ايران خودرو ( خودرو )

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • وحید 20
    ستاره‌دار(98)
    • Mar 2011
    • 29911

    #181
    با کاهش 30 میلیون ریالی
    رانا ارزان شد

    پرشین خودرو: قیمت دومین خودرو ملی تولیدی ایران خودرو در بازار آزاد کاهش یافت.
    به گزارش «پرشین خودرو»، طی چند روز اخیر قیمت خودرو رانا در بازار آزاد با کاهش 30 میلیون ریالی روبرو شده و از 300 به 270 میلیون ریال رسیده است.
    بر همین اساس خودروی ملی رانا با موتور ۱۶۰۰ سی سی ۱۶ سوپاپ در بازار آزاد با قیمتی ۲۷ میلیون تومان به فروش میرسد که تحویل آن نیز در مدت زمان ۲۰ روز کاری انجام میگیرد.
    این خودرو که در بدو ورود به بازار با قیمتی برابر با 30 میلیون تومان معامله می شد این روزها به قیمت 27 میلیون تومان دست به دست می شود که کارشناسان و فعالان بازار علت این امر را افزایش عرضه این خودرو می دانند.
    به گفته فعالان بازار، رانا با یک شوک قیمتی از سوی کارخانه به دست مصرف کننده رسید که همین موضوع هم باعث گیجی قیمت این خودرو در بازار آزاد شده بود اما با گذشت زمان رانا قیمت واقعی خود را پیدا کرد و حدود سه میلیون تومان ارزان شد.
    خودرو رانا که قرار بود با قیمت حدود ۱۵ میلیون تومان در اختیار مشتری قرار گیرد با افزایش قیمت توسط کارخانه سازنده روبرو شده و عرضه آن با قیمت بیش از 21.5 میلیون تومان آغاز شد که این تفاوت ۶ میلیونی تعجب و اعتراض خریداران را در پی داشت.
    رانا دومین خودرو ملی تولیدی ایران خودرو است كه در کلاس c و به صورت چهار در سدان صندوقدار تولید میشود.
    رانا اگرچه مشابه پژو 206 است اما بدون هیچگونه وابستگی به خارج از كشور تولید شده و قطع همكاری پژو با ایران خودرو تاثیری بر روند تولید این خودرو نداشته است.
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

    نظر

    • 7sin
      کاربر فعال
      • Nov 2010
      • 214

      #182
      پرشین تحلیل
      عوامل متعددی برای رشد فعلی خودرویی ها می توان برشمرد که اعطای تسهیلات بانکی به خودروسازان، افزایش تیراژ تولید و زمزمه همکاری دوباره ایران با پژو بهعنوان بزرگترین خودروساز اروپا میتواند از مهمترین عوامل باشد.

      نظر

      • ایرج اکبری
        عضو فعال
        • Dec 2011
        • 10934

        #183
        اقتصاد 7 روزه/
        وعده خودروسازان برای کاهش قیمت خودرو/برکناری هیات مدیره بانک گردشگری
        خبرگزاری مهر-گروه اقتصادی: برکناری هیات مدیره بانک گردشگری، مجاز شدن واردات با تمامی ارزها، کاهش قیمت خودرو در بازار، تخلف ایرلاین خارجی در ایران و ایران رئیس اوپک گازی شد از مهترین اخبار اقتصادی این هفته بودند.
        به گزارش خبرنگار مهر، برکناری هیات مدیره بانک گردشگری یکی از موضوعاتی بود که در این هفته مطرح شد. براین اساس خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد: بانک مرکزی هیات مدیره بانک گردشگری را بنا به دلایلی، عزل کرده است به طوری که چندین عضو هیات مدیره این بانک نمی توانند به مدت 4 سال در هیات مدیره و مدیرعاملی بانکها عضویت داشته باشند.

        تخلفات بانک گردشگری در حوزه گشایش اعتبارات و ارائه تسهیلات مختلف بر خلاف قانون و بخشنامه های بانک مرکزی در بانک گردشگری صورت گرفته و هیات مدیره این بانک در پی این تخلفات برکنار شده اند. گفته می شود محاکمه این افراد در هیات انتظامی بانکها به ریاست محسنی اژه ای صورت گرفته است.

