**** افسانه تامکت ****

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • Senator1989
    عضو فعال
    • Feb 2015
    • 2577

    #1111
    پاسخ : **** افسانه تامکت ****

    تحریم های هوانوردی باربری نظامی و غیر نظامی مسافربری امریکا علیه ایران امکان برداشتن این تحریم ها بنظرم بسیار جدی شده است !!! چون اگر نبود این موضوع اکثریت c130 هرکولس های امریکایی ساخت بویینگ الان در وضعیت اورهال اساسی قرار نداشتند ! با توجه به تصاویر گوگل ارث و به رنگ سبز فسفری در امدن این هواپیما ها که حاکی از اورهال اساسی دارد...........البته بوئینگ با تهران در مورد هواپیماهای تحویلی خودش به ایران که همگی قبل از انقلاب داده شد به ما قراردادی برای دادن خدمات پس از فروش بسته ولی برای هواگردهای جنگی هنوز خیر ولی هرکولس های ما کاملا باربری و زمان شاه از بوئینگ خریداری شده است

    نظر

    • (حیدری)
      عضو فعال
      • Jan 2014
      • 1030

      #1112
      پاسخ : **** افسانه تامکت ****






      احمدشاه و اولین هواپیما در ایران
      -----------------------
      گرچه اولین پرواز بشر با هواپیما در سال 1903 توسط برادران رایت انجام شد اما ده سال طول کشید تا خلبانی لهستانی اولین هواپیما را بر فراز آسمان ایران به پرواز درآورد.

      "ویلبر" و "اورویل رایت" دو مخترعی بودند که در 17 دسامبر 1903 توانستند با موفقیت اولین هواپیما را به پرواز درآورند؛ اما ده سال طول کشید تا در ششم صفر 1332 مصادف با 14 دی ماه 1292 و 4 ژانویه 1914 در زمان احمدشاه قاجار اولین هواپیما در آسمان ایران به پرواز درآید.

      "کوزمینسکی" خلبان لهستانی اصل این هواپیما، قطعات مجزای یک هواپیمای "بلریو11" را از روسیه و از طریق بندر انزلی بوسیله اتومبیل به تهران آورد و پس از سرهم کردن آن اولین پرواز را بر فراز تهران به انجام رساند. با این حال اولین پپرواز هواپیما بدون حاشیه هم نبود چرا که نبود مکان مناسب برای فرود باعث شد خلبان به اجبار در میدان مشق فرود بیاید.

      در تاریخچه پست و تلگراف و تلفن ایران، در شرح ایجاد خطوط پستی هوایی به ورود اولین هواپیما به ایران اشاره شده است. بنا به این روایت در ماه صفر سال ۱۳۳۲ هجری قمری طیاره ای در آسمان تهران نمودار شده و در میدان مشق فرود می آید و فردای آن روز احمدشاه با جماعتی از درباریان و خدمتگزاران دستگاه کشوری و لشگری از آن دیدن کرده و در کنار آن عکسی به یادگار می‌گیرند.

      روزنامه ارشاد از مطبوعات مشهور زمان قاجار هم در گزارشی از اولین پرواز هواپیما بر فراز ایران در همین تاریخ خبر می‌دهد و اضافه می کند که خلبان این هواپیما پیش از این در چند کشور دیگر نیز پروازهای نمایشی انجام داده و از مردم پول گرفته است؛ خلبان لهستانی در تهران هم بلیط فروخته و پس از مختصر گردشی بر فراز تهران به سمت البرز رفته است. بنا به این گزارش چند روز بعد قطعات متلاشی شده هواپیما روی چهارچرخه ای اسبی در کنار خیابان علاءالدوله (فردوسی) به سمت میدان توپخانه حمل می‌شده است.

      عکسی که مشاهده می کنید یک سند تاریخی از اولین هواپیما در ایران است. در این عکس احمدشاه قاجار در کنار جمعی از ملازمان با خلبانی که احتمالا "گوزمینسکی" باشد در مقابل دوربین ایستاده اند. این عکس همان عکسی است که گفته شده است احمدشاه و درباریان با هواپیما گرفته اند و در روزنامه "ایلوستراسیون" فرانسه منتشر شده است.
      در روزگاری که “سلام” و “خداحافظ” فرقی‌ با هم ندارند نه ماندن کسی‌ حادثه ست نه رفتنِ کسی‌ فاجعه !

      نظر

      • Senator1989
        عضو فعال
        • Feb 2015
        • 2577

        #1113
        پاسخ : **** افسانه تامکت ****

        Wind tunnel model of a MRF design said to be developed by McDonnell Douglas



        احتمالا بعدا شده این :




