ايران خودرو ( خودرو )

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • Mehrsana
    عضو فعال
    • Sep 2020
    • 1191

    #4906
    پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

    در اصل توسط اشکان2010 پست شده است View Post
    22/9/99...
    ارزش بازار فملی 335 هزارمیلیارد تومان.
    ارزش بازار خودرو 125 هزارمیلیاردتومان.
    ارزش بازار فملی 210 هزارمیلیاردتومن بیشترازخودروست وحدود 2.7 برابرشه.
    اصلا منطقی نیست!!!
    یکی دوماه دیگه بازهم نگاهی میندازیم به ارزش بازارشون!
    سود و زیان انباشته رو لحاظ کنی کمی منطقی تر میشه

    نظر

    • farrokhi
      عضو عادی
      • Apr 2013
      • 53

      #4907
      پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

      سلام جناب اشکان خودرو کی حرکت میکنه ؟ چن وقتیه تو ی محدوده ی قیمتیه

      نظر

      • اشکان2010
        عضو فعال
        • Dec 2010
        • 684

        #4908
        پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

        در اصل توسط Mehrsana پست شده است View Post
        سود و زیان انباشته رو لحاظ کنی کمی منطقی تر میشه
        نظرتون محترمه...بالحاظ همه این مواردعرض کردم...شخصاتوجه زیادی به دارایی ها و ارزندگی ذاتی و پارامنر p/s دارم...

        نظر

        • اشکان2010
          عضو فعال
          • Dec 2010
          • 684

          #4909
          پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

          در اصل توسط farrokhi پست شده است View Post
          سلام جناب اشکان خودرو کی حرکت میکنه ؟ چن وقتیه تو ی محدوده ی قیمتیه
          سلام...خودرو وخساپا به شدت دارن کنترل میشن وبه نظرم حداکثرتادوشنبه استارت رشدمجددشون زده بشه
          مگه اینکه خودروباحجم بالابیادزیر400 وخساپازیر300 که احتمالش ضعیغه...

          نظر

          • Mehrsana
            عضو فعال
            • Sep 2020
            • 1191

            #4910
            پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

            در اصل توسط اشکان2010 پست شده است View Post
            نظرتون محترمه...بالحاظ همه این مواردعرض کردم...شخصاتوجه زیادی به دارایی ها و ارزندگی ذاتی و پارامنر p/s دارم...
            اگه خاطرتون باشه تالار بورس هم قطار بودیم و خودرو رو از قبل افزایش سرمایه داشتیم و با شرایط بازار گاوی انتظار پر شدن گپ افزایش سرمایه رو به شخصه داشتم و حتی در 800 نفروختم که تصمیم بس اشتباهی بود! نهایتاً ماه قبل روی 400 فروختم چون دیگه این بازار، اون بازار اول سال نیست! مجموع زیان انباشته خودرو در نه ماهه به بالای 25 هزار میلیارد تومان خواهد رسید و با این وضعیت رکودی در بازار خودرو، نه دیگه افزایش قیمت کشش بالایی داره و نه امکان از بین بردن این حجم بالای زیان در یکی دو سال آینده وجود داره! پس سهمی که تا چند سال حداقل سودی برای تقسیم نداره فقط به درد نوسانگیری میخوره و بس!
            بنده سال 92-93 هم خودرو، خساپا و خپارس داشتم و اتفاقاً در نزدیک سقف هم خریدم اون زمان که اوج خبرهای خوب گروه بود و برجام و پژو وسیتروئن و.... توی همه تاپیکها جار زده میشد! صحبت از خپارس یک یورویی بود!!! اما پس از چهار سال خودرو 480 تومنی شد 230 تومن! خساپای 300 تومنی شد 80 تومن! خپارس 180 تومنی شد 60 تومن! در اوج تولید و سودساز شدن این شرکتها و برجام و حضور اروپایی ها و... توی چهار سال سهامداری کلاً چند ریالی سود از این سهام درپیت به ما دادند!!! به نظر نزدیک انتخابات سال بعد، زمان خوبی برای یک نوسان گرفتن از این گروه باشه

