ايران خودرو ( خودرو )

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • بهرام نامدار
    عضو فعال
    • Oct 2020
    • 9392

    #5191
    پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

    در اصل توسط بهرام نامدار پست شده است View Post
    قیمت دستوری را متوقف کنید ...

    چرا خودروساز باید سمند را ۱۱۳ میلیون و پژو را ۱۱۶ میلیون در صورت های مالی درج کند ؟

    ا چرا خودروساز مجبور به استفاده از
    ترفندهای نامتعارف برای فروش به قیمت بازار شود؟

    چرا از جیب سهامدار گروه خودرو هزینه می کنید و این رانت اختلاف قیمت با بازار به جیب چه کسی می رود ؟!


    .................................................. ......................................
    خبر را بخوانیم :
    جویا از تهران برای خرید خودرو در یکی از مزایده‌های ایران‌خودرو شرکت کرده و این ویدیو را از محل مزایده فرستاده.
    او می‌گوید مزایده ترفندی است که این شرکت خودروهایش را به قیمتی نزدیک به قیمت بازار آزاد بفروشد زیر بنا به مشاهده او بخش بسیار زیادی از خودروهای مزایده شده عیب و ایراد چندانی نداشته اند که کارشان به مزایده بکشد.

    مثلا به صرف نداشتن قالپاق، خط و خش روی سپر و… این شرکت خودرو را در مزایده به فروش گذاشته است.
    به گفته جویا حتی ایرادی که برای برخی از خودروها اعلام شده بود وجود خارجی نداشته است.

    اگرچه قیمت پایه خودروها بسیار زیر قیمت بازار آزاد اعلام می‌شود ولی با توجه به این که تنها راه خرید خودرو نو شرکت در قرعه کشی است، بسیاری از جمله دلال‌ها در این مزایده‌ها شرکت می‌کنند و در نهایت
    شرکت فروشنده خودروهایش را به قیمتی نزدیک به قیمت بازار آزاد به فروش می‌رساند.

    BBCPersian


    انتقاد تند رحیم اسماعیلی دانا رییس مجمع از شورای رقابت در مجمع سالیانه خساپا :

    ? دشمن ما ترامپ نیست بلکه قیمت گذاری دستوری و شورای رقابت است. این به نفع مردم هم نیست و سود آن به جیب عده ایی دلال می رود. دولتمردان پول را از تولید خارج و به دست دلال صفتان می دهند.

    ?مانع زدایی اصلی تولید شرکت سایپا، آزاد سازی قیمت است. ما قول می دهیم قیمت بازار آزاد را پایین بیاوریم ولی شما قیمت گذاری دستوری را حذف کنید.

    ?حتی اگر نتانیاهوی صهیونیست هم در شورای رقابت بود با اصرار به شیوه غلط قیمت گذاری دستوری انقدر به صنعت خودروی و اقتصاد کشور ضربه و لطمه نمیزد!!

    ?خطاب به شورای رقابت : همه در این کشور متوجه روش غلط قیمت گذاری دستوری شما طی این ۱۶ سال شده اند با تورم سال قبل قیمت سال بعد خودرو را تعیین نمی کنند نرخ نهاده های تولید به روز است بهتر است پای خود را از صنعت خودرو کنار بکشید تا این صنعت نفس بکشد
    .

    نظر

    • MOSTAFAVI
      Banned
      • Jun 2012
      • 5636

      #5192
      پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

      در اصل توسط بهرام نامدار پست شده است View Post
      انتقاد تند رحیم اسماعیلی دانا رییس مجمع از شورای رقابت در مجمع سالیانه خساپا :

      ? دشمن ما ترامپ نیست بلکه قیمت گذاری دستوری و شورای رقابت است. این به نفع مردم هم نیست و سود آن به جیب عده ایی دلال می رود. دولتمردان پول را از تولید خارج و به دست دلال صفتان می دهند.

      ?مانع زدایی اصلی تولید شرکت سایپا، آزاد سازی قیمت است. ما قول می دهیم قیمت بازار آزاد را پایین بیاوریم ولی شما قیمت گذاری دستوری را حذف کنید.

      ?حتی اگر نتانیاهوی صهیونیست هم در شورای رقابت بود با اصرار به شیوه غلط قیمت گذاری دستوری انقدر به صنعت خودروی و اقتصاد کشور ضربه و لطمه نمیزد!!

