پالايش نفت بندرعباس ( شبندر )

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • rajabnejad
    عضو فعال
    • Jan 2012
    • 4331

    #12841
    طبق برنامه پیش می رویم/برای "شبندر" جای نگرانی نیست





    هاشم نامور در گفتگو با ایران اکونومیست با بیان اینکه تحقق عملکرد شش ماهه اول سال مالی جاری "شبندر" مطابق با برنامه پیش بینی شده این شرکت در بودجه برآوردی سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه امسال بوده است،عنوان کرد:در زمینه تداوم سودآوری شرکت پالایش نفت بندر عیاس جای هیچ گونه نگرانی نبوده و هر آنچه که تاکنون محقق شده بر اساس برنامه زمان بندی اعلام شده است.

    مدیر عامل شرکت پالایش نفت بندر عباس از عدم ارسال اعلامیه نرخ فروش نفت خام و فرآورده های ویژه نفتی شهریور ماه امسال از سوی شرکت مای پخش فرآورده های نفتی نیز سخن گفت و افزود: دستور لازم برای بررسی احتمال هر گونه تغییر در صورت های مالی حسابرسی شده داده شده و کارشناسان مالی شرکت در حال بررسی این موضوع هستند.

    وی در برابر این پرسش که به لحاظ گرانتر شدن نرخ دو دلاری نفت خام در شهریور ماه امسال آیا می توان انتظار تعدیل مثبت سود برای پالایشگاههای تولید کننده فرآورده های نفتی را انتظار داشت؟پاسخ داد:قیمت نفت خام تابعی از یک قانون مشخص بوده و ما منتظریم که اعلامیه نرخ نفت خام اعلام شود تا بتوان بر اساس آن تصمیم گیری کرد.

    نامور درباره وضعیت پروژه بنزین سازی پالایش نفت بندر عباس نیز گفت: این پروژه از سوی شرکت ملی مهندسی ساختمان به عنوان پیمانکار مجموعه پیگیری می شود اما در حال راه اندازی آن تا پایان سال 93 بعید به نظر می رسد.

    به گزارش ایران اکونومیست،نرخ هر بشکه نفت خام تحویلی به پالایشگاههای کشور از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در شهریور ماه امسال از مبلغ 96 دلار به نرخ 98.2 دلار رسیده است.

    بر این اساس انتظار می رود با افزایش دو دلاری نرخ نفت خام به همین نسبت نیز نرخ فروش فرآورده های شرکت های پالایشی دستخوش افزایش گردند.
    هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

    نظر

    • soli
      عضو عادی
      • Oct 2013
      • 78

      #12842
      احتمال عرضه بنزین تک نرخی از سال 93

      کد خبر: ۱۶۶۸۶۶
      ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۴

      با وجود رد هرگونه افزایش قیمت بنزین توسط ستاد سوخت و وزارت نفت در سالجاری، عرضه بنزین تک نرخی و افزایش قیمت هر لیتر بنزین به بیش از یکهزار تومان در فصل بهار سال آینده قوت گرفته است.


      به گزارش مهر، عرضه بنزین چند نرخی پس از اجرای فاز اول قانون هدفمندسازی یارانه‌ها این روزها صدای انتقاد مدیران وزارت نفت را هم درآورده است.


      پیش از این انجمن جایگاهداران سوخت کشور با ارائه پیشنهادی خواستار حذف نظام عرضه بنزین چند نرخی و تک نرخی شدن عرضه این فرآورده نفتی شده بودند که وزارت نفت هم برای اجرای این پیشنهاد بنزینی چراغ سبز نشان داده است.


      مصطفی کشکولی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در آستانه ورود به چهارمین سال اجرای فاز اول قانون هدفمندی یارانه‌ها با انتقاد از عرضه بنزین چند نرخی، می‌گوید: عرضه بنزین با یک نرخی علاوه بر کاهش فساد، امکان نظارت بهینه‌تر بر روند عرضه و توزیع فرآورده‌های مختلف نفتی را هم تسهیل و تسریع می‌بخشد.


