جناب روح خشن
احتمالا دیدید که توی بعضی از تاپیکهای بورسی سر ارزنده بودن با نبودن یک سهم
چه جدالی صورت میگیره و همه میخوان حرف خودشون را ثابت کنند و این مورد دقیقا توی فرومهای نظامی
وجود داره بین هواداران تجهیزات جنگی روسی و آمریکایی ....
چون جنگی بین روس و آمریکا مستقیما نبوده نمیشه با قطعیت در مورد اینکه کدوم نیروی هوایی قویتر
هست اظهار نظر کرد با حداقل من در این حد اطلاعات فنی و تجربی ندارم
ولی این را مطمئن هستم که اگر ما الان میگ -31 هم داشتیم کاری باهاش نمیتونستیم انجام بدیم .
چرا ؟ چون روسها کلا جنگنده های صادراتیشون از نمونه های اصلی ضعیفتر هست و این رو همه دنیا
میدونند و نمونه اش همین میگ -29 که با کلی منت بهمون دادند ... الان بیشترشون بعلت نبود
قطعه و خرابی دارند توی آشیانه ها خاک میخورند .... شما اگر عکس فالکرومهای روسی را ببینی و بعد
با مال خودمون مقایسه کنی تفاوت های ظاهری بسیار دارند حالا آویونیک و تجهیزات جنگ الکترونیک آنها
که دیگه هیچی .... نمیشه حرفی زد ازش ...
ولی کلا بنده خودم اعتقاد دارم که جنگنده های آمریکایی برتری نسبتا محسوسی بر نمونه های روسی دارند
البته موارد فرق میکنه .... امشب نمیدونم شوق پرواز را دیدید یا نه .... توی اون درگیری هوایی توی خلیج فارس
اف-14 ها عین اب خوردن میگ-21 های عراقی رو درو میکردند .... به خدا اینطوری نیست .... با این صحنه ها
دارند اجر کار خلبانان ما رو پایین میارن ..... شما برو تحقیق کن تو این 8 سال ما جند تا میگ-25 تونستیم بزنیم
و پوست ما رو همین میگ-25 ها کندند .... همین میراژ اف-1 را که فرانسه به عراق داد تقریبا ایران برتری هوایی
خودش را بر عراق از دست داد . خب یکی از دلایل آن تحریمهای آمریکا و کمبود قطعات و تمام شدن فینیکس
که سلاح اصلی اف-14 هست بود ... الیته بحث در این مورد بسیار است و ساعتها میشه صحبت کرد
در مورد سوال دوم شما هم انتخاب من همان اف-15 استریت ایگل است که شاهکار صنعت هوانوردی
آمریکا است و به هیچ کشوری صادر نشده حتی اسرایبل . البته میدانم شما طرفدار میگ-31 هستی ولی
حتما میدانی که تولیدش تمام شد و جند نمونه هم ازش بیشتر ساخته نشد ولی در این که رهگیر خفنی
بود با شما هم عقیده هستم ولی خب حتما ایراداتی داشت که کلا این پروژه تعطیل شد ...
این را اضافه کنم که امروز میگ -31 در یک نبرد هوایی با تمام قدرت رادارش حرفی برای گفتن در برابر
یک اف-22 ندارد ... چون اصلا قادر به رهگیری آن بعلت استیلت بودن و ضد راداری بودن آن نیست
تا بخواهد اف-22 را رهگیری کند خود طعمه حریف میشود
الان هم همین طور که میدانید هواپیماهای نسل 5 میدان دار جنگ های امروزی هستند و متاسفانه
بسیاری از هواپیماهای قدیمی و نسل 3 و 4 علی رغم پیشرفته بودن حرفی برای گفتن ندارند .
دوست داشتید باز هم میتونیم شبهای آینده در این مورد با هم صحبت کنیم .
جناب علامه عزیز
پرواز سریع جنگنده های آماده را برای مقابله با دشمن اسکرامبل میگویند
در پایگاهای شکاری های نیروی هوایی اطاقی هست به نام آلرت
که تعدادی خلبان آماده برای پرواز در آنجا هست و زنگی هم هست به نام
زنگ آلرت که تا صداش در میاد خلبانان برای انجام ماموریت اعزام میشوند
مثل زنگ آتش نشانی در ایستگاهای آتش نشانی و پایین آمدن آتش نشانان
از میله های بین طبقات و حرکت به سمت ماشین های آتش خاموش کن
خلبانان توی اطاق آلرت هم به خلبانان آلرت معروفند
شب خوش
احتمالا دیدید که توی بعضی از تاپیکهای بورسی سر ارزنده بودن با نبودن یک سهم
چه جدالی صورت میگیره و همه میخوان حرف خودشون را ثابت کنند و این مورد دقیقا توی فرومهای نظامی
وجود داره بین هواداران تجهیزات جنگی روسی و آمریکایی ....
