ايران خودرو ( خودرو )

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • H.samimi
    عضو فعال
    • Jan 2014
    • 2092

    #2821
    پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

    من نمیدونم اینهایی که سهام ایران خودرو ندارن توی این تاپیک چکار دارن؟!؟!؟!؟!؟!

    شاید خودشونم یه جورایی فهمیدن لیدر بازاره

    وگرنه چه دلیلی داره اینقدر اونو دنبال میکنن

    جانمونی بابا

    از بازار خودرو هر کدومش و بخری خودشه به شرط چاقو

    نظر

    • mohsen ho
      ستاره دار(1)
      • Feb 2013
      • 11250

      #2822
      پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

      در اصل توسط agahi پست شده است View Post
      به عقيده بنده ،خودرو بعد از مجمع بالايي 300 تومان قيمت خواهد خورد ، صبر مي كنيم تا ببينيم چه اتفاقي مي افتد
      خیلی پایین تر از انتظار بنده بازگشایی شد ومجددا خرید شد
      نمیدانم ان هایی که روی 275فروختند چه فکری کردند
      روزهای بهتری ازاین سهم شاهد خواهید بود

      بدرود

      نظر

      • bahary
        عضو فعال
        • Dec 2011
        • 2510

        #2823
        پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

        در اصل توسط H.samimi پست شده است View Post
        من نمیدونم اینهایی که سهام ایران خودرو ندارن توی این تاپیک چکار دارن؟!؟!؟!؟!؟!

        شاید خودشونم یه جورایی فهمیدن لیدر بازاره

        وگرنه چه دلیلی داره اینقدر اونو دنبال میکنن

        جانمونی بابا

        از بازار خودرو هر کدومش و بخری خودشه به شرط چاقو
        این خط و فونت را کی می تونه بخونه؟

        نظر

        • rajabnejad
          عضو فعال
          • Jan 2012
          • 4331

          #2824
          پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

          سهم دولت در قیمت خودرو چقدر است؟

          با نظر شورای رقابت 25/8 درصد رشد را تجربه کرده و نرخ آن در تیرماه امسال به 32 میلیون و 808 هزار تومان رسیده است؛ یعنی دو میلیون و 575 هزار تومان افزایش



          عصردنا: در شرایطی که به‌نظر می‌رسد غائله قیمت خودرو به پایان راه رسیده و مردم نیز به‌تدریج با نرخ‌های فعلی کنار خواهند آمد، ایران خودرویی‌ها با انتشار جدولی، سهم خود و دولت را از نرخ جدید محصولات تولیدی این شرکت (نرخ‌های مصوب شورای رقابت) مشخص کرده‌اند.

          آن طور که ایران خودرویی‌ها در جدول خود آورده‌اند، قیمت نهایی محصولات این شرکت در تیرماه امسال و در مقایسه با اسفند 92، به طور میانگین 94/3 درصد تغییر (رشد) داشته است. این در حالی است که شورای رقابت نرخ رسمی خودروها را به طور میانگین 5/5 درصد افزایش داده و حالا ایران خودرو می‌گوید، بخشی از این درصد رشد، سهم این شرکت نبوده و نصیب دولت شده است.

          در جدولی که در سایت رسمی ایران خودرو منتشر شده، قيمت نهايي محصولات این شرکت در اسفند 92 و تير 93 مورد مقایسه قرار گرفته و این قیاس نشان مي‌دهد، از ميانگين کلی تغییر قيمت، 94/3 درصد مربوط به افزايش بهاي كارخانه‌اي بوده و باقي آن نیز مرتبط با عوارض دولتي-ناشي از ماليات بر ارزش افزوده، بيمه شخص ثالث و ماليات شماره‌گذاري- است. به عبارت بهتر، عواید حاصل از قیمتی که شورای رقابت به‌عنوان نرخ رسمی خودروها اعلام کرده، تمام و کمال نصیب ایران خودرو نشده و دولت نیز از آن سهم دارد و این سهم در هزینه‌های مربوط به «ماليات بر ارزش افزوده»، «عوارض شماره‌گذاری» و «بيمه» خلاصه می‌شود. در نهایت با توجه به محاسبه‌ای که ایران خودرو انجام داده، سهم این شرکت از نرخ مصوب شورای رقابت، بین 4/0 تا 78/6 درصد بوده است.

