کاربران گرامی بورسی، با توجه به تغییرات اخیر سایت در صورت وجود هر گونه مشکل در استفاده از سایت (درج پیام، عضویت و...) با ایمیل boursy.com[@]gmail.com در ارتباط باشید یا موضوع را در تاپیک «شما بگویید...» درج کنید.
۳۸۰ تمام، برا خریدار ۴۳۰ تموم میشه. ( تقریبا ۱۵۰ زیر قیمت بازار )
بنظرم عرضه ها در بورس کالا زیاد بشه و منظم صورت بگیره، قیمت بازار آزاد هم کم کم پایین خواهد اومد و در نهایت به 5 یا 10درصد بالای قیمت تموم شده بورس کالا خواهد رسید.
"مطالب و پست های ارسالی اینجانب به هیچ وجه توصیه به خرید یا فروش برای کسی نیست، صرفا نظرات شخصی اینجانب درمورد سهام بازاربورس می باشد والبته ممکنه تمامی اون مطالب اشتباه هم باشد"
بنظرم عرضه ها در بورس کالا زیاد بشه و منظم صورت بگیره، قیمت بازار آزاد هم کم کم پایین خواهد اومد و در نهایت به 5 یا 10درصد بالای قیمت تموم شده بورس کالا خواهد رسید.
البته اگر این طور بشه برای مصرف کننده ایده آل هست ...ولی با توجه به محدودیت های خرید ..اگر فاصله قیمتی اش با بازار کم بشه ...جذابیت خرید خودرو از بورس کم میشه ...ودرادامه خودروسازها محبور میشن خودرو ها و با شرایط وتسهیلات در اختیار خریداران بزارن
خيلي عالي
اينطوري پيش بريم حريفي براي سهامهاي حوزه خودرو وجود نداره.
از قطعه ساز بگير تا كارخونه.
مشتري دست به نقد داخلي .
و كمبود خودرو به نسبت جمعيت.
حتي ميشه تو بورس كالا قسطي هم فروخت.
البته با آرزوي بهبود كيفيت و خروج از مفهومي بنام لگن ساز.
آرام آرام به آخر کارم نزدیک می شوم و یقین دارم که آخرین تپش های قلبم در آخرین صفحه های کارم ثبت می شود و مرگ فقط مردی مرده را درخواهد یافت.سارتر
البته اگر این طور بشه برای مصرف کننده ایده آل هست ...ولی با توجه به محدودیت های خرید ..اگر فاصله قیمتی اش با بازار کم بشه ...جذابیت خرید خودرو از بورس کم میشه ...ودرادامه خودروسازها محبور میشن خودرو ها و با شرایط وتسهیلات در اختیار خریداران بزارن
تا اونجایی که من اطلاع دارم خودروسازها تا زمانی که عرضه ها رو در بورس کالا زیاد نکنند اجازه افزایش قیمت پایه فعلی بهشون رو نخواهند داد.
بالاخره بازار آزاد هم تا یه حدی کشش داره.شخصا اعتقاد دارم قیمت های فعلی بازار ازاد خیلی خیلی بالاست البته ریال هر روز ارزش خودش رو از دست میده ولی قیمت های فعلی در بازار ازاد قیمت های مصرف کننده نیست و قیمت های دلالی هست.
"مطالب و پست های ارسالی اینجانب به هیچ وجه توصیه به خرید یا فروش برای کسی نیست، صرفا نظرات شخصی اینجانب درمورد سهام بازاربورس می باشد والبته ممکنه تمامی اون مطالب اشتباه هم باشد"
با موافقت وزیر اقتصاد و سازمان بورس دیگه خودرو بورس کالایی میشه در کل
قیمت ها هم منصفانه میخوره
هنوز هیچی معلوم نیست باچ قیمتی عرضه بشه کل بحث قیمت چندتا ارگان بزرگ... رو قیمت گیردادن احتمال زیاد قیمتها نزدیک قیمت پایه مصوب بشه
مانند سایت سخت گیریها زیادتر برای خرید
هنوز هیچی معلوم نیست باچ قیمتی عرضه بشه کل بحث قیمت چندتا ارگان بزرگ... رو قیمت گیردادن احتمال زیاد قیمتها نزدیک قیمت پایه مصوب بشه
مانند سایت سخت گیریها زیادتر برای خرید
دیگه چی هیچی مشخص نیست
سازمان بورس موافق . مدیرعامل خودرو موافق . وزیر اقتصاد موافق . مجلس موافق . وزیر صمت هم نگفته موافق نیست
تا اونجایی که من اطلاع دارم خودروسازها تا زمانی که عرضه ها رو در بورس کالا زیاد نکنند اجازه افزایش قیمت پایه فعلی بهشون رو نخواهند داد.
