ايران خودرو ( خودرو )

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • صولت الدوله قشقایی
    عضو فعال
    • Dec 2013
    • 839

    #3991
    پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

    تا محدوده 280 میریزه ایرانخودرو

    همینطور زامیاد تا 92
    خکاوه تا 123
    خپارس 126
    وساپا 209
    خاور 115

    نظر

    • ایرج سابق
      عضو فعال
      • Oct 2015
      • 7434

      #3992
      پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )



      : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷



      به گزارش بورس نیوز، طی معاملات روز جاری شاهد روندی منفی در بازار بورس بودیم، به طوریکه شاخص کل بار دیگر با افت 275 واحدی به کانال 75

      هزار واحدی بازگشت، اما در این بازار منفی نماد معاملاتی "خودرو" خلاف جهت روند کلی بورس حرکت کرد و در میانه معاملات به صف خرید نیز رسید.

      به نظر می رسد این صف خرید و اقبال به خرید سهام شرکت ایران خودرو، تحت تاثیر خبری باشد که رئیس اتاق ایران و ایتالیا مبنی بر نهایی شدن

      قرارداد فیات با ایران خودرو عصر روز جاری اعلام کرده است. به گفته پور فلاح از قرار معلوم به دلیل ملاحظات اقتصادی دو شرکت اجازه نداده اند تا مفاد

      این مذاکرات رسانه ای شود
      .علاوه بر این، طبق شنیده ها وزیران صنعت و اقتصاد در خصوص مشمولیت معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید

      ارزیابی دارایی ها، اقدام به رایزنی و وساطت کرده اند که شرکت ایران خودرو نیز از این قاعده مثتثنی نمی باشد،
      حال باید دید که این شنیده ها تا چه

      حد واقعیت دارد، چرا که در صورت وقوع چنین اتفاقی و تمدید این موضوع برای سال مالی جاری، بازار سرمایه می تواند به روند رو به رشد چند ماه

      گذشته خود باز گردد.
      بهترین دانش آن است که سودمند باشی

      نظر

      • ایرج سابق
        عضو فعال
        • Oct 2015
        • 7434

        #3993
        پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

        رئیس اتاق ایران و ایتالیا:فیات نهایی شد/ ایتالیایی‌ها 99 درصد سر قول و قرارشان می‌مانند یکشنبه، بیست و ششم

        اردیبهشت 1395 - 03:48 عصر
        رئیس اتاق ایران و ایتالیا از نهایی شدن قرارداد فیات با ایران‌خودرو خبر داد و گفت:

        ملاحظات اقتصادی دو شرکت اجازه نداده تا مفاد این مذاکرات فعلا رسانه‌ای شود.


        احمد پورفلاح به اقتصادنیوز گفت: مدتی است مذاکرات دو خودروساز بزرگ ایران و ایتالیا آغاز شده که به خاطر حساسیت این مذاکرات، سکوتی خبری ملاحظه می‌شود اما این

        مذاکرات به مرحله نهایی رسیده ولی دو طرف فعلا قصد ندارند جزئیات آن را افشا کنند.

        او در پاسخ به این پرسش که ایتالیایی‌ها تا چه اندازه به قرارددادهایشان پایبند هستند گفت: این کشور باستانی همواره در کنار ایران بوده و تجربه نشان داده که هیچ‌گاه کشورمان

        را در عرصه صنعتی کردن تنها نگذاشته است. از این رو قراردادی که با خودروسازان ما به امضا می‌رساند توسعه صنعت خودرو کشور را به همراه خواهد داشت.

        پورفلاح افزود: با توجه به نقش‌آفرینی ایتالیایی‌ها در توسعه صنایع نساجی، فولاد، کاشی و سرامیک، سنگ، پتروشیمی و . . . در دوران پس از انقلاب، جنگ و تحریم‌ها به نظر

        می‌رسد فعالان اقتصادی این کشور امتحان خود را پس داده‌اند و د صورت انعقاد قراردادهای بزرگ جدید احتمال ترک ایران از سوی آنها کمتر از یک درصد است.

        او در خصوص ویژگی خودروهای فیات گفت: بنده شخصا پیش از انقلاب چند نسل از فیات را استفاده کرده‌ام. خودروهای ساخت این شرکت بسیار ضعیف بودند و در جاده‌های

        برون شهری کارایی لازم را نداشتند. اما تا جایی که متوجه شده‌ام این خودروساز در دو دهه اخیر توانسته خود را متحول کند و با خرید سهام شرکت کرایسلر آمریکا به تقویت

        استانداردها و قوای محرکه خود بپردازد.