      ?خطاب به شورای رقابت : همه در این کشور متوجه روش غلط قیمت گذاری دستوری شما طی این ۱۶ سال شده اند با تورم سال قبل قیمت سال بعد خودرو را تعیین نمی کنند نرخ نهاده های تولید به روز است بهتر است پای خود را از صنعت خودرو کنار بکشید تا این صنعت نفس بکشد
      هر کسی توی خودرو سازی کار کرده باشه،می دونه بزرگترین مشکل خودروسازی،بخور بخورهای بی حد و مرز مدیران این صنعته و صد البته کارنابلدی مدیران ارشدش.

      نظر

      • سبحان 10
        عضو فعال
        • Dec 2012
        • 1154

        #5193
        پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

        در اصل توسط آقا سید پست شده است View Post
        هر کسی توی خودرو سازی کار کرده باشه،می دونه بزرگترین مشکل خودروسازی،بخور بخورهای بی حد و مرز مدیران این صنعته و صد البته کارنابلدی مدیران ارشدش.
        تو گزارش حسابرسی سال 99 خودرو و در بخش هزینه سربار

        هزینه حقوق و دستمزد 3600 میلیارد تومان و در بخش هزینه مستقیم تولید 580 میلیارد تومان برای 20376 نفر پرسنل شرکت امده

        27 درصد زیان سال 99 خودرو را فقط هزینه حقوق تشکیل داده

        به عبارتی میانگین هزینه حقوق ایران خورد برای کارکنانش 17 میلیون تومان در ماه بوده

        نظر

        • Mehrsana
          عضو فعال
          • Sep 2020
          • 1191

          #5194
          پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

          در اصل توسط آقا سید پست شده است View Post
          هر کسی توی خودرو سازی کار کرده باشه،می دونه بزرگترین مشکل خودروسازی،بخور بخورهای بی حد و مرز مدیران این صنعته و صد البته کارنابلدی مدیران ارشدش.
          بنده در صنعت خودرو شاغلم و قطعاً تحریمها بزرگترین مشکل خودروسازی هست. مدیران این صنعت همون مدیران صنایع فولاد و پتروشیمی هستند و از کره ماه نیامدند

          نظر

          • MOSTAFAVI
            Banned
            • Jun 2012
            • 5636

            #5195
            پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

            در اصل توسط Mehrsana پست شده است View Post
            بنده در صنعت خودرو شاغلم و قطعاً تحریمها بزرگترین مشکل خودروسازی هست. مدیران این صنعت همون مدیران صنایع فولاد و پتروشیمی هستند و از کره ماه نیامدند
            منم 23 سال توی این صنعت کار کردم .با نجم الدین و سلیمانی و محمدی و پیرمحمدی و عموزاده و پوستین دوز و ... جلسه رفتم.اتفاقا خیلی هاشون ....
            بگذریم

            نظر

            • Mehrsana
              عضو فعال
              • Sep 2020
              • 1191

              #5196
              پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

              در اصل توسط آقا سید پست شده است View Post
              منم 23 سال توی این صنعت کار کردم .با نجم الدین و سلیمانی و محمدی و پیرمحمدی و عموزاده و پوستین دوز و ... جلسه رفتم.اتفاقا خیلی هاشون ....
              بگذریم
              دوست عزیز اینکه پارس خودرو به خاطر تعهدات رنو و برلیانس و ... هنوز داره ماهانه میلیارد ها تومن جریمه میده و به یکباره شرکت بدون محصول شد به مدیران مرتبط بوده؟ اینکه سایپا با سیتروئن و ایران خودرو با پژو در دوران برجام قرارداد بستند و چند صد میلیون دلار سرمایه گذاری کردند و همه رفت رو هوا، ربطی به مدیران داره؟ اینکه چندتا قطعه الکترونیکی خودرو با چندبرابر قیمت و به سختی وارد کشور میشه ربطی به مدیران داره؟ اینکه شورای رقابت با قیمت گذاری دستوری و مجلس با الزام خودروسازان به پیش‌فروش با قیمت قطعی، چند ده هزار میلیارد تومان زیان روی دست این صنعت گذاشتند ربطی به مدیران داره؟
              کمی واقع بینانه به مسائل نگاه کنیم!