        F 23 در حال تست و تکمیل شدن

        نظر

        • Senator1989
          عضو فعال
          • Feb 2015
          • 2577

          #1114
          پاسخ : **** افسانه تامکت ****

          شکار های فالکون
          اولین پیروزی هوایی اف۱۶ سرنگونی یک میل 8 سوری در سال ۱۹۸۱ توسط اف۱۶ ای ارتش اسرائیل بود.در جریان نبرد بر فراز لبنان دست کم ۴۴ پیروزی هوایی توسط اف۱۶ ارتش اسرائیل به دست امد و تنها دو گزارش از سرنگونی این جنگنده توسط میگ ۲۳ سوریه وجود دارد که تائید نشده است.بر اساس گذارشان خلبان هر دو میگ۲۳ سوری طی همین درگیریها بعد از سرنگون کرد یک اف۱۶ (برای هر خلبان سوری)خود توسط دیگر اف۱۶ سرنگون شده اند . همچنین اف۱۶ ارتش پاکستان در دهه ۱۹۸۰ طی دخالت نظامی شوروی در افغانستان دست کم ۹ جنگنده نیروی هوایی افغانستان شامل میگ ۲۳،سوخوی 22 ،سوخوی ۲۳ و انتنوف ۲۶ را سرنگون کردند.اف ۱۶ ارتش امریکاطی جنگ اول خلیج فارس هیچ پیروزی کسب نکردند ولی بعد از جنگ در سال ۱۹۹۲ یک اف۱۶ دی یک میگ ۲۵ عراقی را با اتش موشک امرام سرنگون کرد که این اولین پیروزی رسمی موشک امرام بود . یک سال بعد یک میگ ۲۳ عراقی به اتش امرام جنگنده اف۱۶ امریکا سرنگون شد وبین سالهای ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۵ نیز اف۱۶ در درگیرهای بالکان دست کم پنج فروند جی ۲۱ را سرنگون کرد .در سال ۱۹۹۹ نیز دو فروند میگ ۲۹ یوگسلاوی به اتش موشک امرام اف۱۶ از دست رفت.
          نصب پرچم ایران که جز خریداران فالکون بود

          نظر

          • Senator1989
            عضو فعال
            • Feb 2015
            • 2577

            #1115
            پاسخ : **** افسانه تامکت ****

            آیا می دانید که رپتور تا چه میزان می تواند به پدافندهای هوایی نزدیک شود و حتی تا چه فاصله ای به رادارهای فرکانس پایین می تواند نزدیک شود بدون اینکه حتی تشخیص داده شود؟

            چرا نبرد BVR در مقابل اف-22 رپتور حتی بدون AIM-120D هم برای جنگنده های دیگر کشنده و بی نتیجه است؟


            قسمت زیر نشان می دهد چرا اف-22 رپتور حتی با موشکی مانند AIM-120C هم خطرناک است.



            حال نگاهی به توان چند جنگنده با توجه به قابلیت راداری آنها خواهیم انداخت :

            اولین عدد به کیلومتر از سمت چپ مربوط به برد کشف یک جنگنده توسط رادار فوق و دومی مربوط به برد کشف یک بمب افکن توسط این رادار است.



            Eurofighter Captor (ex-ECR-90) ~175 km 370 km

            Rafale RBE vs 130 km 275 km

            F-4 AWG-10 38 km 80 km

            F-14A/B AWG-9 210 km 330 km

            F-15 APG-63(v)2 195 km 410 km

            F-16 ABR 130 km 275 km

            F-18 APG-73 (APG-65 x 1.2) 85 km ~180 km

            F-22 APG-77 230 km 490 km

            MiG-31 Zaslon 110 km 240 km Tracks 10 guides 4

            MiG-35 RP-35 140 km 300 km

            Su-27 110 km 240 km max

            Su-35 planned to be: 190 km 400 km

            حال برد کشف رادار چند جنگنده شناخته شده دنیا در برابر سطح مقطع راداری هدف مورد نظر :


            رادار شکاری اف-22 رپتور :

            APG-77 AESA (F-22A)

            For RCS 0.0001 m2 class target: 20 km+
            For RCS 0.001 m2 class target: 35 km+
            For RCS 0.1 m2 class target: 112 km+
            For RCS 1.0 m2 class target: 240 km+
            For RCS 5.0 m2 class target: 320 km+
            For RCS 10.0 m2 class target: 395 km+

            اگر اف-22 بخواهد یک اف-22 دیگر را با رادار کشف و هدف قرار دهد باید در زیر 30 کیلومتر از آن قرار داشته باشد.

            نکته : سطح مقطع راداری اف-22 از پهلو تقریبا چیزی برابر 0.001 متر مربع می شود!

            یعنی یک اف-22 از فواصل 32 کیلومتری تقریبا می تواند اف-22 فوق را با رادارش ببیند!

            البته اگر بدنه اف-22 چرخش نداشته باشد که اگر این عمل آنجام شود آنجام مانور! دیگر سطح مقطع راداری کاهش نخواهد داشت و مانند دیدن یک جسم در اتاقی خواهید بود که لامپش را خاموش و روشن کنند! حتی برای یک رهگیر مثل اف-22 رپتور دیگر که پویش آنجام می دهد!

            همانطور که دیده می شود اگر یک مقایسه کوچک ترتیب دهیم بخوبی قدرت اختفای اف-22 و توان رادر AN-APG-77 آن مشخص می شود. رهگیر سابق نیروی دریایی ایالات متحده اف-14 تامکت با رادار AWG-9 خود می تواند یک جنگنده را از 210 کیلومتری کشف کند. این جت هنوز یکی از برترین سیستم های کنترل آتش جهان را دارد هر چند دیگر با وجود جمرهای پیشرفته یک رهگیر دوربرد نیست.

