ايران خودرو ( خودرو )

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • مصطفی مصری پور
    عضو فعال
    • Mar 2012
    • 6951

    #91
    در اصل توسط مصطفی مصری پور پست شده است View Post
    افزایش نرخ خودرو در راهه
    اینم تایید شد.

    کل محصولات صنعتی به سمت آزادسازی قیمت حرکت میکنن. این وسط نباید خام تیتر خبرگزاریها شد
    وقتي برنده ميشوي، نيازي به توضيح نداري! وقتي مي بازي چیزی برای توضیح دادن نداری!

    نظر

    • meysam_sh_2020
      عضو فعال
      • Dec 2011
      • 20673

      #92
      خدا رو شکر ..خودرویی ها سبز باشه بازار سبز میشه خود به خود ولی عکسش نه .......
      ///

      نظر

      • وحید 20
        ستاره‌دار(98)
        • Mar 2011
        • 29911

        #93
        افزایش نرخ خودرو کاملا مشخص بود که در ان جلسه تصویب شده بود ولی گفته بودن فعلا اعلام کنید نهایی نشده!
        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

        نظر

        • بابک 52
          ستاره‌دار (27)
          • Mar 2011
          • 17028

          #94
          بخشنامه افزایش بهای محصولات ایران خودرو صادر شد

          خبرگزاریهای مهر و فارس از صدور بخشنامه ای در روز دوشنبه ۱۷ مهر خبر داده اند که به نمایندگیهای فروش ایران خودرو و ساپیا ارسال شدهاند و قیمت اتومبیلهای این کارخانهها را ۲ تا ۵ میلیون تومان افزایش میدهند.
          خبرگزاری مهر با چاپ تصویر این بخشنامه نوشته که بر اساس مجوز سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولید کنندگان، قیمت محصولات ایران خودرو بطور میانگین ۱۰ درصد و گروه خودروسازی سایپا بین ۱۸ تا ۲۰ درصد افزایش یافتهاند.
          بهعنوان نمونه، قیمت پژو ۲۰۷ از نوع دنده اتوماتیک آن ۲۷ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان تعیین شده که ۵ میلیون تومان بیشتر از قبل است.
          The greater the risk ، The greater the reward

          هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

          نظر

          • شبندر
            عضو فعال
            • Sep 2012
            • 3598

            #95
            سلام به همه دوستان
            طبق خبرهاي موثق قيمت خودرو تا پايان سال از مرز 300 تومان خواهد گذشت دوستان سهمتون را نفروشيد هم سودش تا 90 تومان افزايش داره هم قيمت هر سهم تا 300 تومان رو شاخشه
            توي اين بازيها سهمتون را نگهداريد والا پشميان خواهيد شد
            دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

            نظر

            • شبندر
              عضو فعال
              • Sep 2012
              • 3598

              #96
              تا عيد ايران خودرو بيشترين سود را خواهد داشت با قيمت 300 تومان هر سهم ،دوستان با قيمت هاي خوبي كه الان هست خريداتون را انجام بدين
              دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

              نظر

              • شبندر
                عضو فعال
                • Sep 2012
                • 3598

                #97
                تا يك هفته پيش 100 ميليون سهم معامله ميشد ولي الان همه مي دونن چه خبره حقوقي ها هيچ سهمي امروز نفروختن حواسا جمع باشه
                دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

                نظر

                • وحید 20
                  ستاره‌دار(98)
                  • Mar 2011
                  • 29911

                  #98
                  معاون سازمان بورس:
                  نماد خودرویی ها فعلا متوقف نمی شود
                  نماد خودرویی ها فعلا متوقف نمی شود و تا زمان دریافت اطلاعات نهایی، معاملات این نمادها ادامه دار خواهد بود.

                  نماد خودرویی ها فعلا متوقف نمی شود و تا زمان دریافت اطلاعات نهایی معاملات این نمادها ادامه دار خواهد بود.

                  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، دکتر علی حسینی با اشاره به اینکه خبرهایی همچون افزایش قیمت خودرو از کانال هایی غیر از بورس به سهامداران رسیده است، خاطرنشان کرد: تا زمانی که اطلاعات مالی به دست ما نرسد، نمی توان تصمیمی در مورد تکلیف نمادهای این گروه گرفت.
                  معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس با بیان اینکه باید اطلاعات کاملی در مورد تاثیر این تغییر قیمت بر درآمدهای شرکت های خودرویی داشته باشیم، تصریح کرد: بنابراین خودروسازان باید تاثیر افزایش قیمت بر درآمدهای خود را به سازمان بورس اعلام کنند و پس از آن مطابق دستورالعمل افشای اطلاعات در خصوص این نمادها تصمیم گیری می شود ، اگر تاثیر با اهمیت بود نسبت به توقف نماد شرکت ها اقدام می شود.
                  درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                  توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                  نظر

                  • ایرج اکبری
                    عضو فعال
                    • Dec 2011
                    • 10934

                    #99
                    در واکنش به گلایه خریداران از افزایش 44 درصدی قیمت رانا
                    توجیهات ایران خودرو برای افزایش قیمت رانا/ قیمت باید 2 برابر میشد
                    خبرگزاری فارس: ایران خودرو در واکنش به گلایه خریداران از افزایش 44 درصدی قیمت رانا، با اعلام توجیهاتی ادعا می کند که قیمت رانا در واقع باید بیش از دو برابر افزایش می یافت.