      همزمان با این اظهارنظر، وزرای اقتصادی دولت با اشاره به قطعی شدن افزایش و اصلاح قیمت حامل‌های مختلف انرژی، اعلام کرده‌اند: مجموعه وزرای اقتصادی دولت بر روی موضوع افزایش قیمت حامل‌های انرژی تقریباً به یک جمع بندی رسیده‌اند.


      کف افزایش قیمت بنزین؛ 1000 تومان
      در شرایط فعلی بنزین به صورت دو نرخ نیمه یارانه‌ای 400 تومانی و آزاد 700 تومانی عرضه می شود که در صورت جمع بندی بر روی عرضه تک نرخی، قطعا یک محدوده زمانی برای مصرف بنزین 400 تومانی ذخیره سازی شده در کارت‌های هوشمند سوخت خودروها توسط وزارت نفت تعیین خواهد شد.


      در سناریوی عرضه بنزین تک نرخی قطعا بهای این فرآورده استراتژیک نفتی بیش از یکهزار تومان به ازای هر لیتر خواهد بود و در این بین اخیرا بیژن زنگنه وزیر نفت قیمت هر لیتر بنزین متناسب با بازار فوب خلیج فارس را سه هزار تومان اعلام کرده است.


      علاوه بر قیمت واقعی هر لیتر بنزین، هم اکنون یک هزینه معادل 100 تا 110 تومانی برای انتقال، ذخیره‌سازی، توزیع و هزینه بخارات به ازای هر لیتر بنزین وجود دارد.


      از سوی دیگر با افزایش قیمت دلار آزاد تا مرز 3000 تومان، در حال حاضر این افزایش نرخ ارز به انگیزه سودجویان برای انحراف و قاچاق گازوئیل به کشورهای همسایه به ویژه پاکستان افزوده است و حتی فروش سوخت به مرزنشینان با قیمت‌های تعادلی هم منجر به توقف قاچاق بنزین و حتی گازوئیل نشده است.


      از این رو دولت در سناریوی افزایش قیمت بنزین قطعا، افزایش بهای به بیش از یکهزار تومانی را در دستور کار قرار داده است و پیش بینی می‌شود یکهزار تومان کف افزایش قیمت این فراورده پرطرفدار نفتی باشد.


      با این وجود مسئولان وزارت نفت و ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور هر گونه افزایش قیمت بنزین دست کم تا نوروز سالجاری را رد می کنند و این احتمال وجود دارد که این افزایش قیمت در قالب قانون بودجه سال 1393 توسط دولت به مجلس ارائه و با موافقت اهالی بهارستان و سپس مهر تائید شورای نگهبان از سال آینده عملیاتی شود.

      خودروهای لوکس مشتریان اصلی بنزین آزاد
      از ابتدای سالجاری تاکنون متوسط مصرف بنزین با ثبت رشدی بین 7 تا 10 درصدی در ایام مختلف سال، به بیش از 70 میلیون لیتر در روز رسیده است که مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی پیشتر اختصاص سهمیه ویژه بنزین برای ایام خاص سال همچون نوروز و ورود خودروهای جدید به ناوگان حمل و نقل را دو عامل جهش افسار گسیخته بنزین در سالجاری اعلام می‌کنند.


      یکی از مشکلات پیش روی دولت در اختصاص سهمیه ویژه بنزین به خودروهای شخصی افزایش ذخیره سازی بنزین 400 تومانی در کارت‌های هوشمند سوخت خودروها بوده به طوری‌که مردم با در اختیار داشتن سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای تمایل کمتری به خرید بنزین با نرخ آزاد 700 تومانی دارند.


      آمارهای رسمی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نشان می دهد هم اکنون تنها حدود 25 تا 26 درصد فروش بنزین با نرخ 700 تومانی انجام می‌شود به عبارت دیگر به طور متسوط روزانه از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از 17 میلیون لیتر بنزین با نرخ آزاد در جایگاه‌ها خریدار شده است.


      در حال حاضر برخی از خودروهای لوکس و بالای 1800 اسب بخار تنها مشتریان بنزین آزاد هستند به طوری‌که هم اکنون حدود 75 درصد و بخش عمده فروش بنزین در جایگاه‌ها با نرخ یارانه‌ای 400 تومانی انجام می‌شود.

