سایپا (خساپا)

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • آریو
    عضو فعال
    • Mar 2011
    • 4834

    #166
    در اصل توسط 13661366 پست شده است View Post
    اصلا مقایسه زامیاد با سایپا مقایسه دریاچه با دریاست.................................
    ولی اینده رو اصلا نمیشه پیشبینی کرد و با تغییر تیم مدیریتی کل مجموعه متحول میشه.
    سایپا یه دریاست ...

    دریایی که چندتا دریاچه بهش ختم میشه ...

    در یاچه هایی که یکی یکی در حال خشک شدنن ..

    تو خود بخوام آینده دریا رو !




    قطعا با باریدن باران رحمت الهی(تغییرات مدیریتی و برداشتن تحریم ها) دریاچه ها پر از آب میشن و دریایی به زیبایی دریای شمال خواهیم داشت
    ریسک از آنجایی ناشی می‌شود که ندانید در حال انجام چه کاری هستید.

    نظر

    • 13661366
      عضو عادی
      • Sep 2011
      • 243

      #167
      در اصل توسط آریو پست شده است View Post
      سایپا یه دریاست ...

      دریایی که چندتا دریاچه بهش ختم میشه ...

      در یاچه هایی که یکی یکی در حال خشک شدنن ..

      تو خود بخوام آینده دریا رو !




      قطعا با باریدن باران رحمت الهی(تغییرات مدیریتی و برداشتن تحریم ها) دریاچه ها پر از آب میشن و دریایی به زیبایی دریای شمال خواهیم داشت
      با پایان رسیدن این دولت این تیم مدیریت هم برداشته میشه و یک گشتی سواری درست و حسابی به سهامداراشون تو این دریا میدن.

      نظر

      • آریو
        عضو فعال
        • Mar 2011
        • 4834

        #168
        بررسی سایپا یکی از جذاب ترین نگاه هایی بود که به یه شرکت داشتم

        خیلی دوست دارم که دوستان حتما روش کار کنن ...


        اول تو قسمت عملیاتی برسیش میکنی چیزی نداره ... میرسه به زیان

        میرسی به زیر مجموعه های بورسی( به قول دوستان دریاچه ها ) .. یکی یکی تحلیل میکنی ... هر چی اونا شاداب تر باشن سایپا شاداب تر میشه و همینطور برعکس ..

        میرسی به سرمایه گذاری سایپا ...از اونجا گشتی تو بورس میزنی ... کچاد و کگل و وپارس و ولساپا و شخارک و .... رو برسی میکنی جالبه ... قشنگ باید برسی بشن ... وساپا بخش عظیمی از سهم های تاپاشو از دست داده :( یه پورتفوی غیر بورسی داره که خودشون سهام بورسی دارن ... دنیای عجیبیه ...

        میرسی به پورتفوی غیر بورسی سایپا ... تقریبا دستتون از همه جا بنده میشه ...

        جایی که خارج از تحلیله ... جایی که بسیاری از هزینه ها از اونجا سر در میارن و بسیاری از درامد ها اونجا گم میشن !

        تشبیه دریا تشبیه به جایی بود ...

        نکته دیگه وابستگی و همبستگی عجیبیه که هر یک از زیر مجموعه های بورسی و غیر بورسی با هم دارن و در نهایت با شرکت مادر یعنی سایپا دارن ...
        ریسک از آنجایی ناشی می‌شود که ندانید در حال انجام چه کاری هستید.

        نظر

        • مصطفی مصری پور
          عضو فعال
          • Mar 2012
          • 6951

          #169
          جواد جان توی پرتفوی بورسی وساپا میبینیم حجم عظیمی از سبد مختص به رنا س.
          سهمی که سه ماهه 11 تومن زیان ساخته ولی هنوز پیش بینی سود داره!

          توی غیر بورسی حتما توجهی به دهکده پاسارگاد و ورق چارمحال باید بشه.

          دهکده پاسارگاد امسال سراسر زیان ده بوده.
          ورق چارمحالم که چند سال هست که تعطیله.
          وقتي برنده ميشوي، نيازي به توضيح نداري! وقتي مي بازي چیزی برای توضیح دادن نداری!

          نظر

          • آریو
            عضو فعال
            • Mar 2011
            • 4834

            #170
            در اصل توسط مصطفی مصری پور پست شده است View Post
            جواد جان توی پرتفوی بورسی وساپا میبینیم حجم عظیمی از سبد مختص به رنا س.
            سهمی که سه ماهه 11 تومن زیان ساخته ولی هنوز پیش بینی سود داره!

            توی غیر بورسی حتما توجهی به دهکده پاسارگاد و ورق چارمحال باید بشه.

            دهکده پاسارگاد امسال سراسر زیان ده بوده.
            ورق چارمحالم که چند سال هست که تعطیله.
            مصطفی جان تو پورتفوی غیر بورسی وساپا و خساپا اتفاقاتی داره میوفته که ... شرکت رو فلج میکنه ... واقعا نمیشه فهمید چه خبره ...

            برسی سایپا و وساپا اینکه دقیق بشه کار کرد یه ذره حوصله میخواد و وقت ...
            ریسک از آنجایی ناشی می‌شود که ندانید در حال انجام چه کاری هستید.

