سایپا (خساپا)

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • بابک 52
    ستاره‌دار (27)
    • Mar 2011
    • 17028

    #301
    در گروه خودرویی هنوز افزایش نرخ خودرو تصویب و به شرکتهای خودرویی ابلاغ نشده است.

    مدیر امور سرمایهگذاری و سهام شرکت خودرو سازی سایپا درگفت و گو با بورس 24 درباره افزایش نرخ خودرو گفت: افزایش نرخ خودرو هنوز به طور رسمی تصویب و به شرکتهای خودرو ساز ابلاغ نشده است.

    به گفته سوری ،با ابلاغ رسمی میزان افزایش نرخ خودرو، تاثیر آن برصورتهای مالی سایپا نیز بررسی خواهد شد.

    وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما درباره اینکه آیا افزایش نرخ میتواند مشکلات خودروسازان را برطرف کند، گفت: میزان این افزایش نرخ مهم است، زیرا مشکلات صنعت خودرو سازی فقط مختص افزایش نرخ نیست و مشکلات دیگری مثل کمبود نقدینگی هم وجود دارد.

    وی تاکیدکرد: با ابلاغ میزان افزایش نرخ راحتتر میتوان درباره حل مشکلات خودروسازان اظهارنظر کرد.

    منبع : دنیای اقتصاد
    The greater the risk ، The greater the reward

    هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

    نظر

    • وحید 20
      ستاره‌دار(98)
      • Mar 2011
      • 29911

      #302
      درآمدزایی سایپا از محل فروش دارائیهای غیر سودده


      خبرگزاری فارس: مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: طرحهای جدیدی برای برون رفت از شرایط فعلی در نظر گرفته شده که از جمله آن فروش دارائیهای غیر سودده و تبدیل آن به درآمد و تهیه سیستمهای جدید نیازسنجی بازار، افزایش صادرات است.




      به گزارش فارس به نقل از سایپا نیوز، سعید مدنی در نشست انجمن صنفی نمایندگیهای مجاز گروه خودرو سازی سایپا اظهار داشت: انجمنهای صنفی نقش مهمی در بهبود شرایط بوجود آمده داشته اند و همکاری این بخش در اجرای طرح هدفمندی یارانه ها موجب پیشرفت ویژه در مرحله اول هدفمندی یارانه ها شد. وی تاکید کرد: با توجه به مشکلات متعدد در صنعت خودروی کشور، حل برخی از مشکلات بوجود آمده نیز شرایط فعلی را به دوران طلائی صنعت خودرو باز نخواهد گرداند و از طرف دیگر خودروسازان داخلی با تولید 10 تا بیست میلیون دستگاه خودروی مازاد و آماده برای صادرات در دنیا مواجه است که این مساله بالطبع تاثیرات زیادی در انتخاب مشتریان خواهد گذاشت. وی در خصوص لزوم حمایت دولت از صنعت خودروی کشور افزود: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و رویکرد اقتصاد مقاومتی، صنعت خودروی کشور با تمام وجود این مسائل را درک کرده است و در صدد حفظ جایگاه تولید ملی است که این امر نیز مستلزم حمایتهای دولت از این صنعت بزرگ است. مدنی تصریح کرد: در برنامه های جدید گروه خودروسازی سایپا طرح های مختلفی برای برون رفت از شرایط فعلی در نظر گرفته شده است که از جمله آن می توان به فروش دارائی های غیر سودده سایپا و تبدیل آن به درآمدهای مختلف در حوزه های مختلف فروش و همچنین تهیه سیستم های جدید نیاز سنجی بازار ، افزایش صادرات و نظیر آن اشاره کرد. وی در خصوص طرح تهیه سیستم نیازسنجی فروش در نمایندگی های مجاز سایپا، افزود: با تهیه سیستم نیاز سنجی مشتریان و اطلاع از نیازهای مشتریان گروه خودروسازی سایپا اعم از مدل، رنگ و آپشنهای مختلف برنامه های تولیدی خود را تنظیم خواهیم کرد وبه این ترتیب به تولید و فروش گروه خودروسازی سایپا سرو سامان خواهیم داد.
      درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

      توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

      نظر

      • ایرج اکبری
        عضو فعال
        • Dec 2011
        • 10934

        #303
        جزئیات افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا
        سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مجوز افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا را صادر کرد.