      نظر

      • nashenas
        عضو جدید
        • Jan 2011
        • 5

        #12843
        جهت اطلاع دوستان عرض میکنم خبری که در سایت سرمایه گذاری صنعت نفت آمده مربوط به چند سال قبل است و پروژه چند سال است کنسل شده.همچنین خبر مربوط به مدیرعامل مورد تایید است وراه انداری پروژه قبل از نیمه دوم سال آینده بسیارغیرمحتمل ودرحد معجزه میباشد.

        نظر

        • alizadeh.f
          عضو فعال
          • Feb 2013
          • 878

          #12844
          مورخ 1392/08/04 - با توجه به سوال دوستان................

          قياس غلط صنعت پتروپالايش با خودرو......



          با سلام
          قصد مطلب زدن در مورد خودرو نداشتم ولي........
          بنده خودرويي هستم......سربسته عرض ميكنم
          با وجود بازدهي سمت اين نمادها نرويد. بدهي هاي كلان بانكي و وضعيت كسري بودجه دولت......
          خودرو زماني كه 30-40-50 تومان سود داشت خواهان نداشت....!!!!

          تفاوت اين 2 صنعت تفاوت از زمين تا خود ثرياست....
          يه مثال: دستمزد 30% رشد ميكنه و خودرويي ها و زير مجموعه ها با نيروي انساني فراوان هر سال.......
          تامين مواد اوليه با توجه به افزايش قيمت و افزايش دستمزد ها و.............
          آيا ميدانيد وام ميگيرند تا دستمزد پرداخت كنند!!!!!!!!
          هزينه مالي هرسال سنگين تر ميشه
          در صنعت پالايشگاه:دستمزد و سربار 1% قيمت تمام شده هم نيست!!!!!
          بازار هميشگي و مواد اوليه در دسترس و فراوان(نفت)

          آناليز بقيه موارد با شما......



          نه توصيه به خريد داريم و نه فروش....
          https://telegram.me/alizadeh_farzad

          نظر

          • alizadeh.f
            عضو فعال
            • Feb 2013
            • 878

            #12845
            موزخ 1392/08/04

            متاسفانه بازار بورس ايران تنها بازار در دنيا هست كه اكثر نمادها در روزهاي مختلف يا صف خريد هستند و يا صف فروش و كمتر متعادل هستند...!!!
            اين ذات بازار بيمار و رانتي و بي تحليل و هيجاني است.
            كمتر سهمي درسايه رشد ميكنه و اين نشان از هيجانات زياد در بازار است.

            سازمان بورس به جاي بازي الاكلنگ شاخص بايد فكري به حال اين وضعيت، فرهنگ سازي و كدهاي بورسي بكنه.....
            وقتي بازار سكه و دلار داغ بود مردم را به سرمايه گذاري در بورس تشويق ميكنند و وقتي سرمايه ها به سمت بورس مياد با هزار كثافت كاري دستكاري گزارشات و ......
            اين يعني دلسردي كساني كه نقدينگي دارند....!!!
            صدها شركت مستعد ، خصوصي نشده و به عنوان ارث پدري آقايان بايد محفوظ بماند. خوب ميشود بازار تشنه را سيراب كرد و اصلا" كاري به كار شاخص هم نداشت.
            عرضه و تقاضا .......

            متاسفانه همه در اين مملكت و مخصوصا" سران سازمان بورس مادرزاد مدير هستند. ....
            در تمامي كشورهاي پيشرفته دنيا بورس و بازار سرمايه سمبل مديريت نقدينگي، تدبير ، جهت دهي به سرمايه و اعتمادسازي اقتصادي است. قويترين مديران در اين بازار ها مشغول هستند .
            در اين كشور......


            يا حق
            https://telegram.me/alizadeh_farzad

            نظر

            • alizadeh.f
              عضو فعال
              • Feb 2013
              • 878

              #12846
              در اصل توسط alizadeh.f پست شده است View Post
              مورخ 1392/08/04 - با توجه به سوال دوستان................