              نظر

              • ایکاروس20
                عضو عادی
                • Nov 2011
                • 20

                #5197
                پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                در اصل توسط Mehrsana پست شده است View Post
                دوست عزیز اینکه پارس خودرو به خاطر تعهدات رنو و برلیانس و ... هنوز داره ماهانه میلیارد ها تومن جریمه میده و به یکباره شرکت بدون محصول شد به مدیران مرتبط بوده؟ اینکه سایپا با سیتروئن و ایران خودرو با پژو در دوران برجام قرارداد بستند و چند صد میلیون دلار سرمایه گذاری کردند و همه رفت رو هوا، ربطی به مدیران داره؟ اینکه چندتا قطعه الکترونیکی خودرو با چندبرابر قیمت و به سختی وارد کشور میشه ربطی به مدیران داره؟ اینکه شورای رقابت با قیمت گذاری دستوری و مجلس با الزام خودروسازان به پیش‌فروش با قیمت قطعی، چند ده هزار میلیارد تومان زیان روی دست این صنعت گذاشتند ربطی به مدیران داره؟
                کمی واقع بینانه به مسائل نگاه کنیم!
                مدیری که قبول میکنه بره پشت اون میز بنشینه همه مشکلات رو میدونه ولی برای بدست اوردن اون میز همه کار میکنه چرا؟؟؟

                نظر

                • Mehrsana
                  عضو فعال
                  • Sep 2020
                  • 1191

                  #5198
                  پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                  در اصل توسط ایکاروس20 پست شده است View Post
                  مدیری که قبول میکنه بره پشت اون میز بنشینه همه مشکلات رو میدونه ولی برای بدست اوردن اون میز همه کار میکنه چرا؟؟؟
                  دوست عزیز من از مدیران خودروسازی دفاع نکردم، گفتم مدیران خودروسازی همون مدیران سایر صنایع هستند به همان میزان ناکارآمد و ... دلیل اینکه خودروسازی نابود شده تحریم هست و قیمت گذاری دستوری ولی دقیقاً در نقطه مقابل، دلیل افزایش سودآوری صنایع کامودیتی محور همون تحریم هست و قیمت آزاد! این صنایع الان دارای حاشیه سودهای بالای ۵۰ درصد و حتی تا ۸۰ درصد هستند! برید ببینید حاشیه سود شرکت های معدنی و پتروشیمی در بهار چقدر بوده و مقایسه کنید با بقیه صنایع؟ این حاشیه سود از محل مواد اولیه، انرژی و کارگر ارزان و فروش دلاری حاصل شده نه مدیریت کارآمد!
                  در خودروسازی، مواد اولیه همون محصولات شرکت های فوق میشه که با دلار آزاد قیمت خوردند و بعد محصولات دستوری با قیمت سال قبل فروخته میشن... مشکلات تحریم و تولید با کسری و معوقات و جریمه ها و ... به کنار...
                  من به شما قول میدم بهترین مدیر فلزی، معدنی یا پتروشیمی رو ببری بزاری مدیر عامل ایران خودرو، هیچ بهبود خاصی حاصل نمیشه و همین سلیمانی رو بزاری مدیر عامل پتروشیمی زاگرس، بازم سود زاگرس کم نمیشه

                  نظر

                  • Mehrsana
                    عضو فعال
                    • Sep 2020
                    • 1191

                    #5199
                    پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                    اخیرا توی جلسه ای بودم یکی از مدیران خودروسازی گفت الان چند هفته است که مشکل قطعی برق پیش اومده مدیران صنایع فولادی و سیمان درمانده شدند و مدام میرن وزراتخانه و اعتراض میکنن... وزیر بهشون گفته پس مدیران خودروسازی خیلی خوبن که این همه سال با این همه فشار داخلی و خارجی کارو رها نکردند و سعی کردند با همه مشکلات، تولید رو ادامه بدن... بعد طرف گفت واقعا مدیران خودروسازی فولاد آب دیده شدند!

