ايران خودرو ( خودرو )

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • پرریسک
    عضو فعال
    • Feb 2012
    • 6797

    #61
    در اصل توسط سلطان زمان پست شده است View Post
    جناب پر ريسك عزيز اگه خيال پردازي نباشه من به 240 هم فكر ميكنم
    خگشتر منتظر بودم بالای 140 فرصت خرید بده ولی خوب در 20 درصد موراد وقتی سهمی روند صعود مگیره نمیشه خرید کرد وجا میزاره ...بارها این رو اشاره کردم ..سهمی در روند صعود هم نباشه خرید نمی کنم ..

    به همین خاطر تنها دلیل رشد گروه خودرو وخگستر و در این بره واین مقطع با این دلار فقط فروش بلوک پارسیان می دیدم ...خگستر با اون صف عظیم یک سهم نمیشه خرید کرد گفتیم چه کنیم ..دیروز بررسی کردم ایران خودرو بالای 135 روند صعود گرفته ..سهم شنارو رواحت هم میشه خرید کرد ..امروز مقداری از سبد رو فقط به خاطر بلکو پارسیان خرید کردم...

    حالا 240 ببینه که دیگه ما رو بسیار خوشحال می کنه نبینه همون 180 کافیه برامون ...امروز فروش بلوک رسما تایید شد واز فردا باید رالی سهم شدت بگیره ..

    نظر

    • بابک 52
      ستاره‌دار (27)
      • Mar 2011
      • 17028

      #62
      انبارهای قطعات ایران خودرو در حال خالی شدن است

      شنیده شده است کهمدتی است که شرکت ایران خودرو قیمت ماشین هایش را هر دو ماه یک بار افزایش می دهد. اما دیگراین امر برای مردم عادی شده و آن ها حساسیت های سابق شان نسبت به این امر را از دست داده اند.طبق همین شنیده انبارهای قطعات در حال خالی شدن هستند. گفته می شود سر کلاس های دوره ای برای مهندسان شرکت که از سراسر کشوردر آن شرکت می کنند نیز به این امر اشاره شده و گفته شده است که سال دیگر وضع بدتر هم می شود.شایان ذکر است مسئله ادامه تولید و امکان پرداخت حقوق کارگران ولو با تاخیر به یکی از معضلات صنایع بحران زده تبدیل شده که فشار تحریم ها و نالیاقتی و بی برنامگی وزرا و مدیران بی تجربه بیش از پیش آن ها را رو به نابودی برده است.
      The greater the risk ، The greater the reward

      هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

      نظر

      • بابک 52
        ستاره‌دار (27)
        • Mar 2011
        • 17028

        #63
        معاون اقتصادي ايران خودرو خبرداد:
        فروش بلوکي ۷۶. ۳۳ درصدي بانک پارسيان توسط ايران خودرو

        معاون اقتصادي ايران خودرو خبر از عرضه بلوک ۷۶. ۳۳ درصدي سهام بانک پارسيان داد.
        به گزارش ايکوپرس، دکتر علي مهري معاون اقتصادي ايران خودرو با بيان اين مطلب گفت: تعداد سهام گروه صنعتي ايران خودرو بالغ بر چهار ميليون و ۴۰۰ هزار سهم معادل ۷۶. ۳۳ درصد سهام بانک پارسيان است.

        وي اظهار داشت: باتوجه به تعداد و درصد سهام حداقل سه كرسي هيات مديره و در مواردي نيز با توجه به تركيب سهامداران حاضر در مجمع و هماهنگي ساير سهامداران، چهار كرسي هيات مديره در اختيار دارنده سهام مذكور قرار مي گيرد.

        مهري با اشاره به مبادله موافقت نامه فروش سهام با يك خريدار اظهار داشت: پس از آماده سازي سهام و رفع موانع عرضه و نيز تجميع كدهاي سهامداري مختلف گروه، نسبت به آگهی عرضه سهام از طريق بورس تا ۱۵ مهرماه سال جاری اقدام خواهد شد.
        وي پيش بيني کرد: با توجه به جايگاه و جذابيت سهام بانك، استقبال خوبي از سهام توسط گروه هاي مختلف خريدار صورت گرفته و فروش سهام در يك فرآيند رقابتي خوب در بورس انجام شود.

