اخبار

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • بابک 52
    ستاره‌دار (27)
    • Mar 2011
    • 17028

    #20476
    متن کامل بخشنامه بودجه ۹۲


    اقتصاد کلان - متن کامل بخشنامه بودجه 92 منتشر شد.


    متن کامل بخشنامه بودجه 92 به این شرح است:


    "با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) و با عزم و وفاق ملی و کوشش بیشتر برای تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران،سال 1392 به عنوان نهمین سال از دوره بیست ساله سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران و سومین سال از اجرای قانون برنامه پنجم توسعه،درحالی شروع می شود که دولت برای انجام وظایف حاکمیتی،تجربه های گرانبهایی را برای استفاده از فرصت ها و مدیریت بر هزینه ها کسب کرده است. بخشی از این وظایف،درقالب اجرای سیاستهای مالی است که از طریق بودجه و با توجه به شرایط کشور و الزام ساناد بالادستی،عملیاتی می شود.


    پیش بینی می شود که در سال آتی، اقتصاد جهانی کماکان با رکورد نسبی مواجه بوده و لذا قیمت جهانی انرژی نفت افزایش قابل توجهی نخواهد داشت.
    همچنین ادامه فشارها و تحریم های نابرابر و غیر عادلانه، کشور را با شرایطی مواجه می کند که باید تلاش کرد تا با تبدیل کردن آن به فرصت و پیاده سازی و عملیاتی نمودن اقتصاد مقاومتی، بسترهای مناسب برای ایفای وظایف دولت برای حمایت از تولید ملی،کار و سرمایه ایرانی و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و تحقق تومان پیشرفت و عدالت ایجاد شود.


    در این راستا، استفاده از ظرفیتهای داخلی اقتصاد در به کار گیری دقیقتر و منطقی تر منابع محدود بودجه عمومی و در عین حال مشارکت وسیع تر بخش غیر دولتی دارای نقشی اساسی است.


    البته موفقیت در این مسیر و تحقق اهداف قانون برنامه پنجم توسعه،نیازمند وفاق،همدلی و حمایت همه ارکان نظام و دستگاههای اجرایی و مردم است.


    اکنون با توجه به آماده شدن بخش عمده ای از آیین نامه ها،دستورالعمل ها،بسته های اجرایی،نظام نامه ها و اسناد راهبردی مرتبط با اهداف قانون برنامه پنجم توسعه،دستگاههای اجرایی باید تمام تلاش و کوشش خود را بنمایند تا اهداف تعیین شده در برنامه پنجم توسعه برای هر بخش و اهداف کمی برنامه نظیر رشد اقتصادی 8 درصد، در طول برنامه،نرخ بیکاری 7 درصد و ضریب جینی 0.35 درصد در انتهای برنامه و نیز کاهش تورم،ثبات در بازار ارز،هدایت منابع سرگردان به امرتولید و سرمای گذاری و ایجاد فرصت های شغلی بیشتردر سال 1392، تحقق یابد. دستیابی به این اهداف منوط به اجرای دقیق برنامه ها و سیاست ها از یک طرف و به کار گیری بهینه منابع و امکانات برای ارتقا بهره وری منابع و عوامل تولید توسط کلیه دستگاههای اجرایی با مشارکت وسیع بخش غیر دولتی در عرصه های اقتصادی، اجتماعی،فرهنگی و فناوری از طرف دیگر است.


    با توجه به ویژگیهای بیان شده در تدوین لایحه بودجه سال 1392، توجه به مشارکت بخش غیر دولتی به خصوص در اجرای طرحهای تملک دارایی های سرمایه ای،متنوع سازی روش های تامین منابع مالی بودجه با لحاظ کردن اثرات اقتصادی هریک از روش ها، اجرای بودجه ریزی به روش عملیاتی در راستای ماده (219) قانون برنامه پنجم توسعه و تقویت انضباط مالی و صرفه جویی در سرلوحه کار دولت بوده و لازم است دستگاههای اجرایی کشور در تهیه بودجه پیشنهادی خود به این امور توجه کافی کنند.


    لذا اصلاح سیستم ها و روشها حذف و تعدیل هزینه های غیر ضرور و موازی کاری ها، افزایش کارایی استفاده از منابع فیزیکی، مالی و انسانی، مهندسی مجدد طرحها و پروژهها برای ارزش افزایی تقویت نظارت بر اجرای برنامه ها، طرحها و فعالیتهای زیرمجموعه بسیار با اهمیت خواهد بود.


    از این رو، لازم است تمامی دستگاههای اجرایی کشور راهبردها و سیاستهای ابلاغی برای بخشنامه بودجه سال آتی را به طور دقیق و عملیاتی در تدوین بودجه در نظر بگیرند.


    1- راهبردهای اساسی و جهت گیری های کلی لایحه بودجه سال 1392
    دستگاههای اجرایی مکلفند راهبردها و جهت گیری های کلان ذیربط مندرج در اسناد بالادستی از جمله سیاستهای کلی برنامه پنجم توسعه، قانون برنامه پنجم توسعه از جمله بسته های اجرایی موضوع ماده (217) قانون برنامه پنجم توسعه را در تدوین بودجه پیشنهادی سال 1392 خود مد نظر قرار دهند.اهم راهبردهای مذکور برای سال آینده به شرح ذیل است:


