ايران خودرو ( خودرو )

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • مخبرالدوله
    عضو فعال
    • May 2012
    • 5228

    #46
    آغاز عمليات اجرايي فاز نخست فولاد اردكان
    کد خبر: ۱۱۹۸۰۴
    ۰۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۶
    عمليات اجرايي واحد احياي فولاد اردكان در استان يزد، به عنوان فاز نخست اين مجتمع با ظرفيت توليد 960 هزار تن در سال با مشاركت تام ايران خودرو آغاز شد. به گزارش ایکو پرس یه نقل از روابط عمومي تام ايران خودرو، واحد احياي فولاد اردكان، با هدف توليد آهن اسفنجي به عنوان يك فرآورده مياني كه در واحدهاي فولادسازي براي توليد فولاد مورد استفاده قرار ميگيرد، به بهرهبرداري خواهد رسيد كه با بهرهبرداري از اين واحد و آغاز توليد فولاد در مجتمع، بيش از يك ميليون تن به ظرفيت توليد فولاد در كشور افزوده خواهد شد. براساس این گزارش ،در اين ميان تام ايران خودرو با تكيه بر تجربيات مشابه فولادسازي در ساير پروژهها مسووليت اجرا، تامين و ساخت آن را بر عهده دارد. با توجه به اين كه ذخاير كك كشور براي توليد فولاد بسيار كمياب است، توليد آهن اسفنجي با تكيه بر ذخاير غني گاز در كشور به عنوان يك مزيت نسبي در توليد فولاد مطرح است. هم اكنون ظرفيت توليدي واحدهاي احياي مشابه اين طرح حدود 800 هزار تن در سال است در حالي كه در پروژهاي كه تام ايران خودرو تقبل كرده ظرفيت توليد 20 درصد بيشتر است. قرار است این پروژه طي مدت 27 ماه به بهره برداری برسد.

    مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

    نظر

    • وحید 20
      ستاره‌دار(98)
      • Mar 2011
      • 29911

      #47
      دبیر انجمن خودروسازان در گفتوگو با فارس خبر داد
      بررسی افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و زامیاد در کمیته قیمتگذاری خودرو

      خبرگزاری فارس: دبیر انجمن خودروسازان از بررسی پیشنهاد افزایش قیمت برخی محصولات ایران خودرو و زامیاد در کمیته قیمتگذاری خودرو خبر داد.


      احمد نعمت بخش در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس از ارائه پیشنهادات جدیدی از سوی دو شرکت خودروساز ایرانخودرو و زامیاد برای افزایش قیمت برخی محصولاتشان به کمیته قیمتگذاری خودرو خبر داد و گفت: این درخواست به دلیل افزایش هزینههای تولید صورت گرفته است.
      وی همچنین با اشاره به ارائه تقاضایی به وزیر صنعت برای برگزاری مجدد جلسات شورای سیاستگذاری خودرو، گفت: این تقاضا در حال بررسی است و احتمالاً هفته آینده جلسه شورا تشکیل شود.
      درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

      توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

      نظر

      • مخبرالدوله
        عضو فعال
        • May 2012
        • 5228

        #48
        براثر مقابله ایران خودرو با تحریمها ....پژو 207 از 22 میلیون تومن شده 30 میلیون تومن

        =))=))


        خبرگزاري فرانسه گزارش داد:

        مقابله ايرانخودرو با تحريم پژو
        » سرویس: اقتصادي - خودرو
        کد خبر: 91050402872
        چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۰

        خبرگزاري فرانسه از تهران گزارش داده كه ايرانخودرو به عنوان يكي از بزرگترين شركتهاي خودروساز ايران از مقابله با تصميم اخير پژو مبني بر قطع صادرات قطعه به ايران خبر داده است.

        به گزارش ايسنا، حسين نجاري – قائممقام مديرعامل ايران خودرو – در اين باره گفته: "ايرانخودرو موفق شده درصد داخليسازي قطعات خودروي 206 را به 90 درصد برساند. همچنين تلاش شده تا از همه توان قطعهسازان داخلي استفاده شده تا وابستگي به واردات قطعه تا حد ممكن كاهش يابد."