                    به گزارش فارس، اداره اطلاع رسانی ایران خودرو، در پاسخ به گزارش روز 19 مهرماه سال جاری با عنوان «گلایه خریداران از افزایش 44 درصدی قیمت رانا، دعوت نامه ها نرسید» توضیحاتی را به شرح زیر ارسال کرده است:

                    «همانطور که مستحضرید عمده سهم قیمت هر خودرو وابسته به قیمت قطعات و مواد اولیه آن است و در ساخت خودروهای تولید داخل قطعهسازان داخلی بیشترین سهم را در تولید قطعات خودروهای داخلی عهدهدارند.

                    نوسانات بازار ارز و افزایش بیش از انتظار قیمت مواد اولیه که تابع این نوسانات ارزی است، موجب شده قطعهسازان به عنوان مصرفکنندگان اصلی مواد اولیه نسبت به افزایش قیمت قطعات تحویلی به خودروسازان و از جمله ایران خودرو اقدام کنند.

                    این تغییر قیمت در قطعات بیتردید بر قیمت خودرو تاثیر شگرفی خواهد داشت زیرا قیمت تمام شده در چنین فرایندی افزایش چشمگیر مییابد.

                    در چنین شرایطی تلاش اولیه ما این بوده است تا با افزایش بهرهوری در خطوط تولید و مدیریت اقتصادی فرآینده های مونتاژ نسبت به بهبود شاخصهای تولید اقدام کرده و از رهگذر عملکرد مطلوبی را به نمایش بگذارد؛ نتیجه محتوم چنین اقداماتی نیز، کاهش هزینهها به نحوی است که بار کلی افزایش قیمتها را به مصرف کننده منتقل نکند.

                    همچنین در حالی که قیمت مواد اولیه تحویلی به قطعهساز و متعاقب آن تحویل قطعات به خودروسازان افزایش یافته شکی نیست که ایرانخودرو به طور اعم و خط تولید رانا به طور اخص متاثر از قیمت جدید شود، شرحی از دلایلی که علت قیمتگذاریهای جدید است ذیلا به اطلاع میرساند:

                    1- قیمت خودرو رانا درآن مقطع زمانی 15 میلیون تومان اعلام شد که قیمت مواد اولیه برای تولید قطعات این محصول کمتر از نیمی از قیمت فعلی بود.

                    2- همانطور که مستحضرید تمام آنچه که مواد اولیه برای تولید محسوب میشود با افزایش قیمت مواجه شده و در مواردی قیمت آن چند برابر شده است. جهت اطلاع به عرض میرساند طی همین ایام اخیر، قیمت فولاد، آلومینیوم، مواد پلیمری، مس و روی، پلاستیک و لاستیک و سایر مواد تشکیل دهنده خودروافزایش قیمت چشمگیری داشته است؛ در نظر بگیرید که این مواد جزو مواد اولیه تولید محسوب میشود؛ به این موضوع اضافه کنید افزایش و نوسانات نرخ ارز را که گاهی تا سه برابر طی سال جاری رسیده است.

                    3- مجموعه شرایط پیش گفته دلالت بر این دارد که قیمت واقعی خودرو در چنین شرایطی باید بیش از دو برابر قیمت گذشته شود حال آنکه قیمت مصوب با در نظر گرفتن محدودیتهای خریداران نیز تعیین شده است.

                    4- از آنجایی که قیمت تمام شده قطعات از عوامل مهم و موثر بر قیمتگذاری هر خودرو به شمار میرود، بیتردید قیمت خودرو رانا نیز از همین قاعده پیروی میکند.

                    5- اما باید اذعان نمود که در شرایط تحریم ساخت و تولید خودروی مدرن رانا، افتخاری برای تولید کشور محسوب می گردد و بدیهی است با کاهش قیمت عوامل تولید از جمله مواد اولیه و افزایش تولید رانا در آینده قیمت تمام شده آن و طبعا قیمت فروش این خودرو نیز می تواند کاهش یابد.