            نظر

            • اشکان2010
              عضو فعال
              • Dec 2010
              • 684

              #4911
              پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

              در اصل توسط Mehrsana پست شده است View Post
              اگه خاطرتون باشه تالار بورس هم قطار بودیم و خودرو رو از قبل افزایش سرمایه داشتیم و با شرایط بازار گاوی انتظار پر شدن گپ افزایش سرمایه رو به شخصه داشتم و حتی در 800 نفروختم که تصمیم بس اشتباهی بود! نهایتاً ماه قبل روی 400 فروختم چون دیگه این بازار، اون بازار اول سال نیست! مجموع زیان انباشته خودرو در نه ماهه به بالای 25 هزار میلیارد تومان خواهد رسید و با این وضعیت رکودی در بازار خودرو، نه دیگه افزایش قیمت کشش بالایی داره و نه امکان از بین بردن این حجم بالای زیان در یکی دو سال آینده وجود داره! پس سهمی که تا چند سال حداقل سودی برای تقسیم نداره فقط به درد نوسانگیری میخوره و بس!
              بنده سال 92-93 هم خودرو، خساپا و خپارس داشتم و اتفاقاً در نزدیک سقف هم خریدم اون زمان که اوج خبرهای خوب گروه بود و برجام و پژو وسیتروئن و.... توی همه تاپیکها جار زده میشد! صحبت از خپارس یک یورویی بود!!! اما پس از چهار سال خودرو 480 تومنی شد 230 تومن! خساپای 300 تومنی شد 80 تومن! خپارس 180 تومنی شد 60 تومن! در اوج تولید و سودساز شدن این شرکتها و برجام و حضور اروپایی ها و... توی چهار سال سهامداری کلاً چند ریالی سود از این سهام درپیت به ما دادند!!! به نظر نزدیک انتخابات سال بعد، زمان خوبی برای یک نوسان گرفتن از این گروه باشه
              1-این مطالب چه ربطی داره به مقایسه ای که بین ارزش بازارخودرو و فملی انجام دادم ؟...

              2-درنظرگرفتن یکی دومقطع زمانی برای تحلیل ونتیجه گیری کلی براسا اون اشتباهه.برخلاف صجبت تون طی سالهای اخیر هرکسی درخودرو
              بدون توجه به نوساناتش سهامداربلندمدت بوده بازده بسیارفراترازشاخص کل نصیبش شده.برای همه سهام
              بازارمیشه یکی دومقطع زمانی برای بهترین بودنشون گفت ویکی دومقطع زمانی هم برای بدترین بودنشون!
              همین خودرو ازابتدای پارسال تا حالا بیش از 30 برابرشده وسهامداربلندمدتش واقعا بازده رویایی نصیبش شده...

              3-امسال بیش از 95 درصدسهم های بازارافت 40 الی 80 درصدی نسبت به سقف قیمت خودشون داشتند واینکه میگین خودرو 800
              بوده وحالا 400 هست عجیبه!؟

              4-دربازاربورس هیچ کس نمیتونه درکف بخره ودرسقف بفروشه وبخصوص برای سرمایه های سنگین تر ورودوخروج سریع
              بین سهام امکان پذیرنیست وبهتره باتحلیل وبررسی دقیق سهمی روخریده وصبوربود.آیاشما که ازپارسال خودرو داشتین بافروش خودرو در 400 تومن
              نسبت به بازده کل بورس درسال 99 زیان کردین؟...

              5-مدتهاست اکثرفریب به اتفاق معامله گران حقیقی بازار توجهی به dps ندارندوبعیده شماهم سهام روبخاطرتقسیم سودش بخرید!...
              اگه به dps توجه داشتین که قطعا خودشما خودرو نمیخریدین و یا دی (اگه اشتباه نکنم دی هم داشتین).
              آخرین ویرایش توسط اشکان2010؛ 2020/12/12, 16:28.

              نظر

              • Mehrsana
                عضو فعال
                • Sep 2020
                • 1191

                #4912
                پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                در اصل توسط اشکان2010 پست شده است View Post
                1-این مطالب چه ربطی داره به مقایسه ای که بین ارزش بازارخودرو و فملی انجام دادم ؟...