                    نظر

                    • MOSTAFAVI
                      Banned
                      • Jun 2012
                      • 5636

                      #5200
                      پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                      در اصل توسط Mehrsana پست شده است View Post
                      دوست عزیز اینکه پارس خودرو به خاطر تعهدات رنو و برلیانس و ... هنوز داره ماهانه میلیارد ها تومن جریمه میده و به یکباره شرکت بدون محصول شد به مدیران مرتبط بوده؟ اینکه سایپا با سیتروئن و ایران خودرو با پژو در دوران برجام قرارداد بستند و چند صد میلیون دلار سرمایه گذاری کردند و همه رفت رو هوا، ربطی به مدیران داره؟ اینکه چندتا قطعه الکترونیکی خودرو با چندبرابر قیمت و به سختی وارد کشور میشه ربطی به مدیران داره؟ اینکه شورای رقابت با قیمت گذاری دستوری و مجلس با الزام خودروسازان به پیش‌فروش با قیمت قطعی، چند ده هزار میلیارد تومان زیان روی دست این صنعت گذاشتند ربطی به مدیران داره؟
                      کمی واقع بینانه به مسائل نگاه کنیم!
                      شما در مورد نحوه بستن قرارداد با شرکت های داخلی چی می دونید؟می دونید برای کسی که می خواست با شرکت ...قرارداد ببنده ،از طرف مطالبه 20% شرکتش !!!رو و نه مبلغ قرارداد رو می کردن تا قطعه اش رو بخرند؟ شما از قراردادهای آنچنانی کنتینتال و کاسکو و سایپا چین ...و پورسانت های عجیب و غریب اطلاع دارید؟چقدر شرکت داخلی بودند که قطعات وارداتی رو می ساختند اما آقایون به هیچ وجه حاضر به عقد قرارداد با اونها نبودن مگر با پیش کش کردن سهام درصدی شرکت و...

                      یه سوال خیلی ساده از شما می پرسم ،هر خودرو سواری یک جفت پلوس مصرف می کنه ،چرا تا الان پلوس ،داخلی سازی نشده؟آیا امکان ساخت پلوس در داخل کشور وجود نداشته و نمی شده یه خط تولید پلوس از خارج خرید و توی ایران پلوس تولید کرد؟...


                      می خواهید از مافیا خودروسازی آگاه بشید یه نگاه به شرکت کروز و گروه عظام و ...بکنید ،ببینید اینا در عرض چند سال از کجا به کجا رسیدن!!!
                      بگذریم..

                      نظر

                      • amir no.7
                        عضو عادی
                        • Apr 2020
                        • 79

                        #5201
                        پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                        شما همچین دفاع میکنی انگار تو اون کارخانجات عریض و طویل داریم خودرو های روز جهان رو با بالاترین کیفیت میدین دست مردم...
                        اگه این همه سخته کار نکنید تعطیل کنید بره
                        بزارید مردم کشور بعد از عمری کشته شدن به دست محصولات معیوب شما نفس راحتی بکشند
                        فکر میکنید دارید فضاپیما تولید می کنید؟
                        تاکی به خاطر اشتغال بیست هزار نفر باید هشتاد میلیون نفر تاوان بدن؟
                        ۴ تا حلبی میفروشید به مردم به صورت انحصاری که مردم انتخابی جز محصولات معیوب شما ندارند بعد سینتون میدی جلو و بهانه میارید که قطعه نیست تحریم هستیم داریم زیان قراردادهای قبلی رو میدیم.؟
                        کسی نگفته که شما ادامه بدید
                        اگر انقدر براتون سخته و از پس کار برنمی آید کار رو بزارید زمین و برید قطعاً اگر دو شرکت ناکارآمد خودروساز ایران تعطیل بشن اتفاقات خیلی خوبی برای خودروسازی رخ خواهد داد
                        و مردم ما میتونن بعد از عمری یه ماشین با حداقل ده برابر کیفیت خودروهای الان سوار بشن

                        نظر

                        • Mehdi1400
                          ستاره دار(19)
                          • Jul 2013
                          • 2939

                          #5202
                          پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                          در اصل توسط Mehrsana پست شده است View Post
                          دوست عزیز اینکه پارس خودرو به خاطر تعهدات رنو و برلیانس و ... هنوز داره ماهانه میلیارد ها تومن جریمه میده و به یکباره شرکت بدون محصول شد به مدیران مرتبط بوده؟ اینکه سایپا با سیتروئن و ایران خودرو با پژو در دوران برجام قرارداد بستند و چند صد میلیون دلار سرمایه گذاری کردند و همه رفت رو هوا، ربطی به مدیران داره؟ اینکه چندتا قطعه الکترونیکی خودرو با چندبرابر قیمت و به سختی وارد کشور میشه ربطی به مدیران داره؟ اینکه شورای رقابت با قیمت گذاری دستوری و مجلس با الزام خودروسازان به پیش‌فروش با قیمت قطعی، چند ده هزار میلیارد تومان زیان روی دست این صنعت گذاشتند ربطی به مدیران داره؟
                          کمی واقع بینانه به مسائل نگاه کنیم!
                          سلام

                          به نظرم همه چیز دست مدیر است
                          هر چند
                          ساختار حاکم امروز افراد نالایق را بالا میشکه
                          افراد لایق رو گوشه نشین میکنه یا فراری میده

                          اگر وقت کردید کتاب تکنوکراسی و سیاستگذاری اقتصادی در ایران (به روایت رضا نیازمند) رو مطالعه کنید.