                    6- در پایان اینکه با تصویب قیمت جدید خودرو رانا از سوی سازمان حمایت از مصرفکننده، خوشبختانه صدور دعوتنامه برای اولویتهای مهرماه این خودرو آغاز شده و در آینده نزدیک تحویل این محصول به مشتریان آغاز خواهد شد.
                    كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                    نظر

                    • ایرج اکبری
                      عضو فعال
                      • Dec 2011
                      • 10934

                      #100
                      چند روز پس از ابلاغ قیمتهای رسمی به خودروسازان
                      بازار خودرو خریداران را شوکه کرد
                      » سرویس: اقتصادي - خودرو
                      کد خبر: 91072113325
                      جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۸

                      در هفتهای که گذشت افزایش قیمت رسمی خودروهای پرتیراژ داخلی در کنار آغاز نشدن عرضه از سوی خودروسازان تشدید حباب قیمتی این محصولات را به دنبال داشته است.

                      به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در اواسط این هفته مصوبه افزایش قیمت حداکثر 20 درصدی خودروهای پرتیراژ داخلی به ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو ابلاغ شد.

                      اگرچه پیش از این دبیر انجمن خودروسازان ایران اظهار کرده بود که افزایش قیمتهای رسمی موجب رشد عرضه خودرو و کاهش قیمتهای کاذب بازار خواهد شد اما در عمل اتفاقی که افتاد عکس این تصور بود بهگونهای که مشتریانی که با چنین تصوری و با هدف خریداری خودرو با قیمتهای رسمی به نمایندگیهای فروش خودروسازان بزرگ مراجعه کردند با افزایش بیشتر قیمتها نسبت به هفته گذشته مواجه شدند.

                      به گفته برخی از نمایندگیهای فروش، به دلیل آنکه خودروسازان همزمان با رشد قیمتهای رسمی عرضه نقدی خودرو را آغاز نکردهاند قیمتهای بازار به جای کاهش با افزایش روبرو شده است.

                      به هر حال در این هفته در محصولات گروه خودروسازی سایپا، خودروی سایپا 131 مدل sl به قیمت حدود 11 میلیون و 500 هزار تومان و سایپا 132 مدل sl نیز قیمت حدود 11 میلیون و 600 هزار تومان عرضه میشد که کم و بیش نزدیک به قیمت کارخانهای این خودروها بود. به گفته نمایندگیهای فروش، شرکت سایپا در روزهای اخیر تعدادی از این خودرو را به صورت نقدی عرضه کرده که موجب تثبیت قیمت این محصولات شده است.

                      در این هفته قیمت تیبا همچنان افزایش یافت و در برخی از نمایندگیهای فروش به حدود 16 میلیون و 700 هزار تومان رسید در حالی که قیمت کارخانهای این خودرو 15 میلیون و 430 هزار تومان تعیین شده است.

                      تندر 90 پارس خودرو نیز در حالی در مدل e2 آن به قیمت حدود 22 میلیون و 500 هزار تومان عرضه میشد که قیمت کارخانهای این خودرو 21 میلیون و 50 هزار تومان تعیین شده است.

                      برخی نمایندگیهای فروش نیز مگان 2000 اتوماتیک را به قیمت حدود 57 میلیون تومان عرضه میکردند در حالیکه قیمت رسمی این خودرو 44 میلیون و 660 هزار تومان است. در این هفته خودروهایی چون تیانا و ماکسیما نیز در بازار موجود نبود.

                      اما در گروه محصولات ایران خودرو، قیمت پژو 206 تیپ 2 به حدود 25 میلیون و 500 هزار تومان رسید در حالی که قیمت رسمی این خودرو 19 میلیون و 420 هزار تومان تعیین شده است.

                      خودروی پژو 206 تیپ 6 نیز در حالی در برخی نمایندگیهای فروش ایران خودرو حدود 40 میلیون تومان قیمت خورده بود که قیمت کارخانهای این خودرو 24 میلیون و 970 هزار تومان است.

                      در این هفته پژو 206 صندوقدار مدل v9 در حالی به قیمتی حدود 37 میلیون تومان به فروش میرسید که قیمت رسمی این خودرو 26 میلیون و 370 هزار تومان است. 206 صندوقدار در مدل v8 نیز در حالی به قیمت حدود 28 میلیون تومان عرضه میشد که قیمت کارخانهای آن 22 میلیون و 690 هزار تومان است.

                      اما قیمت تندر 90 ایران خودرو نیز در مدل e1 آن به حدود 21 میلیون تومان و در مدل e2 نیز به حدود 23 میلیون تومان رسید در حالیکه قیمت کارخانهای تندر 90 مدل e1 معادل 18 میلیون و 900 هزار تومان و مدل e2 نیز حدود 21 میلیون تومان تعیین شده است.

                      در این هفته قیمت پژو 405 به حدود 18 میلیون تومان افزایش یافت در حالیکه قیمت رسمی این خودرو حدود 15 میلیون و 580 هزار تومان تعیین شده است. قیمت پژو پارس سال نیز در حالی به حدود 25 میلیون تومان رسید که قیمت رسمی آن حدود 23 میلیون تومان است.

