ايران خودرو ( خودرو )

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • وحید 20
    ستاره‌دار(98)
    • Mar 2011
    • 29911

    #151
    تندر۹۰ ایران خودرو ۵۰۰ هزار تومان گران شد

    خبرگزاری فارس: با وجود تصویب قیمتهای جدید تندر۹۰ از سوی سازمان حمایت، این خودرو در نمایندگیهای ایران خودرو ۵۰۰ هزار تومان گرانتر عرضه می شود و نظارتی بر این اقدام خودروسازان وجود ندارد.



    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در حالی که قیمت مصوب تندر90 مدل E2 از سوی سازمان حمایت 21 میلیون و 40 هزار تومان تعیین شده، این خودرو توسط نمایندگیهای ایران خودرو 21 میلیون و 500 هزار تومان فروخته میشود. همچنین سازمان حمایت قیمت تندر90 مدل E1 را 18 میلیون و 900 هزار تومان تعیین کرده بود که در حال حاضر این خودرو با قیمت 19 میلیون و 300 هزار تومان به مشتریان عرضه میشود. مسئول فروش یکی از نمایندگیهای ایران خودرو در مورد دلیل گران فروشی تندر90 به فارس، گفت: این قیمتها توسط ایران خودرو به ما ابلاغ شده و ما طبق قیمتهای اعلام شده از سوی شرکت، خودروها را می فروشیم.
    پیشتر نیز شرکت پارس خودرو در فروش برخی محصولات خود خارج از نرخهای مصوب عمل کرده و این خودروها را بالاتر از قیمتهای تعیین شده توسط سازمان حمایت عرضه کردند. این شرایط در حالی ادامه دارد که هیچ نظارتی از سوی وزارت صنعت و سازمان حمایت بر بازار خودرو صورت نمیگیرد و شرکتهای خودروساز با قیمتهای دلخواه خود نسبت به فروش خودرو اقدام میکنند. در این میان مشتریان بلاتکلیفند و در تماس با ایران خودرو و دستگاههای مسئول نیز پاسخ قانعکنندهای دریافت نمیکنند.
    چندی قبل غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز اعلام کرد خودرو سازان علی رغم دریافت مصوبه افزایش قیمت به تعهدات خود برای کنترل حاشیه بازار عمل نکردهاند.
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

    نظر

    • وحید 20
      ستاره‌دار(98)
      • Mar 2011
      • 29911

      #152
      کارت طلایی؛دلیل افزایش ۵۰۰ هزار تومانی قیمت تندر۹۰ ایران خودرو

      خبرگزاری فارس: قیمت تندر۹۰ ایران خودرو به دلیل عرضه «اجباری» کارت طلایی ، ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت.



      مدیر فروش یکی از نمایندگیهای ایران خودرو در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد دلیل افزایش 500 هزار تومانی قیمت تندر90 گفت: در بخشنامهای که اخیراً از سوی ایران خودرو به نمایندگیهای فروش ابلاغ شده، ارائه کارت طلایی بر روی این خودرو به خریداران اجباری است.

      وی مبلغ کارت طلایی را 500 هزار تومان اعلام کرد و افزود: در ازای کارت طلایی به خریداران خدمات مختلفی ارائه میشود، مثلاً در ازای کارت طلایی یک ستاره، بیمه بدنه برای خودرو صادر میشود و اگر این کارت دو یا سه ستاره باشد خدماتی مانند تعویض رایگان روغن به خریدار ارائه می شود.
      به گزارش فارس، سازمان حمایت قیمت مصوب تندر90 مدل E2 ایران خودرو را 21 میلیون و 40 هزار تومان اعلام کرده بود که این رقم با احتساب کارت طلایی اجباری به 21 میلیون و 500 هزار تومان افزایش یافته است.