    1-1 ارتقا بهره وری عوامل تولید شامل نیروی کار، سرمایه، انرژی و آب و خاک؛
    1-2 بهبود فضای کسب و کار،افزایش رقابت وحمایت از حضور فعال بخش غیر دولتی
    1-3 اهتمام به انضباط مالی و بودجه ای و تعادل بین منابع درآمدی و مصارف هزینه ای دولت و قطع وابستگی اعتبارات هزینه ای دولت به عواید حاصل از نفت و گالز تا پایان برنامه پنجم توسعه
    1-4 اصلاح نظام اداری در جهت افزایش کارایی،کوچک سازی دولت،تمرکز زدایی از حوزه های اداری و اجرایی و بازنگری در وظایف دستگاههای ملی و استانی با جهت گیری کاهش تصدی گری دستگاههای اجرایی و تفکیک کامل وظایف حاکمیتی از تصدی گری به منظور ایجاد ساختارهای مناسب برای ایفای وظایف حاکمیتی(سیاستگذاری،هدایت و نظار)
    1-5 تقویت ارتباط میان بودجه و قانون برنامه پنجم توسعه از طریق بسته های اجرایی(موضوع ماده 217 قانون برنامه پنجم توسعه)
    1-6 تعمیق ارزهشای اسلامی و باورهای دینی،اعتلای معرفت دینی و تقویت هنجارهای فرهنگی و اجتماعی و فعالیت های قرآنی از طریق حمایت از بخش غیر دولتی
    1-7 تقویت حضور بخش غیر دولتی در راستای اجرای قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه و اجرای سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم(44) قانون اساسی
    1-8 ارتقا کمی و کیفی بازارهای مالی با تاکید بر کارآیی،شفافیت و سلامت
    1-9 حرکت در جهت تحقق کامل نظام جامعه رفاه و تامین اجتماعی
    1-10 توصعه صادرات غیر نفتی و مدیریت واردات با هدف تقویت تولید داخلی و سرمایه گذاری
    1-11 حمایت از ارتقا سرمایه انسانی کارآمد و تحقیق و پژوهش به ویژه در امور ظرفیت سازی
    1-12 تداوم تلاش ها برای تهیه بودجه به روش عملیاتی
    1-13 استفاده از منابع مالی پایدار و تنوع بخشی به ابزارهای مختلف مالی برای تامین منابع سرمایه گذاری مولد؛
    1-14 کاهش تمرکز افزایش اختیارات استانها در راستای تعادل منطقه ای
    2- سیاست های اجرایی لایحه بودجه سال 1392
    2-1 منابع لایحه بودجه سال 92
    1-2-1 ارتقا ظرفیت و کوشش مالیاتی برای افزایش سهم درآمدهای مالیاتی از محل منابع بودجه با افزایش پایه های مالیاتی،ایجاد پایگاه مودیان مالیاتی و شفاف سازی مبادلات اقتصادی از طریق استفاده از سامانه های صندوق فروش توسط اصناف و صاحبان مشاغل مختلف
    1-2-2 پرداخت کلیه حقوق قانونی دولت و انجام تکالیف مقرر مربوط به سود سهام شرکت ها در سال 1391 و سالهای قبل در چارچوب بند(ج) ماده(224) قانون برنامه پنجم توسعه
    1-2-3 استفاده بهینه از منابع ناشی از نفت و گاز در چارچوب سیاستهای ابلاغی برنامه پنجم توسعه و ماده (125) قانون برنامه پنجم توسعه
    1-2-4 استفاده حداکثری دستگاههای اجرایی از ظرفیت های قانونی برای افزایش منابع درآمدی خود
    1-2-5
    تداوم واگذاری شرکت های دولتی در چارچوب قانون اجرای سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم(44) قانون اساسی و پیش بینی درآمدهای حاصل از واگذاری و خصوصی سازی در چارچوب ماده 29 قانون مذکور
    1-2-6 واگذاری طرح های تملک دارایی های سرمایه ای قابل واگذاری (نیمه تمام،تکمیل شده و آماده بهره برداری ملی و استانی وط رحهای سرماهی گذاری شرکت های دولتی از محل منابع داخلی)و همچنین فروش اموال منقول و غیر منقول مازاد؛
    1-2-7 اتسفاده از ابزار اوراقصکوک اسلامی و اوراق مشارکت ارزی و ریالی در بازیارهای مالی و داخلی و خارجی برای تامین منابع مالی طرحهای عمرانی سرمایه گذاری شرکت های دولتی که دارای اولویت و توجیه اقتصادی و فنی و مالی می باشند.
    1-2-8 تلاش در جهت مشارکت های مردمی و منابع خیرین با استفاده از ابزارهای تشویقی
    1-2-9 پیش بینی منابع حاصل از هدفمندی یارانه ها در راستای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها
    1-2-10 ایجاد زمینه های لازم برای جذب سرمایه گذاری خارجی و حضور فعال بخش غیر دولتی در عرصه سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال
    1-2-11 تامین بخشی از منابع مالی طرحها با مشارکت بخش غیر دولتی از جمله ظرفتی ماده (56) قانون الحاق موادی به قانون بخشی از مقررات مالی دولت ماده (214) قانون برنامه پنجم توسعه، بند(102) قانون بودجه سال 1391 و استفاده از تامین مالی بین المللی (فاینانس ها)، استفاده از روش اعتبار اسنادی و انعقاد قراردادهای اجاره بلند مدت و خرید خدمت
    1-2-12 وصول مطالبات ناشی از مالکیت دولت و بازپرداخت اقساط اعتبارات طرحهای انتفاعی موضوع ماده (32) قانون برنامه و بودجه
    1-2-13 وصول مطالبات معوق حساب ذخیره ارزی و وجوه اداره شده؛
    2-2 مصارف لایحه بودجه سال 1392
    1-2-2 بودجه هزینه های
    لازم است کلیه دستگاههای اجرایی در تنظیم بودجه هزینه ای خود و به منظور حذف عملیات موازی در درون دستگاه و بین دستگاهها، واگذاری امور تصدی گری به بخش غیر دولتی و تقویت جایگاه حاکمیتی، صرفه جویی در هزینه ها،توانمند سازی در بخش غیر دولتی،توسعه دولت غیر الکترونیک و ایجاد زمینه های عدالت اجتماعی،سیاستهای اجرایی ذیل را مورد توجه قرار دهند:
    1-2-2-1 گسترش نظام های فناوری اطلاعات در نظام اداری و اجرایی در جهت افزایش کارایی و بهبود خدمات رسانی
    -اصلاح ساختار سازمانی و توانمندسازی کارکنان دستگاه های اجرایی با عنایت به مواد (٢٢) و (5٨) قانون مدیریت خدمات کشوری و در راستای افزایش بهرهوری؛
    -رعایت اصل صرفه جویی، پرهیز از اسراف و حذف هزینههای غیر ضرور و جهت گیری مصارف در راستای الگوی صحیح مصرف؛
    -حمایت از بخش کشاورزی و صنعتی به منظور پایداری تولید، افزایش صادرات و رقابت پذیری؛
    -حمایت از سرمایه گذاری بخش غیر دولتی در صنایع نوین؛
    -گسترش زمینههای ارتقا کیفی آموزشها در کلیه سطوح و تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد و دانش مدار، خلاق و کارآفرین، منطبق با نیازهای نهضت نرم افزاری؛


    -ایجاد و گسترش زمینههای لازم برای اجرای نقشه جامع علمی کشور و بهبود شاخصهای علمی و فنآوری با تاکید بر حمایت مالی از پژوهشهای تقاضا محور و شرکتهای دانش بنیان در زمینه تجاری سازی دانش و فنآوری؛


    - جهت دهی هزینه های جاری دستگاه های اجرایی به سمت انجام وظایف و فعالیت های اصلی حاکمیتی آنها و حذف فعالیت های غیر ضرور


    بودجه سرمایه ای
    - ساماندهی طرح ها و پروژه های تملک دارایی های سرمایه ای و اولویت بندی در اختصار اعتبار به آنها با تاکید بر طرح ها و پروژه های نیمه تمامی که به افزایش تولید کالا، خدمات و اشتغال بیشتر منجر می شوند به ویژه طرح ها و پروژه هایی که در سال 1392 خاتمه می یابند.


    - پرهیز از پیشنهاد طرح های تملک دارایی های سرمایه ای جدید در صورت خاتمه طرح های در دست اجرا، طرح های جدید با استفاده از سازوکار ماده 214 قانون برنامه پنجم توسعه وبند 102 قانون بودجه سال 1391 به اجرا درخواهند آمد.


    - عدم پیش بینی اعتبار برای طرحها و پروژه های دارای پیشرفت فیزیک بالا ی95 درصد و پیشنهاد اعتبار به صورت دیوان برای موارد مذکور.
    بودجه شرکت های دولتی


    - برآورد بودجه شرکت های دولتی منطبق با اهداف کمی و در حیطه وظایف و فعالیت های اصلذی اساسنامه ای آنها


    - الزام وزارت امور اقتصادی و دارایی و دستگاههای اجرایی مبنی بر اعلام اسامی شرکت های واگذار شده که سهم دولت در آنها به کمتر از 50 درصد رسیده است به همراه اسناد و مدارک مثبته به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور.


    - بازنگری در منابع ومصارف شرکت های دولتی با رویکرد ارتقاءبهره وری عوامل تولید از طریق اصلاح روش ها و کارآمد سازی منابع مالی وا نسانی


    - اولویت بندی طرح ها و پروژه های شرکت های دولتی که از منابع داخلی صورت می گیرد با تاکید بر طرح ها و پروژه های نیمه تمامی که به افزایش تولید کالا، خدمات و اشتغال بیشتر منجر می شود به ویژه ططرح هایی که درسال 1392 خاتمه می یابند و یا محل اجرای آنها در مناطق محروم است


    - پرهیز از شروع طرح ها و پروژه های تملک دارایی های سرمایه ای جدید از محل منابع داخلی


    - احصای وظایف حاکمیتی در شرکت های دولتی و انتقال آن به دستگاه های مربوطه و الزام به واگذاری وظایف تصدی گیری در چارچوب قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم 44 قانون اساسی


    - شرکت های دولتی در اجرای مواد 39 و 76 قانون محاسبات عمومی کشور موظفند تمامی در آمدها وجوه دریافتی و سایر منابع تامین اعتبار را صرفا در حسابهای متمرکز معرفی شده توسط خزانه داری کل واریز و گزارش عملکرد این اقدام رابه همراه بودجه پیشنهادی خود به معاونت ارایه نمایند خزانه داری کل موظف است نسبت به بستن سایر حسابهای متعدد شرکتهای دولتی اقدام نماید.


