پست بانك ايران ( وپست )

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • arash
    عضو فعال
    • Mar 2011
    • 819

    #556
    در اصل توسط arash پست شده است View Post
    نيمه پر ليوان:
    تا الان بجز سود 89 مبلغ 25 تومان حدودا داريم سود 89 هم36 تومان ميشود
    ميشود 61 تومان
    براي افزايش سرمايه هر سهامدار 39 تومان ميپردازد.بعد از افزايش سرمايه سهم هرچه بالاي 100 تومان باز شود هم براي سهامداران است .ا
    ضمنا با اندکي صبر هر 1 سهم به 7 سهم تبديل ميشود.ا
    اگر از اين جنبه بنگريم هنوز پست بانک منحصربفرد است.ا
    نقل از مهرداد خان در بورکس
    دوستان به نظر شما پست بانک چند باز میشه لطفا چون سهامدارش هستین تعصب نداشته باشین
    ولی اگه بین 100 تا 999 باز شه من فروشنده نیستم
    زیر 500 باز شه 100 هزار تا اضافه میکنم ما که دقیقا دو سال صبر کردیم اینم روش
    شاید خدا به خاطر صبر ما سهامداران مظلوم وپست باشه کرمی کنه سود این دوساله یک باره جبران کنه
    دوستان کافی فقط مجمع برگزار بشه الان قیمت ایرالکو نگاه کنین با سرمایه جدید با این قیمت تقریبا میشه با سرمایه قدیم
    3000 تومن این در حالی که اندازه قیمت اسمیش هنوز زیان داره اونم 60 میلیارد
    بهتون قول میدم وپست روزی برسه که همه بازار بهش بگن حباب داره مواظب باشین از بس که رشد کنه
    الان اخرین زورشون میزنن که سهم سهامدار خسته و ناامید از دستش در بیارن
    من دو هفته پیش با تمام هیت مدیره و مدیر عامل وپست صحبت کردم همشون قویا میگفتم این سهم بیش از 5000 تومن ارزش داره و شک نکن سر حرفم هستم و به راحتی 2000 تومن میبینه فقط تا مجمع با ما بمون حالا این مجمع چه اتفاقی خواهد افتاد الله اعلم
    خوشبختانه تامل بانک با دانایان پارس به شدت دوستانه شده طوری که فراهانی بهم گفت به بالا زاده زنگ زدم و ازش خواستم تا مجمع از سهم حمایت کنه پشیمون نمیشه ازش حمایت میکنیم

    نظر

    • وحید 20
      ستاره‌دار(98)
      • Mar 2011
      • 29911

      #557
      استقبال هموطنان از کارت های الکترونیکی پست بانک
      پرداخت بیش از یک هزار و 241 میلیارد ریال به شبکه شتاب از سوی پست بانک ایران تا پایان مهرماه سال جاری بیانگر استقبال هموطنان از کارت های الکترونیکی این بانک در مبادلات پولی و بانکی و خرید از فروشگاه های سراسر کشور است.

      به گزارش روابط عمومی پست بانک ایران: بنابر اعلام اداره کل خزانه داری و مبادلات، میزان دریافتی پست بانک در پایان مهرماه سال جاری از شبکه شتاب یک میلیارد و 970 میلیون ریال بوده که بیانگر مازاد پرداختی این بانک به ارزش یک هزار و 239 میلیارد و 721 میلیون ریال به شبکه مذکور می باشد.
      بنابراین گزارش: بهترین وضعیت مازاد نقدینگی شبکه طی این ماه به ترتیب مربوط به مدیریت شعب استان های خراسان رضوی، آذربایجان غربی و مازندران بوده که علاوه بر رفع نیازهای نقدینگی شعب تحت پوشش خود مازاد آن را دراختیار شبکه قرار داده اند و کمترین مازاد نقدینگی نیز به ترتیب مربوط به مدیریت شعب استانهای یزد، البرز و قزوین بوده است.
      طبق این گزارش: بیشترین تفاوت مجموع دریافت و پرداخت و بیشترین دریافت نقدی به ترتیب مربوط به مدیریت شعب استان های گیلان و مازندران می باشد.
      گفتنی است: طی این مدت مدیریت شعب استان زنجان و مناطق تهران به ترتیب بیشترین و کمترین برداشت را از طریق شبکه کلر داشته اند.

      درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

      توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

      نظر

      • وحید 20
        ستاره‌دار(98)
        • Mar 2011
        • 29911

        #558
        قائم مقام پست بانک: توانمندسازی نیروی انسانی موجب سالم شدن شبکه بانکی می شود
        توانمندسازی نیروهای انسانی همراه با ارائه آموزش های کاربردی و ایجاد انگیزه در بین آنان همواره موجب سالم شدن شبکه بانکی می شود که پست بانک ایران بعنوان یک بانک خدمتگزار توجه به آموزش و این مهم را سرلوحه کار خود قرار داده است.