        رئیس هیات مدیره این بانک یک بار نیز در مهرماه سال گذشته و در پی اختلاس بزرگ به دستور بانک مرکزی از سمت خود برکنار شده بود. محسنی اژه ای دو هفته قبل در این باره گفته بود که به دلیل تخلفات عدیده صورت گرفته در یک بانک خصوصی، هیات مدیره آن از سوی هیات انتظامی بانکها محاکمه و عزل شدند.

        واردات با منشأ تمامی ارزها مجاز شد

        حمید صافدل معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با مهر با بیان اینکه مذاکرات بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت امور اقتصادی و دارایی برای رفع ممنوعیت واردات با منشا بدون انتقال ارز به نتیجه رسیده است، گفت: بر اساس توافقات انجام شده میان سازمان توسعه تجارت ایران و گمرک جمهوری اسلامی ایران، موضوع ممنوعیت واردات با رویه بدون انتقال ارز برطرف شده و مراتب جهت اجرا به گمرکات ابلاغ شده است.

        وی افزود: سازمان توسعه تجارت ایران در پاسخ به سوال گمرک اعلام کرده است که در این رابطه هیچگونه ابهامی وجود ندارد و واردات، با تمامی رویههای ارزی همچون سابق ادامه دارد و هر کالایی که منشا ارز خود را اظهار کند میتواند به کشور وارد شود.

        صافدل تصریح کرد: بر این اساس هم اکنون امکان استفاده از تمامی روشها از جمله ارز صادراتی، ارز سیستم بانکی، ارز حاصل از سرمایهگذاری و ارز متقاضی کماکان مثل گذشته ادامه دارد و تغییری در رویههای ارزی ایجاد نشده است.

        به گفته وی، این موضوع به صورت شفاف از گمرکات کشور درخواست شده تا از تمامی رویههای ارزی برای واردات استفاده کنند و محدودیتی در این زمینه وجود نداشته باشد، ضمن اینکه گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز مراتب را به تمامی گمرکات اجرای کشور اطلاع رسانی کرده است.

        ایران رئیس اوپک گازی شد

        مهر خبر داد: برای نخستین بار ریاست نشست وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز در سال 2013 میلادی به ایران واگذار شد ضمن آنکه با توافق کشورهای عضو gecf، تهران آبان ماه سال آینده میزبان 12 غول گازی جهان خواهد بود.

        با وجود غیبت رستم قاسمی وزیر نفت و نماینده ایران در هیات عامل در چهاردهمین نشست وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز اما مطابق با ترتیب حروف الفبا، ایران به عنوان رئیس دورهای نشست وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز در سال 2013 میلادی انتخاب شد.

        همچنین پس از واگذاری میزبانی سران کشورهای صادرکننده گاز به روسیه در سال 2013 میلادی، میزبانی نشست وزارتی این مجمع گازی به ایران واگذار شده است تا دست صنعت گاز کشور هم از عضویت در مجمع کشورهای صادرکننده گاز خالی نماند.

        در همین حال محمد بن صالح الساده وزیر انرژی و صنعت قطر هم به عنوان نائب رئیس نشست وزارتی سال 2013 میلادی مجمع کشورهای صادرکننده گاز انتخاب شده است.

        تخلف ایرلاین خارجی در ایران

        افزایش قیمت بلیت ایرلاین های خارجی در هفته های اخیر، مشکلاتی را برای مشتریان و خریداران بلیت به وجود آورده است به طوری که برخی از این ایرلاین ها با تخلف سعی می کنند تا نرخ های جدید را برای بلیت های فروخته شده، تعیین کنند.

        براین اساس، یکی از ایرلاین های خارجی وقتی با تماس مشتریان برای تغییر تاریخ پرواز روبرو می شود از آنها بنا به نرخ جدید، مابه التفاوت قیمت بلیت را طلب می کند این در حالی است که بلیت قبل از این تاریخ فروخته و مبلغ دریافت شده و بنابر قوانین ایرلاین های خارجی، تبدیل به دلار می شود که از آن زمان تاکنون در اختیار این ایرلاین بوده است.

        در واقع این ایرلاین سعی دارد تا با توجه به شرایط خاص سفر که برای برخی از مسافران به وجود می آید نرخ های جدید خود را اعمال کند در حالی که در این مدت از دلاری که بابت بلیت دریافت کرده به دلیل افزایش قیمت ارز، سود برده است.