    کلیه دستگاههای اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمت کشوری مکلفند در چارچوب راهبردها و سیاست های مندرج در این بخشنامه و پیوست های آن نسبت به تهیه بودجه سال 1392 خود واخذ مصوبه مجمع عمومی یا شورای عالی در مورد بودجه تفصیلی برای شرکت های دولتی اقدام و حداکثر تا دو هفته پس از تاریخ ابلاغ این بخشنامه به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ارسال نمایند در صورت عدم ارایه بودجه پیشنهادی توسط دستگاههای فوق الذکر در موعد مقرر معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور نسبت به تنظیم بودجه سال 1392 آنان اقدام خواهد کرد.


    پیوستهای بخشنامه بودجه
    پیوستهای این بخشنامه عبارتند از:
    ١-ضوابط مالی ناظر بر تنظیم بودجه
    ٢-دستورالعمل تهیه وتنظیم بودجه دستگاههای اجرایی ملی واستانی
    ٣-دستورالعمل تهیه و تنظیم بودجه شرکتهای دولتی
    4- دستورالعمل بودجه ریزی عملیاتی موضوع ماده 219 قانون برنامه پنجم توسعه
    محمود احمدی نژاد
    رییس جمهور
    The greater the risk ، The greater the reward

    هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

    نظر

    • بابک 52
      ستاره‌دار (27)
      • Mar 2011
      • 17028

      #20477
      مترو گران شد


      رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای شهر تهران، گفت: نرخ بلیت متروی تهران در سال آینده ۲۰ درصد افزایش مییابد.


      به گزارش شبکه اطلاع رساني دانا حمزه شکیب با بیان اینکه روز گذشته جلسه کمیسیون عمران درباره افزایش نرخ بلیت مترو در سال ۹۲، برگزار شد، افزود: در این جلسه لایحه پیشنهادی نرخ بلیت متروی تهران در سال آینده بررسی شد که در پایان کمیسیون نسبت به افزایش ۲۰ درصدی رای مثبت داد.



      وی با اشاره به اینکه کمیسیون عمران، کمیسیون تخصصی مباحث تعیین کرایههاست، گفت: قطعا اعضای شورای شهر با این افزایش موافقت میکند زیرا ما با بررسی تمامی جوانب نسبت به این درصد افزایش رای مثبت دادیم و افزایش ما منطقی است.

      رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای شهر تهران، با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان در سال ۹۲، به افزایش هزینههای نگهداشت مترو پرداخت و اظهار کرد: در این جلسه تصمیم گرفته شد که تمامی بلیتهای مدت دار مترو در سال آینده حذف شود و در سایر بندها نیز افزایش با نرخ ۲۰ درصدی اعمال شود.

      شکیب با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما بر این بوده است که مردم تحت فشار نباشند، گفت: شهرداری تهران نیز این میزان افزایش نرخ بیلت را پیشنهاد داده بود که به تایید کمیسیون عمران رسید.

      وی اعلام کرد: مترو ناچار است برای تامین هزینههای موجود در شرایطی که دولت سهم خود را پرداخت نمیکند، هزینههای خود را به نوعی تامین کند.
      The greater the risk ، The greater the reward

      هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

      نظر

      • بابک 52
        ستاره‌دار (27)
        • Mar 2011
        • 17028

        #20478
        واکنش سپاه به سخنان احمدینژاد

        سردار رمضان شریف در واکنش به برخی اظهار نظرها پیرامون دخالت سپاه در انتخابات نظام پزشکی تأکید کرد: اقدام اطلاعات سپاه کاملا قانونی بوده و در پاسخ به استعلام مراجع قانونی صورت پذیرفته است.


        به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی سپاه، سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به برخی اظهار نظرها در زمینه دخالت نهادهای امنیتی و اطلاعاتی سپاه در امر انتخابات نظام پزشکی گفت: اقدام اطلاعات سپاه در روند بررسی صلاحیت ها در انتخابات نظام پزشکی «قانونی» بوده و به درخواست مراجع قانونی صورت پذیرفته است.


        وی افزود: قرائن و مستندات موجود نشان می دهد مرجع قانونی، قبل از سپاه از دیگر نهادهای امنیتی و اطلاعاتی نیز استعلام کرده است و در خصوص ردّ صلاحیت شدگان پاسخ همه آنها «منفی» بوده است.


        سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه «بهتر بود عزیزان قبل از رسانه ای کردن این قضیه، به امکان بررسی و پیگیری دقیق موضوع از مجاری قانونی و دلائل متقن و محکم ردّ صلاحیت ها می اندیشیدند»، اظهار داشت: حفظ آرامش، وحدت و یکپارچگی در کشور نیازمند عزم ملی و تمکین قانون است و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره سعی کرده است از ورود به مسائلی که ممکن است به تشویش و انحراف اذهان و افکار عمومی منجر شود، پرهیز نماید و به وظایف قانونی خود بپردازد.


        شریف در پایان تأکید کرد: بدیهی است عدم اقدام سپاه در پاسخ به استعلام مراجع قانونی در زمینه انتخابات نظام پزشکی، یک کار خلاف قانون محسوب می شد.


        به گزارش فرارو، محمود احمدی نژاد صبح امروز در حاشیه نشست هیئت دولت در پاسخ به سئوال مبنی بر اینکه نظر شما در مورد انتخابات نظام پزشکی چیست، آیا همچنان که پیشتر گفته بودید به خاطر عدم تایید صلاحیت رد صلاحیت شدگان آن را ابطال می کنید گفت: فکر می کنیم همه چیز در کشور باید بر اساس قانون باشد. کسانی که از مرز قانون عبور می کنند کارشان اعتبار ندارد.


        وی افزود: اگر نهادها و دستگاه هایی هم دخالت کنند و در مسیر قانونی و فراقانونی عمل کنند آن هم اعتباری ندارد.


        رئیس جمهور در ادامه پاسخ تصریح کرد: انتخابات نظام پزشکی یک قانون مشخص دارد و در مورد افراد استعلام می کند و فرق دارد با کاری که با نمایندگی و نظارت بر آن می کنند.


        وی ادامه داد: نظام پزشکی یک نهاد صنفی است و متعلق به جامعه پزشکی و درمانی کشور است و نباید نهادهایی که مسئول نیستند در آن دخالت کنند. نهادهای امنیتی، اطلاعاتی سپاه و اطلاعاتی غیر سپاه نمی توانند در آن دخالت کنند، این بد است. این یک تشکل جامعه پزشکی است و باید نمایندگان خودشان باشند تا بتوانند کارها را خودشان اصلاح کنند.
        The greater the risk ، The greater the reward

        هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

        نظر

        • بابک 52
          ستاره‌دار (27)
          • Mar 2011
          • 17028

          #20479
          تغییر قیمت موادغذایی در تهران از مهر تا مهر

          در تازه ترین گزارش منتشر شده از سوی بانک مرکزی قیمت خرده فروشی مواد غذایی در مهرماه سال 91 اعلام شد.

          به گزارش خبرآنلاین، گزارش خرده فروشی مواد غذایی نشان از رشد اقلام مختلف مواد غذایی در پایتخت بین هفته پایانی مهرماه سال جاری در مقایسه با مهر ماه سال 90 دارد.

          رکورد افزایش قیمت در این گزارش مربوط به چای خارجی است که 90 درصد افزایش پیدا کرده است و کمترین تغییر مربوط به قیمت تخم مرغ است که در مقایسه با سال گذشته بالغ بر 3.5 درصد کاهش قیمت برای آن اتفاق افتاده است.

          متوسط تغییر قیمت این مواد خوراکی در سطح خرده فروشی های پایتخت از مهر سال 90 تا مهر امسال معادل 46.7 درصد بوده است.



