیسان ممكن بود خانه‌نشین شوند، اما نمی‌توانستیم با بیکار کردن 8 هزار کارگر یک بحران اجتماعی را رقم بزنیم. در چنین شرایطی پارس‌خودرو باید به حیات خود ادامه می‌داد؛ بنابراین در این دوران برای ادامه فعالیت خود همكاری با چند شركت برتر چینی بسیار با کیفیت را آغاز کرد. چین سالانه بیش از 22 میلیون دستگاه خودرو تولید می‌کند و این کشور در آینده چند برند قوی در بازارهای خودرو خواهد داشت؛ زیرا سرمایه‌گذاری سنگینی در صنعت خودرو انجام داده‌ است. بنابراین در شرایط تحریم برای ادامه فعالیت شركت با خودروسازان مطرح در چین همكاری صورت گرفت. با این حال گروه خودروسازی سایپا با توجه به توازنی که باید برقرار شود این فرصت را از دست نخواهد داد، اما آینده همكاری با این شركت‌ها در چارچوب سیاست‌های وزارتخانه ادامه خواهد داشت.


              سهم چینی‌ها در پارس‌خودرو چند درصد خواهد بود؟

              از آنجا که براساس سیاست‌های جدید این همكاری ادامه خواهد داشت، اما سهم آینده آنها در کل گروه خودروسازی سایپا نزدیک به 5 تا 10 درصد وابسته به شرایط سرمایه‌گذاری و رقابت‌پذیری خواهد بود.
              ...........
              خپارس و خساپا جهانی میشند.
              هم جوینت
              هم واگذاری سهام

              خپارس
              خساپا
              وساپا
              ورنا

              نظر

              • orumbourse
                ستاره دار (1)
                • Nov 2011
                • 10189

                #1747
                پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                سایپا صف خرید شد ،احتمالا بقیه گروه هم با نگاه به خساپا صف خرید خواهند شد.
                "مطالب و پست های ارسالی اینجانب به هیچ وجه توصیه به خرید یا فروش برای کسی نیست، صرفا نظرات شخصی اینجانب درمورد سهام بازاربورس می باشد والبته ممکنه تمامی اون مطالب اشتباه هم باشد"

                نظر

                • arad700
                  ستاره دار (1)
                  • Jul 2013
                  • 3238

                  #1748
                  پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                  سجاد جان بین ورنا وساپا حریل سفارس رکیش کدام را پیشنهاد می کنی؟
                  Honesty is the best policy

                  نظر

                  • arad700
                    ستاره دار (1)
                    • Jul 2013
                    • 3238

                    #1749
                    پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                    سجاد عزیز ایکاش مجددا کانال تلگرام را فعال می کردید تا بتونیم بیشتر از تحلیلهاتون بهره ببریم
                    Honesty is the best policy

                    نظر

                    • orumbourse
                      ستاره دار (1)
                      • Nov 2011
                      • 10189

                      #1750
                      پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                      در اصل توسط arad700 پست شده است View Post
                      سجاد جان بین ورنا وساپا حریل سفارس رکیش کدام را پیشنهاد می کنی؟
                      با سفارس و وساپا(داحل روند صعودی ،شکست 297 تومن و تثبیت بالای 300 تومن،وساپا آینده خوبی میتونه داشته باشه) موافقم بقیه رو مطالعه ای نداشتم.
                      "مطالب و پست های ارسالی اینجانب به هیچ وجه توصیه به خرید یا فروش برای کسی نیست، صرفا نظرات شخصی اینجانب درمورد سهام بازاربورس می باشد والبته ممکنه تمامی اون مطالب اشتباه هم باشد"

                      نظر

                      • orumbourse
                        ستاره دار (1)
                        • Nov 2011
                        • 10189

                        #1751
                        پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                        امروز معاملات خساپا و بقیه گروه یه پیچیدگی خاصی داره ولی من فکر میکنم اینا همچنان پتانسیل صعود دارند ،بنظرمن ،سهامداری با رعایت حد ضرر برای بقیه گروه بد نیست.
                        وقتی خساپا میتونه ،پس بقیه هم باید بتونند.
                        من به این عقیده ندارم که خساپا بالا بره و بقیه هاچ و واچ در منفی یا اندک مثبت فقط نگاش کنند ،اگه قراره خساپا بالا بره بنظرم بقیه هم بایستی دیر یا زود به اون بپیوندن.
                        "مطالب و پست های ارسالی اینجانب به هیچ وجه توصیه به خرید یا فروش برای کسی نیست، صرفا نظرات شخصی اینجانب درمورد سهام بازاربورس می باشد والبته ممکنه تمامی اون مطالب اشتباه هم باشد"

                        نظر

                        • masoud ramezani
                          عضو فعال
                          • Jul 2013
                          • 587

                          #1752
                          پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                          فروش مقداری سایپا به صف خرید

                          نظر

                          • ایرج سابق
                            عضو فعال
                            • Oct 2015
                            • 7434

