سایپا (خساپا)

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • وحید 20
    ستاره‌دار(98)
    • Mar 2011
    • 29911

    #316
    قاضیپور با اشاره به مخالفت شدید کمیسیون صنایع با افزایش قیمت خودرو:

    هرگونه افزایش قیمت باید با مجوز شورای رقابت صورت گیرد

    عضو ناظر مجلس در شورای رقابت با بیان اینکه بسیاری از افزایش قیمتهای خودرو غیر قانونی بوده است، گفت: با مصوبهای که شورای رقابت در آخرین نشست خود داشت از این پس هرگونه افزایش قیمتی باید با مجوز شورای رقابت صورت بگیرد.

    نادر قاضیپور در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با تأکید بر اینکه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شدیداً با افزایش قیمت خودرو مخالف است، تصریح کرد: هرگونه افزایش قیمت خودرو در مقطع فعلی تخلف محسوب میشود. نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: تا کنون افزایش قیمتهای خودروسازان خودسرانه بوده و پس از آن سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده آن را قانونی کرده ضمن اینکه در بسیاری از موارد افزایش قیمتها به شکل غیرقانونی بوده است. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد: بر همین اساس شورای رقابت در نشست کاری خود تصویب کرد که هرگونه افزایش قیمتی با مجوز این شورا صورت بگیرد. وی یادآور شد: در نشست مشترک اعضای کمیسیون صنایع و و معادن مجلس با خودروسازان و وزیر صنعت، معدن و تجارت اعتراضات کمیسیون به خودروسازان اعلام کرد و از وزیر صنعت، معدن و تجارت در این باره توضیح خواست.
    قاضیپور با بیان اینکه اکثر نمایندگان از توجیههای مسئولان قانع نشدند، تأکید کرد: قرار است نشست دیگری با حضور خودورسازان و غضنفری وزیر صنعت برگزار شود و افزایش قیمتها در این نشست بررسی شود. عضو ناظر مجلس در شورای رقابت وزیر صنعت، معدن و تجارت را مسئول پاسخگویی به مجلس عنوان کرد و خواستار توضیح وی در این باره شد. در همین حال وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتوگو با خانه ملت دخالتهای غیر کارشناسی را عامل اصلی مشکلات خودروسازان عنوان کرد و گفت: حتی رقم یک هزار میلیارد تومان مصوبه شورای پول و اعتبار هم برای ساماندهی وضعیت خودروسازان به آنها تعلق نگرفت و خودروسازان معتقدند نتیجه این دخالتها باعث تعدیل نیرو کاهش ۴۰ دصدی ظرفیت تولید آنها شده است./
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

    نظر

    • بابک 52
      ستاره‌دار (27)
      • Mar 2011
      • 17028

      #317
      در گروه خودرويي ديروز عضو هيات مديره انجمن سازندگان قطعات خودرو با اشاره به وثايق سختگيرانهاي که اتاق مبادلات ارزي از واردکنندگان قطعات خودرو براي اختصاص ارز مبادلهاي طلب ميکند، گفت: توليد 60 درصد کاهش يافته است و پيشبيني ميشود با تداوم روند فعلي در هفتههاي آينده توليد تا 80 درصد هم کاهش يابد.


      محمدرضا نجفيمنش در گفتوگو با خبرگزاري مهر با ابراز گلايه واردکنندگان قطعات خودرو از مکانيزم اتاق مبادلات ارزي گفت: هم اکنون دو مشکل بر سر راه اختصاص ارز مبادلهاي به واردکنندگان قطعات خودرو وجود دارد؛ به اين معنا که بخشي از قطعات مورد نياز خودرو در اولويت 5 و بخشي ديگر در اولويت 8 قرار دارد، اين در شرايطي است که ارز مبادلهاي به برخي گروههاي کالايي اولويت 5 به بعد هنوز تعلق نگرفته است.

      عضو هيات مديره انجمن سازندگان قطعات خودرو افزود: مشکل دوم نبود نقدينگي واردکنندگان قطعات است؛ به اين معنا که اتاق مبادلات ارزي واردکننده را مکلف ميکند تا معادل ريالي ارز دريافتي را به صورت يکجا به حساب بانک عامل واريز کند، در حالي که هم اکنون واردکنندگان با مشکل کمبود نقدينگي مواجه هستند و نميتوانند ريال معادل را به صورت يکجا تامين کنند.

      وي تصريح کرد: علاوه بر اين، اتاق مبادلات ارزي 35 درصد از کل مبلغ واردات را نيز از واردکنندگان علاوه بر معادل ريالي به عنوان تضمين طلب ميکند که همين امر سبب شده است که دريافت ارز از اتاق مبادلات براي واردکنندگان قطعات خودرو ميسر نباشد.
      در گروه خودرويي برخي خبرها از احتمال اعلام زيان در عملکرد شش ماهه برخي از شرکتهاي خودروسازي خبر ميدهند.

      منبع : دنیای اقتصاد
      The greater the risk ، The greater the reward

      هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

      نظر

      • وحید 20
        ستاره‌دار(98)
        • Mar 2011
        • 29911

        #318
        قطعه سازان یک گام به تعدیل نیرو نزدیکتر شدند
        هزینه تولید خودورهای داخلی هزار و ۱۰۰ درصد افزایش یافته است

        به دلیل توجه نکردن به شرایط اقتصادی خودرو سازان، صنعت خودروسازی ایران نسبت به رقبای آسیایی خود عقب مانده است/ قیمتگذاری خودرو بر اساس نرخ ارز صورت گیرد.

        ایلنا - اصفهان: رییس کمیته بررسی مزیتهای سرمایهگذاری کمیسیون صنعت و معدن اتاق اصفهان با اشاره به رشد هزار و ۱۰۰ درصدی هزینههای تولید خودرو از سال ۷۶ تا کنون، گفت: اگر قیمت خودرو واقعی نشود بسیاری از قطعهسازان در سال جاری با تعدیل نیرو روبرو خواهند شد.

        به گزارش خبرگزاری ایلنا، ابراهیم احمدی با مقایسه افزایش۳۰۰ درصدی مواداولیه قطعهسازان نسبت به افزایش قیمت ۳۰ درصدی تولیدات آنها، اظهار داشت: خواسته ما این است که قیمتگذاری خودرو بر اساس نرخ ارز صورت گیرد.

        وی با تاکید بر اینکه قیمت خودرو باید بر اساس شرایط بازار تعیین شود، افزود: خواستار برداشتن تعرفه بر روی خودروهای خارجی هستیم که در صورت آزادسازی قیمتها میتوانیم با خودرو سازان خارجی رقابت کنیم.