        پژو فوريه سال جاري ميلادي از قطع صادرات قطعاتش به ايران در پي تشديد تحريمهاي غرب عليه كشورمان خبر داد. پژو بزرگترين خودروساز خارجي فعال در بازار ايران محسوب ميشود.

        پژو در حالي ايران را تحريم كرده كه طي چند هفته گذشته به شدت از سوي مقامات دولتي فرانسه به دليل ضعف مديريت مورد انتقاد قرار گرفته است. پژو در نيمه نخست امسال نيز 819 ميليون يورو زيان خالص داشت.

        صادرات قطعه به ايران در سال گذشته سهمي 800 ميليون دلاري از درآمد پژو را به خود اختصاص داد.

        مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

        نظر

        • مخبرالدوله
          عضو فعال
          • May 2012
          • 5228

          #49
          عضو هيات مديره انجمن قطعهسازان هشدار داد:

          احتمال بیکاری 700 هزار شاغل صنعت خودرو و قطعه

          » سرویس: اقتصادي - خودرو
          کد خبر: 91050603335
          جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۳
          4-113.jpg

          عضو هيات مديره انجمن قطعهسازان ايران نسبت به بيكاري حدود 700 هزار نفر پرسنل شاغل در صنعت خودرو و قطعه كشور در صورت تاخير بيشتر در پرداخت تسهيلات مصوب اين بخش هشدار داد.

          فرهاد بهنيا در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: متاسفانه بايد گفت كه در صنعت خودرو و قطعه كشور به سرعت به وضعيت بحران غيرقابل بازگشت نزديك ميشويم.

          وي با بيان اينكه بحران فعلي از صنعت قطعه آغاز و به صنعت خودرو كشيده شده است، خاطرنشان كرد: به دنبال بحران نقدينگي شكل گرفته در ماههاي اخير، تاكنون حدود 40 درصد قطعهسازان تعديل نيرو داشته و برخي واحدهاي قطعهسازي نيز به طور كامل تعطيل شدهاند.

          عضو هيات مديره انجمن قطعهسازان ايران ادامه داد: در اين وضعيت بحران رو به گسترش بوده و به شرايط غيرقابل بازگشت نزديك ميشود، مگر آن كه به سرعت در راستاي پرداخت تسهيلات مصوب صنعت خودرو و تامين نقدينگي مورد نياز اقدام شود.

          وي افزود: تاكنون با وجود آنكه حدود 40 روز از تصويب تسهيلات 2000 ميليارد توماني صنعت خودرو در كارگروه حمايت از توليد گذشته و تخصيص آن نيز از سوي معاون اول رييسجمهوري به رييس كل بانك مركزي ابلاغ شده است، با اين حال تاكنون اتفاق خاصي رخ نداده است.

          بهنيا با بيان اينكه در صورتي كه اين تسهيلات ظرف روزهاي آينده پرداخت نشود، تخصيص آن در آينده نيز ديگر مثمر ثمر نخواهد بود، تصريح كرد: در آن صورت اولين تبعات اين وضعيت، بيكاري حدود 700 هزار نفر پرسنل شاغل در صنعت خودرو و قطعه كشور خواهد بود. علاوه بر آن به دليل قطع عرضه، قيمت خودرو در بازار به طور سرسامآوري افزايش يافته و مصرفكنندگان نيز به شدت متضرر خواهند شد.

          عضو هيات مديره انجمن قطعهسازان اظهار كرد: در اين شرايط از نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي بهويژه اعضاي كميسيون صنايع و معادن ميخواهيم در راستاي عمل به فرمايشات مقام معظم رهبري در زمينه ضرورت حمايت از توليد ملي، ضرورت پرداخت هرچه سريعتر تسهيلات مصوب صنعت خودرو از سوي بانك مركزي را به مسوولان مربوطه گوشزد كنند.

          وي خاطرنشان كرد: طبق آمارهاي رسمي كاهش توليد خودرو در سه ماهه نخست امسال 36 درصد بوده و طبق آمارهاي غير رسمي نيز تاكنون به حدود 50 درصد رسيده است، بنابراين استدعا داريم در روزهاي آينده پيش از آنكه صنعت خودرو زمينگير شود، تسهيلات مصوب از سوي بانك مركزي تخصيص يابد.