      قیمت مصوب تندر90 مدل E1 نیز 18 میلیون و 900 هزار تومان اعلام شده بود که در حال حاضر نمایندگیهای ایران خودرو آن را به قیمت 19 میلیون و 300 هزار تومان عرضه میکنند.
      درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

      توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

      نظر

      • يگانه
        کاربر فعال
        • Mar 2011
        • 616

        #153
        ایران خودرو
        آیا فردا یا شنبه موقعیت بازگشت سهم هست یا ؟؟؟


        نظر

        • 7sin
          کاربر فعال
          • Nov 2010
          • 214

          #154
          البته این یک تحلیل است از خودرو و توصیه به خریدن نیست.

          اگر بااین فرض که تولید نصف شده باشد پس نیز هزینه های شرکت هم نصف شاید هم بیشتر

          کاهش پیدا کرده .

          یک مسله مهم افزایش قیمت خودرو در این مدت با توجه به سود قبلی یک خودرو

          سود فعلی آن 2.5 برابر شده است ، پس می توان نتیجه گرفت جمع صرفه جوی

          در هزینه و سود 2.5 برابر ، کاهش تولید در سود شرکت کاهش ایجاد نمی کند ، به

          قیمت فعلی و شرایط ثبت نام خوب توجه کنید . بورسین

          نظر

          • وحید 20
            ستاره‌دار(98)
            • Mar 2011
            • 29911

            #155
            نجم الدین:تولید خودرو بامصرف پایین سوخت دربرنامه های ایران خودرو است

            سمنان - مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تولید خودرو با مصرف پایین سوخت را از برنامه های این گروه بیان کرد.

            ˈجواد نجم الدینˈ روز چهارشنبه در همایش ملی موتورهای درون سوز در دانشگاه سمنان افزود: در یک برنامه قرار است متوسط مصرف سوخت ناوگان تولیدی ایران خودرو به 5/6 لیتر در هر 100 کیلومتر برسد.

            به گفته وی بر اساس این برنامه باید متوسط مصرف سوخت ناوگان خودروهای تولیدی به 3/7، سال 92 به 1/7، سال 93 هفت لیتر ، سال 94 به 8/6 و سال 95 به 5/6 لیتر در هر 100 کیلومتر برسد.

            وی به استفاده از یک سبد سوختی در تولید خودرو اشاره کرد و گفت: بر اساس سیاست امنیت انرژی در کشور شرکتهای خودرو ساز استفاده از تنوع سوخت را در برنامه قرار دادند و با همین برنامه توانستند در گام اول سیاست های تحریمی دشمنان در مورد بنزین را که برای ایران طراحی کرده بودند خنثی کنند.

            وی با بیان اینکه بیش از 49 درصد از خودروها با استفاده از سوخت گاز تولید می شوند گفت: گازسوز کردن خودروها نقش بسیار مهمی در ناکامی دشمنان در استفاده از حربه بنزین داشت.

            نجم الدین گفت: در حال حاضر 70 درصد سوخت خودروها بنزین و 30 درصد سی ان جی است که در برنامه قرار دارد در آینده 60 درصد بنزینی، 20 درصد گاز، 10 درصد دیزل و 10 درصد هیبریدی شود.

            وی افزایش قدرت حجمی موتورها را از دیگر برنامه ها دانست و گفت: طراحی موتور با سوخت دیزل در مرکز تحقیقات در دست اقدام است و در نظر است اولین خودروی دیزلی با برند ایرانی را ارائه کنیم.

            مدیرعامل ایران خودرو بر نقش اینگونه همایش ها در ایجاد ارتباط صنعت و دانشگاه تاکید کرد و گفت: باید دست آوردهای علمی به فناوری تبدیل شود و با ایجاد مرکز تحقیقات در ایران خودرو و ارتباط این گروه با دانشگاه در این راه گام های گسترده ای برداشته شده است.

