**** افسانه تامکت ****

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • salehiar
    عضو فعال
    • Nov 2011
    • 331

    #691
    در اصل توسط captain nemo پست شده است View Post
    دیدن این کلیپ را به همه علاقه مندان توصیه میکنم :

    http://www.patricksaviation.com/videos/perabrown/4320/
    خیلی جالب بود کاپتان.ولی یه سوال تو ذهنم اومد با دیدن این فیلم......با علم به اینکه امریکا یک ابر قدرت نظامی هست و تجهیزات نظامیش تو خیلی از موارد حرف اول رو تو دنیا میزنه و اگر زبونم لال!!!یه روز جنگی بین امریکا و ایران دربگیره!! قطعا ایران با مشکلات بسیار زیادی از نظر قابلیتهای تجهیزات نظامیش در برابر تجهیزات نظامی امریکا داره.... ولی واقعا اگر بشه دو سه تا موشک چا قو چله رسوند به عرشه این ناوها اونوقت تکلیف این هواپیماها که باند پروازشون به خاطر انفجار این موشکها اسیب دیده چی میشه؟؟؟ b-):-/

    نظر

    • roohe-khashen
      عضو فعال
      • Apr 2011
      • 2270

      #692
      توپ ضد هوایی مورد علاقه من falk 40 هستش همون توپی که تو بازی های مدال اف هانر و کلا بازی هایی که در زمان جنگ جهانی دوم دیدیم در دست ارتش پرقدرت المان بود با اتش بسیار سنگین البته دیگه پیر شده اما من دوسش دارم:

      در اولین حرکت شش FLAK 40 که مجهز به ارابه ای برای جابجایی بودند تولید شد اما FLAK 40 در نوع خود توپی بسیار سنگین و عظیم الجثه محسوب می شد و همین امر مشکلات بسیاری را در امر جابجایی آن ایجاد نمود به گونه ای که بعد از اعمال تغییراتی و عدم نتیجه گیری از آنها رایمنتال تصمییم گرفت که از سیستم حامل توپ صرف ظر کرده و از آن به عنوان یک سلاح ایستا یا ساکن بهره برداری نماید.
      به دلیل قدرت سهمگین این آتشبار ضدهوایی از آن برای محافظت از نواحی مسکونی شهرهایی مانند برلین و وین بهره گرفته می شد در بعضی از موارد برای استفاده مؤثرتر از این سلاح مقرهای ویژه ای برای نصب آن ساخته شد همچنین یک وسیله نقلیه ریلی نیز برای جابجایی آنها از طریق خطوط راه آهن طراحی و تولید شد.

      تولید نگارش ایستای FLAK40در سال 1942 آغاز شد اما باید دانست که FLAK 40 سلاحی بسیار پیچیده و گرانقیمت بود بطوریکه تا ژانویه 1945 رایمنتال موفق شد فقط 570 قبضه از آن را به ورماخت تحویل و تمایی این توپها نیز به عنوان یک سلاح کارامد برای حفاظت از تاسیسات و ساختارهای حساس رایش مورد استفاده قرار گرفتند. با پیشرفت تولید FLAK 40 متخصصان رایمنتال نگارش دیگری از آن را با نام Flakzwilling (فلک زویلینگ یا FLAK دوقلو) را عرضه نمودند فلک زویلینگ به دو قبضه توپ ضدهوایی سنگین 128 میلیمتری مجهز شده بود! این توپها به صورت پهلو به پهلو در کنار هم قرار می گرفتند برای نصب و به کارگیری فلک زویلینگ نیاز به مقرهای ویژه ایی بود از این سیستم ضد هوایی مهیب برای حفاظت از برلین استفاده می شد اما به دلیل هزینه سرسام آور و پیچیدگی تکنولوژی تولید آن تنها 33 قبضه تولید و به بهره داری رسید.
      فلک زویلینگ زمانی معرفی شد که به دلیل پیشرفت سریع عملکرد بمب افکنهای متفقین آلمان در زیر فشار ضربات خرد کننده بمبارا نهای مداوم به شدت به یک سیستم ضد هوایی پرقدرت و مخرب نیازمند بود با وجودی که توپهای ضدهوایی با کالیبر 150 میلیمتر و 240 میلیمتر نیز در دست تحقیق و طراحی قرار داشتند اما هیچ کدام از مرحله نمونه اولیه جلوتر نرفته و همه این پروژه ها معوق ماندند اما فلک زویلینگ با نمایش قدرت آتش باری سنگین و مؤثر خود به نوعی بهترین سلاح ضدهوایی جنگ دوم جهانی و چند سالی پس از آن بشمار می آید.
      زمانی که جنگ جهانی به اتمام رسید مشخص شد که آلمانها برروی نگارش جدیدی از یک توپ ضدهوایی 128 میلیمتری را تحت عنوان FLAK 45 تحت مطالعه داشتند و حتی یک نمونه آزمایشی نیز از آن تولید شده است با بررسی این نمونه مشخص گردید که قدرت و عملکرد آن به مراتب از FLAK 40 بالاتر است خلبانان بمب افکنهای متفقین خوشحال بودند که سروکارشان با FLAK 45 نیفتاد.
      مشخصات FLAK 40