        رییس کمیته بررسی مزیتهای سرمایهگذاری کمیسیون صنعت و معدن اتاق اصفهان با اشاره به افزایش هزار و ۱۰۰ درصدی هزینههای تولید خودرو از سال ۷۶ تاکنون تصریح کرد: این در حالی است که قیمت خودرو در همین مدت ۲۰۰ درصد رشد داشته همچنین چهار عنصر مهم قطعهسازان خودرو آهن آلومینیوم، فولاد، پلیمر و مس از سال گذشته تا کنون سه برابر شده، اما قیمت خودرو یک برابر نیز افزایش نیافته است.

        احمدی صنایع خودروسازی را نیازمند سرمایهگذاری کلان و سرمایه در گردش برای نوآوری هر پنج سال یکبار دانست و بیان داشت: خودروسازان برای تغییر تولیدات خود نیازمند سود بالای ۴۰ درصد برای برطرف کردن خواسته مشتریان هستند، اما از نظر دولت اجازه ندارند قیمت خودرو را افزایش دهند.

        وی صنایع خودروسازی ایران را نسبت به کره و چین عقبتر خواند و اظهار کرد: به دلیل توجه نکردن به شرایط اقتصادی خودرو سازان، صنعت خودروسازی ایران نسبت به رقبای آسیایی خود عقب مانده است.
        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

        نظر

        • وحید 20
          ستاره‌دار(98)
          • Mar 2011
          • 29911

          #319
          شرکت سایپا خودروی پراید را به اشکال مختلفی شامل پراید صبا، نسیم، ۱۴۱، ۱۳۲ و جدیدا ۱۱۱ تبدیل کرده است… حال در تصاویر زیر مدل فیس لیفت از پراید ساخت کیاموتور کره که امسال روانه بازار شده است را می بینید.












          پراید ایرانی





          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

          نظر

          • وحید 20
            ستاره‌دار(98)
            • Mar 2011
            • 29911

            #320
            نظر مدیرعامل سایپا درباره پراید 14 میلیون تومانی





            مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در صورت نیاز باز هم به خودروسازان اجازه افزایش قیمت را خواهد داد.


            سعید مدنی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه افزایش قیمت خودرو عمدتا به خاطر تغییر قیمت مواد اولیه و نوسان نرخ ارز بوده است، در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهاد جدیدی برای افزایش قیمت خودرو به سازمان حمایت ارائه شده است؟ توضیح داد: سازمان حمایت در حال بررسی قیمتها است و اگر نیازی باشد قیمتهای جدید را برای اجرا به ما ابلاغ میکند اما ما پیشنهادی ندادیم، بلکه سازمان حمایت به صورت مرتب آنالیز قیمتها را انجام میدهد.

            او در پاسخ به این سوال که آیا سازمان حمایت در صورت افزایش 10 درصدی نرخ مبادلهای ارز اجازه افزایش قیمت را به خودروسازان خواهد داد؟ گفت: این موضوع نیز از سوی حمایت مدنظر قرار داشته و در صورت لزوم قیمتهای جدید را به ما اعلام میکند.

            مدیرعامل سایپا در پاسخ به این سوال که چه میزان از تسهیلات هزار میلیارد تومانی به خودروسازان داده شده است؟ گفت: داریم تلاش میکنیم که این تسهیلات را بگیریم. برای گذاشتن سهام چند شرکت به عنوان وثیقه دریافت تسهیلات نیز در حال مذاکره هستیم اما اینکه سهام کدام شرکت را به عنوان وثیقه میدهیم هنوز مشخص نشده است.

            مدنی با اشاره به اینکه واگذاری سهام سایپا به تامین اجتماعی بابت رد بدهی دولت به این سازمان بود، گفت: هماکنون شرکت سرمایهگذاری کارکنان سهامدار عمده سایپا است.

            به گفته وی حجم صادرات سایپا در شش ماهه نخست امسال به حدود 25 هزار دستگاه رسید.

            مدیرعامل سایپا همچنین در پاسخ به این سوال که آیا به نظر شما مردم حاضرند در شرایط فعلی مردم پراید 14 میلیون تومانی را بخرند؟ گفت: پراید 14 میلیون تومانی هماکنون حدود پنج هزار دلار قیمت دارد و این خودرو از نظر کیفیت شرایط خوبی دارد و انشاالله قدرت خرید مردم هم بیشتر میشود و میتوانند این خودرو را بخرند.
            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

            نظر

            • وحید 20
              ستاره‌دار(98)
              • Mar 2011
              • 29911

              #321
              دلایل توقف عرضه خودروهای پرطرفدار داخلی
              دبیر انجمن خودروسازان ایران عدم عرضه و توقف فروش برخی خودروهای پرطرفدار داخلی مانند تندر 90 را پذیرفت و در عین حال دلیل این موضوع را تعهدات عقب افتاده خودروسازان و نبود خودرویی برای فروش عنوان کرد.



              احمد نعمتبخش در گفتوگو با ایسنا، در پاسخ به انتقادات مطرح شده مبنی بر توقف عرضه خودرو از سوی خودروسازان، اظهار کرد: در حال حاضر خودروسازان به دلیل افت شدید تولید و وجود برخی تعهدات معوق امکان عرضه فوری برخی خودروهای پرطرفدار را ندارند.


              وی با اشاره به این که طبق ابلاغیه سازمان حمایت، خودروسازان باید فروش نقدی محصولات را با تحویل 30 روزه انجام دهند، خاطرنشان کرد: اما مشکل این است که هماکنون ظرفیت تولید خودروسازان بزرگ تا دو ماه آینده تکمیل بوده و امکان فروش فوری و ایجاد تعهدات جدید وجود ندارد.


              دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: خودروسازان از سالیان گذشته طرحهای مختلف پیشفروش را اجرا میکنند.


              در حال حاضر نیز به دلیل محدودیتهای نقدینگی و افت تولید با تعهدات عقب افتاده در تحویل خودروهای پیش فروش شده مانند تندر 90 مواجهند.


              وی افزود: طبق مقررات سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، خودروسازان تا زمانیکه در یک محصول خاص تعهدات معوق دارند نمیتوانند فروش فوری 30 روزه آن محصول را آغاز کنند.