            همایش ملی موتورهای درون سوز به میزبانی دانشگاه سمنان و حضور جمعی از متخصصان و صاحبنظران صنعتی و دانشگاهی برگزار شده و دو روز ادامه دارد.ک/2
            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

            نظر

            • وحید 20
              ستاره‌دار(98)
              • Mar 2011
              • 29911

              #156
              آغاز توليد 206 ساخت داخل تا ماه آينده


              به گزارش خبر خودرو، مهندس نجم الدين از آغاز توليد پژو 206 ساخت داخل حداكثر تا يك ماه آينده خبرداد.
              مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو در اولين همايش ملي موتورهاي درون سوز، در تالار خوارزمي دانشكده مهندسي دانشگاه سمنان با اشاره به اينكه اين گروه صنعتي براي جهاني شدن شش توانايي را در برنامه راهبردي خود قرار داده است، خاطرنشان كرد: دارا بودن مالكيت معنوي قواي محركه، توليد محصولات گوناگون و با كيفيت، عرضه كوتاه مدت محصول به بازار، كاهش هزينه هاي توليد و افزايش رقابت پذيري محصولات از جمله راهبردهاي مهم ايران خودرو در اين زمينه است. وي با اشاره به شرايط حاكم بر جامعه و محدوديت هاي بين المللي گفت: خودكفايي پلاتفرم 206 در دستور كار ايران خودور قرار گرفته است.مهندس نجمالدين در اين زمينه افزود: مهم ترين دستاورد آن اولين قدم در راه خوكفايي در ساخت مجموعه قطعات الكترونيكي اين خودرو است.وي همچنين در بخش ديگري از اظهارات خود گفت: به منظور توسعه سبد سوخت كشور، طراحي و توسعه خانواده موتور ملي ديزل براي محصولات جاري و آتي ايران خودرو در دستور كار قرار دارد.مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو گفت: در حال حاضر پروژه طراحي و ساخت موتور ديزلي، با حجم 1.5 ليتر با ساخت نمونه هايي از آن در دست اقدام است. وي افزود: اولين خودرو سواري با برند ايراني و موتور ديزل ملي در سال 93 به بازار عرضه خواهد شد. مهندس نجم الدين اظهار داشت: موتور ملي ديزل ضمن تاييد الزامات استاندراد يورو پنج و شش، داراي 1500 سي سي گنجايش، 110 اسب بخار معادل 90 كيلووات توان، 256 نيوتن متر گشتاور و مصرف سوخت 5.2 ليتر در هر صد كيلومتر است.مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو با اشاره به خودكفايي ايران خودرو در توليد موتورهاي كم مصرف اظهار داشت اين گروه صنعتي براساس يك هدف راهبردي به تمامي فرآيند طراحي و توليد انواع موتورهاي كم مصرف دست يافته است.وي تاكيد كرد: ايران خودرو برنامه راهبردي خودكفايي موتور هاي تي يو 5 و تي يو 3 را تدوين و سازو كارهاي لازم براي تحقق اين برنامه به كار گرفته شده است. مهندس نجم الدين خاطرنشان كرد: در راستاي كاهش مصرف سوخت در خوروهاي توليدي اين شركت، به كارگيري فن آوري ميكروهيبريد روي محصولات جاري و آتي با كاهش مصرف سوخت 10 درصد و استفاده از فن آوري مايلدهيبريد بر روي پلاتفرم ها و موتورهاي آتي ايران خودرو با كاهش مصرف سوخت 20 درصد در دستور كار قرار گرفته است.مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو به كارگيري و توسعه موتورهايي با فن آوري توربوشارژ (پرخوران) و دستيابي به فن آوري فول هيبريد را از برنامه هاي راهبردي ايران خودرو در قواي محركه دانست.وي يادآوري كرد: هم اكنون سبد سوختي توليدات ايران خودرو به طور متوسط 70 درصد بنزين و 30 درصد گاز است كه در هدفگذاري آتي، سبد سوختي اين شركت، 60 درصد بنزين، 20 درصد گاز، 10 درصد ديزل و 10 درصد هيبريد در نظر گرفته شده است كه به تدريج سهم سوخت ديزل افزايش خواهد يافت. گفتني است اولين همايش ملي موتورهاي درون سوز با حضور مهندس نجم الدين مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو، رئيس دانشگاه سمنان، معاون سياسي امنيتي استاندار، صنعتگران و دانشجويان در سمنان برگزار شد. اين همايش در روزهاي 24 و 25 آبان ماه داير است و قرار است در اين همايش دو نشست تخصصي و هفت كارگاه آموزشي با رويكرد قواي محركه برگزار شود.
              درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

              توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

              نظر

              • وحید 20
                ستاره‌دار(98)
                • Mar 2011
                • 29911

                #157
                اولین خودرو سواری با برند ایرانی و موتور دیزل ملی در سال 93 به بازار می آید
                سمنان - خبرگزاری مهر: مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: اولین خودرو سواری با برند ایرانی و موتور دیزل ملی در سال 93 به بازار عرضه خواهد شد.
                به گزارش خبرنگار مهر، جواد نجم الدین پیش از ظهر چهارشنبه در همایش ملی موتورهای درون سوز در تالار خوارزمی دانشکده مهندسی دانشگاه سمنان با اشاره به اینکه اولین خودرو سواری با برند ایرانی و موتور دیزل ملی در سال 93 به بازار می آید، گفت: دانشگاه سمنان در حال حاضر پروژه طراحی و ساخت موتور دیزلی، با حجم 1.5 لیتر با ساخت نمونه هایی از آن را در دست اقدام دارد.
                وی اظهار داشت: موتور ملی دیزل ضمن تایید الزامات استاندراد یورو پنج و شش، دارای 1500 سی سی گنجایش، 110 اسب بخار معادل 90 کیلووات توان، 256 نیوتن متر گشتاور و مصرف سوخت 5.2 لیتر در هر صد کیلومتر است.
                مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به اینکه این گروه صنعتی برای جهانی شدن شش توانایی را در برنامه راهبردی خود قرار داده است، گفت: دارا بودن مالکیت معنوی قوای محرکه، تولید محصولات گوناگون و با کیفیت، عرضه کوتاه مدت محصول به بازار، کاهش هزینه های تولید و افزایش رقابت پذیری محصولات از جمله راهبردهای مهم ایران خودرو در این زمینه است.
                نجم الدین، تولید خودرو با مصرف پایین سوخت را از برنامه های این گروه بیان کرد و گفت: در یک برنامه قرار است متوسط مصرف سوخت ناوگان تولیدی ایران خودرو به 5.6 لیتر در هر 100 کیلومتر برسد.
                وی به استفاده از یک سبد سوختی در تولید خودرو اشاره کرد و گفت: بر اساس سیاست امنیت انرژی در کشور شرکت های خودرو ساز استفاده از تنوع سوخت را در برنامه قرار دادند و با همین برنامه توانستند در گام اول سیاست های تحریمی دشمنان در مورد بنزین را که برای ایران طراحی کرده بودند خنثی کنند.
                نجم الدین با اشاره به شرایط حاکم بر جامعه و محدودیت های بین المللی گفت: خودکفایی پلاتفرم 206 در دستور کار ایران خودور قرار گرفته است.
                مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در این زمینه افزود: مهم ترین دستاورد آن اولین قدم در راه خوکفایی در ساخت مجموعه قطعات الکترونیکی این خودرو است.
                وی با بیان اینکه بیش از 49 درصد از خودروها با استفاده از سوخت گاز تولید می شوند گفت: گازسوز کردن خودروها نقش بسیار مهمی در ناکامی دشمنان در استفاده از حربه بنزین داشت.
                نجم الدین گفت: در حال حاضر 70 درصد سوخت خودروها بنزین و 30 درصد سی ان جی است که در برنامه قرار دارد در آینده 60 درصد بنزینی، 20 درصد گاز، 10 درصد دیزل و 10 درصد هیبریدی شود.
                مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: به منظور توسعه سبد سوخت کشور، طراحی و توسعه خانواده موتور ملی دیزل برای محصولات جاری و آتی ایران خودرو در دستور کار قرار دارد.
                وی با اشاره به خودکفایی ایران خودرو در تولید موتورهای کم مصرف اظهار داشت این گروه صنعتی براساس یک هدف راهبردی به تمامی فرآیند طراحی و تولید انواع موتورهای کم مصرف دست یافته است.
