کاربران گرامی بورسی، با توجه به تغییرات اخیر سایت در صورت وجود هر گونه مشکل در استفاده از سایت (درج پیام، عضویت و...) با ایمیل boursy.com[@]gmail.com در ارتباط باشید یا موضوع را در تاپیک «شما بگویید...» درج کنید.
برای خساپا تارگت کلاسیک مورد انتظار 6000 ریال هستش!
خساپا (چارت امانتی). برای رسیدن به تارگتش عجله ای هم نداریم. صبر می کنیم. صبر صبر صبر :) با مثبت ها و منفی هایش می سازیم. هم سبز بودنش برای ما زیباست و هم قرمز بودنش!
روایت مدیرعامل سایپا از آسوده شدن خیال منتقدان پراید و ثبت رکوردهای جدید.
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۱:۳۵:۵۳
به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جواد سلیمانی در دیدار با رئیس سازمان ملی کارآفرینی و نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: صنعت خودرو کل سال ۹۸ را با تحریم مواجه بود و حتی برخی از شرکتهای چینی نیز به همکاری با شرکتهای ایرانی خاتمه دادند.
وی ادامه داد: در کنار تحریم به عنوان یک مانع بلندمدت در هفته های پایانی سال نیز شیوع ویروس کرونا محدودیتهای بیشتری را برای روند تولید ایجاد کرد اما با برنامهریزی دقیق موفق شدیم علاوه بر تداوم خنثیکردن اثر تحریمها و نیز مقابله با شیوع کرونا در سطح شرکت برای حفظ سلامت کارکنان، خطوط تولید را فعال نگه داریم.
این مقام مسئول با بیان اینکه اگر تولید در شرایط تحریمی و کرونایی ادامه پیدا نمیکرد، التهابات اخیر بازار خودرو بسیار بیشتر میشد، افزود: خودروسازی اجرای یک فرآیند برنامهریزی برای رساندنِ میلیونها قطعه متفاوت و متنوع از صدها قطعهساز داخلی و خارجی در یک زمان مشخص به خطوط تولید است که این امر در شرایط تحریم به شدت دشوار شده و امیدواریم مردم نیز این دشواری را درک کنند.
سلیمانی عنوان کرد: برای هر خودرو چند هزار قطعه را از داخل و خارج تامین کرده و آن را تولید کردهایم اما به دلیل کمبود کاتالیست این خودروها امکان تکمیل و تجاریسازی ندارند. تنها چند تولیدکننده کاتالیست وجود دارد که با تمام توان برای تامین نیاز خطوط تولید خودروسازان تلاش میکنند اما در ساخت این قطعه نوعی مواد معدنی استفاده میشود که فقط در دو کشور آفریقایجنوبی و روسیه وجود دارد که در شرایط تحریم و کرونا واردات آن حتی با واسطه شرکتهای چینی نیز بسیار دشوار شده است.
وی با بیان اینکه گاهی برای تامین یک قطعه آن را در چند کشور دنیا میگردانیم تا وارد ایران شود، اضافه کرد: کاملا متوجه هستیم این مشکلات و دشواری ها به مردم و مشتریان ارتباط مستقیم پیدا نمیکند اما امیدواریم در کنار عذرخواهی و پوزش این مشکلات را هم بپذیرند. البته در کنار پذیرش این انتقادها و تلاش برای رفع آنها هم از نخبگان و هم از افکار عمومی میخواهیم که به محدودیتها و واقعیتهای این صنعت نیز توجه کنند.
مدیرعامل سایپا ادامه داد: بحث خروج پراید از خط تولید مدتها بود که مطرح میشد اما پس از حضور در سایپا طی یکسال گذشته آن را عملیاتی کردیم تا هم با پیگیری برنامه توسعه محصولات، خودروهایی با کیفیت و فناوری بالاتر تولید کنیم و هم خیال منتقدان را از مشکلات این خودرو قدیمی راحت کنیم، البته امیدواریم بعد از اتمام تولید آخرین پراید در تیر ماه و پایان داستان آن در سایپا، منتقدان باز هم یک سوژه دیگر پیدا کنند تا هر روز در رسانهها، شبکه های اجتماعی و برنامههای تلویزیونی صحبت کنند و تیتر شوند و تمام مشکلات خیالی و واقعی صنعت خودرو را به آن منتسب کنند.
سلیمانی به بحث قیمتگذاری محصولات خودروسازان نیز اشاره کرد و گفت: مواد اولیه و نهادههای تولید خودرو مثل آهن، آلومینیوم، فولاد، مس و ... براساس نرخ های جهانی و دلار آزاد و نیمایی محاسبه میشود و ناچار به خرید آنها هستیم. بنابراین وقتی که ۶۵ تا ۷۰ درصد قیمت خودرو را مواد اولیه و قطعات تشکیل میدهد، طبیعی است که با افزایش قیمت این مواد، هزینههای تولید خودرو افزایش یابد.
وی تاکید کرد: بنابر وظیفه با تمام توان در حال تولید هستیم و رکوردهای تولید چندساله اخیر را در اردیبهشت شکستیم تا در سال جهش تولید ضمن افزایش تولید، محصولات جدید و به روز را به بازار عرضه کنیم.
