خدمات انفورماتيك ( رانفور )

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • negah
    عضو عادی
    • Apr 2012
    • 250

    #181
    پاسخ : خدمات انفورماتيك ( رانفور )

    [QUOTE=zereshkkk;454628]اینجا کسی رانفور نداره ؟
    انگار داره میشه مثل کنور !!!!
    [/QUOTE

    با سلام.
    به نظر من بی تدبیری است که بهترین سهم بورس
    ایران را در این روزهای سخت بازار از صف فروش!! نخرم
    امروز به علت عدم نقدینگی بعضی ازسهام رو با10%ضرر
    بارانفور عوض کردم حدود 30بار1950 تایی از صف برداشتم.
    [SIZE=4][COLOR=#008000]بعداز25سال ماهی فروشی چندوقتی است که دربورس ماهی گیری میکنم[/COLOR][/SIZE]

    نظر

    • نجاT...
      عضو فعال
      • Dec 2013
      • 2639

      #182
      پاسخ : خدمات انفورماتيك ( رانفور )

      [QUOTE=negah;454647]
      در اصل توسط zereshkkk پست شده است View Post
      اینجا کسی رانفور نداره ؟
      انگار داره میشه مثل کنور !!!!
      [/QUOTE

      با سلام.
      به نظر من بی تدبیری است که بهترین سهم بورس
      ایران را در این روزهای سخت بازار از صف فروش!! نخرم
      امروز به علت عدم نقدینگی بعضی ازسهام رو با10%ضرر
      بارانفور عوض کردم حدود 30بار1950 تایی از صف برداشتم.
      رانفور ندارم ولي اين كار شما رو تحسين مي كنم
      رانفور به نظرم تا عيد 50 درصد سود داره!
      انتقال ثروت از كوتاه مدتي ها به بلند مدت ها !

      نظر

      • zereshkkk
        عضو فعال
        • Nov 2011
        • 3474

        #183
        پاسخ : خدمات انفورماتيك ( رانفور )

        [QUOTE=negah;454647]
        در اصل توسط zereshkkk پست شده است View Post
        اینجا کسی رانفور نداره ؟
        انگار داره میشه مثل کنور !!!!
        [/QUOTE

        با سلام.
        به نظر من بی تدبیری است که بهترین سهم بورس
        ایران را در این روزهای سخت بازار از صف فروش!! نخرم
        امروز به علت عدم نقدینگی بعضی ازسهام رو با10%ضرر
        بارانفور عوض کردم حدود 30بار1950 تایی از صف برداشتم.

        سلام دوست عزیز
        بلند مدت و میانمدت جواب میده

        نظر

        • zereshkkk
          عضو فعال
          • Nov 2011
          • 3474

          #184
          پاسخ : خدمات انفورماتيك ( رانفور )

          نگاهی به افزایش سرمایه شرکتهای شپاکسا(از سود انباشته و اورده ) ومعادن (از سه محل) و ......در ارزندگی این دو شرکت شکی نیست اما رانفور 180 درصد کلا از انباشته پس در خرید یا اضافه کردن رانفور شک نکنید !!

          نظر

          • zereshkkk
            عضو فعال
            • Nov 2011
            • 3474

            #185
            پاسخ : خدمات انفورماتيك ( رانفور )

            تک سهمی رو ممنوع کردم وگرنه رو رانفور تک سهم میشدم (فقط یک استثنا برای تک سهم شدن داشتم که ان هم شبندر 114-350 تومنی بود )

            نظر

            • ALEN
              عضو فعال
              • Jun 2013
              • 746

              #186
              پاسخ : خدمات انفورماتيك ( رانفور )

              مبارکه اینم گزارش رانفور
              380 تومان اصلی
              461 تلفیقی

              http://codal.ir/Reports/Exports/Qzba...6hog%3d%3d.pdf

              19% تعدیل مثبت

              نظر

              • zereshkkk
                عضو فعال
                • Nov 2011
                • 3474

                #187
                پاسخ : خدمات انفورماتيك ( رانفور )

                مبارک دوستان

                نظر

                • zereshkkk
                  عضو فعال
                  • Nov 2011
                  • 3474

                  #188
                  پاسخ : خدمات انفورماتيك ( رانفور )



                  نظر

                  • zereshkkk
                    عضو فعال
                    • Nov 2011
                    • 3474

                    #189
                    پاسخ : خدمات انفورماتيك ( رانفور )