              قياس غلط صنعت پتروپالايش با خودرو......



              با سلام
              قصد مطلب زدن در مورد خودرو نداشتم ولي........
              بنده خودرويي هستم......سربسته عرض ميكنم
              با وجود بازدهي سمت اين نمادها نرويد. بدهي هاي كلان بانكي و وضعيت كسري بودجه دولت......
              خودرو زماني كه 30-40-50 تومان سود داشت خواهان نداشت....!!!!

              تفاوت اين 2 صنعت تفاوت از زمين تا خود ثرياست....
              يه مثال: دستمزد 30% رشد ميكنه و خودرويي ها و زير مجموعه ها با نيروي انساني فراوان هر سال.......
              تامين مواد اوليه با توجه به افزايش قيمت و افزايش دستمزد ها و.............
              آيا ميدانيد وام ميگيرند تا دستمزد پرداخت كنند!!!!!!!!
              هزينه مالي هرسال سنگين تر ميشه
              در صنعت پالايشگاه:دستمزد و سربار 1% قيمت تمام شده هم نيست!!!!!
              بازار هميشگي و مواد اوليه در دسترس و فراوان(نفت)

              آناليز بقيه موارد با شما......



              نه توصيه به خريد داريم و نه فروش....


              پيش بيني و 6 ماهه خپارس رو كدال..........

              سكته نماد......

              زيان برآوردي دوره 137.7 تومان
              قيمت پاياني 127.5 تومان


              توصيه به خريد و فروش نداريم
              آخرین ویرایش توسط alizadeh.f؛ 2013/10/26, 17:51.
              https://telegram.me/alizadeh_farzad

              نظر

              • کامل
                عضو فعال
                • Apr 2013
                • 558

                #12847
                تحلیل کارشناسی صادرات نفت ايران

                طی چند روز گذشته بحث درباره بازگشت احتمالی توليد و صادرات نفت ايران به سطح پيش از تحريم بالا گرفته و رسانه‌های مهم اقتصادی، از جمله «تايمز مالی»، مطالبی را در اين زمينه منتشر کرده‌اند. اگر اين احتمال به واقعيت بپیوندد، چه تحولاتی ممکن است در بازار جهانی نفت اتفاق بيفتد؟


                تحلیل کارشناسی : در حال حاضر توليد نفت ايران حدود دو ميليون و ششصد هزار بشکه در روز و صادرات آن حدود يک ميليون بشکه در روز ارزيابی می‌شود. اگر تحريم‌ها برداشته شود، بر حسب گمانه‌زنی‌های مختلف توليد و صادرات نفت ايران می‌تواند طی مدتی حدود سه ماه بين هشتصد هزار تا يک ميليون و سيصد هزار بشکه در روز افزايش پيدا کند، البته به شرط آنکه بازارهای از دست رفته نفت ايران هم دوباره به دست بياید.

                اين رويداد دستکم دو پرسش اساسی را مطرح می‌کند: بازگشت پر قدرت ايران چه تاثيری بر عرضه و تقاضا خواهد داشت و، در نتيجه، بر بهای نفت. و پرسش دوم اين که قدرت گرفتن دوباره صنعت نفت ايران چه پيامدی خواهد داشت بر روابط درونی درون سازمان «اوپک».

                طبعا در دراز مدت، در صورت رفع تنش در روابط تهران و واشينگتن و بازگشت شرکت‌های نفتی غربی به ميدان‌های نفتی ايران، بازگشت ايران به صحنه جهانی نفت ابعاد بسيار مهم‌تری پيدا خواهد کرد.