          انتهاي پيام

          مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

          نظر

          • بابک 52
            ستاره‌دار (27)
            • Mar 2011
            • 17028

            #50
            "خودرو" بدون حامی در بازار
            شرکت ایران خودرو که زمانی یکی از سهم های پرپتانسیل بازار بود و به عنوان لیدر در گروه خودرویی، خودنمایی می کرد مدت هاست از آن وضعیت فاصله گرفته و سهامداران عمده هیچ عکس العملی از خود در بازار بروز نمی دهند.
            این در حالی است که در چند هفته گذشته نماد "خودرو" و زیر مجموعه هایش همانند "ختوقا"، "خمهر"، "خگستر"،"وگستر" و .... نیز بدون حامی و خریدار در بازار رها گردیده و اطمینان سهامداران از این گروه رخت بر بسته است.
            به نظر می رسد مدیران مجموعه فوق می بایست با نگاهی به عملکرد رقیب دیگر خود (سایپا) به حمایت از سهم خود اقدام کرده و سهامداران خرد را از عملکرد خود ناامید نگردانند.
            The greater the risk ، The greater the reward

            هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

            نظر

            • hos250
              عضو جدید
              • Jan 2011
              • 17

              #51
              در اصل توسط بابک 52 پست شده است View Post
              "خودرو" بدون حامی در بازار
              شرکت ایران خودرو که زمانی یکی از سهم های پرپتانسیل بازار بود و به عنوان لیدر در گروه خودرویی، خودنمایی می کرد مدت هاست از آن وضعیت فاصله گرفته و سهامداران عمده هیچ عکس العملی از خود در بازار بروز نمی دهند.
              این در حالی است که در چند هفته گذشته نماد "خودرو" و زیر مجموعه هایش همانند "ختوقا"، "خمهر"، "خگستر"،"وگستر" و .... نیز بدون حامی و خریدار در بازار رها گردیده و اطمینان سهامداران از این گروه رخت بر بسته است.
              به نظر می رسد مدیران مجموعه فوق می بایست با نگاهی به عملکرد رقیب دیگر خود (سایپا) به حمایت از سهم خود اقدام کرده و سهامداران خرد را از عملکرد خود ناامید نگردانند.
              دوست عزیز بنظرم بهتر می گفتید
              خودرو بدون صاحب در این بازار
              دو هفته تو صف فروش خگستر نشستیم نه گره میره نه کسی بر می داره این صف را

              نظر

              • بابک 52
                ستاره‌دار (27)
                • Mar 2011
                • 17028

                #52
                زارع كه از سال 1388 با حكم نجم الدين به عنوان مديرعامل ايران خودروديزل مشغول فعاليت بوده، در پرونده كاري خود سابقه مديريت و عضويت در هيات مديره چندين شركت خودروساز از جمله مگاموتور، سازه گستر، سايپاديزل و پارس خودرو را دارد. وي داراي مدرك كارشناسي ارشد مهندسي صنايع از دانشگاه اميركبير و دكتراي مديريت است.
                ایسنا: اعضاي جديد هيات مديره ايران خودرو تعيين شدند.

                هاشم يكه زارع و حجت الله صيدي جايگزين محمدعلي وفائي و بهزاد ظهيري در هيات مديره ايران خودرو شدند.

                زارع كه از سال 1388 با حكم نجم الدين به عنوان مديرعامل ايران خودروديزل مشغول فعاليت بوده، در پرونده كاري خود سابقه مديريت و عضويت در هيات مديره چندين شركت خودروساز از جمله مگاموتور، سازه گستر، سايپاديزل و پارس خودرو را دارد. وي داراي مدرك كارشناسي ارشد مهندسي صنايع از دانشگاه اميركبير و دكتراي مديريت است.

                صيدي نيز سابقه عضويت در هيات مديره چندين بانك و همچنين مديرعاملي برخي شركتهاي تابع خودروسازان از جمله ايران خودروسازه را در كارنامه خود دارد. وي داراي مدرك دكتراي حسابداري از دانشگاه علامه طباطبايي است. صيدي در سوابق خود، مدیريت حسابرسی داخلی شرکت ایران خودرو و نيز قائم مقام مالی پروژهها و خدمات فنی اين شرکت را در كارنامه دارد.