            نظر

            • rajabnejad
              عضو فعال
              • Jan 2012
              • 4331

              #171
              سايپا 400 ريال سود به ازاي هر سهم تقسيم كرد

              گروه بنگاهها- شركت سايپا مبلغ 400 ريال سود براي هر سهم معادل 416 ميليارد تومان ميان سهامداران تقسيم كرد.
              مجمع عمومي عادي سالانه صاحبان سهام شركت سايپا براي سال مالي منتهي به اسفند 90 با حضور بيش از 80 درصد سهامداران و مديران ارشد گروه خودروسازي سايپا برگزار شد.


              مهندس نعمت الله پوستين دوز مديرعامل گروه خودروسازي سايپا در حاشيه اين مجمع از برنامه ريزي براي مقابله با محدوديتها و فشارهاي بينالمللي بر صنعت كشور خبر داد و گفت: سايپا با درك اهميت توليد و اشتغالزايي در كشور و انجام اقدامات زيربنايي و اصولي توانسته مشكلات و محدوديتهاي بينالمللي را مديريت كند.
              پوستيندوز گفت: سايپا حفظ و ارتقاي توليد ملي و جايگاه آن را به عنوان يك وظيفه در دستور كار خود قرار داده و حمايت از سرمايه گذاري در راستاي گسترش صنايع داخلي را رسالت مهم خود مي داند.
              وي افزود: فضاي كسب و كار كشور با توجه به محدوديتهاي بينالمللي، تحريمها و جريانات بينالمللي نيازمند توجه ويژه همه است و سايپا توانسته در اين فضاي سخت ايجاد شده در حوزه كسب و كار بينالمللي و صادرات موفق عمل كند.
              مديرعامل گروه خودروسازي سايپا يادآور شد: از آن جا كه محصولات ما بيشترين ميزان داخلي سازي را دارد توانستهايم تا حدود زيادي از آثار محدوديتهاي بينالمللي و تحريمها خود را مصون نگه داريم.
              پوستيندوز در ادامه سايپا را متعلق نه به شخص يا گروهي خاص بلكه سرمايه تمامي مردم كشور و افتخار صنعت ايران دانست و گفت: سايپا يك ميراث ميان نسلي است كه متعلق به همه نسلهاي كشور چه در گذشته، چه در زمان حال و چه در آينده بوده و نماد بزرگ اقتصادي و صنعتي كشور محسوب مي شود و اين ميراث ميان نسلي رسالتي بزرگ را در اقتصاد كشور بر عهده دارد.وي مسووليت اصلي سايپا را مشاركت در توسعه اقتصادي و صنعتي كشور دانست و خاطرنشان كرد: اين ميراث ميان نسلي به عنوان يك ثروت ملي بايد مورد حمايت و حفاظت همه قرار گيرد تا بتواند همچون گذشته شاداب، پرتوان و با قدرت به راه خود ادامه دهد.
              وي رقابت كاذب را عاملي مخرب براي چرخه صنعت كشور دانست و تاكيد كرد: از آن جا كه سايپا و ايران خودرو مكمل يكديگر بوده و همكار و همپاي هم محسوب ميشوند و چرخ اشتغال، توليد و عزت ملي ايران را به حركت در مي آورند بايد با رقيب پروري صحيح و ايجاد رقابت سالم زمينههاي توسعه صنعت خودرو را فراهم كنيم.
              پوستيندوز در ادامه صنعت خودرو را محور تمام صنايع كشور دانست و گفت: صنعت خودروسازي موتور محرك تمامي صنايع پايين دستي و بالادستي و عامل بزرگ اشتغالزايي و حفظ ثبات اقتصادي است.
              هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

              نظر

              • 7sin
                کاربر فعال
                • Nov 2010
                • 214

                #172
                در پی عملکرد جهادی پرسنل و مدیریت سایپا در سال 90 محقق شد:
                رشد 25 درصدی درآمد همراه با تقسیم سود مناسب
                در سال ۱۳۹۰ گروه سايپا همچون گذشته به روند رو به رشد خود در صنعت خودرو ادامه داد ، اختصاص 47.8 درصد سهم بازار خودروهای داخل کشور، 50.8 درصدی سهم بازار خودروهاي سواري و تنها خودروساز ايراني كه براي پنجمين بار بعنوان صادر كننده نمونه در صنعت خودرو معرفي شد.
                جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گروه خودرو سازی سایپا رأس ساعت 9:00 روز پنج شنبه مورخ 1391.04.29 درمحل همایشهای میلاد نمایشگاه بین المللی تهران با حضور بیش از 80 درصد سهامداران برگزار شد.



                ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای ایمانی به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان محمودی و محمد رضایی و به دبیری آقای سوری تشکیل شد.

                همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده سازمان حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

                مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط آقای پوستین دوز و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.



                1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی1390.12.29

                2- تقسیم 400 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

                3- انتخاب سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت

                4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

                اعضاء هیأت مدیره



                حاشیه مجمع

                جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام سال 90 در حالی برگزار گردید که شرکت علی رغم تمامی مشکلات و تهدیدات کلان و خرد اقتصادی از جمله نوسانات شدید نرخ ارز و بهره، سیاستهای کوتاه مدت اقتصادی، مشکلات تأمین نقدینگی، تحریمهای بین الملل از رشد بیش از 25 درصدی در درآمد برخوردار بوده و با تصمیم غیر قابل باور برای سهامداران سودی معادل 400 ریال به ازای هر سهم تقسیم کرد که این امر باعث خوشنودی و رضایت کامل حاضران گردید.