          در واقع سخن اصلی ایران خودرویی‌ها این است که همه آنچه مردم از آن به‌عنوان «افزایش قیمت» با توجه به نرخ‌های رسمی شورای رقابت یاد می‌کنند، به جیب آنها نمی‌رود و دولت نیز سهم قابل‌توجهی در این ماجرا دارد. این بحث (سهم دولت از قیمت خودرو) البته از مدت‌ها قبل مطرح بوده و خودروسازان همواره عنوان کرده‌اند که اگر دولت خواهان کاهش یا تثبیت قیمت خودرو است، از سهم خود در هزینه‌های تولید بکاهد. این در حالی است که دولت هیچ‌گاه واکنش خاصی به این موضوع نشان نداده و هزینه‌های دولتی مرتبط با صنعت خودرو نیز همواره روندی صعودی داشته است. به‌عنوان مثال، برای سال‌جاری، مالیات بر ارزش افزوده دو درصد رشد کرده یا نرخ بیمه شخص ثالث نیز افزایش داشته است که همین دو مورد خود بالای یک میلیون تومان به قیمت خودروها اضافه کرده است. در این بین البته حقوق گمرکی واردات قطعات سی‌کی‌دی (CKD) را نیز نباید فراموش کرد. به گفته خودروسازان، نقش دولت در هزینه‌های تولید و قیمت نهایی خودرو به حدی است که اگر دولت از سهم خود کاسته یا صرف نظر کند، می‌توان قیمت‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

          همچنین با توجه به جدول منتشر شده سهم دولت در 5 خودرو از جمله پژو 405 SLX، پژو 206 V8 و پژو 206 تیپ 5، بیش از خود ایران خودرو بوده است.

          اما نگاهی به جدول منتشر شده توسط ایران خودرویی‌ها بیندازیم و ببینیم در آن به چه جزئیاتی اشاره شده و سهم این شرکت و دولت از قیمت نهایی خودروها چقدر است.

          در مجموع نام 19 محصول ایران خودرو در لیست این شرکت آمده که طی آن، «درصد رشد قیمت نهایی خودروها» حداقل 83/2 برای پژوپارس مدل LX تک ایربگ و حداکثر 43/10 برای سمند LX عنوان شده است. همه این «درصد رشد» البته سهم ایران خودرو نیست، چه آنکه دولت نیز در آن سهم دارد و از همین رو ایران خودرویی‌ها در ستونی جداگانه، سهم خود را از دولت منفک کرده‌اند.
          بر این اساس، آنچه از بابت اعلام نرخ رسمی خودروها توسط شورای رقابت، نصیب ایران‌خودرو شده، بین 4/0 درصد برای پژوپارس مدل LX تک ایربگ و 78/6 درصد برای سمند مدل LX بوده است.
          در جدول ارائه شده از سوی ایران خودرو، «قیمت نهایی خودرو در اسفند 92»، «قیمت نهایی خودرو در تیرماه 93»، «درصد رشد قیمت نهایی»، «افزایش کلی بر اساس قیمت نهایی»، «افزایش دریافتی شرکت پس از کسر عوارض»، «نسبت افزایش قیمت مربوط به خودروساز» و «افزایش قیمت ناشی از هزینه‌های مربوط به مالیات بر ارزش افزوده و بیمه شخص ثالث و عوارض گمرکی»، لحاظ شده و ایران خودرویی‌ها برای هر کدام از محصولات شان این موارد را در نظر گرفته اند.