        یک مقام مطلع در وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با مهر گفت: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مجوز افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا را صادر کرده است.

        وی افزود: براساس این مجوز، ایران خودرو قیمت محصولات خود را به طور میانگین 10 درصد افزایش خواهد داد، ضمن اینکه گروه خودروسازی سایپا به طور میانگین 18 تا 20 درصد محصولات خود را افزایش و آن را به نمایندگیهای خود ابلاغ کرد.

        این مقام مطلع اظهارداشت: گروه خودروسازی ایران خودرو نیز به زودی این مصوبه را برای اجرا به نمایندگیهای خود ابلاغ خواهد کرد.
        كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

        نظر

        • esi_mohammadi
          عضو فعال
          • Jan 2011
          • 1105

          #304


          لینک تصویر

          سایپا هم فعلا در موج 1 از سه بزرگ است
          صبر میکنیم یک تمام بشه موج سه از سه را میگیریم که سهم هم به بازار اعتماد سازی کرده باشه
          (رابرت کیوساکی ) : مهم نیست چه مقدار سود کسب می کنی، مهم این است که چه مقدارش را حفظ می کنی.
          (ژورف کندی ) : اصرار بر بالاترین قیمت ، کار احمق هاست . فقط یک احمق به انتظار اوج قیمت جنسش می نشیند.
          (قانون پارکینسون) : هر کاری تا آنجا طول می کشد که زمانی را که برایش در نظر گرفتید پر کند.

          امواج زندگی را بپذیر ، حتی اگر گاهی تورا به عمق دریا ببرند. آن ماهی آسوده که همیشه بر سطح آبها میبینی مرده است.

          نظر

          • وحید 20
            ستاره‌دار(98)
            • Mar 2011
            • 29911

            #305
            پشت پرده افزایش قیمت خودرو/ فاز دوم افزایش قیمت هم در راه است
            خبرگزاری مهر پشت پرده افزایش قیمت خودرو را منتشر کرد.
            به گزارش خبرنگار مهر، کمیته قیمتگذاری خودرو که زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت میکند، چگونه پذیرفت که قیمت خودروها را افزایش دهد.

            یک مقام مطلع در این باره به خبرنگار مهر گفت: خودروسازان با ارائه دلایلی به کمیته قیمتگذاری خودرو خواستار افزایش 50 تا 65 درصدی قیمت خودرو شده بودند.

            وی درباره دلایل خودروسازان برای افزایش 50 تا 65 درصدی قیمت خودرو اظهارداشت: 2.5 تا 3 برابر شدن قیمت ارز، افزایش 200 درصدی قیمت فولاد، 300 درصدی قیمت پلیمر، 150 درصدی قیمت آلومینیوم و 120 درصدی قیمت مس و روی و همچنین افزایش قیمت محصولات دیگری چون الیاف نساجی ، لاستیک و پلاستیک از دلایلی بود که خودروسازان برای افزایش قیمت به آنها اشاره کرده بودند.

            این مقام مطلع ادامه داد: البته کمیته قیمتگذاری خودرو در نهایت با این پیشنهاد مخالفت کرد و قرار شد در فاز اول قیمت محصولات ایران خودرو به طور میانگین 10 درصد و سایپا، پارس خودرو و مدیران خودرو به طور میانگین 18 تا 20 درصد افزایش یابد.
            وی اعلام کرد: ظاهرا در فاز دوم افزایش قیمت خودرو که به زودی عملیاتی خواهد شد، قیمت خودرو به طور میانگین 15 تا 20 درصد دیگر افزایش خواهد یافت.
            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

            نظر

            • 2691
              عضو فعال
              • Jan 2011
              • 320

              #306
              با سلام و احترام خدمت جناب محمدی و تشکر از تحلیل زیباتون@};-

              اگه اشتباه نکنم سایپا تا قیمت حدودا 380 رفت که اونجا میشه انتهای موج 1 و خوب این نمودار شما قطعا تعدیل یافته است که سود مجمع نیز از آن کاسته شده آیا نکته دیگری هم وجود دارد که 210 تومان انتهای موج 1 شده است؟