      کالیبر: 128 میلیمتر (12.8 سانتی متر 5.04 اینچ)

      وزن: در حال تحرک با عرابه مخصوص 27 تن در زمان استفاده به صورت سیال 17 تن و در حال استفاده از آن به صورت ایستا 13 تن.

      ابعاد: طول کلی 15 متر ارتفاع 4 متر طول کلی لوله 7.8 متر طول قسمت خاندار لوله 6.4 متر دارای قدرت گردش 360 درجه

      بالاترین برد مؤثر: 14800 متر

      وزن گلوله: 26 کیلوگرم

      سرعت دهانه: 880 متر بر ثانیه

      الویشن: 3- درجه تا 87+ درجه

      مرجع:http://www.trooperiran.blogfa.com/
      دستم بگرفت و پا به پا برد...

      نظر

      • roohe-khashen
        عضو فعال
        • Apr 2011
        • 2270

        #693
        خوب یه مقدار بحث قیافه جنگنده شد من خیلی به قیافه جنگنده گریپن سوئدی علاقه دارم اما انصافا این هواپیما هم منحصر به فرد هست البته بیشتر به عنوان هواپیمای جاسوسی استفاده میکنند sr-71 یا پرنده سیاه:




        در اواخر دهه 1950 ، نیروی هوایی امریکا برای مقابله با تهدید روز افزون بمب افکن های استراتژیک روسها ، نیاز به جنگنده ای دور پرواز را اعلام کرد ، و به این ترتیب در سال 1959 مناقضه ای برای طراحی و ساخت یک هواپیمای ماخ 3 با سرعت پرواز حدود 80000 پا اعلام شد .
        در این مناقضه طرح پیشنهادی لاکهید مارتین انتخاب شد و نیروی هوایی ان را A-11 نامید . همزمان با اصابت یک موشک زمین به هوای جاسوسی U-2 بر فراز خاک شوروی ، C.I.A به طور جدی به فکر یافتن جانشین مناسبی برای هواپیمای U-2 افتاد . سرانجام ، به دلیل اشتراک نیازهای سیا و نیرو هوایی ، تصمیم گرفته شد که برنامه A-11 در اختیار هر دو سازمان قرار گیرد و همچنین هزینه های این برنامه میان ان دو به طور مشترک تقسیم شود .
        هواپیمایی که لاکهید مارتین برای نیروی هوایی طراحی می کرد YF-12 نام گرفت که قادر به حمل 4 فروند موشک هوا به هوای فالکن بود . اما هواپیمای تحویلی به سیا ، SR-71 نامیده شد و به تجهیزات پیشرفته جاسوسی مجهز گردید . این دو هواپیما بجز در ناحیه دماغه در سایر قسمتها دارای شباهت ظاهری با هم بودند .
        SR-71 به همت گروهی از طراحان بخش اسکانک ورکس شرکت لاکهید مارتین به رهبری " کلارنس جانسون " طراحی شد .
        گونه اول هواپیمای سیا A-11 نام داشت که اولین پرواز ان در اوریل 1962انجام شد . هواپیمای مشابه دیگری هم با نام A-12 که دارای سطح مقطع راداری کمتری بود در همان زمان ساخته شد . گونه رهگیر ان نیز با نام YF-12A در سال 1963 توسعه یافت . همچنین نمونه شناسایی نیرو هوایی امریکا ، با نام SR-71، در سال 1964 اولین پرواز خود را انجام داد .
        ویژگی های A-12 و SR-71 شامل پوشش لبه های حمله و فرار z با لایه هایی از الیاف شیشه از بست مقاوم در دمای بالا بود که به کاستن از سطح مقطع راداری ان کمک می کرد .