          به‌عنوان مثال، قیمت عرضه نهایی پژو 405 مدل SLX با موتور TU5، در اسفند سال گذشته 28 میلیون و 500 هزار تومان بوده و با توجه به رشد 32/6 درصدی مصوب شورای رقابت، نرخ این محصول به 30 میلیون و 301 هزار تومان در تیرماه امسال رسیده است. این یعنی حدود یک میلیون و 802 هزار تومان به قیمت اسفند سال گذشته پژو 405 اضافه شده و از این رقم، 928 هزار تومان نصیب ایران خودرو شده و 873 هزار تومان هم بابت مالیات بر ارزش افزوده و بیمه و عوارض گمرکی، به جیب دولت رفته است. با این حساب، از 32/6 درصدی که شورای رقابت به نرخ رسمی پژو 405 اضافه کرده، 08/3 درصد آن سهم ایران خودرو بوده و 24/3 باقیمانده نیز سهم دولت.

          همچنین پژو 206 تیپ 5 در اسفندماه سال گذشته 34 میلیون و 605 هزار تومان قیمت داشته که با توجه به تصمیم شورای رقابت مبنی‌بر رشد 68/4 درصدی آن، این خودرو در تیرماه امسال با قیمتی معادل 36 میلیون و 223 هزار تومان عرضه شده است. با این حساب، یک میلیون و 618 هزار تومان به قیمت پژو 206 تیپ 5 اضافه شده که 676 هزار تومان آن به جیب ایران خودرو رفته و 941 هزار تومان آن به دولت رسیده است. در مورد پژو 206 مدل V8 نیز مشخص شده که این خودرو در اسفند سال گذشته با قیمتی معادل 35 میلیون و 109 هزار تومان عرضه می‌شده و در تیرماه 93 نیز قیمتی برابر با 36 میلیون و 758 هزار تومان داشته که نشان از رشد یک میلیون و 648 هزار تومانی آن دارد. این در حالی است که از این رقم (یک میلیون و 648 هزار تومان)، 694 هزار تومان آن سهم ایران خودرو است و 954 هزار تومان آن نیز سهم دولت.

          ایران خودرویی‌ها اما در مورد پژوپارس سال دو ایربگه نیز این طور روایت کرده‌اند که این خودرو در اسفند 92 قیمتی برابر با 32 میلیون تومان داشته و در تیرماه 93 نیز نرخ آن 9 درصد توسط شورای رقابت افزایش یافته و به 34 میلیون و 880 هزار تومان رسیده است. با این حساب، نرخ رسمی پژو پارس دو میلیون و 880 هزار تومان رشد داشته که سهم ایران خودرو از آن یک میلیون و 816 هزار تومان بوده و سهم دولت یک میلیون و 64 هزار تومان.

          همچنین سمند مدل EF7 بنزینی دو ایربگه نیز قیمتی برابر با 27 میلیون و 947 هزار تومان در اسفند سال گذشته داشته و طبق مصوبه شورای رقابت، این قیمت در تیرماه امسال به 30 میلیون و 290 هزار تومان رسیده است. این یعنی سمند EF7 رسما رشد قیمتی 38/8 درصدی (دو میلیون و 342 هزار تومان) را تجربه کرده و از این رقم، یک میلیون و 416 هزار تومان آن نصیب ایران خودرو شده و دولت هم 926 هزار تومان سهم برده است. از سوی دیگر رانا هم که در اسفند سال گذشته 30 میلیون و 232 هزار تومان قیمت داشته، با نظر شورای رقابت 25/8 درصد رشد را تجربه کرده و نرخ آن در تیرماه امسال به 32 میلیون و 808 هزار تومان رسیده است؛ یعنی دو میلیون و 575 هزار تومان افزایش.