                نجم الدین تاکید کرد: ایران خودرو برنامه راهبردی خودکفایی موتور های تی یو 5 و تی یو 3 را تدوین و سازو کارهای لازم برای تحقق این برنامه به کار گرفته شده است.
                مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزایش قدرت حجمی موتورها را از دیگر برنامه ها دانست و گفت: طراحی موتور با سوخت دیزل در مرکز تحقیقات در دست اقدام است و در نظر است اولین خودروی دیزلی با برند ایرانی را ارائه کنیم.
                وی بر نقش اینگونه همایش ها در ایجاد ارتباط صنعت و دانشگاه تاکید کرد و گفت: باید دست آوردهای علمی به فناوری تبدیل شود و با ایجاد مرکز تحقیقات در ایران خودرو و ارتباط این گروه با دانشگاه در این راه گام های گسترده ای برداشته شده است.
                نجم الدین خاطرنشان کرد: در راستای کاهش مصرف سوخت در خوروهای تولیدی این شرکت، به کارگیری فن آوری میکروهیبرید روی محصولات جاری و آتی با کاهش مصرف سوخت 10 درصد و استفاده از فن آوری مایلدهیبرید بر روی پلاتفرم ها و موتورهای آتی ایران خودرو با کاهش مصرف سوخت 20 درصد در دستور کار قرار گرفته است.
                مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو به کارگیری و توسعه موتورهایی با فن آوری توربوشارژ (پرخوران) و دستیابی به فن آوری فول هیبرید را از برنامه های راهبردی ایران خودرو در قوای محرکه دانست.
                وی همچنین گفت: تولید آزمایشی جدیدترین محصول پیشرفته ایرانی با برندملی و برپایه پلتفرم داخلی و مطابق با آخرین استانداردهای ایمنی و زیست محیطی اروپایی به نام" دنا " در بهمن ماه سال جاری آغاز می شود.
                نجم الدین با اشاره به اینکه این خودرو با هدف معرفی توانمندی ایران خودرو در طراحی و تولید محصولات جدید با نشان ملی سال ۹۲ وارد بازار خواهد شد، افزود: محصول یاد شده توسط مهندسان ایرانی و بدون مشارکت خارجی ها و با استفاده از ظرفیت ها و امکانات ایران خودرو طراحی شده است.
                مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، تصریح کرد: بنابر این برای نخستین بار تمام فرآیندهای طراحی این محصول توسط متخصصان توانمند ایرانی و بدون هیچگونه دریافت مشاوره از منابع خارجی انجام شده است.
                وی، تولید مدل های مختلف بر اساس یک پلتفرم را رویکردی رایج در صنعت خودروسازی جهانی عنوان کرد و اظهار داشت: دنا بر پایه پلتفرم داخلی و مطابق با استاندارد های ملی و بین المللی و باهدف ارتقاء توسعه برند ملی است و این محصول با بیشترین خودکفایی ساخت داخل، تولید و روانه بازار خواهد شد.
                نجم الدین در خاتمه افزود: دنا دارای مزیت رقابتی برای صنعت و اقتصاد ایران دارد و استانداردهای ایمنی آن در خصوص تصادف با عابر و تصادف از جلو و کنار، ارتقا یافته است.
                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                نظر

                • بابک 52
                  ستاره‌دار (27)
                  • Mar 2011
                  • 17028

                  #158
                  عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفتوگو با فارس:

                  بزرگترین خودروسازی کشور تفحص میشود

                  خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: نمایندگان کمیسیون صنایع به طرح تحقیق و تفحص از بزرگترین خودروسازی کشور رأی مثبت دادند.