        مراحل طراحی A-11 در کمال پنهانکاری و تدابیر شدید امنیتی انجام شد و با وجود مواجهه با مشکلات عمده ای همچون مسایل گرمایش ایرودینامیکی ، اولین پیش نمونه A-11 در 26 اوریل 1962 مخفیانه پرواز کرد ؛ اما برای اولین بار رییس جمهوری وقت ، لیندن جانسون ، در 29 فوریه 1964 ، اشاره ای کوتاه به وجود این هواپیما کرد.
        توسعه SR-71 از طرح A-11 ، به عنوان هواپیمای شناسایی استراتژیک در فوریه 1963 اغاز و اولین پرواز ان در 22 دسامبر 1964 انجام شد . YF-12 که گونه تجربی از نمونه رهگیر با برد زیاد و بال و بدنه شبیه به SR-71 بود . برای اولین بار در 30 سپتامبر 1964 در پایگاه ادواردز کالیفرنیا به رویت عموم رسید .
        نیروی هوایی برای دستیابی به اخرین گونه شناسایی از خانواده A-12 با نام SR-71 و عملیاتی کردن کامل ان نیازمند کمک فنی بود . سرانجام ، نیروی هوایی پیشنهاد ناسا را مبنی بر استفاده از دو نمونه از هواپیماهای YF-12A به شماره های 6936-60 و 6935-60 قبول کرد . برنامه مشترک ناسا – نیرو هوایی در ژوئن 1969 طرح ریزی شد . برنامه تحقیقی YF-12 ناسا بلند پروازانه بود ، هواپیما به طور متوسط یک بار در هفته پرواز می کرد مگر در مواقعی که برای تعمیر و نگهداری یا اصلاحات بر روی زمین بود . در این مدت از 22 دسامبر 1970 تا 16 ژوئیه 1971 ؛ 90 پرواز انجام شد .
        هر چند YF-12 در یکی از روزهای سال 1965 توانست 9 رکورد جهانی پرواز را تصاحب کند ولی بنا به دلایلی ( همچون هزینه بالای ساخت ) هرگز به خط تولید نرسید . اما طرح SR-71 ، بلک برد ، با تولید ده ها فروند سرنوشت بهتری پیدا کرد و تا اوایل دهه 1990 همچنان به خدمت مشغول بودند .
        هواپیمای SR-71 یک هواپیمای بال مثلثی است که مجهز به 2 موتور توربوجت J-85 پرات اند ویتنی با پس سوز است ، که هر کدام 32500 پاوند رانش تولید می کنند . مطالعات نشان داده اند که کمتر از 20 درصد از کل رانش تولید شده برای پرواز در سرعت 3 ماخ ، تنها از خود موتور ، به وجود می اید . کل نیروی رانش تولید شده ناشی از طراحی منحصر به فرد ورودی هوای موتور و مخروط متحرک تغییر دهنده ورودی و خروجی موتور واقع در دهانه ورودی و شیپوره های خروجی است که هوای فشرده شده در مجرای کنار گذر موتور را می سوزاند.
        وزن خالی بلک برد حدود 34 تن بود و توانایی حمل 20 تن سوخت ویژه خود به نام JP-7 ، که برای زمان دو ساعت پرواز کافی می باشد ، را واقع در مخازن بدنه و بالها دارا می باشد . در هنگام پرواز ، سوخت داخل بالها و بدنه به طور خودکار برای حفظ موقعیت گرانیگاه هواپیما پیوسته جا به جا می شود . از انجایی که بدنه بلک برد طوری طراحی شده تا حین پرواز انبساط پیدا کند ، نشت سوخت بر روی زمین در این هواپیما امری عادی تلقی می شود .