              نظر

              • وحید 20
                ستاره‌دار(98)
                • Mar 2011
                • 29911

                #307
                هزاران کارگر "سایپا"در کاشان بیکار می شوند

                كارخانه خودرو سازي "سايپا" كاشان، سومين توليد كننده بزرگ خودرو در معرض تعطيلي و بيكاري هزاران کارگر است. شرکت سایپا کاشان یکی از ۳ کارخانه بزرگ تولید کننده خودرو پراید و تیبا می باشد و بیش از 15 هزار کارگر دارد. در حالیکه تا چند ماه پیش بعنوان پرسودترین کارخانه معرفی شده بود و تا چند ماه قبل کارگران ۳ شیفت مجبور به کار بودند و حتی یک ساعت مرخصی هم نمی دادند، حدود یک ماه است که فقط با یک شیفت کار می کند و از هفته قبل اعلام کرده اند که فقط ۳ روز در هفته آن هم برای یک شیفت امکان اشتغال وجود دارد. به این ترتیب عملا اين كار خانه بزرگ كه 2 سال قبل با سرمايه 500 ميليارد تومان احداث شد و به سود آوري بالايي هم رسيده بود و در زمان كوتاهي به مقام سومين توليد كننده بزرگ خودرو رسيده بود، بخاطر تحريم بخشي از قطعات خودرو و از سويي افزايش بيش از 50 درصدي نرخ ارز عملا امكان تهيه مواد اوليه را از دست داده و بیش از ۱۰ هزار کارگر آن در آستانه بیکاری اند
                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                نظر

                • ایرج اکبری
                  عضو فعال
                  • Dec 2011
                  • 10934

                  #308
                  پژویان در گفتوگو با فارس:
                  گرانی خودرو در دستور کار شورای رقابت قرار گرفت
                  خبرگزاری فارس: رئیس شورای رقابت گفت: افزایش قیمت خودرو در دستور کار جلسه آتی شورا قرار گرفت تا تصمیم بگیریم که در این موضوع ورود کنیم یا نکنیم.

                  جمشید پژویان در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی فارس، در واکنش به این سؤال که آیا شورای رقابت برنامهای برای بررسی افزایش قیمت خودرو و سایر محصولات دارد یا خیر؟ اظهار داشت: موضوع افزایش قیمت خودرو را در دستور جلسه آینده شورای رقابت گذاشتهایم تا بررسی کنیم نسبت به این موضوع و اعلام موافقت یا مخالفت چه تصمیمی باید بگیریم. بنابراین باید تا یکشنبه آینده صبر کرد.

                  وی افزود: اما با توجه به اینکه در بازار خودروهای داخلی تمرکز و درجه انحصار بالایی وجود دارد این امکان هست که شورای رقابت از طریق مکانیزمهایی نسبت به این موضوع ورود کند.

                  این مقام مسئول درباره اینکه با توجه به افزایش هزینهها و رشد بیسابقه دلار آیا رشد قیمت محصولات میتواند راهگشای تولید باشد یا خیر؟ توضیح داد: یکی از مباحث مهمی که در صنعت خودرو وجود دارد این است که باید مشخص شود خودروهای داخلی با چه هزینههایی تولید شده و در اصل چقدر باید باشد؟ این درحالی است که بسیاری از صنایع که قبلاً دولتی بودند با هزینههای بالایی اقدام به تولید محصولات میکردند اما با خصوصیسازی بنگاههای دولتی بحث افزایش کارایی و کاهش هزینه مطرح بود که تاکنون چنین روندی مشاهده نشده است.

                  پژویان با بیان اینکه برخی مدیریتها نتوانسته موجب کاهش هزینهها و افزایش کارایی شود، ادامه داد: درست است که شاهد افزایش قیمت دلار هستیم اما همه خودروسازها که نهاده ارزی ندارند تا به فرض افزایش آن نهادهها با افزایش هزینهها و لزوم افزایش قیمتها مواجه شوند.