                            #1753
                            پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                            چهارشنبه، 18 فروردین 1395 - 14:57
                            در اواخر سال 95 تولید خودرو افزایش می‌یابد
                            زیان انباشتـه سایپا پرداخت شد
                            به گزارش سایپا نیوز و به نقل از روزنامه دنیای خودرو روز دوشنبه 16 فروردین ماه، وزیر صنعت و مدیرعامل سایپا مهمان کمیسیون صنایع و معادن

                            مجلس بودند. در این جلسه نکات زیادی از روزهای صنعت خودرو در سال گذشته ذکر و به پیش‌بینی‌های این صنعت در سال آینده نیز اشاره شد. از

                            دیگر سو، با توجه به این‌که سال 95 سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده است، در جلسه عصر دوشنبه به مفهوم و تاثیر این شعار

                            در صنعت خودرو نیز اشاره شد. در این جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت گزارشی از عملکرد وزارتخانه در سال 95 ارائه کرد. علی سبحانی‌فر،

                            سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم در گفت‌وگو با روزنامه «دنیای خودرو» به جزئیات این جلسه اشاره کرد و گفت: «نعمت‌زاده از

                            کمیسیون صنایع و معادن مجلس درخواست کرد برای تشویق صادرات، بودجه خاصی در نظر گرفته شود.» نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای

                            ادامه داد: «جمالی، مدیرعامل سایپا نیز گزارشی از وضعیت این خودروساز در سال گذشته ارائه داد که با توجه به کاهش چشمگیر تولید سایپا در

                            سال‌های گذشته، از حدود یک‌میلیون به 400 هزار خودرو در سال سبب زیان به رقمی حدود 3هزار و 200 میلیارد تومان شده است.» سبحانی‌فر

                            افزود: «جمالی اعلام کرد سال گذشته تلاش شد زیان انباشته سایپا با اصلاح ساختار مالی کاهش یابد. این اصلاحات سبب شده است سرمایه

                            اسمی مالی شرکت از 1700 به 4 هزار میلیارد تومان برسد و زیان انباشته پرداخت شود.»
                            افزایش تولید در راه است


                            سبحانی‌فر ‌در مورد جزئیات این جلسه به روزنامه «دنیای خودرو» می‌گوید: «این جلسه در بحث مشکلات بخش خودرو بود که در سال 94 رخ داد و

                            جمالی توضیحات لازم را داد. بخش سایپا با توجه به چندسال گذشته مشکلاتی داشتند که شامل کاهش تولید می‌شد و این کاهش خودرو، باعث

                            شده بود هزینه‌های سربار بالا برود و با توجه به اصلاح ساختار مالی که داشتند زیان انباشته‌ای که حدود 3هزار و 200 میلیارد برآورد می‌شد؛ اعلام

                            کردند زیان را پرداخت کنند و اکنون به وضعیت مناسبی رسیده است
                            .حتی پیش‌بینی می‌شود در سال جدید به سوددهی هم برسد و همین طور

                            افزایش تولید هم داشته‌اند.» سخنگوی مجلس تاکید می‌کند: «
                            در حال حاضر سایپا تصمیم دارد قراردادهایی را نهایی کند که قراردادهای جدیدی

                            هستند و قرار است شرکت‌های دارای برند با این شرکت مشارکت داشته باشند. این وضعیت کلی است که مسئول سایپا مطرح کرد.»


                            سبحانی‌فر همچنین درباره گفته‌های وزیر در این جلسه نیز می‌گوید: «وزیر صنعت بیشتر به اقتصاد مقاومتی در سال 95 اشاره و اعلام کرد برنامه‌ای

                            که تنظیم کرده‌اند براساس این موضوع است که صنایع کوچک و متوسط را احصا کنند. زیرا این صنایع دچار مشکل هستند و پیش‌بینی می‌شود از این

                            وضعیت نجات پیدا کنند. پیش‌بینی وزیر براساس 16 هزار میلیارد تومان است که قرار است برای حل مشکلات این صنایع، 13 هزار میلیارد تومان برای

                            صنایع کوچک و 3 هزار میلیارد تومان برای صنایع متوسط اختصاص داده شود. حدود 10 هزار واحد تولیدی وجود دارند و با این تزریقات حدود 180

                            هزار شغل جدید در بخش صنایع ایجاد می‌شود.»

                            سبحانی‌فر در پاسخ به این سوال که آیا در سال آینده افزایش صادرات خودرو خواهیم داشت؟ گفت: «درباره بحث افزایش خودرو در حال حاضر در

                            بحث ایران خودرو تازه کارهای‌شان شروع شده است و در حال انجام مراحل کار هستند، قرار است با شرکت پژو مشارکت کنند و پیش‌بینی می‌شود

                            بتوانند از اواخر سال به تولید مصرف برسند.»

                            بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                            نظر

                            • کيانوش
                              عضو فعال
                              • Dec 2011
                              • 6613

                              #1754
                              پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                              ?اخبارمهم سايپا كه هم اكنون منتشر شد??