        پورفلاح افزود: فیات امروز یکی از بزرگترین خودروسازان اروپاست که محصولات متنوعی برای سبدهای گوناگون درآمدی دارد و به نظر می رسد در بخش ساخت

        خودروهای خانوادگی ارزان بتواند در ایران موفق عمل کند.

        بهترین دانش آن است که سودمند باشی

        نظر

        • ایرج سابق
          عضو فعال
          • Oct 2015
          • 7434

          #3994
          پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )



          سالن‌های تولید مشترک ایران خودرو و پژو فرانسه آماده است




          به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هاشم یکه‌زارع در رابطه با آخرین جزئیات فعالیت شرکت مشترک ایران خودرو و پژو که قرار است چند محصول

          جدید را تولید و راهی بازار کند به تسنیم گفت: در حال حاضر سالن‌های تولید آمده بوده و از خردادماه کار شرکت آغاز می‌شود
          .
          وی در پاسخ به اینکه

          آیا طرف فرانسوی در انتقال پول به ایران مشکلی ندارد، گفت: با توجه به اینکه آنها فعالیت خود را ادامه می‌دهند می‌توان گفت که مشکلی در انتقال

          پول ندارند
          .
          مدیرعامل ایران خودرو در ادامه در خصوص انتقال قطعات از طرف شرکت پژو به ایران نیز افزود: هنوز به مرحله ارسال قطعه به ایران

          نرسیده‌ایم. اولین تولید مشترک در اسفندماه انجام خواهد شد که قبل از آن به مرحله تامین قطعات آنها نیز ورود پیدا می‌کنیم. در کنار این موضوع

          مراحل ساخت داخل تولیدات مشترک نیز انجام خواهد شد
          .
          یکه‌زارع در رابطه با تغییرات قیمتی دو محصول این شرکت که اخیراً توسط شورای رقابت

          قیمت آنها آزاد شده، اظهار داشت: این دو محصول رقبای متعددی را در سطح بازار دارند و شورای رقابت تصمیم گرفت قیمت آنها آزاد شود. البته در

          حال حاضر ایران خودرو تصمیم به افزایش قیمت دنا و تندر 90 اتوماتیک ندارد. در مورد قیمت سایر محصولات نیز تابع دستورالعمل شورای رقابت

          هستیم
          .

          تاريخ تنظيم: دوشنبه 27 اردیبهشت ماه 1395 - 12:3 | دریافت فایل




          بهترین دانش آن است که سودمند باشی

          نظر

          • ایرج سابق
            عضو فعال
            • Oct 2015
            • 7434

            #3995
            پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

            کد خبر: ۳۰۵۲۱
            ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۲/۲۸

            سومین قرارداد با خودروساز مطرح بزودی امضا می شود/گردش مالی۵۰ میلیارد دلاری
            مدیرعامل ایران خودرو خبر داد:

            سومین قرارداد با خودروساز مطرح بزودی امضا می شود/گردش مالی۵۰ میلیارد دلاری
            مدیرعامل ایران خودرو با پیش بینی گردش مالی ۵۰ میلیارد دلاری صنعت خودرو گفت: قرارداد ایران خودرو با پژو و تفاهم نامه با مرسدس بنز امضا شده و بزودی قرارداد مهم دیگری با یکی از خودروسازان مطرح دنیا امضا خواهیم کرد.


            به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هاشم یکه زارع در نخستین کنفرانس بین المللی مدیریت صنعتی، با ارائه آماری از میزان تولید، واردات و فروش

            خودرو در منطقه گفت: کشورهای منطقه در سال 1404 بازاری حدود 6.7 میلیون خودرویی خواهند داشت که 4 میلیون از آن تقاضای جدید خواهد بود. حال پرسش اساسی این است که سهم خودروسازان ایرانی از این بازار چقدر خواهد بود؟

            وی با اشاره به اسناد بالادستی کشور و هدف گذاری وزارت صنعت برای تولید 3 میلیون خودرو در سال 1404 و صادرات یک میلیون، ادامه داد: ایران و

            24 کشور اطراف بازاری با ظرفیت جمعیتی 575 میلیون نفر را تشکیل داده اند که در حال حاضر با تولید سالانه 2 میلیون و 700هزار خودرو ، 4میلیون و

            400هزار دستگاه خودرو در آن به فروش می رود.