                  وی افزود: با این اوصاف نمیتوانم باور کنم کرهاییها خودروهایی با آن کیفیت و قیمت تولید میکنند اما در کشوری مانند ایران چنین اتفاقی نمیافتد. حتماً یک جای کار اشکال دارد که باید درست و شفاف شود تا اقتصاد کشور حرکت کند.

                  رئیس شورای رقابت در خاتمه گفت: بنابراین سالهای سال است که اقتصاد ما ناکارآمد و وابسته به پولهای نفت و تا همین چند وقت پیش با یارانه انرژی حرکت میکرد اما با توجه به شرایط کنونی و مشکلات پیشرو ضروری است فکری به حال عدم کارآیی و هزینههای بالای تولید برخی بنگاهها بکنیم.

                  انتهای پیام/ص
                  كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                  نظر

                  • وحید 20
                    ستاره‌دار(98)
                    • Mar 2011
                    • 29911

                    #309
                    قيمت خودرو شناور ميشود
                    دنیای اقتصاد- در حالی که سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان به تازگی با افزایش قیمت خودروهای داخلی موافقت کرده است، خبر میرسد از این پس قیمت خودرو متناسب با تغییرات نرخ ارز تعیین خواهد شد. نوسان شدید نرخ ارز و تاثیر آن بر قیمت تمام شده تولید، دولت را بر آن داشته که تغییرات ارزی را در قیمتگذاری خودروهای داخلی دخالت دهد. گفته میشود سازمان حمایت سه هفته دیگر تشکیل جلسه خواهد داد تا شناورسازی قیمت خودروهای داخلی رسما کلید بخورد.

                    تعیین قیمت خودروهای داخلی بر اساس تغییرات نرخ ارز
                    قیمت خودرو شناور شد