        وعده برای کاهش قیمت خودرو در بازار

        وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام بازگشت آرامش به بازار، گفت: خودروسازان نیز مانند دیگر تولیدکنندگان باید پاسخگوی مردم باشند و درباره کاستی های به وجود آمده در روند تولید، به مردم توضیح بدهند.

        مهدی غضنفری گفت: دولت به دنبال این است که نرخ ارز مرکز مبادله، به تدریج نرخ جاری ارز در کشور شود. یکی از مراکزی که باید در این خصوص وارد عمل می شد گمرک بود که از طریق کاهش نرخ تعرفه این کار را انجام داد.

        وزیر صنعت، معدن و تجارت، افزود: گمرک در گذشته حقوق ورودی کالاها را بر مبنای ارز مرجع 1226 تومان محاسبه می کرد و ما تصمیم گرفتیم که از ابتدای آذرماه این مبنا به ارز مبادله ای یعنی کمتر از 2500 تومان تغییر پیدا کند که در محاسبات جدید، نرخ تعرفه نصف شد.

        غضنفری تاکید کرد: در بخشنامه جدید تعدیل نرخ تعرفه گمرک که بر مبنای آن برای اولویت های 1 و 2 تعرفه 50 درصد و اولویت های 3 تا 9 تعرفه 55 درصد خواهد بود، تاثیر چندانی در قیمت کالاهای وارداتی به کشور نیز نخواهد داشت اما به تدریج ثباتی را که فعالان اقتصادی در مورد ارز انتظار داشتند، در حال تحقق است.

        وزیر صنعت، معدن و تجارت، افزود: خودروسازان عنوان می کنند که بزودی خبرهای خوشی به لحاظ افزایش تولید و کاهش قیمت حاشیه بازارخواهند داشت.

        ورود 11 فروند هواپیمای جدید به ناوگان

        رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از ورود 11 فروند هواپیمای جدید به ناوگان هوایی کشور خبر داد و گفت: از این طریق، 1500 صندلی نیز به ظرفیت جا به جایی مسافر افزوده شد. حمیدرضا پهلوانی گفت: با ورود 11 فروند هواپیمای جدید به ناوگان هوایی کشور طی 8 ماه امسال، 1500 صندلی به ناوگان هوایی کشور ملحق شده است.

        رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، اظهار داشت: با ورود هواپیماهای جدید در سال جاری که برخی از آنها به صورت ملکی و برخی به صورت اجاره ای است تعداد ناوگان هوایی کشور به بیش از 220 فروند هواپیما افزایش یافته است.

        وی با بیان این مطلب که هم اکنون بیش از 36 هزار صندلی در ناوگان هوایی کشور وجود دارد، افزود: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، ورود هواپیماهای جدید در دستور کار سازمان هواپیمایی کشوری قرار دارد و تا پایان سال شاهد افزایش ناوگان هوایی کشور خواهیم بود.
        كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

        نظر

        • مخبرالدوله
          عضو فعال
          • May 2012
          • 5228

          #184
          بنده فکر میکنم...با بهبودی اوضاع خودروسازان در تولید...
          قبل از خودروسازان...شرکتهای لیزینگ رشد خوبی خواهند داشت....
          همانطور که در مواقع سقوط هم ...اول لیزینگها ریختند....و بعد خودرو سازان!!!

          مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

          نظر

          • farhad.fathi
            کاربر فعال
            • Dec 2010
            • 278

            #185
            این گروه رشد خوبی میکنند
            yahoo messenger: farhad.farhad1360 تبادل اطلاعات

            نظر

            • roohe-khashen
              عضو فعال
              • Apr 2011
              • 2270

              #186
              حدود 10 روز پیش گفتم تو تاپیک سایپا که به راحتی 20% گین میدن بی دردسر
              دستم بگرفت و پا به پا برد...