              نعمتبخش در پاسخ به اینکه گفته میشود یکی از دلایل عدم عرضه خودرو، تلاش خودروسازان برای رشد قیمتهای بازار است، اظهار کرد: خودروسازان به دنبال افزایش قیمت نیستند زیرا به تناسب افزایش قیمت تقاضای محصولات نیز کاهش مییابد.


              وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از خودروهای تولیدی به دلیل کمبود برخی قطعات تجاری نشده و در کف کارخانهها انبار شده بهگونهای که تنها یک خودروساز بزرگ چند صد میلیارد تومان خودروی تجاری نشده در کف کارخانه دارد.


              دبیر انجمن خودروسازان ایران افزود: خودروسازان امیدوارند که با بهبود شرایط، حل مشکل نقدینگی، کنترل قیمت مواد اولیه و تامین ارز مورد نیاز به قیمت مناسب بتوانند کاهش تولید خودرو را جبران و با افزایش عرضه بازار را مدیریت کنند اما در شرایط فعلی امکان این کار وجود ندارد.


              نعمتبخش تصریح کرد: اگرچه مسوولان سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان بر ضرورت عرضه از سوی خودروسازان تاکید دارند اما شرایط فعلی امکان عرضه برخی خودروهای پرطرفدار مانند تندر 90 را از خودروسازان سلب کرده است.


              پیش از این انتقاداتی نسبت به عدم عرضه برخی خودروها از سوی خودروسازان صورت گرفته بود.
              درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

              توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

              نظر

              • وحید 20
                ستاره‌دار(98)
                • Mar 2011
                • 29911

                #322
                بوق كمياب شد

                گروه خودرو - ظاهرا اوضاع و احوال قطعات یدکی خودرو به حدی آشفته شده که حتی «بوق» هم در بازار پیدا نمی شود.
                آن طور که برخی مشتریان میگویند، در حال حاضر قطعات یدکی در بازار کمیاب و برخی قطعات حتی نایاب هم شدهاند. این وسط ظاهرا بازار با بحران بوق مواجه شده و برخی مشتریان که برای تعویض بوق خودروهای خود به نمایندگیها مراجعه کردهاند، موفق به تامین این قطعه یدکی نشدهاند.


                این در شرایطی است که «بوق» به هر حال یکی از اجزای مهم خودرو به شمار میرود و خرابی و از کار افتادن آن حتی میتواند حادثه ساز نیز باشد. به نظر میرسد مشکلاتی که از ابتدای سال جاری گریبان قطعهسازان را گرفته و حتی به کاهش تولید خودروهای داخلی نیز ختم شده، بازار لوازم یدکی را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است.
                از ابتدای امسال و به دلیل اوج گرفتن مشکلات مالی در صنایع قطعه و خودرو، توان تولید قطعهسازان به تدریج کمتر شد و به تبع آن تیراژ خودروهای داخلی نیز افت کرد. آمارها نشان میدهد تولید خودرو در شش ماه نخست امسال تقریبا به نصف مدت مشابه سال گذشته رسیده و این موضوع ریشه در بحران تولید قطعهسازان دارد.
                حالا این بحران به تدریج دامان بازار لوازم یدکی را نیز گرفته که البته رخ دادن چنین اتفاقی قابل پیشبینی بود. به هر حال وقتی تیراژ قطعه افت کند، خطوط تولید در اولویت هستند و این وسط سر بازار لوازم یدکی بی کلاه میماند.
                این در شرایطی است که گفته میشود بازار قطعات یدکی کشور را چینیها قرق کرده و قطعات چینی حتی به خطوط تولید نیز رسوخ کردهاند. در این اوضاع، مشتریان از دو جهت ضرر میکنند: یکی اینکه قطعات چینی در خودروهای زیر پایشان به کار رفته و دیگر اینکه مجبورند برای تامین بخشی از لوازم یدکی موردنیازشان به سراغ محصولات چینی بروند. این وسط، اما ظاهرا اوضاع «بوق» خیلی بحرانی است و حتی چینیها هم نتوانستهاند نیاز بازار آن را تامین کنند.

                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                نظر

                • وحید 20
                  ستاره‌دار(98)
                  • Mar 2011
                  • 29911

                  #323
                  روز گذشته، روز تلخی در تاریخ گروه خودرویی بورس به شمار میرفت؛ جایي که نمادهای عمده این گروه گزارشهای نامناسبی را منتشر کردند که در اوج این گزارشها زیاندهی سایپا قرار داشت. در همين حال مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت که سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان در صورت نیاز باز هم به خودروسازان اجازه افزایش قیمت را خواهد داد.
                  سعید مدنی در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به اینکه افزایش قیمت خودرو عمدتا به خاطر تغییر قیمت مواد اولیه و نوسان نرخ ارز بوده است، توضیح داد: سازمان حمایت در حال بررسی قیمتها است و اگر نیازی باشد قیمتهای جدید را برای اجرا به ما ابلاغ میکند، اما ما پیشنهادی ندادیم، بلکه سازمان حمایت به صورت مرتب آنالیز قیمتها را انجام میدهد.
                  مدیرعامل سایپا در پاسخ به این سوال که چه میزان از تسهیلات هزار میلیارد تومانی به خودروسازان داده شده است؟ گفت: برای گذاشتن سهام چند شرکت به عنوان وثیقه دریافت تسهیلات نیز در حال مذاکره هستیم اما اینکه سهام کدام شرکت را به عنوان وثیقه میدهیم، هنوز مشخص نشده است. براساس گزارش منتشره سایپا در شش ماهه ابتدای سال 96 ریال زیان به ازای هر سهم اعلام کرده است تا دومین خودرویی نیز بعد از خپارس در نیمه سال زیانده شود.شرکت در شش ماهه سال قبل 18 تومان سود اعلام کرده بود
                  سود شرکت در آخرین پیشبینی 50 تومان بوده است که باید منتظر تعدیل منفی شرکت باشیم.
                  تولید شرکت نسبت به دوره مشابه سال قبل 55 درصد و فروش شرکت نیز 52 درصد کاهش داشته است. سایپا در نيمسال قبل 334,811 دستگاه خودرو تولید کرده بود که امسال 149,688 دستگاه تولید کرده است.
                  همچنین سال قبل 2547 میلیارد تومان فروش داشت که امسال به طور واقعی 1333میلیارد تومان فروش داشته است. در همین حال پارس خودرو نیز در نیمه نخست سال زیان 26 تومانی به ازای هر سهم شناسایی کرده است و حتما سود 5 تومانی سال جاری شرکت بازهم با تعدیل منفی روبرو خواهد شد.شرکت در سه ماهه نیز 56 ریال زیان به ازای هر سهم محقق کرده بود.
                  تولید و فروش شرکت بازهم با روندی کاهشی همراه بوده است. تولید شرکت در شش ماهه امسال نسبت به دوره مشابه سال 90 با افتی 46 درصدی روبرو شده است. این شرکت سال قبل در همین دوره 158,053 دستگاه تولید کرده بود که تا شهریور امسال 84,818 دستگاه تولید کرده است.
                  فروش شرکت نیز با افت 47 درصدی روبهرو شده است. افزایش نرخ محصولات نیز تا به حال اثرگذاری زیادی نداشته است و شاهد هستیم که فروش ریالی شرکت نسبت به شش ماهه سال 90 حدودا 10 درصد افت داشته است.