                در سال مالی گذشته شرکت توانست با بالا بردن بهره وری و کیفیت محصولات و طراحی و تولید متور خانواده x100 و تیبا و تولید آزمایشی خودرو پارس تندر همچون گذشته روند رو به رشد خود را ادامه داده و سهم 47.8 درصد بازار خودروهای داخل 50.8 درصد خودروهای سواری را از آن خود کرده و برای پنجمین بار به عنوان صادر کننده نمونه در صنعت خودرو معرفی شود.

                آنچه بیشتر مورد توجه حاضران در مجمع واقع گردید توجه ویژه مدیران شرکت برای صادرات محصولات بود که نسبت به صادرات به تولید از 8 درصد در سال 91 به 20 درصد در سال 95 ارتقاء یافته که این امر می تواند ارز آوری زیادی را برای کشور به ارمغان آورده و از سویی دیگر ریسک نوسانات نرخ ارز را برای شرکت کاهش دهد.

                عملکرد 90

                در سال ۱۳۹۰ گروه سايپا همچون گذشته به روند رو به رشد خود در صنعت خودرو ادامه داد ، اختصاص 47.8 درصد سهم بازار خودروهای داخل کشور، 50.8 درصدی سهم بازار خودروهاي سواري و تنها خودروساز ايراني كه براي پنجمين بار بعنوان صادر كننده نمونه در صنعت خودرو معرفي شد بخشي از موفقيتهاي گروه خودروسازي سايپا در اين صنعت بود.در اين سال توليد خودرو در سطح گروه با 5.5 درصد افزایش حدود 803.000 دستگاه رسيد و مبلغ فروش از مرز 104.000 ميليارد ريال گذشت افزايش بيش از 88 درصد و 66 درصد در تولید تندر 90 و مگان از موارد قابل توجه در زمينه توليد سال ۹۰ گروه مي باشد. اما در رابطه با سودآوري بايد گفت كه افزايش نرخ ارز مرجع و افزايش قيمت نهاده هاي توليد ناشي از اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها ، افزايش نرخ سود تسهيلات و همچنين مولفه هاي حاكم بر اقتصاد كشور باعث گرديد عليرغم افزايش حجم و نرخ فروش ، سود گروه معادل 4.711 ميليارد ريال باشد كه نسبت به سال گذشته كاهش نشان مي دهد . البته لازم بذكر است دليل اصلي تفاوت بين بالا رفتن قيمت نهاده هاي توليد و افزايش قيمت فروش اين بود كه افزايش بهاي تمام شده با سرعت زيادي از ابتداي سال آغاز شد و ليكن اعمال افزايش قيمت فروش بدليل نياز به ابلاغ مجوز از مراجع ذيصلاح با تأخير زماني صورت پذيرفت.

                سال ۹۰ در گروه سايپا بعنوان سال تحقيق و توسعه طراحي و مهندسي نام گذاري شده بود. در اين سال پروژه هاي مهم طراحي و توليد موتور خانواده x100 و تيبا بر اساس استاندارد آلايندگي يورو ۴ ، اجراء كامل پروژه ارتقاء سطح ايمني و كيفي محصولات خانواده پرايد در قالب پروژه اي با نام x100 ، ايجاد قابليت نصب ايربگ در خودروهاي خانواده x100 ، طراحي وساخت موتورهاي ارتقاء یافته hp+ و پايه گاز سوز به انجام رسيد . در حوزه تنوع و عرضه محصولات جديد نيز پروژه هاي طراحي خودرو سايپا 151 و سايپا ۱۳۳ ، طراحي تيبا پنج درب ، توليد آزمايشي خودرو پارس تندر و عرضه محصولات جديد تجاري انجام گرديد . همچنين در اين راستا اقدامات و بسترسازيهاي متعددي براي امكان عرضه خودروهاي جديد در سالهاي برنامه پرواز ۹۵ بعمل آمد كه تشريح آن در بخش عملكرد و برنامه محصول گروه ارائه شده است .

                برنامه های بلند مدت و استراتژیک

                چشم انداز گروه خودروسازي سايپا توليد در كلاس جهاني ، توسعه و ارتقاء جايگاه برند در كشور و بازارهاي هدف و بالا بردن ارزش سهام مي باشد. در اين راستا در حوزه محصول" نیاز به توسعه دانش طراحی و ساخت خودرو، همکاری در زمینه سرمایه گذاری در شرکتهای پیشرفته دارای تکنولوژی، توسعه همکاری های مشترک با خودروسازان جهانی جهت تولید خودرو مشترک و توسعه برند"، در حوزه مالی خدمات مالی/اعتباری،" مدیریت اصلاح دارایی های استراتژیک و تأمین مالی با استفاده از بازارهای نوین" و در حوزه بازار "تداوم حفظ سهم بازار با تولید خودروی ارزان قیمت با بکارگیری مناسب از تکنولوژی روز و با ملاحظات زیست محیطی، ایجاد و توسعه سازندگان رده اول جهت oem ها و گسترش فروش قطعات و خدمات در بازار خدمات پس از فروش و بازارهای هدف صادراتی" برنامه ریزی شده است.