                      سمند نیز در مدل se آن به قیمت حدود 18 میلیون تومان و در مدل lx نیز حدود 21 میلیون تومان عرضه میشد. این در حالی است که قیمت رسمی سمند se حدود 17 میلیون و 500 هزار تومان و سمند lx نیز 19 میلیون و 500 هزار تومان است. برخی از نمایندگیهای فروش ایران خودرو قیمت سوزوکی گراند ویتارا را نیز حدود 90 میلیون تومان ذکر میکردند.

                      در هفتهای که گذشت رشد قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی در حالی اتفاق افتاد که کارشناسان این قیمتها را کاذب دانسته و معتقدند که با آغاز عرضه از سوی خودروسازان بزرگ این قیمتها به سرعت کاهش خواهد یافت. البته این قیمتها نسبی بوده و در شرایط عدم عرضه و نبود نظارتها، نمایندگیهای فروش دو خودروساز قیمتهای متفاوتی را برای محصولات عنوان میکنند.

                      انتهای پیام
                      كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                      نظر

                      • وحید 20
                        ستاره‌دار(98)
                        • Mar 2011
                        • 29911

                        #101
                        وانت پژو 405 از زمستان در خیابانها

                        نصر نیوز: مدیرعامل شرکت ایران خودرو تبریز گفت: وانت پی.یو.وان (Pu1) که از روی پلتفورم پژو 405 طراحی شده از دی ماه امسال به صورت آزمایشی وارد خط تولید این شرکت میشود.


                        به گزارش نصر نیوز، غلامرضا صادقیان در بازدید رئیس سازمان ایدرو از شرکت ایران خودرو تبریز اظهار کرد: این وانت از روی پلت فورم پژو 405 طراحی شده و مراحل ساخت آن از سه ماه دیگر آغاز میشود.
                        وی از تولید آزمایشی ماهانه 2 هزار دستگاه از این وانت تا پایان امسال خبر داد و گفت: این نوع وانت از سال آینده به طور رسمی در شرکت ایران خودرو تبریز تولید و به تدریج بر میزان تولیدات آن افزوده خواهد شد.
                        صادقیان ادامه داد: تا پایان امسال حدود 15 هزار دستگاه از این نوع وانت و وانتبار 2 با موتور استاندارد یورو 4 در شرکت تولید میشود.
                        مدیرعامل شرکت ایران خودرو تبریز گفت: با تولید وانت جدید به تدریج از میزان تولید وانتبار 2 کاسته میشود.
                        وی از برنامهریزی برای تولید 20 هزار دستگاه وانت PU1 در شرکت ایران خودرو تبریز از سال آینده خبر داد.
                        صادقیان همچنین افزود: در زمان حاضر برای صادرات وانتبار 2 با سودان و عراق قرارداد امضا و برای هر کدام نمونههایی ارسال شده تا برای صادرات این محصول برنامهریزی شود.
                        صادقیان همچنین از عقد قرارداد در آینده نزدیک با جمهوری آذربایجان برای صادرات تولیدات شرکت خبر داد و افزود: برای این کشور نیز نمونه تولید ارسال شده است.
                        کارخانه ایران خودرو تبریز در شهریور ماه سال 86 با تولید وانت پیکان کارش را آغاز کرد و هماکنون تنها تولیدکننده وانتبار 2 در کشور است.

                        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                        نظر

                        • وحید 20
                          ستاره‌دار(98)
                          • Mar 2011
                          • 29911

                          #102
                          افزایش مجدد قیمت خودروهای داخلی تکذیب شد





                          در حالیکه در روزهای اخیر اخباری مبنی بر در پیش بودن فاز دوم افزایش قیمت خودروهای داخلی منتشر شده بود، وزیر صنعت، معدن و تجارت هرگونه افزایش مجدد قیمت خودروها در شرایط فعلی را تکذیب کرد.



                          به گزارش خبرنگار خودرو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حدود 10 روز پیش کمیته قیمتگذاری خودرو با افزایش قیمت حداکثر 20 درصدی خودروهای پرتیراژ داخلی موافقت کرد. در این شرایط اگرچه قیمتهای جدید هفته گذشته به خودروسازان ابلاغ شد با این حال پس از آن برخی منابع از در پیش بودن فاز جدید افزایش قیمت خودروهای داخلی خبر داده بودند.


                          اما وزیر صنعت و معدن و تجارت در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا تاکید کرد: یکی از شروط موافقت کمیته قیمتگذاری خودرو با افزایش قیمت خودروهای داخلی، پایبندی خودروسازان به قیمتهای جدید است.