        معاون اقتصادي ايران خودرو تصريح کرد: عملكرد بانك همواره طي سال هاي گذشته به سود مناسب منجر شده و سهامداران از آن بهره برده اند و بازدهي سهام بانك پارسيان در مقايسه با شاخص بازدهي بورس و شاخص بازدهي سهام بانك ها و موسسات مالي طي سال هاي گذشته همواره مناسب و مطلوب بوده است.
        مهري يادآورشد: چشم انداز سهام مذكور باتوجه به قابليت ها و توانمندي ها و مزيت هاي رقابتي آن بسيار روشن است.
        معاون اقتصادي ايران خودرو مهم ترين مزيت بانک پارسيان را برخورداري از شبكه بازار مناسب با توجه به تعداد شعب، برند و جايگاه تجاري، وفاداري مشتريان، برخورداري از سيستم هاي مناسب در ارائه خدمات نوين بانكي، كاركنان شايسته و غيره عنوان کرد.
        معاون اقتصادي ايران خودرو تاكيد کرد: واگذاري سهام بانك پارسيان در راستاي سياست هاي واگذاري سهام شركت هاي گروه صنعتي ايران خودرو است كه از دو سال گذشته شروع شده و منجر به واگذاري سهام تعدادي از شركت هاي گروه به بخش خصوصي شده است كه در اين زمينه تاكنون سهام ۱۲ شركت به بخش خصوصي واگذار شده است.
        وي تصريح کرد: با توجه به محدوديت هاي فعلي فضاي كسب و كار و كارايي نامناسب بازارهاي پولي و سرمايه اي در پاسخ گويي و تامين نقدينگي مورد نياز صنعت، واگذاري سهام بانك پارسيان با هدف تمركز منابع بر فعاليت هاي اصلي توليد و فروش و دست يابي به اهداف عملياتي در مقطع فعلي در دستور كار مديران شركت قرار گرفته است.
        مهري با اشاره به تاثير واگذاري سهام بر سود سهام گروه صنعتي ايران خودرو اضافه کرد: با توجه به پايين بودن قيمت تمام شده سهام بانك پارسيان براي شركت هاي گروه صنعتي پيش بيني مي شود واگذاري سهام مذكور سود مناسبي براي سهامداران شركت ايران خودرو و آن دسته از شركت هاي تابعه كه سهام پارسيان را دارند، داشته باشد.

        وي افزود: از جمله اين شركت ها مي توان به شركت گسترش سرمايه گذاري با دارابودن بيش از ۱۴ درصد سهام (مستقيم و غير مستقيم)، سرمايه گذاري سمند با دارابودن ۷ درصد و ايران خودرو ديزل با دارابودن ۵ .۲ درصد سهام اشاره كرد.
        معاون اقتصادي ايران خودرو پيش بيني کرد: با فروش سهام بانک پارسيان سود مناسبي از محل فروش سهام شرکت هاي مذکور به دست آيد. البته سود نهايي با توجه به نتايج عمليات شركت هاي گروه و سود حاصل از فروش سهام مذكور حاصل خواهد شد.
        مهري يادآورشد: اين موضوع مي تواند تاثير مناسبي در قيمت سهام شركت هاي دارنده سهام بانك به صورت مستقيم و غير مستقيم در بورس داشته باشد.
        The greater the risk ، The greater the reward

        هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

        نظر

        • بابک 52
          ستاره‌دار (27)
          • Mar 2011
          • 17028

          #64
          خروج ايرانخودرو از پارسيان كليد خورد
          دیروز در گروه خودرویی هم شایعات موجود در مورد فروش سهام بانک پارسیان توسط گروه ایرانخودرو با تایید رسمی همراه شد. دیروز معاون اقتصادی ایران خودرو از عرضه سهام بلوکی33/76 درصدی سهام بانک پارسیان خبر داد.
          به گزارش بورس24، علی مهری افزود: تعداد سهام گروه صنعتی ایران خودرو بالغ بر چهار میلیون و 400 هزار سهم معادل 33/76 درصد سهام بانک پارسیان است.
          وی اظهار کرد: باتوجه به تعداد و درصد سهام حداقل سه کرسی هیات مدیره و در مواردی نیز با توجه به ترکیب سهامداران حاضر در مجمع و هماهنگی سایر سهامداران، چهار کرسی هیات مدیره در اختیار دارنده سهام مذکور قرار میگیرد.او با اشاره به مبادله موافقتنامه فروش سهام با یک خریدار اظهار کرد: پس از آمادهسازی سهام و رفع موانع عرضه و نیز تجمیع کدهای سهامداری مختلف گروه، نسبت به آگهی عرضه سهام از طریق بورس تا 15 مهرماه سال جاری اقدام خواهد شد.
          در همین رابطه امیرحمزه مالمیر درگفتوگو با فارس، در برابر این سوال که با توجه به قطعی شدن تصمیم ایران خودرو برای فروش بلوک 76/33 درصدی بانک پارسیان (که ديروز از سوی معاون اقتصادی ایران خودرو تایید و اعلام شد)، آیا نماد این شرکت به دلیل اثر سودآوری بسته میشود یا خیر؟ اظهار داشت: فعلا خیر. چرا که پیش از این هم یکی دو بار بحث فروش این بلوک توسط ایران خودرو مطرح شده بود، اما به دلایلی انجام نشد.
          در همین حال وضعیت نامناسب صنعت خودرو دیروز نیز در رسانهها منعکس بود.
          دبیر انجمن خودروسازان ایران از اقدام نکردن سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان برای ابلاغ قیمتهای جدید برخی محصولات پارس خودرو انتقاد کرد.
          احمد نعمتبخش اظهار کرد: شرکت پارس خودرو از بیستم اردیبهشت ماه امسال در مکاتباتی با سازمان حمایت درخواست افزایش قیمت برخی محصولاتش را ارسال کرده است.
          وی ادامه داد: در نهایت در جلسه کمیته قیمتگذاری خودرو در 25 مرداد ماه به دلیل وجود نقص در برخی اطلاعات شرکت پارس خودرو، این کمیته موافقت کرد که در تاریخ 28 مرداد شرکت پارس خودرو این اطلاعات را ارائه و پس از آن قیمتهای جدید برخی محصولات این شرکت اعلام و ابلاغ شود.
          دبیر انجمن خودروسازان ایران افزود: در این شرایط با وجود گذشت حدود یک ماه از آن زمان تاکنون این وعده محقق نشده و سازمان حمایت از ابلاغ قیمتهای جدید برخی محصولات پارس خودرو خودداری کرده است.
          وی اظهار کرد: در حال حاضر تولید برخی محصولات شرکت پارس خودرو از جمله وانت پیکاپ و تندر90 با قیمتهای فعلی ضررده شده است و از آن سو نیز با وجود اعلام قیمتهای جدید خودروهای تیانا و قشقایی از سوی این شرکت، این قیمتها هنوز در سامانه 124 ثبت و اعلام رسمی نشده است. همچنین انتشار آمار جدید در مورد تولید خودرو در کشور نشان از تداوم افت تولید داشت. طبق این آمار، تولید خودرو درمردادماه امسال 4/43 درصد و در مجموع پنج ماهه امسال 36 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.در مرداد امسال در مجموع 57 هزار و 110 دستگاه خودروی سواری تولید شده که در مقایسه با مرداد سال قبل 42 درصد و نسبت به تیرماه امسال 17 درصد کاهش را نشان میدهد.در پنج ماهه امسال در مجموع 350 هزار و 703 دستگاه خودرو سواری در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 6/36 درصد کاهش را نشان میدهد.
          مردادماه امسال مجموع تولید خودرو سواری در گروه صنعتی ایران خودرو 25 هزار و 559 دستگاه بوده که نسبت به مرداد سال قبل 5/36 درصد و نسبت به تیرماه امسال 38 درصد کاهش را نشان میدهد. در این ماه مجموع تولید سواری در گروه خودروسازی سایپا نیز 14 هزار و 735 دستگاه بوده که نسبت به مرداد سال قبل 7/51 درصد و نسبت به تیرماه امسال 13 درصد کاهش داشته است.
          طبق آمار انجمن خودروسازان ایران، شرکتهای خودروسازان بم، تاپکو، بنرو، زاگرس خودرو و سناباد خودرو توس و مرتب در مرداد ماه امسال تولید نداشتهاند. در مرداد ماه امسال خودروسازی راین 38 دستگاه خودرو سواری تولید کرده که نسبت به مرداد سال قبل 4/77 درصد کاهش نشان میدهد.
          در گروه خودرویی دیروز نماد ایران خودرو شاهد یک معامله بلوکی بود که این معامله احتمالا توسط سرمایهگذاری رنا و با هدف تجمیع سهام این شرکت در ایران خودرو انجام شده است.


          The greater the risk ، The greater the reward

          هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

          نظر

          • rajabnejad
            عضو فعال
            • Jan 2012
            • 4331

            #65
            شنیده شده در پی قطعی شدن فروش بلوک 33.76 درصدی بانک پارسیان توسط شرکت ایران خودرو و شرکتهای تابعه اش، اثرات معامله فوق نزدیک به 1000 ریال بر سود تلفیقی ایران خودرو خواهد افزود. این معامله توسط معاون اقتصادی شرکت ایران خودرو اعلام شده ولی تردیدها در باره عملی شدن آن هنوز وجود دارد. سازمان بورس لزومی به توقف نماد ایران خودرو ندیده و سهام این شرکت حتی در صورت عرضه بلوک وپارس باز خواهد بود. ذکر این نکته مهم حائز اهمیت است که با فروش بلوک وپارس، سود قابل تقسیم این بانک در سال مالی جاری و سالهای آتی از مجموع درآمدهای ناشی از سرمایه گذاریهای ایران خودرو شرکتهای تابعه آن خواهد کاست. از دیگر سو، با افزایش شدید نرخ ارز و عبور ارزش دلار از مرز 2500 تومان، ایران خودرو به غیر از اثرات سود غیر قابل تکرار این معامله، از حیث عملیاتی نه تنها قادر به تحقق سود اعلامی 371 ریالی خود نمی باشد بلکه دچار زیان نیز خواهد گردید چرا که ایران خودرو شرکتی واردات محور بوده و موازنه ارزی این شرکت به شدت منفی است. بنابراین، با توجه به متغیر بودن موضوع فروش بلوک بانک پارسیان برای ایران خودرو، مطالعات و بررسی های کارشناسانه نشان می دهد خودرو قادر به کسب انتظارات سهامداران خود در سالجاری نخواهد بود و از لحاظ بنیادی در شرایط نامطلوبی قرار دارد.
            هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