                    گروه خودرو- در حالی که بازارهای داخلی متاثر از نرخ ارز همچنان با نوسان قیمت روبهرو ميشوند، دولت تصمیم گرفته از این پس قیمت خودروهای داخلی را متناسب با تغییرات ارزی تعیین کند.
                    به عبارت بهتر، قرار است قیمت خودروهای داخلی از این پس متناسب با هزینههای ارزی خودروسازان تعیین شود و هرچه ارز بالا رفت و پایین آمد، خودرو هم بالا و پایین شود.
                    در واقع قیمت خودروهای داخلی از این پس شناور خواهد شد. با توجه به آنکه از مرحله سفارش گذاری قطعات تا تولید خودرو، حدود دو ماه طول ميکشد، سازمان حمایت هر دوماه یکبار نسبت به تعیین قیمتهای جدید خودرو اقدام خواهد کرد و مشتریان مجبورند هر دو ماه یکبار شاهد قیمتهای جدید باشند. اولین جلسه از سری جلسههای موردنظر، سه هفته دیگر برگزار خواهد شد و گفته ميشود قیمت جدید خودروها بر پایه نرخهاي مركز مبادلات ارز تعیین ميشود.
                    این در حالی است که سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان اوایل هفته با افزایش 10 تا 20 درصدی قیمت خودروهای داخلی موافقت کرد.
                    هرچند احساس ميشد خودروسازان با اعمال قیمتهای جدید آرام گرفته و تا مدتها بحثی در مورد گرانی خودرو پیش نیاید، اما خودروسازان با استناد به افزایش قیمت شدید ارز و تورم عمومی، به قیمتهای جدید اعتراض کرده اند. آنها ميگویند وقتی نرخ دلار و یورو بالا ميرود و کالاهای اساسی نیز از گرانی روزمره در امان نیستند، چرا مسوولان اجازه افزایش قیمت خودرو را متناسب با رشد هزینههای تولید نمیدهند؟ به گفته خودروسازان، افزایش قیمتهای اوایل هفته، بر پایه دلار یک هزار و 800 تومانی و یوروی دو هزار و 800 تومانی بوده، حال آنکه خودروسازان عنوان ميکنند خریدهای دو ماه گذشته شان با ارز گرانتري انجام شده است.
                    هفته گذشته بود که خودروسازان میهمان سازمان حمایت شدند و توانستند با ارائه مستنداتی مبنی بر رشد هزینههای تولید، نظر مساعد این سازمان را برای افزایش قیمت محصولاتشان جلب کنند. در این جلسه خودروسازان دست روی مسائلی مانند رشد نرخ ارز و تورم عمومی گذاشته و از سازمان حمایت خواستهاند متناسب با رشد هزینههای تولید خودرو در داخل، اجازه افزایش قیمت را به آنها بدهد.
                    سازمان حمایت نیز با وجود آنکه خودروسازان برگزاری چنین جلسهای را تایید کردند، نه تنها اطلاعرسانی لازم را در این مورد انجام ندادند، بلکه حتی به کل منکر جلسه موردنظر شدند، گویی خودروسازان اصلا پای شان را به ساختمان سازمان حمایت نگذاشته اند. با این حال زمزمهها و شایعات در مورد افزایش میلیونی قیمت خودروهای داخلی همه جا را پر کرد و مشتریان منتظر رونمایی از قیمتهای جدید شدند. سرانجام نیز در سکوت خبری سازمان حمایت و در حالی که هیچ اطلاع رسانی از سوی این سازمان بابت افزایش قیمتها انجام نشد، اوایل هفته خبر رسید با گرانی خودروهای داخلی موافقت شده است.
                    عجیب اینجا بود که خودروسازان نیز قیمتهای جدید را تایید ميکردند اما سازمان حمایت باز هم سکوت اختیار کرده و حاضر نشد رسما در این مورد اطلاعرسانی کند و توضیحات لازم را بابت افزایش قیمت در نظر گرفته شده، بدهد. در نهایت نیز از شرکتهای خودروساز خبر رسید که سازمان حمایت افزایش قیمتها را به آنها ابلاغ کرده و قیمتهای جدید قابل اعمال در لیست فروش نمایندگیها هستند. در همین حال خودروسازان نیز به تدریج قیمتهای جدید را روی سایت خود قرار دادند تا مشتریان شوکی حسابی را دریافت کنند، مشتریانی که افزایش قیمت خودرو چندان برایشان قابل هضم نیست.
                    قیمتهای جدید در حالی اعلام شد که خودروسازان سایتهای فروش خود را بسته و منتظر مانده بودند تا محصولات شان را با این قیمتها عرضه کنند. در این بین، سوزوکی گرندویتارا بیشترین افزایش قیمت را داشت و نزدیک به 16 میلیون تومان گرانی را به خود دید. این خودرو در مدل اتومات کلاس 8 خود حدود 54 میلیون تومان قیمت داشت اما حالا برای خرید آن از نمایندگیها باید 75 میلیون تومان هزینه کرد. کمترین افزایش قیمت اما نصیب وانت پیکان شد که حدود یک میلیون و 850 هزار تومان گرانی را تجربه کرد. در مرحله اول افزایش قیمتها، بیشتر خودروهای داخلی افزایش قیمتی حدودا دو میلیون تومانی داشتند و برخی چهار میلیون و برخی هم بیشتر و یا کمتر گران شدند. این موضوع طبعا برای بسیاری از مشتریان به خصوص آنها که خودرو پیش خرید کرده و باید مابقی پول آن را به قیمت روز پرداخت ميکردند به سادگي قابل هضم نیست.
                    حالا اما مشتریان باید در انتظار شوکی دیگر نیز بمانند، زیرا خبر ميرسد که قیمت خودروهای داخلی حدود سه هفته دیگر باز هم افزایش خواهد یافت. این افزایش قیمت در حد دو سه درصد نیست، بلکه قرار است درصد بيشتري به قیمتهای جدید اضافه شود. بناست این «افزایش قیمت» با توجه به قیمتهای جدید اعمال شود. به عنوان مثال تندر-90 که حدود چهار میلیون تومان گران شده و در حال حاضر 21 میلیون و اندی قیمت دارد، بازهم گران خواهد شد و مشتریان باید خود را برای این قیمتهای جدید آماده کنند.
                    ظاهرا خودروسازان از همان ابتدا نیز خواستار افزایش قیمت بيشتري بودهاند، اما سازمان حمایت با وجود پذیرش دلایل و مستندات آنها، صلاح ندانسته افزایش قیمتها را به یکباره مجوز بدهد.
                    این سازمان با استناد به اینکه افکار عمومی ظرفیت پذیرش یکباره افزایش شديد قیمت خودروهای داخلی را ندارد، از خودروسازان خواسته فعلا با همین قیمتها روزگار بگذرانند، تا اگر لازم شد چندی دیگر مرحله دوم افزایش قیمتها انجام شود. آن طور که از شواهد پیداست، این سازمان تصمیم گرفته قیمت خودروهای داخلی را متناسب با رشد هزینههای تولید، افزایش بدهد.
                    درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                    نظر