          این در حالی است که سهم ایران خودرو از این رقم، یک میلیون و 579 هزار تومان بوده و سهم دولت 996 هزار تومان. با توجه به محاسباتی که ایران خودرویی‌ها انجام داده‌اند، مشخص می‌شود دولت سهم قابل‌توجهی از قیمت محصولات این شرکت دارد و این سهم فقط به مالیات بر ارزش افزوده و بیمه شخص ثالث و عوارض گمرکی مربوط می‌شود، حال آنکه با در نظر گرفتن سایر هزینه‌ها، نقش دولت در قیمت خودرو بیش از اینها خواهد بود.
          هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

          نظر

          • ایرج اکبری
            عضو فعال
            • Dec 2011
            • 10934

            #2825
            پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

            مدیر عامل شرکت ایران خودرو از آنجاییکه در حال حاضر موتور محرک بازار سرمایه کشور به دست گروه خودرویی می باشد از مسئولین سازمان بورس انتظار کمک و همیاری به جهت بسته شدن پرونده شایعات خودرویی داریم تا بازار سرمایه نیز از این قضیه منتفع شود.



            مدیر عامل شرکت ایران خودرو
            انتظار حمایت از مسئولین بورس داریم
            در پی اظهار نظر برخی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در خصوص غیر منطقی بودن رشد قیمت محصولات خودرویی و بازنگری مجدد فرمول قیمت گذاری خودروسازان مدیر عامل شرکت ایران خودرو از وجود مدارک و مستندات منطقی و علمی برای افزایش قیمت 3 تا 6.7 درصدی محصولات خودروسازان سخن گفت.


            در پی اظهار نظر برخی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در خصوص غیر منطقی بودن رشد قیمت محصولات خودرویی و بازنگری مجدد فرمول قیمت گذاری خودروسازان مدیر عامل شرکت ایران خودرو از وجود مدارک و مستندات منطقی و علمی برای افزایش قیمت 3 تا 6.7 درصدی محصولات خودروسازان سخن گفت.
            در همین راستا، یکه زارع مدیر عامل شرکت ایران خودرو در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز با اشاره به نظر برخی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در خصوص غیر منطقی بودن افزایش قیمت محصولات شرکت های خودرویی و بازنگری در فرمول قیمت گذاری شورای رقابت اظهار داشت: مجلس حق دارد تا افزایش قیمت خودرو را بررسی کند اما نمی توان خلاف قانون عمل کرد چراکه اولاً نمی توان خلاف قانون و مصوبه شورای رقابت عمل کرد و ثانیاً تمام اطلاعاتی که ما به شورای رقابت ارایه کردیم همه واقعی بوده و براساس مدارک و مستندات موجود ارایه شده و این افزایش قیمت حداقل میزانی بود که می شد برای محصولات خودرویی در نظر گرفت که بعید است در قیمت های فعلی تغییری ایجاد شود و به نظر هم نمی رسد رشد 3 تا 6.7 درصدی رقم قابل توجهی برای محصولات باشد.

            وی افزود: در جاییکه به استناد مرکز آمار ایران که در خرداد ماه اعلام شده محصولات پوشاکی با رشد 18.6 درصدی، محصولات روغنی و محصولات لبنی با افزایش قیمت های بیش از 10 درصدی مواجه شده اند رشد حدوداً 4.5 درصدی محصولات خودرویی که یک چهارم رشد قیمت پوشاک نیز نمی باشد اصلاً غیر منطقی نیست.

            این در حالی است که صنعت خودرو با توجه به میزان اشتغال زایی در کشور و تأثیرات اقتصادی که دارد اصلاً با صنعت پوشاک قابل مقایسه نیست.

            یکه زارع خاطر نشان کرد: با توجه به فرامین مقام معظم رهبری در خصوص اجرای اقتصاد مقاومتی مسئولین وظیفه دارند تا از تولید حمایت کنند تا چرخ صنایع داخلی هرچه سریعتر به گردش درآید. ما باید کار علمی انجام دهیم و کارشناسی صحبت کنیم، اینکه می گویند محصولات خودرویی 30 درصد افزایش قیمت از شورای رقابت گرفته اند حرفی غیر کارشناسی بوده و مبنای علمی ندارد و این موضوع با توجه به مدارک و مستندات موجود قابل بررسی است.