            به گفته این مقام مسئول ، یک میلیون و 700هزار خودروی باقیمانده نیز از طریق واردات تامین می شود و در این میان سهم تولیدكنندگان ایرانی از این

            بازار پر ظرفیت تاكنون صفر بوده است.

            یکه زارع افزود: تامین حداقل یک چهارم نیاز بازار منطقه توسط خودروسازان ایرانی، رویدادی شدنی و قابل دستیابی است اما باید توجه داشت تحقق

            این هدف فقط کار خودروسازان نیست و لازم است تمام مجموعه های تاثیرگذار در صنعت و اقتصاد کشور در آن نقش ایفا کنند.

            وی به با اشاره به برخی اظهارنظرها در خصوص صنعت حودرو کشور، گفت: گردش مالی سال گذشته صنعت خودرو ایران حدود 23 میلیارد دلار بود و

            پیش بینی می شود این عدد در سال 2025 به 50 میلیارد دلار برسد. بنابراین آیا توصیه و نسخه آنانی که از تعطیلی صنعت خودرو سخن می گویند این است این 50 میلیارد دلار را به خارجی ها تقدیم کنیم؟

            وی با بیان اینكه هیچ کشوری بازار مصرف خود را به راحتی در اختیار دیگران قرار نمی دهد، افزود: پس از برجام و گشایش فضای همكاری های بین

            المللی، اتفاقات خوبی در صنعت خودرو روی داده است. به طوریکه قرارداد ایران خودرو با پژو و تفاهم نامه با مرسدس بنز امضا شده و به زودی قرار

            داد مهم دیگری نیز با یکی از خودروسازان مطرح دنیا امضا خواهیم کرد اما باید به یک نكته اساسی توجه داشت که راه نجات صنعت خودرو، قرارداد با

            خارجی ها نیست بلكه تولید با برند داخلی، تولید قوای محركه و تمركز بر تحقیق و توسعه باید در اولویت قرار گیرد.

            یکه زارع به نابرابر بودن زیرساخت های تولید داخل در مقایسه با رقبای خارجی نیز اشاره کرد و گفت: طراحی پلتفرم و تولید خودروی روی آن، حدود

            یک میلیارد دلار هزینه لازم دارد که کشورهای دیگر این اعتبار مورد نیاز خودروساز را با سودهای 2 و 3 درصدی ارائه می کنند و اقساط آن را نیز پس از

            ورود خودروی جدید به بازار دریافت می کنند.

            به گفته وی در ایران اعطای تسهیلات بانکی به سختی انجام می پذیرد و در صورت اعطای تسهیلات نیز سودهای بیش از 30 درصدی دریافت می

            شود.

            یکه زارع گفت: رتبه جهانی ایران در فروش خودرو 13 و در تولید 18 است اما این رتبه را می توانیم به یاری یکدیگر تک رقمی کنیم به شرطی که ایستا

            نباشیم و پویایی را در پیش بگیریم.
            بهترین دانش آن است که سودمند باشی

            نظر

            • negarminavi
              عضو فعال
              • May 2013
              • 35711

              #3996
              پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

              اطلاعات و صورت‌های مالی 12 ماهه منتهی به 1394/12/29 (حسابرسی شده)شرکت سرمايه گذاري سمند(سهامي خاص)

              12 ماهه 94 نسبت به 93 :

              1- جمع درآمدها : 137 درصد افزایش
              2- سود عملیاتی : 133 درصد افزایش

              3- سود خالص : 149 درصد افزایش
              4- سود محقق شده برای هرسهم در 12 ماهه : 930 ریال

              نظر

              • negarminavi
                عضو فعال
                • May 2013
                • 35711

                #3997
                پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                اطلاعات و صورت‌های مالی 12 ماهه منتهی به 1394/12/29 (حسابرسی شده)شرکت طراحي مهندسي وتامين قطعات خودروقشم

                12 ماهه 94 نسبت به 93 :

                1- درآمدهای عملیاتی : 261 درصد افزایش
                2- سود ناخالص : 386 درصد افزایش