          مقایسه سبد مواد خوراکی در پایتخت طی هفته پایانی مهر
          عنوان مهر 89 مهر 90 مهر 91
          ماست پاستوریزه(کیلوگرم) 1100 1390 2070
          پنیر پاستوریزه(کیلوگرم) 3380 4400 8400
          کره پاستوریزه (کیلوگرم) 6830 8500 12000
          شیر پاستوریزه(لیتر) 1000 1300 2100
          تخم مرغ(شانه) 3480 7620 7350
          برنج وارداتی(کیلوگرم) 1900 2130 3200
          برنج ایرانی درجه یک(کیلوگرم) 2950 3730 4880
          نخود(کیلوگرم) 1720 2470 4100
          عدس(کیلوگرم) 2080 2440 3440
          لوبیاچیتی(کیلوگرم) 2460 2790 5430
          لوبیا قرمز(کیلوگرم) 2570 2970 4360
          سیب (کیلوگرم) 1470 1900 2280
          پرتقال(کیلوگرم) 2890 2530 3230
          شلیل وشبرنگ(کیلوگرم) 3090 2480 3860
          هندوانه(کیلوگرم) 3200 360 480
          خیار(کیلوگرم) 1120 1070 1370
          گوجه فرنگی(کیلوگرم) 710 710 970
          سیب زمینی(کیلوگرم) 570 840 780
          پیاز(کیلوگرم) 490 520 1010
          گوشت گوسفند(کیلوگرم) 17360 17520 21800
          گوشت گوساله(کیلوگرم) 11560 17500 22700
          گوشت مرغ(کیلوگرم) 2890 12000 4750
          قند (کیلوگرم) 1400 1700 2140
          شکر(کیلوگرم) 1140 1480 1790
          چای خارجی(کیلوگرم) 5270 5780 10980
          روغن مایع(کیلوگرم) 1960 2300 3170
          جمع قیمت اقلام: 84590 91530 138640
          منبع: بانک مرکزی واحد: تومان

          براساس همین گزارش نگاهی به قیمت سبد مواد غذایی مشتمل بر 26 قلم از مواد غذایی در شهر تهران طی هفته پایانی مهرماه سال جاری معادل 138 هزار تومان بوده است، همین سبد در هفته مشابه در سال 90 معادل 91500 تومان و در هفته مشابه در سال 89 معادل 84590 تومان ارزش گذاری شده است.

          این ارقام نشان می دهد هزینه موادغذایی 22 ماه بعد از هدفمندی در مقایسه با دوماه قبل از آغاز هدفمندی معادل 64 درصد رشد پیدا کرده است.



          The greater the risk ، The greater the reward

          هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

          نظر

          • بابک 52
            ستاره‌دار (27)
            • Mar 2011
            • 17028

            #20480
            عضو كميسيون برنامه و بودجه در گفتگو با فرارو بررسي كرد


            تبعات اقتصادی بودجه نود و دو

            سرانجام پس از 84 روز تاخير امروز بودجه سال 92 به مجلس رسيد اما رئيس جمهور در اين جلسه حضور نيافت. اين اقدام رئيس جمهور با واكنش تند نمايندگان مواجه شد تا جايي كه برخي از نمايندگان خواستار عدم اعلام وصول آن از سوي هيات رئيسه مجلس شدند.


            با توجه به شرايط تورمي در اقتصاد به نظر مي رسيد كه دولت يك بودجه انقباضي به مجلس تحويل دهد و از اين طريق باعث جلوگيري از تقاضاي كل شود. افزايش تقاضاي كل از طريق افزايش هزينه هاي جاري دولت در شرايطي كه اقتصاد با يك شرايط تورمي مواجه است مي تواند باعث افزايش نرخ تورم شود.


            رقم كلي بودجه سال 92 بر اساس اخبار منتشره 730 هزار ميليارد تومان پيش بيني شده است كه نسبت به سال 91 افزايش 22 درصدي داشته است. رقم كلي بودجه سال گذشته 597 هزار ميليارد تومان بود.


            دکتر علی محمد احمدی عضو كميسيون برنامه و بودجه در گفتگو با فرارو گفت: «افزايش رقم كلي بودجه با توجه به افزايش سطح عمومي قيمت ها در صورتي كه مطابق تورم باشد به اين معني است كه ارزش اسمي بودجه تغييري نسبت به سال قبل نداشته است. با توجه به نرخ تورم به نظر مي رسد كه بودجه نسبت به سال قبل تغييري نداشته است.»


            وي افزود:« آنچه اهميت دارد تركيب بودجه است. با عنايت به مشكلاتي كه امسال در بخش تملك دارايي هاي و بودجه هاي عمراني به وجود آمد، اگر دولت در راستاي تحقق برنامه هاي بودجه بنا داشته باشد كه هزينه هاي جاري را مديريت كند و محل تامين اين هزينه هاي را از نفت به ساير درآمدهاي دولت تغيير دهد و ثباتي را در رشد هزينه هاي جاري ايجاد كند، افزايش هزينه در صورتي كه به سمت افزايش هزينه هاي سرمايه اي دولت و افزايش دارايي هاي تملك (بودجه هاي عمراني) دولت باشد نه تنها نكته منفي اي نيست بلكه مي تواند نكته مثبتي باشد.»


            احمدي در پاسخ به اين سوال كه بودجه پيش نهادي تا چه اندازه راه را براي دولت بعدي در جهت كاهش حجم بدنه دولت باز كند گفت: «دولت بعدي بايد با يك ساختار بودجه ديگري پيش برود و با اين ساختار چنين امكاني وجود ندارد. شرايط كنوني اعم از كاهش درآمد هاي نفتي و بحث تحريم ها و فضاي نامطلوب كسب و كار، امكاني را براي خصوصي سازي براي دولت بعدي باقي نمي گذارد.»


            اين عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به نسبت هزينه هاي جاري به مخارج تملك دارايي دولت در سال 91 گفت: « از 144 هزار ميليارد توماني كه در بودجه عمومي در سال قبل پيش بيني شده بود بيش از 110 هزار ميليارد تومان صرف مخارج جاري دولت و تنها 30 هزار ميليارد تومان صرف مخارج تملك دارايي (بودجه عمراني) دولت شده است كه اين نسبت خوبي نيست و با تخصيص 18 درصد از اين مبلغ در سال جاري آسيب زيادي به فضاي كسب و كار و پيمانكاران كوچك، طرح هاي عمراني و طرح هاي در دست اجرا وارد شده است.»


            احمدي با تاكيد بر حفظ رونق در فضاي كسب و كار گفت: «وقتي دولت با عدم تخصيص بودجه هاي عمراني، طرح هاي عمراني را به سمت تعطيلي مي كشاند، عملا زمينه ركود در اقتصاد ايران به وسيله دولت ايجاد مي شود. در اين نقطه است كه اگر بودجه به سمت افزايش بودجه هاي عمراني باشد مي تواند نكته مثبتي باشد اگرچه اين موضوع هم به افزايش تقاضاي كل مي انجامد اما تبعات آن كمتر از افزايش هرينه هاي جاري دولت كه هيچ كمكي به توليد نمي كند است.»


            وي در پاسخ به اين سوال كه در صورتي كه افزايش رقم بودجه به سمت افزايش هزينه هاي جاري برود تا چه اندازه بر افزايش نرخ تورم موثر خواهد بود گفت: «اين افزايش اگر به سمت هزينه هاي جاري دولت باشد قطعا نرخ تورم را تا 15 درصد در تورم نقطه اي افزايش خواهد داد. اين اتفاق در امسال باعث افزايش 20 درصدي نرخ تورم شد.»
            The greater the risk ، The greater the reward

            هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

            نظر

            • بابک 52
              ستاره‌دار (27)
              • Mar 2011
              • 17028

              #20481
              دلیل احمدی نژاد برای نرفتن به مجلس


              احمدی نژاد در پاسخ به این پرسش که آیا دولت کاندیدایی برای انتخابات ریاست جمهوری دارد یا خیر؟ فقط سکوت کرد و لبخند زد.
              واحد مرکزی خبر : آقای احمدی نژاد در پاسخ به این پرسش که چرا بودجه را خود به مجلس نبردید؟ افزود: همه اعضای دولت مانند بنده و 76 میلیون نفر از مردم ایران نیز عضو دولت هستند.

              احمدی نژاد در پایان جلسه امروز - چهارشنبه - هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره جدایی ری از تهران گفت: هوا به این قشنگی و بهاری ؛ راجع به این هوا بنویسید.

              آقای احمدی نژاد در پاسخ به این پرسش که نظر شما درباره برگزاری دور بعدی مذاکرات ایران با 1+5 در آلماتی چیست؟ گفت: چه مشکلی دارد مذاکره بهتر از دعواست.

