پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )
مهدی خطیبی، در نشست خبری خود با رسانه های جمعی
واگذاری سهام ایران خودرو به کنسرسیوم
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به پرسشی در مورد واگذای سهام ایران خودرو به برخی شرکت های قطعه سازی، گفت: باید تکلیف سهام داران در ایران خودرو مشخص شود چرا که اکنون برخی از قطعه سازان سهام دار ایران خودرو هستند و ما باید در راستای منافع سهام داران حرکت کنیم با این وضعیت نوعی دوگانگی رفتار را شاهد هستیم اگر طبق قانون عمل کنیم برچسب حمایت از قطعه سازان را می خوریم و بر این اساس باید کنسرسیومی متشکل از قطعه سازان و زنجیره صنعت خودرو برای خرید سهام ایران خودرو تشکیل شود.
وی در پاسخ به پرسشی در مورد آخرین وضعیت واگذاری سهام تودلیها و جریمه ۱۴ میلیاردی بهمن موتور توسط سازمان تعزیرات، گفت: برای واگذاری سهام تودلی باید کارشناس را دعوت و نسبت به قیمت گذاری ارزش سهام اقدام می کردیم که این کار انجام شده، آگهی منتشر شده و به سازمان گسترش اطلاع دادیم و وزارت صمت پی گیر این موضوع است که کار ساده ای هم نیست.
بهبود ارزش سهام ایران خودرو
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به پرسشی در مورد این که چرا با وجود آمارهای روبه رشد ایران خودرو، شاهد کاهش زیان انباشته و بهبود سهام شرکت نیستیم، گفت: در بهمن ۱۴۰۰ ارزش سهام ایران خودرو در بورس حدود ۱۸۰ هزار تومان بود، اما امروز ارزش آن صد درصد افزایش یافته است. همچنین اقداماتی که برای عرضه خودرو در بورس داشته ایم کمک می کند تا خودروهای تولیدی را با زیان نفروشیم و زیان انباشته قبلی نیز کم شود، اما طبق استانداردهای سازمان بازرسی تنها خودرویی را می توانیم ثبت فروش بزنیم که تحویل شود بر این اساس برخی خودروهای فروخته شده در بورس سال آینده عرضه می شود.
وی ادامه داد: علاوه بر آن ماده ۹۰ سیاستهای اجرایی باید اجرا شود که این موضوع از ۹ بهمن تا پایان سال گذشته انجام شده و امسال نیز پی گیر اجرای آن هستیم که با این روند، ایران خودرو گرچه زیان ده است، اما با توجه به افزایش تولید شیب این زیان دهی کاهشی شده و در شش ماهه دوم امسال با توجه به تمامی جهات زیان ندادهایم.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مورد پرداخت ها به قطعه سازان و به روز آوری قراردادهای قطعه سازان، گفت: در دوره مدیریت جدید بدهی به قطعه سازان نداریم و به روزآوری قراردادهای قطعه سازان در حال انجام است و
فضای غبار آلود قیمت گذاری خودرو
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به پرسشی در مورد سرنوشت قیمت گذاری دستوری و مصوبه اخیر شورای رقابت برای عرضه خودرو، گفت: قیمت گذاری دستوری با توجه به خروجی هایی که داشته به عنوان یکی از مهم ترین مشکلات صنعت خودرو است و با وجود تلاش های صورت گرفته هنوز تغییری در این رویه نادرست صورت نگرفته است، اما از یک طرف در قانون بودجه سال آینده اعلام شده که همه خودروها باید در بورس کالا به فروش برسند و از سوی دیگر دستورالعمل شورای رقابت باید از طرف سازمان حمایت به صورت جزئی به خودروسازان اعلام شود، اما تلاش ما عرضه خودرو در بورس است. از سوی دیگر سازمان گسترش صورت جلسهای داشته که در آن ذکر شده است که باید قیمت گذاری دستوری از ابتدای سال ۱۴۰۲ لغو شود.