              نظر

              • rad
                عضو فعال
                • Dec 2011
                • 557

                #187
                حدود 10 روز پیش گفتم تو تاپیک سایپا که به راحتی 20% گین میدن بی دردسر


                سلام دوست بلندمنش
                شما اگه بخواهید شنبه اول وقت سهام خودرویی بخرید
                به ترتیب کدام یک از خودرویی ها را می خریدی؟5موردنام ببرید.
                سپاس

                نظر

                • ایرج اکبری
                  عضو فعال
                  • Dec 2011
                  • 10934

                  #188
                  در پی افزایش قیمت سهام خودورییها؛
                  یک کارگزار بورس: تحلیلهای تکنیکی موجب افزایش و کاهش قیمت سهام میشود
                  » سرویس: اقتصادي - بانك، بيمه، بورس
                  کد خبر: 91091004598
                  جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۹

                  یک کارگزار بورس تهران با بیان اینکه تحلیلهای تکنیکی مسبب افزایش و کاهش برخی قیمت ها است،اعلام کرد که اتفاق خاصی در صنعت خودرو روی نداده است که شرکتهای این صنعت با افزایش قیمت مواجه شده است.

                  فردین آقابزرگی-کارگزار بورس اوراق بهادار تهران - در گفت وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)در خصوص افزایش قیمت سهام شرکتهای خودرویی در بورس و اقبال سهامداران به سهام این شرکتها گفت:تجزیه و تحلیل شرکتهای موجود در بورس در راستای تصمیمات و اطلاعاتی است که هرازگاهی با شدت و به صورت ضد و نقیص وارد می شود و در تصمیم گیری فعالان بازار اثر می گذارد.

                  وی افزود:ولی معمولا تحلیل های تکنیکی که ارائه می شود مسبب افزایش و کاهش برخی قیمت ها است زیرا عموما در فواصلی که اطلاعات خاص به شرکتها ارائه می شود در همین حد فاصل مقامات و مسئولین اظهار نظر کرده یا تحلیل گران به ارائه تحلیل می پردازند در حالی که افزایش قیمت سهم توجیه فندامنتال خاصی ندارد.

                  وی خاطرنشان کرد:این موضوع در صنعت خودرو هم صدق می کند زیرا اتفاق خاصی در این صنعت رخ نداده و اطلاعات خاصی منتشر نشده است ولی قیمت سهام آن در حال افزایش است.

                  این فعال بازار سرمایه با بیان اینکه نوسانات و ارائه اطلاعات متناقض در بازار تاثیر منفی دارد،اعلام کرد:تغییر خاصی در صنعت خودرو روی نداده واین صنعت در یکسال و شش ماه گذشته افت محسوسی داشته است که سود آوری شرکت را تحت تاثیر قرار داده است.

                  به گزارش ایسنا، صنعت خودرو یکی از صنایع مهم بورس است که طی یکسال گذشته به دلیل مشکلات گسترده خودروسازان با کاهش قیمت و ارزش بازار از 6 هزار میلیارد تومان به حدود 3 هزار میلیارد تومان رسیده است به طوری که شرکتهای خودروسازی برخلاف شرکتهای منتفع از رشد ارز در شش ماهه اول سال شاهد عملکرد نامناسبی از لحاظ سودآوری بودند و با مشکلاتی متعددی مواجه شدند که انتشار گزارش عملکرد شش ماهه این شرکتها نشان داد وضعیت این صنعت مهم بورسی نابسامان شده و زنگ خطر برای آن به صدا در آمده است.

                  بر این اساس وضعیت نامناسب تولید و فروش خودرو موجب شد تا شرکت های مطرح این گروه با کاهش قیمت و زیان روبرو شوند به طوری که سایپا 96 درصد سود خود را کاهش داده و پارس خودرو زیان 48 تومانی پیش بینی کرده است که با این اتفاق چالش های جدید پیش روی این صنعت قرار گرفت.

                  اما از روز 28 آبان ماه به یکباره رویکرد بازار در مورد این صنعت تغییر کرد و صف های فروش شرکتهای خودرویی به صف های خرید تبدیل شد و قیمت سهام شرکتهای مطرح این گروه همچون ایران خودرو،سایپا،گروه بهمن،زامیاد و پارس خودرو با افزایش قیمت مواجه شد.

                  با این حال و در شرایطی که شایعات زیادی پیرامون سهام این شرکتها وجود دارد که مشخص نیست این وضعیت تا چه زمانی ادامه پیدا کند آیا با وضعیت کنونی شرکتهای خودروسازی حرکت مثبت آنها تا پایان سال ادامه دار خواهد بود یا اینکه مسیر قبلی آنها ادامه پیدا کرد.