        رنگ این هواپیما ابی سیر ( نزدیک به مشکی ) می باشد ، که دلیل انتخاب نام " بلک برد " برای ان است . بالهای مثلثی ان زاویه پسگرایی تندی دارد که این موضوع ، به همراه جلو امدگی دماغه و کابین نسبت به بالها ، از قرار گرفتن امواج ضربه ای بر روی سطوح " یرازا " در سرعتهای زیاد بدنه برای دفع حرارت ، گرمای زیادی در اثر پرواز در سرعتهای بالا تولید می شود ، که گاه دما در بعضی نقاط بدنه به 430 درجه سانتیگراد می رسد . با توجه به توزیع دماهای بالا در جاهای مختلف هواپیما ( بخشی از بدنه تا حدودی با سوخت خنک می شد ) ، از الیاژهای گران قیمت تیتانیوم استفاده شده است تا سازه بدنه بتواند تنشهای حرارتی زیاد را تحمل کند . همچنین برای کاهش سطح مقطع راداری از رنگ مشکی جاذب امواج راداری استفاده شده و دمهای عمودی واقع بر روی پوشش موتور کمی به سمت درون خم شده اند .
        این هواپیمای مافوق صوت ، توانست فاصله نیویورک – لندن را که بالغ بر 3470 مایل است ، با یک نوبت سوختگیری هوایی ، در مدت 1:55:31 با سرعت متوسط 1817 مایل بر ساعت طی کند و رکورد جهانی ان را بشکند ؛ همچنین ، مسیر لندن – لس انجلس را که حدود 5463 مایل است ، با سه بار سوخت گیری هوایی و با سرعت متوسط 1438 مایل بر ساعت در مدت 3:47:39 بپیماید .
        بیشتر گزارشها هواپیمای SR-71 را هواپیمایی رادارگریز معرفی کرده اند. اما در حقیقت امر ، SR-71 یکی از بزرگترین اهداف راداری بود که با رادارهای دوربرد سازمان هواپیمایی فدرال شناسایی شده و قادر بود رد این هواپیما را در محدوده چند صد مایلی بگیرد .
        SR-71 دارای دو خدمه است . خلبان در کابین جلو و افسر مسئول حسگرها در کابین عقبی قرار می گیرد . برای ماموریتهای سرعت بالا در ارتفاع زیاد ، هر دو خدمه باید لباسهای کاملا تحت فشار بپوشند که همانند لباس فضانوردان می باشد .
        کنگره امریکا در سال 1995 ، 100 میلیون دلار برای فعال کردن دوباره گونه های A و B اموزشی این هواپیما اختصاص داد و مجری برنامه فعال کردن دوباره بلک بردها ، پایگاه هوایی رایت پترسون در ایالت اوهایو بود .
        اقدام به فعال کردن دوباره هواپیمای شناسایی بلک برد SR-71 بدون مخالف هم نبود . منتقدان پیوسته از محدودیتهای SR-71 ( این هواپیما تنها در اب و هوای خوب کارامد بوده و نمی تواند اطلاعات و تصاویری را که جمع می کند مستقیما به کسانی که به انها احتیاج دارند منتقل کند ) سخن به میان می اوردند که به بازنشتگی این هواپیما انجامید .
        مشخصات :
        ماموریت : شناسایی استراتژیکی
        سازنده : لاکهید مارتین
        پیشرانه : دو موتور توربوجت J-85 پرات اند ویتنی هر کدام با قدرت رانش 32500 ، با پس سوز
        طول : 73/32 متر
        ارتفاع :63/5 متر
        فاصله دو سر بالها : 94/16 متر
        وزن : 52250 کیلوگرم با تجهیزات کامل هنگام بلند شدن از زمین ؛ بدون سوخت 30000 کیلوگرم
        سرعت : بیش از 2/3 ماخ ( 3200 کیلوگرم بر ساعت )
        برد : 3200 کیلومتر بدون سوخت گیری
        بیشترین مداومت : با سرعت 3 ماخ در ارتفاع 24 کیلومتری یک ساعت و سی دقیقه
        سقف پرواز : بیش از 26000 متر
        خدمه : دو نفر ( خلبان و افسر سامانه های شناسایی )
        گونه ها تعداد ساخته شده تعداد از بین رفته
        A-12 13 5
        M-21 2 1
        YF-12 3 2
        SR-71A 29 11
        SR-71F 2 1
        SR-71C 1 0