            در مقابل رهگیر نیروی هوایی ایالات متحده اف-22 رپتور یک جنگنده را از 230 کیلومتری می تواند کشف کند. و در نسل چهارم رادارش سطح مقطع راداری 1 متر مربعی را با یک ماژول آنتن از 240 کیلومتری در دسترس دارد!

            یکی از نکات مهم در مورد رادار AN/APG-77 رهگیر اف-22 این است که این رادار می تواند از فواصل حدود 460 کیلومتری رادار جنگندهای دیگر را در حالت پسیو خود کشف کند!

            یعنی اگر شما با رادار روشن به سمت اف-22 حرکت کنید او می تواند از 460 کیلومتری شما را تشخیص دهد!

            نکته جالب این است که اف-22 رپتور با این رادار قدرتمند خود یک اف-22 را در فاصله ای بالای 30 کیلومتر نمی تواند بصورت درست و موفق ردیابی کند!

            یک اف-14 تامکت با رادار مشهور خود بر این اساس وضعیت مشخصی دارد و دیگر رهگیرها هم وضعیت معلومی دارند!

            وضعیت دیگر رادارها در مقابل اف-22 رپتور و اف-35 خود گویای همه چیز است.

            مقایسه یک جت اف-16 با شکاری رپتور اف-22 و نقش اختفا در برتری اف-22 در مقابل سنسورها.

            اف-22 فقط در فواصل 30 کیلومتری اثری ناچیز و نا مفهوم خواهد داشت ولی یک اف-16 براحتی از 120 کیلومتری اثر آشکاری دارد! دشوارترین کار برای رادارها در مقابل رپتورها تمیز دادن بازتاب راداری دیگر اشیاء از اف-22های در حال پرواز است و این تازه در زیر 35 کیلومتر برای رادارها ممکن می شود!

            رپتور دارای سطح مقطع راداری 0.0001 متر مربع است و بسان یک زنبور مشاهده می شود !


            حتی در برد کشف شدن توسط رادار بصورت یک نقطه روی رادار دیده شده و قفل کردن روی آن بدلیل ضعف امواج بازتابی مشکل و دشوار است بعلاوه اینکه سیستم اقدام متقابل آن هم بر سختی کار خواهد افزود!



            RBE-2 PESA (Rafale F1/F2/F3)

            For RCS 0.0001 m2 class target: 7~9 km+
            For RCS 0.001 m2 class target: 13~15 km+
            For RCS 0.1 m2 class target: 41~49 km+
            For RCS 1.0 m2 class target: 73~87 km+
            For RCS 5.0 m2 class target: 110~130 km+
            For RCS 10.0 m2 class target: 130~154 km+

            CAESAR AESA (EF-2000 Tranch3, post-2015 with 1,500 T/Rs)

            For RCS 0.0001 m2 class target: 18~21 km+
            For RCS 0.001 m2 class target: 32~38 km+
            For RCS 0.1 m2 class target: 104~122 km+
            For RCS 1.0 m2 class target: 185~216 km+
            For RCS 5.0 m2 class target: 278~324 km+
            For RCS 10.0 m2 class target: 330~385 km+

            APG-81 AESA (F-35A/B/C)

            For RCS 0.0001 m2 class target: 16 km+
            For RCS 0.001 m2 class target: 28 km+
            For RCS 0.1 m2 class target: 90 km+
            For RCS 1.0 m2 class target: 160 km+
            For RCS 5.0 m2 class target: 240 km+
            For RCS 10.0 m2 class target: 285 km+


            نهان روی واقعی یعنی رساندن موشکها به دشمن در نبرد BVR قبل از اینکه در برد رادار دشمن قرار بگیری.


            رادار اف-18 نوع E و F تنها وقتی رپتور را تشخیص و رهگیری می کند که در فاصله حدود 13 کیلومتری قرار داشته باشد! این دلیل موفقیت رپتورها در نبردهای نابرابر است.


            APG-79 AESA (F/A-18E/F and EA-18G, Block 2 and 3)

            For RCS 0.0001 m2 class target: 13 km+
            For RCS 0.001 m2 class target: 22 km+
            For RCS 0.1 m2 class target: 72 km+
            For RCS 1.0 m2 class target: 128 km+
            For RCS 5.0 m2 class target: 192 km+
            For RCS 10.0 m2 class target: 228 km+

            حال می توان پی برد چرا در نبرد هوایی وقتی در مقابل اف-22 رپتور قرار بگیرید فقط 20 کیلومتر دور بودن از آن فرق شکست و پیروزی است. برتری اف-22 در اختفا و داشتن رادار رهگیر برتر با جنگ الکترونیک مدرن حتی با موشک AIM-120C شانس پیروزی خلبان اف-22 را به شدت افزایش می دهد.

            همانطور که دیده می شود جنگنده اف-35 در 16 کیلومتری می تواند سطح مقطع راداری اف-22 را کشف و تازه در آن فاصله موشکش را روی رپتور قفل کند و خودش در مقابل رادار اف-22 تا فاصله حدود 36 کیلومتری تقریبا مخفی است. این موارد پاسخی است به این سوال که چرا تلاش چین و روسیه در ساخت جنگنده نهان رو جدی است.