                    ایا فروشنده ای هست که اجابت کند حجم مبنارو...؟

                    نظر

                    • zereshkkk
                      عضو فعال
                      • Nov 2011
                      • 3474

                      #190
                      پاسخ : خدمات انفورماتيك ( رانفور )

                      در اصل توسط zereshkkk پست شده است View Post
                      ایا فروشنده ای هست که اجابت کند حجم مبنارو...؟
                      اقا خیلی ممنون لطف کردید مرسی :D

                      نظر

                      • negah
                        عضو عادی
                        • Apr 2012
                        • 250

                        #191
                        پاسخ : خدمات انفورماتيك ( رانفور )

                        عموم سهامداران رانفور از هیجان پرهیز می کنند چون دید چند ساله دارند.
                        [SIZE=4][COLOR=#008000]بعداز25سال ماهی فروشی چندوقتی است که دربورس ماهی گیری میکنم[/COLOR][/SIZE]

                        نظر

                        • zereshkkk
                          عضو فعال
                          • Nov 2011
                          • 3474

                          #192
                          پاسخ : خدمات انفورماتيك ( رانفور )

                          بعد از پیدا کردن سهم زیر خاکی مثل شبندرکه طی یک سال و نیم بازدهی خوبی نصیبمون کرد ایندفه یعنی چند ماه پیش یه مقدار از سرمایمو حدود 30-35 درصد اوردم رو سهم رانفور حالا ببینیم این سهم زیر خاکی 2 میشه یا نه؟!!

                          به گفته بعضیا که زیر خاکیه با این تیتر :افزايش NAV اين سهم زير خاکي و انتظار رشد قيمت:

                          نوشته شده توسط peyman_pm مشاهده گفتگو
                          به نقل از سهم 101:


                          شرکت رانفور با تعديل عايدي حاصل از سرمايه گذاريهاي شرکت توانسته NAV خود را به 6848 تومان برساند که نسبت قيمت به NAV سهم هم اکنون در محدوده 39.7% قرار دارد که بايد بين 70% تا 80% باشد انتطار ميرود با توجه به افزايش ناو سهم قيمت سهم در ميان مدت و بلند مدت به محدوده 4500 تومان تا 5400 تومان برسد.

                          قيمت سهم هم اکنون 2717 تومان ميباشد که شرکت سود سال 92 خود را 318.9 تومان اعلام کرده است و پيش بيني سال 93 را 379.7 تومان اعلام داشته است.
                          بيشتر درآمدهاي شرکت از سرمايه گذاريهاي موفق شرکت ناشي ميشود که ارزش پورتفوي بازاري شرکت به بهاي تمام شده آن قابل مقايسه نيست و افزايش چند ده برابري را نشان ميدهد.
                          شرح خدمات شرکت عبارتست از:
                          -فروش تجهيزات الکترونيکي و مخابراتي
                          -فروش تجهيزات مخابراتي
                          -درآمد هاي حاصل از ارايه خدمات
                          آخرین ویرایش توسط zereshkkk؛ 2014/03/02, 00:47.

                          نظر

                          • zereshkkk
                            عضو فعال
                            • Nov 2011
                            • 3474

                            #193
                            پاسخ : خدمات انفورماتيك ( رانفور )

                            بانک مرکزي عملکرد شبکه پرداخت الکترونيک را دي ماه اعلام کرد:

                            انجام 484.6 ميليون تراکنش و جابجايي 511.3 هزار ميليارد ريال توسط کانالهاي پرداخت

                            در دي ماه سال جاري تعداد 2,888,945 پايانه فروشگاهي فعال در کشور بالغ بر 484,644,462 تراکنش انجام داده و زمينه جابجايي 511.3 هزار ميليارد ريال را فراهم کرده اند./هر کانال الکترونيک پرداخت اعم از موبايل ، کارتخوان و اينترنت به طور متوسط نزديک 168 تراکنش انجام داده است. /در تراکنش هاي موبايلي شرکت آسان پرداخت،در تراکنش هاي کارتخوان به پرداخت و در تراکنش هاي اينترنتي پرداخت الکترونيک سامان رتبه اول را کسب کردند

                            بانک مرکزی عملکرد شبکه پایانه پرداخت کشور (شاپرک)را تا پایان دی ماه اعلام کرد. بر اساس این گزارش در دی ماه سال جاری تعداد 2,888,945 پایانه فروشگاهی فعال در کشور بالغ بر 484,644,462 تراکنش انجام داده و زمینه جابجایی 511.3 هزار میلیارد ریال را فراهم کرده اند.بر این اساس در دی ماه سال جاری هر کانال الکترونیک پرداخت اعم از موبایل ، کارتخوان و اینترنت به طور متوسط نزدیک 168 تراکنش انجام داده است. هم چنین متوسط خرید اعم از خرید کالا و خدمات، مانده گیری و پرداخت قبوض و شارژ توسط هر تراکنش رقمی حدود 1054367 معادل رقمی حدود 105 هزار و 437 تومان ریال بوده است.

