کاربران گرامی بورسی، با توجه به تغییرات اخیر سایت در صورت وجود هر گونه مشکل در استفاده از سایت (درج پیام، عضویت و...) با ایمیل boursy.com[@]gmail.com در ارتباط باشید یا موضوع را در تاپیک «شما بگویید...» درج کنید.
همچنین مریم اسماعیلی مدیر سرمایهگذاری ایران خودرو با اعلام دلیل تعلیق نماد مبنی بر تاخیر در انتشار صورتهای مالی حسابرسی شده نیمه نخست سال، گفت: دلیل این موضوع تاخیر در ارایه صورتهای مالی تلفیقی حسابرسی شده شرکت ایران خودرو دیزل ناشی از استقرار سیستم نرم افزاری جدید بود که با توجه به انتشار صورتهای مالی، انتظار میرود صورت مالی حسابرسی شده ایران خودرو تا 30 بهمن منتشر و نماد "خودرو" رفع تعلیق شود.
آرام آرام به آخر کارم نزدیک می شوم و یقین دارم که آخرین تپش های قلبم در آخرین صفحه های کارم ثبت می شود و مرگ فقط مردی مرده را درخواهد یافت.سارتر
باید کم کم خبرای افزایش سرمایش بیاد
تنها راه برون رفت از بازارپایه وماده141 افزایش سرمایه از تجدیدارزیابی اونم با این زیان 104 هزارمیلیاردی باید بالای 700%بده
قیمت روزش حدود 40تومن میشه
خوب زیان رسوند ب 106 هزارمیلیارد خسته نباشی دلاور
چندوقت دیگه فقط با زیانش میتونه شرکت رنو بخره
اگر کسی بیاید و بگوید خودرو میشود ۲هزار تومان حرف غلطی نزده است. حتی اعداد بالاتر هم اگر بگوید قابل تحقق است.
منتها مهم زمان و نسبت رشد دیگر نمادها است.
در اقتصاد تورمی همه چیز از جمله سهام در بلند مدت صعودیست حتی اگر زیان ده باشد.
همین خودرو مگر سال ۹۹ با لحاظ افزایش سرمایه به ۱۶هزارتومان نرسید؟!
در ۳۰۰فعلی هم معادل ۶هزارتومان است.
قیمت فعلی هم بخاطر تورم و تجدید ارزیابی ناشی از آن در بلند مدت چندبرابر میشود منتها صرف میزان رشد بدون توجه به مطلبی که گفتم اهمیت ندارد.
همون طور که بارها گفته شده
برای باز nام خبر عرضه بلوکی پارسیان آمد! بیش از ۱۰ سال است که در هر مقطعی به بهانه هایی نوسان گرفته شده!
ده ها بار بخاطر بلوک پارسیان
ده ها بار بخاطر قیمت گذاری و افزایش قیمت و تایید و تکذیب ها
چندین بار بخاطر موضوع عرضه خودرو در بورس کالا
چندین بار بخاطر فروش بلوک و تودلی و....
بارها گفته شده که رانت خواران و مافیا در این گروه با جو سازی فضای مجازی و اذهان را هم مدیریت میکنن
البته در ابتدا عده ای بخاطر این حرفهای حق توهین و فحاشی میکردند که قبلا گفته شد ولی الان دیگر بسیاری از همان ها حرفهای ما را تکرار میکنن!
در نهایت حتی این سهم هم به سقف ریالی قبل خواهد رسید و عبور میکند. فارغ از بحث سود سازی و... بخاطر کاهش ارزش ریال و رشد ریالی ارزش دارایی ها
حالا اگر تحول بنیادی هم باشد که جای خود.
منتها زمان مهم است و البته اینکه چه زمان و قیمتی ورود و خروج کنیم.
هرچند این سهم به نسبت و در مقام قیاس با خیلی از نمادها توجیه خرید ندارد ولی بخاطر همان جریانی که قبلا هم بارها گفته شد و همچنین تجدیدارزیابی دارایی که احتمال قوی سال بعد انجام خواهد شد و کاهش زیان، حتی اینها هم میتوانن رشد کنن و بنظر احتمال رشدشان بیشتر از افت است.