            آنها خطر یک اف-22رپتور را احساس کرده اند و نمی خواهند برتری هوایی را از دست بدهند که بنظر می رسد موفق نشده اند با نسل پنجم جنگنده های خود نیز رپتور را در نبرد BVR تهدید کنند و خود بیشتر تهدید می شوند! توضیح در قسمتهای بعد کامل داده می شود.

            با وجود اینکه جنگنده های نسل 4 و 4.5 توانسته اند رادارهای بهتر و سنسورهای جستجوگر حرارت بهتری را با قدرت مانور برتر در داگ فایت بدست آورند اما در نبرد BVR بسیار در مقابل نسل 5 جنگنده ها آسیب پذیر هستند.

            جنگنده اروپایی تایفون یا جنگنده اف-18 سوپر هورنت شاید در تمرین رزم هوایی نزدیک با توجه به داشتن وضعیت طراحی که اف-22 به دلیل اختفا از آنها محروم است بتوانند اف-22 را بصورت نسبی شکست دهند. اما در نبرد BVR که تخصص اصلی اف-22 است و در آن حرف اول را می زند ، تایفون و اف-18 سوپر هورنت از فواصل دور شکست خواهند خورد. جنگنده های نسل 4 و 4.5 در جنگ واقعی با اف-22 رپتور چند مشکل بزرگ خواهند داشت.

            آنها باید به اف-22 نزدیک شوند در شرایطی که رادارشان قدرت کشف اف-22 را فقط در فاصله ای خیلی نزدیک دارد. بصورتی حرکت در تاریکی برای خلبان حس خوبی ندارد این چیزی است که آنها تجربه خواهند کرد.

            همچنین چطور باید وارد حریم سیستم پسیو و IRST اف-22 بشوند و کشف نشوند. اگر مسیر حرکت اف-22 کشف شود چطور باید تا رسیدن به فاصله ای که بشود روی اف-22 رهگیری آنجام داد یا وارد یک داگ فایت شد از چنگال موشک های اف-22 رها شد. در واقع چطور باید زمان خرید. این در شرایطی است که ما فرض کنیم می توان صد در درصد در نبرد داگ فایت رپتور را شکست داد!

            به گفته خلبان ارشد پروژه رپتور ما با این جنگنده دشمن را ردیابی کرده در حالی که آنها از نیت ما آگاه نیستند سپس خود تصمیم می گیریم کی و کجا به دشمن حمله کنیم. این یک قابلیت شیطانی برای ما خواهد بود. دشمن تا بخواهد متوجه رپتور بشود ضربه سختی خورده و دیگر توانی برایش نخواهد ماند!

            از طرفی همانطور که در قسمتهای گذشته نشان داده شد سنسورهای موشکهای هوا به هوا مانند رادار جت های جنگنده در مقابل رپتور با کاهش برد عملکرد ردیابی مواجه می شوند!

            یعنی رادارها و سنسورهای نصب شده در نوک موشکهای هوا به هوا باید 4 برابر قوی تر از حد فعلی باشد تا بتواند رپتور را مانند یک جنگنده نسل 4 تشخیص و ردیابی کند!