                وفايي به عنوان يكي از نمايندگان سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران (ايدرو) در هيات مديره ايران خودرو حضور داشت. بهزاد ظهيري نيز همزمان با مديرعاملي شركت ايساكو در هيات مديره ايران خودرو حضور داشت.
                The greater the risk ، The greater the reward

                هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                نظر

                • بابک 52
                  ستاره‌دار (27)
                  • Mar 2011
                  • 17028

                  #53
                  در بازار دیروز و در گروه خودرویی معاملهگران شاهد انتشار خبرهایي در مورد احتمال فروش بلوک بانک پارسیان متعلق به ایران خودرو بودند.

                  اما طرح موضوع واگذاری سهام بانک پارسیان متعاقب آن اعلام میشود که دیروز دبیر انجمن خودروسازان ایران از احتمال انصراف خودروسازان بزرگ از دریافت تسهیلات هزار میلیارد تومانی مصوب شورای پول و اعتبار خبر داد.

                  احمد نعمتبخش در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: بانک مرکزی در بخشنامه جدید شرایط دشواری را برای پرداخت تسهیلات هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو در نظر گرفته که به نوعی توجیه دریافت این تسهیلات را از بین میبرد.

                  وی با بیان اینکه بانک مرکزی در بخشنامه خود خواستار وثیقه گرفتن سهام ایران خودرو در بانک پارسیان و سهام شرکتهای بورسی شرکت سایپا شده است، خاطرنشان کرد: در این بخشنامه عنوان شده که تمام تسهیلات دریافتی به اضافه سود آن باید ظرف شش ماه بازپرداخت شود و در غیر این صورت بانک مرکزی نسبت به ضبط و فروش سهام وثیقه خودروسازان اقدام خواهد کرد.

                  دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: این وضعیت در حالی است که با توجه به شرایط فعلی محیط کسب و کار، امکان بازپرداخت تسهیلات دریافتی ظرف شش ماه وجود ندارد و ما امیدوار بودیم که مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات حداقل دو ساله باشد.

                  نعمتبخش افزود: شرایط اعلامی بانک مرکزی برای دریافت تسهیلات موجب شده تا خودروسازان دچار تردیدهای جدی برای دریافت این تسهیلات شوند؛ بهگونهای که در حال حاضر بررسی ایران خودرو و سایپا در این خصوص ادامه دارد.

                  همكاري خودرويي ايران و كرهشمالي

                  در همین حال دیروز اعلام شددر بازدیدی که دیروز مقامات سیاسی کره شمالی از ایرانخودرو داشتهاند، پس از مشاهده دو مدل رانا و دنا خواستار ورود این دو محصول به کشور خود شده و قرار است در آینده هیاتی برای مذاکرات بیشتر در این مورد وارد ایران شود.

                  اگر ایران خودرو موفق شود دنا و رانا را به کره شمالی صادر کند، میتواند به حضور در بازاری انحصاری پس از مشکلات رخ داده در بازار سوریه امیدوار باشد.
                  The greater the risk ، The greater the reward

                  هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                  نظر

                  • وحید 20
                    ستاره‌دار(98)
                    • Mar 2011
                    • 29911

                    #54
                    صدور 50 درصد توليد ايران خودرو تا سال 1395

                    يکشنبه، 19 شهريور 1391
                    Sunday, September 09, 2012
                    كد خبر: 188895