بدون حب و بغض همیشه نظرات و واقعیت هارا باید گفت و همیشه سعیم همین بوده.
اگر جرات زدن حرف حق را نداری لااقل برای کسانی که حرف ناحق می زنند دست نزن
در اصل توسط زندگی بدون بورس هرگز! پست شده است
View Post
این اردر چینی ها و فقط خرید یک کد حقوقی خاص در نماد خودرو اگر مصداق دستکاری در بازار نیست پس چی هست؟؟
ناظر لطفا پاسخ دهد قوانین برای هر نماد فرق دارند انگار؟؟!!!
چرا اجازه نمیدهند بازار تحلیل کند و معامله کند همراه گزارشهای شرکتها؟؟
انشالله که پول صندوق توسعه و تثبیت بازار نباشد وگرنه باید پاسخگو باشند ......
الان حداقل ۶ ماهه این اردر چینی ها داره انجام میشه
خدا خواست و ما توانستیم
تمام مطالب نوشته شده توسط بنده نظرات شخصی است که میتواند اشتباه باشد پس به استناد مطالب من به هیچ عنوان سهمی را نخرید. فقط با بررسی خودتان معامله کنید
#شاخص_بورس سهامداران کامل بخوانید تا خسارت بگیرید.بخصوص سهامداران شرکتهایی با قیمتگذاری دستوری: ایران خودرو نیز با انتشار گزارش شش ماهه خود در سامانه کدال باز هم بر سر زبانها افتاد. در گزارش حسابرسی شده این شرکت به نقل از حسابرس قانونی شرکت و با استناد به ماده 90 قانون اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی عنوان کرده است که سهامداران خرد ایران خودرو میتوانند طبق ماده 90 اصل 44 قانون اساسی، زیان متحمل شده بابت قیمت گذاری دستوری را از سازمان برنامه و بودجه مطالبه کنند. این ماده قانونی به این موضوع اشاره دارد که چنانچه دولت به هر دلیل قیمت فروش کالاها یا خدمات بنگاههای مشمول واگذاری و یا سایر بنگاههای بخش غیردولتی را به قیمتی کمتر از قیمت بازار تکلیف کند، دولت مکلف است مابه تفاوت قیمت تکلیفی و هزینه تمام شده را تعیین و از محل اعتبارات و منابع دولت در سال اجرا پرداخت کند و یا از بدهی این بنگاهها به سازمان امور مالیاتی کسر نماید. از همین رو گفته میشود که پرداخت زیان سهامداران ایران خودرو به واسطه قیمت گذاری دستوری به عهده دولت است! نکته: باید سهامداران از طریق دیوان عدالت اداری علیه تمام بخشنامه های غیر قانونی و زیان زننده دولت درباره شرکتهای بورسی شکایت و ادعای خسارت کنند.بخصوص سهامداران خودرویی پالایشی لاستیک و مواد غذایی.