                  داریوش اسماعیلی در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به نشست عصر یکشنبه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، اظهار داشت: سعید مدنی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، جواد نجمالدین مدیرعامل ایران خودرو و محمدباقر رجال، رییس انجمن قطعهسازان کشور با حضور در این جلسه مشکلاتشان را بیان کردند.


                  وی ادامه داد: محسن صالحی نیا، معاون امور صنایع و امور اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت هم با حضور در این جلسه به صحبتهای مدیران عامل دو خودروسازی بزرگ کشور گوش فرا داده و به بحث و تبادل نظر پرداختند.


                  این عضو کمیسیون صنایع و معادن همچنین از رأی مثبت اعضای کمیسیون صنایع برای تحقیق و تفحض از
                  ایران خودرو
                  خبر داد.


                  نماینده سروستان در مجلس گفت: مهمترین سوال نمایندگان افزایش قیمت و افت کیفیت خودرو است که امیدواریم تحقیق و تفحص از این صنعت به بهتر شدن اوضاع خودرو سازی کشور و افزایش استانداردهای کیفی خودرو کمک کند.

                  با این خبر احتمالا" گروه خودرو هم فردا منفی بشه
                  The greater the risk ، The greater the reward

                  هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                  نظر

                  • 7sin
                    کاربر فعال
                    • Nov 2010
                    • 214

                    #159
                    دوستان با افزایش قیمت خودرو جبران کاهش تولید گردیده و با برگشت تولید به نقطه اول به زودی سودی دو برابر را در این صنعت در پیش داریم . حمایت از صنعت خودرو حمایت از 9 میلیون نفر شاغل در این صنعت است .

                    نظر

                    • 7sin
                      کاربر فعال
                      • Nov 2010
                      • 214

                      #160
                      خبرگزاری فارس دشمن خودرو و 9 میلیون نفر شاغل این صنعت است دستش برای همه رو شده .

                      نظر

                      • وحید 20
                        ستاره‌دار(98)
                        • Mar 2011
                        • 29911

                        #161
                        قائم مقام ایران خودرو خبر داد:

                        برنامهریزی برای تولید سالانه 1.5 میلیون دستگاه خودرو



                        قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو در کیفیت و توسعه محصول گفت: در راستای تحقق سند چشمانداز صنعت خودرو در سال 1404، دستیابی به تولید سالانه یک و نیم میلیون دستگاه و حفظ سهم 50 درصدی از تولید و بازار، گروه صنعتی ایران خودرو ظرفیت تولید خود را با ایجاد سایتهای تولید در استانهای مختلف افزایش میدهد.



                        به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، میرجواد سلیمانی اظهار کرد: تا سال 1404 علاوه بر تولید سالانه یک و نیم میلیون دستگاه، ایران خودرو در بیش از هشت نقطه کشور سایت تولیدی خواهد داشت.


                        وی با تاکید بر لزوم اجرای سیاست تمرکززدایی و توسعه متوازن کشور، خاطرنشان کرد: افزایش تیراژ سایتهای خراسان و تبریز و راهاندازی سایتهای مازندران و فارس در سه سال اخیر با سیاستهای توسعه استانی، عدالت محوری و افزایش اشتغال هم راستا بوده است.


                        قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو در کیفیت و توسعه محصول افزود: پروژه سایتهای سمنان و آذربایجان نیز در دست اجرا است که در پایان سال جاری و ابتدای سال آتی به بهرهبرداری خواهند رسید.