                            تراکنش های موبایل

                            تعداد تراکنش های انجام شده روی موبایل در دی ماه سال جاری بالغ بر 112 میلیون و 864 تراکنش بوده که سهمی معادل 24 درصد از کل تراکنش های پرداخت در دی ماه را به خود اختصاص داده است. در این میان در رتبه اول سهم شرکت آسان پرداخت 82 میلیون و 584 هزار معادل حدود 73 درصد کل تراکنش های موبایلی بوده است. همچنین شرکت پرداخت الکترونیک سامان با انجام 17.2 میلیون تراكنش و سهم 15 درصدی در رتبه دوم و پاسارگاد با 9 میلیون و 543 تراکنش و سهم 8 درصد در رتبه سوم قرار دارد. یکی از نکته های مهم در خصوص تراکنش های موبایلی استفاده پایین کاربران از این ابزار پرداخت برای انجام خرید های روزانه آنها است به طوری که تنها حدود 164 هزار تراکنش موبایلی به این مقوله اختصاص یافته که طبعا عدد بسیار پایینی است و به نظر می رسد یکی از بازارهای مهم پرداخت در آینده به مقوله پرداخت موبایلی جهت خرید کالا و خدمات اختصاص خواهد یافت.« موبایل پوز» یکی از کانالهایی است که در آینده بازار پررونقی را در حوزه پرداخت به خود خواهد دید.
                            تراکنش های کارتخوان

                            در بخش خرید های انجام شده از طریق کانال کارتخوان، جمعا 333 میلیون و 487 هزار تراکنش روی این دستگاه ها انجام شده است که این میزان 69 درصد کل تراکنش های انجام شده خرید الکترونیک در دی ماه سال جاری بوده است.در جمع شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت بیشترین تراکنش انجام شده توسط شرکت به پرداخت با 122.2 میلیون تراکنش و سهم 37 درصدی پذیرش و مدیریت شده است. همچنین تجارت الکترونیک پارسیان نیز با انجام 61.7 میلیون تراکنش و سهم 18.5 درصدی در رتبه دوم، سداد با انجام 33.1 میلیون تراکنش و سهم 10 درصدی در رتبه سوم و ایران کیش با انجام 27.2 میلیون تراکنش و سهم 8 درصدی در رتبه چهارم قرار دارند.

                            اینترنت

                            در بخش تراکنش های خرید اينترنتی مجموعه 38 میلیون و 293 هزار تراکنش انجام شده است که سهم معادل 8 درصد کل تراکنش های انجام شده در دی ماه روی کانالهای پرداخت الکترونیک بوده است. در این میان درگاه اینترنتی پرداخت الکترونیک سامان با پذیرش بالغ بر 23.7 میلیون تراکنش و سهم 70.5 درصد در رتبه اول ، درگاه اینترنتی شرکت آسان پرداخت با پذیرش 6.5 میلیون تراکنش و سهم 17 درصد از کل تراکنش های اینترنتی در رتبه دوم و به پرداخت با 4.5 میلیون تراکنش اینترنتی و سهم 12 درصدی در رتبه سوم قرار دارند. در این بخش اما نشان می دهد که بالغ بر 29 میلیون تراکنش انجام شده روی درگاه های اینترنتی مربوط به پرداخت قبض و خرید شارژ بوده است و تنها 9 میلیون تراکنش اینترنتی به خرید کالا و خدمات اختصاص یافته است که به نظر می رسد بازار خرید اینترنتی نیز از بازارهایی است که شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت می توانند روی ان سرمایه گذاری کنند.
                            انواع تراکنش ها

                            آمار نشان می دهد از جمع بالغ بر 464.6 میلیون تراکنش بالغ بر223.7 میلیون تراکنش به مقوله خرید اعم از خرید از طریق پایانه فروشگاهی یا خرید انترنتی اختصاص یافته است. در همین حال بالغ بر 138.6 میلیون تراکنش به مانده گیری و 122.8 میلیون تراکنش نیز مربوط به پرداخت قبوض و خرید شارژ اختصاص یافته است.