                  انتهای پیام
                  كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                  نظر

                  • roohe-khashen
                    عضو فعال
                    • Apr 2011
                    • 2270

                    #189
                    در اصل توسط rad پست شده است View Post
                    حدود 10 روز پیش گفتم تو تاپیک سایپا که به راحتی 20% گین میدن بی دردسر


                    سلام دوست بلندمنش
                    شما اگه بخواهید شنبه اول وقت سهام خودرویی بخرید
                    به ترتیب کدام یک از خودرویی ها را می خریدی؟5موردنام ببرید.
                    سپاس
                    دوست عزیز خودرو خاور خساپا خزامیا خپارس چون اون دوتا الی علاوه بر جو مثبت خودرو بحث پارسیان هم دارنکه همیشه کاتالیزرشون بوده شک نداشته باشید این گروه پرواز داره همیشه قبل از پرواز گروه خودرویی بحث فروش پارسیان میاد!!!البت خساپاهم داره غوغا میکنه تو ثبت نام و فروش و تعویض ماشینهای فرسوده ناگفته نماند من خودم خساپا دارم
                    دستم بگرفت و پا به پا برد...

                    نظر

                    • omid_amorous
                      عضو عادی
                      • Oct 2012
                      • 56

                      #190
                      دوستان خرید زامیاد رو صلاح میدونید تو این قیمت روز شنبه لطفا راهنمایی کنید

                      نظر

                      • تکنیکالیست
                        عضو فعال
                        • May 2012
                        • 1101

                        #191
                        در اصل توسط omid_amorous پست شده است View Post
                        دوستان خرید زامیاد رو صلاح میدونید تو این قیمت روز شنبه لطفا راهنمایی کنید
                        این گرون منتظر یک استارت برای حرکت شارپ گونه خود هستند. سهم های مطمئن گروه خودرو و خساپا و خبهمن هستند ولیکن وساپا هم با این پی بر ای که دارد در ارزندگیه آن جای هیچ تردیدی نیست

                        به نظر بنده فردا روزه متفاوتی برای گروه خواهد بود
                        ......

                        نظر

                        • 7sin
                          کاربر فعال
                          • Nov 2010
                          • 214

                          #192
                          این تحریم جدید تکرای است طلا هم ترکیه علام کرد منع قانونی ندارد .

                          ترکیه: ‫تجارت گاز دربرابر طلا با ایران، تناقضی با تحریمهای آمریکا ندارد‬

                          وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه میگوید که از نظر وی اگر آمریکا تحریمهای خود علیه ایران را گستردهتر کند مشکلی برای ترکیه و از جمله تجارت «گاز دربرابر طلا» وجود نخواهد آمد.

                          تعدادی از سناتورها و دستیاران مقامات آمریکا به رویترز گفتهاند دور جدید تحریمها علیه ایران کاهش تجارت خارجی، بخش کشتیرانی و تجارت فلزات را هدف قرار میدهد.

                          یک دستیار ارشد آمریکایی به این خبرگزاری گفته است که این اقدام باعث پایان دادن به «بازی طلای ترکیه در ازای گاز ایران» خواهد شد.

                          ایران که به خاطر تحریم شدن بانکهایش از دسترسی به سیستم مالی جهانی با ارزهای یورو و دلار محروم شده است، نفت و گاز خود را در ازای دریافت لیره ترکیه به این کشور صادر میکند و سپس پول دریافتی را به طلا تبدیل کرده و وارد کشور میکند.

                          تانیر ییلدیز، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه روز پنجشنبه، ۹ آذرماه به خبرگزاری رویترز گفته است که از نگاه وی، هیچ اختلافی میان آنکارا و واشنگتن بر سر معاملات گازی، نفتی و معدنی ترکیه با ایران وجود ندارد. وی گفته است که ترکیه با واشنگتن در حال مذاکره است.

                          ماه گذشته تعدادی از تجار و منابع آگاه به خبرگزاری رویترز گفتند که ایران لیره ترکیه را که ارز معتبری برای معاملات بینالمللی نیست در خود این کشور به طلا تبدیل میکند و میلیونها دلار طلا را از از طریق پیکها از فرودگاه استانبول به دوبی و از آنجا به ایران منتقل میکند.