        به گزارش روابط عمومی پست بانک ایران: مهندس فراهانی قائم مقام و عضو هیات مدیره این بانک در جلسه شورای اداری پست بانک استان لرستان ضمن بیان این مطلب و تبریک دهه امامت و ولایت اظهار داشت: استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های 15 هزار شعبه و دفترخدمات بانکی در سطح شهرها و روستاها و مناطق دورافتاده از مهمترین برنامه های بانک در تقویت بازاریابی و جذب منابع است که با جدیت و مشارکت تمامی کارکنان و کارگزاران درسطح کشور انجام می شود.
        وی افزود: درصدد هستیم موانع قانونی برگزاری مجامع مالی سال های 89 و 90 بانک را برطرف ساخته تا این بانک گام های اساسی تری را در خدمت رسانی به هموطنان بردارد.
        قائم مقام پست بانک تصریح کرد: ارتقاء دانش و ایجاد حسّ همکاری و تلاش جهت دستیابی به اهداف عالیه بانک در گرو رعایت تکریم ارباب رجوع و احترام به مشتریان و اعتماد سازی در بین آنان است که تمامی کارکنان و کارگزاران بانک به این امر و انجام این وظایف طبق قانون و مقررات و بخشنامه ها توجه ویژه ای دارند.
        مهندس فراهانی در پایان ضمن تاکید بر رعایت سلامت اداری و در نظر گرفتن منافع ملی و منافع مشتریان و بانک در ارائه خدمات خاطرنشان ساخت: خدمت به خلق بایستی توام با سه ویژگی؛ عجله، کوچک شمردن عمل و بدون معطلی و منت گذاشتن به مشتری باشد.
        عادل قبادی زاده عضو هیات مدیره پست بانک در این جلسه ضمن تشریح وضعیت آینده بانک بر استفاده کارکنان از همایش های منطقه ای فناوری اطلاعات(IT) جهت رفع مشکلات تاکید کرد و گفت: صداقت، انصاف و مسئولیت پذیری از اصلی ترین شاخص های ارائه خدمت به مشتری است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم.
        وی اظهار داشت: عملکرد پست بانک استان درخصوص بازاریابی طرح برکت یارانه بسیار مطلوب بوده ولی باید بازنگری های لازم جهت رفع مشکلات و موانع طرح انجام شود و بایستی به رعایت سقف مجاز پرداخت تسهیلات و مازاد نقدینگی نیز توجه جدّی داشته باشیم.
        فاتح کیاست بازرس ویژه مدیرعامل پست بانک گفت: با توجه به روند رو به رشد منابع در شعب استان باید به تقویت خودباوری نگاه ویژه ای داشته و شعار خواستن توانستن را سرلوحه کار خودمان قرار دهیم.
        غلامحسین صباغی مدیر امور شعب و مناطق پست بانک در ادامه این جلسه ضمن تشریح اهداف آینده بانک در مسیر سوددهی و مشتری مداری از طریق ارائه خدمات بانکداری الکترونیک بویژه موبایل بانکینگ اظهار داشت: طرح استقرار کارگزاران در شعب، استفاده از خودروی استیجاری در شعب، ساماندهی شعب و دفاتر همیار بانک، پولرسانی دفاترخدمات بانکی شهری به عنوان مهمترین پروژه های در دست اقدام بانک می باشد.
        وی در پایان بر ارائه خدمات بانکی در چارچوب ضوابط و مقررات با نظارت و پشتیبانی جهت سوددهی بیشتر همراه باحفظ و مراقبت دفاتر بخش خصوصی جهت تثبیت وضعیت بانک توسط تک تک کارکنان تاکید کرد.
        فرزاد رستمی مدیر شعب پست بانک استان در ابتدای این جلسه ضمن ارائه گزارش عملکرد استان گفت: پست بانک استان با پرداخت یارانه 120 هزار سرپرست خانوار رتبه دوم کشور و استان را در اختیار دارد و در زمینه صدور کارت های خودپرداز نیز اقدامات مناسبی انجام داده است.
        وی اظهار داشت: نسبت درآمد به هزینه استان 197 درصد بوده و هیچ یک از شعب استان با توجه به قرار گرفتن در نقاط محروم زیان ده نیستند و درحال حاضر تعداد 101 دستگاه خودپرداز(ATM)در سطح شعب و دفاتر استان نصب و فعال است که 85 دستگاه آن متعلق به دفاتر شهری، 5 دستگاه متعلق به دفاتر روستایی و یازده دستگاه دیگر نیز متعلق به شعب بانک می باشد.
        اسد گرامی رئیس اداره کل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در این جلسه ضمن تاکید بر رعایت بهداشت اعتباری، رفع مغایرت سنواتی، استفاده درست از کدکاربری، نظارت کامل بر عملکرد دفاترخدمات بانکی شهری و روستایی و جلوگیری از تراکنشهای صوری دستگاههای خودپرداز خصوصی اظهار داشت: راه اندازی مراکز کنترل از راه دور در تهران و استانها نشان دهنده عزم جدی مسئولان بانک برای کنترل لحظه ای عملیات بانک است که این مرکز در استان لرستان نیز راه اندازی می شود.
        وی افزود: تمام بازرسی ها با هدف سالم سازی و سلامت بانک جهت دستیابی به اهداف تبیین شده است و خوشبختانه کارکنان پست بانک این استان از سلامت کاری خوبی برخوردارند.
        حسن ابارشی رئیس اداره کل بازاریابی و تجهیز منابع در این جلسه عنوان کرد: افزایش تعاملات بین واحدهای اجرایی و ستادی جهت تحقق اهداف عالیه بانک، انتقال تجربیات موفق استان لرستان به سایر استانها، بررسی طرح تکریم ارباب رجوع در راستای بازاریابی و جذب مشتریان، بررسی وضعیت عملکرد شعب استان و مقایسه آن با سایر استانها و آشنائی با کارکنان و تدوین عملکرد 6 ماهه گذشته روسای شعب از مهمترین اهدافی است که این اداره کل با حضور در جلسات شورای اداری استانها درصدد انجام آن می باشد.
        علیرضا ارگی رئیس اداره کل بانکداری الکترونیک نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات بانک در زمینه بانکداری الکترونیک گفت: عملکرد پست بانک بویژه پس از پرداخت یارانه موجب شد تا مسئولان بانک مرکزی توجه ویژه ای به این بانک داشته باشند و عملکرد استان لرستان در حوزه فناوری اطلاعات بویژه بانکداری الکترونیک بسیار مطلوب بوده است.
        وی افزود: درحال حاضر تمامی شعب بانک مجهز به صدور آنی کارت شده و سرویسهای خدمات کارت به شعب انتقال یافته و در آینده سرویس صدور کارت هدیه در شعب نیز به آن اضافه می شود.
        ارگی تصریح کرد: سامانه موبایل بانکینگ بر اساس USSD بر روی خطوط ایرانسل راه اندازی شده و قابلیت ارائه سرویس برداشت وجه و پرداخت قبض بر روی کارتهای شتابی بر روی دستگاه های پایانه های شعب (PINPAD) دفاتر بعنوان پایلوت در استان لرستان و عملیات انتقال کارت به کارت بر روی کارتهای سیمیا با قابلیت انتقال (سیمیا به سیمیا و سیمیا به شتاب) راه اندازی می شود.
        رئیس اداره کل بانکداری الکترونیک، انعقاد قرارداد شاپرک جهت اتصال 50 هزار دستگاه پایانه فروش (POS) به حساب مشتریان پست بانک با امکان تسویه آنی، انتقال منابع و هزینه کارتهای هدیه به شعب، راه اندازی پرتال خدمات الکترونیک و اطلاع رسانی در حوزه فناوری اطلاعات را جهت استفاده تمامی کارکنان و کارگزاران با قابلیت ارائه پیشنهادات و راه اندازی دستگاه های پایانه فروش (POS) بر روی حسابهای سیمیا را از دیگر برنامه های حوزه فناوری اطلاعات عنوان کرد.
        همچنین در این جلسه هریک از روسای شعب و کارکنان استان دیدگاه و پیشنهادهای خود را جهت رفع مشکلات بانک مطرح نموده و مدیران حاضر در جلسه پاسخ های لازم را ارائه کردند و در پایان نیز از علیرضا ارگی رئیس اداره کل بانکداری الکترونیک به پاس زحمات و بهبود وضعیت بانکداری الکترونیک به ویژه در استان لرستان و روسای شعب بروجرد و دورود به جهت رعایت طرح تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع با اهداء لوح تقدیر بعمل آمد.
        گفتنی است: اعضای هیات مدیره و مدیران ستادی پس از پایان این جلسه از واحدهای ستادی پست بانک استان بازدید نموده و ضمن تقدیر از تلاش های کارکنان به سئوالات و درخواست های آنان پاسخ دادند.