              رئیس جمهور همچنین گفت: امیدواریم پیش از عید نشست خبری با حضور خبرنگاران را برگزار کنیم.

              وی در پاسخ به این پرسش که نظر شما راجع به مناظره هایی که با حضور منتقدان دولت از صدا و سیما پخش می شود چیست؟ گفت : این برنامه ها را نمی بینم اما حرف ها علیه دولت تکراری است.

              رییس جمهور در پاسخ به پرسشی درباره امکان حمایت وی از کاندیداتوری مشایی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: شما دوباره درباره این سؤال فکر کنید.

              آقای احمدی نژاد در پاسخ به این پرسش که آیا دولت کاندیدایی برای انتخابات ریاست جمهوری دارد یا خیر؟ فقط سکوت کرد و لبخند زد.

              آقای احمدی نژاد در پاسخ به پرسشی درباره بسته پیشنهادی ایران به 1+5 گفت: شما در پاسخ به این سؤال بزنید نگاه ، سکوت و لبخند.

              رییس جمهور هنگام خروج از حیاط پاستور در پاسخ به عکاسی که از وی خواسته بود به صورت تک و جدا از همراهان برای گرفتن عکس بایستد گفت: من همیشه تک بوده ام مگر می شود من جدا از جمع باشم؛ هیچ وقت.


              رئیس جمهور گفت: همه چیز باید بر اساس قانون باشد و آنهایی که می خواهند از قانون عبور کنند کارشان اعتباری ندارد.


              آقای احمدی نژاد در پاسخ به پرسشی درباره انتخابات نظام پزشکی افزود: اگر نهادها و دستگاه هایی در مسایل دخالت و فرا قانونی عمل کنند این کار نیز اعتباری ندارد.

              رئیس جمهور گفت: نظام پزشکی قانون مشخصی دارد که باید از یکی دو نهاد درباره افراد استعلام کنند این برای کاری مانند نمایندگی مجلس فرق می کند زیرا نهادی صنفی و متعلق به جامعه پزشکی و درمانی است .

              رئیس جمهور: اول نوروز ، سفر به ترکمنستان

              رئیس جمهور گفت: کارهای مربوط به اول نوروز 92 را 30 اسفند امسال انجام خواهیم داد و اول نوروز عازم ترکمنستان خواهیم شد.

              آقای احمدی نژاد درباره برنامه سفر به تاجیکستان افزود: اگر بشود از ترکمنستان به تاجیکستان سفر خواهیم کرد و در غیر این صورت این سفر به صورت جداگانه انجام خواهد شد.

              رئیس جمهور درباره برگزاری جشنواره های نوروزی توسط سازمان میراث فرهنگی گفت: بهار همیشه بهار و زمان مناسبی برای برگزاری جشنواره های مختلف است و امیدواریم از این فرصت به درستی استفاده شود.

              رئیس جمهور درباره زمان معرفی وزرای بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و تعاون ،کار و رفاه اجتماعی به مجلس گفت: هر دو وزیر در همین دولت به مجلس معرفی می شوند.
              The greater the risk ، The greater the reward

              هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

              نظر

              • بابک 52
                ستاره‌دار (27)
                • Mar 2011
                • 17028

                #20482
                خبرگزاری فارس با انتشار یک نظرسنجی مدعی شد


                سقوط احمدی نژاد از ۶۳ درصد به ۱۳ درصد!


                فارس مدعی شده نتایج نظرسنجی انجامشده توسط یک مرکز معتبر افکارسنجی نشان داده ۴ ماه مانده تا انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، حدود ۶۶درصد مردم آماده مشارکت در این آزمون ملی بوده و ۴۳ درصد پاسخگویان نیز اصولگرایان را گزینه مطلوب خود عنوان کردهاند.


                به گزارش این خبرگزاری امنیتی ، نتایج یک نظرسنجی سراسری که اول اسفندماه جاری توسط یک موسسه افکارسنجی معتبر انجام شده، نشان می دهد که حدود ۴ ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم، حدود ۶۶ درصد مردم آماده مشارکت در آن هستند.


                نمونه آماری این نظرسنجی حدود ۱۶ هزار نفر در سراسر کشور است که شامل شهرها و روستاها نیز هست. بر اساس یافته های نظرسنجی یاد شده،۶۵/۸ درصد پاسخگویان قطعاً و به احتمال زیاد در انتخابات شرکت می کنند، ۱۴/۶ درصد هنوز تصمیم نگرفته اند، ۶ درصد به احتمال کم شرکت می کنند و ۱۳/۶ قطعاً در انتخابات شرکت نمی کنند.


                مقایسه نظرسنجی صورت گرفته توسط همین مرکز برای انتخابات دهم ریاست جمهوری در اسفند ماه سال ۸۷ با نظرسنجی فعلی، حدود ۵ درصد رشد مشارکت را نشان می دهد.


                بنابر این گزارش، شرکت کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به این سئوال که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ به چه طیف سیاسی تمایل دارند ۴۳ درصد ائتلاف اصولگرایان ، ۲۲/۴ اصلاح طلبان، ۲۱/۴ درصد مستقلین و ۱۳/۱ حامیان دولت را به عنوان گزینه مطلوب خود عنوان کرده اند.


                همچنین بر اساس یافته های این نظر سنجی، اولویت کاری رئیس جمهوری بعدی از منظر مردم، ۵۰/۲ درصد مهار گرانی، ۲۶/۸ درصد حل معضل بیکاری، ۹ درصد بالا بردن امنیت مردم، حدود ۹ درصد اصلاح وضع فرهنگی جامعه و حدود ۵ درصد افزودن بر مبلغ یارانه است.


                خاطرنشان می شود پیش از این صفار هرندی وزیر سابق ارشاد و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنان انتقادی خود علیه احمدی نژاد به این نظرسنجی و سقوط رئیس دولت در افکار عمومی اشاره کرده بود. بسیاری از تحلیل گران اعتقاد دارند این گونه نظرسنجی ها به دلیل فقدان شرایط آزاد در ایران و عدم شفافیت آنها چندان از اعتبار علمی برخوردار نیستند.
                The greater the risk ، The greater the reward

                هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                نظر

                • مصطفی مصری پور
                  عضو فعال
                  • Mar 2012
                  • 6951

                  #20483
                  در اصل توسط بابک 52 پست شده است View Post
                  خبرگزاری فارس با انتشار یک نظرسنجی مدعی شد


                  سقوط احمدی نژاد از ۶۳ درصد به ۱۳ درصد!

                  [/SIZE]
                  جالب اینجاست هنوز اون 63 درصد معروف، اعتبار داره
                  وقتي برنده ميشوي، نيازي به توضيح نداري! وقتي مي بازي چیزی برای توضیح دادن نداری!

                  نظر

                  • بابک 52
                    ستاره‌دار (27)
                    • Mar 2011
                    • 17028

                    #20484
                    خودکفایی گوشت با واردات گوسفند؟


                    در 11 ماهه امسال 54 هزار رأس دام زنده به کشور وارد شد اما دامداران معتقدند این میزان واردات، ضرورتی ندارد و باید به جای آن مقدمات مورد نیاز برای خودکفایی گوشت قرمز فراهم شود.


                    به گزارش بی باک به نقل از ایسنا طبق اعلام اداره دامپزشکی منطقه آزاد ارس ۵۴ هزار رأس دام زنده طی ۱۱ ماهه امسال در قرنطینه این منطقه بررسی شد و پس از انجام معاینات لازم از طریق مرز نوردوز وارد کشور شده است.


                    این درحالیست که دامداران معتقدند: واردات در صورتی برای یک کشور ضرورت دارد که آن کشور در تامین نیاز داخلی خود با مشکل مواجه باشد اما این حجم واردات دام زنده و گوشت قرمز به کشور در شرایطی صورت میگیرد که طرحهایی مانند خودکفایی گوشت قرمز تصویب شده اما شرایط برای اجرای آن فراهم نیست.


                    سیروس روستا - رییس اتحادیه مرکزی دامداران در این زمینه اظهار کرد: در شرایطیکه دامداران میتوانند با در اختیار داشتن نهاده ارزان قیمت طی دو ماه کشور را در تامین گوشت قرمز خودکفا و قیمت این محصول در بازار را ثبیت کنند، واردات دام و گوشت قرمز به کشور صورت میگیرد.