            از سویی دیگر شاهد هستیم که محصولات خودرویی داخل را با محصولات خارجی مقایسه قیمتی می کنند که این موضوع کارشناسی و عادلانه نیست چراکه مقایسه محصولات بدون عوارض خارجی با خودروی با عوارض داخلی کار کارشناسی نمی باشد اگر بنا به مقایسه است باید خودرویی بدون عوارض داخلی را با خودروی خارجی محاسبه کنیم.


            وی افزود: اکنون صحبت از کاهش عوارض و به صفر رساندن عوارض واردات خودرو می باشد که باید در پاسخ به این صحبت گفت که اولاً در کجای دنیا به جز کشورهای عضو WTO عوارض خودرو صفر است که برخی قصد به صفر رساندن عوارض واردات خودرو را دارند.

            مدیر عامل ایران خودرو تصریح کرد: در اینکه باید ما برای افزایش کیفیت و بهبود خدمات بیشتر بکوشیم شکی نیست و باید معایب موجود را برطرف کنیم اما به هیچ عنوان رشد 30 درصدی قیمت خودرو را قبول نداریم و افزایش نرخ 3 تا 6.7 درصدی را حداقل افزایشی می دانیم که می شد برای صنعت خودرو در نظر گرفت.

            یکه زارع با اشاره به وضعیت فعلی ایران خودرو گفت: برنامه ما برای بودجه سال جاری تولید 480 هزار دستگاه خودرو می باشد اما بنا داریم تا پایان سال به رقم 600 هزار دستگاه برسیم که با عنایت به مسیر پیشرو امکان پذیر است.

            همچنین مذاکرات خود را با شرکای احتمالی خارجی ادامه می دهیم و فعالیت خود را بر مبنای تداوم تحریم ها به جلو می بریم که در صورت رفع تحریم ها قطعاً تأثیرگذاری آن با توجه به اتفاقات مثبت فعلی بیشتر نمایان می شود و حتی می تواند در نیمه دوم سال جاری نیز خود را نشان دهد.

            وی در پایان یادآور شد: حرف های ما مستدل است و حتی یک ریال نیز با واقعیت اختلاف ندارد و از آنجاییکه در حال حاضر موتور محرک بازار سرمایه کشور به دست گروه خودرویی می باشد از مسئولین سازمان بورس انتظار کمک و همیاری به جهت بسته شدن پرونده شایعات خودرویی داریم تا بازار سرمایه نیز از این قضیه منتفع شود.
            كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

            نظر

            • mohsen ho
              ستاره دار(1)
              • Feb 2013
              • 11250

              #2826
              پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

              مدیرعامل ایران خودرو
              در رابطه با بازنگری فرمول شورای رقابت که این روزها از سوی برخی نمایندگان مجلس به صورت جدی دنبال می شود،
              گفته است قرار بر بازنگری فرمول قیمت گذاری خودرو نیست اما برخی قیمت های فعلی شورای رقابت را مبهم می دانند که در این رابطه قرار است کار کارشناسی صورت گیرد.

              نظر

              • ahmadreza
                عضو فعال
                • Jul 2012
                • 1294

                #2827
                پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                محسن جان به نظرتون کی استارت میزنن؟

                نظر

                • mohsen ho
                  ستاره دار(1)
                  • Feb 2013
                  • 11250

                  #2828
                  پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                  در اصل توسط ahmadreza پست شده است View Post
                  محسن جان به نظرتون کی استارت میزنن؟
                  دوست عزیز سهامداری کنید ونگران نباشید
                  50درصد سبد را به این گروه اختصاص بدهید وبه دید میان مدت
                  بیشتر نمادهای این گروه به حمایتی های خودشان برخورد کردند
                  خودرو بابرگشت به بازار بقیه گروه را هم بالا میکشه