بالاخره بازار آزاد هم تا یه حدی کشش داره.شخصا اعتقاد دارم قیمت های فعلی بازار ازاد خیلی خیلی بالاست البته ریال هر روز ارزش خودش رو از دست میده ولی قیمت های فعلی در بازار ازاد قیمت های مصرف کننده نیست و قیمت های دلالی هست.
...قیمت های بازار ...متعادل نیست ..تقاضای مصرفی زیرسایه تقاضای سرمایه گذاری و تورم انتظاری قرار گرفته ...افزایش قیمت کارخانه میتونه تقاضای دلالی رو کم کنه و افزایش حجم عرضه میتونه تقاضای مصرفی رو متعادل کنه ...برای تعادل بازار به نظر باید هردواین اقدامات همزمان باشه ...از یه طرف وقتی انتظار دارم مثلا قیمت فلزات ...ومواد اولیه در سال آینده بین ۳۰تا۴۰درصد افزایش داشته باشه .طبعا همین افزایش در قیمت خودرو منعکس خواهد شد حالا چه کارخانه افزایش قیمت بده چه بازار ...مشکل بازار عرضه هست بازار هرکاهش عرضه ای رو با ضریب افزایش قیمت جواب میده ...میشه همین وضعیتی که در وارداتی ها شاهدیم ...ارزش ذاتی هیچکدام از خودروهای داخلی و خارجی این نیست وقیمت های فعلی بازار نسبی و الاکلنگی هست ...یه مشکل بازار خودرو این هست که فعالینش مثل بورسی ها ماشین حساب دست نمی گیرند مثلا بگن الان خودرو با دلار ۶۰ تومان پرایس شده ..دیگه دلار ۴۰ تومانی الان نهایت سال دیگه ۶۰ تومان هم بشه ..دیگه قیمت همین قیمتای فعلی باید باشه ...اونا بیشتر تحت تاثیر تقاضای سرمایه گذاری ..حجم عرضه ...اخبار واردات وقیمت های نسبی هستن
تلاش برخی صاحبان قدرت برای تخریب عرضه خودرو در بورس کالا/ بورس قیمت خودرو را متعادل میکند
کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر ضرورت عرضه خودرو در بورس کالا برای تعدیل قیمت آن، گفت: با عرضه خودرو در بورس منافع برخی سودجویان و صاحبان قدرت به خطر افتاده است بنابراین تلاش میکنند عرضه خودرو را در بورس متوقف کنند.
احسان بیگی در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در بررسی ابعاد عرضه خودرو در بورس کالا اظهار داشت: این حقیقیت وجود دارد که با عرضه خودرو در بورس کالا منافع عدهای به خطر افتاده است بنابراین تلاش میکنند تا عرضه خودرو در بورس کالا متوقف شود.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به مابهالتفاوت قیمت عرضه خودرو در بورس کالا با قیمت کارخانه، افزود: این مابهالتفاوت رقم قابل توجهی است که پیش از این به عدهای سودجو میرسید اما با توجه به عرضه خودرو در بورس کالا اکنون این پول به آنها نمیرسد و بنابراین برای توقف عرضه خودرو در بورس کالا تلاش میکنند.
وی بیان داشت: وقتی اتفاق مثبتی در بازار به عنوان مثال بازار خودرو رخ میدهد و دست مافیا و دلالان از سودهای بادآورده قطع میشود، افرادی که تا پیش از آن این منافع را حاصل میکردند و اتفاقا دارای قدرت هم هستند اقدام به سنگاندازی در مقابل اقدام مثبت انجام شده میکنند.