                  دنیای اقتصاد
                  درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                  توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                  نظر

                  • بابک 52
                    ستاره‌دار (27)
                    • Mar 2011
                    • 17028

                    #324
                    روز گذشته، روز تلخی در تاریخ گروه خودرویی بورس به شمار میرفت؛ جایي که نمادهای عمده این گروه گزارشهای نامناسبی را منتشر کردند که در اوج این گزارشها زیاندهی سایپا قرار داشت. در همين حال مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت که سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان در صورت نیاز باز هم به خودروسازان اجازه افزایش قیمت را خواهد داد.

                    سعید مدنی در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به اینکه افزایش قیمت خودرو عمدتا به خاطر تغییر قیمت مواد اولیه و نوسان نرخ ارز بوده است، توضیح داد: سازمان حمایت در حال بررسی قیمتها است و اگر نیازی باشد قیمتهای جدید را برای اجرا به ما ابلاغ میکند، اما ما پیشنهادی ندادیم، بلکه سازمان حمایت به صورت مرتب آنالیز قیمتها را انجام میدهد.

                    مدیرعامل سایپا در پاسخ به این سوال که چه میزان از تسهیلات هزار میلیارد تومانی به خودروسازان داده شده است؟ گفت: برای گذاشتن سهام چند شرکت به عنوان وثیقه دریافت تسهیلات نیز در حال مذاکره هستیم اما اینکه سهام کدام شرکت را به عنوان وثیقه میدهیم، هنوز مشخص نشده است. براساس گزارش منتشره سایپا در شش ماهه ابتدای سال 96 ریال زیان به ازای هر سهم اعلام کرده است تا دومین خودرویی نیز بعد از خپارس در نیمه سال زیانده شود.شرکت در شش ماهه سال قبل 18 تومان سود اعلام کرده بود

                    سود شرکت در آخرین پیشبینی 50 تومان بوده است که باید منتظر تعدیل منفی شرکت باشیم.

                    تولید شرکت نسبت به دوره مشابه سال قبل 55 درصد و فروش شرکت نیز 52 درصد کاهش داشته است. سایپا در نيمسال قبل 334,811 دستگاه خودرو تولید کرده بود که امسال 149,688 دستگاه تولید کرده است.

                    همچنین سال قبل 2547 میلیارد تومان فروش داشت که امسال به طور واقعی 1333میلیارد تومان فروش داشته است. در همین حال پارس خودرو نیز در نیمه نخست سال زیان 26 تومانی به ازای هر سهم شناسایی کرده است و حتما سود 5 تومانی سال جاری شرکت بازهم با تعدیل منفی روبرو خواهد شد.

                    شرکت در سه ماهه نیز 56 ریال زیان به ازای هر سهم محقق کرده بود.

                    تولید و فروش شرکت بازهم با روندی کاهشی همراه بوده است. تولید شرکت در شش ماهه امسال نسبت به دوره مشابه سال 90 با افتی 46 درصدی روبرو شده است. این شرکت سال قبل در همین دوره 158,053 دستگاه تولید کرده بود که تا شهریور امسال 84,818 دستگاه تولید کرده است.


                    فروش شرکت نیز با افت 47 درصدی روبهرو شده است. افزایش نرخ محصولات نیز تا به حال اثرگذاری زیادی نداشته است و شاهد هستیم که فروش ریالی شرکت نسبت به شش ماهه سال 90 حدودا 10 درصد افت داشته است.


                    در همین حال دیروز اعلام شد شرکت سوئدی ولوو به همکاری خود با سایپادیزلیها پایان داده است. به گزارش «پرشین خودرو»، شنیدهها از قطع همکاری ولوو با سایپا دیزل و پایان تولید محصولات این شرکت در ایران خبر میدهد.


                    توقف تولید محصولات ولوو در ایران قیمت این خودروها را در بازار به شدت افزایش داده است؛ به طوری که قیمت این محصولات در حاشیه بازار با افزایش 2 برابری مواجه شده است.
                    The greater the risk ، The greater the reward

                    هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                    نظر

                    • وحید 20
                      ستاره‌دار(98)
                      • Mar 2011
                      • 29911

                      #325
                      معاون حقوقی و اجرایی تعزیرات حکومتی تهران خبر داد:

                      محکومیت شرکتهای خودروساز و واردکنندگان خودرو به دلیل گرانفروشی




                      معاون حقوقی و اجرایی تعزیرات حکومتی تهران با تایید محکومیت برخی شرکتهای تولیدکننده و واردکننده خودرو، تاکید کرد که مجموع میزان جرایم و محکومیت این شرکتها به زودی اعلام خواهد شد.


                      بزرگمهر صادقی نیچکوهی در گفتوگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در خصوص عملکرد تعزیرات حکومتی تهران در هفته گذشته در سطح شهر تهران اظهارکرد: درموضوع دخانیات حدود 21 فقره قاچاق سیگار کشف شد که متخلفان در کل به 21 میلیون ریال جریمه نقدی و ضبط کالای کشف شده به نفع دولت محکوم شدند. همچنین در هفته گذشته یک انبار بزرگ اقدام به احتکار برنج کرده بود که به دلیل این تخلف به 56 میلیارد ریال جریمه نقدی و عرضه کالا با نرخ رسمی محکوم شد.
                      وی ادامه داد: همچنین به دلیل گرانفروشی 37 فقره لوازم بهداشتی در داروخانه و عطاریها پروندههایی در سازمان تعزیرات حکومتی تشکیل شده است.