مهدی خطیبی، در نشست خبری خود با رسانه های جمعی
واگذاری سهام ایران خودرو به کنسرسیوم
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به پرسشی در مورد واگذای سهام ایران خودرو به برخی شرکت های قطعه سازی، گفت: باید تکلیف سهام داران در ایران خودرو مشخص شود چرا که اکنون برخی از قطعه سازان سهام دار ایران خودرو هستند و ما باید در راستای منافع سهام داران حرکت کنیم با این وضعیت نوعی دوگانگی رفتار را شاهد هستیم اگر طبق قانون عمل کنیم برچسب حمایت از قطعه سازان را می خوریم و بر این اساس باید کنسرسیومی متشکل از قطعه سازان و زنجیره صنعت خودرو برای خرید سهام ایران خودرو تشکیل شود.
وی در پاسخ به پرسشی در مورد آخرین وضعیت واگذاری سهام تودلیها و جریمه ۱۴ میلیاردی بهمن موتور توسط سازمان تعزیرات، گفت: برای واگذاری سهام تودلی باید کارشناس را دعوت و نسبت به قیمت گذاری ارزش سهام اقدام می کردیم که این کار انجام شده، آگهی منتشر شده و به سازمان گسترش اطلاع دادیم و وزارت صمت پی گیر این موضوع است که کار ساده ای هم نیست.
بهبود ارزش سهام ایران خودرو
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به پرسشی در مورد این که چرا با وجود آمارهای روبه رشد ایران خودرو، شاهد کاهش زیان انباشته و بهبود سهام شرکت نیستیم، گفت: در بهمن ۱۴۰۰ ارزش سهام ایران خودرو در بورس حدود ۱۸۰ هزار تومان بود، اما امروز ارزش آن صد درصد افزایش یافته است. همچنین اقداماتی که برای عرضه خودرو در بورس داشته ایم کمک می کند تا خودروهای تولیدی را با زیان نفروشیم و زیان انباشته قبلی نیز کم شود، اما طبق استانداردهای سازمان بازرسی تنها خودرویی را می توانیم ثبت فروش بزنیم که تحویل شود بر این اساس برخی خودروهای فروخته شده در بورس سال آینده عرضه می شود.
وی ادامه داد: علاوه بر آن ماده ۹۰ سیاستهای اجرایی باید اجرا شود که این موضوع از ۹ بهمن تا پایان سال گذشته انجام شده و امسال نیز پی گیر اجرای آن هستیم که با این روند، ایران خودرو گرچه زیان ده است، اما با توجه به افزایش تولید شیب این زیان دهی کاهشی شده و در شش ماهه دوم امسال با توجه به تمامی جهات زیان ندادهایم.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مورد پرداخت ها به قطعه سازان و به روز آوری قراردادهای قطعه سازان، گفت: در دوره مدیریت جدید بدهی به قطعه سازان نداریم و به روزآوری قراردادهای قطعه سازان در حال انجام است و
فضای غبار آلود قیمت گذاری خودرو
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به پرسشی در مورد سرنوشت قیمت گذاری دستوری و مصوبه اخیر شورای رقابت برای عرضه خودرو، گفت: قیمت گذاری دستوری با توجه به خروجی هایی که داشته به عنوان یکی از مهم ترین مشکلات صنعت خودرو است و با وجود تلاش های صورت گرفته هنوز تغییری در این رویه نادرست صورت نگرفته است، اما از یک طرف در قانون بودجه سال آینده اعلام شده که همه خودروها باید در بورس کالا به فروش برسند و از سوی دیگر دستورالعمل شورای رقابت باید از طرف سازمان حمایت به صورت جزئی به خودروسازان اعلام شود، اما تلاش ما عرضه خودرو در بورس است. از سوی دیگر سازمان گسترش صورت جلسهای داشته که در آن ذکر شده است که باید قیمت گذاری دستوری از ابتدای سال ۱۴۰۲ لغو شود.
نظر