                3- سود عملیاتی : 1098 درصد افزایش
                4- سود خالص : 19 درصد افزایش

                5- سود محقق شده برای هرسهم در 12 ماهه : 8946 ریال

                نظر

                • negarminavi
                  عضو فعال
                  • May 2013
                  • 35711

                  #3998
                  پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                  اطلاعات و صورت‌های مالی 12 ماهه منتهی به 1394/12/29 (حسابرسی شده)شرکت ايران خودرو مازندران

                  12 ماهه 94 نسبت به 93 :

                  1- درآمدهای عملیاتی : 3000 درصد افزایش
                  2- سود ناخالص : 21 درصد کاهش

                  3- سود عملیاتی : 29 درصد کاهش
                  4- سود خالص : 27 درصد کاهش

                  5- سود محقق شده برای هرسهم در 12 ماهه : 38590 ریال

                  نظر

                  • negarminavi
                    عضو فعال
                    • May 2013
                    • 35711

                    #3999
                    پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                    اطلاعات و صورت‌های مالی 12 ماهه منتهی به 1394/12/29 (حسابرسی شده)شرکت ايران خودرو فارس

                    12 ماهه 94 نسبت به 93 :

                    1- درآمدهای عملیاتی : 3569 درصد افزایش
                    2- سود ناخالص : 34 درصد کاهش

                    3- سود عملیاتی : 65 درصد افزایش
                    4- سود خالص : 204 درصد افزایش

                    5- سود محقق شده برای هرسهم در 12 ماهه : 57 ریال

                    نظر

                    • ایرج سابق
                      عضو فعال
                      • Oct 2015
                      • 7434

                      #4000
                      پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                      تاریخ خبر: 01/03/1395 | ساعت: 16:22|


                      بلاروس مسیر ورود خودروهای ایرانی به بازار روسیه

                      مسکو- ایرنا- یک پایگاه خبری روسی نوشت که یادداشت تفاهم امضا شده بین تهران و مینسک در زمینه تولید خودرو ایرانی، مسیر صادراتی از این کشور به اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا خواهد بود که روسیه بزرگترین عضو آن است.


                      به گزارش ایرنا، پایگاه دروم نیوز امروز (شنبه) در این باره افزوده است: ایران خودرو

                      شرکت بزرگ ایرانی فعال در عرصه خودروسازی یادداشت تفاهمی را با شرکت بلاروسی یونیسون برای همکاری در این حوزه امضا کرده است.


                      این پایگاه خبری نوشته است: این سند حین برگزاری آخرین اجلاس کمیسیون مشترک ایران – بلاروس منعقد شد که برپایه آن شرکت یونیسون را مسیر مواصلاتی صادرات

                      خودروهای شرکت ایرانی به روسیه، بلاروس، قرقیزستان، ارمنستان، قزاقستان اعضای اتحادیه اقتصادی اورآسیا می کند.

                      اتحادیه اقتصادی اورآسیا با جمعیتی بیش از 180 میلیون نفر دربرگیرنده پنج کشور و بیش از 20 میلیون کیلومتر مربع مساحت با توجه به نزدیکی جغرافیایی، بازار بزرگی برای

                      صادرات کالاهای ایرانی به شمار می رود و تهران در حال انجام مذاکرات گسترده با مقام های این اتحادیه برای تسهیل در انجام روابط اقتصادی و صنعتی است.

                      15 اردیبهشت ماه در پایان مذاکرات هیات 50 نفری ایران به ریاست محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و و ویتالی واووک وزیر صنایع بلاروس در قالب

                      کمیسیون مشترک دو کشور در مینسک، نقشه راه توسعه همکاری های دو جانبه در بخش های مختلف از جمله ساخت مشترک ماشین آلات سنگین معدنی در ایران و خودروسازی

                      امضا شد که دربرگیرنده افزایش روابط اقتصادی مینسک و تهران از سالانه 75 میلیون دلار کنونی به 250 میلیون دلار تا سال 2017 است.

                      شرکت یونیسون بلاروس از سال 1385 یک دوره همکاری با ایران خودرو برای تولید سمند را داشت که بخشی از آن به روسیه صادر شد.
                      بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                      نظر

                      • ایرج سابق
                        عضو فعال
                        • Oct 2015
                        • 7434

                        #4001
                        پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                        تاریخ خبر: 03/03/1395 | ساعت: 11:55|


                        معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت عنوان کرد؛

                        حضور دربازارهای جهانی مهمترین استراتژی
                        ایران خودرو/برجام فرصت طلایی است

                        تهران- ایرنا - معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت حضور در بازارهای جهانی را استراتژی مهم ایران خودرو عنوان کرد

                        و گفت: برجام یک فرصت طلایی برای گشایش اقتصادی و قرارداد ایران خودرو با پژو نیز فرصتی مناسب برای

                        حضور صنعت خودروی ایران در بازارهای جهانی است.