                    وی با اشاره به واردات گوسفند زنده از ارمنستان، گفت: واردات ۵۴ هزار رأس گوسفند زنده از ارمنستان طی ۱۱ ماهه امسال میتواند راه را برای واردات بیشتر گوشت قرمز از کشورهایی مانند برزیل و گوساله زنده از مرزهای شرقی کشور باز کند درصورتیکه با توجه به تولید بیش از ۹۰ درصد گوشت قرمز در کشور باید از خودکفایی گوشت حمایت کرد تا برای تامین ۱۰ درصد از نیاز کشور نیازمند واردات نباشیم.
                    The greater the risk ، The greater the reward

                    هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                    نظر

                    • بابک 52
                      ستاره‌دار (27)
                      • Mar 2011
                      • 17028

                      #20485
                      حذف چهار صفر پول ملی در ماههای پایانی دولت


                      در حالی دولت قصد دارد لایحه حذف 4 صفر از پول ملی را به عنوان آخرین برگ از اجرای طرح تحول بزرگ اقتصادی در ماههای باقی مانده از عمرش به نتیجه برساند که اجرایی شدن آن احتمالا بر عهده دولت بعدی گذاشته خواهد شد.

                      [آیا حذف چهار صفر پول ملی در ماههای پایانی دولت کلید میخورد؟] در حالی دولت قصد دارد لایحه حذف 4 صفر از پول ملی را به عنوان آخرین برگ از اجرای طرح تحول بزرگ اقتصادی در ماههای باقی مانده از عمرش به نتیجه برساند که اجرایی شدن آن احتمالا بر عهده دولت بعدی گذاشته خواهد شد.

                      با این حال، براساس آخرین آمار نظرسنجی بانک مرکزی، بیشترین آرای مربوط به نامگذاری واحد اصلی پول ملی متعلق به "پارسی" و برای واحد فرعی "دریک" است.


                      دولتمردان این روزها چند لایحه مهم در دست تدوین دارند که یکی از آنها، لایحه حذف 4 صفر از پول ملی است، براین اساس بررسی برای نهایی شدن این لایحه در دولت جدی تر شده و احتمال تصویب آن در سال 92 و قبل از پایان کار دولت دهم قوت گرفته است.


                      به نظر می رسد که دولت قصد دارد لایحه حذف 4 صفر از پول ملی که آخرین برگ از اجرای طرح تحول بزرگ اقتصادی است را به نتیجه برساند، البته پیش از این مسئولان بانک مرکزی زمان آغاز اجرای آن را سال 93 اعلام کرده بودند، بنابراین اجرایی شدن آن احتمالا بر عهده دولت بعدی گذاشته خواهد شد.


                      بانک مرکزی در حالی مطالعات خود را در این زمینه نهایی کرده و طرح آماده شده را به دولت ارسال کرده است که هنوز سایت مربوط به نظرسنجی برای نام گذاری و چگونگی حذف صفرها باز است. نام گذاری برای واحد پول جدید یکی از مهمترین بحث ها و محورهای اساسی است و گرچه پیشنهادات بانک مرکزی به دولت ارسال شده، اما تصمیم نهایی در این زمینه بر عهده دولت است.


                      یکی از چالش برانگیزترین مباحث برای اجرایی شدن طرح حذف 4 صفر تورم فزاینده کشور است، این در حالی است که محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی اجرایی شدن طرح حذف صفرها را منوط به کاهش نرخ تورم اعلام کرده بود.


                      روز گذشته محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به نرخ تورم پایان دی ماه امسال معادل 28.7 درصد گفت: پیش بینی می شود نرخ تورم در پایان بهمن ماه به 29.8 درصد و در پایان سال 91 به 30.6 درصد تا 31.5 درصد افزایش یابد.


                      اخیرا با توجه به کاهش ارزش پول ملی، اجرای حذف صفرها جدی تر شده ، گرچه برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند که اجرای این طرح کمکی به تقویت ارزش پول ملی نمی کند و لازم است که اصلاحات دیگر اقتصادی در کنار آن عملیاتی شود.


                      به همین دلیل لازم است که حذف صفرها از پول ملی همراه دیگر اقدامات انقباضی در عرصه سیاستهای پولی و انضباط مالی باشد تا در کنار کنترل تورم، حذف صفرهای اسکناس کارکرد خود را داشته باشد. در غیر این صورت خداحافظی صفرها به زودی اثر روانی خود را از دست داده و صفرها قدرتمندتر از گذشته بازمیگردند.


                      بر اساس آمارهای بانک جهانی و صندوق بینالمللی پول حدود 50 کشور جهان تاکنون اقدام به حذف صفر از پول ملی خود کردهاند که در برخی از این کشورها برای تکمیل چرخه روانی نسبت به تغییر نام واحد پول نیز اقدام شده است.


                      بهمنی با بیان اینکه مردم هیچگونه نگرانی نسبت به حذف صفرها از پول ملی نداشته باشند، گفته است: حذف 4 صفر از پول ملی حدود 2 سال در بانک مرکزی مورد تحقیق و کار کارشناسی قرار گرفته و تمام جوانب طرح در نظر گرفته شده است.


                      وی در خصوص زمان اجرای آن گفته است: با توجه به اینکه این طرح برای کشور بسیار مفید خواهد بود اما تا زمانی که اطلاع رسانی کامل صورت نگرفته و اکثریت مردم تمایلی نداشته باشند، اجرا نخواهد شد ولی وقتی زمان آن فرا رسد در یک پروسه 3 ساله اجرا میشود.


                      رئیس کل بانک مرکزی در ادامه اظهار داشت: این طرح به نفع همه خواهد بود، لذا حق عمومی است که از فواید آن آگاهی پیدا کرده و با آرامش خاطر آن را بپذیرند.
                      جدیدترین بررسی سامانه اصلاح پول ملی نشان می دهد که تاکنون بیش از 11 میلیون و 156 هزار بازدید از سامانه طرح اصلاح پول ملی صورت گرفته که منجر به ثبت 49 هزار و 685 نظر در خصوص حذف صفرها و نامگذاری واحدهای اصلی و فرعی پول ملی شده است.


                      آمارها حاکی از افزایش تعداد بازدیدکنندگان است اما تعداد افرادی که در نظرسنجی شرکت کرده اند طی چندین ماه اخیر تغییر زیادی نداشته و چندان افزایش نیافته است.


                      79 درصد کل افرادی که تاکنون موفق به ثبت نظر خود در سامانه اصلاح پول ملی شده اند، مرد و مابقی نیز زن هستند و 62 درصدی نیز بین سنین 25 تا 40 سال هستند.


                      58 درصد از نظر دهندگان دارای مدرک فوق دیپلم، لیسانس و دانشجویان دارای تحصیلات مشابه حوزوی هستند، همچنین 51 درصد افراد شاغل و 24 درصد نیز دانشجو هستند.


                      در نظرسنجی های صورت گرفته، مشخص شد که 63 درصد از نظردهندگان ترجیح می دهند در مبادلات خود از ابزارهای الکترونیکی استفاده کنند، همچنین 28 درصد از نظر دهندگان نیز ترجیح می دهند تا از اسکناس و مسکوک در مبادلات خود استفاده ببرند و7درصد هم موافق استفاده از چک شخصی هستند.


                      به صورت کلی، 78 درصد کسانی که در نظرسنجی حضور یافته اند موافق حذف صفر از پول ملی بوده اند و 21 درصد نیز اعلام کردند با این طرح مخالفند. در این میان، 51 درصد موافق حذف 4 صفر و 24 درصد نیز موافق حذف 3 صفر هستند.


                      همچنین 6 درصد کل نظردهندگان موافقت خود را با حذف یک صفر و 8 درصد نیز موافقت خود را با حذف 2 صفر اعلام کرده اند. 9 درصد نیز موافق حذف صفرها از پول ملی نیستند.