                          وی با بیان اینکه خودروسازان متعهد شدهاند در این شرایط درخواست افزایش قیمت دیگری را مطرح نکنند، خاطرنشان کرد: انتقال وجوه ناشی از افزایش قیمت خودروهای داخلی به قطعهسازان، تنظیم بازار و قیمتهای حاشیه بازار از سوی خودروسازان بزرگ، توجه به ارتقای کیفیت و خدمات پس از فروش و عدم افزایش قیمت بیشتر در دوره زمانی توافق شده از جمله شروط موافقت سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان با افزایش قیمت خودروهای داخلی بوده است. ضمن آنکه خودروسازان متعهد شدهاند که تعهدات فروش قبل از دوازدهم مهرماه را به قیمتهای قبلی در اختیار مصرفکننده قرار دهند.

                          وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: البته به طور معمول قیمتگذاری کالاها از سوی سازمان حمایت صورت میگیرد با این حال نهاد بالادستی به نام ستاد تنظیم بازار با ریاست معاون اول محترم رییسجمهوری نیز وجود دارد که در صورت نیاز وارد حوزه قیمتها میشود.

                          غضنفری در پاسخ به سوالی در خصوص توقف عرضه محصولات از سوی دو خودروساز بزرگ اظهار کرد: اطلاعی دقیقی در این خصوص ندارم. این موضوع به سازمان حمایت منعکس میشود تا پیگیریهای لازم صورت گیرد. سازمان حمایت قطع عرضه هر محصولی را احتکار محسوب کرده و از سوی این سازمان و تعزیرات با محتکران برخورد خواهد شد.

                          وی درباره دلایل افزایش قیمت برخی از خودروهای پرتیراژ داخلی که در حد بالایی داخلیسازی شدهاند، اظهار کرد: این خودروها نیز در بخش تامین قطعات داخلی بعضا ارزبریهایی در واحدهای قطعهسازی دارند ضمن آنکه موافقت اخیر با افزایش قیمت این خودروها با توجه به اسناد و مدارک قیمتی آنها صورت گرفته است.

                          غضنفری ادامه داد: البته پیشنهاد میکنیم که رسانه ملی نشستی را با حضور مسوولان سازمان حمایت و انجمن خودروسازان ایران برگزار کند و در آن دلایل موافقت با افزایش قیمتها تشریح شوند تا اطلاعرسانی شفافی در این خصوص صورت گیرد.

                          وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره واردات برخی خودروهای لوکس با استفاده از ارز مرجع هم اظهار کرد: کالاهایی که با ارز مرجع وارد شدهاند، اطلاعات آنها بر روی پورتال ارزی وجود دارد. در این زمینه به واردکنندگان مراجعه شده و سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان برای واردکنندگانی که کالا را با ارز مرجع وارد و با نرخ آزاد فروختهاند، تشکیل پرونده داده است. این واردکنندگان به تعزیرات معرفی شدهاند که علاوه بر خودرو شامل برخی کالاها نیز میشود.

                          غضنفری در پاسخ به سوال دیگری در خصوص دلایل سکوت و عدم اطلاعرسانی مسوولان سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان درباره افزایش قیمت خودروهای داخلی تاکید کرد: در حال حاضر درخواست افزایش قیمت برای برخی از کالاها وجود دارد که بعضا برای بررسی آنها روال طولانی طی میشود. بنابراین اطلاعرسانی مسوولان سازمان حمایت در خصوص این تغییرات قیمتی قبل از نهایی شدن آنها مثمر ثمر نبوده و تنها باعث التهاب بازار میشود.

                          وی در پاسخ به اینکه خودروسازان دلیل ادامه روند کاهش تولید خودرو را عدم تخصیص تسهیلات دو هزار میلیارد تومانی عنوان کردهاند، اظهار کرد: در کارگروه حمایت از تولید تسهیلات دو هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو به تصویب رسید که شورای پول و اعتبار تنها با هزار میلیارد تومان آن موافقت کرد. البته شرطی نیز برای فروش سهام خودروسازان گذاشته شده که هنوز به طور کامل اجرایی نشده است با این حال سایپا تاکنون بخشی از سهم خود از این تسهیلات را دریافت کرده است.
                          آخرین ویرایش توسط وحید 20؛ 2012/10/13, 14:03.
                          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                          نظر

                          • وحید 20
                            ستاره‌دار(98)
                            • Mar 2011
                            • 29911

                            #103
                            تکلیف خودروسازان را با تحقیق و تفحص مشخص می کنیم

                            نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه واردات خودرو با ارز مرجع ممنوع است و اگر کسی خودرویی با ارز مرجع وارد کرده باشد باید مجازات شود.گفت:با یک تحقیق وتفحص تکلیف خودروسازان را مشخص خواهیم کرد تا دیگر طلبکار نباشند.