                گروه سايپا به گونه اي برنامه ريزي كرده است كه نسبت صادرات به توليد از 8 درصد در سال 91 به 20 درصد در سال 95 و ظرفیت تولید گروه به 1.200.000 دستگاه خواهد رسید و همواره بیش از 50 درصد ظرفيت توليد خودرو در كشور تحت مالكيت و مديريت گروه سايپا باشد و اهداف گروه خودروسازي سايپا نيل به درآمد و سود گروه در سال ۹۵ به ترتيب به ميزان 292.000 و 13.540 میلیارد ریال می باشد.

                جایگاه شرکت در بورس

                شركت سايپا در تاريخ 75.03.22 در بورس اوراق بهادار تهران در گروه وسائط نقليه با نماد خساپا پذيرفته شده است.

                سهام شركت سايپا در زمان مجمع عادی ساليانه با سرمايه 10.400 میلیارد ریال معادل 2.470 ریال در تابلوی بورس مورد معامله قرار گرفت. سهامداران شرکت در مجمع عادی سالیانه تاریخ 1390.4.29 سود نقدی (dps) معادل 500 ريال را تصويب نمودند. ضمنا" براساس آخرين گزارش ارسالي به سازمان بورس ، سود خالص برآوردي شركت براي سال مالي منتهی به 1391.12.29 با سرمایه 10.400 میلیارد ریال، معادل 5.212 میلیارد ریال (سود هر سهم: 501 ریال) اعلام شده است.

                سهم بازار خودرو سازان







                پروژه های فعال توسعه ظرفیت گروه

                - پروژه توسعه و انتقال پلاسکو کار

                - پروژه توسعه زیر ساخت ها در شرکت سایپا

                - پروژه توسعه و انتقال شرکت فنر سازی زر به گلپایگان

                - پروژه راه اندازی خط تولید لوله آلومینیومی در شرکت رادیاتور ایران

                - طرح توسعه شرکت مالیبل

                - طرح جامع توسعه مرکز تحقیقات و نوآوری

                - پروژه خطوط پرس (سایپا-کاشان)

                اهداف کلیدی برنامه پرواز

                · دستیابی به سطح تولید 1.200.000 دستگاه مجموع خودروی سواری و تجاری در سال 95

                · صادرات 20 درصد تولیدات خودروی سواری در سال 95

                · گذر از سهم بازار داخل 60 درصد در مجموع خودروی سواری و 50 درصد در مجموع خودرو تجاری

                · داشتن 2 پلتفرم اختصاصی در بخش تجاری (2 پلتفرم در بخش وانت و یک پلتفرم در بخش کامیون سبک و کامیونت)

                · رسیدن به سطح صادرات 240.000 دستگاه در سال 95

                · هدایت مناسب منابع و تمرکز مشارکت و سرمایه گذاری در بخش های طراحی، تولید و مونتاژ خودرو و موتور، پرس و قالب ابزار سنگین، خدمات پس از فروش و خدمات مالی

                · توسعه نمایندگی های مجاز حداقل به میزان 2000 مرکز

                گزارش تجزیه و تحلیل ریسک شرکت

                *ریسک نوسان نرخ بهره

                ريسك نوسانات نرخ بهره عمدتا" متأثر از سياستهاي كلي دولت و بانك مركزي بر اساس تغييرات شاخص هاي مهم اقتصادي نظير نرخ تورم مي باشد ، بر اين مبنا با توجه به بررسي هاي انجام شده در رابطه با تغييرات نرخ بهره طي سنوات اخير و بالاخص سال گذشته ، اثرات احتمالي افزايش نرخ بهره در بودجه سال ۹۱ لحاظ گرديده است .

                *ریسک کیفیت

                هم اكنون كليه محصولات توليدي در گروه خودروسازي سايپا ، استانداردهاي لازم را رعايت نموده و اقدامات و پيش بيني هاي لازم براي ارتقاء كيفيت و استانداردهاي محصولات در آينده نيز صورت گرفته است .اجراي پروژه بروز رساني خانواده پرايد موسوم به x100 و نصب كيسه هوا بر روي محصولات مذكور از جمله پروژه هاي انجام شده در اين خصوص مي باشد.

                *ریسک نوسان نرخ ارز

                ريسك نوسان نرخ ارز نيز وابستگي زيادي به سياست هاي دولت در خصوص نرخ برابري ريال در مقابل ارزهاي خارجي و همچنين وضعيت درآمدها و مصارف ارزي كشور دارد ، علي رغم اجراي سياستهاي كنترلي توسط دولت در سنوات گذشته ، نرخ ارز به دلايل گوناگوني در سال ۹۰ روند افزايشي قابل ملاحظه اي را طي نمود به طوري كه در نهايت منجر به دو نرخي شدن نرخ بازار آزاد و نرخ ارز مرجع گرديد . بر اساس سياست اعلام شده توسط دولت تخصيص ارز به توليد كنندگان با نرخ ارزمرجع صورت خواهد گرفت . ضمناً ذكر اين نكته ضروري است كه بيش از 80 درصد از خريدهاي شركت از منابع داخل تأمين مي گردد.