                        به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی گروه صنعتی ایران خودرو، «منصور

                        معظمی» با بیان اینکه سودآوری ماموریت اصلی هر بنگاه است، اظهار کرد: ایران خودرو به عنوان بزرگترین بنگاه اقتصادی کشور باید براساس اصول فقط اقتصادی حرکت کند.
                        رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور بر لزوم جذب سرمایه‌گذاری‌ خارجی تاکید کرد و افزود: با توجه به شرایطی که در گذشته بر

                        اقتصاد کشور حاکم بوده، توان رقابتی ما در بازارهای جهانی کاهش یافته است، اما می‌شود با همکاری با شریکان قدرتمند خارجی به این هم دست پیدا کرد.
                        وی ادامه داد: ایران خودرو شرکت بسیار بزرگی است اما نسبت 60 هزار نفر برای تولید 500 هزار خودرو،‌ عدد مطلوبی نیست که ساده‌ترین اقدام برای

                        بهبود این عدد، کنار گذاشتن نیروهای کار است ،‌اما به این رویکرد فکر نمی کنیم‌ بلکه برنامه توانمندسازی نیروها و توسعه تولید را در دستور کار داریم.


                        معظمی با بیان این که مجموعه 60 هزار نفری ایران خودرو، سازمان تاثیرگذار اقتصادی است، افزود: جمع آوری و تکمیل حدود 80 هزار خودروی تولید

                        شده با قطعات ناقص و دو سال تولید خودرو بدون کسری که در ایران خودرو رخ داده، یک کار جهادی و مصداق اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی است.

                        معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، ایران خودرو را نماد اقتصادی و حتی اجتماعی دانست و افزود: در سال 1393 که خودروسازی کشور رونق داشت

                        و یک میلیون و 100 هزار دستگاه خودرو تولید شد، رشد اقتصادی کشور بهبود قابل توجهی داشت اما عکس این اتفاق را در سال 1394 شاهد بودیم.

                        معظمی افزود: متاسفانه به دلیل کامل نبودن ناوگان عمومی حمل و نقل شهری، زندگی بدون داشتن خودروی شخصی بسیار دشوار است و حدود 60 تا 70

                        درصد خودروها به صورت تک سرنشین در خیابان‌ها تردد می کنند.

                        این مقام مسئول افزود: این موضوع، خودرو را از یک کالای لوکس به وسیله‌ای استراتژیک در کشور تبدیل کرده،‌ در حالیکه در کشورهای توسعه یافته

                        اینگونه نیست و به دلیل استفاده مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی، خودرو یک کالای لوکس به شمار می‌آید.

                        به گزارش ایرنا، رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به همراه تعدادی از مدیران و معاونان این سازمان از بخش های مختلف

                        مرکز تحقیقات ایران خودرو بازدید کردند.
                        بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                        نظر

                        • ایرج سابق
                          عضو فعال
                          • Oct 2015
                          • 7434

                          #4002
                          پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                          منابع هندی خبر دادند


                          مذاکرات تاتا موتورز برای حضور در بازار خودروی ایران






                          دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵



                          بر اساس اظهارات منابع هندی، تاتا موتورز سرگرم مذاکره با خودروسازان ایرانی برای ایجاد یک جوینت ونچر به منظور مونتاژ خودروهای بنزینی در

                          ایران است.

                          به گزارش ایسنا،
                          پایگاه خبری هندو بینزنس لاین به نقل از منابع آگاه گزارش داد تاتا موتورز سرگرم مذاکره با شرکت ایران خودرو در زمینه تشکیل یک

                          جوینت ونچر برای مونتاژ انواع بنزینی مدلهایی مانند تیاگو، بولت و زست است که موتورهای بنزینی جدید رووترون در ساخت آنها بکار رفته است.



                          تاتا موتورز از شبکه فروش ایران خودرو برای فروش این خودروها استفاده خواهد کرد.