                            نظر

                            • zereshkkk
                              عضو فعال
                              • Nov 2011
                              • 3474

                              #194
                              پاسخ : خدمات انفورماتيك ( رانفور )

                              دبير کل بانک مرکزي خبر داد

                              پردازش 104 ميليون تراکنش از سامانه‌هاي شتاب و شاپرک


                              دبيرکل بانک مرکزي با بيان اينکه ما محکوم به آزمون و خطا نيستيم، بلکه مي‌توانيم از تجربه جهاني بهره‌مند شويم، گفت: در

                              آينده‌اي نزديک، نظام يکپارچه و استانداردي براي فعاليت‌هاي بانکي مبتني بر فناوري ايجاد خواهد شد.

                              سيد محمود احمدي در همايش نظام بانکداري يکپارچه Core Banking که روز گذشته در ساختمان بانک مرکزي برگزار شد، درباره

                              علت برگزاري اين همايش در روزهاي پاياني سال را اهميت برنامه‌ريزي براي آينده عنوان کرد و گفت: برنامه‌ريزي براي آينده، يکي

                              از مهمترين ارکان مديريتي است که متاسفانه به دليل مشغله اجرايي تا حد زيادي از توجه به آن غفلت مي‌شود.

                              وي اضافه کرد: هدف از برگزاري همايش بانکداري يکپارچه در اين ايام، تاکيد بر اهميت موضوعي است که قرار است در آن مطرح

                              شود و نقشه راهي چند ساله براي برنامه‌ريزي‌هايي گسترده در شبکه بانکي کشور را ترسيم کنيم، چرا که کار سترگي که در اين

                              مسير فرا روي ماست و همتي بزرگ را مي‌طلبد، توان ذهني و اجرايي زيادي را در يکي دو سال آينده مي‌طلبد.

                              وي با اشاره به ثبت رکورد جديدي در حجم تراکنش‌هاي الکترونيکي در 20 اسفند 1392 اظهار کرد: در اين روز به طور نمونه

                              سامانه‌هاي شتاب و شاپرک مجموعاً يکصد و چهار ميليون تراکنش را پردازش کردند
                              . اين عدد يعني قريب چهل ميليون خدمت

                              الکترونيکي از طريق سامانه‌هاي کارتي به جمعيت هفتاد و شش ميليون نفري کشور ارايه شده است.

                              وي خاطر نشان کرد: شايد به جز پيامک‌هاي ارتباطات سيار هيچ سامانه الکترونيکي ديگري را در کشور پيدا نکنيم که با چنين

                              حجمي از تراکنش‌ها روبرو باشد، با اين تفاوت که پردازش‌هاي بانکي، به لحاظ حساسيت جابجايي پول، اهميتي به مراتب بيشتر از

                              رد و بدل پيامک‌ها دارند.

                              وي با بيان اينکه پردازش چنين حجمي از تراکنش‌هاي الکترونيکي در نظام بانکي کشور، البته غرور آفرين و مايه افتخار است، ابراز

                              اميدواري کرد که در چند سال آينده کشورمان به سوي يک جامعه بدون اسکناس (Cashless society) پيش برود و نمونه‌اي عملي

                              نه در سطح منطقه، بلکه در سطح جهاني به شمار آيد.

                              وي تصريح کرد: البته اين مباهات مي‌تواند مايه نگراني و اضطرابمان هم باشد. اين روزها خدمات پرداخت و بانکداري الکترونيکي

                              موضوعي فانتزي و جوان پسند نيست، بلکه همه گروه‌هاي جامعه اعم از پير و جوان، زن و مرد، شهري و روستايي و فقير و غني

                              را در پهنه جغرافياي ايران عزير و در تمام ساعا ت شبانه روز تحت تاثير قرار مي‌دهد. تنها پايانه‌هاي فروش ما روزانه شصت هزار

                              ميليارد ريال مبادله مالي را انجام مي‌دهند، يعني در طول سال نزديک به بيست هزار تريليون ريال يا به عبارتي هفتصد ميليارد دلار

                              تراکنش تمام الکترونيکي خريد در کشور مديريت مي شود. بيش از دو برابر اين ميزان در سامانه‌هاي ساتنا و پايا و سحاب، انتقال

                              وجه داريم و همه اينها صرفاً به مبادلات بين بانکي مربوط مي‌شوند.