سالهاست ایرانخودرو میگه ما روی تولید هر ماشین داریم ضرر میکنیم. اونا میگن ما که ماشین رو به قیمت آزاد نمیفروشیم، قیمت ما سرکوب شده است، اما باید نهادههای تولید رو به قیمت آزاد بخریم. در نتیجه روی تولید هر ماشین داریم ضرر میکنیم. اما چرا مثل هر شرکت زیانده دیگهای، کار رو تعطیل نمیکنن و به تولید زیان اصرار دارن؟
ایران خودرو بیشتر از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته داره! یعنی ۲ میلیارد دلار. ارزش شرکت میتسوبیشی ۴ میلیارد، مزدا ۷ میلیارد و استون مارتین ۱.۷ میلیارد دلاره. سوال اینه که ایران خودرو چه گلی به سر کی میزنه که الان زیان انباشتهش با ارزش بازار برندهای مطرح رقابت میکنه؟
طبق گزارش خود شرکت، ایران خودرو نزدیک به ۱۶ هزار کارمند داره. نیسان با تولید ۳.۲ میلیون دستگاه خودرو، ۲۳ هزار نفر کارمند داره. تولید تمام خودروهای سنگین و سواری ایران خودرو حدود ۶۰۰ هزار دستگاهه. طبق فرمول بهرهوری خودروسازها، ایران خودرو ۱۲ هزار نفر نیروی مازاد داره. اما این نیروها چقدر دارن حقوق میگیرن؟
این شرکت در ۹ ماهه نخست سال، ۱۳ هزار میلیارد تومان دستمزد پرداخت کرده. با یه تقسیم متوجه میشیم که حقوق میانگین در این شرکت ماهانه ۹۲ میلیون تومن بوده. اما آیا در واقعیت کارمندی بوده که بالای حتی ۳۰ تومن حقوق گرفته باشه؟ بعیده. کی توی ایران داره حقوق ۹۰ تومنی میگیره که کارگر بدبخت یه شرکت زیانده بگیره؟ زیانی که داره از جیب سهامدار میره. پس قضیه چیه؟
تنها توضیح منطقی میتونه این باشه که یه عده محدود حقوق چنان بالایی گرفته باشن، که میانگین دستمزد چند برابر شده باشه. عدهای که احتمالا در بخش نیروی مازاد بودن و نقشی در تولید بازی نمیکردن. کسایی که خون ما رو کردن تو شیشه و جون ما رو گذاشتن کف دستمون. اگر توضیح منطقی دیگه به ذهنتون میرسه، بگید.
پیشنهاد ایران خودرو چیه؟ بجای هر ۵ سال بیایم هر سال تجدید ارزیابی کنیم. زمینمون گرون شده دیگه، با تورم، زیان انباشته رو جبران کنیم. معنی فارسی این حرف چیه؟ ببینید دارایی ما چقدر گرون شده، نقدی تقسیم کنیم بین خودمون یه آب هم روش!
پیشنهاد عملی
اون یه عده مرامی بیان خودشون رو معرفی کنن، ما هم راضی، بهشون از جیب حقوق ماهانه بدیم، اما پاشون رو از روی گلوی ما بردارن!
اکوتوپیا
نظرات شخصی و پر از اشتباه بنده است و قطعیتی ندارد.
گروه سهامداران حرفه ای بورس ! https://t.me/Professional_bourse360
در اصل توسط زندگی بدون بورس هرگز! پست شده است
View Post
نقل و قول از تلگرام بورس نیوز صدای سهامدار ::
ایرانخودرو واقعا داره ضرر میکنه؟!
سالهاست ایرانخودرو میگه ما روی تولید هر ماشین داریم ضرر میکنیم. اونا میگن ما که ماشین رو به قیمت آزاد نمیفروشیم، قیمت ما سرکوب شده است، اما باید نهادههای تولید رو به قیمت آزاد بخریم. در نتیجه روی تولید هر ماشین داریم ضرر میکنیم. اما چرا مثل هر شرکت زیانده دیگهای، کار رو تعطیل نمیکنن و به تولید زیان اصرار دارن؟
ایران خودرو بیشتر از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته داره! یعنی ۲ میلیارد دلار. ارزش شرکت میتسوبیشی ۴ میلیارد، مزدا ۷ میلیارد و استون مارتین ۱.۷ میلیارد دلاره. سوال اینه که ایران خودرو چه گلی به سر کی میزنه که الان زیان انباشتهش با ارزش بازار برندهای مطرح رقابت میکنه؟
طبق گزارش خود شرکت، ایران خودرو نزدیک به ۱۶ هزار کارمند داره. نیسان با تولید ۳.۲ میلیون دستگاه خودرو، ۲۳ هزار نفر کارمند داره. تولید تمام خودروهای سنگین و سواری ایران خودرو حدود ۶۰۰ هزار دستگاهه. طبق فرمول بهرهوری خودروسازها، ایران خودرو ۱۲ هزار نفر نیروی مازاد داره. اما این نیروها چقدر دارن حقوق میگیرن؟
این شرکت در ۹ ماهه نخست سال، ۱۳ هزار میلیارد تومان دستمزد پرداخت کرده. با یه تقسیم متوجه میشیم که حقوق میانگین در این شرکت ماهانه ۹۲ میلیون تومن بوده. اما آیا در واقعیت کارمندی بوده که بالای حتی ۳۰ تومن حقوق گرفته باشه؟ بعیده. کی توی ایران داره حقوق ۹۰ تومنی میگیره که کارگر بدبخت یه شرکت زیانده بگیره؟ زیانی که داره از جیب سهامدار میره. پس قضیه چیه؟
تنها توضیح منطقی میتونه این باشه که یه عده محدود حقوق چنان بالایی گرفته باشن، که میانگین دستمزد چند برابر شده باشه. عدهای که احتمالا در بخش نیروی مازاد بودن و نقشی در تولید بازی نمیکردن. کسایی که خون ما رو کردن تو شیشه و جون ما رو گذاشتن کف دستمون. اگر توضیح منطقی دیگه به ذهنتون میرسه، بگید.