چون جنگی بین روس و آمریکا مستقیما نبوده نمیشه با قطعیت در مورد اینکه کدوم نیروی هوایی قویتر
هست اظهار نظر کرد با حداقل من در این حد اطلاعات فنی و تجربی ندارم
ولی این را مطمئن هستم که اگر ما الان میگ -31 هم داشتیم کاری باهاش نمیتونستیم انجام بدیم .
چرا ؟ چون روسها کلا جنگنده های صادراتیشون از نمونه های اصلی ضعیفتر هست و این رو همه دنیا
میدونند و نمونه اش همین میگ -29 که با کلی منت بهمون دادند ... الان بیشترشون بعلت نبود
قطعه و خرابی دارند توی آشیانه ها خاک میخورند .... شما اگر عکس فالکرومهای روسی را ببینی و بعد
با مال خودمون مقایسه کنی تفاوت های ظاهری بسیار دارند حالا آویونیک و تجهیزات جنگ الکترونیک آنها
که دیگه هیچی .... نمیشه حرفی زد ازش ...
ولی کلا بنده خودم اعتقاد دارم که جنگنده های آمریکایی برتری نسبتا محسوسی بر نمونه های روسی دارند
البته موارد فرق میکنه .... امشب نمیدونم شوق پرواز را دیدید یا نه .... توی اون درگیری هوایی توی خلیج فارس
اف-14 ها عین اب خوردن میگ-21 های عراقی رو درو میکردند .... به خدا اینطوری نیست .... با این صحنه ها
دارند اجر کار خلبانان ما رو پایین میارن ..... شما برو تحقیق کن تو این 8 سال ما جند تا میگ-25 تونستیم بزنیم
و پوست ما رو همین میگ-25 ها کندند .... همین میراژ اف-1 را که فرانسه به عراق داد تقریبا ایران برتری هوایی
خودش را بر عراق از دست داد . خب یکی از دلایل آن تحریمهای آمریکا و کمبود قطعات و تمام شدن فینیکس
که سلاح اصلی اف-14 هست بود ... الیته بحث در این مورد بسیار است و ساعتها میشه صحبت کرد
در مورد سوال دوم شما هم انتخاب من همان اف-15 استریت ایگل است که شاهکار صنعت هوانوردی
آمریکا است و به هیچ کشوری صادر نشده حتی اسرایبل . البته میدانم شما طرفدار میگ-31 هستی ولی
حتما میدانی که تولیدش تمام شد و جند نمونه هم ازش بیشتر ساخته نشد ولی در این که رهگیر خفنی
بود با شما هم عقیده هستم ولی خب حتما ایراداتی داشت که کلا این پروژه تعطیل شد ...
این را اضافه کنم که امروز میگ -31 در یک نبرد هوایی با تمام قدرت رادارش حرفی برای گفتن در برابر
یک اف-22 ندارد ... چون اصلا قادر به رهگیری آن بعلت استیلت بودن و ضد راداری بودن آن نیست
تا بخواهد اف-22 را رهگیری کند خود طعمه حریف میشود
الان هم همین طور که میدانید هواپیماهای نسل 5 میدان دار جنگ های امروزی هستند و متاسفانه
بسیاری از هواپیماهای قدیمی و نسل 3 و 4 علی رغم پیشرفته بودن حرفی برای گفتن ندارند .
دوست داشتید باز هم میتونیم شبهای آینده در این مورد با هم صحبت کنیم .
جناب علامه عزیز
پرواز سریع جنگنده های آماده را برای مقابله با دشمن اسکرامبل میگویند
در پایگاهای شکاری های نیروی هوایی اطاقی هست به نام آلرت
که تعدادی خلبان آماده برای پرواز در آنجا هست و زنگی هم هست به نام
زنگ آلرت که تا صداش در میاد خلبانان برای انجام ماموریت اعزام میشوند
مثل زنگ آتش نشانی در ایستگاهای آتش نشانی و پایین آمدن آتش نشانان
از میله های بین طبقات و حرکت به سمت ماشین های آتش خاموش کن
خلبانان توی اطاق آلرت هم به خلبانان آلرت معروفند
شب خوش
نظر