                *ریسک قیمت نهاده های تولیدی

                قيمت نهاده هاي توليدي ماهيتا مي تواند متأثر از بسياري از عوامل نظير تغييرات در نرخ فلزات ، فرآورده هاي پتروشيمي و پليمري ، نرخ ارز ، مقررات تعرفه اي در خصوص قطعات و مجموعه هاي وارداتي ، بخشنامه هاي پرداخت حقوق و مزايا به كاركنان و يا تغيير در قوانين و مقررات موثر بر فعاليت شركت باشد و ليكن بهرحال قيمت فروش خودرو نيز بعنوان يكي از كالاهاي مورد عرضه در اقتصاد كشور مي تواند متأثر از افزايش قيمت نهاده هاي توليد ، با دريافت مجوز از نهادهاي ذيربط افزايش يابد كه در همين ارتباط در سال ۹۰ نرخ فروش خودروها افزايش داشت .

                *ریسک تجاری

                شركت براي پيشگيري از خطرات احتمالي ريسك تجاري ، استراتژي تنوع همگون و افزايش ساخت داخل را در پيش گرفته است .

                *ریسک کاهش قیمت محصولات

                با توجه به وضعيت اقتصادي و نرخ تورم موجود در كشور و همچنين روند قيمتي كالاها و خدمات توليدي در كشور ، ريسكي از اين بابت براي شركت متصور نمي باشد. در اين رابطه لازم بذكر است به دليل افزايش هزينه نهاده هاي توليد ، اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها و همچنين افزايش نرخ ارز كه در سال ۹۰ رخ داده، نرخ فروش محصولات شركت نيز از طريق دريافت مجوز از مراجع ذيصلاح افزايش یافت.

                *ریسک نقدینگی

                شركت برنامه ها و اقدامات مختلفي را به منظور استفاده از ابزارهاي نوين تأمين نقدينگي در بازار سرمايه كه از آن جمله مي توان به اوراق صكوك و مرابحه اشاره نمود و همچنين صدور اوراق مشاركت انجام داده است . لازم به ذكر است دوره وصول مطالبات شركت نسبت به ساير رقبا در وضعيت مناسبتري قرار دارد. از سوي ديگر اقداماتي توسط شركت براي اصلاح بخشنامه بانك مركزي در رابطه با واحد ذينفع در جريان است كه با اصلاح آن پتانسيل حجم تسهيلات قابل دريافت از بانكها افزايش خواهد يافت.

                *ریسک اقبال مشتریان به محصولات جایگزین

                در اين رابطه او لا ً در شرايط كنوني با توجه به موقعيت محصولات شركت ، جايگزين خاصي براي محصولات اصلي شركت توسط شركتهاي رقيب وجود ندارد . محصولات خانواده x100 براي ساليان متمادي است كه بدليل بروز شدن و ارتقاء استانداردهاي آن جايگاهي منحصر به فرد در كلاس قيمتي خود را داراست . ثانيا براي جلوگيري از ريسك تراكم در كسب و كار ، شركت استراتژي توسعه محصول را در دستور كار دارد كه برنامه ها و اقدامات انجام شده در اين خصوص در بخش هاي مربوط ذكر شده است .

                *ریسک مربوط به عوامل بین المللی و یا تغییر مقررات دولتی

                فعاليت شركت به طور كلي مي تواند متأثر از عوامل بين المللي باشد ولي همانطوريكه ذكر شد درصد بالايي از نيازمند ي هاي شركت از طريق منابع داخلي تأمين مي شود. در مورد تغيير مقررات دولتي نيز همانند ساير صنايع ديگر مي تواند حسب نوع و اهميت تغيير احتمالي بر صنعت خودرو و شركت اثر گذار باشد. ليكن در اين رابطه بايد توجه داشت كه صنعت خودرو از جايگاه بالا و ويژه اي در اقتصاد و صنعت كشور برخوردار است و يقينا هر گونه تغيير در مقررات با لحاظ اين جايگاه انجام مي شود .

                نظر

                • حامد24
                  عضو فعال
                  • Mar 2011
                  • 2532

                  #173
                  سه ماهه ساپا هم اومد (حسابرسی نشده)

                  شرکت تو 3 ماهه 11ریال از سود 501 ریالیش رو پوشش داده

                  البته (سود و زیان ) حاصل از سرمایه گذاری تو گزارشش لحاظ نشده

                  .................................................. ..................................

                  دلایل تغییر اطلاعات پیش بینی سال منتهی به 1391/12/30 (حسابرسی نشده) نسبت به اطلاعیه قبلی

                  -- کاهش سود عملياتي شرکت ناشي ازکاهش توليد وفروش درنيمه اول سال وپيش بيني افزايش قيمت مواد اوليه مي باشد.
                  - کاهش درآمد(هزينه)هاي متفرقه ناشي ازکاهش حجم فروش هاي اعتباري وبه تبع ان کاهش درآمد فروش اقساطي خودرو مي باشد.
                  - افزايش درآمد سرمايه گذاريها عمدتا ناشي از افزايش سود شرکت سرمايه گذاري سايپا حاصل از فروش بخشي از پرتفوي آن شرکت مي باشد.