        http://postbank.ir/module/News/Shown...x?NewsId=11315
        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

        نظر

        • وحید 20
          ستاره‌دار(98)
          • Mar 2011
          • 29911

          #559
          راه اندازی اولین پایگاه 24×7 پست بانک سیستان و بلوچستان
          اعتبار- اولین پایگاه شبانه روزی 24×7 پست بانک سیستان و بلوچستان در زاهدان راه اندازی شد.

          به گزارش پایگاه خبری اعتبار؛ بنابر اعلام مدیریت شعب استان سیستان و بلوچستان، این پایگاه در شعبه رسولی زاهدان افتتاح و به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به هموطنان است.

          بنابر این گزارش: تمامی دارندگان کارت ها بانک های دولتی و خصوصی و همچنین موسسات مالی و اعتباری عضو شبکه شتاب می توانند به این پایگاه شبانه روزی مراجعه و نسبت به انجام خدمات مربوطه اقدام کنند.


          گفتنی است: مانده گیری حساب ها، برداشت وجه، انتقال وجه به کارت های بانکی عضو شبکه شتاب، شارژ تلفن همراه، تغییر رمز پست بانک کارت و اخذ صورت حساب از مهمترین خدماتی است که از طریق دستگاههای خودپرداز(atm) پایگاه مذکور به مشتریان ارائه می شود.
          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

          نظر

          • وحید 20
            ستاره‌دار(98)
            • Mar 2011
            • 29911

            #560
            ارائه 200 خدمت جدید الکترونیکی در دفاتر پیشخوان


            200 خدمت جدید الکترونیکی توسط دفاتر پیشخوان دولت ارائه خواهد شد.
            حسین فلاح حقیقی، رییس کانون دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی کشور در گفت وگو باموبنا، با بیان اینکه در شرایط حاضر به جز خدمات پایه مخابرات، پست و پست بانک، 35 خدمت الکترونیکی در دفاتر پیشخوان دولت ارائه میشود، اظهار کرد: قرار است با همکاری برخی دستگاههای دولت طی دوماه آینده 200 خدمت جدید از طریق دفاتر به مردم عرضه شود.