                          آقای علی باباجان معاون نخست وزیر ترکیه هفته گذشته اعلام کرد که لیره ترکیه در ازای گاز ایران به طلا تبدیل شده است، چراکه امکان نقل و انتقالات پولی بخاطر تحریمها به ایران وجود ندارد.

                          آمار تجاری رسمی ترکیه نشان میدهد که در ماه اوت حدود ۲ میلیارد دلار طلا از این کشور با مقصد نهایی ایران به دوبی صادر شده است. رویترز مینویسد که طلای ترکیه به ایران کمک میکند که تحریمهای مالی و بانکی غرب را خنثی کند.

                          ایران با آغاز تحریمهای بانکی غرب از ماه مارس واردات طلا از ترکیه را شدت بخشیده است، به طوری که کل صادرات طلای ترکیه در هشت ماهه اول سال جاری نسبت به دور موافق سال گذشته چهار برابر افزایش یافته و به ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسیده است.

                          هماکنون ۹۰ درصد از گاز صادراتی ایران بر اساس قرارداد ۲۵ ساله به ترکیه تحویل داده میشود که این رقم حدود ۱۰ میلیارد متر مکعب در سال است.

                          ایران بعد از روسیه دومین تامینکننده عمده گاز ترکیه است. ایران همچنین سال گذشته روزانه ۱۸۰ هزار بشکه نفت به ترکیه میفروخت که تامین کننده ۵۲ درصد از نفت وارداتی این کشور بود، اما ترکیه برای معافیت از تحریمهای آمریکا، گفته است که واردات نفت از ایران را طی سال جاری ۲۰ درصد کاهش خواهد داد.

                          نظر

                          • وحید 20
                            ستاره‌دار(98)
                            • Mar 2011
                            • 29911

                            #193
                            تندر 90 تهدید به توقف شد

                            به زودی و با توجه به نبود ایربگ باید منتظر توقف خط تولید خودرو تندر90 در دو شرکت ایران خودرو و پارس خودرو بود.

                            به گزارش پرشین خودرو، این طور که از شواهد پیداست و با توجه به اطلاعاتی که از خطوط تولید خودروسازان به گوش می رسد خط تولید محصول تندر90 در هر دو شرکت خودروسازی با مشکل تامین ایربگ مواجه شده است.

                            براساس این گزارش، در حال حاضر تولیدکنندگان داخلی کیسه هوای خودرو پاسخ گوی نیاز خودروسازان نیستند و خودروساز نیز برای واردات این محصول نیازمند تخصیص ارز مبادله ای است که به آن تعلق نمی گیرد!

                            از طرف دیگر با توجه به اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرده است که خودروساز حق ندارد خودرو بدون ایربگ تولید و عرضه کند باید به زودی شاهد توقف تولید محصول تندر90 به دلیل نبود ایربگ باشیم.

                            چندی پیش مدیران تولید تندر90 در هر دو شرکت ایران خودرو و پارس خودرو که ساز افزایش تولید این محصول را با هر مشقتی کوک کرده اند نسبت به این اتفاق هشدار داده بودند و حال باید منتظر ماند و دید که دولت محترم چه زمانی با تخصیص ارز مبادله ای برای کمک به ورود مواد اولیه قطعه ساز یا ورود ایربگ به این چالش داخلی پایان می دهد.
                            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                            نظر

                            • بابک 52
                              ستاره‌دار (27)
                              • Mar 2011
                              • 17028

                              #194
                              با سلام ،

                              امروز
                              یه نامه برای بورس ارسال کردم تا هر چه زودتر گروه خودرو روندش مشخص بشه،
                              خواستم دوستان هم در جريان باشند. من کلا" خوراکم پيگيریه و تا به نتيجه نرسه ولکن نيستم.


                              مديريت محترم پيگيري امور تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار

                              جناب آقای پرويز شيري زاده
                              موضوع : شکایت در خصوص عدم بسته شدن نماد ايران خودرو(خودرو)


                              با سلام و احترام ،

                              به استحضار می رساند که متاسفانه سازمان محترم بورس اوراق بهادار ، در برخورد با سهام شرکتهای مختلف به صورت يکسان برخورد ننموده و سليقه ای عمل می نمايد و متاسفانه موجب ضرر و زيان سهامداران حقيقی می گردد.