                  دلایل تغییر اطلاعات واقعی دوره منتهی به 1391/03/31 (حسابرسی نشده) نسبت به اطلاعیه قبلی

                  مطابق نامه شماره 60546/821 مورخ 8/11/1387 سازمان بورس اوراق بهادارتهران مبني برعدم افشاي سودعملکردحاصل ازسرمايه گذاري درسهام شرکتهاي تابعه و وابسته مبلغ 790 ميليارد ريال درآمد مذکوردرگزارش سود(زيان) سه ماهه شرکت سايپا درج نشده است.بديهي است با احتساب رقم مذکور سودهرسهم(eps) دوره سه ماهه معادل 87 ريال مي باشد.
                  یل یاتار ، طوفان یاتار
                  یاتماز آذربـــــــایجـــــــان بایراقی .

                  نظر

                  • وحید 20
                    ستاره‌دار(98)
                    • Mar 2011
                    • 29911

                    #174
                    در پی موافقت سهامداران عمده سايپا با تاخير دريافت سود ساليانه سهام صورت گرفت
                    ایدرو و رنا در سود سایپا درنگ می کنند
                    در جريان برگزاري مجمع عمومي ساليانه سهامداران شركت سايپا با هدف كمك به توليد ملي و حمايت از ادامه روند موفقيت هاي سايپا كه بر اساس عملكرد مثبت و قابل قبول اعضاي هيأت مديره و مدير عامل اين شركت صورت گرفت، سهامداران سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران و شركت سرمايه گذاري رنا با ارائه فرصت زماني بيشتر براي دريافت سود خود موافقت كردند.
                    سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران و شركت سرمايه گذاري رنا سهامداران عمده شركت سايپا موافقت خود را با ارائه فرصت زماني بيشتر براي دريافت سود خود اعلام كردند.
                    به گزارش بورس نیوز در جريان برگزاري مجمع عمومي ساليانه سهامداران شركت سايپا با هدف كمك به توليد ملي و حمايت از ادامه روند موفقيت هاي سايپا كه بر اساس عملكرد مثبت و قابل قبول اعضاي هيأت مديره و مدير عامل اين شركت صورت گرفت، سهامداران سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران و شركت سرمايه گذاري رنا با ارائه فرصت زماني بيشتر براي دريافت سود خود موافقت كردند.
                    بر اساس اين گزارش در اين مجمع مهندس جمشيد ايماني رييس هيأت مديره گروه خودروسازي سايپا با اشاره به ارائه درخواست مهلت زماني دوساله از سوي سايپا براي پرداخت سود سهامداران عمده اظهار داشت: با توجه به اينكه همواره سازمان گسترش در زمينه دريافت سود خود به جهت كمك به سايپا مساعدت داشته، امسال نيز با توجه به حساسيت توليد و محوريت توليد ملي در شعار مقام معظم رهبري نياز به مساعدت بيشتري دارد.
                    مهندس محمدرضايي نماينده سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران با اشاره به الزام قانون تجارت در مورد پرداخت سود سهام و فرصت زماني توزيع آن در بين سهامداران گفت: همانگونه كه رياست مجمع اشاره كرد سازمان گسترش طبق سنوات گذشته مساعدت هاي لازم را خواهد داشت و ما پس از مشورت با مهندس شافعي رياست محترم سازمان و اخذ نظر ايشان اين موضوع را اعلام خواهيم كرد.
                    گفتني است نماينده شركت سرمايه گذاري رنا در همين راستا موافقت خود را با تاخير در دريافت سود اعلام كرد.
                    درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                    نظر

                    • مصطفی مصری پور
                      عضو فعال
                      • Mar 2012
                      • 6951

                      #175
                      این خبر دیگه نشون میده وضعیت شرکت در چه حاله.
                      دو سال فرصت فقط برای پرداخت سود .
                      وقتي برنده ميشوي، نيازي به توضيح نداري! وقتي مي بازي چیزی برای توضیح دادن نداری!

                      نظر

                      • وحید 20
                        ستاره‌دار(98)
                        • Mar 2011
                        • 29911

                        #176
                        با وجود همه مشکلات این صنعت ولی خرید خساپا در 100تومان رو مناسب میدونم.
                        من که امروز در 1007ریال خریدم و بخشی رو در 104تومان دادم رفت ولی مابقی رو هم فکر کنم بشه با بازده نسبتا خوبی خارج شد....
                        احتمال افزایش نرخ خودرو هم دور از ذهن نیست
                        همچنین اون وام هم که چند روز پیش در خبرها بود که گویا ابلاغ شده....
                        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                        نظر

                        • مصطفی مصری پور
                          عضو فعال
                          • Mar 2012
                          • 6951

                          #177
                          در اصل توسط وحید 20 پست شده است View Post
                          با وجود همه مشکلات این صنعت ولی خرید خساپا در 100تومان رو مناسب میدونم.
                          من که امروز در 1007ریال خریدم و بخشی رو در 104تومان دادم رفت ولی مابقی رو هم فکر کنم بشه با بازده نسبتا خوبی خارج شد....
                          احتمال افزایش نرخ خودرو هم دور از ذهن نیست
                          همچنین اون وام هم که چند روز پیش در خبرها بود که گویا ابلاغ شده....
                          درسته
                          اما هر وامی بهره داره.
                          یه نگاه به هزینه های مالیشون بندازیم بد نیست. بهره بهره رو باید با بهره بیشتر داد؟
                          وقتي برنده ميشوي، نيازي به توضيح نداري! وقتي مي بازي چیزی برای توضیح دادن نداری!