                          به گفته منابع آگاه، این خودروها با برند تاتا موتورز عرضه می‌شوند و ایران خودرو تنها یک تولیدکننده قراردادی خواهد بود.

                          بر اساس این گزارش، تاتا موتورز که مالک برندهای جگوار و لندروور و پنجمین خودروساز بزرگ جهان است، در کمتر از دو سال آینده مونتاژ در ایران را
                          آغاز می‌کند.

                          تاتا در ابتدا به دنبال تولید 100 هزار خودرو در سال است و به تدریج میزان تولید را در کارخانه ایرانی خود که ممکن است در حومه تهران یا مشهد

                          باشد و فعالیتش را تا سال 2018 آغاز می‌کند، افزایش می‌دهد.

                          ایران خودرو اوایل امسال شراکت با شرکت پژو سیتروئن فرانسه را تجدید کرد. پژو اوایل امسال با امضای یک قرارداد با ایران خودرو برای شراکت در

                          تولید سه مدل جدید، پس از چهار سال غیب به بازار ایران بازگشت. این خودروساز فرانسوی پیش از سال 2012 قطعاتی ارسال می‌کرد که در

                          کارخانه‌های ایرانی مونتاژ می‌شدند اما در پی تشدید تحریمهای بین المللی تصمیم گرفت از ایران خارج شود.

                          انتهای پیام
                          بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                          نظر

                          • malavan
                            عضو عادی
                            • Jul 2025
                            • 294

                            #4003
                            پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                            بسیاری از علاقمندان به خودرو از وجود موانعی دست‌و‌پا‌گیر در طراحی و ساخت خودرو که لذت رانندگی را از بین می‌برد شکایت دارند. اکثر این قوانین بر روی ایمنی خودرو‌ها تاکید دارد تا در طی بروز حوادث جان انسان‌ها حفظ شود. در کشور‌های پیشرفته موسساتی بر ایمنی خودروهای تولیدی نظارت کرده و با دادن امتیازاتی آن‌ها را رده‌بندی می‌کنند. یکی از این موسسات NCAP است که به تازگی با آزمایشاتی، ایمنی 7 خودروی پرفروش هند را بررسی کرده است.

                            Mahindra

                            این خودرو‌ها شامل هیوندای آیون، مدل‌های مختلف رنو Kwid،دو مدل از ماروتی و خودروی شاسی‌بلند هندی به نام میهاندرا اسکورپیو را شامل می‌شود. این خودروها همگی به طور اختصاص برای بازار هند طراحی و در همین کشور ساخته می‌شوند. این موضوع کاملا قابل درک است که خودرویی برای بازارهای کشور‌های در حال توسعه‌ساخته می‌شوند به علت قیمت پایین دارای تجهیزات رفاهی کمی باشند اما این که در تست تصادفات حتی پایین‌ترین امتیاز را بدست نیاورند به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

                            هیچ یک از 7 خودروی حاضر در این تست حتی 1 ستاره‌ی ایمنی را کسب نکرده و حتی با وجود ایربگ راننده در برخی از مدل‌های رنو، باز هم شدت جراحات و ضربات وارده به راننده و سرنشینان در حد بسیار خطرناکی ارزیابی شد.


                            ایا با این توضیحات این همکاری کمکی به ابروی نداشته ایرانخودرو میکند
                            [COLOR="darkgreen"]بی چیز باش[/COLOR]***ناچیز نباش[/COLOR]

                            نظر

                            • Senator1989
                              عضو فعال
                              • Feb 2015
                              • 2577

                              #4004
                              پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                              تولید رنو سیمبل در سایپا و رنو کوئید در ایران‌خودرو


                              کدخبر:23186 چهارشنبه، ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸:۴۷ 8829 بازدید