            نظر

            • پرریسک
              عضو فعال
              • Feb 2012
              • 6797

              #66
              در اصل توسط rajabnejad پست شده است View Post
              شنیده شده در پی قطعی شدن فروش بلوک 33.76 درصدی بانک پارسیان توسط شرکت ایران خودرو و شرکتهای تابعه اش، اثرات معامله فوق نزدیک به 1000 ریال بر سود تلفیقی ایران خودرو خواهد افزود. این معامله توسط معاون اقتصادی شرکت ایران خودرو اعلام شده ولی تردیدها در باره عملی شدن آن هنوز وجود دارد. سازمان بورس لزومی به توقف نماد ایران خودرو ندیده و سهام این شرکت حتی در صورت عرضه بلوک وپارس باز خواهد بود. ذکر این نکته مهم حائز اهمیت است که با فروش بلوک وپارس، سود قابل تقسیم این بانک در سال مالی جاری و سالهای آتی از مجموع درآمدهای ناشی از سرمایه گذاریهای ایران خودرو شرکتهای تابعه آن خواهد کاست. از دیگر سو، با افزایش شدید نرخ ارز و عبور ارزش دلار از مرز 2500 تومان، ایران خودرو به غیر از اثرات سود غیر قابل تکرار این معامله، از حیث عملیاتی نه تنها قادر به تحقق سود اعلامی 371 ریالی خود نمی باشد بلکه دچار زیان نیز خواهد گردید چرا که ایران خودرو شرکتی واردات محور بوده و موازنه ارزی این شرکت به شدت منفی است. بنابراین، با توجه به متغیر بودن موضوع فروش بلوک بانک پارسیان برای ایران خودرو، مطالعات و بررسی های کارشناسانه نشان می دهد خودرو قادر به کسب انتظارات سهامداران خود در سالجاری نخواهد بود و از لحاظ بنیادی در شرایط نامطلوبی قرار دارد.
              بابا ما هم میدونم گروه خودرو اوضاع خرابه ..ولی این بلوک دیگه اونقدر ارزشمند هست که سهم رو تا 180 ببره ..حالا دیگه این سایت تحلیل اگه جا موندی دیگه ایه یاس نخون ..با ایه یاس خوندن شما این سهم منفی نمیشه ...

              در ضمن از کجا معلوم تا چند وقت دیگه توافق نیشه ...اونوقت تحریمها برداشته بشه ....

              فعلا اوضاع دلار خرایه ولی بام میگم بلکوش اونقدر ارزمند هست کمه سهم رو تا 180 حداقل ببره ..از رالی لذبت ببرید ..

              نظر

              • محسن مختاری
                عضو فعال
                • Oct 2011
                • 663

                #67
                شمارش ایران خودرو رو بدین صورت می دونم :



                زیر موجهای موج (4) :



                انتظار دارم قیمت جهت تکمیل موج (5) طی 14 ماه آتی ابتدا به 270 و سپس به 330 برسه

                نظر

                • پرریسک
                  عضو فعال
                  • Feb 2012
                  • 6797

                  #68
                  در اصل توسط پرریسک پست شده است View Post
                  بابا ما هم میدونم گروه خودرو اوضاع خرابه ..ولی این بلوک دیگه اونقدر ارزشمند هست که سهم رو تا 180 ببره ..حالا دیگه این سایت تحلیل اگه جا موندی دیگه ایه یاس نخون ..با ایه یاس خوندن شما این سهم منفی نمیشه ...

                  در ضمن از کجا معلوم تا چند وقت دیگه توافق نیشه ...اونوقت تحریمها برداشته بشه ....

                  فعلا اوضاع دلار خرایه ولی بام میگم بلکوش اونقدر ارزمند هست کمه سهم رو تا 180 حداقل ببره ..از رالی لذبت ببرید ..
                  در کل بعضی از این سایتها خیلی عقب هستن ..اون زمان که قزوین 300 بود داد زدیم اقا بخرید همین سایتها گفتن شکر اله دلار مرجع میدن واز این حرفها ..والان در قیمت 1000 قزوین تازه یادشون افتاده قزوین سهم خوبیه ...

                  در خودرو هم بابا این بلوک به خدا ارزشمند هست ..حداقل یه 30 درصد باید سهم رو ببره بالا ..ولی خوب همین سایتها تازه رو 180 میان از خوبیها ایران خودرو میگن ..صبر می کنم ..

                  نظر

                  • بابک 52
                    ستاره‌دار (27)
                    • Mar 2011
                    • 17028

                    #69
                    در حوزه خودرو، افت 30 درصدي توليد ايران خودرو در پنج ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تاملبرانگيز است. شگفتي در جايي به اوج ميرسد که به آمار افت توليد سايپا در همين مدت نيز توجه کنيم. جالب اين است که حتي در مورد محصولات داخلي نظير پرايد هم نصف شدن تيراژ توليد به چشم ميخورد.