                              احمدي افزود: حتي موضوعي به ظاهر بي ارتباط نظير توزيع سبد کالايي هم وابسته به اين زيرساخت‌هاست. حال سوال اين

                              است که آيا وقفه و توقف در ارايه اين خدمات قابل تصور است؟ و آيا براي ادامه اين مسير رو به رشد در نظام بانکي‌مان آمادگي

                              داريم؟
                              وي با بيان اينکه بيشتر سامانه‌هايي که در نظام بانکي کشورمان مورد استفاده قرار مي‌گيرند، طراحي‌هايي بيش از يک دهه پيش

                              است، افزود: پرسش اصلي اينجاست: اين ماشين با طراحي قديمي تا چه زمان با اصلاحات مقطعي يا اصطلاحاً وصله و پينه کار

                              خواهد کرد؟ کشش اين طراحي‌ها تا کجاست؟ مخاطراتي نظير پايداري خدمت و امنيت تا چه اندازه در آنها مديريت مي‌شوند و

                              اصولاً آيا در برابر اين تقاضاي عظيم رو به رشد جامعه براي انجام مبادلات بانکي الکترونيکي، برنامه و طرح مدوني داريم؟

                              وي توضيح داد: رسيدگي به اين موضوع سابقه‌اي طولاني، اما نه چندان درخشان دارد. از اوايل دهه 1380 کارگروه‌هايي براي

                              سامان دادن به موضوع بانکداري متمرکز يا Core Banking در بانک مرکزي و وزارت اقتصاد با مشارکت بانک‌ها تشکيل شد؛ ليکن

                              نتيجه مشخص و برنامه اجرايي روشني براي اين موضوع حاصل نشد. افزايش تکيه بر سامانه‌هاي الکترونيکي در نظام بانکي

                              کشور و عدم پيشرفت محسوس در موضوع بانکداري متمرکز، قانونگزار را بر آن داشت تا اين دغدغه ملي را در قالب تکاليف قانوني

                              به بانک مرکزي و نظام بانکي کشور ابلاغ کند.

                              دبيرکل بانک مرکزي افزود: در سال 1389 مجلس شوراي اسلامي در قانون برنامه پنجم توسعه، ايجاد نظام بانکداري متمرکز در

                              نظام بانکي کشور و همچنين ايجاد پايگاه جامع اطلاعات مشتريان را به بانک مرکزي تکليف کرده و در همان سال دستورالعمل

                              شفافيت و تمرکز اطلاعات، که بر تعريف يک ساختار اطلاعاتي يکپارچه در بانک‌ها تاکيد مي‌کند، به تصويب شوراي پول و اعتبار

                              رسيد. از اين مقطع به بعد، پرداختن به موضوع سامانه‌هاي يکپارچه بانکي و انسجام در داده‌ها و اطلاعات، از پيشنهادي فني به

                              تکليفي قانوني بدل شده است.

                              احمدي گفت: بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران با توجه به تجربيات نه چندان موفق در پرداختن به مصاديقي چون Core

                              Banking، فعاليت مطالعاتي گسترده‌اي را براي تعريف و ايجاد يک چارچوب مفهومي براي پرداختن به تکاليف قانوني در دستور کار

                              قرار داد.

                              وي تصريح کرد: عليرغم گفته‌ها و شنيده‌ها، راهبرد بانک مرکزي اين نيست که يک راه حل واحد را براي تمام بانک‌هاي کشور تجويز

                              کرده و آنها را مکلف به استفاده از يک نرم‌افزار خاص يا يک راه حل منحصر به فرد کند، چراکه اتخاذ چنين راهبردي پيش از اين هم

                              تجربه شده و متاسفانه نتايج مطلوبي از آن به دست نيامده است لذا اين واقعيت را بايد بپذيريم که بانک‌هاي ما با يکديگر متفاوتند.

                              مشتريان آنها، تمرکزشان بر حوزه‌هاي کسب و کار، پوشش جغرافيايي و نوع خدماتي که مي‌دهند با همديگر متفاوت است و

                              بديهي است که هر بانک راه حلي را نياز دارد که با طرح عمومي کسب و کار آن سازگارتر باشد.