                آيا افزايش توان توليدی و صادراتی ايران می‌تواند به کاهش قيمت در بازار جهانی نفت منجر شود؟

                اين يکی از سناريوهايی است که توجه محافل مالی بين‌المللی را به خود جلب کرده است.
                در واقع طی دو سال گذشته، همزمان با سقوط توليد و صادرات نفتی ايران، عراق و عربستان با استفاده از فرصت توليدشان را بالا بردند، همين طور توليد نفت و گاز در آمريکا بالا رفته و اقتصاد جهانی هم فعلا در موقعيتی نيست که به نفت بيشتر نياز داشته باشد. در اين شرايط پرسش اين هست که آيا بازگشت پر قدرت ايران به بازار جهانی نفت قيمت اين کالا را پايين نخواهد آورد؟

                به نظر می‌رسد که در حال حاضر حتی کشورهای غربی نفعی در پايين آمدن قيمت نفت ندارند، چون در اين صورت خيلی از سرمايه گذاری‌ها از لحاظ اقتصادی قابل توجيه نخواهد بود.

                اگر قيمت نفت به زير بشکه‌ای صد دلار کاهش يابد، مشکلات زيادی پيدا خواهد شد هم برای صادرکنندگان اصلی اين کالا و هم برای شرکت‌های بزرگ نفتی بين‌المللی که در ميدان‌های صعب الوصول و نيز در گاز و نفت آمریکا سرمايه‌گذاری کرده‌اند.

                بازگشت ايران چه تحولاتی را ممکن است در درون «اوپک» به وجود بياورد؟

                دو کشوری که بيش از همه از تحريم نفتی ايران استفاده کرده‌اند، عراق و عربستان سعودی هستند. عراقی‌ها می‌گويند که چون سال‌های سال زير تحريم بوده‌اند، ديگر حاضر نيستند در زمينه توليد و صادرات نفت کوتاه بيايند. آنها اميدوارند توليدشان را
                تا پايان سال آتی ميلادی به چهار ميليون بشکه در روز افزايش دهند و پيشروی به سوی سطوح بسيار بالاتر توليد را هم ادامه دهند.

                توپ در زمين سعودی‌ها ست که در گذشته جای عراق را گرفتند و طی دو سال گذشته هم برای پر کردن جای ايران ، توليد و صادرات‌شان را بالا بردند.

                در صورت بازگشت ايران به وضعيت عادی، عربستان برای کاهش توليد خود زير فشار قرار خواهد گرفت، مگر آنکه خطر افزايش عرضه و سقوط قيمت نفت را همراه با تمام مشکلاتش بپذيرد.
                تصادفی نيست که عربستان از بهبود روابط ميان تهران و واشينگتن اين همه نگران است، چون می‌ترسد که در خيلی از زمينه‌ها مواضعش را از دست بدهد، از جمله در عرصه نفتی.

                کابوس بزرگ عربستان، بازگشت غول‌های نفتی غرب به ميدان‌های نفتی ايران است.

                نظر

                • ampour
                  عضو فعال
                  • May 2013
                  • 1306

                  #12848
                  ظرفیت تولید نفت میدان مشترک هنگام با اجرای طرح توسعه این میدان، با افزایش هفت برابری به ٣٠ هزار بشکه رسیده و نفت تولیدی این میدان با درجه ای‌پی‌آی ٤٦ از مرغوبترین نفت‌های تولیدی کشور است.

                  به گزارش خبرآنلاین به نقل از شانا، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران تصریح کرد: با اجرای طرح توسعه میدان هنگام در تیر امسال ظرفیت تولید نفت این میدان از چهار هزار بشکه به ٣٠ هزار بشکه افزایش یافت.

                  وی در تشریح دستاوردهای مهم طرح توسعه هنگام در منطقه قشم گفت: عبور خط لوله ١٦ اینچی از بستر دریا برای نخستین بار با استفاده از فناوری حفاری افقی در حد فاصل بندر لافت در جزیره قشم تا بندر پهل یکی از دستاوردهای مهم طرح توسعه میدان هنگام است.

                  محمود زیرکچیان‌زاده با بیان این که بخشی از خوراک مورد نیاز پالایشگاه بندرعباس از میدان هنگام تامین می‌شود، افزود: با احداث ٧٥ کیلومتر خط لوله ١٦ اینچی از منطقه گورزین در جزیره قشم تا پالایشگاه بندرعباس، نفت فرآورش شده میدان هنگام به این پالایشگاه منتقل می‌شود.