                2-درنظرگرفتن یکی دومقطع زمانی برای تحلیل ونتیجه گیری کلی براسا اون اشتباهه.برخلاف صجبت تون طی سالهای اخیر هرکسی درخودرو
                بدون توجه به نوساناتش سهامداربلندمدت بوده بازده بسیارفراترازشاخص کل نصیبش شده.برای همه سهام
                بازارمیشه یکی دومقطع زمانی برای بهترین بودنشون گفت ویکی دومقطع زمانی هم برای بدترین بودنشون!
                همین خودرو ازابتدای پارسال تا حالا بیش از 30 برابرشده وسهامداربلندمدتش واقعا بازده رویایی نصیبش شده...

                3-امسال بیش از 95 درصدسهم های بازارافت 40 الی 80 درصدی نسبت به سقف قیمت خودشون داشتند واینکه میگین خودرو 800
                بوده وحالا 400 هست عجیبه!؟

                4-دربازاربورس هیچ کس نمیتونه درکف بخره ودرسقف بفروشه وبخصوص برای سرمایه های سنگین تر ورودوخروج سریع
                بین سهام امکان پذیرنیست وبهتره باتحلیل وبررسی دقیق سهمی روخریده وصبوربود.آیاشما که ازپارسال خودرو داشتین بافروش خودرو در 400 تومن
                نسبت به بازده کل بورس درسال 99 زیان کردین؟...

                5-مدتهاست اکثرفریب به اتفاق معامله گران حقیقی بازار توجهی به dps ندارندوبعیده شماهم سهام روبخاطرتقسیم سودش بخرید!...
                اگه به dps توجه داشتین که قطعا خودشما خودرو نمیخریدین و یا دی (اگه اشتباه نکنم دی هم داشتین).
                ۱- مطالب من به این نکته اشاره داشت که از یک طرف اون ۲۵ همت زیان رو لحاظ کنید و ضمناً دوران معیار ارزش جایگزینی برای سهمها تموم شده لذا سهام زیان ساز از نظر من با این معیارها دیگه بالایی ندارند چون پول سنگینی دیگه وارد بازار نمیشه که بخاد همه سهام خصوصاً سهام بزرگو بالا ببره. الان خیلی نماد میتونم نام ببرم که دارای ارزش بسیار پایین تری نسبت به داراییهاشون هستند ولی بازار بهشون اهمیتی نمیده.
                ۲- حرفم رو تایید کردید اون دوره و مقطع بازدهی عالی خودرو تموم شده و زین پس وارد دوران رکوردی یا نزولیش شده. دقیقاً مثل دوره ۹۲ که بعد بازدهی عالی، دوران نزول فرسایشی شروع شد. بعید میدونم شما سهامدار بلند مدت خودرو بمونید!
                ۳- نمیدونم ۹۵ درصد از کجا اومده اما من غیر خودرو، دابور و ودی داشتم که تقریباً دابور زیر ۲۰ درصد و ودی حدود ۳۰ درصد افت داشت و همین الانم از سقف عبور کردند. گرچه این موضوع هیچ ربطی نداره چون بازدهی خودرو از اول سال با رشد اونها قابل مقایسه نیست. خودرو امسال عالی بود و بدیهیه که بیشتر بریزه.
                ۴- نه بازدهی خودرو علیرغم نصف شدن برای من عالی بود. فکر کنم پولم حدود ۷ برابر شد و ازش سپاسگزارم!


                ۵- تقسیم سود یه بحث هست و سهم سودساز و روبه رشد با چشم انداز تحول و افزایش سرمایه یه بحث دیگه! نظر شخصی من اینکه خودرو دیگه خبر جذابی روش نیست و ریسک به ریواردش منطقی نیست.

                در حال حاضر تک سهم ودی هستم. با تبدیل خودرو در ۴۰۰ ماه قبل و دابور در سقف به ودی، تا الان تونستم از ماکزیمم ارزش پرتفوم در مرداد عبور کنم و در واقع ضرر ۵۰ درصدی خودرو رو جبران کردم.

                انشاالله که همگی پرسود باشیم و از نظرات هم برای رسیدن به ماکزیمم سود بهره ببریم نه اینکه بخواهیم با نگاه تحقیر کردن، حرف خودمون رو به دیگران ثابت کنیم.
                شما هم از تحلیلگران خوب تالار بورس بودید و دی و خودرو امسال به ما سود خوبی داد. دم هردوشون گرم. الانم دوستانه به شما پیشنهاد بررسی ودی رو میدم. اگه مایل بودید در تاپیکش اطلاعات کامل هست. شاید این سومین سهم مشترک ما باشه در کسب بازدهی عالی و شاید تحلیل شما منو از نگهداری اون سهم منصرف کرد! هیچ تعصبی روی هیچ سهمی ندارم!