                      معاون حقوقی و اجرایی تعزیرات حکومتی تهران همچنین با اشاره به شکایات مردم درباره گران شدن خودرو و تخلفات این حوزه نیز افزود: در خصوص تخلف گرانفروشی خودرو پروندههای زیادی به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع داده میشود اما جمع دقیق جرایم آنها مشخص نیست. اخیرا در خصوص گران شدن خودرو پروندههای زیادی به دست ما رسیده است که بر این اساس تعزیرات حکومتی بسیاری از شرکتهای خودروساز داخلی و واردکنندگان خودرو را جریمه کرده است.
                      وی اظهار کرد: میزان جریمهی اعلام شده در رسانهها در خصوص گرانفروشی خودرو را تکذیب نمیکنم اما میزان قطعی و دقیق محکومیتها پس از رسیدگی اعلام خواهد شد.

                      نیچکوهی خاطرنشان کرد: طرح تشدید نظارت و مبارزه در مورد گرانفروشان و متخلفان همچنان با قاطعیت ادامه دارد.
                      درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                      توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                      نظر

                      • وحید 20
                        ستاره‌دار(98)
                        • Mar 2011
                        • 29911

                        #326
                        مدیرعامل سایپا خبر داد

                        ایجاد هماهنگی ساختار سایپا با شرایط اقتصاد مقاومتی

                        خبرگزاری فارس: مدیرعامل سایپا با حضور در شرکت مگاموتور از نزدیک در جریان روند فعالیت های انجام شده در این شرکت قرار گرفت؛ در این دیدار مدیران مگاموتور، هر یک گزارشی از روند فعالیت های انجام شده ارائه دادند.





                        به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سایپانیوز در این دیدار مدیران ارشد مگاموتور، هر یک گزارشی از روند فعالیت های انجام شده و برنامه های در دست اقدام ارائه دادند و مسایل و مشکلات موجود، مورد بررسی قرار گرفت. سعید مدنی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در جریان این دیدار با اشاره به اینکه شرکت مگاموتور وظیفه تولید ظریفترین، دقیق ترین و مهمترین نیازهای گروه خودروسازی سایپا جهت تولید خودرو را بر عهده دارد گفت: این شرکت همواره از جایگاهی ویژه در گروه برخوردار بوده است و رشد و بهبود آن از اولویت هایی است که بر عملکرد گروه نیز تاثیر گذار است و عملا این شرکت را به یکی از دوبال پرواز سایپا تبدیل می کند. وی با اشاره به اینکه فضای کسب و کار در شرایط موجود تغییر کرده است، گفت: در این شرایط برنامه ریزی باید بر اساس اقتصاد مقاومتی و شرایط جنگی باشد. ما می توانستیم با آینده نگری و برنامه ریزی بر اساس پیش بینی شرایط آینده موقعیتی را ایجاد کنیم که از مشکلات و چالش های امروز به آسانی بگذریم، اما هنوز هم برای جبران کاستی ها دیر نشده است. مدیرعامل سایپا در ادامه گفت: مسایل مگاموتور یا سایپا دارای دو بعد بیرونی و داخلی است. چالش ها و مشکلاتی که در بعد بیرونی وجود دارد، توسط مدیران ارشد سازمان تا حصول نتیجه به جدیت پیگیری خواهد شد و مسایل داخلی نیز بیش از همه با همت و تلاش و همدلی کارگران، کارمندان و روسای واحدها و ... حل می شود. وی با تاکید بر اهمیت عملکرد قوای محرکه خودرو در رضایت مشتری گفت: بر اساس پژوهشی که در سایپا انجام شده است رابطه معنا داری بین نمره منفی خودرو و رضایت مشتری وجود ندارد. بیش از همه مشتری به نحوه کار قطعات عملکردی خودرو اهمیت می دهد. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه با تاکید بر اینکه افزایش بهره وری و درصد ساخت داخل از اولویت ها و اهداف مهم گروه است، گفت: با تحقق این هدف، واقعی شدن قیمت ارز، فرصتی مناسب در اختیار ما می گذارد تا علاوه بر اینکه با تولیدات خود در سطح منطقه ای و داخل کشور، حرف برای گفتن داشته باشیم، با تبدیل ارز حاصل از صادرات به ریال، منابع مالی خود را نیز بهبود دهیم. وی در ادامه با تاکید بر اینکه پیش بینی وضعیت آینده و آمادگی برای مواجهه با چالش ها از وظایف مهم مدیریت ارشد بنگاه های اقتصادی است، گفت: متأسفانه رویه ای که تبدیل به عادت شده این است به محض اینکه به بحران بر می خوریم به فکر راه چاره می افتیم و کمتر تدابیر لازم را از قبل پیش بینی می کنیم، همین خود یکی از مهمترین موانع برای رسیدن به اهداف است. وی افزود: بررسی که در سایپا بر روی 26 شرکت موفق در دنیا انجام شده نشان می دهد عامل موفقیت این شرکت ها قبل از آنکه ثروت و منابع مالی، دانش فنی و تکنولوژی، تبلیغات و ... باشد، الزام و رعایت ارزش های اخلاقی بوده است. ما باید به رعایت ارزش های اخلاقی بیش از پیش اهتمام ورزیم. مدنی تصریح کرد: تغییر نگرش، تیمی کارکردن، تفویض اختیار، نیت خیر و تلاش و کوشش به ما در انجام کارها و پیشبرد اهدافمان کمک خواهد کرد. بخشی از این تغییر نگرش مربوط به فرهنگ سازمانی است که می تواند در کنار دیگر فعالیت ها اثر بخشی داشته باشد. در رابطه با مسائل بازرگانی و مالی باید اخلاق حرفه ای و سازمانی داشته باشیم و تا حد امکان با کمک سیستم ها و مکانیزم های موجود ناهنجاری های داخل شرکت ها را کاهش دهیم. در پایان این نشست مدنی باحضور در سایت شمالی مگاموتور از خطوط تولید موتور تیبا و تندر 90 همچنین کارگاه ابزار سازی این سایت بازدید کرد.
                        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                        نظر

                        • وحید 20
                          ستاره‌دار(98)
                          • Mar 2011
                          • 29911

                          #327
                          دلایل کمبود برخی قطعات یدکی خودرویی تشریح شد



                          دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو درباره دلیل کمبود برخی قطعات یدکی در نمایندگیهای خدمات پس از فروش خودروسازان، گفت: کاهش تولید قطعه از سوی برخی قطعهسازان داخلی و کاهش واردات برخی قطعات خارجی دلیل کمبود ایجاد شده در توزیع برخی از قطعات یدکی است.