            وی تعداد دستگاههایی را که قرار است با دفاتر پیشخوان دولت همکاری کنند حدود هفت سازمان اعلام کرد وگفت: شرکت گاز،سازمان بورس و وزارت جهاد کشاورزی از جمله سازمانهایی هستند که قرار است خدمات آنها به صورت الکترونیکی در دفاتر پیشخوان دولت ارائه شود.


            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

            نظر

            • arash
              عضو فعال
              • Mar 2011
              • 819

              #561
              تاکید وزیر ارتباطات برحمایت مسئولان از دفاترخدمات بانکی پست بانک
              وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست مشترک با اعضای هیات مدیره و مدیران ستادی پست بانک بر حمایت مسئولان از دفاترخدمات بانکی به منظور خدمت رسانی بهتر به مناطق محروم و روستائی تاکید کرد.
              تاکید وزیر ارتباطات برحمایت مسئولان از دفاترخدمات بانکی پست بانک وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست مشترک با اعضای هیات مدیره و مدیران ستادی پست بانک بر حمایت مسئولان از دفاترخدمات بانکی به منظور خدمت رسانی بهتر به مناطق محروم و روستائی تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی پست بانک ایران: دکتر تقی پور در این نشست که مهندس غریب رضا معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت نیز حضور داشت ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: دفاترخدمات بانکی پست بانک باید با جذب منابع و صرف آن در امور اشتغال زائی و تولید بیش از پیش در عمران و آبادانی روستاها سهیم باشند. همچنین دکترمحبیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل پست بانک در این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت های بانک طی 7 ماهه سال جاری گفت: در بسیاری از شاخص ها شاهد رشد قابل توجهی هستیم که همه این موفقیت ها مرهون تلاش های مجموعه مدیران و کارکنان می باشد. وی در ادامه به تشریح گزارش های اختصاصی سال جاری و مقایسه آن با مدت مشابه، شاخص های عمومی، گزارش های مالی و اعتباری و مدیریتی، سفرهای استانی، دستاوردها و افتخارات و همچنین مشکلات پرداخت.

              نظر

              • بابک 52
                ستاره‌دار (27)
                • Mar 2011
                • 17028

                #562
                قائم مقام پست بانک خبر داد


                رفع موانع قانونی برگزاری مجامع مالی سالهای 89 و 90


                خبرگزاری فارس: قائم مقام پست بانک، از تصمیم این بانک برای بر طرف کردن موانع قانونی برگزاری مجامع مالی سالهای 89 و 90 این بانک خبر داد.

                Tweet
                به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران، مرتضی فراهانی اظهار داشت: در حال حاضر پستبانک 15 هزار شعبه و دفتر خدمات بانکی در سطح شهرها، روستاها و مناطق دورافتاده دارد که استفاده از این ظرفیتها، یکی از مهمترین برنامههای بانک در تقویت بازاریابی و جذب منابع است.


                قائم مقام پست بانک افزود: درصدد هستیم موانع قانونی برگزاری مجامع مالی سال های 89 و 90 بانک را برطرف کنیم تا این بانک گامهای اساسیتری را در خدمترسانی به هموطنان بردارد.


                این عضو هیئت مدیره پستبانک همچنین از راهاندازی "سرویس برداشت وجه و پرداخت قبض با کارتهای شتاب روی دستگاههای پایانههای شعب (PINPAD) دفاتر" به عنوان پایلوت در استان لرستان خبر داد.
                The greater the risk ، The greater the reward

                هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                نظر

                • arash
                  عضو فعال
                  • Mar 2011
                  • 819

                  #563
                  نقل از چارت در بورکس
                  بورس24

                  مالمير در ادامه به دلايل ادامه توقف نماد پست بانك نيز گفت:اطلاعات و صورتهاي مالي پست بانك به بازار ارائه شده است،اما براي هماهنگي بيشتر درخصوص برخي نكات، نماد شركت همچنان متوقف است. اما مكاتبات همكاران ما با شركت براي دريافت آخرين وضعيت فعاليت شركت ادامه دارد و احتمال بازگشايي قريبالوقوع اين نماد زياد است.

                  نظر

                  • وحید 20
                    ستاره‌دار(98)
                    • Mar 2011
                    • 29911

                    #564
                    گلایه های سهامداران متضرر پست بانک از عملکرد مدیران
                    پاسخگوی اصلی کیست؟
                    نکته حائز اهمیت این است که جریمه های نقدی در نظر گرفته شده در نهایت دردی از سهامداران "وپست" دوا نخواهد کرد، بلکه این جریمه ها تنها به حساب خزانه دولتی واریز می شود. شاید اقدام مناسب تری که می تواند از جانب سهامداران برای احقاق حقوقشان صورت پذیرد، این باشد که هر یک از آنها و یا حتی نماینده ای از میان سهامداران به نمایندگی از بقیه، اقدام به طرح شکایت در هیأت داوری سازمان بورس و اوراق بهادار نمایند و خواستار جبران ضرر و زیان وارده ناشی از عملکرد نامناسب مدیران این شرکت باشند.