                              در آستانه برگزاری نمایشگاه قطعه‌سازان ایران در پاریس، تفاهم نامه رنو با ایران‌خودرو و سایپا به امضا رسد که بر اساس آن رنو سیمبل به ...
                              در آستانه برگزاری نمایشگاه قطعه‌سازان ایران در پاریس، تفاهم نامه رنو با ایران‌خودرو و سایپا به امضا رسد که بر اساس آن رنو سیمبل به عنوان نسل جدید مگان در سایپا و رنو کوئید، به عنوان خودرویی ارزان در ایران خودرو به تولید خواهد رسید.
                              در آستانه سفر هیات بلند پایه قطعه سازان ایرانی به پاریس در هفته آینده برای اتصال این شرکت ها به زنجیره حهانی گروه رنو نیسان ، سایپا و ایران خودرو هر کدام به‌صورت جداگانه تفاهم نامه همکاری را با این شرکت امضا کرده اند. حالا به‌نظر می رسد خودرو های ارزان قیمتی که بر پایه رنو کوئید تولید خواهند شد در ایران خودرو و محصولاتی که رقیب اصلی محصولات پژو هستند از جمله رنو سیمبل جدید در سایپا تولید خواهد شد. با این کار عملا رنو محصولات رقیب پراید را در ایران خودرو و محصولات رقیب پژو را در سایپا تولید خواهد کرد.
                              پیمان کارگر، مدیرعامل شرکت رنو پارس درباره این قرار داد ها در گفت وگو با "اقتصاد نیوز" توضیح داد: با هر دو شرکت تفاهم نامه همکاری امضا کرده ایم و هم اکنون در حال کار بر روی جزئیات قرار داد هستیم. بر اساس برنامه‌ریزی جدید رنو، نوع همکاری ما با ایران‌خودرو و سایپا تغییر می‌کند. ما دو سرمایه‌گذاری مشترک جداگانه را با ایران‌خودرو و سایپا شکل خواهیم داد، یک جوینت‌ونچر با ایران‌خودرو و یک جوینت‌ونچر با سایپا.
                              او گفت: تا آنجا که مشخص شده رنو، بن‌رو را در اختیار خواهد گرفت. سهم رنو برای خرید و اداره این شرکت حداقل60 درصد است. ما به گونه‌ای هم در ایران خودرو و سایپا کار خواهیم کرد که سهام مدیرتی داشته باشیم در سایپا سهم 60 درصد با رنو و 40 درصد با سایپا خواهد بود در ایران خودرو هم روش همکاری مشابه است.
                              کارگر افزود: با این روش مدیریت فروش، خدمات پس از فروش و تولید با ما خواهد بود، این‌گونه مطمئن می‌شویم که می‌توانیم به مشتریان به بهترین روش خدمات بدهیم تا از ما راضی باشند و کیفیت را در بهترین شکل حفظ کنیم. البته هنوز در حال کار بر روی جزییات قرارداد هستیم. در باره ایران خودرو هم فعلا در حالا مذاکره برای انتخاب سایت تولیدی در این شرکت هستیم و باید ببینیم کدام یک از سایت های ایرن شرکت به رنو واگذار خواهد شد.
                              او گفت: بسیاری از از خودرو هایی که برنامه تولید آن را داریم هنوز در هیچ کجای جهان تولید نشده اند. در سایپا بر روی پلت فرم x52 کار می کنیم این پلت فرم توسعه یافته پلت فرم تندر 90 یا همان X90 است . بر روی این پلت فرم خودرو های مدل جدید سیمبل و داستر طراحی خواهند شد . برای تولید در بن رو هم با سایپا بر سر تولید یک خودرو سدان و یک خودرو شاسی بلند بر روی پلت فرم x52 به توافق رسیده ایم.
                              مدیر عامل رنو پارس گفت: محصولاتی که قرار است در سایپا تولید شوند هنوز در حال طراحی هستند و تولیدات این خودروها در سایپا همزمان با سایت‌های دیگر رنو رخ خواهد داد. ما مانند باقی خودروسازان خارجی دیگر قرار نیست محصولات تاریخ گذشته و قدیمی به ایران بدهیم بلکه از این به بعد محصولاتی که با ایران‌خودرو و سایپا تولید خواهیم کرد، جدیدترین محصولات رنو خواهد بود که بسیاری از آنها در حال طراحی هستند. پلت‌فورم 52 پلت‌فورمی است که جایگزین پلت‌فورم ایکس 90 که متعلق به تندر90 است در رنو شده است. یکی از محصولات این کلاس مدل آینده داستر است که در حال طراحی است و قرار است در سایپا تولید شود.
                              او افزود: در ایران خودرو قرار است مجموعه خودرو هایی که بر روی پلت فرم کوئید که ارزان قیمت ترین خودرو رنو است تولید شود این خودرو شامل انواع مختلف از سدان تا هاچ بک خواهد بود.