                  /وی یادآور شد: پیش از این خوارک مورد نیاز پالایشگاه بندرعباس از فاصله چند صد کیلومتری به این پالایشگاه منتقل و به ازای هر بشکه نفت حدود چهار تا پنج دلار هزینه /می‌شد، اما با انتقال خوراک مورد نیاز پالایشگاه با استفاده از خط لوله، حدود ٧٠ تا ٨٠ میلیون دلار سود و صرفه‌جویی ایجاد می /شود.


                  تاریخ 1392/07/02-----------------------------------------------------------------------------------
                  میدان گازی گورزین در جزیره قشم در جنوب استان هرمزگان قرار دارد. این میدان، با حفر اولین چاه در سال ۱۳۴۷ کشف و پس از آن شش حلقه چاه دیگر در آن حفر گردید.
                  بهره برداری از این میدان، از سال ۱۳۵۹ آغاز گردید و گاز حاصله آن، ابتدا به مجتمع فرآورشی گورزین ارسال و پس از فرآورش، جهت مصرف خانگی و صنعتی به بندرعباس انتقال می‌یابد. [۱]
                  این میدان توان تولید روزانه ۱/۲ میلیون متر مکعب گاز و ۵۹۰ بشکه میعانات گازی را دارد.
                  پالایشگاه گورزین قشم، حدود ۶۵ کیلومتری غرب جزیره قشم قرار دارد. تـأسیسات گورزین به منظور تفکیک و نم‌زدایی گاز طبیعی استحصالی، از پنج حلقه چاه شیرین حوضه گورزین و تثبیت میعانات گازی همراه، طراحی و بهره‌برداری از آن، در جزیره قشم آغاز شد. بر این اساس، ظرفیت تولید این واحد ۲٫۱ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در روز است، که از طریق خط لوله ۱۲ اینچی زیر دریا، به بندرعباس منتقل می‌شود. مخزن شماره ۱۱ پالایشگاه گورزین قشم، ۲۰۰ هزار بشکه گنجایش دارد. [۲]
                  گاز تولیدی تأسیسات گورزین بخش دیگری از مصارف انرژی نیروگاه بندرعباس و پالایشگاه نفت بندرعباس را تأمین می‌کند. از طرفی مایعات گازی تثبیت شده پس از ذخیره‌سازی در مخازن خونسرخ، از طریق خط لوله ۶ اینچی به اسلکه بارگیری لافت انتقال یافته و از آنجا به خارج از کشور صادر می‌شود...
                  جزیره قشم دارای دو میدان گازی گورزین و سرخون است، که تولیدات گاز شیرین میدان گازی گورزین، به عنوان خوراک پالایشگاه بندرعباس و گاز تولیدی سرخون نیز، برای مصارف شهری، صنعتی و نیروگاه‌های گازی، ارسال می‌شود.

                  -------------------------------------------------------------------------------------------------
                  چو عضوی به درد آورد روزگار - L-)دگرعضوهارانماندقرار

                  نظر

                  • ampour
                    عضو فعال
                    • May 2013
                    • 1306

                    #12849
                    ذوستان عزیز شبندری سلام
                    درسته که خبر بالا تکراریه - اما در مطلب قبلی گفتم کسی از پیشرفت کار فوق خبری داره یا نه - اما تحلیل گران .................... ربطش دادن به ..........................
                    حتی اسم میدانهای گازی رو بعنوان مثال درج کردم (قشم) که تحلیل گر معظم ببیند که ما با اطلاعات واقعی جلو میریم نه با اعجاز ...........................
                    ------------------------------------------------------------------------------------------------------
                    دوستان عزیز یک مقایسه هم گذاشتم که متوجه بشیم فرق تامین خوراک یک پالایشگاه از طریق خط لوله با سایرین ............
                    چو عضوی به درد آورد روزگار - L-)دگرعضوهارانماندقرار

                    نظر

                    • ampour
                      عضو فعال
                      • May 2013
                      • 1306

                      #12850
                      انتقال نفت‏ خام خوراك پالايشگاه ساحلي بندرعباس از مبادي صادراتي خارك بوسيله كشتي و در مورد پالايشگاه لاوان از محل توليدات مناطق دريايي حوزه مذكور صورت مي‏گيرد.