                    شرکت پست بانک ایران معاملات سهام خود را در تاریخ 89.8.11 و با قیمت معاملاتی 230 تومان در بورس اوراق بهادار آغاز کرد و ظرف مدتی کمتر از سه ماه، قیمت سهم با رشد بازدهی 450 درصدی به قیمتی بیش از 1000 تومان رسید.

                    بر همین اساس سهامداران نیز به امید اجرایی شدن افزایش سرمایه شرکت و مشارکت مجدد در خرید بیشتر این سهم، به انتظار تشکیل مجمع عمومی سال 89 "وپست" نشستند؛ اما نه تنها مجمع عمومی سال 89 برگزار نشد، بلکه مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی 90 نیز تاکنون تشکیل نشده و نماد معاملاتی سهام این شرکت از تاریخ 91.4.7 به دلیل تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم و ارایه اطلاعات با اهمیت متوقف شده است.
                    براساس گزارش بورس نیوز، توجه به این نکته مهم است که وزارت امور اقتصاد و دارایی با مالکیت 64 درصدی در حالی سهامدار عمده شرکت پست بانک ایران می باشد که براساس قوانین بازار سرمایه، رییس وزارت امور اقتصاد و دارایی به عنوان بالاترین رکن بازار سرمایه یعنی ریاست شورای عالی بورس مطرح است و انتظار می رود موارد قانونی لازم الاجرا در عملکرد شرکت پست بانک ایران به طوری ویژه، دقیق تر و کامل تر از سایر شرکت ها اجرا شود. ولی متأسفانه با توجه به رویه گذشته شرکت و عدم برگزاری به موقع مجامع عمومی صاحبان سهام از ابتدای ورود آن به بورس اوراق بهادار تا به امروز، سهامداران عملکردی خلاف رفتارهای قانون مداری و عدم رعایت قوانین حاکم بر بازار سرمایه از سوی این شرکت را مشاهده می کنند.
                    این در حالی است که در چنین شرایطی اولین اقدام منطقی از سوی مدیران یک شرکت پاسخ گویی در خصوص دلایل عدم برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه به سهامداران می باشد که در این مورد نیز هیچ گونه واکنش و اظهار نظری از سوی مدیران پست بانک صورت نگرفته است.


                    چوب اختلاف بین دو وزارتخانه را پست بانک می خورد!


                    با توجه به مطالب گفته شده، از یک سو به نظر می رسد مشکل اصلی در عدم برگزاری مجمع صاحبان سهام، ناشی از اختلاف موجود میان وزارت امور اقتصاد و دارایی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باشد و از سوی دیگر این نکته به ذهن می رسد که اگر سهامدار عمده "وپست" نهادی به جز وزارت امور اقتصاد و دارایی بود، آیا سازمان بورس و اوراق بهادار توانایی بهتری برای دخالت در رسیدگی به وضعیت شرکت و دفاع از حقوق سهامداران این شرکت را نداشت؟
                    گذری بر ماده 91 قاون تجارت در سال 91
                    با در نظر گرفتن همه این شرایط از نظر حسابرسی نیز می توان بر عملکرد شرکت پست بانک ایران ایراداتی را وارد کرد، زیرا براساس ماده 91 قانون تجارت چنانچه هیأت مدیره، مجمع عمومی عادی سالانه را در موعد مقرر دعوت نکند، بازرس یا بازرسان شرکت مکلفند راساً اقدام به دعوت مجمع نمایند.
                    "حال این سوال مطرح است که آیا بازرسان قانونی این شرکت تاکنون اقداماتی جهت رفع مشکلات "وپست" و دفاع از حقوق سهامداران آن انجام داده اند؟


                    توپی که به زمین وزارت امور اقتصاد و دارایی افتاد


                    در همین ارتباط محسن زاده گنجی یکی از حسابرسان شرکت پست بانک ایران در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: حسابرسان و بازرسان "وپست" اقدامات لازم را جهت شفاف سازی پیرامون علل عدم تشکیل مجامع عادی سالیانه شرکت و همچنین بررسی پرونده تخلفاتی آن انجام داده اند. اما تاکنون به نتیجه مشخصی نرسیده اند و نتیجه نهایی در خصوص این دو موضوع باید توسط وزارتخانه امور اقتصاد و دارایی مشخص گردد.
                    وی همچنین در خصوص بیان جزییاتی از مشکلات موجود در شرکت اظهار کرد: متأسفانه به دلیل محدودیت های موجود، در بیان جزییات مشکلات پیش روی شرکت پست بانک ایران قادر به پاسخگویی بیشتر نیستم.


                    سهامداران از منظر قانونی چه اقداماتی می توانند انجام دهند؟


                    با توجه به صحبت های محسن زاده گنجی این نکته حائز اهمیت است که در چنین وضعیتی که هیچ یک از مدیران و مسئولان شرکت به درستی پاسخگوی سهامداران نیستند، آیا انجام راهکارها و اقدامات قانونی از جانب سهامداران "وپست" امکان پذیر است؟


                    جریمه نقدی و صدور رأی قانونی برای تخلفات صورت گرفته


                    ابراهیمی مدیر امور حقوقی و قراردادهای سازمان بورس و اوراق بهادار در بیان نحوه رسیدگی و برخورد قانونی با چنین تخلفات و مشکلاتی از سوی شرکت های بورسی به خبرنگار ما گفت: با توجه به عملکرد گذشته شرکت پست بانک ایران و عدم تشکیل مجامع صاحبان سهام و همچنین عدم شفاف سازی لازم پیرامون این موضوع، کمیته رسیدگی به تخلفات سازمان بورس علاوه بر صدور رأی قانونی مناسب علیه این شرکت، می تواند جریمه نقدی نیز برای شرکت مذکور در نظر بگیرد.