سلام دوستان تارگت اول فكر كنم 200 باشه دوم 225 من رو 170 از ترس دادم رفت ولي موقعي كه ديدم قوي داره برميگرده 173 وارد شدم فردا اگه رو مثبت 3يا چهر بتونيم وارد بشيم عاليه بقول قرائتي ميييييييي ارزه
سایپا با ۴۸ شرکت دانشبنیان قرارداد بست / افزایش همکاری با استارت آپها
مدیرعامل سایپا با هدف بومیسازی قطعات مورد نیاز صنعت خودرو از امضای قرارداد همکاری با ۴۸ مجموعه دانش بنیان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جواد سلیمانی با اشاره به اقدامات سایپا در یک سال اخیر برای افزایش همکاری با استارت آپ ها و مجموعههای دانش بنیان گفت: بهترین و کوتاهترین مسیر برای برطرف کردن کمبودها و نیازهای فناورانه صنعت خودرو، افزایش همکاری با مراکز علمی است و سایپا این مهم را بصورت جدی در دستور کار قرار داده است. وی درباره ایجاد کمیته همکاریهای مشترک با مجموعه های دانش بنیان افزود: طی سالهای گذشته شرکتهای خودروسازی فعالیتهای متعدد و بزرگی انجام دادند ولی اکنون با تعدد و بلوغ مجموعههای دانش بنیان میتوان فعالیت های مشترک تعریف کرد تا به واسطه آن بتوان صنعت خودرو را متحول کرد. این مقام مسئول با بیان اینکه صنعت خودرو در بخش طراحی و تولید خودرو به پیشرفت های مطلوبی رسیده اما هنوز در تولید برخی از قطعات به خصوص قطعات "هایتک" نتوانسته به سمت خوداتکایی برود، ادامه داد: از تمام نخبگان، مجموعه های دانش بنیان و استارت اپ که می توانند به صنعت خودرو کمک کنند، دعوت می کنیم تا با حضور در کمیته همکاری های مشترک با مجموعه های دانش بنیان ایده ها را مطرح کنند. سلیمانی با بیان اینکه تمام ایدههای خوب و قابل حصول دانشبنیانها و نخبگان با سرعت عملیاتی خواهد شد، اضافه کرد: سایپا در همکاریهای جدید اجازه نخواهد داد که فرصت و زمان در شرایط موجود که در بدترین وضعیت تحریمی است از بین برود لذا امید می رود با اعتماد دو طرفه بتوان صنعت خودرو را از تولید سنتی به سمت تولید دانش بنیان هدایت کرد. وی عنوان کرد: سایپا در مسیر تکمیل پروژه بومی سازی قطعات خودرو قرار گرفته و در این مسیر پرپیچ و خم نیازمند همکاری بخش های مختلف چون معاونت علمی ریاست جمهوری، سازمان ملی کارآفرینی و پارک های علم و فناوری است. هماهنگی بین صنعت خودرو و دانش بنیان ها یک ضرورت است اگر همکاری ها پیوسته و تعریف شده باشد نتایج خوبی عاید صنعت خودرو خواهد شد. در سال جاری به دنبال این هستیم حجم کارهای مشترک با مجموعه های دانش بنیان با هدف تولید قطعات های تک را افزایش دهیم و رسیدن به تولید داخلی تمام قطعات خودرو دور از دسترس نیست.
گمان کنم امروز بزرگترین صف فروش بازار برای خساپا شد...
یک و نیم میلیارد سهمی بود!
----------------
من این را عامل بدی نمیدانم...
این را میگذاریم در دیدهبان... به محض اینکه صفش جمع شد گمان کنم خوب باشد برای خرید... حالا آن زمان هر وقت میخواهد باشد... یک روز دیگر... دو روز دیگر... یک هفته دیگر.... (البته کیفیت جمع شدن هم مهم است) حالت بهتر هم این است که در مثبت خریداری شود... زمانی که آدم احساس کرد صف خرید محکمی میتواند شکل بگیرد... چون ممکن است بازی در بیاورد...
به هر روی... به دید میانمدت همچنان خوب است و حتی خرید منفی پنج فردا هم شاید گزینهی بدی نباشد.
«محمد حسین» هستم.
امیرالمومنین(ع):برای دنیایت چنان کار کن که گویا همیشه زندگی خواهی کرد و برای آخرتت چنان که گویا فردا خواهی مرد.
گمان کنم امروز بزرگترین صف فروش بازار برای خساپا شد...
یک و نیم میلیارد سهمی بود!
----------------
من این را عامل بدی نمیدانم...
این را میگذاریم در دیدهبان... به محض اینکه صفش جمع شد گمان کنم خوب باشد برای خرید... حالا آن زمان هر وقت میخواهد باشد... یک روز دیگر... دو روز دیگر... یک هفته دیگر.... (البته کیفیت جمع شدن هم مهم است) حالت بهتر هم این است که در مثبت خریداری شود... زمانی که آدم احساس کرد صف خرید محکمی میتواند شکل بگیرد... چون ممکن است بازی در بیاورد...
به هر روی... به دید میانمدت همچنان خوب است و حتی خرید منفی پنج فردا هم شاید گزینهی بدی نباشد.
دقیقا موافقم سایپا و خودرو و پالایش و بانک هر منفی فقط فرصت خرید هستش بازیگرانشونم فوق حرفه ای هستن در روند صعودی اینجوری صفهای فروش درست میکنن تا ایجاد وحشت و ترس بندازن و همرو پیاده کنن
برای خساپا تارگت کلاسیک مورد انتظار 6000 ریال هستش!
خساپا /:.wacsmiley.:/
حرکت خساپا هم مثل خودرو خیلی پرشتاب بوده و باید نقطه برخورد ملاک عمل قرار می گرفت. برخورد هم امروز و در قیمت 469 صورت گرفت! /:.wacsmiley.://:.wacsmiley.:/
نظر