                      انتخاب 47 درصد از مردم برای واحد اصلی پول ملی پارسی 42 درصد نیز تومان است. تاکنون مشارکت کنندگان در طرح نظرسنجی اصلاح پول ملی بر روی این دو گزینه تاکید دارند.


                      ریال برای واحد اصلی پول ملی فقط 1 درصد رای آورده است، همچنین دریک دارای 6 درصد آراء بوده و 2 درصد کل پیشنهاد دهندگان در این بخش نیز گزینه های دیگری را پیشنهاد کرده اند.


                      برای انتخاب واحد فرعی پول ملی نیز دریک با 40 درصد کل آراء پیشتاز است و پس از آن نیز ریال دارای 21 درصد کل آراء ثبت شده است.


                      جهت واحد فرعی پول نیز تومان 17درصد و پارسی 13 درصد رای دارند. در بخش مربوط به واحد فرعی پول ملی نیز 7 درصد نظردهندگان اعلام کرده اند ترجیح می دهند گزینه دیگری غیر از موارد یاد شده را برای واحد فرعی پول ملی پیشنهاد کنند.


                      32 درصد مشارکت کنندگان با افزایش سهم سکه در مبادلات مالی جامعه به جای اسکناس موافقت و 67 درصد نیز مخالفت کرده اند.


                      مهر
                      The greater the risk ، The greater the reward

                      هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                      نظر

                      • mavi_deniz
                        عضو فعال
                        • May 2011
                        • 518

                        #20486
                        کاخ سفید از افزایش کمکها به مخالفان سوریه خبر داد

                        خبرگزاری فارس: سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد آمریکا کمکها به مخالفان سوریه را با هدف تسهیل انتقال سیاسی در این کشور افزایش خواهد داد.

                        به گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص، جی کارنی گفته است آمریکا به مردم سوریه کمکهایی ارائه میکند که وی آنها را «کمکهای بشردوستانه» خوانده است؛ کمکهای این کشور به مخالفان سوریه هم «کمکهای غیرکشنده» را در بر میگیرد.

                        واشنگتن از زمان آغاز ناآرامیها در سوریه از سقوط دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه حمایت کرده است.

                        جی کارنی گفت: «ما همچنان به یاریرسانی به مردم سوریه و مخالفان این کشور ادامه خواهیم داد . کمکهایمان را افزایش خواهیم داد تا دوران پس از بشار اسد را رقم بزنیم.»

                        روزنامه آمریکایی واشنگتنپست امروز در گزارشی از قول مقامات رسمی آمریکا و اروپا خبر داد دولت اوباما به دنبال آن است تا سیاستهای خود در قبال سوریه را تغییر داده و به تجهیز مستقیم مخالفان سوریه بپردازد.

                        نظر

                        • وحید 20
                          ستاره‌دار(98)
                          • Mar 2011
                          • 29911

                          #20487
                          جواد شمقدری: آنان كه لابی ما را انکار یا مسخره میکنند، عقبمانده ذهنیاند!

                          گروه هنري: رئیس سازمان سینمایی گفت: کسانی که «لابیگری» این سازمان برای کسب جایزه اسکار از سوی فیلم «جدایی نادر از سیمین» را انکار میکنند «عقبمانده ذهنی» هستند.

                          جواد شمقدری٬ در مراسم تجلی اراده ملی سی و یکمین جشنواره فیلم فجر در دانشگاه علم و صنعت، به عملکرد دولت دهم در عرصه سینما پرداختند.
                          به گزارش سینماپرس، در اولین پرسش یکی از دانشجویان موضوع جایزه اسکار و ادعای لابی کردن معاونت سینمایی با آکادمی اسکار را مورد سوال قرار داد. ریاست سازمان سینمایی در جواب اینگونه توضیح داد: ما وقتی دیدیم یک فیلم اسرائیلی در اسکار سال گذشته کاندیده شده است متوجه شدیم بهترین فرصت است که این اتفاق بیافتد. در جامعه و سینمای آمریکا از اسرائیلی ها و کلاً یهودی ها متنفرند. البته ما ضد یهود بودن را قبول نداریم ضد صهیونیسم هستیم.

                          در خصوص لابی کردن هم روشن است که ما با تک تک آنها گفت و گو نکردیم ظرفیت و حساسیتی که در وجود آنها بود را فعال کردیم به این معنی که برای انتخاب نشدن فیلم اسرائیلی گفتیم یک راه وجود دارد که فیلم ایرانی را که آن هم کاندید اسکار شده انتخاب کنید. در یکی از این دیدارها طرف ملاقات کننده گفت من با ۲۰۰ نفر از اعضای آکادمی دوست هستم و آنها به حرف من پیرمرد گوش می دهند و این توصیه را به آنها خواهم کرد.

                          متأسفانه ما در کشورمان با بعضی عقب مانده که دست به قلم هم دارند روبرو هستیم که چون خودشان از فهم این موقعیت ها عاجزند دست به انکار و تمسخر می زنند.
                          پیش بینی می شد که امسال این ضربه را جبران کنند بدیهی است در حالی که در شدیدترین تحریمهاي بین المللی نسبت به ایران به سر می بریم آن ها در عرصه سینما هم این سیاست فشار بر ایران را اعمال کنند و به «آرگو» جایزه بدهند چون در اوج تحریمهاي ضد ایران فیلم ضد ایرانی هم باید برنده شود. گفتني اينكه؛ شمقدری مطالب مذکور را در واکنش به انتقادها از اظهارات هفته گذشته خود درباره این موضوع که فیلم «جدایی نادر از سیمین» با «لابیگری» این سازمان جایزه اسکار گرفته٬ بیان کرد. او اخيرا گفته بود احمدینژاد به وی دستور داده بود سینمای ایران را «بینالمللی» کند که با گرفتن جایزه اسکار آن هم با لابیگری این سازمان این اتفاق رخ داد.
                          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                          نظر

                          • وحید 20
                            ستاره‌دار(98)
                            • Mar 2011
                            • 29911

                            #20488
                            سپاه پاسداران اعلام کرد، دخالت سپاه در انتخابات نظام پزشکی کاملا قانونی بوده است

                            در واکنش به گفته های محمود احمدی نژاد، رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران گفت اقدام اطلاعات سپاه در روند بررسی صلاحیت ها در انتخابات نظام پزشکی را "قانونی" خواند.
                            به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سپاه نیوز، مسئول روابط عمومی کل سپاه گفته است این دخالت ها به درخواست مراجع قانونی صورت پذیرفته است.
                            محمود احمدینژاد، رییسجمهوری ایران، روز چهارشنبه ، در حاشیه جلسه هیات دولت نسبت به دخالت سپاه پاسداران و نهادهای امنیتی در انتخابات نظام پزشکی ایران هشدار داد و گفت که آنها نباید در این موضوع دخالت کنند.
                            در جریان انتخابات در سازمان نظام پزشکی که روز چهارم اسفند ماه برگزار شد، ده ها تن از نامزدهای انتخاباتی که به اصلاح طلبان نزدیک بودند رد صلاحیت شده بودند.
                            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                            نظر

                            • bahary
                              عضو فعال
                              • Dec 2011
                              • 2510

                              #20489
                              در اصل توسط وحید 20 پست شده است View Post
                              سپاه پاسداران اعلام کرد، دخالت سپاه در انتخابات نظام پزشکی کاملا قانونی بوده است

                              در واکنش به گفته های محمود احمدی نژاد، رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران گفت اقدام اطلاعات سپاه در روند بررسی صلاحیت ها در انتخابات نظام پزشکی را "قانونی" خواند.
                              به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سپاه نیوز، مسئول روابط عمومی کل سپاه گفته است این دخالت ها به درخواست مراجع قانونی صورت پذیرفته است.
                              محمود احمدینژاد، رییسجمهوری ایران، روز چهارشنبه ، در حاشیه جلسه هیات دولت نسبت به دخالت سپاه پاسداران و نهادهای امنیتی در انتخابات نظام پزشکی ایران هشدار داد و گفت که آنها نباید در این موضوع دخالت کنند.
                              در جریان انتخابات در سازمان نظام پزشکی که روز چهارم اسفند ماه برگزار شد، ده ها تن از نامزدهای انتخاباتی که به اصلاح طلبان نزدیک بودند رد صلاحیت شده بودند.
                              لطفا ماده و بند قانونی را که ادعا می کنید بیاورید تا همه ملت از ان اگاه شوند!!!!!!!!!!!