                          عباسعلی غیاثی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در حال حاضر قطعهسازان داخلی به دلیل مشکلات نقدینگی کاهش تولید داشته و برخی نتوانستهاند قطعات مورد تعهد خود را تولید و تحویل خودروساز بدهند.

                          وی با بیان این که افزایش و نوسانات نرخ ارز نیز موجب ایجاد مشکل در روند واردات برخی از قطعات خارجی شده است، خاطرنشان کرد: به دنبال این شرایط در حال حاضر در تامین و توزیع برخی قطعات با کمبودهایی در سطح برخی از نمایندگیهای خدمات پس از فروش خودروسازان مواجه هستیم.

                          دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو ادامه داد: با این حال شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروسازان در حال تلاش برای تامین برخی قطعات و جبران کمبودهای به وجود آمده هستند.

                          غیاثی در پاسخ به اینکه بعضا شنیده شده که برخی از نمایندگیهای خدمات پس از فروش خودروسازان برخی قطعات را به قیمتی بیش از نرخهای مصوب عرضه میکنند، تصریح کرد: در شرایطی که در عرضه برخی قطعات کمبودی ایجاد میشود امکان تخلف از سوی افراد سودجو وجود دارد با این حال مشتریان در صورت مواجه با این موارد میتوانند شکایت خود را به سامانه www.124.ir، انجمن صنفی خدمات پس از فروش خودرو یا شرکت خودروساز مربوطه ارائه کنند تا با متخلفان برخورد شود.
                          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                          نظر

                          • وحید 20
                            ستاره‌دار(98)
                            • Mar 2011
                            • 29911

                            #328
                            خودرو سازان در آستانه ورشکستگی؟
                            بازار خودرو هم دونرخی است؛ مانند نرخ ارز، یا بنزین که چند سالی است چندنرخی شده است. یک نرخ را دولت تعیین میکند و نرخ دیگر را بازار؛ و این دو نرخ به فاصلهای از هم قرار میگیرند که رانت از دل آن بیرون میآید

                            ساعت خیابان عباسآباد از نیمه شب گذشته است. بوتیکدار رو به روی خیابان پاکستان لامپهای کممصرف داخل واحد تجاری خود را یکی پس از دیگری خاموش میکند و پس از آنکه مطمئن میشود سیستم ضدسرقت را فعال کرده است به کرکره آهنی در ورودی قفل بزرگی میزند. او نیز این روزها به مانند خیلیهای دیگر کسبوکار کمرونقی دارد. شاید او در این ساعت از شب، آخرین کسبه خیابان عباسآباد باشد که راهی منزل میشود. اما نه؛ بوتیکدار عباسآباد در آن ساعت از شبانهروز تنها نیست؛ در نیمههای شب نیز کسبوکار در این خیابان هنوز جریان دارد. برخی از واحدهای تجاری در راسته عباسآباد در این ساعت از شب هنوز از تب و تاب نیفتادهاند. شاید خرید و فروشی صورت نگیرد اما دست کم اجناس این واحدها به موقع میرسد؛ اتفاقی که این روزها در بسیاری از صنوف خبری از آن نیست و نه کالایی میآید، نه کالایی میرود. اما در راسته عباسآباد مشتری همچنان در رفت و آمد است هرچند در دیگر واحدهای کسبوکار کمتر خبری از آن باشد. حد فاصل مهناز تا سهروردی، جایی است که در نیمههای شب همچنان بیدار است. انگار برای نمایشگاهداران این راسته ساعت کار از نیمههای شب تازه آغاز میشود. در این ساعات از شبانهروز است که خودروهای لوکس خارجی به خلوت شبانه عباسآباد پا میگذارند و کنار همین خیابان به خط میشوند. انواع مختلفی از خودورهای خارجی با برندهای متفاوت را میتوان در این راسته دید؛ از سواریهای خوشخط و خال بنز گرفته که مشتریهای خاص خود را در ایران دارد، تا خودروهای کرهای که بازار ایران را به سیطره خود درآورده است؛ و البته در این میان، تازهواردهایی نیز هستند که پرسر و صدا هم وارد شدهاند. مازاراتی ایتالیایی در هر نمایشگاه خودرو که قرار بگیرد اعتباری است برای مالک آن نمایشگاه. قیمتی نیز که برای فروش مدل کواتروپورته آن اعلام شده، 700 میلیون تومان است. آمار گمرک ایران نشان میدهد در ششماهه نخست امسال، تعداد 12 دستگاه خودرو سواری مازاراتی وارد ایران شده است. گمرک ورودی این تعداد نیز گمرک اردبیل بوده است. طی این مدت، پنج مدل از این خودرو ایتالیایی با قیمتهای مختلف وارد کشور شده است. بر اساس آنچه که جداول واردات خودروهای سواری در ششماهه امسال نشان میدهد، به طور نمونه مازاراتی مدل کواتروپورته اسپرت GTS به قیمت 181436 دلار وارد ایران شده است. بر اساس همین جدول، ارزش ریالی این مدل از مازارتی 2224400347 ریال گزارش شده که نشان میدهد برای ورود آن به ایران، دلار 1226 تومانی یا همان ارز مرجع ثبت سفارش شده است. و یکی از بحثهای جنجالی این روزهای بازار خودرو همین نکته است که شرکتهای واردکننده خودرو، محصولات خود را با ارز مرجع وارد کرده در حالی که به نرخ دلار بازار آزاد در داخل کشور به فروش رساندهاند.

                            جدال برای قیمتگذاری
                            چراغ تمام اتاقهای ساختمان سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان خاموش است جز یک اتاق. نگهبان در ورودی ساختمان تمام ساکنان این ساختمان را بدرقه کرده است اما آنانی که از جاده مخصوص کرج آمدهاند همچنان در همان تکاتاق روشن ماندهاند. رفتوآمد آنان به این ساختمان و ملاقات با رئیس سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان به روال مرسوم چند ماه اخیر درآمده است. چهره نمایندگان شرکتهای خودروساز داخلی برای نگهبانان این ساختمان دیگر غریبه نیست. آنها آنقدر رفتند و آمدند تا موفق شدند مجوز افزایش قیمت محصولات شرکتهای خودروسازی داخلی را بگیرند. رئیس سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان هفته گذشته در یک نشست خبری اعلام کرد که مجوز افزایش قیمت اخیری که این سازمان به خودروسازان داده است، کف قیمتهای مورد نظر شرکتهای ایرانخودرو و سایپا و دیگر خودروسازان بوده است.