        انصافا خیلی قیافه خوفی داره این پرنده سیاه یا همون black bird
        دستم بگرفت و پا به پا برد...

        نظر

        • Captain Nemo
          مدیر
          • Dec 2010
          • 2934

          #694
          با تشکر از جناب روح
          ظاهرا این پرنده سیاه الان در خدمت ناسا هست و
          کارهای تحقیقاتی انجام می دهد .
          کارهای جاسوسی را هم دادن به پرنده های بدون سرنشین ...
          یاری اندر کس نمی​بینیم یاران را چه شد
          دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

          شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
          مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

          نظر

          • behnam
            عضو فعال
            • May 2011
            • 9603

            #695
            افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند، بلکه کارها را به گونه ای متفاوت انجام می دهند.
            (کوروش بزرگ)

            نظر

            • roohe-khashen
              عضو فعال
              • Apr 2011
              • 2270

              #696
              در اصل توسط CAPTAIN NEMO پست شده است View Post
              با تشکر از جناب روح
              ظاهرا این پرنده سیاه الان در خدمت ناسا هست و
              کارهای تحقیقاتی انجام می دهد .
              کارهای جاسوسی را هم دادن به پرنده های بدون سرنشین ...
              بله اقا رضا این پرنده در کل طول عمرش از بدو شکل گرفتن و نقشه کشیدن برای ساختش و حتی در طول ساختش تو تدابیر شدید امنیتی بوده و بسیار مخفی این هواپیما رو ساختن و فقط الان در خدمت ناسا هستش
              دستم بگرفت و پا به پا برد...

              نظر

              • FENCER
                عضو فعال
                • Sep 2025
                • 601

                #697
                این پرنده سیاه منو یاد سری فیلمهای X-Man میندازه
                شخصیت مرد سرنوشت اوست

                نظر

                • Captain Nemo
                  مدیر
                  • Dec 2010
                  • 2934

                  #698
                  در اصل توسط FENCER پست شده است View Post
                  این پرنده سیاه منو یاد سری فیلمهای X-Man میندازه
                  در کل این هواپیما شاهکار صنعت هوایی شیطان بزرگ است.
                  سال 1963 کجا و الان کجا ....
                  احتمالا فرمانده بسیج هنوز ندیدش وگرنه این رو هم میگفت ... لگنی بیش نیست ....
                  =))
                  یاری اندر کس نمی​بینیم یاران را چه شد
                  دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

                  شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
                  مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

                  نظر

                  • Captain Nemo
                    مدیر
                    • Dec 2010
                    • 2934

                    #699
                    در اصل توسط salehiar پست شده است View Post
                    خیلی جالب بود کاپتان.ولی یه سوال تو ذهنم اومد با دیدن این فیلم......با علم به اینکه امریکا یک ابر قدرت نظامی هست و تجهیزات نظامیش تو خیلی از موارد حرف اول رو تو دنیا میزنه و اگر زبونم لال!!!یه روز جنگی بین امریکا و ایران دربگیره!! قطعا ایران با مشکلات بسیار زیادی از نظر قابلیتهای تجهیزات نظامیش در برابر تجهیزات نظامی امریکا داره.... ولی واقعا اگر بشه دو سه تا موشک چا قو چله رسوند به عرشه این ناوها اونوقت تکلیف این هواپیماها که باند پروازشون به خاطر انفجار این موشکها اسیب دیده چی میشه؟؟؟ b-):-/
                    جناب salehiar
                    متاسفانه الان هر حرفی اینجا بزنیم متهم به وطن فروشی و خود کوچک بینی میشوم ....
                    همانطور که سری قبل اینجا شدم
                    خب هنوز هیچ کشوری در هیچ جنگی نتوانسته آسیبی به این غولهای شناور دریایی وارد کند .
                    خود ناو اصلی به وسیله چندین ناو و ناوشکن محافظت میشود و به این راحتی نمیشود به آن
                    نزدیک شد . خود ناو هم از سلول های مختلفی درست شده که چنانجه هر کدام آسیب ببینید
                    آب به سلول بعدی وارد نمیشود و بنا بر این هیچ وقت غرق نمیشود .
                    در مورد عرشه پرواز هم هواپیما بوسیله کاتوپولت پرتاب میشود و فکر نمیکنم خیلی مورد خاصی
                    پیش بیاید ... در ضمن در آینده این اف-18 ها با جنگنده های اف-35 عمود پرواز جایگزین میشوند و
                    دیگر عملا نیازی به باند و عرشه ندارند . در کل این پیشرفته ترین ماشین جنگی ساخت بشر است و
                    به این سادگی ها این غول 100 میلیارد دلاری از کار نمی افتد .
                    البته سپاه پاسداران گفته در صورت تهدید با قایق های توپدار پرنده دمار از روزگار این ناو ها در می آوریم
                    حال زبونم لال اگر جنگی شد معلوم میشود کی راست میگوید .... به عمل کار برآید ... به سخندانی نیست
                    در صفحات قبل همین تاپیک مطالب کاملی در مورد ناو اینتر پرایز بزرگترین ناو اتمی آمریکا درج شده است .
                    البته بنده کارشناس این صنعت نیستم و این چند جمله فقط تراوشات ذهنی من است و ممکن است با واقعیت
                    کمی تفاوت داشته باشد .
                    موفق باشید .
                    آخرین ویرایش توسط Captain Nemo؛ 2012/03/19, 17:16.
                    یاری اندر کس نمی​بینیم یاران را چه شد
                    دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