                    طرح شکایت به هیأت داوری، یک اقدام مناسب


                    اما نکته حائز اهمیت این است که جریمه های نقدی در نظر گرفته شده در نهایت دردی از سهامداران "وپست" دوا نخواهد کرد، بلکه این جریمه ها تنها به حساب خزانه دولتی واریز می شود. شاید اقدام مناسب تری که می تواند از جانب سهامداران برای احقاق حقوقشان صورت پذیرد، این باشد که هر یک از آنها و یا حتی نماینده ای از میان سهامداران به نمایندگی از بقیه، اقدام به طرح شکایت در هیأت داوری سازمان بورس و اوراق بهادار نمایند و خواستار جبران ضرر و زیان وارده ناشی از عملکرد نامناسب مدیران این شرکت باشند.


                    پاسخگوی اصلی کیست؟


                    در اینجا این سوال مطرح است که با توجه به تخلفات صورت گرفته در شرکت پست بانک ایران، براستی چه کسی باید پاسخگوی سهامداران متضرر به ویژه سهامدار خرد باشد؟ مدیر عامل، سهامدار عمده، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت بورس به عنوان متولیان بازار سرمایه، بازرسان قانونی و حسابرس شرکت و یا بازرس و حسابرس مستقل آن؟

                    در پایان گفتنی است در این شرایط سوال اساسی دیگر این است که تاوان این میزان ضرر و زیان وارده به سهامداران "وپست" را چه کسی پرداخت خواهد کرد؟ و آیا شخصی هست که مسئولیت عدم قانون مداری مدیران را در این قبیل شرکت ها بر عهده گیرد و یا طبق روال گذشته هیچ شخصی پاسخگو نخواهد بود؟!
                    درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                    نظر

                    • سکه شانس
                      عضو فعال
                      • Mar 2012
                      • 1362

                      #565
                      مرتضی فراهانی در گفتوگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، از تصمیم این بانک برای بر طرف کردن موانع قانونی برگزاری مجامع مالی سالهای 89 و 90 این بانک خبر داد.

                      قائم مقام پست بانک افزود: برای این کار منتظر تعیین تکلیف هیئت مدیره جدید هستیم.

                      وی تاکید کرد: پس از ورود هیئت مدیره جدید، مجامع مالی سال های 89 و 90 را برگزار خواهیم کرد.

                      دوشنبه 22 آبان 1391

                      نظر

                      • وحید 20
                        ستاره‌دار(98)
                        • Mar 2011
                        • 29911

                        #566
                        مهندس فراهانی: آموزش در رأس امور پست بانک قرار دارد
                        با توجه به عصر تکنولوژی و تغییرات اساسی و مستمر در محتوای آموزشی مباحث بانکی و پولی و لزوم ارتقاء سطح علمی و دانش کارکنان، جایگاه آموزش در رأس امور پست بانک قرار دارد.

                        به گزارش روابط عمومی پست بانک ایران: مهندس فراهانی قائم مقام و عضو هیات مدیره در نشست مشترک با کارکنان اداره کل آموزش و تحقیقات ضمن بیان این مطلب و تقدیر از عملکرد این واحد گفت: پست بانک در شرایط خاصی قرار دارد و واحد آموزش و تحقیقات نیز باید آسیب ها و تهدیدها را شناسائی کرده و آنها را به فرصت تبدیل کند.
                        وی افزود: پست بانک نسبت به سایر بانک ها وجه تمایز زیادی دارد و باید تلاش کنیم در شرایط کنونی آن را به یک دانشگاه تبدیل کنیم و در شرایط فعلی پست بانک با توجه به شبکه گسترده دفاترخدمات بانکی این ظرفیت و پتانسیل بالقوه را دارد.
                        قائم مقام پست بانک اظهار داشت: مسئولان دستگاه وظیفه دارند از نزدیک با مشکلات کارکنان آشنا شده و پاسخگوی آنان باشند و هدف ما از برگزاری نشست مشترک با واحدهای ستادی و اجرائی این است که ضمن ارزیابی عملکرد واحدها از دیدگاه ها و نقطه نظرات کارکنان آن نیز استفاده کنیم.
                        مهندس فراهانی خاطرنشان ساخت: فعالیت های خوبی در واحد آموزش پست بانک صورت پذیرفته و لازم است آموزش ها متناسب با انتظارت و نیازهای بانک باشد.
                        وی تصریح کرد: بایستی ارزیابی عملکرد واحد آموزش را با میزان کارآمدی و ناکارآمدی واحدهای بانک مورد سنجش قرار داد چون عدم موفقیت بخش ها بیانگر کم رنگ بودن مجموعه آموزش و عدم توجه به نیازهای آموزشی کارکنان آن است.
                        عضو هیات مدیره پست بانک ضمن تاکید بر استفاده از استادان و مدرسان خوشنام و دارای اعتبار علمی بالا عنوان کرد: عصر حاضر عصر دانائی است و نسل امروز نیز نسل هیجان و دارای هوش سرشار است و باید باوجود این نسل دانش را به توانش هدایت کرد.
                        قائم مقام پست بانک عنوان کرد: افراد متّقی همواره باید دارای ویژگی های؛ شناخت خود، انتقاد از خود و عدم تاثیر تعریف و تمجید دیگران از خود باشند.
                        گفتنی است: شناسائی آسیب ها و تهدیدها و تبدیل آنها به فرصت، رعایت نظم در همه امور، اولویت بندی آموزش ها، بومی کردن فعالیت ها و حمایت از آن، تقویت تعهد و تعصب سازمانی، تقویت همدلی، پوشش نقاط ضعف یکدیگر و توجه به نقاط قوت و تقویت آن از مهمترین توصیه هایی بود که مهندس فراهانی در این نشست مطرح کرد.
                        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                        نظر