                    مشکلات خودروسازان در سال جاري به علت جهش بيرويه هزينه مواد اوليه و کمبود سرمايه در گردش رو به فزوني گذاشته است.

                    در حالي که به نظر ميرسد هيچ راهحل فوري براي حل اين چالش در کوتاهمدت وجود نداشته باشد، خبر فروش بلوک سهام بانک پارسيان تحولي مثبت براي گروه ايرانخودرو بود.

                    برخي گمانهزنيهاي غيررسمي از ارزش حداقل 1500ميليارد توماني اين بلوک مديريتي و امکان کسب سود بيش از 1000 ميليارد توماني براي ايران خودرو (بيش از
                    113 تومان به ازاي هر سهم گروه) از محل فروش اين دارايي حکايت دارد که ميتواند مرهمي جدي بر مشکلات نقدينگي مجموعه «خودرو» باشد.

                    منبع : روزنامه دنیای اقتصاد
                    The greater the risk ، The greater the reward

                    هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                    نظر

                    • وحید 20
                      ستاره‌دار(98)
                      • Mar 2011
                      • 29911

                      #70
                      مصريان، مدير ارتباطات و امور بين الملل گروه صنعتي ايران خودرو شد

                      يکشنبه، 2 مهر 1391
                      ساعت: 09:25
                      Sunday, September 23, 2012
                      كد خبر: 190212

                      به گزارش خبر خودرو، طي حكمي از سوي مهندس نجم الدين، مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو، علي مصريان مدير ارتباطات و امور بين الملل اين گروه صنعتي شد. در بخشي از اين حکم آمده است، "انتظار دارد با بهره گيري از تمام امکانات، قابليت ها و توانائيها درساماندهي و انسجام امور درمديريت مزبور به نحوي اقدام نماييد که چشم انداز، اهداف و برنامه هاي شرکت دراين مديريت به منصه ظهور برسد. همچنين اميداست با اتکال به خداوند متعال و با هماهنگي و همکاري قائم مقام ها، معاونين، مديران و ساير دست اندرکاران درسطح گروه صنعتي ايران خودرو درنيل به اهداف و انجام امور محوله موفق باشيد." گفتني است، علي مصريان پيش از اين به عنوان رئيس اداره اطلاع رساني گروه صنعتي ايران خودرو فعاليت مي کرد و از خردادماه سال جاري سرپرستي مديريت ارتباطات و امور بين الملل اين گروه صنعتي را بر عهده داشت، وي فارغ التحصيل مهندسي نرم افزار کامپيوتر بوده و بيش از هفت سال سابقه فعاليت مطبوعاتي در رسانه هاي مختلف کشور دارد.
                      درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                      توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                      نظر

                      • وحید 20
                        ستاره‌دار(98)
                        • Mar 2011
                        • 29911

                        #71
                        تحقیق و تفحص از ایران خودرو کلید خورد

                        نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام اینکه فروش سایپا و ایران خودرو در حالی متوقف شده که این اقدام غیرقانونی است، گفت: خودروسازان خواهان افزایش قیمت هستند و به همین علت محصول عرضه نمی‎کنند؛ در همین راستا مجلس طرح تحقیق و تفحص از ایرانخودرو را در دستور کار دارد.


                        عزیز اکبریان در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد: سایپا و ایران خودرو محصولات خودر را از اواسط هفته گذشته به بازار ارائه نمیدهند و این اقدام کاملاً خلاف قانون است. نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید با عواملی که عرضه خودرو به بازار را متوقف کردهاند به شکل جدی برخورد قضایی و امنیتی شود. وی با بیان اینکه مجلس هم به وظایف نظارتی خود در این زمینه استفاده میکند، افزود: امروز کیفیت خودروهای داخلی بسیار کاهش پیدا کرده در حالی که کمیت و قیمت خودروها به شدت افزایش داده است. اکبریان یادآور شد: ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو هر جا بخواهند سرمایه گذاری میکنند ووقتی با کمبود منابع مواجه میشوند در انتظار کمک دولت هستند و سپس با افزایش قیمت ها پول قطعه سازان را هم پرداخت نمیکنند. نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تحقیق و تفحص در خصوص شرکت خودروسازی ایران خودرو خبر داد و گفت: تحقیق و تفحص از ایران خودرو به زودی اجرایی میشود./
                        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                        نظر

                        • وحید 20
                          ستاره‌دار(98)
                          • Mar 2011
                          • 29911

                          #72
                          لزوم تخصیص ارز مرجع به خودروسازان به منظور کاهش هزینه های سرباز تولید

                          جمعه، 7 مهر 1391
                          Friday, September 28, 2012
                          كد خبر: 190619