                نظر

                • دودو
                  ستاره دار(3)
                  • May 2020
                  • 1280

                  #4913
                  پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                  مقایسه فملی و خودرو کودکانه و اساسا چنین چیزی یا از بیسوادی و یا توهین به شعور مخاطبانه
                  فقط یک نکته را در نظر داشته باشید که فملی سالانه بیشتر از یک میلیارد دلار صادرات داره! بگذریم دیگه از بقیه امتیازاتش نسبت به یک سهم سرطانی و بنجل مثل خودرو یا خساپا
                  ✓✓✓امضا را ویرایش کردم و شش ماه به تاریخ موعود اضافه کردم!
                  ✓✓✓ مثلاً مذاکره کردیم اما جنگ میشود! البته جنگی محدود با هدف از بین بردن تاسیسات هسته ای ج.ا با مشارکت اسراییل آمریکا و احتمالا شرکای غربی و چراغ سبز روسیه و چین! این اتفاق بنظرم تا قبل از دی ماه ۱۴۰۱ انجام خواهد شد✓✓✓

                  نظر

                  • TARGET
                    عضو فعال
                    • Nov 2014
                    • 2282

                    #4914
                    پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                    حالا بقیه صنایع هم کار شاخی نمی کنند همین مس چه تکنولوژی داره؟ داره منابع خدادای رو با تکنولوژی عهد بوق با کلی ریخت و پاش
                    بدون کوچکترین تبدیلی میفرسته واسه دلال ها و اعراب و ترک ها
                    یا فولاد سنگ آهن مفتی رو با گاز و برق مفت ذوب میکنه و شمش و یاعلی

                    نظر

                    • b4city
                      عضو فعال
                      • Nov 2020
                      • 4154

                      #4915
                      پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                      امروز ( یک شنبه ) متعادل یا احتمال بالاتر مثبت است ، با پایانی مثبت . 4 روز متوالی پایانی منفی ، حکایت از مثبت پشتش دارد
                      نوبتی است . این چیزی است که داریم میبینم در سهام بزرگ
                      فردا نوبت گروه خودرو و بانک است و یحتمل پالایشی

                      نظر

                      • اشکان2010
                        عضو فعال
                        • Dec 2010
                        • 684

                        #4916
                        پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                        مهم ودرصورت تصویب بسیارمثبت برای خودروسازان:

                        شروط <<صمت>> برای خیز<<خودرو>>

                        دنیای‌اقتصاد : وزارت صنعت، معدن و تجارت سرانجام بسته اصلاح صنعت خودرو را به دبیرخانه شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه ارسال کرد، بسته‌ای که در چهار محور کلی تدوین شده و قرار است از دل آن، جهش تولید رخ دهد. طبق اخبار رسیده از منابع آگاه، چهار محور کلی بسته خودرویی صمت، شامل «رشد ۵۰ درصدی تیراژ»، «اصلاح شیوه قیمت‌گذاری»، «پرداخت تسهیلات به خودروسازان» و «تامین ارز موردنیاز صنعت خودرو» است. بر این اساس، خودروسازان در قبال امتیازاتی که در حوزه قیمت‌گذاری، تسهیلات و ارز می‌گیرند، ملزم به رشد چشمگیر تولید طی سال‌جاری و در مقایسه با سال گذشته هستند....

                        ...اما بند دیگری که در بسته خودرویی صمت گنجانده شده، اصلاح شیوه قیمت‌گذاری است. به نظر می‌رسد در مقایسه با مساله پرداخت تسهیلات و تامین ارز، تحقق این بند نسبتا راحت‌تر خواهد بود. وزارت صمت در بسته خود آورده که قیمت خودروهای کم‌تیراژ به خودروسازان واگذار شود و اختیار نرخ‌گذاری پرتیراژها نیز همچنان در دست شورای رقابت باشد، منتها به یک شرط. شرط موردنظر این است که شورای رقابت اولا سال مبنای قیمت‌گذاری را تغییر داده و ثانیا نرخ نهاده‌های تولید را اصلاح (به روز) کند و قیمت خودروها را براساس این دو تغییر مورد محاسبه قرار دهد. به گفته فعالان صنعت خودرو، با اعمال این دو تغییر، قیمت خودروها معقول‌تر و عادلانه‌تر خواهد شد، ضمن آنکه خودروسازان نیز از مسیر زیاندهی خارج می‌شوند. از آن سو با توجه به اینکه شورای رقابت دخالتی در قیمت‌گذاری محصولات پرتیراژ نخواهد داشت (البته به شرط تصویب در شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه)، خودروسازان به نوعی از شر سیاست سرکوب قیمت خلاص و حتی می‌توانند بخشی از محصولات‌شان را در حاشیه بازار (با قیمتی نزدیک به نرخ‌های بازار آزاد) بفروشند...