                              وي با بيان اينکه تفاوت در راهبردهاي کسب و کار بانک‌ها به معني تفاوت ماهيتي بانک‌ها نيست، افزود: اتفاقاً فعاليت بانکداري يکي

                              از استانداردترين فعاليت‌هاي تجاري در سطح بين‌المللي محسوب مي‌شود که عمدتاً از قواعد جهانشمولي پيروي مي‌کند. علاوه بر

                              ماهيت بانک‌ها به عنوان واسطه‌هاي مالي، استانداردهاي مديريت ريسک و ثبات مالي نظير اصول کميته بال و ابلاغيه‌هاي عمومي

                              نظير ضوابط مبارزه با پولشويي، خطوط روشني را ترسيم مي‌کنند که در ميان آنها فعاليت‌هاي بانکي و اعتباري تعريف مي‌شوند.

                              بانک‌ها موسسات منزوي نيستند، ارتباطات بين بانک‌ها در اقتصاد ملي و تعاملات آنها با نظام بانکي ساير کشورها، وجود و پيروي از

                              اين استانداردها را الزامي مي‌سازد.

                              وي گفت: نتيجه مطالعات همکاران من بيانگر اين واقعيت اميدبخش بود که دغدغه‌هاي ما، دغدغه‌هاي جهاني است. دنيا هم به

                              سمت و سويي رفته که مدل‌هاي استانداردي را براي کسب و کار بانکي ترسيم کند. متولي نظام پولي و به تبع آن هر بانک، فراخور

                              چارچوب قانوني و مقرراتي، نيازها و برنامه کسب و کارش، اين مدل‌هاي استاندارد را براي خود سفارشي مي‌کند. ما محکوم به



                              آزمون و خطا نيستيم، بلکه مي‌توانيم از اين تجربه جهاني بهره‌مند شويم، بي آن که مسيري طولاني و سخت را براي فهم و درک

                              و طرح اين موضوع طي کنيم.

                              وي خاطر نشان کرد: مطلبي که مقدمات آن ارايه مي‌شود، نتيجه نزديک به دو سال و نيم مطالعه، تحقيق و بومي‌سازي فشرده

                              به منظور انتخاب الگوي استاندارد براي نظام گردآوري، پردازش و نگهداري داده و اطلاعات در نظام بانکي کشور است. قرار است با

                              اين مقدمه، فرايند توضيح روش ماهيگيري آغاز شود البته اين فرايند دشوار و سخت، اما پايدار و پر ثمر است.



                              احمدي تاکيد کرد: در آينده‌اي نزديک، نظام يکپارچه و استانداردي براي فعاليت‌هاي بانکي مبتني بر فناوري ايجاد شود. برهمين

                              اساس در طول سال آينده همايش‌ها، کارگاه‌ها و جلسات آموزشي متعددي براي تشريح اين موضوع برگزار خواهد شد که

                              مشارکت فعال همه، خصوصاً مسئولين و متوليان در بخش طرح و برنامه و کسب و کار بانک‌ها در آن ضرورت دارد.

                              بنابراين گزارش، اداره نظام‌هاي پرداخت و شرکت خدمات انفورتيک بعد از ظهر چهارشنبه 21 اسفند همايش نظام بانکداري يکپارچه


                              Core Banking را با حضور شماري از مديران عامل بانکها، کارشناسان بخش IT بانک مرکزي و شبکه بانکي و جمعي از علاقه‌مندان

                              اين حوزه برگزار کرد و سيدمحمود احمدي دبيرکل و ناصر حکيمي، مديرکل فناوري اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزي به ايراد

                              سخنراني پرداختند.
                              آخرین ویرایش توسط zereshkkk؛ 2014/03/16, 20:47.

                              نظر

                              • zereshkkk
                                عضو فعال
                                • Nov 2011
                                • 3474

                                #195
                                پاسخ : خدمات انفورماتيك ( رانفور )

                                يا مقلب القلوب و الابصار يا مدبراليل و النهار
                                يا محول الحول و الاحوال حول حالنا الي احسن الحال


                                حلول سال نو و بهار پرطراوت را که نشانه قدرت لايزال الهي و تجديد حيات طبيعت مي باشد
                                رابه تمامي عزيزان تبريک و تهنيت عرض نموده و سالي سرشار از برکت و معنويت
                                را ازدرگاه خداوند متعال و سبحان براي شماعزيزان مسئلت مينمايم

                                سال نو مبارک

                                نظر

                                در حال کار...
                                X