                    به گزارش خبر خودرو، ايران خودرو براساس استراتژي جهاني شدن، قصد دارد تا سال 1395 ظرفيت توليد خودرو را به يک ميليون 200 هزاردستگاه برساند و سالانه حدود 50 درصد آن معادل 600 هزار دستگاه خودرورا صادر کند.
                    مهندس جوادنجم الدين مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو با بيان اين مطلب گفت : حدود يک سوم حجم صادرات ايران خودرو در سايت هاي توليدي درکشور هاي مختلف به ويژه کشور هاي اسلامي و بقيه نيز به صورت صادرات خودرو هاي کامل خواهد بود .
                    وي با بيان اينکه صادرات و ايجاد سايت درخارج از کشور دشواري هاي بسياري دارد ، خاطر نشان ساخت : ايجاد يک سايت خارجي به اندازه يک سايت داخلي با ده برابر ظرفيت زحمت زيادي دارد اما اين مسيري که دنيا پيموده است . مهندس نجم الدين خاطر نشان ساخت : هريک ميليارد دلار صادرات ، دو ميليارد دلار به درآمد ناخالص داخلي مي افزايد و 23 هزار شغل دانش محور ايجاد مي کند . مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو ، سه رکن اصلي براي تحقق صادرات را الزامات اقتصادي ، سياسي و فرهنگي عنوان کرد و خاطر نشان ساخت : رسالت ايران خودرو صف شکني و تحقق اهداف چشم انداز 20 ساله است تاديگران نيز به تبعيت از اين شرکت حرکت کنند. وي افزود : ايران خودرو در پرتو همكاري هاي مشترك با خودروسازان معتبر خارجي و بهره گيري از فناوري هاي جديد در اين بخش مهم از صنعت به سوي آينده اي هدفمند كه متضمن موفقيت هاي جديد است قدم بر مي دارد. مهندس نجم الدين تاكيد كرد: شركت ايران خودرو همانند خودروسازان معتبر جهاني براي نيل به هدف هاي راهبردي خود در راستاي حضور در بازارهاي جهاني و دفاع از اعتبار صنعتي ايران در قالب برنامه هاي استراتژيك فعاليت هاي خود را پيگيري كرده است . وي اظهار داشت : ايران خودرو براي فراهم كردن زمينه هاي حضور در بازارهاي هدف صادراتي بسترهاي مناسبي را ايجاد كردكه از جمله آنها ايجاد زنجيره قطعه سازان ، شكل دهي به مركز طراحي خودرو، ارتقای ایمنی محصولات و کاهش مصرف سوخت و آلایندگی های زیست محیطی از جمله اين موارد است .
                    درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                    نظر

                    • نیکا
                      ستاره‌دار (۲)
                      • Nov 2011
                      • 2111

                      #55
                      وقتی درایران خریدازنیست بکجا چنین شتابان ؟؟؟

                      نظر

                      • مخبرالدوله
                        عضو فعال
                        • May 2012
                        • 5228

                        #56
                        قـیـمـت برخی خـودروها کـاهـش مـییـابـد
                        ایسنا نوشت: با آغاز عرضه خودروي رانا از هفته آينده انتظار ميرود قيمت برخي خودروها در بازار از جمله پژو 206 با كاهش همراه شود.

                        آفتاب: از ابتداي امسال به دنبال بحران نقدينگي خودروسازان و افت 50 درصدي توليد قطعه، توليد خودرو نيز در حدقابل ملاحظهاي كاهش يافت بهگونهاي كه طبق جديدترين آمارهاي وزارت صنعت، معدن و تجارت توليد انواع خودرو در پنج ماهه امسال با كاهش حدود 38 درصدي همراه بوده است و اين روند، رشد بالاي قيمت انواع خودرو در بازار آزاد را به دنبال داشته است.

                        در اين شرايط روز گذشته معاون وزير صنعت، معدن و تجارت از برنامهريزي براي افزايش توليد و عرضه خودرو براي كنترل و كاهش قيمت برخي خودروها در بازار خبر داده و اعلام كرد كه عرضه خودرو رانا از هفته آينده آغاز خواهد شد. وي پيش از اين نيز عنوان كرده بود كه با عرضه انبوه خودروي رانا بخشي از كاهش توليد پژو 206 جبران خواهد شد.

                        رانا دومين خودرو ملي توليدي ايران خودرو است كه در کلاس C و به صورت چهار در سدان صندوقدار توليد ميشود. اين خودرو اگرچه مشابه پژو 206 است، اما بدون هيچگونه وابستگي به خارج از كشور توليد خواهد شد. استاندارد آلايندگي اين خودرو يورو 4 و 5 خواهد بود.