                          به گزارش خبر خودرو،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در شرایط کنونی بازار کشور هم اکنون امکان تثبیت نرخ ارز وجود ندارد، گفت: چنانچه این امر محقق گردد و نرخ ارز در کشور ثابت شود، تاثیری را بر کاهش هزینه های سربار تولید شرکت های خودروساز نخواهد گذاشت. امید کریمیان در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ضمن بیان مطلب فوق، افزود: تثبیت نرخ ارز در بازارهای رقابتی از کاربرد اجرایی برخوردار نیست . وی بالا بودن هزینه تامین مواد اولیه را به عنوان مهمترین عامل در افزایش قیمت هزینه های سربار تولید در واحدها و مجموعه های صنعتی نظیر صنعت قطعه و خودروسازی دانست و اظهار داشت: چنانچه مواد اولیه مورد نیاز این واحدهای صنعتی با قیمت و کیفیتی مناسب در اختیار آنها قرار گیرد بدون شک می تواند تاثیر قابل ملاحظه ای را در بهبود کیفیت محصولات گروه خودرویی و در نهایت کاهش هزینه های سرباز تولید داشته باشد. نماینده منتخب دوره نهم مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود متذکر شد: در این خصوص می توان به نقش غیر قابل انکار ارائه ارز مرجع به این واحدهای صنعتی در کاهش هزینه های نهایی تولید و در نهایت کاهش قیمت محصولات گروه خودرویی اشاره نمود . کریمیان همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه شعار سال جاری حمایت از تولی ملی ،کار و سرمایه ایرانی است از اینرو نیاز به حمایت از صنعتگران عرصه صنعت با اتکا بر اعطای تسهیلاتی ویژه نظیر ارز مرجع ،به شدت احساس می شود. وی در پایان در خصوص افزایش قیمت محصولات گروه خودرویی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت خودرو در نهایت موجب کاهش تقاضا و روکود بازار خودرو خواهد شد.
                          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                          نظر

                          • وحید 20
                            ستاره‌دار(98)
                            • Mar 2011
                            • 29911

                            #73
                            شرايط مزايده سهام پارسيان توسط ايران خودرو

                            شنبه، 8 مهر 1391
                            ساعت: 11:17
                            Saturday, September 29, 2012
                            كد خبر: 190771


                            به گزارش خبر خودرو، شركت ايران خودرو به وكالت از شركت هاي تابعه گروه صنعتي ايران خودرو در نظر داردبلوك سهام مديريتي خوددر بانك پارسيان راكه معادل 7 .33 درصد مجموع سهام اين بانك است، به صورت يك جااز طريق مزايده در بورس واگذار كند.
                            در اين راستا، آگهي اطلاع رساني عرضه سهام پارسيان از هشتم تا 12 مهر ماه 91 در روزنامه هاي کثير الانتشارچاپ خواهد شد.
                            اين گزارش حاكي است كه پس از انجام تشريفات قانوني سهام مذكور به تعداد چهار ميليارد و 454 ميليون و 339 هزار و 110 سهم به قيمت پايه هر سهم 4001 ريال به صورت بلوكي از طريق بورس اوراق بهادار عرضه خواهد شد. شرايط فروش سهام مذكور نقد و اقساط بوده كه 50 درصد آن نقد و 50 درصد نيز اقساط سه ماه است.
                            در اين رابطه تاريخ قطعي عرضه سهام ايران خودرو در بانك پارسيان، در اطلاعيه عرضه بورس مشخص خواهد شد و تمامي شركت ها، سازمان ها و اشخاص حقيقي و حقوقي داخلي و خارجي متقاضي براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانند در ساعت اداري با شماره تلفن 48223590 تماس گرفته و يا با دورنگار شماره 48223519 مكاتبه كنند.
                            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                            نظر

                            • roozbeh
                              عضو جدید
                              • May 2011
                              • 6

                              #74
                              روز سرنوشت ساز برای خودروسازان
                              گروه خودرو- در روزهایی که مردم افزایش قیمتها را در کالاهای اساسی احساس میکنند، مشخص نیست سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان چه اصراری بر مخفی نگه داشتن افزایش قیمت خودروهای داخلی دارد.
                              به گواه منابع آگاه، قرار است امروز بعدازظهر جلسهای بسیار مهم و حساس در سازمان حمایت برگزار و قیمتهای پیشنهادی خودروسازان برای اعمال در لیست فروش محصولاتشان مورد بررسی قرار گیرد. مسوولان سازمان حمایت اما نه تنها حرفی از افزایش قیمتهای احتمالی به میان نمیآورند، بلکه حتی برگزاری جلسه تعیین قیمت طی امروز بعدازظهر را نیز منکر میشوند، حال آنکه منابع آگاه از قطعیت برگزاری جلسه موردنظر صحبت به میان میآورند.