                  بدرود

                  نظر

                  • mohsen ho
                    ستاره دار(1)
                    • Feb 2013
                    • 11250

                    #2829
                    پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                    اخبار مجمع ایران خودرو :
                    - از سال 93 اجازه تولید خودرو ناقص داده نمی شود
                    -هیات مدیره اجازه تاسیس هیچ سایت جدیدی نخواهد داد، مدیر عامل اعتقاد دارد تنها در صورتی اجازه تاسیس سایت جدید باید تاسیس شود که مازاد تقاضا وجود داشته باشد که این نکته در سنوات قبل نادیده گرفته شده است
                    -100 پروژه کیفی تعریف شده که با اجرای آنها میزان رضایت مشتری به بالای 80 درصد خواهد رسید
                    - هدف گذاری سال 93 تولید 2700 دستگاه خودرو در روز است، اما در حال حاضر تولید روزانه 2300 دستگاه است
                    مدیر عامل اشاره کرد که رکورد تولید در سنوات قبل 2700 دستگاه بوده اما نه خودروی کامل، اما عدد فعلی خودروی کامل است
                    - آمار تولید تیرماه 53 هزار دستگاه،هدف گذاری سال 93، 600 هزار دستگاه
                    -بودجه اصلاحی سال 93 با 480 هزار دستگاه در حال تهیه است
                    - محصولات جدید با همکاری دانگ فنگ چین در راه است
                    - در پروژه های آتی سهم چینی ها قطعا. بیشتر از 10 درصد نخواهد بود، تمرکز شرکت بر همکاری با پزو و یک شریک قدر غیر فرانسوی است که پس از پایان تحریم ها مشخص خواهد شد
                    - یک شرکت جدید با مشارکت 50 درصدی پزو در حال تاسیس است که قرار است صادرات پژو به منطقه توسط این شرکت صورت پذیرد ( هاب منطقه خاورمیانه پزو)

                    بدرود

                    نظر

                    • mohsen ho
                      ستاره دار(1)
                      • Feb 2013
                      • 11250

                      #2830
                      پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                      خساپا هم 68درصد افزایش سرمایش درمجمع تایید شد
                      درمجمع خودرو هم بیان شد شرکت نیاز به نقدینگی جدیدی نداره وفروش بلوک پارسیان در دستور کار نیست

                      بدرود

                      نظر

                      • negarminavi
                        عضو فعال
                        • May 2013
                        • 35710

                        #2831
                        پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                        گزارش فعالیت هیات مدیره خودرو رو داشتم نگاه میکردم، یه نکته ای نظرمو جلب کرد

                        توی جدول زیر همانطورکه مشخص شده تعداد سهام معامله شده در سال 92 بیش از 4 برابر شده تقریبا نسبت به سالهای 90 و 91 و ارزش معاملات هم رشد 6-7 برابری نسبت به سال 91 و همچنین رشدی 3-4 برابری نسبت به سال 90 داشته !



                        اما در صورتهای مالی ارایه شده نشون داده شده که ارزش دفتری هر سهم طی سال 92 با کاهش مواجه شده و در مقابل قیمت تابلوی سهم با افزایش روبرو شده !!!

                        ارزش دفتری هر سهم ایرانخودرو :

                        سال 90 : 1448 ریال، آخرین قیمت تابلو سهم در تاریخ گزارش : 1410 ریال
                        سال 91 : 781 ریال ، .................................................. .. : 942 ریال
                        سال 92 : 651 ریال ، .................................................. .. : 2646 ریال

                        17 درصد ارزش دفتری سهم در سال 92 نسبت به 91 کاهش نشون میده اما قیمت تابلو سهم با افزایش بیش از 180 درصدی مواجه شده !