                          نظر

                          • Mehrsana
                            عضو فعال
                            • Sep 2020
                            • 1191

                            #5203
                            پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                            در اصل توسط آقا سید پست شده است View Post
                            شما در مورد نحوه بستن قرارداد با شرکت های داخلی چی می دونید؟می دونید برای کسی که می خواست با شرکت ...قرارداد ببنده ،از طرف مطالبه 20% شرکتش !!!رو و نه مبلغ قرارداد رو می کردن تا قطعه اش رو بخرند؟ شما از قراردادهای آنچنانی کنتینتال و کاسکو و سایپا چین ...و پورسانت های عجیب و غریب اطلاع دارید؟چقدر شرکت داخلی بودند که قطعات وارداتی رو می ساختند اما آقایون به هیچ وجه حاضر به عقد قرارداد با اونها نبودن مگر با پیش کش کردن سهام درصدی شرکت و...

                            یه سوال خیلی ساده از شما می پرسم ،هر خودرو سواری یک جفت پلوس مصرف می کنه ،چرا تا الان پلوس ،داخلی سازی نشده؟آیا امکان ساخت پلوس در داخل کشور وجود نداشته و نمی شده یه خط تولید پلوس از خارج خرید و توی ایران پلوس تولید کرد؟...


                            می خواهید از مافیا خودروسازی آگاه بشید یه نگاه به شرکت کروز و گروه عظام و ...بکنید ،ببینید اینا در عرض چند سال از کجا به کجا رسیدن!!!
                            بگذریم..
                            دوست عزیز شاید من بد منظورم رو بیان کردم. بزارید یه جور دیگه بگم مدیران خودروسازی یک باند فاسد و ناکارآمد دولتی هستند دقیقاً مثل سایر صنایع! بریز و بپاش، حیف و میل پول، پارتی بازی، فساد ساختاری، نیروی سربار و هزار جور ایراد دیگه در عملکرد این مجموعه هست. در این زمینه که بحثی نداریم...
                            من فقط گفتم اگه تحریم نبودیم و همون قراردادهای برجام به سرانجام رسیده بود الان همه خودروسازی های کشور هم سودده بودند. این نشون میده که مشکل خودروسازی کشور اول تحریمه بعد سایر عوامل.

                            اینم فراموش نکنیم که خودروسازی یک صنایع های تک هست و مثل این شرکت‌های کامودیتی محور یک فرایند ساده نیست و باید محصول نهایی رو تولید کنی نه یک ماده خام رو بفروشی... الان شرکتهای معدنی اتم که نمیشکافن کوه رو میبرن و بار تریلی و واگن میکنن... فولاد و مس و آلومینیوم و روی و ... هم یه مرحله میرن جلوتر... پتروشیمی و پالایشگاه هم یه مقدار فرآیند پیچیده تر دارن اما بازم خام فروشن...
                            همین مواد که صنایع کامودیتی محور دارن به چین میفروشن، اونجا میشه خودرو و قطعات و برمیگرده اینجا با کلی ارزش افزوده...

                            امروز اکثر شرکتهای بزرگ و قدیمی خودروسازی دارن کوچک میشن چون نمیتونن با سرعت بالای پیشرفت تکنولوژی در خودروسازی همگام بشن. همین گروه psa تا الان چندبار با شرکت های دیگه جوینت ونچر شده.
                            دنیا دنیای تعامل هست و نمیشه جزیره ای اقدام کرد... قرار نیست همه چیز رو داخل تولید کنیم... باید بهترین کیفیت با کمترین قیمت رو از هرجای دنیا که میشه بخریم... چیزی که در دوران تحریم نشدنیه...