                          نظر

                          • مخبرالدوله
                            عضو فعال
                            • May 2012
                            • 5228

                            #178
                            سایپا یکصد تومانی نماد افتخار دولت دهم در سال حمایت از تولید وکار و سرمایه ایرانی است.

                            مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

                            نظر

                            • rajabnejad
                              عضو فعال
                              • Jan 2012
                              • 4331

                              #179
                              سایپا ناجی بازار امروز ( بورس نیوز )
                              نوشته شده در تاریخ: دوشنبه 2 مرداد 1391 4:11:0 ب.ظ بازار سهام امروز فعالیت خود را در شرایطی از سر گرفت که میزبان موج دیگری از بازگشایی نمادهای معاملاتی شرکت ها پس از بازگشت از مجامع سالانه بود. به گزارش بورس نیوز، حجم معاملات سهام امروز اندکی نسبت به روزهای اخیر وضعیت بهتری را نشان می داد. از طرفی انتشار چند خبر مثبت باعث شد تا رونق دوباره در برخی صنایع از خفا سر بیرون آورد.

                              با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه 91.05.02 شاخص بازار اول (تالار اصلي) با 4 واحد افزایش به رقم 20622 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 212 واحد افزایش عدد 35301 واحد را تجربه كرد. شاخص كل نيز در روز جاري با 33 واحد افزایش به رقم 25029 واحد رسيد.

                              گفتني است ارزش كل معاملات اين روز به رقم 216 میلیارد ریال رسید.

                              همچنین در این روز سایپا با 39 واحد افزایش شاخص، بیشترین تاثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل سرمایه گذاری غدیر با 9 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

                              بازار سهام امروز فعالیت خود را در شرایطی از سر گرفت که میزبان موج دیگری از بازگشایی نمادهای معاملاتی شرکت ها پس از بازگشت از مجامع سالانه بود.

                              به گزارش بورس نیوز، حجم معاملات سهام امروز اندکی نسبت به روزهای اخیر وضعیت بهتری را نشان می داد. از طرفی انتشار چند خبر مثبت باعث شد تا رونق دوباره در برخی صنایع از خفا سر بیرون آورد.

                              این میان گروه خودرو سازی تحت تأثیر ابلاغیه دولت به بانک مرکزی برای کمک دو هزار میلیارد تومانی به ایران خودرو و سایپا و لزوم تسویه آن تا چهار هفته دیگر، حال و هوای دیگری را به خود دید.

                              بطوریکه همزمان با بازگشایی نماد معاملاتی سایپا، سهامداران بازگشته از مجمع این شرکت با شوک نوسان 20 درصدی قیمت سهام در مدار مثبت رو به رو شدند.

                              در این گروه شنیده هایی حاکی از بازگشایی قریب الوقوع نماد ایران خودرو دیزل در روزهای آینده حکایت دارد.

                              در نماد "خاور" علاوه بر خبرهای شگفت آور متعدد، صحبت از انعقاد قراردادی میلیاردی با قرارگاه خاتم به زبان آورده می شود.در عین حال افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و زامیاد طی هفته آینده در جلسه شورای سیاست گذاری خودرو بررسی خواهد شد.

                              در گوشه ای دیگر از بازار، ارایه گزارش های عملکردی مناسب و نیز خبر منتفی شدن عوارض 50 درصدی صادرات محصولات پتروشیمی، به فعال شدن معامله گران در گروه پتروشیمی کمک بسیاری کرده اما همچنان حجم معاملات به شکل محدودی تداوم دارد.

                              ویژگی گروه پتروشیمی در نقدشوندگی آنی سهام شرکت های هم گروه آن نهفته است.

                              در این گروه صنایع پتروشیمی کرمانشاه جلودار شرکت های پتروشیمی در جذب متقاضیان، با بر جا گذاشتن صف خرید یک میلیون سهمی است.

                              در عین حال اهالی تالار نوسان گیری در "پارسان" را با توجه به قمیت های فعلی مناسب ارزیابی کرده و پوشش 50 درصدی سود برآوردی "شفن" در عملکرد سه ماهه سوم امسال را دلیل خریدهای پرحجم در این نماد اعلام می کنند.

                              در این گروه امروز شنیده شد ایران در قبال فروش کود اوره پتروشیمی به پاکستان، به میزان یک میلیون تن گندم دریافت کرده و در عین حال با تفاهمی که با هند داشته در ازای فروش نفت خام به این کشور، آرد سفید وارد خواهد کرد.

                              در سموم علف کش اما تحقق سود 238 ریالی در عملکرد سه ماهه اول امسال نتوانسته از تعداد فروشندگان سهام در این نماد بکاهد.

                              گروه قندی نیز پس از یک دوره رکود و خروج بخش عمده ای از حقیقی های کوچک، دوباره از سوی بازیگران اصلی خود به تکاپو برای جبران افت های ماه های اخیر افتاده است.

                              در این گروه برخی نمادها پس از تحمل یک استراحت چند ماهه، برای حرکت در مدار صعودی توجیه داشته اما در مقابل نگاهی به وضعیت تغییر درصد سهامداری سهامداران عمده نشان می دهد که حرکت های صورت گرفته چندان از دلیل منطقی برخوردار نیست و سهامدار عمده فارغ از هر گونه تحرک خاصی، تنها قصد سبز نگاه داشتن پیکان تغییر درصد سهامداری خود را دارد.