            این یعنی باید خیلی به اف-22 نزدیک بود تا سنسورها روی آن قفل شوند و هیچ اف-22 رپتوری هرگز منتظر نخواهد شد تا شما به 20 کیلومتری برسید و تا ین حد نزدیک شوید!
            حال باید دید آیا جنگنده نسل 5 چین و روسیه در سطح مقطع راداری ، اویونیک ، رادار و جنگ الکترونیک به توانمندی اف-22 هستند؟
            نگارنده شک ندارد که رپتور بدلیل نوع طراحی و فلسفه مبارزه در فواصل دور در مبارزات نزدیک و درگیری نزدیک با جت های فوق پیشرفته فقط اندکی مشکل خواهد داشت که این قابل حل است. چگونه !!!؟
            پاسخ را باید در سیستم هدفیابی برادر کوچکتر اف-22 یعنی اف-35 یافت!
            اف-22 در نبرد BVR یک کشنده واقعی و بی رحم است. دشمن تنها زمانی که نیروهایش منهدم شوند به وجود رپتور پی می برد. این مانند از کار انداختن یک تک تیرانداز ماهر و مخفی شده در فواصل دور است.
            این در شرایطی است که در صورت عدم تشخیص نابودگر فوق در آسمان احتمال داده می شود رپتور در آن نزدیکیها پرواز می کند حال سوال این است از کجا شلیک کرده و حال کجای آسمان است. بدترین حالت برای کشف اف-22ها زمانی است که بقول معروف شاخ به شاخ جلو می آیند یعنی از روبرو کشف کردن آنها تقریبا غیرممکن است!
            بی دلیل نیست که رپتور در نبرد هوایی می تواند با تعداد کمتر به جنگ یک نیروی رهگیر بزرگ برود. یک رپتور بصورت معمول می تواند 4 جنگنده رهگیر دشمن را نابود کند قبل از اینکه به برد کشف جنگنده دشمن برسد. یعنی یک دسته 4 فروندی رپتور می تواند دسته بزرگ 15 فروندی جنگنده رهگیر را نابود کند قبل از اینکه به داگ فایت نیاز پیدا کند.
            طبق گفته خلبان موگا ، رپتور کاملا نامرئی نیست اما تا فاصله مشخصی قابل کشف نیست! بقول آنها رپتور به آسانی در نبرد BVR یا نبرد ماوراء دید می تواند 4 جنگنده را در یکبار رهگیری ساقط کند بدون اینکه کشف شود!
            به همین دلیل در تمرینهای رهگیری ماوراء دید بصری بسته به مهارت خلبان حتی 1 به 8 وارد نبرد می شوند و در نبرد داگ فایت نیز 1 به 3 می جنگند تا جتهای دیگر بتوانند رپتور را زیر فشار قرار دهند این یعنی در جنگ 2 فروند اف-22 رپتور با خلبانهای ورزیده می توانند دشمن را از نبرد به شدت پشیمان کنند!
            رپتور بدترین شیوه را برای آغاز جنگ بکار می برد یعنی منهدم شدن جنگنده های دسته پروازی نشانه وجود او در آسمان است اما بدترین چیز ندانستن این نکته است که نفر بعد کی خواهد بود که رهگیری می شود!
            هر بار اخطار نزدیک شدن موشک و شانس فراری ناچیز در بهترین حالت ممکن اگر بشود موشک آمرام را فریب داد.
            وقتی چند رهگیر دشمن هدف قرار بگیرند دیگر خلبانها آرایش اولیه خود را از دست داده و برای فرار از چیزی که هیچ ردی در آسمان ندارد پخش می شوند. این چیزی است که خلبان رپتور می خواهد یعنی گیر انداختن رهگیرها بصورت تنها در آسمان منطقه و حمله به عضو قوی گروه به تنهایی. این قدرت شیطانی رپتور است.
            این جت بخاطر فلسفه نبرد در فواصل دور بدون تشخیص داده شدن که نشان داده می تواند اینگونه عمل کند بسیار سلاح قدرتمندی است.
            شما اگر جنگنده ای را طراحی کنید متوجه می شوید که فراهم کردن تمام قابلیت ها در کنار هم باعث شکست پروژه می شود.
            بطور مثال : شما نمی توانید قابلیت یک خودروی SUV و یک خودروی سبک و سریع مانند فراری انزو را ترکیب کنید و انتظار داشته باشید بتواند هم در کوه عالی عمل کند و هم در جاده یک فراری انزو را شکست دهد. این مشکل شما و طراحی شما نیست!
            مشکل در مشخص کردن نیازمندی طرح است. باید دید طراحان آمریکایی رپتور چرا دید متفاوتی نسبت به طراحان پروژه تایفون داشته اند. آنها دنبال چه بودند؟
            فقط توجه کنید باید دید بازتری داشته باشید و رپتور را برای نبرد هوایی و شکار چند جنگنده در نظر نگیرید! خواهید دید این جنگنده مدرن برای اهدافی فراتر از تصور استفاده خواهد شد.
            یکی از برتریهای سیستم کنترل آتش رپتورها داشتن قابلیت هوا به هوای یکپارچه است یعنی آنها می توانند درحالی که سایدوندر را برای قفل و شلیک آماده می کنند همزمان توپ 20 میلیمتری را برای قفل کردن روی دشمن هدایت کنند! این را اف-15 هرگز نمی توانست در یک لحظه آنجام دهد که این برتری کشنده در رپتورها با قدرت نبرد هوا به سطح همراه شده و باعث شده رپتورها بتوانند به آسانی با آمرامها به جنگ دشمن بروند در حالی که بمب های کم قطر را به سمت اهداف زمینی رها می کنند بدون اینکه خلبان را سردرگم انتخاب اهداف همزمان و برنامه ریزی سلاح کنند!
            یک سیستم یکپارچه کننده نبرد برای قرن جدید یا همان قابلیت ترکیب داده سنسورها همان سنسور فیوژن هوشمند!

            نظر

            • milad97
              عضو فعال
              • Aug 2012
              • 2520

              #1116
              پاسخ : **** افسانه تامکت ****

              به نظرم قویترین جنگنده دنیا t50 هستش
              لا اله الا انت سبحانک انى کنت من الظالمین

              نظر

              • Senator1989
                عضو فعال
                • Feb 2015
                • 2577

                #1117
                پاسخ : **** افسانه تامکت ****

                بایستی بدانید جنگنده تی 50 یا همان سوخو پکفا که هند و رسیه به صورت مشترک دارند میسازند و قراره در هند هم خط مونتاژ و ساخت ان هم راه اندازی بگردد هنوز بصورت اسکادران و عملیاتی شدن نرسیده در حالی که گارد هوایی امریکا امروز 148 فروند F22 در غالب چند اسکادران دارد که در حال محافظت از آسمان امریکا میباشند اون هم از 4 سال پیش حالا چطوری پکفا شده برترین جنگنده ؟!!!..........روس ها برای پکفا سنگ تمام گذاشتند ولی روی کاغذ فعلا !!! اگر حافظه من یاری کند قرار است از 2019 اسکادران های پکفا وارد ارتش هند بشود ! .......در ضمن از نظر خودم اول F22 بعد تایفون انگلیسی و بعد سوخو 35

                نظر

                • Captain Nemo
                  مدیر
                  • Dec 2010
                  • 2934

                  #1118
                  پاسخ : **** افسانه تامکت ****

                  شانزدهمین سالگرد شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی گرامی باد .