این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: با عرضه خودرو در بورس کالا نیز شاهد اتفاقات مثبتی در بازار خودرو بودیم و تا حدودی تعادل قیمت حاصل شده بود اما عدهای که دستشان از سودهای بادآورده کوتاه شده است، اعمال نفوذ میکنند تا از عرضه خودرو در بورس کالا جلوگیری کنند. * با مکانیزم عرضه و تقاضا در بورس خودرو به قیمت تعادلی میرسد
وی با بیان اینکه امیدواریم عرضه خودرو در بورس کالا متوقف نشود، اظهار داشت: بازار هوشمند است و وقتی قیمتی باز میشود و عرضه و تقاضا قیمت یک کالا را تعیین میکند قطعا یک روز قیمت تعادلی به دست میآید.
بیگی اظهار داشت: البته ممکن است در حال حاضر قیمت های کشف شده خودرو در بورس کالا هیجانی باشد اما با استمرار این موضوع و بهرهگیری از مکانیزم عرضه و تقاضا قیمت تعادلی خودرو نیز حاصل میشود. * خرید سهمیه کارت ملی افراد توسط دلالان برای ثبتنام خودرو
وی به ثبت بیش از 9 میلیون تقاضای خرید خودرو از ایران خودرو در مرحله جدید عرضه این خودروساز اشاره کرد و گفت: عرضه خودرو به شیوه قرعهکشی ابهاماتی داشته است، در این شیوه عرضه، عدهای که پول دارند و به دنبال سود هستند با خرید سهمیه کارت ملی افرادی که پولی برای خرید خودرو ندارند اقدام به خرید خودرو میکنند تا در صورت برنده شدن سودهای کلانی را بهدست آوردند، پیش از این فرد یا افرادی تعداد بسیار زیادی سهمیه کارت ملی خریداری کردهاند و در قرعهکشی نیز تعداد زیادی خودرو برنده شده است و به این ترتیب سودهای هنگفتی را از این شیوه عاید خود کرده است.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: بنابراین در شیوه عرضه خودرو به صورت قرعهکشی مسائل و مشکلات حل نشدهای است که در بستر بورس با توجه به شفافیت شاهد این موارد نخواهیم بود.
وی اظهار داشت: همین تقاضای بیش از 9 میلیون نفر برای خرید خودرو در طرح اخیر ایران خودرو، به معنای آن است که بیش از یک دهم جمعیت کشور تقاضای خرید خودرو دادهاند که قطعا در حال حاضر این تعداد مصرفکننده خودرو نداریم و قطعا بخش قابل توجهی از این تقاضاها، تقاضای سفتهبازی است. * بخش عمدهای از 9 میلیون تقاضا برای خودرو تقاضایی کاذب است
وی اظهار داشت: در آخرین عرضه پژو 207 در بورس کالا براساس آنچه به خاطر میآورم کل تقاضای ثبت شده در بورس 8 هزار تقاضای خرید بود بنابراین میتوان به این نتیجه رسید که تقاضای بیش از 9 میلیون نفر برای خرید خودرو در طرح اخیر ایران خودرو ناشی از کسب سود است. * مابهالتفاوت قیمت پایه خودرو و قیمت بورس به خودروساز برسد
بیگی بیان داشت: مابهالتفاوت قیمت خودرو از کارخانه تا بازار بسیار زیاد است و بنابراین موجبات تقاضای سفتهبازی را فراهم میکند بعد از عرضه خودرو در بورس کالا نیز قرار شد که این مابهالتفاوت به خودروساز برسد و اکنون نیز این اتفاق صورت میگیرد اما اخیرا عدهای تلاش میکنند تا این مابه التفاوت به دولت برسد یا صرف مخارج دیگری که هنوز چیزی در مورد آن مطرح نشده شود و فقط 10 درصد از این پول به خودروساز برسد.
وی با بیان اینکه از 6 ماه پیش که عرضه خودرو در بورس کالا صورت گرفته است، تعداد قابل توجهی خودرو در بورس عرضه نشده است، گفت: با وجود اینکه تعداد عرضه قابل توجه نبوده اما افرادی که منافعشان از دست رفته به دنبال توقف عرضه هستند، بنابراین اگر قرار باشد 50 درصد از عرضهها از طریق بورس خودرو صورت گیرد، قطعا ساکت نمیمانند.