                              کارگر در خصوص کیفیت رنو کوئید گفت: محصولی که ما در ایران عرضه خواهیم کرد با کوئید هندوستان متفاوت خواهد بود ما در حال توسعه نسل جدید کوئید برای برزیل هستیم این خودرو قطعا سه ستاره ایمنی خواهد داشت خودرو تولید شده در ایران هم مشابه کوئید برزیل خواهد بود و سه ستاره خواهد داشت رنو کوئید تولیدی در ایران با تندر 90 از نظر ایمنی وضعیت یکسانی دارند.
                              مدیر عامل رنو پارس در خصوص همکاری ایران خودرو و نیسان برای تولید خودورهای داتسون گفت: ما و نیسان با اینکه همکار و شریک هستیم در بسیاری از بازار ها با هم رقابت داریم به عنوان مثال رنو کلیو و نیسان میکرا در یک کلاس هستند ولی زمانی که نیسان تصمیم به تولید و فروش این خودرو در اروپا گرفت ما در سایت تولیدی رنو در فرانسه این تولید را انجام دادیم چرا که کلیو و میکرا تشابه پلت فرم دارند . این اتفاق در بازار هند هم افتاده است. پس در ایران هم می تواند تکرار شود تشابه پلت فرم محصولات کوئید و داتسون سبب می شود اگر این خودرو در یک مکان تولید شود تولیدشان اقتصادی بشود چون ما بر روی قطعاتی یکسان چندین محصول مختلف را تولید خواهیم کرد.
                              به گزارش اقتصادنیوز، قرار است 12 تا 14 خرداد ماه یک هیات بلند پایه از قطعه سازان ایران شامل 49 شرکت از 25 گروه راهی فرانسه شوند. این شرکت ها در روز اول با استاندار های خرید و مهندسی رنو آشنا خواهند شد. در روز دوم نمایشگاهی برای ارائه توانمندی های قطعه سازان ایرانی در 25 غرفه در مرکز تحقیقات رنو برای 12 هزار مهندس در شهر پاریس برگزار خواهد شد تا شرکت ها قطعه از ایرانی توانمندی ها خود را برای مسئولان خرید و مهندسی رنو و نیسان نشان دهند. شرکت های قطعه سازی مانند گروه عظام ، آذین خودرو ؛ فنر لول ،البرز قطعه ،کروز و جم ساز برخی از این قطعه سازان منتخب ایرانی هستند.
                              کارگر درباره این برنامه و همکاری قطعه سازان ایرانی با رنو گفت: ما می خواهیم قطعه سازان ایرانی را وارد زنجیره جهانی رنو نیسان کنیم برای همین منظور در مرکز تحقیقات رنو در پاریس که 12 هزار مهندس در آن کار می کنند همایشی را برای ارائه توانمندی های قطعه سازان ایرانی بر گزار می کنیم در این برنامه ابتدا قطعه سازان ایرانی با دنیای رنو بیشتر آشنا خواهند شد و با روش های مهندسی و خرید رنو آشنا می شوند روز دوم با حضور 70 نفر از مدیران قطعه ساز ایرانی و با حضور 49 شرکت که شامل 25 گروه قطعه سازی می شوند نمایشگاهی را در پاریس برای نشان دادن توانمندی های این قطعه سازان برگزار خواهیم کرد.

                              او گفت: این کار باعث می شود بسیاری از مهندسان و مدیرانی که با گروه رنو نیسان کار می کنند از توانمندی های صنعت قطعه سازی ایران آگاه شوند. این نمایشگاه به غیر از رنو سبب می شود قطعه سازان ایرانی با همکار رنو یعنی نیسان هم بتوانند ارتباط برقرار کنند . و اگر قطعه سازان ایرانی توانمندی های خود را افزایش دهند علاوه بر رنو می توانند به نیسان هم قطعه صادر کنند. ما برنامه گسترده برای همکاری با صنعت قطعه ایران داریم ما در بسیاری از کشورهایی که تولید خودرو نداریم مانند تونس هم با قطعه سازان کار می کنیم حال آنکه هم در ایران تولید خودرو داریم و هم برای ما ایران حالت استراتژیک دارد برای همین کار ما با قطعه سازان ایران بسیار مهم و دراز مدت خواهد بود.

                              نظر

                              • negarminavi
                                عضو فعال
                                • May 2013
                                • 35711

                                #4005
                                پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                                گزارش تولید و فروش محصولات 1 ماهه منتهی به 1395/02/31


                                نظر

                                در حال کار...
                                X