                        نظر

                        • نجاT...
                          عضو فعال
                          • Dec 2013
                          • 2639

                          #4917
                          پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                          ♦️آزادسازی قیمت خودرو تا 2 هفته دیگر

                          رئیس شورای رقابت خبر داد:
                          ?حداقل 10 خودرو شامل دناپلاس توربو شارژ، هایما، رانا، کوئیک، شاهین، ساینا، پژو 207 پانوراما، چانگان، آریا، کی132 و برخی دیگر از خودروها از شمول قیمت‌گذاری شورای رقابت خارج خواهند شد.
                          ?احتمالا تا دو هفته دیگر آزادسازی قیمت خودرو اعلام شود./تجارت نیوز
                          انتقال ثروت از كوتاه مدتي ها به بلند مدت ها !

                          نظر

                          • mohsen ho
                            ستاره دار(1)
                            • Feb 2013
                            • 11257

                            #4918
                            پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                            لیدری گروه را مجددا به دست گرفته ... به نظر محدوده350-360 گزینه کم ریسکی برا خرید درمعاملات فردا-چهارشنبه باشه

                            نظر

                            • اشکان2010
                              عضو فعال
                              • Dec 2010
                              • 684

                              #4919
                              پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                              در اصل توسط دودو پست شده است View Post
                              مقایسه فملی و خودرو کودکانه و اساسا چنین چیزی یا از بیسوادی و یا توهین به شعور مخاطبانه
                              فقط یک نکته را در نظر داشته باشید که فملی سالانه بیشتر از یک میلیارد دلار صادرات داره! بگذریم دیگه از بقیه امتیازاتش نسبت به یک سهم سرطانی و بنجل مثل خودرو یا خساپا
                              تازه فرصت کردم تایپکها رو مطالعه ونظرات رو بخونم...

                              طبق نظرایشون من که مقایسه بین فملی و خودرو انجام دادم با بی سوادم یا توهین کننده به شعورمخاطب...

                              چون ممکنه ایشون درست گفته باشن وبیسواد باشم یا هتاک ترجیح میدم تامدتی فقط خواننده مطالب دوستان
                              بوده وازارسال پست خودداری کنم...رعایت ادب واخلاق ودوری ازبی حرمتی ها برام مهمتره تانوشتن...

                              شادوسلامت باشید...

                              نظر

                              • TARGET
                                عضو فعال
                                • Nov 2014
                                • 2282

                                #4920
                                پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                                بایدن رسما رئیس جمهور آمریکا شد

                                خبر آنلاین : جو بایدن نامزد حزب دموکرات تا این لحظه با کسب ۳۰۲ رای گزینشگران انتخاباتی، به طور رسمی پیروز رقابت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد.
                                برگشت جو بایدن به برجام بدون پیش شرط

                                بهترین و موثرترین خبر برای خکاوه هست


                                یک درصد شرکت سایپا دیزل ناقابل ۱۲ میلیارد تومان۴۵۰ هزار دلار
                                ۱ درصد نمایندگی انحصاری ولو در ایران در زمان ریاست جمهوری جو بایدن
                                پول یه آپارتمان متوسط در تهران = ۱ درصد شرکت خکاوه
                                پول یک آپارتمان لوکس شمال شهر یا خونه ویلایی معمولی تهران = ۵ درصد شرکت خکاوه
                                ۴ تا محصول شرکت = ۱ درصد سهام شرکت = اومدن تو لیست سهامداری شرکت
                                بزرگترین حباب منفی بورس ایران!!!
                                آخرین ویرایش توسط TARGET؛ 2020/12/15, 08:11.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X