                      كاركرد و ظرفيت خطوط لوله انتقال نفت خام در سال 1388 *


                      انتقال طول
                      (كيلومتر) كاركرد
                      (ميليون تن كيلومتر)
                      مبدا مقصد
                      منابع اميديه اصفهان 440 10027.82
                      اصفهان ري 372 1690.48
                      مايل 40 آبادان 352 397.25
                      شماره 3 اهواز ري 991.1 10431.5
                      گچساران شيراز 228 594.51
                      ري تبريز 607.1 3313.37
                      تنگ فني كرمانشاه 219 134.97
                      نفت شهر كرمانشاه 231.2 102.14
                      اسكله نكا پالايشگاه تهران 318.1 1371.12
                      مجموع كاركرد خطوط لوله نفت خام 28063.16



                      آمار و اطلاعات مربوط به مسير، طول و كاركرد خطوط لوله انتقال نفت خام در سال 88 در جدول بالا نشان داده شده است. چنانچه از جدول مشهود است در سال 1388 خطوط لوله انتقال نفت خام خوراك پالايشگاه‌ها ، 60189 ميليون ليتر معادل 28063 ميليون تن كيلومتر نفت خام به پالايشگاه‌ها منتقل كرده است كه در مقايسه با سال 1387 از نظر كاركرد حجمي و تناژ به ترتيب 3.28 درصد و 0.86 درصد كاهش نشان ميدهد.


                      بالاي صفحه


                      كاركرد خطوط لوله نفت خام در سالهاي 1388 - 1386 *


                      خطوط لوله كاركرد (ميليون تن كيلومتر) در صد تغييرات
                      1386 1387 1388
                      اهواز - ري 8796.06 10080.58 10431.5 3.48
                      مارون - اصفهان 10444 10231.16 10027.82 1.99 -
                      گچساران - شيراز 635.4 616.52 594.51 3.57 -
                      اصفهان - ري 1967.83 2014.49 1690.48 16.08 -
                      ري - تبريز 3160.63 3407.41 3313.37 2.76 -
                      تنگ فني - كرمانشاه 101.6 106.15 134.97 27.15
                      نفت شهر - كرمانشاه 125.77 115.77 102.14 11.78 -
                      اميديه مايل 40 / آبادان 563.85 629.58 397.25 36.9 -
                      نكا/ ساري/ ري 1551.19 1105.09 1371.12 24.07
                      جمع كاركرد 27346.33 28306.75 28063.16 0.86 -

                      بالاي صفحه


                      كاركرد و نرخ حمل نفت خام با خط لوله در دوره زماني 1388 - 1378 *


                      سال ريال- تن كيلومتر ميليون تن كيلومتر ميليون ليتر
                      1378 7.92 30101 61905
                      1379 8.53 29902 62068
                      1380 9.01 29742 61032
                      1381 35.08 29170 61203
                      1382 35 26653 59933
                      1383 37 28173 60075
                      1384 43 28487 60797
                      1385 49.14 27516 57575
                      1386 60.31 27346 62270
                      1387 71.21 28307 62229
                      1388 77.93 28063 60189

                      * : ترازنامه هيدروكربوري كشور سال 1388
                      چو عضوی به درد آورد روزگار - L-)دگرعضوهارانماندقرار

                      نظر

                      • ampour
                        عضو فعال
                        • May 2013
                        • 1306

                        #12851




                        چو عضوی به درد آورد روزگار - L-)دگرعضوهارانماندقرار

                        نظر

                        • alizadeh.f
                          عضو فعال
                          • Feb 2013
                          • 878

                          #12852

                          عسگراولادی در گفت‌وگو با ایسنا:

                          نرخ ارز باید روی 3000 تومان ثابت بماند

                          » سرویس: اقتصادي - صنعت، معدن، تجارت
                          کد خبر: 92080401717
                          شنبه ۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۸
                          borna ghasemi-8-81.jpg

                          با کاهش دوباره نرخ ارز به زیر 3000 تومان عسگراولادی واکنش نشان داده و گفت: نرخ ارز باید روی 3000 تومان ثابت بماند، کاهش بیشتر آن تولید داخل و صادرات را با مشکلات عدیده مواجه می‌کند.