                        • وحید 20
                          ستاره‌دار(98)
                          • Mar 2011
                          • 29911

                          #567
                          عضو هیات مدیره: پست بانک بانکداری توسعه ای را در روستاها اجرا می کند
                          پست بانک در روستاها و مناطق محروم مصداق واقعی اجرای بانکداری توسعه ای در این مناطق است که بدون توجه به سودآوری به دنبال خدمت رسانی و گسترش بانکداری اخلاقی نیز می باشد.

                          به گزارش روابط عمومی پست بانک ایران: عادل قبادی زاده عضو هیات مدیره این بانک در نشست مشترک با کارکنان اداره کل آموزش و تحقیقات ضمن بیان این مطلب و تقدیر از عملکرد این واحد گفت: ارائه آموزش های کاربردی نوعی سرمایه گذاری است که در کنار تجربه و مهارت موجب افزایش دانش کارکنان و تغییر نگرش آنان می شود چون عصر حاضر عصر دانش بنیان است.

                          وی افزود: توقعات و انتظارات کارکنان و سازمان بایستی بصورت موازی مورد توجه قرار گیرد و قطعاً این دیدگاه در تغییر نگرش کارکنان کمک شایانی می کند.

                          قبادی زاده تصریح کرد: تمامی آموزش های بانک مبتنی بر هدف است و باید تلاش کنیم تا تغییر نگرش هویت بانکی بیش از پیش در مجموعه نهادینه شده و همگرائی نیز تقویت شود.

                          عضو هیات مدیره پست بانک در پایان بر رعایت الزامات قانونی، به روز کردن محتوای آموزشی، انعکاس پیشنهادات کارکنان، اجرای پروژه های متناسب با نیازهای بانک و همچنین استفاده از تخصص های کارکنان در بخش های مختلف تاکید کرد.

                          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                          نظر

                          • وحید 20
                            ستاره‌دار(98)
                            • Mar 2011
                            • 29911

                            #568
                            مدیرکل امورمالیاتی مازندران: پست بانک نقش ارزنده ای در ترویج پرداخت مالیات دارد
                            پست بانک ایران به جهت گستردگی شعب و دفاتر در سطح کشور، نقش مهم و ارزنده ای در ترویج فرهنگ پرداخت مالیات در بین اقشار مختلف مردم دارد.

                            به گزارش روابط عمومی پست بانک ایران: بنابراعلام گزارش مدیریت شعب استان مازندران، عبدالرحیم ارزبین مدیرکل امور مالیاتی استان در نشست مشترک با مسئولان پست بانک ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: انتقال حساب های دهیاری های استان به دفاترخدمات بانکی پست بانک از جمله حساب مالیات بر ارزش افزوده، علاوه بر رونق دفاتر مذکور موجب رونق و آبادنی بیشتر روستاها نیز می شود.
                            همچنین بهزاد امیریان مدیرشعب پست بانک استان نیز در این نشست ضمن ارائه گزارش کامل فعالیت ها و خدمات بانک بویژه عملکرد دفاترخدمات بانکی روستایی، خواستار انتقال منابع اداره کل مذکور به پست بانک از جمله واریز وجوه مالیات بر ارزش افزوده دهیاری ها به دفاترخدمات بانکی شد.
                            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                            نظر

                            • وحید 20
                              ستاره‌دار(98)
                              • Mar 2011
                              • 29911

                              #569
                              مشارکت فعال پست بانک در اولین اجلاس وزرای ارتباطات کشورهای عضو اکو
                              مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و مدیران پست بانک ایران همگام با سایر مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اولین اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو اکو حضور فعالی دارد.