                    • وحید 20
                      ستاره‌دار(98)
                      • Mar 2011
                      • 29911

                      #310
                      توليد خودرو 66 درصد كاهش يافت





                      جديدترين آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت بيانگر كاهش 66.2 درصدي توليد انواع خودرو در شهريور و كاهش 42 درصدي توليد اين محصول در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.




                      به گزارش خبرنگار خودرو خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، طبق آمار رسمي منتشر شده، در شهريورماه امسال توليد انواع سواري 66.1 درصد، وانت 68 درصد، مينيبوس و ميدلباس 96 درصد، اتوبوس 70.3 درصد، كاميونت، كاميون و كشنده 57.8 درصد، ون و آمبولانس 100 درصد نسبت به شهريور سال گذشته كاهش نشان ميدهد.


                      در شش ماهه نخست امسال نيز توليد انواع محصولات سواري 42.3 درصد، وانت 39.9 درصد، مينيبوس و ميدلباس 92.7 درصد، اتوبوس 62.2 درصد، كاميونت، كاميون و كشنده 32.8 درصد و ون و آمبولانس 100 درصد نسبت به شش ماه نخست سال گذشته كاهش يافته است.

                      به اين ترتيب آمارهاي توليد صنعت خودرو كشور كاهش 66.2 درصدي را در شهريورماه و 42 درصدي را در شش ماهه نخست امسال نشان ميدهد.
                      در شهريورماه امسال در حالي 53 هزار و 27 دستگاه انواع خودرو توليد شد كه آمار توليد شهريور سال گذشته 156 هزار و 958 دستگاه بوده است. توليد خودرو در شش ماهه نخست امسال نيز 459 هزار و 440 دستگاه بود در حاليكه در شش ماه نخست سال گذشته 792 هزار و 286 دستگاه خودرو توليد شد.


                      اين وضعيت در حالي است كه پيش از اين معاون امور صنايع و اقتصادي وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار كرده بود كه افت توليد خودرو از مهرماه متوقف خواهد شد بهگونهاي كه توليد انواع محصولات خودرويي در مهر امسال برابر با مهر ماه سال گذشته خواهد بود.
                      درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                      توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                      نظر

                      • بابک 52
                        ستاره‌دار (27)
                        • Mar 2011
                        • 17028

                        #311
                        در آستانه روز ملی صادرات اعلام شد:
                        رشد 73 درصدی ارزش صادرات سایپا
                        در آستانه روز ملی صادرات و حفظ روند صعودی شرکت سایپا در شرایط مختلف اقتصادی در سطح جهان امید است گروه خودروسازی سایپا امسال نیز همچنان در حوزه صادرات سرافراز باقی بماند.
                        به گزارش بورس نیوز به نقل از سایپانیوز، شرکت سایپا بیش از 21 هزار دستگاه خودرو و قطعات منفصله در نیمه اول سال 91 صادر کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزشی 73 درصد رشد داشته و این رشد از لحاظ تعداد 97 درصد بوده است.


                        شرکت سایپا با تمرکز بر صادرات انواع خودروهای سایپا 111، سایپا 131، سایپا 132 و تیبا حضور موفقی را در بازارهای صادراتی هدف داشته است و تاکنون پنج بار به صورت متوالی موفق به کسب عنوان صادرکننده نمونه شده است.
                        این افزایش صادرات علیرغم وجود بحران جهانی و رقابت تنگاتنگ در بازارهای صادراتی در شرایطی حاصل شده که خودروسازان جهانی با کاهش چشمگیر فروش در بازارهای بین المللی مواجه شده اند.