                          اسدالله عسگراولادی، رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضمن ابراز نگرانی از کاهش دوباره نرخ نرخ ارز به زیر 3000 تومان اظهار کرد: به اعتقاد من حفظ نرخ ارز بر روی 3000 تومان منطقی است و افزایش بیش از حد و یا روند نزولی آن به زیر این نرخ اثرات منفی را بر روی تولید، واردات وصادرات می‌گذارد.

                          وی ادامه داد: کاهش نرخ ارز به زیر 3000 تومان باعث رشد واردات شده ولی از سوی دیگر تولید داخل و صادرات را با مشکلات عدیده مواجه می‌کند.

                          عسگر اولادی با بیان این که نرخ ارز در داخل کشور باید به نحوی باشد که امکان رقابت کالاهای ایرانی در بازارهای جهانی را فراهم آورد، گفت: پایین آمدن نرخ ارز به مصلحت نیست زیرا با کاهش آن مردم به جای تولید داخل به واردات روی می‌آورند.

                          رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران با بیان این که قیمت تمام شده کالاهای تولید داخل در حوزه انرژی و نیروی کار باعث می‌شود که ما نتوانیم قیمت تولیدات را در داخل کاهش دهیم، گفت: دلار ارزان به نفع واردات است از سوی دیگر با پایین آمدن بیشتر نرخ آن قاچاق نیز افزایش می‌یابد.

                          وی با تاکید بر این که دلار زیر 3000 تومان به تولید داخلی ضرر می‌رساند خاطرنشان کرد: با کاهش تولید داخل نیروی کار و وضعیت اشتغال نیز دچار مشکل می‌شود.

                          عسگر اولادی در پایان گفت: صادرات با توجه به رقابتی بودن قیمت‌ها در بازار‌های جهانی به گونه‌ای است که صادرکنندگان ضرر می‌کنند و دست از کار می‌شند.

                          وی در پایان تاکید کرد: کاهش نرخ ارز با روال فعلی تنها به نفع واردکنندگان و قاچاق چیان است.

                          انتهای پیام
                          https://telegram.me/alizadeh_farzad

                          نظر

                          • alireza51
                            عضو فعال
                            • Feb 2013
                            • 1205

                            #12853
                            سلام
                            به نظر دوستان روند سهم برای چند روز آتی چگونه خواهد بود؟ (به چه دلیل)
                            فردا (یکشنبه 92/08/05) منفی است یا مثبت؟ (به چه دلیل)
                            با تشکر از نظر و زحمات عزیزان
                            عمر خیلی کوتاه است.

                            نظر

                            • alizadeh.f
                              عضو فعال
                              • Feb 2013
                              • 878

                              #12854
                              امروز مورخ 1392/08/05.....

                              امروز هم شبندر احتمالا" معاملات را از پايين به بالا شروع خواهد كرد....
                              اين سبك معامله خوب است و جايي براي نوسانگيرن باقي نميگذاريد.......

                              بازار بدون اين نماد و گروه مربوطه جايي نخواهد رفت.
                              https://telegram.me/alizadeh_farzad

                              نظر

                              • alizadeh.f
                                عضو فعال
                                • Feb 2013
                                • 878

                                #12855
                                در اصل توسط alizadeh.f پست شده است View Post
                                امروز مورخ 1392/08/05.....

                                امروز هم شبندر احتمالا" معاملات را از پايين به بالا شروع خواهد كرد....
                                اين سبك معامله خوب است و جايي براي نوسانگيرن باقي نميگذاريد.......

                                بازار بدون اين نماد و گروه مربوطه جايي نخواهد رفت.

                                امروز و درخواست هاي مخفي در شبندر.....
                                شبندر و 500،000 سهم براي اردر........!! حواستان باشد
                                https://telegram.me/alizadeh_farzad

                                نظر

                                در حال کار...
                                X