                  سپهبد علی صیاد شیرازی فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و عضو شورای عالی دفاع بوده‌است.
                  او متولد روستای کبودگنبد شهرستان درگز استان خراسان رضوی است. وی یکی از فرماندهان جنگ ایران و عراق بود.






                  صیاد شیرازی پس از ۳۲ سال خدمت در یگانهای مختلف نیروی زمینی ارتش در تهران و مقابل درب منزلش، به دست نیروهای مسلح سازمان مجاهدین خلق، ترور شد.
                  مراسم تدفین او با حضور سید علی خامنه‌ای، فرمانده کل قوا و جمعی از فرماندهان یگانهای مختلف نیروهای مسلح ایران و مردم برگزار شد.








                  سرلشكر رحیم صفوی فرمانده وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یازده سال پس از ترور صیاد شیرازی در مراسمی که جهت بزرگداشت وی در نظر گرفته شده
                  بود با بیان اینكه دستور ترور صیاد شیرازی از جانب صدام به مجاهدین داده شد، گفت:


                  سپاه پاسداران در همان سال اول شهادت صیاد شیرازی با طرح‌ریزی عملیاتی، بیش از هزار گلوله توپ و موشک به مقرهای منافقین در خاک عراق شلیک کرد.
                  وی تصریح کرد: بدون شک دستور به شهادت رساندن صیاد شیرازی از یک رده بالاتر به منافقین داده شد و شخص صدام این دستور را به منافقین داد تا شهید
                  صیاد شیرازی را به شهادت برسانند.


                  به تلافی این ترور در یک روز تمام مقرهای منافقین از پادگان اشرف گرفته تا العماره را با شلیک بیش از هزار موشک و گلوله توپ‌خانه برد بلند، منهدم و تلفاتی را به آنها وارد شد.
                  به دنبال این عملیات عراق واكنش شدیدی از خود نشان نداد و تنها به گله مختصری بسنده کرد .



                  یاری اندر کس نمی​بینیم یاران را چه شد
                  دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

                  شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
                  مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

                  نظر

                  • Captain Nemo
                    مدیر
                    • Dec 2010
                    • 2934

                    #1119
                    پاسخ : **** افسانه تامکت ****

                    کارخانه مونتاژ هواپیمای جنگنده بمب افکن سوخوی-34



                    دمیتری راگوزین" معاون نخست وزیر روسیه روز 8 فوریه از کارخانه مجتمع هواپیما سازی شهر نووسیبیرسک بنام "چکالوف" که هواپیمای
                    جنگنده بمب افکن "سوخوی ـ 34" در آنجا مونتاژ می شود، بازدید کرد.






                    هواپیمای جنگنده بمب افکن "سوخوی ـ 34" در یکی از بخش های کارخانه مجتمع هواپیما سازی شهر نووسیبیرسک بنام "چکالوف" مونتاژ می شود





                    یکی از بخش های کارخانه مجتمع هواپیما سازی شهر نووسیبیرسک بنام "چکالوف" که هواپیمای " سوخوی سوپرجت ـ 100" و هواپیمای
                    جنگنده بمب افکن "سوخوی ـ 34" در آنجا مونتاژ می شود.






                    منبع :
                    www.military.ir
                    یاری اندر کس نمی​بینیم یاران را چه شد
                    دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

                    شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
                    مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

                    نظر

                    • milad97
                      عضو فعال
                      • Aug 2012
                      • 2520

                      #1120
                      پاسخ : **** افسانه تامکت ****

                      آشنایی با سامانه موشکی اس 300 - روسیه

                      سامانه موشکی اس - 300، یک سامانه موشکی سطح‌ به ‌هوای دوربرد و خودکششی با قابلیت استفاده در تمامی ارتفاع‌هاست و در واقع نوع تکمیلی سامانه پدافندی ارتفاع بالای اس۲۰۰ به شمار می‌رود.

                      این سامانه اواخر دهه ۱۹۷۰ توسط شرکت همکاری‌های صنعتی آلماز برای نیروی دفاع هوایی شوروی ساخته شد. مدل‌های مختلف این موشک در سازمان ناتو با نام‌های سام ۱۰، سام ۱۲ و سام 20 شناخته می‌شوند.



                      اولین مدل این موشک با نام اس-۳۰۰ پی برای نخستین بار در سال ۱۹۷۹ در شوروی عملیاتی شد، هرچند تکامل آن از سال ۱۹۶۹ به منظور ساخت موشک سطح به هوایی با برد ۷۵ کیلومتر که هم در نیروی زمینی و هم در نیروی دریایی استفاده شود، آغاز شده بود.

                      این موشک در ابتدا برای رهگیری هواپیماها و موشک‌های کروز ساخته شده و بعدها توانایی رهگیری موشک‌های بالیستیک نیز به آن افزوده شد.