                        وی توسعه سایتهای استانی و تخصیص بالغ بر 65 درصد از مجموع تیراژ تولید به این سایتها، ارتقای کیفیت تولید و اختصاص یک سوم از تولیدات آنها به صادرات و ایجاد 14 هزار شغل جدید مستقیم و 30 هزار شغل غیر مستقیم را از دیگر برنامههای ایران خودرو در راستای تحقق چشمانداز صنعت خودرو در افق 1404 و چشمانداز 20 ساله کشور عنوان و تصریح کرد: دستیابی به جایگاه نخست صنعت خودروی منطقه، رتبه پنجم آسیا و رتبه یازدهم در جهان از طریق رقابتپذیری مبتنی بر توسعه فناوری هدفهای تعیین شده در این زمینه است.


                        سلیمانی از تداوم سیاست خودکفایی قطعات و مجموعههای محصولات تولیدی خبر داد و گفت: کاهش هزینههای لجستیک و تحویل، کاهش و حذف ارزبری تامین قطعات، تامین چند سورسی و منبع یابی جهانی قطعات خودرو، تعمیق ساخت داخل محلی و جلب حمایت و سرمایهگذاری محلی از راهبردهای ایران خودرو در این زمینه است.


                        وی تولید و خودکفایی قطعات حساس و کلیدی برق و الکترونیک گروه 206، خودکفایی کامل و حذف پک خانواده پژو 206، افزایش داخلی سازی ورق فولادی، استفاده حداکثری از ورق گالوانیزه داخلی، افزایش داخلی سازی مواد اولیه پلیمری و داخلی سازی قالبهای فلزی بدنه و دایکست و قالبهای پلاستیکی و داخلی سازی قطعات خرید خارج و تعمیق ساخت داخل را از جمله برنامههای تدوین شده در راستای خودکفایی عنوان کرد.
                        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                        نظر

                        • 13661366
                          عضو عادی
                          • Sep 2011
                          • 243

                          #162
                          انقدر این سهم رو خشک کردند که امروز بجز فروش 3 میلیونی سمند بازار فقط 50 هزارتا فروخته!!!!!!!!!!!!!!!!

                          نظر

                          • roohe-khashen
                            عضو فعال
                            • Apr 2011
                            • 2270

                            #163
                            در اصل توسط 13661366 پست شده است View Post
                            انقدر این سهم رو خشک کردند که امروز بجز فروش 3 میلیونی سمند بازار فقط 50 هزارتا فروخته!!!!!!!!!!!!!!!!
                            بار خوبیش اینه که حجم مبنا رو میدن تو زامیاد که یک ششم حجم مبنا معامله شد امروز!!:dخودروییها همانطور که هفته پیش گفتم یه رالی شیرین 20درصدی میدن
                            دستم بگرفت و پا به پا برد...

                            نظر

                            • 13661366
                              عضو عادی
                              • Sep 2011
                              • 243

                              #164
                              در اصل توسط roohe-khashen پست شده است View Post
                              بار خوبیش اینه که حجم مبنا رو میدن تو زامیاد که یک ششم حجم مبنا معامله شد امروز!!:dخودروییها همانطور که هفته پیش گفتم یه رالی شیرین 20درصدی میدن
                              انقدر به صفحه خودرو نگاه کردم که این 500 تا رو هم بدن که............. اگه سایپا هم این بلوک رو نمیزد که دیگه هیچی............ بازم واسم خیلی جالبه این خودرو هم خودرویی که تا دو روز پیش واسه فروختنش زیر 110 از هم سبقت میگرفتن. بنظر منم یک بازه حداقل 20 درصدی داره.......