                            عزیز اکبریان درگفت وگوبا خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، درباره آزادسازی قیمت خودرو اظهارداشت: قیمت خودرو زمانی آزاد خواهد شد که تعرفه واردات خودرو صفر شود.
                            نماینده مردم کرج درمجلس شورای اسلامی افزود: خودروسازان نباید از افزایش تعرفه واردات خودرو سواستفاده کنند و خودروی مشابه خارجی که مونتاژ هم هست با دوبرابر قیمت مشابه خارجی عرضه کنند. وی با بیان اینکه قیمت خودروهای مشابه خارجی بالاست ادامه داد: اگرکیفیت خودروهای داخلی در سطح قابل قبولی قرارداشت وواردات خودرو آزاد می شد قطعا دیگر کسی خودروی خارجی نمی خرید. اکبریان درباره مشکلات مالی خودروسازان با طرح این سوال که چرا خودروسازان نقدینگی شان را درمحل های دیگری مثل خرید سهام بانکها هزینه می کنند ؟ گفت: اگر نقدینگی خودروسازان درمحل های دیگر هزینه نشود دچارمشکل مالی نخواهند شد. نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهارداشت: با یک تحقیق وتفحص تکلیف خودروسازان را مشخص خواهیم کرد تا دیگر طلبکار نباشند.
                            نماینده مردم کرج درمجلس با بیان اینکه افزایش قیمت خودرو به بهانه افزایش قیمت ارز غیر قانونی است افزود: عرضه نکردن خودرواز سوی خودروسازان به بازار غیرقانونی است.
                            وی نوسانات بازار ارز را ناشی از سوء مدیریت و سواستفاده برخی دلالان و سفته بازان اعلام کرد و گفت: هرچند که تحریم منجر به اولویت بندی اختصاص ارز مرجع شد اما درنهایت بهتر است که نرخ ارز دربورس تعیین شود. نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نرخ واقعی ارز خیلی پایین تر از ۲ هزار تومان است افزود: بانک مرکزی درگرانی ارز مقصر است و دولت نتوانست بازار ارز را به خوبی مدیریت کند. گفتنی است بر اساس اطلاعات جدید گمرک، در شش ماهه امسال بیش از ۱۹ هزار و ۳۸۰ خودروی خارجی وارد کشور شده است که ارزش دلاری آن ۴۲۹ میلیون دلار و ارزش ریالی آن نیز ۵۲۵۹ میلیارد ریال اعلام شده است./
                            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                            نظر

                            • ایرج اکبری
                              عضو فعال
                              • Dec 2011
                              • 10934

                              #104
                              وزیر صنعت ، معدن و تجارت در پاسخ به خبرنگاران خبر داد
                              پنج شرط سازمان حمایت برای افزایش قیمت اخیر خودروها
                              خبرگزاری فارس: وزیر صنعت ،معدن و تجارت از پنج شرط سازمان حمایت برای موافقت با افزایش قیمت واردات خودرو در روزهای اخیر خبر داد.

                              ● گزارش تصويري مرتبط
                              -------------------------------
                              به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس، مهدی غضنفری در حاشیه مراسم روز جهانی استاندارد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: درچند جلسه در سازمان حمایت این موضوع بررسی شد و نهایتا سازمان حمایت با آنها موافقت کرد. البته برای اعمال این قیمت جدید مثل گذشته سازمان حمایت 5 شرط گذاشته که در واقع این افزایش قیمت به قطعه سازان هم منتقل شود ، زیرا ما مواجه هستیم با گزارشاتی که برخی قطعه سازان قادر به ادامه تولید نیستند و نیازمند این هستند که افزایش قیمت داشته باشند .

                              وی ادامه داد: به علاوه اینکه تنظیم بازار بر عهده خودروسازان بزرگ باشد ، حاشیه بازار را کنترل کنند ، همچنین خدمات پس از فروش و کیفیت هم برعهده آنها باشند . در دوره زمانی که سازمان حمایت توافق می کند ، افزایش قیمت بیشتری نداشته باشند .

                              وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود: این گونه که سازمان حمایت گزارش داده متوسط افزایش قیمت 10 درصد است و با سقف 18 یا 20 درصد برای هر کدام از خودروسازان می باشد ، البته ما یک دستگاه بالاسری و کمیته بالاسری به نام ستاد تنظیم بازار داریم که معاون اول رئیس جمهوری آن را مدیریت میکند.

                              وی افزود: مصوبه افزایش قیمت توسط سازمان حمایت بوده و به طور معمول قیمت گذاری با سازمان حمایت انجام می شود ، میتواند جاری باشد ، اما اگر ستاد تنظیم بازار بررسی مجدد را در نظر داشته باشد ، کاملا این فضا برای ورود ستاد تنظیم بازار به این مسئله و بررسی آن وجود دارد .

                              خودرو سازان متعهدند که تعهدات قبل از این مصوبه سازمان حمایت یعنی 12مهرماه سال 91 را مطابق با قیمت توافقی در اختیار مصرف کننده قرار دهند.