                              اگر بررسی فرماييد سهام شرکت ايران خودرو تا به حال گزارش 6 ماهه خود را بر روی کدال منتشر ننموده است.

                              حال اين سوال پيش می آید که چرا نظارت محترم نماد ايران خودرو را جهت شفاف سازی نمی بندد؟

                              و کاملا" واضح است که این نماد دارای تعديل سنگين منفی می باشد.

                              چرا بايد سهامداران خرد وقتی سهم تعديل منفی سنگين دارد ، در اثر بسته نبودن سهام ، سهم ايران خودرو را خريداری و دچار زيان شوند؟

                              متاسفانه سهم صدرا نیز اگر سازمان به علت عدم ارسال گزارشها توسط شرکت صدرا ، در سال 1390 سهم را زودتر

                              می بست ، شاید خیلی از سهامداران حقیقی دچار زيان نمی شدند.

                              اینجانب با جناب آقای خرسند ، در این خصوص تلفنی صحبت نمودم ، که ايشان گفتند بايد با جناب آقای مسعود پناه صحبت کنم ، با جناب آقای مسعود پناه صحبت کردم ، ايشان هم گفتند به ايشان ارتباطی ندارد و بايد با جناب آقای شیری زاده صحبت نمايم ، با جناب آقای خالق پرست از کارشناسان صحبت کردم ، ايشان هم گفتند به بخش معاونت حقوقی ارتباطی ندارد و بايد با همان دفتر جناب آقای مالمير صحبت کنم.

                              متاسفانه هر فردی اینجانب را به ديگری پاس می دهد !! و هيچکس پاسخگو نيست .

                              امور سهام ايران خودرو عنوان می دارند که گزارش را برای سازمان فرستادند و عنوان داشتند که مدیر عامل ایران خودرو و جناب آقای مالمير تصميم» می گیرند که نماد بسته شود يا خیر.

                              با توجه به این مهم ، حتی هم اگر گزارش را شرکت ايران خودرو نمی فرستادند ، به جهت اینکه کاملا" مشخص است سهم تعديل منفی سنگين و بالای 20 درصد دارد نسبت به پیشبینی حسابرسی شده دارد و نماد بايد متوقف شود.

                              از جنابعالی عاجزانه تقاضا دارم که در صورت صلاحديد ، نماد ايران خودرو ، جهت جلوگیری از ، ضرر سهامداران حقیقی هر چه سريعتر متوقف گردد.

                              رونوشت: جناب آقای امير حمزه مالمير جهت استحضار
                              The greater the risk ، The greater the reward

                              هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                              نظر

                              • aliamha
                                عضو جدید
                                • Dec 2011
                                • 4

                                #195
                                طبق شکل 1 سهم داره شانه راست الگوي AB=CD رو تکميل ميکنه که اگه بخاد تکميل کنه حداکثر تا 104 افت خواهد داشت اما به نظر من طبق شکل 2 اين سهم مثلث ساخته شده رو به زودي خواهد شکست و بسته به اينکه به کدوم سمت بشکنه در اون جهت حرکت شديدي خواهد داشت، براي حدس زدن اينکه در کدوم جهت(بالا يا پايين)، حرکت خواهد کرد به نظرم هيچ ابزار تکنيکالي بهتر از يک دليل فاندي نيست و اون دليل هم اينه که شرکت هاي خودروسازي و خصوصا ايران خودرو شرکتيه که محکوم به حمايت از طرف دولت خواهد بود و به هر طريق که شده اين شرکت ورشکسته نخواهد شد و لذا به نظر من بعد از حمايت هايي که دولت از ساير بخش ها و صنايع بعد از گراني ارز کرد اکنون نوبت صنعت خودروست. بنابراين شکست مثلث شکل 2 به احتمال زياد به سمت بالا خواهد بود
                                بنابراين به دوستاني که اين سهمو ندارن و قصد ورود دارن پيشنهاد ميشه به صورت پله اي و با 50 درصد از مبلغ در پله اول وارد شوند و در ضورت تاييد شکست به سمت بالا در پله دوم يا سوم وارد شوند

                                لينک شکل ها :
                                شکل 1 :


                                شکل 2:

                                نظر

                                در حال کار...
                                X