                        برنامه توليد رانا در سال جاري 50 هزار دستگاه عنوان شده كه البته توليد آن تا سقف 200 هزار دستگاه در سال نيز قابل افزايش خواهد بود.
                        در اين شرايط به نظر ميرسد كه آغاز عرضه رانا آن هم در حجم انبوه بخشي از كاهش عرضه برخي ديگر از محصولات بهويژه پژو 206 را جبران كرده و كاهش قيمت اين خودروها در بازار را به دنبال خواهد داشت. پيش از اين نيز معاون امور صنايع و اقتصادي وزارت صنعت، معدن و تجارت قيمت فعلي برخي خودروها در بازار را كاذب دانسته و وعده داده بود كه با برنامهريزي صورت گرفته براي رشد توليد خودرو، قيمتهاي كاذب بازار كاهش خواهد يافت.

                        کد مطلب :

                        مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

                        نظر

                        • وحید 20
                          ستاره‌دار(98)
                          • Mar 2011
                          • 29911

                          #57
                          معاون اقتصادی ایران خودرو خبر فارس را تائید کرد

                          تصمیم ایران خودرو برای فروش بلوک ۳۳،۷۶درصدی بانک پارسیان قطعی شد

                          خبرگزاری فارس: معاون اقتصادی ایران خودرو از عرضه بلوک ۳۳،۷۶درصدی سهام خود در بانک پارسیان و آگهی عرضه سهام از طریق بورس تا 15 مهر خبر داد تا خبر هفته گذشته فارس تایید شود.




                          به گزارش خبرنگار فارس،درپی انتشار خبر "فروش بلوک 33 درصدی بانک پارسیان توسط ایران خودرو قوت گرفت" توسط گروه اقتصادی خبرگزاری فارس در سه شنبه گذشته ، معاون اقتصادی ایران خودرو این تصمیم و عرضه بلوک 76. 33 درصدی بانک پارسیان را تایید کرد.

                          براساس این گزارش،موضوع عرضه بلوک 33 درصدی سهام بانک پارسیان توسط گروه ایران خودرو از سال 88 مطرح است،اما به دلایلی این عرضه مهم و تاریخی در آن زمان انجام نشده و به زمان های دیگری موکول شد تا اینکه این روزها بار دیگر این موضوع نقل محافل خصوصا" سهامداران و کارگزاران شده است.

                          *جزئیات عرضه از زبان معاون اقتصادی ایران خودرو

                          در این رابطه علی مهری معاون اقتصادی ایران خودرو در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی گروه ایران خودرو گفت: تعداد سهام گروه صنعتی ایران خودرو بالغ بر چهار میلیون و 400 هزار سهم معادل 76. 33 درصد سهام بانک پارسیان است. وی اظهار داشت: باتوجه به تعداد و درصد سهام حداقل سه کرسی هیئت مدیره و در مواردی نیز با توجه به ترکیب سهامداران حاضر در مجمع و هماهنگی سایر سهامداران، چهار کرسی هیئت مدیره در اختیار دارنده سهام مذکور قرار می گیرد. مهری با اشاره به مبادله موافقتنامه فروش سهام با یک خریدار اظهار داشت: پس از آماده سازی سهام و رفع موانع عرضه و نیز تجمیع کدهای سهامداری مختلف گروه، نسبت به آگهی عرضه سهام از طریق بورس تا 15 مهرماه سال جاری اقدام خواهد شد. وی پیش بینی کرد:با توجه به جایگاه و جذابیت سهام بانک، استقبال خوبی از سهام توسط گروه های مختلف خریدار صورت گرفته و فروش سهام در یک فرآیند رقابتی خوب در بورس انجام شود. معاون اقتصادی ایران خودرو تصریح کرد: عملکرد بانک همواره طی سال های گذشته به سود مناسب منجر شده و سهامداران از آن بهره برده اند و بازدهی سهام بانک پارسیان در مقایسه با شاخص بازدهی بورس و شاخص بازدهی سهام بانک ها و موسسات مالی طی سال های گذشته همواره مناسب و مطلوب بوده است. مهری یادآورشد: چشم انداز سهام مذکور با توجه به قابلیت ها و توانمندی ها و مزیت های رقابتی آن بسیار روشن است. وی مهمترین مزیت بانک پارسیان را برخورداری از شبکه بازار مناسب با توجه به تعداد شعب، برند و جایگاه تجاری، وفاداری مشتریان، برخورداری از سیستم های مناسب در ارائه خدمات نوین بانکی، کارکنان شایسته و دیگر موارد عنوان کرد. معاون اقتصادی ایران خودرو تاکید کرد: واگذاری سهام بانک پارسیان در راستای سیاست های واگذاری سهام شرکت های گروه صنعتی ایران خودرو است که از دو سال گذشته شروع شده و منجر به واگذاری سهام تعدادی از شرکت های گروه به بخش خصوصی شده است که در این زمینه تاکنون سهام 12 شرکت به بخش خصوصی واگذار شده است. مهری تصریح کرد: با توجه به محدودیت های فعلی فضای کسب و کار و کارایی نامناسب بازارهای پولی و سرمایه ای در پاسخ گویی و تامین نقدینگی مورد نیاز صنعت، واگذاری سهام بانک پارسیان با هدف تمرکز منابع بر فعالیت های اصلی تولید و فروش و دست یابی به اهداف عملیاتی در مقطع فعلی در دستور کار مدیران شرکت قرار گرفته است.