                    شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
                    مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

                    نظر

                    • roohe-khashen
                      عضو فعال
                      • Apr 2011
                      • 2270

                      #700
                      البته باید در فرمایشات کاپیتان بگم که فرماندهان گفتن ما راه از کار انداختن و نقطه ضعف این ناوهای هواپیما بر را میدانیم اما خوب واقعیت این است که در یک نبرد همه چیز مشخص میشود البته من همیشه به این جمله که میگن اونی که قویتره همیشه برنده نیست اعتقاد زیاد دارم اما انصافا یک پایگاه نظامی تمام عیار متحرک است این ناو
                      دستم بگرفت و پا به پا برد...

                      نظر

                      • roohe-khashen
                        عضو فعال
                        • Apr 2011
                        • 2270

                        #701
                        خوب این هم اژدهای پرنده غول بی شاخ و دم هیولای مرگ و در اخر دژ پرنده میگویند ژاپنی ها از هیچ چیز نمیترسند الا دو چیز یکی سونامی و دیگری بمب افکن b-52 افراد مسنی که این هیولا را به یاد داشتند سالها از ترس بازگشت این ابر هواپیما نمیتوانستند شبها بخوابند دوستان این هم قاتل ده ها هزار ژاپنی یعنی هواپیمای b-52 هر چند گفتند خلبان این هواپیما دیوانه شد اما میگویند سالها از خانه بیرون نیامد و در همان خانه چندی پیش مرد حال با این هواپیما اشنا میشویم:



                        فقط دوست دارم به تسلیحاتی که این بمب افکن میتونه حمل کنه نگاه کنید دهن ادم باز میمونه !!!!
                        هواپیمای بمب افکن B-52، بمب افکنی دور برد و در کلاس سنگین وزن است که می تواند گونه های مختلفی از ماموریت ها را به انجام برساند. این هواپیما قادر به پرواز در سرعت های بسیار بالا، البته زیر سرعت صوت و در ارتفاع بالغ بر 50,000 پا پرواز بوده و توانایی حمل بمب های هسته ای یا اتمی و همچنین بمب های معمولی را نیز دارد.هواپیمای بی 52 برای مدت بیش از 35 سال تنها بمب افکن دارای سرنشین سنگین وزن ایالات متحده بوده است. این بمب افکن، قادر به پرتاب و شلیک بیشتر سلاح های موجود است و حتی بدین صورت، بیم آن می رود که پس از به روز ساختن سیستم های اویانیکی و پیشرانه ها و دیگر قمست های آن، این هواپیما تا سال 2045 نیز در خدمت باشد. البته این بمب افکن آمریکایی را BUFF که مخفف عبارت Big Ugly Fat Fellow و به معنای مرد چاق گنده زشت است، نیز می نامند. اولین مدل هواپیمای بی 52 در سال 1954، اولین پرواز خود را انجام داده و مدل B آن نیز در سال 1955 وارد خدمت گشت. به طور کلی 744 بمب افکن بی 52 ساخته شده و آخرین گونه آن نیز که مدل H نامیده می شود، در سال 1962 تحویل شد. این بمب افکن استراتژیکی، دارای بردی برابر با 14,162 کیلومتر است که از این رو، هواپیمایی میان قاره ای یا کانتیننتال گفته می شود. البته این برد، در حالت بدون سوخت گیری هوا به هوا اندازه گیری شده است، و در غیر این صورت، برد این هواپیما، با سوخت گیری هوا به هوا می تواند نا محدود باشد. در این هواپیما، از مدل جی به بعد تغییراتی در شکل بدنه مانند کوتاه تر شدن سکان عمودی یا همان پایدار کننده عمودی آن داده شد.
                        این بمب افکن سنگین ساخت شرکت بوئینگ بوده و از هشت موتور توربوفن پرات اند ویتنی TF-33 هر یک با قدرت کشش بیش از 7000 کیلوگرم بهره می برد. بالاترین سرعتی که این هواپیما قادر به دستیابی به آن است، حدود 0/8 ماخ بوده که معادل 650 مایل بر ساعت نیز می باشد. هدایت این هواپیمای بمب افکن بر عهده 5 خدمه بوده که سیستم صندلی خدمه ها، از توانایی اجکت یا پرتاب کردن در مواقع خطر نیز برخودار است. لازم به ذکر است که قیمت تمام شده این هواپیمای غول پیکر، حدود هفتاد و چهار میلیون دلار می باشد.
                        واقعا هیولاست!!

                        منبع:http://newmass.blogfa.com/post-90.aspx
                        دستم بگرفت و پا به پا برد...

                        نظر

                        • Captain Nemo
                          مدیر
                          • Dec 2010
                          • 2934

                          #702
                          خدایا . . .

                          در این اولین روز بهار
                          تمام بیماران را شفا عنایت بفرما

                          تمام نیازمندان این مرز و بوم را نیاز و حاجتشان را برآورده بفرما

                          خدایا به بزرگی و عظمتت قسمت میدهیم تمام کسانی را که در این
                          ایام خوشی و شادمانی به سبب گرانی و تورم کمر شکن شرمنده زن و
                          فرزند شدند به لطف و کرمت نیازهای مالی ایشان را برطرف بفرما

                          خدایا در این سال جدید رحمت و انوار بخشش و لطف بیکرانت را بر ما
                          بندهگان گنهکارت بیش از گذشته مرحمت بفرما ....

                          خداوندا ما را نسیت به آنجه که از لطف و کرم و بخششت بر ما بخشیدی قدردان
                          و سپاسگذار بفرما . . . خداوندا ما را از بی مهری و کم توجهی به محرومان و نیازمندان
                          این جامعه بر حذر بدار و حرص و طمع را از وجود همه بندگانت پاک بفرما . . . آمین
                          یاری اندر کس نمی​بینیم یاران را چه شد
                          دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

                          شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
                          مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

                          نظر

                          • Captain Nemo
                            مدیر
                            • Dec 2010
                            • 2934

                            #703




                            هر روزتان نوروز باد
                            نوروزتان پیروز باد
                            ارادتمند همگی شما

                            آخرین ویرایش توسط Captain Nemo؛ 2012/03/20, 18:50.
                            یاری اندر کس نمی​بینیم یاران را چه شد
                            دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

                            شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
                            مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

                            نظر

                            • بوف کور
                              Banned
                              • Sep 2025
                              • 1422

                              #704
                              سلام و عرض ادب
                              کاپیتان عزیز آرزوی بهترین هارو دارم خدمتتون


                              نظر

                              • Captain Nemo
                                مدیر
                                • Dec 2010
                                • 2934

                                #705
                                در سالروز عملیات فتح المبین یاد و خاطره تمام شهیدان و جانبازان
                                این عملیات بزرگ را گرامی میداریم . . .
                                یاری اندر کس نمی​بینیم یاران را چه شد
                                دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

                                شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
                                مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

                                نظر

                                در حال کار...
                                X