                      اس-۳۰۰ پی‌ام‌یو (S-300PMU) یکی از مرگبارترین موشکهای زمین به هوای قابل استفاده در تمامی ارتفاع‌ها به شمار می‌رود که توانایی پیگیری همزمان ۱۰۰ هدف و درگیری با ۱۲ هدف را دارد.

                      زمان آماده‌سازی آن حدود ۵ دقیقه ‌است و موشکهای آن از نوع انبار شونده ‌است که مانند مهمات معمولی نیاز به هیچگونه نگهداری در مدت عمر مفید خود ندارند.



                      اس-۳۰۰ شباهت زیادی با سامانه پدافندی آمریکایی ام‌آی‌ام-۱۰۴ پاتریوت دارد. مدل‌های پیشرفته‌تر اس-۳۰۰ توانایی اجرای تاکتیک «بزن دررو» را دارند که بقاپذیری آن‌ها را در شرایط جنگی افزایش می‌دهد و در شرایط ویژه می‌توانند به عنوان یک سلاح تهاجمی عمل کنند.

                      اس-۴۰۰ فاتح با نام ناتو سام-۲۰ سیستم موشکی تکامل‌یافته اس-۳۰۰ است که در سال ۱۹۹۹ معرفی و از سال ۲۰۰۶ وارد فعالیت در ارتش روسیه شده‌است.

                      ویژگی‌های سامانه موشکی اس - 300:

                      موشک سطح به هوای اس۳۰۰ در سال ۱۹۷۹ برای دفاع از ساختمانهای حساس و مهم شوروی ساخته شد. این سیستم پدافندی سپس با تکمیل و توسعه بیشتر برای دفاع در برابر موشک‌های بالستیک بکار می‌رود.



                      این سیستم در چندیدن گونه مختلف ارائه شده‌ است:

                      اس ۳۰۰ پی:

                      یکی از اولین موشک‌های این سریS-300P است که به سفارش وزارت دفاع روسیه تولید شد. این موشک می‌تواند کلاهکی را به اندازه ۱۳۳ کیلوگرم با بیشینه برد ۴۷ کیلومتر حمل کند.

                      کمترین برد آن پنج کیلومتر است و می‌تواند در ارتفاع ۳۰ متری پرواز کند. سرعتش به سه کیلومتر در ثانیه می‌رسد و در ۲۸ ثانیه می‌تواند از خود عکس العمل نشان دهد. زمان آماده پرتاب شدنش کمتر از پنج دقیقه‌است.

                      اس ۳۰۰ اف:

                      این گونه امکان نصب بر روی کشتی‌ها را دارد. در سال ۱۹۸۴ مدل S-300F ساخته شد. مدل F در اصل موشک متناسب با نیازهای نیروی دریایی روسیه بود که از سیستم پرتاب ۵V55RM استفاده می‌کند.

                      سرعت آن ۴۶۸۰ کیلومتر در ساعت است و می‌تواند کلاهکی به اندازه کلاهک مدل P (۱۳۳ کیلوگرم) ولی با بردی دوبرابر (حدود ۹۰ کیلومتر) را با خود حمل کند. بیشینه سرعت آن ۶۱۲۰ کیلومتر در ساعت و طول خود موشک با کلاهک ۲۵/۷ متر است.



                      کمترین برد آن هفت کیلومتر و سقف پروازش ۲۵هزارمتر است و با سوخت جامد نیروی پیشرانش را تامین می‌کند. یک سیستم راداری معروف به ریف روی آن نصب کردند که می‌تواند در یک زمان شش هدف را شناسایی کند و به آنها هجوم برد.

                      اس ۳۰۰ اف ام:

                      مدل S-300FM در سال ۱۹۹۰ ساخته شد که باز هم مدلی برای نیروی دریایی بود. بسیار مدرن و پیشرفته بود. بیشینه سرعت آن به ۱۰ هزار کیلومتر در ساعت می‌رسد، وزن آن ۱۴۸۰ کیلوگرم است و این تفاوت بیش از هزار کیلوگرمی را می‌توان در وضعیت نیروهای پیشران این موشک دانست.

                      طول آن ۵/۷ متر، قطرش ۵۲/۰ متر و فاصله دوسر بالچه‌های عقب ۰۳/۱ متر است. برد آن ۹۰ کیلومتر است و می‌تواند ۱۵۰ کیلوگرم کلاهک را با خود حمل کند. بیشینه سرعتی معادل ۷۵۶۰ کیلومتر در ساعت دارد که در ارتفاع ۲۵ هزارمتری پرواز می‌کند.

                      اس ۳۰۰ وی:

                      قابلیت تحرک این سیستم بسیار بیش از گونه‌های قبلی است و قابل نصب بر روی نفربرها برای مقابله با حملات هوایی موشکی، جنگنده‌ها و موشک‌های بالستیک و کروز است.

                      اس ۳۰۰ پی ام یو:

                      این موشک از لحاظ ظاهری بسیار شبیه مدل FM است حتی وزنش با آن یکی است. طول آن ۹۸/۶ متر، قطرش ۴۵/۰ متر و فاصله دوسر بالش ۰۴/۱ متر است. در ارتفاع ۲۷ هزار متری پرواز می‌کند و سوختش از مواد جامد تشکیل می‌شود. کمترین بردش پنج کیلومتر و بیشترین برد آن ۹۰ کیلومتر است.