                          * اثر فروش سهام بانک پارسیان بر سود آوری ایران خودرو

                          مهری با اشاره به تاثیر واگذاری سهام بر سود سهام گروه صنعتی ایران خودرو اضافه کرد: با توجه به پایین بودن قیمت تمام شده سهام بانک پارسیان برای شرکت های گروه صنعتی پیش بینی می شود واگذاری سهام مذکور سود مناسبی برای سهامداران شرکت ایران خودرو و آن دسته از شرکت های تابعه که سهام پارسیان را دارند، داشته باشد. وی افزود: از جمله این شرکت ها می توان به شرکت گسترش سرمایه گذاری با دارابودن بیش از 14 درصد سهام (مستقیم و غیر مستقیم)، سرمایه گذاری سمند با دارابودن 7 درصد و ایران خودرو دیزل با دارابودن 5 .2 درصد سهام اشاره کرد. معاون اقتصادی ایران خودرو پیش بینی کرد: با فروش سهام بانک پارسیان سود مناسبی از محل فروش سهام شرکت های مذکور به دست آید،البته سود نهایی با توجه به نتایج عملیات شرکت های گروه و سود حاصل از فروش سهام مذکور حاصل خواهد شد. مهری یادآورشد: این موضوع می تواند تاثیر مناسبی در قیمت سهام شرکت های دارنده سهام بانک به صورت مستقیم و غیر مستقیم در بورس داشته باشد.
                          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                          نظر

                          • سلطان زمان
                            کاربر فعال
                            • Jan 2011
                            • 176

                            #58
                            دوستان مطلع لطف ميكنن بگن كدوم زير مجموعه ها بيشتر منتفع ميشن از فروش پارسيان
                            @};- هميشه 20 درصد نقد جهت نوسان و كنترل قيمت سبد
                            پر سود باشيد و سالم @};-

                            نظر

                            • پرریسک
                              عضو فعال
                              • Feb 2012
                              • 6797

                              #59
                              در اصل توسط سلطان زمان پست شده است View Post
                              دوستان مطلع لطف ميكنن بگن كدوم زير مجموعه ها بيشتر منتفع ميشن از فروش پارسيان
                              در بالا اشاره شده ..

                              خودرو درسته دلار وتحریم برا این گروه دردسر شده ولی خوب این خبر میتونه تا 150 سهم رو ببره بشکنه تا 180 ...

                              نظر

                              • سلطان زمان
                                کاربر فعال
                                • Jan 2011
                                • 176

                                #60
                                جناب پر ريسك عزيز اگه خيال پردازي نباشه من به 240 هم فكر ميكنم
                                @};- هميشه 20 درصد نقد جهت نوسان و كنترل قيمت سبد
                                پر سود باشيد و سالم @};-

                                نظر

                                در حال کار...
                                X