                              1️⃣ تفاهم نامه سرمايه گذاري مستقيم سيتروين در سايپاي كاشان با مشاركت خپارس انجام شده است و قرار است ٤٩ درصد ان به سيتروين واگذار شود

                              2️⃣ سرمايه گذاري مستقيم رنو در يكي از شركتهاي سايپا

                              3️⃣ كمتر از ده درصد محصولات به چيني ها اختصاص داده مي شود

                              4️⃣ به دليل ارتباط استراتژيك رنو و نيسان
                              تفاهمنامه همكاري بين سايپا و نيسان نيز در حال انعقاد است

                              5️⃣ با شركت كيا براي توليد تعدادي از محصولات كيا در حال مذاكره هشتند و در حال حاضر در حال توليد كيا سراتو هستند و قرارداد تامين مالي نيز در حال بروسي است

                              6️⃣ دو پلت فرم مدرن sp0و sp1 در شركت مستقر گرديده و قرار است از سال ٩٦ خودروهايي جديدي به بازار ارايه شود

                              7️⃣ در سال گذشته سهم از بازار شركت ٣ درصد افزايش يافته و هدفگذاري ٥.٥ درصد افزايش سهم بازار براي سال ٩٥ انجام شده است

                              8️⃣ بادكوبه: در اواسط سال ٩٤ چند قطعه ساز تصميم بر خريد سهام ٤٣ درصد سايپا داشتند كه بدليل كاهش شديد قيمت سهام در ان تاريخ معامله انجام نگرديد
                              و مقرر شد ارزش دارايي هاي شركت به روز تقويم گرديده و سپس در خصوص واگذاري تصميم گرفته شود

                              9️⃣ اخوندي: تصميم جدي براي مديريت و كاهش هزينه هاي سايپا گرفته ايم. كه با توجه به كاهش هزينه هاي توليد حاشيه سود شركت هم حتي با كاهش قيمت ؛ بيشتر شود

                              ? شيدايي: در سال گذشته بيش از صد ميليارد هزينه مالي شركت رنا به دليل خريد سهام سايپا به وساپا پرداخت كرده بود كه با تصميم جديد و واگذاري سهام سايپا به وساپا و تسويه بدهي با وساپا؛ اين هزينه مالي كمر شكن در سال ٩٥ رخ نخواهد داد.

                              1️⃣1️⃣ آخوندي : كاهش هزينه هاي مالي از طريق يوزانس در سال ٩٥ قطعا اتفاق خواهد افتاد

                              1️⃣2️⃣ اخوندي: قرار است سايپا هاب سيتروين براي توليد و صادرات خودرو به هند، خاورميانه و افريقا باشد و اين قرارداد بلندمدت خواهد بود(٢٠ سال)

                              1️⃣3️⃣ اخوندي: روندي كه سايپا در پيش گرفت رو با توجه به ادامه معافيت مالياتي در سال بعد؛ قطعا شركتهاي ديگر بازار سرمايه در پيش خواهند گرفت و اين تجديد ارزيابي ها به نفع بازار سرمايه و گامي براي شفاف سازي بيشتر دارايي هاي شركتهاست

                              1️⃣4️⃣ بادكوبه: با صندوق فولاد توافق شده مه فقط در صف خريد عرضه بشه و به نحوي نباشه كه روند صعودي متزللل شود همچنين در روند هاي نزولي از عرضه خودداري نمايند
                              قرار است كه اقاي نوبخت ترتيبي بدهد كه تخصيص بودجه صندوق فولاد زودتر انجام شود كه صندوق فولاد مجبور به فروش سهام در بازار نباشد

                              1️⃣5️⃣ بادكوبه: با ونيكي هم جلسه گذاشتيم و پتانسيل هاي سهم رو به ايشان معرفي كرديم و تصميم نهايي خريد يا فروش سهام سايپا با خود شركت ونيكي هست و اميدواريم تصميم منطقي بگيرند

                              1️⃣6️⃣ اخوندي: مطمين هستيم شرايط سايپا به جايي خواهد رسيد كه به هيچ عنوان حقوقي عرضه كننده در سهم نداشته باشيم.

                              1️⃣7️⃣ استاني مدير عامل وساپا: افزايش سرمايه وساپا قطعا قبل از مجمع انجام خواهد شد.
                              در خصوص زمين پلاسك هم اقدامات موثري انجام شده و در صورت نهايي شدن ان از طريق كدال اعلام خواهد شد

                              ??اخبار نشست سايپا با فعالين بازار

                              نظر

                              • orumbourse
                                ستاره دار (1)
                                • Nov 2011
                                • 10189

                                #1755
                                پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                                دیر یا زود بقیه گروه هم مجبورند با خساپا همگام بشند.
                                "مطالب و پست های ارسالی اینجانب به هیچ وجه توصیه به خرید یا فروش برای کسی نیست، صرفا نظرات شخصی اینجانب درمورد سهام بازاربورس می باشد والبته ممکنه تمامی اون مطالب اشتباه هم باشد"

                                نظر

                                در حال کار...
                                X