                              نظر

                              • مخبرالدوله
                                عضو فعال
                                • May 2012
                                • 5228

                                #165
                                نعمتی به ایسنا خبر داد:

                                ایران خودرو با فروش بلوکی سهام بانک پارسیان موافقت کرد



                                » سرویس: سياسي - مجلس
                                کد خبر: 91082919149
                                دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۶




                                نماینده مردم اسدآباد گفت: نظام بانکی برای پرداخت تسهیلات بانکی به خودروسازان شرط فروش بانک پارسیان را مطرح کرده است و مدیرعامل ایران خودرو با این شرط موافقت کرده است.

                                بهروز نعمتی در گفتوگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: قیمتها، تولید، فروش، صف خرید، وابستگی به نظام بانکی، توقف ثبتنامها از جمله محورهای متقاضیان تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی با مدیران عامل ایران خودرو و سایپا بود که پس از بحث و بررسی فراوان کمیسیون صنایع با 13 رای در برابر 11 رای تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی را به تصویب رساند.

                                این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، شرط پرداخت تسهیلات هزار میلیارد تومانی نظام بانکی به خودروسازان را فروش بانک پارسیان عنوان کرد و افزود: مدیرعامل ایرانخودرو از آمادگی این شرکت برای فروش سهام بانک پارسیان در بورس سخن گفت ولی در عین حال اعلام کرد فراهم نبودن زمینه عرضه بلوکی سهام مانع از این کار است، نجمالدین درخواست کرد شرایط عرضه بلوکی سهام بانک پارسیان توسط ایران خودرو در بورس فراهم شود.

                                نماینده مردم اسدآباد گفت: مدیران عامل این دو خودروسازی بزرگ بیش از 6 بار با اعضای کمیسیونهای صنایع و معادن و پیگیری و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی جلسات مشترک داشتهاند، از این رو تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی با محوریت ایران خودرو و سایپا انجام میشود.

                                وی با اشاره به سخنان مدیران سایپا و ایرانخودرو گفت: مدیران این دو شرکت خودروساز یادآوری کردند که نظام بانکی از گذشته هزار میلیارد تومان نقدینگی به صورت تسهیلات بانکی در اختیارشان قرار دادهاند ولی این مبلغ به کلی قطع شده است، آنان نابسامانیهای بازار خودروی کشور را ناشی از این موضوع دانسته و تاکید کردند که با قطع تسهیلات بانکی عمل به تعهدات در قبال مشتریان و قطعهسازان سخت شده است.


                                نعمتی با اشاره به آمار کاهش تولید خودرو به روایت مدیران عامل سایپا و ایرانخودرو و نمایندگان مجلس گفت: مدیران عامل ایران خودرو و سایپا قطع تسهیلات بانکی را موجب کاهش 20 تا 30 درصدی تولید خودرو عنوان کردند ولی اعتقاد اعضای کمیسیون صنایع و معادن میزان کاهش تولید خودرو بیش از 40 درصد
                                است.

                                این عضو کمیسیون صنایع و معادن از قصد مدیرعامل ایران خودرو برای داخلیسازی کامل خوردوی 206 و شکستن قیمت آزاد و کارخانهای این خودرو سخن گفت.

                                نماینده مردم اسدآباد با اشاره به توضیحات مدیران عامل ایران خودرو و سایپا درباره دلیل شکاف قیمت خودرو در بازار آزاد گفت: مدیران عامل سایپا و ایران خودرو اعلام کردند پیش فروش خودرو در حال انجام است ولی دلالان خودرو با سوءاستفاده از مجموع شرایط بر شکاف قیمت کارخانه و بازار آزاد دامن میزنند.

                                وی گفت: در این جلسه گفته شد شکاف قیمت در بازار خودروهای مختلف بین 3 تا 5 میلیون تومان است، اعضاء تاکید داشتند نحوه توزیع خودروهای تولیدی باید از طریق نمایندگیهای مجاز فروش در سراسر کشور انجام شود تا شکاف قیمتها به حداقل برسد.


                                انتهای پیام

                                کد خبرنگار: 90089

                                مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

                                نظر

                                در حال کار...
                                X