                              غضنفری در پاسخ به پرسش خبرنگاری در باره چگونگی رعایت قیمت خودرو تصریح کرد : سازمان حمایت تحت شرایطی با این افزایش قیمت موافقت کرده اگر خودروساز این شرط را نپذیرد نمی تواند از این فرصت استفاده کند.

                              ** سهم ارز در تولید خودرو

                              وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره سهم ارز در تولید خودرو گفت: سهم ارز در قیمت تمام شده خودرو فقط شامل کار مونتاژی که توسط خودروساز بزرگ صورت می گیرد ، نیست. بلکه قطعات و مواد اولیه ای که قطعه ساز در کارگاه خود استفاده می کند ، مورد محاسبه قرار داده شده است. به این معنا که ممکن است این افزایش قیمت اصلا به خودروساز تعلق نگیرد ، بلکه به قطعه ساز تعلق گیرد و تهیه قطعه برای وی ارز بری بالایی داشته باشد.

                              وی با یبان این جمله که معمولا خودروسازها قطعات را مونتاژ می کنند و چندان با ارز بری مواجه نیستند ، افزود : این قطعه سازان هستند که برای تولید یک قطعه باید مواد اولیه را وارد کنند که این اقدام نیازمند استفاده از ارز است .

                              ** سازمان حمایت و انجمن خودروسازان دلایل خود را به مردم ارایه کنند

                              وی در باره پرسش خبرنگاری دیگر مبنی بردلایل افزایش قیمت خودرو گفت : فکر می کنم خیلی خوب باشد اگر رسانه ملی یکی دو جلسه را به این امر اختصاص دهد، و دراین برنامه ها هم سازمان حمایت و هم انجمن خودرو سازان دلایل خود برای افزایش قیمت خودرو و درصدها را مطرح کنند و اطلاع رسانی بیشتری برای اینکه این افزایش قیمت ها ناشی از چه عواملی است صورت گیرد.

                              ** در برخی جلسات توافقی حاصل نمی شد

                              وزیر صنعت ، معدن و تجارت ادامه داد : من فقط این گونه عرض کنم که در جلساتی که به منظور قانع کردن سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان برگزار می شد و البته خیلی هم طولانی می شد گاهی وقت ها به علت بالا گرفتن اختلافات برخی حتی جلسات را ترک می کردند چون نمی توانستند همدیگر را نسبت به افزایش قیمت راضی کنند، درخواست خودرو سازان خیلی بیشتر بود و سازمان حمایت به نمایندگی از مردم مقاومت می کرد الان هم ما باز فکر می کنیم اگر هر جایی مدارکی دال بر اینکه سازمان حمایت در کار کارشناسی خودش اشتباه کرده وجود داشته باشد قطعا با سازمان حمایت برخورد می شود.

                              وزیر صنعت ، معدن و تجارت در پاسخ به پرسش خبرنگاری دیگر در باره نحوه اطلاع رسانی افزایش قیمت ها گفت: هم اکنون بسیاری تولید کنندگان از سازمان حمایت درخواست افزایش قیمت دارند ، برخی از پرونده ها چند ماه در سازمان حمایت بررسی می شود اگر سازمان حمایت شروع کند از زمانی که پرونده ها را دریافت کرده و درصدی را که تولید کننده درخواست افزایش قیمت داده اطلاع رسانی کند، فقط بازار ملتهب می شود.

                              ** علت تاخیر در اعلام افزایش قیمت ها

                              وی درباره تاخیر در اعلام افزایش قیمت ها نیز گفت : تاخیر به این دلیل بود که اختلاف در کارشناسی موضوع در جلسات خیلی زیاد و نیازمند کسب اطلاعات بیشتر بود، وقتی خودروساز حتما می گوید 20 درصد و یا 30 درصد قیمت تمام شده من ارزی است باید مدارکی را ارائه می کرد که این چه قطعاتی هستند که ارزبری دارند، چه ارزی مصرف شده چه زمانی وارد شده ، چگونه وارد شده ، این اطلاعات باید ارائه می شد و سپس موافقت می کردند ، برای همین مقداری زمان بر شد.

                              ** افزایش قیمت دومی در راه نیست

                              خبرنگاری دیگر در باره فاز دوم افزایش قیمت خودروها از وزیر صنعت ، معدن و تجارت پرسید، وی گفت : یکی از شرایطی که سازمان حمایت برای خودرو ساز قائل شده این است که در مدت زمانی که برای آینده توافق کردند ، دیگر خودرو ساز حق درخواست افزایش قیمت را نداشته باشد و افزایش قیمت دومی در راه نیست.

                              ** با عدم عرضه به عنوان احتکار برخورد می شود

                              وی در پاسخ به سواالی در باره عدم عرضه توسط برخی خودروسازان گفت : اگر سازمان حمایت نه در مورد خودروسازی بلکه در مورد همه کالاها عدم عرضه را احتکار تلقی کند ، متخلف به سازمان تعزیرات معرفی می شود.