                            اون کسانیکه بدون آگاهی میگن این دوتا شرکت رو تعطیل کنیم و بزاریم مردم ماشین خوب سوار بشن در خواب چنین چیزی ممکنه! دولت برای واردات دارو و مواد غذایی و کالاهای اساسی دلار نداره بعد میتونه سالی چند میلیون خودروی خارجی وارد کنه؟ واردات خودرو حداقل سالی ۲۰ میلیارد دلار پول میخاد از کجا قراره بیاد؟! همین ماشین های مونتاژی و وارداتی الان خراب بشن کسی بلد نیست درستشون کنه و با تعویض کلی قطعه و هزینه های سنگین کارو راه می اندازن... در خواب و رویا زندگی نکنیم!

                            نظر

                            • اشکان2010
                              عضو فعال
                              • Dec 2010
                              • 684

                              #5204
                              پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                              در اصل توسط اشکان2010 پست شده است View Post
                              نگاهی به صورتهای مالی و فروشهای اخیر محصولات ایران خودرو :

                              1- بابررسی صورتهای مالی 12 ماهه حسابرسی نشده ایران خودرو دیده میشه فروش محصولات گروه سمند بابالاترین زیان همراه بوده(زیان به ازای هریک دستگاه)
                              وپس از آن بالاترین زیان متعلق به گروه پژو بوده ومیشه حدس زددربین شون هم 206 و سمند معمولی بیشترین زیان روداشتن...
                              فروش دنا بازیان نسبتا کمی همراه بوده(امسال فروش دناپلاس توربوبه احتمال زیاد سودخوبی به همراه خواهدداشت)
                              و جالبه فروش رانا با سود 12.6 درصدی برای هردستگاه همراه بوده...
                              فروش قطعات ولوازم هم که نزدیک به 35 درصدازکل فروش روشامل میشه با سود همراه بوده...

                              2-ببینید در سه آگهی فروش آخر ایران خودرو درتیر ماه چی گداشتند برای فروش :

                              بخشنامه فروش 2/4 : سورن پلاس - دناپلاس توربوشارژدستی
                              بخشنامه فروش 10/4 : پارس بنزینی-پارس tu5 - دناپلاس توربوشارژاتوماتیک
                              بخشنامه فروش 19/4 :207دستی پانوراما-راناپلاس-سورن پلاس-دناپلاس توربوشارژدستی -دناپلاس توربوشارژاتوماتیک.

                              اثری از فروش محصولاتی همچون 206 وسمندمعمولی بسیار زیان ده نیست وازبین محصولات سه آگهی فروش اخیر
                              به نظرمیرسه به غیرازپارس زیانده بقیه با سودخوبی به فروش برسن...درهر3آگهی اخیر دناپلاس توربو که جزومحصولات گرانش هست دیده میشه!...

                              مدیران ایران خودرو کم کم دارن میفهمن برای دورزدن قیمت گذاری دستوری وحرکت به سمت سودسازی چکارباید کرد!
                              در اصل توسط اشکان2010 پست شده است View Post
                              اشاره کردم که روآوردن بیشتربه تولید وفروش اتومبیل های سودساز...آخرین آگهی فروشش هم هایماs7توربوپلاسه
                              با قیمت 640 میلیون تومان تحویل حداکثر 3 ماهه...نگاه کردم توسایتها دیدم هم اکنون این ماشین مدل 1400 صفرش توبازارحدود 730 تومنه
                              وقیمت کنونی فروش ایران خودرو به بازار بسیارنزدیک شده(باتوجه به اینکه کل پول روهم قبل ازتحویلش که دوسه ماه بعده میگیرن!)...




                              خلاصه اینکه تحولات خوبی به سمت تولیدوفروش محصولات سودساز درایران خودرو داره صورت میگیره...
                              اکثرفروشهاش هم برخلاف سابق سودمشارکت وانصراف که هزینه زیادی به ایران خودرو تحمیل میکرد نداره...


                              درآخرین بخشنامه فروش هم سیاست ذکرشده ادامه یافت وپیش فروش فقط برای
                              207 سقف شیشه ای وراناپلاس و سورن پلاس و دناپلاس توربو دستی واتوماتیک صورت گرفت
                              که سودسازند (بخصوص دناپلاس توربو)...

                              نظر

                              • linux_linda
                                عضو فعال
                                • Jun 2014
                                • 3356

                                #5205
                                پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                                حالا حمایتش 200 هست یا 185 ؟
                                اگر شاخص بخواد اصلاح کنه میاد تا 185
                                اگر فردا از 200 بخواد بالا بره مقاومتش میشه 220

                                نظر

                                در حال کار...
                                X