                              جالب آنکه هیچ دلیل یا خبر تأثیرگذاری برای توجیه حرکت قندی ها در شرایط فعلی بازار سهام وجود ندارد.

                              در عین حال بازار سهام نیم نگاهی به نتایج مذاکرات هسته ای در سطح معاونین نمایندگان ایران و گروه 1+5 طی فردا در استانبول دارد.

                              در سطح اقتصادی اما رییس شورای رقابت چند نرخی شدن ارز را بازگشت به دهه 60 تعبیر کرده و نتیجه آنرا فرار سرمایه ها به بانک های خارجی عنوان کرده است.

                              در صنعت بیمه نیز بررسی کفایت سرمایه شرکت های بیمه ای در دستورکار بیمه مرکزی قرار گرفته است.

                              این میان از صنعت پالایشگاهی خبر می رسد سازمان بورس ضمن رایزنی با وزارت نفت و شرکت های تابعه آن به دنبال راهکاری برای تعیین قیمت خوراک و فروش محصولات و ارایه دورنمایی با اطمینان از سوی شرکت بورسی فعال در این صنعت بوده زیرا اعمال حاکمیت های دولتی منجر به انحراف از برآوردهای بودجه ای و حتی تحقق زیان در عملکردهای آنها شده است.

                              از طرفی شرکت تام ایران خودرو مسئولیت اجرا، تأمین و ساخت واحد احیای فولاد اردکان را با ظرفیت تولید 960 هزار تن آهن اسفنجی از امروز آغاز کرده است.

                              در حوزه خودرو، تولید رانا بجای 206، تینا بجای ماکسیما و سراتو بجای زانتیا جایگزین شده تا مشکلات تحریم اندکی در خطوط تولید پوشانده شود.

                              در سطح جهانی اما پس از انتشار گزارش بانک مرکزی چین مبنی بر احتمال کاهش بیشتر رشد اقتصادی خودف قیمت نفت با افت 1.7 درصدی به 105 دلار قیمت در هر بشکه رسید.

                              در بازار آهن نیز ورق فولادی در اکثر سایزها حدود 10 تومان کاهش قیمت را تجربه کرده و از سویی تیر آهن و میلگرد ذوب آهن اصفهان در سایزهای مختلف حدود 5 تا 15 تومان کاهش قیمت دارد.

                              در بازار ارز و سکه نیز همزمان با تزریق سکه به بازار، قیمت ها با نوسان های مختلفی مواجه بوده که تا این لحظه نرخ هر سکه تمام بهار آزادی 701 هزار تومان و هر دلار امریکا 1912 تومان اعلام می شود.

                              در مورد صدرا و کف نیز عنوان می شود موضوع اخراج یا ماندن این دو شرکت از سوی سازمان بورس در دست پیگیری بوده اما توقف نماد معاملاتی آنها همچنان ادامه خواهد یافت.

                              در مجموع بازار سهام امروز نسبت به روزهای گذشته با حجم معاملات بهتری رو به رو بود که اخبار مثبت خودرویی ها در آن نمود بیشتری داشت.
                              هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

                              نظر

                              • rajabnejad
                                عضو فعال
                                • Jan 2012
                                • 4331

                                #180
                                موافقت سهامداران عمده سایپا با تاخیر دریافت سود سالیانه سهام ( فارس )
                                نوشته شده در تاریخ: دوشنبه 2 مرداد 1391 4:14:0 ب.ظ
                                خبرگزاری فارس: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت سرمایه گذاری رنا سهامداران عمده شرکت سایپا موافقت خود را با ارائه فرصت زمانی بیشتر برای دریافت سود خود اعلام کردند.


                                به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سایپانیوز، در جریان برگزاری مجمع عمومی سالیانه سهامداران شرکت سایپا با هدف کمک به تولید ملی و حمایت از ادامه روند موفقیت های سایپا که بر اساس عملکرد مثبت و قابل قبول اعضای هیات مدیره و مدیرعامل این شرکت صورت گرفت، سهامداران سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت سرمایه گذاری رنا با ارائه فرصت زمانی بیشتر برای دریافت سود خود موافقت کردند.

                                بر اساس این گزارش در این مجمع جمشید ایمانی رئیس هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا با اشاره به ارائه درخواست مهلت زمانی دوساله از سوی سایپا برای پرداخت سود سهامداران عمده اظهار داشت: با توجه به اینکه همواره سازمان گسترش در زمینه دریافت سود خود به جهت کمک به سایپا مساعدت داشته است، امسال نیز با توجه به حساسیت تولید و محوریت تولید ملی در شعار مقام معظم رهبری نیاز به مساعدت بیشتری دارد.

                                محمدرضایی نماینده سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز با اشاره به الزام قانون تجارت در مورد پرداخت سود سهام و فرصت زمانی توزیع آن در بین سهامداران گفت: همانگونه که ریاست مجمع اشاره کرد سازمان گسترش طبق سنوات گذشته مساعدت های لازم را خواهد داشت و ما پس از مشورت با مهندس شافعی ریاست محترم سازمان و اخذ نظر ایشان این موضوع را اعلام خواهیم کرد.

                                نماینده شرکت سرمایه گذاری رنا در همین راستا موافقت خود را با تاخیر در دریافت سود اعلام کرد.
                                هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

                                نظر

                                در حال کار...
                                X