                            بر اساس آخرین تغییر قیمتی که از سوی شرکتهای خودروسازی اعمال و در روز 17 مهرماه از آن رونمایی شد، محصولات سواری ایرانخودرو دو تا پنج میلیون تومان و گروه خودروسازی سایپا نیز دو تا 16 میلیون تومان افزایش قیمت رسمی داشتند. این برای بار نخست در طول سال جاری نیست که دو شرکت خودروسازی داخلی با مجوز سازمان حمایت اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کردهاند؛ در ابتدای سال 91 نیز دو شرکت ایرانخودرو و سایپا فهرست افزایش قیمت محصولات خود را به امضای کمیته قیمتگذاری در سازمان حمایت رساندند هرچند این افزایش قیمتها چندان زیاد نبود و اثر آن اصلاً دیده نشد.

                            گرانی در بازار خودرو
                            بازار خودرو هم دونرخی است؛ مانند نرخ ارز، یا بنزین که چند سالی است چندنرخی شده است. یک نرخ را دولت تعیین میکند و نرخ دیگر را بازار؛ و این دو نرخ به فاصلهای از هم قرار میگیرند که رانت از دل آن بیرون میآید. همانطور که رانت در بازار خودرو نیز شکل گرفته و عدهای را به سودهای میلیونی و در برخی موارد میلیاردی هم رسانده است. به گفته عضو کمیسیون اصل 90 مجلس، برخی شرکتهای واردکننده خودرو طی ماههای اخیر به سود صد در صدی نیز دست پیدا کردهاند؛ و حالا برخی نمایندگان مجلس قصد دارند موضوع واردات خودروهای خارجی با ارز دولتی و فروش به قیمت آزاد و انحصار در واردات خودرو را دنبال کنند. مابهالتفاوت قیمت رسمی خودروهای ساخت داخل با نرخهای بازار به قدری زیاد شده است که رانت دیگری را رقم زده است. سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان مدعی شده است که با مجوزی که به شرکتهای خودروسازی برای افزایش قیمت محصولات آنها داده است، قصد داشته فاصله نرخ رسمی و بازار خودرو را از میان بردارد. اما با افزایش قیمتهای رسمی که از 17 مهرماه رقم خورد، بازار نیز با نرخهای جدید فاصله زیادی گرفت و قیمتهایی در بازار رونمایی شد که چشمها را خیره کرده است.

                            شرکتهای خودروسازی داخلی که به تازگی قیمتهای دیگری را برای انواع محصولات خود اعلام کردهاند به همه خواستههای خود نرسیدهاند. آنها همانطور که خبرگزاری مهر به نقل از یک منبع مطلع خبر داد، با ارائه دلایلی به کمیته قیمتگذاری خودرو خواستار افزایش 50 تا 65درصدی قیمت خودرو شده بودند. یک منبع مطلع به تجارت فردا خبر داد قیمتهای پیشنهادی دو شرکت ایرانخودرو و سایپا تفاوت زیادی با قیمت مصوب کمیته قیمتگذاری سازمان حمایت دارد. به عنوان مثال، ایرانخودرو در بسته قیمتی جدید خود که مورد موافقت کمیته قیمتگذاری قرار نگرفت، برای خودرو سواری پژو 206 تیپ 2 قیمت 25 میلیون تومان را پیشنهاد داده بود اما در نهایت کمیته قیمتگذاری به 19 میلیون تومان رضایت داد. قیمت مورد نظر ایرانخودرو برای «رانا» نیز با آنچه که اخیراً اعلام شد فاصله زیادی دارد به طوری که ایرانخودرو روی این محصول خود قیمت 27 میلیون تومان را ارائه کرده بود در حالی که آنچه که کمیته قیمتگذاری مصوب کرد 21 میلیون تومان است. با این حال، کمیته قیمتگذاری خودرو در نهایت مصوب کرد که در فاز اول قیمت محصولات ایرانخودرو به طور میانگین 10 درصد و سایپا، پارسخودرو و مدیرانخودرو به طور میانگین 18 تا 20 درصد افزایش یابد. اما این تمام ماجرا نیست و خودروسازان که به خواسته خود نزدیک هم نشدهاند قصد دارند در آیندهای نزدیک از قیمتهای تازهتری پردهبرداری کنند، چنانچه به گفته منابع مطلعی که با خبرگزاری مهر مصاحبه کردهاند، در فاز دوم افزایش قیمت خودرو که به زودی عملیاتی خواهد شد، قیمت خودرو به طور میانگین 15 تا 20 درصد دیگر افزایش خواهد یافت. خودروسازان از تثبیت قیمتها که طی چند سال گذشته چالش اصلی میان آنها و دولت بوده، شکایت دارند و قیمتگذاری دولت را عاملی برای آشفتگی در بازار محصولات این شرکتها و آینده خود میدانند. افزایش هزینههای تولید، جهش قیمت ارز در یک سال گذشته، کاهش شدید نقدینگی، عدم همکاری بانکها، از جمله دلایل مطرحشده از سوی خودروسازان برای افزایش قیمت محصولات ایرانخودرو و سایپاست. ضمن آنکه دیگر خودروسازان داخلی نیز با دو شرکت بزرگ خودروسازی ایران همصدا هستند. پیشبینیها حاکی از آن است که خودروسازان داخلی برای آنکه کمر خمیده خود را کمی راست کنند، به زودی افزایش قیمت دیگری را ارائه خواهند داد و کمیته قیمتگذاری خودرو در سازمان حمایت را مجاب خواهند کرد که تن به افزایش قیمت مجدد در این بخش دهد. در غیر این صورت، خطر ورشکستگی به طور جدی دو شرکت خودروسازی ایرانخودرو و سایپا را تهدید خواهد کرد تا آنجا که برخی پیشبینیها نیز حاکی از آن است که اگر روند فعلی تداوم یافته و دولت به کمک خودروسازان نیاید، طی دو ماه آینده ایرانخودرو و سایپا اعلام ورشکستگی خواهند کرد. در صورت ورشکست شدن دو شرکت بزرگ خودروسازی ایران نیز تحلیلهای مختلفی ارائه میشود به گونهای که برخی کارشناسان بر این باورند که اگر ایرانخودرو و سایپا زمین بخورند زلزله هفتریشتری در اقتصاد ایران اتفاق خواهد افتاد. خودروسازان داخلی تا پیش از این نیز بحرانهای دیگری را که طعم ورشکستگی داشته است از سر گذراندهاند؛ آن طور که یک منبع مطلع به تجارتفردا خبر داد و چند ماه پیش نیز در برخی رسانهها انعکاس یافته بود، شرکت سایپا سال گذشته به مدت 9 ماه از پرداخت حقوق کارگران و کارکنان خود بازمانده بود. بحران در شرکتهای خودروسازی طی ماههای آتی به طور جدی خود را نشان خواهد داد چرا که این روزها به دلیل کاهش تولید، قیمت خودروهای ساخت داخل در بازار ساعتی بالا میرود.
                            آخرین ویرایش توسط وحید 20؛ 2012/10/24, 15:24.
                            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                            نظر

