برعکس بعضی دوستان که افزایش 30% قیمت محصولات را اینجا بعنوان برگ برنده و عامل افزایش قیمت سهم خودرو مطرح میکنند ، اصلا این افزایش را به نفع شرکت نمی دانم و خوشحالم که چنین اتفاقی نیز نمی افتد.
متاسفانه دوستان به جای موشکافی به ظاهر مساله بیشتر توجه میکنند و با اینکار بیشتر ضد تبلیغ سهم را انجام میدهند.
قیمت خودرو بسیار بالاتر از قیمت واقعی و انچه باید باشد است و با قرار دادن نسبت تورم و قیمتهای فعلی تا همینجا هم خودرویی ها با مشکل فروش محصولات خود مواجه شدند و عدم سود آوری شرکت به دلیل عدم توانایی فروش محصولات به مردم بود و با افزایش قیمت هرچه بیشتر از این نسبت فاصله عمیقتری گرفته میشود.
من متخصص امور خودرویی نیستم اما از لحاظ روان شناختی یک جامعه ، از آنجا که عمده خریداران این محصولات قشر متوسط جامعه ای هستند که خط فقر هر روز از بالای سر آنها بیشتر رد شده و فاصله می گیرد ، پس اولویت بندی های چنین زندگی ای بر طبق تعاریف جامعه شناسان تغییر خواهد کرد و به سطوح اولیه یعنی خوراک و پوشاک و امنیت سوق پیدا خواهد کرد.
با افزایش قیمت محصول فقط و فقط برای یک مقطع کوتاه این دلالان فرصت طلب هستند که از آب گل آلود ماهی گرفته و شروع به ثبت نام و خرید و فروش خودرو در بازاری میکنند که مصرف کننده جهت مصرف واقعی آن خریدار نیست بلکه صرفا از کالا جهت سود آوری از یک خرید و فروش استفاده میکند و در نهایت باز می رسیم به نقطه ای منفی تر از نقطه صفر.
اگر تحریمها رفع شوند و اگر عقل عقلا برسد و واردات اتومبیل های خارجی آزاد شود و قیمت خودرو داخلی نیز به عقیده من بسیار ارزانتر در اختیار مردم قرار گیرد ( همانطور که شعارهایی بر این مبنا ساخته بودند که هر ایرانی یک خودروی فلان!) حتی با فرض اعمال سودی بسیار اندک و ناچیز از محل فروش خودرو ، قشر متوسط و حتی ضعیف جامعه اولویتهای خود را تغییر خواهند داد زیرا حداقل حس رقابت و پیشرفت در یک جامعه باعث میشود فردی که توانایی خرید اتومبیل خارجی را ندارد برای حفظ موقعیت خود اقدام به خرید یک خودرو داخلی بکند.
سود آوری شرکتها و کارخانجات حتی ورشکسته آسان خواهد بود اگر واقع گرا باشیم و به خریدار حق انتخاب بدهیم ، اگر فقط روی خواسته ها و افکار یک جامعه تعمق کنیم و نیازها را برآورده کنیم ، اگر....
متاسفانه دوستان به جای موشکافی به ظاهر مساله بیشتر توجه میکنند و با اینکار بیشتر ضد تبلیغ سهم را انجام میدهند.
قیمت خودرو بسیار بالاتر از قیمت واقعی و انچه باید باشد است و با قرار دادن نسبت تورم و قیمتهای فعلی تا همینجا هم خودرویی ها با مشکل فروش محصولات خود مواجه شدند و عدم سود آوری شرکت به دلیل عدم توانایی فروش محصولات به مردم بود و با افزایش قیمت هرچه بیشتر از این نسبت فاصله عمیقتری گرفته میشود.
من متخصص امور خودرویی نیستم اما از لحاظ روان شناختی یک جامعه ، از آنجا که عمده خریداران این محصولات قشر متوسط جامعه ای هستند که خط فقر هر روز از بالای سر آنها بیشتر رد شده و فاصله می گیرد ، پس اولویت بندی های چنین زندگی ای بر طبق تعاریف جامعه شناسان تغییر خواهد کرد و به سطوح اولیه یعنی خوراک و پوشاک و امنیت سوق پیدا خواهد کرد.
با افزایش قیمت محصول فقط و فقط برای یک مقطع کوتاه این دلالان فرصت طلب هستند که از آب گل آلود ماهی گرفته و شروع به ثبت نام و خرید و فروش خودرو در بازاری میکنند که مصرف کننده جهت مصرف واقعی آن خریدار نیست بلکه صرفا از کالا جهت سود آوری از یک خرید و فروش استفاده میکند و در نهایت باز می رسیم به نقطه ای منفی تر از نقطه صفر.
اگر تحریمها رفع شوند و اگر عقل عقلا برسد و واردات اتومبیل های خارجی آزاد شود و قیمت خودرو داخلی نیز به عقیده من بسیار ارزانتر در اختیار مردم قرار گیرد ( همانطور که شعارهایی بر این مبنا ساخته بودند که هر ایرانی یک خودروی فلان!) حتی با فرض اعمال سودی بسیار اندک و ناچیز از محل فروش خودرو ، قشر متوسط و حتی ضعیف جامعه اولویتهای خود را تغییر خواهند داد زیرا حداقل حس رقابت و پیشرفت در یک جامعه باعث میشود فردی که توانایی خرید اتومبیل خارجی را ندارد برای حفظ موقعیت خود اقدام به خرید یک خودرو داخلی بکند.
سود آوری شرکتها و کارخانجات حتی ورشکسته آسان خواهد بود اگر واقع گرا باشیم و به خریدار حق انتخاب بدهیم ، اگر فقط روی خواسته ها و افکار یک جامعه تعمق کنیم و نیازها را برآورده کنیم ، اگر....
نظر