                        شرکت سایپا به عنوان صادرکننده نمونه کشور در سال های گذشته همواره با برنامه ریزی های گسترده و سرمایه گذاری در این حوزه تلاش کرده ضمن حفظ سهم خود در بازارهای فعلی، بازارهای جدیدی را نیز برای محصولات خود پیدا کند.


                        در آستانه روز ملی صادرات و حفظ روند صعودی شرکت سایپا در شرایط مختلف اقتصادی در سطح جهان امید است گروه خودروسازی سایپا امسال نیز همچنان در حوزه صادرات سرافراز باقی بماند.
                        The greater the risk ، The greater the reward

                        هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                        نظر

                        • وحید 20
                          ستاره‌دار(98)
                          • Mar 2011
                          • 29911

                          #312
                          اتفاقی دیدم در سایت همسایه گفته شده که چون سایپا به اندازه مصرف ارزیش صادرات هم داره بنابراین رشد نرخ ارز تاثیری در سودش نداره!

                          یک توضیح کوچیک بگم که تاثیر رشد دلار در خودروییها که تنها محدود به صادرات و واردات اونها نیست
                          وقتی دلار اینهمه بالا رفته باعث شده مواد اولیه اتومبیل شدیدا بره بالا و اون موادی که در داخل هست و داره مصرف میکنه رشد شدید قیمت داشتن و در یکسال اخیر حداقل 2برابر شده

                          بنابراین خیلی ساده انگارانست که تاثیر ارز رو فقط محدود به واردات و صادراتش بدونیم

                          ===========
                          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                          نظر

                          • وحید 20
                            ستاره‌دار(98)
                            • Mar 2011
                            • 29911

                            #313
                            کاهش 42 درصدی تولید خودرو سواری در کشور


                            خبرگزاری پانا: تولید خودروی سواری در شش ماه ابتدای امسال با 42 درصد کاهش رو به رو شد که سایپا مرکز با 57 درصد افت تولید بدترین وضعیت را بین خودرو سازان داشته است.


                            به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا، بر اساس گزارش انجمن خودرو سازان در شش ماه ابتدایی سال جاری تولید خودرو های سواری 42.3 درصد کاهش داشته است. بر این اساس تولید خودرو سواری در شهریورماه 45 هزار و550 دستگاه بود که نسبت به 134 هزار دستگاه تولید در سال گذشته بیش از 66 درصد افت نشان می دهد. تولید وانت در شش ماه اول سال 51 هزار و 850 دستگاه، مینی بوس 118 دستگاهاتوبوس 522 دستگاه و کامیون 10 هزار و 528 دستگاه تولید شده که به ترتیب با 39، 92، 62 و 32 درصد افت تولید در این مدت رو به رو شده اند. شرکت ایران خودرو در شش ماه ابتدایی سال 184 هزار و 993 دستگاه خودرو سواری تولید کرده است که 38 درصد افت نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است. همچنین خودروسازی سایپا در مجموع 100 هزار و 661 دستگاه خودرو سواری تولید کرده است تا رکورد کاهش 52 درصدی تولید را از آن خود کند.
                            کرمان موتور در شهریور ماه به طور کامل تولید خود را متوقف کرده است. در ایران خودرو تولید پژو206 با کاهش 70 درصدی، تولید پژو405 با کاهش 24 درصدی رو به رو شده و تولید پژو پارس و پژو روآ به صفر رسید است؛ همچنین تندر 90 با 33 درصد کاهش و سمند با 23 درصد کاهش تولید مواجه بوده اند. ایران خودرو تا کنون 910 دستگاه رانا تولید کرده است. سایپا مرکز نیز تیبا، ریو و زانتیا تولید نکرد و تولید صبا و نسیم را 57 درصد کاهش داد. در مجموع سایپا مرکز در شش ماه اول سال 55 درصد کاهش تولید سواری داشت و سایپا کاشان با 44 درصد کاهش تولید به دنبال آن در حرکت است.
                            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                            نظر

                            • وحید 20
                              ستاره‌دار(98)
                              • Mar 2011
                              • 29911

                              #314
                              كميسيون اقتصادي مجلس موافق پرداخت تسهيلات به خودروسازان است
                              خبرگزاري موج - عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت: بيشتر اعضاي اين كميسيون با پرداخت تسهيلات به خودروسازان داخلي موافق هستند.