                              به گزارش روابط عمومی پست بانک ایران: اجلاس مذکور طی روزهای بیست و یکم الی بیست و سوم آبان ماه سال جاری مصادف با یازدهم الی سیزدهم نوامبر 2012 در مجموعه سعدآباد تهران با حضور کشورهای ایران، ترکیه، پاکستان، آذربایجان، قزاقستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، افغانستان و قرقیزستان بعنوان اعضای اکو، نمایندگان بانک توسعه اسلامی، کمیسیون اقتصادی سازمان ملل در آسیا و اقیانوسیه و مسئولان اکو و چند کشور میهمان برگزار می شود.
                              دکتر تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه این اجلاس ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده اظهار داشت: ایجاد شبکه خرده بانکداری توسط پست بانک در 10 هزار نقطه روستائی، ضرورت فرهنگ سازی و توجه بیشتر خانواده ها به فضای مجازی، توسعه امنیت فضای سایبری، ایجاد زیرساخت های مورد نیاز اطلاعات در کشور و منطقه شامل شبکه های فیبرنوری، رادیوئی و ماهواره ها از برنامه های اصلی وزارت ارتباطات در سال های اخیر می باشد.
                              وی در بخشی از سخنان خود گفت: امروزه رشد فزاینده ارتباطات اجتماعی در گستره جهانی و نقش بنیادی در تبادلات علمی و فرهنگی حیات اجتماعی ملل گوناگون دارد و پیشرفت های فناوری های علمی موجب برقراری ارتباطات فعال و پویا در تمام عرصه ها شده است.
                              وزیر ارتباطات ضمن اشاره به اهداف تاسیس سازمان همکاری های منطقه ای اکو و افق بخش ارتباطات در سند چشم انداز 20 ساله کشور خاطرنشان ساخت: کارت ملی هوشمند، ایجاد شبکه ملی اطلاعات، ایجاد دولت الکترونیک جهت عرصه خدمات الکترونیکی، جایگزینی اسکناس و شبه پول با پرداخت الکترونیکی، توسعه تجارت و بانکداری الکترونیک از مهمترین اهداف کلان وزارت ارتباطات و فناوری در برنامه پنجم توسعه کشور می باشد.
                              دکتر تقی پور تصریح کرد: همکاری و تبادل تجربیات در زمینه های نرم افزاری و سخت افزاری، ارائه خدمات متعدد ارتباطات و فناوری اطلاعات، ایجاد زیرساخت ها و ارائه سرویس های دولت الکترونیک از جمله زمینه های موجود برای گسترش همکاری میان کشورهای عضو است.
                              همچنین دکترمحبیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل پست بانک در حاشیه برگزاری این اجلاس گفت: این بانک بعنوان متولی خدمات پستی– مالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نقش بسزائی در تعامل با کشورهای عضو و برقراری روابط بانکی و پولی و انتقال وجوه دارد.
                              وی افزود: با توجه به برنامه ریزی انجام شده در حین برگزاری این اجلاس ضمن انجام گفتگوهای دو طرفه با مسئولان کشورهای شرکت کننده، تفاهم نامه های همکاری نیز امضاء می شود.
                              گفتنی است: در حاشیه برگزاری این اجلاس مهندس فراهانی قائم مقام و عضو هیات مدیره با خبرنگار واحد مرکزی خبر درخصوص پیاده سازی طرح دفاترخدمات بانکی در کشورهای عضو اکو و منطقه خاورمیانه و همچنین دستاوردهای پست بانک درعرصه بین المللی از جمله اخذ جایزه BLP از برنامه اسکان سازمان بشر ملل متحد مصاحبه اختصاصی کرد.
                              شایان ذکر است: نمایشگاه دستاوردها و خدمات مجموعه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله پست بانک نیز جهت بازدید شرکت کنندگان در اجلاس برپا شده است.

                              درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                              توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                              نظر

                              • وحید 20
                                ستاره‌دار(98)
                                • Mar 2011
                                • 29911

                                #570
                                وزیر ارتباطات ترکیه در دیدار با وزیر ارتباطات اعلام کرد

                                وعده پیگیری افتتاح حساب پستبانک در بانک ترکیهای/سرمایهگذاری در ICT ایران

                                خبرگزاری فارس: وزیر ارتباطات ترکیه در دیدار با وزیر ارتباطات ایران ضمن اعلام تمایل ترکیه به سرمایهگذاری در حوزه ICT و مخابرات ایران، پیگیری افتتاح حساب پست بانک در بانک زارعت ترکیه را وعده داد.




                                به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، در دیدار وزیران ارتباطات ایران و ترکیه، وزیر ارتباطات ترکیه، براساس مقررات پست مالی، پیگیری افتتاح حساب پست بانک ایران در بانک زارعت ترکیه را وعده داد. در این دیدار رضا تقی پور با بیان این که ایران و ترکیه از نظر ژئو پولتیک نقش پررنگی در ترانزیت دیتا و ارتباطات دارند، گفت: توسعه ظرفیتهای ارتباطی میان دو کشور میتواند ترافیک ارتباطات مسیرهای جنوب به شمال و شرق به غرب جهان را برقرار کند.
                                وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سفر هیئتهای متقابل در زمینه فناوری اطلاعات در راستای همکاریها و تفاهمات مشترک را زمینهای برای ارتقای روابط دیپلماتیک دو کشور ارزیابی کرد. همچنین در این دیدار، بین علی یلدریم، وزیر ارتباطات راه و دریانوردی کشور ترکیه نیز با ابراز خرسندی از فرصت فراهم شده برای حضور ترکیه در اجلاس وزیران ارتباطات اکو، گفت: ارتقا ارتباطات میان دو کشور اساسیترین هدف سفر وی به ایران بوده است. وی ادامه داد: ترکیه مایل به سرمایه گذاری در حوزه ICT و مخابرات ایران است.
                                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X