                              در این شرایط باید از سازمان حمایتیها به خصوص مدیرکل دفتر کالاهای فلزی و معدنی این سازمان پرسید دلیل عدم اطلاعرسانی در مورد قیمت خودروهای داخلی و اصرار بر اینکه قرار نیست جلسهای برگزار و خودرویی گران شود، چیست ؟ سازمان حمایت طوری با بحث افزایش قیمت خودرو برخورد میکند گویا مشتریان هیچ وقت متوجه گران شدن خودروهای داخلی نخواهند شد، حال آنکه شرایط اقتصادی این روزهای کشور سبب شده مردم کوچکترین افزایش قیمتها را نیز احساس کنند، چه رسد به خودرو که تورم آن میلیونی بوده و خواهد بود. به نظر میرسد خودروسازان هم راضی به مخفی نگه داشتن اخبار مربوط به افزایش قیمت محصولاتشان نیستند، زیرا از یک سو دلایل کافی برای گران شدن خودروها دارند (افزایش نرخ ارز، تورم عمومی، محدودیتهای بینالمللی و...) و از سوی دیگر ترجیح میدهند مشتریان به تدریج افزایش قیمتها را احساس کنند نه ناگهانی و شوک آور.
                              افزایش قیمت خودرو با توجه به رشد هزینههای تولید، اتفاقی اجتناب ناپذیر به حساب میآید که دیر و زود دارد اما سوخت و سوز نه، بنابراین اگر سازمان حمایت به جای تکذیب برگزاری جلسات کمیته قیمتگذاری و افزایش قیمتها، اطلاعرسانی دقیقی انجام داده و بابت رشد قیمت خودرو توضیح لازم را به مشتریان بدهد، آنها نیز با توجه به شرایط اقتصادی این روزهای کشور حداقل تا حدی گرانی خودروها را خواهند پذیرفت.
                              امروز، جلسه سرنوشتساز در سازمان حمایت
                              اما در شرایطی که خودروسازان مدت هاست درخواست افزایش قیمت محصولات خود را به سازمان حمایت ارائه کرده و حتی سایت فروش خود را به بهانه تعیین قیمتهای جدید بستهاند، امروز قرار است کمیته قیمتگذاری سازمان حمایت تشکیل جلسه داده و درخواست خودروسازان را مورد بررسی قرار دهد. جلسه امروز سازمان حمایت بسیار سرنوشتساز خواهد بود و تعیین قیمتهای جدید اثر مستقیمی بر اوضاع بازار و حتی تولید خودروسازان خواهد گذاشت. خودروسازان معتقدند با افزایش قیمت محصولاتشان میتوانند اوضاع تولید را تا حدی عادی کرده و با عرضه محصول به بازار، قیمتها را پایین بیاورند. این در حالی است که گفته میشود آنها بسیاری از خودروهای تولیدی را در کف کارخانه نگه داشته و برای عرضهشان منتظر نظر نهایی سازمان حمایت در مورد قیمتهای جدید هستند.
                              هرچند برای مشخص شدن نتایج قطعی جلسه امروز باید تا غروب صبر کرد، اما با توجه به قیمتهایی که خودروسازان به سازمان حمایت پیشنهاد دادهاند، به نظر میرسد قیمت خودروهای داخلی رشد شاید بیسابقهای را تجربه کند. گفته میشود قیمت خودروهای داخلی افزایشی حداقل سه میلیون تومانی را تجربه خواهد کرد. ظاهرا قرار است برای بسیاری از خودروهای داخلی افزایش قیمتی کلی لحاظ شود و برای برخی خودروها نیز که شرایط خاصتری دارند (مانند تندر-90)، افزایش قیمتی جداگانه نیز در نظر گرفته شود.
                              آن طور که خبر میرسد، ایران خودروییها برای محصولاتی مانند پژو 206، تندر-90، سمند، پژو 405 و پارس درخواست افزایش قیمت دادهاند که در این بین، تندر-90 بیشترین رشد را به خود اختصاص داده است. همچنین سایپا و پارس خودرو نیز قصد افزایش قیمت پراید، تیبا، مگان و ماکسیما را دارند و در این بین به نظر میرسد مگان افزایش قیمتی بیش از سایر خودروها خواهد داشت.
                              خودروسازان قصد دارند مدل e2 تندر-90 را حدود چهار میلیون تومان گران کنند و قیمت نوع e1 آن را نیز همین حول و حوش افزایش دهند. همچنین ایران خودروییها برای پژو 206 نیز افزایشی 5/3 میلیون تومانی را در نظر گرفتهاند و پژو 207 نیز همین حدود تغییر قیمت خواهد داشت.
                              اما به گفته منابع آگاه، قرار است سمند نیز حدود دو میلیون تومان گران شود و پژو 405 و پارس نیز به ترتيب یک میلیون و 3/1 ميليون تومان افزایش قیمت داشته باشند. در بین دیگر محصولات ایران خودرو، سوزوکی گرندویتارا نیز افزایش قیمت را تجربه خواهد کرد منتها چون خودرویی لوکس و بالای 45 میلیون تومان است، ایران خودرو میتواند بدون کسب مجوز از سازمان حمایت، قیمت آن را افزایش دهد. در حال حاضر ویتارا در مدل فول خود قیمتی برابر با 81 میلیون تومان دارد که اگر ایران خودرو بخواهد از سیاست «تعیین قیمت بر اساس حاشیه بازار» استفاده کند، قیمت ویتارا در نمایندگیها به بالای 75میلیون تومان خواهد رسید.