                              نظر

                              • بابک 52
                                ستاره‌دار (27)
                                • Mar 2011
                                • 17028

                                #20490
                                محسن رضایی: رییس جمهور شوم سربازی اجباری را حذف می کنم!


                                محسن رضایی در جمع دانشجویان گفت: در صورت پیروزی در انتخابات سربازی اجباری را تبدیل به سربازی حرفه ای کرده و تسهیلات ویژه ای برای دانشجویان در نظر خواهم گرفت.


                                عرش نیوز :

                                دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یکشنبه سیاه(حاشیه های استیضاح وزیر کار) باعث آبرو ریزی بود و به حیثیت نظام لطمه زد.


                                محسن رضایی در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان در دانشگاه محقق اردبیلی در پاسخ به پرسشی در مورد استیضاح وزیر کار افزود: استیضاح وزیری که تنها چهار ماه به پایان دولتش مانده امری شتابزده از سوی مجلس شورای اسلامی بود و کار رییس جمهور نیز اشتباهی نابخشودنی بود.


                                وی اضافه کرد: اگر اخلاق وارد سیاست می شد، قطعا دولتمردان چنین رفتارهایی نمی کردند.


                                وی ادامه داد: در شرایط کنونی که با مشکلات بسیاری از جمله تحریم ها مواجهیم، نباید خودزنی کنیم بلکه با محوریت رهبری باید دور هم جمع شده و برای ۱۰ سال به ملت فرصت نفس کشیدن بدهیم.


                                وی در زمینه نامزدیش در انتخابات بیان کرد: اینبار جدی هستم و اگر بطور جدی ورود نکنم خیانت به کشور است و تیمی که برای همکاری در نظر دارم متناسب با سیاست عبور از شرایط فعلی یعنی مقابله با شرایط بد اقتصادی است و در این راه از همه جناح ها و افراد استفاده خواهم کرد.


                                وی در خصوص احتمال کناره گیری اش از نامزدی در آستانه انتخابات نیز گفت: طی روزهای آینده نامزدی خود را اعلام کرده و به نفع هیچکس کنار نخواهم کشید، چرا که همه دوستان به اندازه کافی فرصت حضور در صحنه را داشتند و فکر نمی کنم افرادی که پیش از این مسوولیت داشته و عملکرد آنها را دیده ایم، برنامه جدیدی داشته باشند.


                                رضایی همچنین به دانشجویان گفت: در صورت پیروزی در انتخابات سربازی اجباری را تبدیل به سربازی حرفه ای کرده و تسهیلات ویژه ای برای دانشجویان در نظر خواهم گرفت.


                                وی در ادامه در پاسخ به پرسشی در مورد موضع گیری اش در انتخابات ۸۸ اظهار کرد: بعد از انتخابات ۸۸ بنده و هوادارنم اعتقاد به بروز تخلفاتی داشتیم که بصورت قانونی و از طریق شکایت به شورای نگهبان پیگیری کردم، چون اعتقاد داشتم در خیابان چیزی عوض نمی شود و شورای نگهبان به موضوع رسیدگی و صحت انتخابات را تایید کرد و من نیز تمکین کردم.


                                دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: در نامه ام به رهبری بدنبال تبرئه فتنه نبودم بلکه خواستار وحدت و جذب نیروهای معترض شدم اما افراد تحلیل های خود را ارایه دادند.


                                مذاکره با ۱+۵ را جدی بگیریم


                                فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به پرسشی در مورد مذاکره با آمریکا گفت: ابتکار مذاکره با آمریکا در اختیار مقام معظم رهبری است ولی کار دیپلماسی را رییس جمهور پیش می برد و براین اساس معتقدم می توانیم این مساله را حل کرده و از این دیوار (آمریکا) پرش کنیم.


                                وی افزود: من ترجیح می دهم مذاکرات با گروه ۱+۵ را جدی بگیریم چرا که این ظرفیت خوبی است که باید از آن استفاده کرد.


                                وی اضافه کرد: در مورد تحریم ها نباید شعار داد، هرچند ملت تحمل می کند ولی واقعا سنگین است و ما برای رفع آن باید دیپلماسی فعال، ماهرانه و جدی تری را دنبال کرده و تیم های قوی تری را بکار بگیریم.


                                وی ادامه داد: اگر نتوانستیم پس از این همه مذاکره گشایش سیاسی ایجاد کنیم به دلیل اشغال صندلی ها توسط افراد غیرمتخصص و ناوارد است.


                                رضایی در ادامه در پاسخ به پرسشی در زمینه وضعیت کنونی اقتصاد اظهار کرد: پیش از هر چیز باید هر کس در جای خود باشد که این ۵۰ درصد کار است و ۵۰ درصد دیگر در گرو حرکت با برنامه ریزی و استفاده از نظر کارشناسان و اقتصاد دانان است.


                                وی تشریح کرد: طی ۱۰۰ سال گذشته مدل توسعه کشور براساس فعالیت های عمرانی مهندسی بوده ولی براساس علم اقتصاد که رابطه بین پروژه ها و زندگی مردم را تبیین می کند ممکن است در کشوری صدها سد ساخته ولی مشکل اقتصاد حل نشود.


                                وی افزود: علم اقتصاد در تمام دنیا یکسان بوده و تنها الگوی توسعه کشورها متفاوت است و از این رو بدون ارتباط اقتصاد و عمران به جایی نمی رسیم.
                                وی ادامه داد: بدون تحول اجتماعی نمی توانیم پیشرفت داشته باشیم و لازمه این پیشرفت نیز آزادی های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.
                                وی اضافه کرد: تحریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی بطور همزمان اعمال و با آینده ایران عجین شده و از طرف دیگر نسل سوم و چهارم که باید طی ۱۰ سال آینده آماده در دست گرفتن کشور باشند، چنین آمادگی ندارند.


                                فدرالیسم اقتصادی هم اکنون بهترین روش نجات اقتصاد است


                                به گزارش خبرنگار ایرنا، یکی از دانشجویان طرح های اقتصادی محسن رضایی را در چارچوب فدرالیسم اقتصادی ارزیابی و ابراز نگرانی کرد که چنین طرحی منجر به فدرالیسم سیاسی نیز بشود که رضایی در پاسخ گفت: در شرایط کنونی فدرالیسم اقتصادی بهترین راه نجات کشور است.


                                وی افزود: نمی توان بر این اساس که احتمالی در فدرال اقتصادی مطرح است، کلیت طرح را کنار گذاشت چرا که هر طرحی مزایای مثبت و منفی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.


                                وی اضافه کرد: فدرالیسم اقتصادی به معنی شناسایی ظرفیت ها، توانمندی ها و ژئوپلتیک و نیروی کار هر منطقه و استفاده از این مزایا در جهت افزایش تولید، درآمدزایی، اشتغال در کنار کنترل تورم و کاهش مهاجرت است.


                                وی تشریح کرد: زمان رضاشاه هم فدرالیسم وجود داشت اما وی استان ها را از سیستم خودگردانی سلب کرد در حالی که برای پیشرفت اقتصادی به این طرح نیاز داریم و هیچ نظام پیشرفته ای در دنیا بدون اجرای فدرالیسم اقتصادی به پیشرفت نرسید


                                رضایی در پاسخ به پرسشی در زمینه ادامه یا قطع یارانه ها بیان کرد: یارانه ها باید ادامه یابد اما نه بصورت فعلی؛ مرحله اول را نمی شود دست زد چرا که خود باعث بحران می شود ولی ادامه و اجرای مرحله دوم نیز خطرناک می باشد، چون تورمی است.


                                وی همچنین گفت: در مرحله دوم باید پول بصورت درآمدی به حساب افراد رفته و از آنجا به سمت تولید و اشتغال هدایت شود تا موجب تورم ایجاد نکند.
                                The greater the risk ، The greater the reward

                                هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                                نظر

                                در حال کار...
                                X