                              سيد ناصر موسوي لارگاني نماينده مردم فلاورجان در مجلس شوراي اسلامي، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري موج، با بيان اين مطلب اظهار داشت: صنعت خودرو زمينه اشتغال بسياري از جوانان اين مرز و بوم را فراهم كرده و لزوم حمايت از اين صنعت در برهه حساس كنوني بيش از پيش احساس مي شود.
                              وي افزود: صنعت خودرو با توجه به ارتباط با صنايع مختلف و همچنين تعامل با قطعه سازي در استان هاي ديگر، از نقش مهمي در ارتقاء روند صنعتي و اقتصادي كشور برخوردار است و حمايت از اين صنعت موجب پيشرفت هاي مختلف در اقتصاد كشور خواهد شد.
                              اين عضو کميسيون اقتصادي مجلس، در خصوص پرداخت تسهيلات به خودروسازان تاکيد کرد: بيشتر اعضاي كميسيون اقتصاد مجلس شوراي اسلامي با پرداخت تسهيلات در برهه حساس كنوني موافق هستند و در كنار اين بسياري از نمايندگان مجلس نيز خود را مدافع صنعت بزرگي همچون صنعت خودروسازي مي دانند و تمام تلاش خود را براي حمايت از اين بخش بكار مي گيرند.
                              موسوي لارگاني در پايان خاطرنشان كرد: دفاع از صنعت خودروسازي كشور از مهمترين عوامل در حمايت از توليد ملي و كار و سرمايه ايراني است و مسئولان بايد در حمايت از اين صنعت گام هاي استوار خود را بيش از گذشته بردارند.


                              درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                              توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                              نظر

                              • وحید 20
                                ستاره‌دار(98)
                                • Mar 2011
                                • 29911

                                #315
                                مدیر بازاریابی و فروش محصولات شرکای تجاری سایپا:
                                خودروهای موعد شهریور به بعد با قیمتهای جدید تحویل میشوند

                                خبرگزاری فارس: مدیر بازاریابی و فروش محصولات شرکای تجاری سایپا گفت: مشتریانی که زمان تحویل خودروی آنها پس از شهریورماه است، باید بر اساس قیمت جدید مصوب سازمان حمایت، مبلغ خودروی خود را پرداخت کنند.




                                به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت پارس خودرو، امیر حسن امیری از تحویل خودروهای ثبت نامی این شرکت تا پایان شهریورماه با قیمت سابق خبر داد و در خصوص مصوبه اخیر سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان گفت: براساس این مصوبه، مشتریانی که تحویل خودروی آنها قبل از تاریخ 12 مهر امسال است میتوانند خودروی خود را با قیمت های سابق دریافت کنند. وی در خصوص تحویل خودرو به مشتریان محصولات پارس خودرو افزود: دعوتنامه مشتریان محصولات شرکت پارس خودرو که تحویل خودروی آنها تا پایان شهریورماه بوده نیز با قیمت های سابق صادر شده است و در صورتی که مشتریان وجه مازادی به حساب شرکت پارس خودرو واریز کرده باشند، این مبلغ به آنان بازگردانده میشود.
                                مدیر بازاریابی و فروش محصولات شرکای تجاری گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: در صورتی که نمایندگان در این زمینه تخلفی صورت داده و یا وجه اضافهای دریافت کرده باشند، مشتریان میتوانند به معاونت بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا مراجعه کنند که در این زمینه اقدامات لازم صورت خواهد گرفت. امیری در خصوص سایر مشتریانی که تحویل خودروی آنها پس از شهریورماه است، خاطرنشان کرد: این دسته از مشتریان باید بر اساس مصوبه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خودروی خود را با قیمت های جدید دریافت کنند که دعوتنامههای آنها نیز به مرور در حال صدور و ارسال است.
                                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X