                        نظر

                        • hamzeh
                          عضو فعال
                          • Jan 2013
                          • 397

                          #2832
                          پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                          خودرو باید فردا باز بشه دیگه؟
                          توصیه ای به خرید و فروش ندارم .

                          نظر

                          • لولی بربط زن
                            عضو فعال
                            • Nov 2013
                            • 1862

                            #2833
                            پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                            به نقل از کاربر اسپینوزا در سایت همسایه:

                            سلام دوستان، مجمع امروز خودرو با 45 دقيقه تاخير و ازدحام شديد سهامداران شروع شد که فکر کنم خود هاشم را هم به زور داخل سالن فرستادند!

                            نکات مهم سخنان مديرعامل، مدير مالي و جلسه:

                            1- مدير عامل باز هم روي توليد 600.000 (با انحراف حداکثر 5%) دستگاه خودرو در طول سال مالي جاري تاکيد کرد و گفت با روند فعلي کاملا امکان پذير است. ميانگين فعلي 2300 دستگاه در روز است.
                            2- 80.000 دستگاه خودرو با نقص قطعه، کامل شده و به فروش رفته است و از اين محل 2000 ميليارد تومن بدست آمده است.
                            3- قرار شرکت اين است که خودروي ناقص به هيچ وجه توليد نشود.
                            4- قيمت خودرو سياسي شده که اين اصلا درست نيست و مديران شرکت از حقوق سهامداران عقب نمينشينند. يکه زارع گفت برخي نمايندگان براي مصارف محلي و مخاطبان خاص خود ادعاي کاهش قيمت خودرو را مطرح ميکنند. برداشت صدا و سيما از تجزيه قيمت خودرو هم کاملا اشتباه بوده.
                            5- آغاز عرضه دنا از مرداد و افزايش توليد آن از نيمه دوم امسال
                            6- تشکيل شرکت مشترک و جداگانه با پژو و رنو به عنوان hub خاور ميانه
                            7- حداکثر 10% محصولات با کمک برندهاي با کيفيت چين
                            8- عدم فروش سهام بانک پارسيان به علت نحوه پرداخت نامناسب مشتري اصلي (سرمايه گذاري غدير) بود و فعلا در دستور کار نيست.
                            9- زيان 92 از پيشبيني 35 تومان نهايتا روي 11 تومان براي هر سهم بسته شد، (به علت افزايش نرخ فروش)
                            10- از 24 بند حسابرس تعداد عمده اي اختصاص به فروش اموال داشت که از همينجا معلوم ميشه شرکت در سال 92 فروش وسيع اموال داشته است
                            11- شرکت به دنبال يک شريک غير فرانسوي و غير چيني است
                            12- تلاش بيشتر شرکت براي وصول مطالبات قابل توجه از طريق پيگيريهاي قضايي
                            13- افزايش سرمايه انجام شده حداکثر تا شهريور اعمال و ثبت ميشود و حق تقدمهاي استفاده نشده تا دو هفته ديگر به فروش ميرسد.
                            14- تاخير در ارسال گزارش سه ماهه، به علت نگراني شرکت از سواستفاده از آن (سوددهي شرکت) در روند تعيين نرخ جديد خودرو بوده است.

                            بهر شکل، جلسه امروز
                            مجمع متفاوتي از مديران و سهامداران اميدوار به آينده نزديک بود.

                            ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

                            نظر

                            • لولی بربط زن
                              عضو فعال
                              • Nov 2013
                              • 1862

                              #2834
                              پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                              در اصل توسط hamzeh پست شده است View Post
                              خودرو باید فردا باز بشه دیگه؟
                              اگه گزارش مجمع تا فردا صبح بیاد روی کدال قاعدتا تا ظهر باید باز بشه
                              ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

                              نظر

                              • علی علیزاده
                                عضو فعال
                                • Jun 2013
                                • 1159

                                #2835
                                پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                                خودرو بالای 300 باز میشود بعد از مجمعش
                                یا غنی....

                                نظر

                                در حال کار...
                                X