                              اما به گفته منابع آگاه پارس خودرو نیز افزایش قیمتی بیش از 10 میلیون تومان را برای مگان در نظر گرفته و میخواهد قیمت این محصول را به بالای 50 میلیون تومان در نمایندگیها برساند. گفته می شود رنو به عنوان مالک برندهای تندر-90 و مگان، تهدید کرده در صورت عدم افزایش قیمت این دو خودرو، تولید آنها را در ایران متوقف کند. این شرکت از خودروسازان خواسته تا افزایشی 60 الی 70 درصدی را در قیمت تندر-90 و مگان لحاظ کنند، زیرا با قیمت فعلی یورو دیگر امکان تولید این دو محصول وجود ندارد. رنوییها مدعی شدهاند که برای تولید هر خودرویی در ایران حدود یک هزار و 500 یورو (بیش از شش میلیون تومان) ضرر میدهند.
                              جدای از موضع رنو، خودروسازان عنوان میکنند با مشکلات دیگری نیز روبهرو هستند و مجموع آنها سبب شده هزینه تولید افزایشی چشمگیر داشته باشد. هزینه تولیدی که خودروسازان به آن استناد میکنند شامل موارد مختلفی میشود که از جمله مهمترین آنها میتوان به نوسان نرخ ارز، اجرای فاز اول قانون هدفمندی یارانهها، تورم عمومی و محدودیتهای بینالمللی اشاره کرد. از دید خودروسازان، هر یک از اینها اثر خاص خود را بر رشد هزینه تولید و در نهایت قیمت خودرو گذاشته و میگذارند؛ بنابراین دولت باید در عوض آنها با افزایش قیمتها موافقت کند. به نظر میرسد برگ برنده خودروسازان در جلسه امروز، افزایش شدید نرخ ارز است، موضوعی که آنها امیدوارند به واسطه آن، مسوولان کمیته قیمتگذاری را برای افزایش قیمتها مجاب کنند.
                              در حال حاضر «یورو» و «دلار» دو واحد پولی اصلی برای تامین قطعات خودروسازی کشور به شمار میروند و اتفاقا افزایش قیمتی شدید را نیز طی یکی دو ماه گذشته به خود دیدهاند. در حال حاضر یورو به عنوان واحد پولی که قطعات خودروهایی مانند پژو 206 و تندر-90 و مگان به واسطه آن تامین میشوند، قیمتی حدود چهار هزار و 350 تومان دارد. وضعیت دلار نیز این روزها بسیار آشفته شده و برخی خودروها که به واسطه این واحد پولی قطعات شان تامین میشود، با رشد هزینه تولید روبهرو شدهاند.
                              وزارت صنعت و افزایش قیمتها
                              اما جلسه تعیین قیمت خودروها در شرایطی قرار است امروز در سازمان حمایت برگزار شود که ظاهرا وزارت «صنعت، معدن و تجارت» نمیخواهد چندان در بطن این ماجرا حضور داشته باشد، مهدی غضنفری وزیر صنعت واکنشی متفاوت به این موضوع نشان داده است. وی در گفتوگو با خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه اختصاص نیافتن ارز مرجع به خودروسازان آنها را با مشکل مواجه کرده است، گفته انتظار ما از خودروسازان این بوده که به قیمتهای مصوبی که سال گذشته به تصویب رسیدهاست، پایبند باشند و در صورت گرانفروشی تفاوتی میان برخورد با گرانفروشان خودرو، لبنیات یا کالایی دیگر وجود ندارد.
                              وی تاکید کرده در جلساتی که اخیرا با خودروسازان کشور داشتیم، آنها بر این معتقد بودند با توجه به افزایش قیمت ارز و تاثیر آن بر مراحل مختلف تولید باید قیمت خودرو افزایش یابد.
                              به گفته غضنفری، ادعای خودروسازان بر این اساس است که ارز را خودروساز با واردات قطعات و همچنین مواد اولیه قطعهسازان هزینه میکنند؛ به همین علت افزایش قیمت ارز روی قیمت تمام شده خودروسازان تاثیر فراوانی داشته است. غضنفری اما در نهایت تاکید کرده هنوز سازمان حمایت فرمول افزایش قیمت نهایی خودروسازان را نهایی نکرده و در این شرایط تولیدکنندگان باید با سازمان حمایت جلسات فنی خودشان را افزایش دهند، تا نتیجه نهایی مشخص شود.
                              باید تا بعدازظهر امروز منتظر ماند و دید از دل جلسه سرنوشت ساز کمیته قیمتگذاری چه بیرون خواهد آمد و آیا خودروسازان میتوانند مجوز افزایش قیمت محصولاتشان را تا آن حد كه پیشنهاد دادهاند، کسب کنند؟
                              Rule 1: Buy Low, Sell High
                              Rule 2: Buy High,Sell Higher

                              نظر

                              • شبندر
                                عضو فعال
                                • Sep 2012
                                • 3598

                                #75
                                سلام صف فروش ايران خودرو به چه علت ايجاد شده ؟
                                دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

                                نظر

                                در حال کار...
                                X