                            • وحید 20
                              ستاره‌دار(98)
                              • Mar 2011
                              • 29911

                              #329
                              معاون بازاریابی و فروش سایپا خبر داد:
                              عرضه بدون وقفه محصولات سایپا در بازار
                              سایپانیوز: معاون بازاریابی و فروش داخلی گروه خودروسازی سایپا از عرضه بدون توقف محصولات این گروه در نمایندگی ها خبر داد و گفت: هم اکنون همه شرایط پیش فروش و تحویل محصولات سایپا در نمایندگی ها جاری بوده و بدون هر گونه وقفه انجام می شود.
                              محمدحسن گرمان در گفت و گو با سایپانیوز اظهار داشت: گروه خودروسازی سایپا بدون هرگونه وقفه در حال پاسخ گویی به تعهدات خود بوده و تمامی شرایط پیش فروش و فروش خودرو در نمایندگی های مجاز جاری است.
                              وی افزود: علیرغم افزایش شدید هزینه های مربوط به تولید خودرو در کشور و بالارفتن نرخ ارز، پیش فروش و فروش محصولات گروه خودروسازی سایپا با قیمت مصوب سازمان حمایت از مصرف کننده و بدون هرگونه وقفه در نمایندگی های سایپا ادامه دارد.
                              گرمان یادآور شد: همانطور که قبلا هم اعلام کرده بودیم خودروهای پیش خرید شده از سوی مشتریان تا 12 مهرماه با همان قیمت های قبلی و در زمان مقرر واگذار خواهند شد و پس از آن نیز با قیمت های مصوب سازمان حمایت تحویل خواهند شد و هیچ گونه نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت.
                              معاون بازاریابی و فروش سایپا تاکید کرد: گروه خودروسازی سایپا تامین نیاز مشتریان و پاسخ گویی مداوم به نیاز بازار را وظیفه خود دانسته و رضایت مشتریان در خدمات فروش و پس از فروش را همواره مدنظر قرار داده است.
                              گرمان با اشاره به اینکه نمایندگی های مجاز گروه خودروسازی سایپا توسط تیم های بازرسی از نظر نحوه عرضه خودرو مورد ارزیابی قرار می گیرند گفت: هر نمایندگی که در این زمینه تخلف کند لغو امتیاز خواهد شد.
                              معاون بازاریابی و فروش سایپا در خاتمه عنوان کرد: برخی مشکلات به وجود آمده در خصوص عرضه خودرو به دلیل بروز دلال بازی و ایجاد التهاب در بازار توسط واسطه ها بوده که به دنبال کسب سودهای هنگفت از طریق فروش خودرو هستند.
                              http://www.saipanews.com/view-1879.html

                              درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                              توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                              نظر

                              • وحید 20
                                ستاره‌دار(98)
                                • Mar 2011
                                • 29911

                                #330
                                به اطلاع می رساند بر مبنای اطلاعات دریافتی از شرکت سايپا طی نامه شماره مورخ 1391/08/06 پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 1391/12/30 با سرمایه 10,400,000 میلیون ریال مبلغ 12 ریال به طور خالص پس از کسر مالیات می باشد.
                                شرکت پيش بيني سود هر سهم سال مالي منتهي به 30/12/91 شرکت اصلي را در تاريخ هاي 30/11/90 ، 21/12/90 ، 21/01/91 (حسابرسي شده) و 31/04/91 مبلغ 501 ريال اعلام نموده بود. شرکت دلايل کاهش سود هر سهم و مفروضات تهيه بودجه را به شرح ذيل اعلام نموده است:
                                - کاهش سود عملياتي شرکت ناشي ازکاهش توليد وفروش و افزايش قيمت مواد اوليه وقطعات مي باشد.ضمنا درمحاسبه فروش سال91 پيش بيني شده است از ابتداي دي ماه قيمت فروش محصولات بطورمتوسط 20% افزايش يابد.
                                - کاهش درآمدهاي متفرقه ناشي ازکاهش حجم فروش هاي اعتباري و به تبع آن کاهش درآمد فروش اقساطي خودرو مي باشد.
                                - پيرواعلام نظرسازمان حسابرسي(نامه شماره 912109 مورخ 3/2/1391) مبني برتسويه بدهي هاي ارزي با نرخ توافقي بانک ها ، بدليل نهايي نشدن مذاکرات با بانکها ، درآمد و يا هزينه اي از بابت تسعيرارز در صورتهاي مالي شش ماهه وهمچنين بودجه سال 91 لحاظ نشده است.

                                مزيد اطلاع مبلغ 286ر737ر2 ميليون ريال از سود سال 91 شرکت (معادل 263 ريال به ازاي هر سهم) مربوط به سود حاصل از سرمايه گذاري در شرکت سرمايه گذاري سايپا مي باشد. در اينخصوص به اطلاع مي رساند شرکت سايپا در پيش بيني خود تقسيم 100% سود هر سهم شرکت سرمايه گذاري سايپا در سال 91 را پيش بيني نموده است درحالي که شرکت سرمايه گذاري سايپا در پيش بيني ارائه شده خود تقسيم 10% از سود هر سهم خود را پيش بيني نموده است .قابل ذکر است که در سال مالي 90 نيز پيش بيني تقسيم سود توسط شرکت سرمايه گذاري سايپا به ميزان 10 درصد سود خالص اعلام شده بود که در مجمع عادي ساليانه شرکت سرمايه گذاري سايپا معادل 90 درصد سود خالص شرکت تقسيم گرديد.

                                مزيد اطلاع شرکت ليزينگ رايان سايپا پيش بيني سود هر سهم سال 91 خود را به مبلغ 833 ريال و پيش بيني تقسيم سود خود را به مبلغ 582 ريال ارائه نموده است درحالي که در اطلاعات شرکت سايپا پيش بيني سود تقسيمي هر سهم شرکت فوق به مبلغ 780 ريال در نظر گرفته است.
                                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X