                              ** وضعیت تعرفه اولویت های 9 و 10 واردات

                              غضنفری درباره این سوال که آیا قرار است تعرفه واردات اولویت های 9 و 10 افزایش ، و آیا تغییر نرخ پایه ارز در گمرک با هدف افزایش هزینه واردات مورد نظر است ، پاسخ داد : همه این سناریو ها در حال بحث است ولی هنوز تصمیم گیری نشده است.

                              ** تسهیلات دریافتی خودروسازان بزرگ

                              وی در باره تسهیلات دریافتی 2 خودروساز بزرگ نیز (از مجموع یک هزار میلیارد تومان مصوب ) گفت : ایران خودرو شرط فروش سهام داشت به نظرم هنوز بطور کامل اجرایی نشده اما سایپا موفق تر از ایران خودرو بوده یک بخشی را اخذ کرده است.

                              دکتر غضنفری افزود: سایپا از 500 میلیارد تومان تسهیلات خود بخشی را دریافت کرده است .

                              انتهای پیام/م
                              كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                              نظر

                              • ایرج اکبری
                                عضو فعال
                                • Dec 2011
                                • 10934

                                #105
                                در اصل توسط وحید 20 پست شده است View Post
                                تکلیف خودروسازان را با تحقیق و تفحص مشخص می کنیم

                                نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه واردات خودرو با ارز مرجع ممنوع است و اگر کسی خودرویی با ارز مرجع وارد کرده باشد باید مجازات شود.گفت:با یک تحقیق وتفحص تکلیف خودروسازان را مشخص خواهیم کرد تا دیگر طلبکار نباشند.


                                عزیز اکبریان درگفت وگوبا خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، درباره آزادسازی قیمت خودرو اظهارداشت: قیمت خودرو زمانی آزاد خواهد شد که تعرفه واردات خودرو صفر شود.
                                نماینده مردم کرج درمجلس شورای اسلامی افزود: خودروسازان نباید از افزایش تعرفه واردات خودرو سواستفاده کنند و خودروی مشابه خارجی که مونتاژ هم هست با دوبرابر قیمت مشابه خارجی عرضه کنند. وی با بیان اینکه قیمت خودروهای مشابه خارجی بالاست ادامه داد: اگرکیفیت خودروهای داخلی در سطح قابل قبولی قرارداشت وواردات خودرو آزاد می شد قطعا دیگر کسی خودروی خارجی نمی خرید. اکبریان درباره مشکلات مالی خودروسازان با طرح این سوال که چرا خودروسازان نقدینگی شان را درمحل های دیگری مثل خرید سهام بانکها هزینه می کنند ؟ گفت: اگر نقدینگی خودروسازان درمحل های دیگر هزینه نشود دچارمشکل مالی نخواهند شد. نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهارداشت: با یک تحقیق وتفحص تکلیف خودروسازان را مشخص خواهیم کرد تا دیگر طلبکار نباشند.
                                نماینده مردم کرج درمجلس با بیان اینکه افزایش قیمت خودرو به بهانه افزایش قیمت ارز غیر قانونی است افزود: عرضه نکردن خودرواز سوی خودروسازان به بازار غیرقانونی است.
                                وی نوسانات بازار ارز را ناشی از سوء مدیریت و سواستفاده برخی دلالان و سفته بازان اعلام کرد و گفت: هرچند که تحریم منجر به اولویت بندی اختصاص ارز مرجع شد اما درنهایت بهتر است که نرخ ارز دربورس تعیین شود. نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نرخ واقعی ارز خیلی پایین تر از ۲ هزار تومان است افزود: بانک مرکزی درگرانی ارز مقصر است و دولت نتوانست بازار ارز را به خوبی مدیریت کند. گفتنی است بر اساس اطلاعات جدید گمرک، در شش ماهه امسال بیش از ۱۹ هزار و ۳۸۰ خودروی خارجی وارد کشور شده است که ارزش دلاری آن ۴۲۹ میلیون دلار و ارزش ریالی آن نیز ۵۲۵۹ میلیارد ریال اعلام شده است./
                                با سلام در چند روز گذشته این بحت حذف تعرفه خودرو های خارجی مطرح شد و راوی خبر اقای مخبر الدوله بوده و بیان شدکه اگر تعرفه صفر شود قیمت خودرو داخلی هم کاهش می بابد البته این نظر بنده بوده ولی نظر اقای مخبر به عکس حالا تعرفه صفر قیمت خودروهای خارجی در ایران قمت شان می شود نصف چون تعرفه پرداخت نمی شود حالا با نصف شدن خودروهای خارجی و با کیفیت خوودرهای ایران هم باید رقابت کنند تا قیمت کمی کاهش و کیفیت بالا برود حالا نظر دوستان چیست با تشکر از جواب شما
                                كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X