این کارشناس بازار سرمایه اظها رداشت: اگرچه سهام دوخودروساز بزرگ متعلق به دولت است اما بخشی از این سهام دو خودروساز متعلق به مردم است لذا در صورت عرضه خودرو در بورس کالا منافع آن به جیب مردم نیز میرود. * ادامه عرضه خودرو در بورس کالا با مقاومت وزرا در مقابل صاحبان قدرت
وی با اشاره به نامه اخیر خاندوزی وزیر اقتصاد برای ادامه عرضه خودرو در بورس کالا گفت: امیدواریم که این وزرا تا آنجا که میتوانند در مقابل صاحبان قدرت مقاومت کنند و عرضه خودرو در بورس کالا ادامه یابد تا در نهایت در صنعت خودرو شاهد اتفاقات خوبی باشیم.
16000دلار قیمت خورد دنا(البته دلارنیمایی)آیاایرانخودرو میتونه مانند بقیه کالاهای بورس کالا صادر کنه دنا رو به این قیمت 16000دلار کی میخره فقط جایی که انحصار وجود داره
تبعات قرعه کشی در زیان ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی ایران خودرو و سایپا.
به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجید عشقی در میزگرد تخصصی بررسی عرضه خودرو در بورس کالا گفت: متاسفانه به تازگی رکورد جدیدی در قرعه کشی خودرو ثبت شد و به نوعی توزیع رانت بی هدف در این روند در حال وقوع است. با حمایتها از عرضه خودرو در بورس کالا امید می رود بتوان چالشی که سال ها گریبانگیر مردم و تولید کننده است را حل کرد و این صنعت را توسعه داد.
وی افزود: صنعت خودرو ۴ درصد ارزش بازار را در دست دارد اما ۲۰ درصد ارزش معاملات را به خود اختصاص داده و این نشان از علاقهمندی سرمایهگذاران به این صنعت است. این صنعت شبیه بیماری است که عارضههای مختلفی دارد. از قیمتگذاری دستوری تا مقیاس تولید، چالشهای مالی، مدیریت و مالکیت دولتی و ضعفهای مدیریت اجرایی این صنعت را طی سالیان متمادی ضعیف کرده است.
این مقام مسئول ادامه داد: زیان انباشته ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی دو خودروساز بزرگ قابل ادامه نبود. این صنعت در صورت تداوم روند قبل، حتما با توقف تلخ مواجه میشد. با نیش و کنایه دستگاهها به یکدیگر این صنعت اصلاح نمیشود بلکه باید با برنامهریزی به فکر اصلاح بود. اگر فرایند عرضه خودرو در بورس کالا به شرط افزایش عرضه ها و نظم پیدا کردن چند ماه دیگر ادامه یابد، ساز و کار بازار پاسخ همه انتقادات را می دهد.
عشقی با بیان اینکه از جمعیت ۸۵ میلیونی، حدود ۷۲ میلیون نفر نتوانستند در قرعه کشی خودرو حضور یابند، گفت: از ۱۳ میلیون نفری که می توانستند اقدام کنند بیش از ۹ میلیون نفر در لاتاری بی هدف برای ۲۰ هزار خودرو شرکت کردند!! قیمت های پایه برخی خودرو ها در بورس کالا صحیح نیست و همین امر باعث افزایش رقابت ها می شود. میانگین متعارف رقابت باید ۵ درصد باشد.
وی ادامه داد: شرکت های خودروساز را با قیمت های دستوری و زیان انباشته آتش زدند و توقع دارند نسبت به خرید این شرکت ها اقدام شود اما چه کسی جرأت ریسک سرمایه گذاری در صنعت خودرو آن هم با ساختار مالی مشکل دار دارد !
آرام آرام به آخر کارم نزدیک می شوم و یقین دارم که آخرین تپش های قلبم در آخرین صفحه های کارم ثبت می شود و مرگ فقط مردی مرده را درخواهد یافت.سارتر
نظر