پیشنهاد ایران خودرو چیه؟ بجای هر ۵ سال بیایم هر سال تجدید ارزیابی کنیم. زمینمون گرون شده دیگه، با تورم، زیان انباشته رو جبران کنیم. معنی فارسی این حرف چیه؟ ببینید دارایی ما چقدر گرون شده، نقدی تقسیم کنیم بین خودمون یه آب هم روش!
پیشنهاد عملی
اون یه عده مرامی بیان خودشون رو معرفی کنن، ما هم راضی، بهشون از جیب حقوق ماهانه بدیم، اما پاشون رو از روی گلوی ما بردارن!
اکوتوپیا
در جواب اون قسمت پرسش شما که با رنگ قرمز مشخص کردم با اطلاع دقیق به شما میگم که حقوق کارگران خودروسازی در حد سایر صنایع و شاید حتی کمتر باشه... با توجه به آلودگی شدید سالن های تولید بدنه سازی، رنگ و مونتاژ این مقدار حقوق اصلاً بالا هم نیست و تا جایی که من اطلاع دارم در سایپا یک کارگر با تمام مزایا (بن کارگری، بهره وری و....) و کلی اضافه کاری کمتر از 20 میلیون تومان حقوق میگیره... اما از سطح کارشناسی به بالا حقوقها با روندی شدید میره بالا... مثلاً یه کارشناس حدود 35 میلیون، یه رئیس حدود 50 میلیون، یه مدیر حدود 80 میلیون، یه معاون حدود 150-200 میلیون میگیره... نکته مهم بعدی اینکه تا دلتون بخاد در این سطوح آدمهای ناکارامد و اضافی وجود دارن که عملاً هیچ خروجی برای سازمان ندارن... به راحتی بالای 60 درصد سطح کارشناس به بالا در این شرکتها قابل حذف هستن بدون اینکه کوچکترین مشکلی در عملکرد سازمان بوجود بیاد... علت وجود این همه آدم مازاد هم اینکه هر کسی یه پارتی داره لابی میکنه و استخدام میشه و یه پست ریاستی، مدیریتی، معاونتی چیزی میگیره... هیچ کاری هم بجز چندتا امضا بیخودی انجام نمیده... دلیل اون سرانه بالا اینجاست... مدیران عامل شرکتها هم کوچکترین قدرتی در جهت تعدیل این نیروها ندارن... بخان وارد این فاز بشن به سرعت تعویض میشن... مورد شنیدم که یه فردی با پست مدیریتی یه اختلاسی کرده... حراست فهمیده و مدیرعامل اخراجش کرده... به ماه نکشیده طرف با لابی با پست معاونت برگشته!
در متن بالابجای سازمان حمایت ، شورای رقابت صحیح هست
فعلا دو تا خبر خوب برای خودرو منتشر شده
باید دید فردا میتونه واکنش خوبی داشته باشه
خدا خواست و ما توانستیم
تمام مطالب نوشته شده توسط بنده نظرات شخصی است که میتواند اشتباه باشد پس به استناد مطالب من به هیچ عنوان سهمی را نخرید. فقط با بررسی خودتان معامله کنید
نظر