                      مدل بعد در سال ۱۹۹۷ ساخته شد که در واقع یک نمونه برداری از مدل MU بود. این موشک MU-2 نام داشت که از لحاظ اندازه و ابعاد دقیقاً مانند مدل قبلی بود ولی بردش به میزان ۱۰۵ کیلومتر افزایش یافته بود یعنی برد کلی آن به ۱۹۵ کیلومتر رسید.

                      توانایی حمل آن نیز بیشتر شده‌است و می‌تواند ۱۸۰ کیلوگرم کلاهک را با خود حمل کند. سری ساخت این موشک‌ها تا سال اخیر ادامه یافت.
                      لا اله الا انت سبحانک انى کنت من الظالمین

                      نظر

                      • milad97
                        عضو فعال
                        • Aug 2012
                        • 2520

                        #1121
                        پاسخ : **** افسانه تامکت ****

                        در اصل توسط Senator1989 پست شده است View Post
                        بایستی بدانید جنگنده تی 50 یا همان سوخو پکفا که هند و رسیه به صورت مشترک دارند میسازند و قراره در هند هم خط مونتاژ و ساخت ان هم راه اندازی بگردد هنوز بصورت اسکادران و عملیاتی شدن نرسیده در حالی که گارد هوایی امریکا امروز 148 فروند F22 در غالب چند اسکادران دارد که در حال محافظت از آسمان امریکا میباشند اون هم از 4 سال پیش حالا چطوری پکفا شده برترین جنگنده ؟!!!..........روس ها برای پکفا سنگ تمام گذاشتند ولی روی کاغذ فعلا !!! اگر حافظه من یاری کند قرار است از 2019 اسکادران های پکفا وارد ارتش هند بشود ! .......در ضمن از نظر خودم اول F22 بعد تایفون انگلیسی و بعد سوخو 35
                        نمونهء آزمایشی این هواپیما که سوخوی ت-50 ”ھ نام دارد، نخستین پرواز آزمایشی خود را در روز 9 بهمن 1388 (29 ژانویه 2010) با موفقیت انجام داد. تولید این جنگنده در سال 2010 آغاز شده و نخستین نمونه های عملیاتی آن در سال 2013 به نیروهای مسلح روسیه تحویل داده شد و تولید انبوه آن از سال 2015 آغاز گشت. نام پک فا کوتاه شده نام روسی این جنگنده و به معنای «هواپیمای تاکتیکی پیشرفتهء آینده» است. این هواپیما با نامهای سوخو ت-50، برنامه-701 و ”ھجنگنده-21 نیز شناخته می شود.

                        دوست عزیز اف 22 حتی توانایی رقابت با سوخو 35 را هم ندارد
                        لا اله الا انت سبحانک انى کنت من الظالمین

                        نظر

                        • Captain Nemo
                          مدیر
                          • Dec 2010
                          • 2934

                          #1122
                          پاسخ : **** افسانه تامکت ****

                          کج سلیقگی تا به کی ؟؟!!

                          در مراسم یادواره شهید صیاد شیرازی بنری بزرگ روی سن قرار داده اند که شهید صیاد را با هلمت خلبانی در کنار جنگنده اف-14 قرار داده اند ...
                          من نمیدانم یکی نبوده بگه آخه ایشان مگر خلبان اف - 14 بوده است .




                          چند وقت پیش در مراسم یادبود شهید عباس دوران هم عکس ایشان را در کنار میگ -29 گذاشته بودند .
                          در صورتی که خواجه حافظ شیرازی هم میداند که این شهید گرانقدر خلبان اف-4 بوده است .
                          یاری اندر کس نمی​بینیم یاران را چه شد
                          دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

                          شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
                          مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

                          نظر

                          • Rudel
                            عضو فعال
                            • Apr 2014
                            • 2164

                            #1123
                            پاسخ : **** افسانه تامکت ****

                            در اصل توسط American Sniper پست شده است View Post
                            به نظرم قویترین جنگنده دنیا t50 هستش
                            این جنگنده 5 تا نمونه آزمایشی ازش تولید شده چطوری می فرمایید قوی ترین جنگنده جهان است؟ به دلیل سایز این هواپیما رادرگریزی اش در حد خوبی نیست
                            همین الانش هم میدونن موتورش ضعیفه میخان تا 2020 موتورش رو جایگزین کنند.
                            هنوز سلاح هایی که روش قراره نصب بشه هم مشخص نشدن بنابراین اصلا نمی توان اون رو با جنگنده های عملیاتی موجود مقایسه کرد.

                            نظر

                            • Captain Nemo
                              مدیر
                              • Dec 2010
                              • 2934

                              #1124
                              پاسخ : **** افسانه تامکت ****

                              دوستان گرامی

                              جسارتا خواهش میکنم این بحث بین جنگنده های آمریکایی و روسی را ادامه ندهید .
                              سالهاست که چنین مباحثی در فرومها مطرح است و هیچ کدام از طرفداران دو کشور موفق به قانع نمودن طرف مقابل نشده اند .
                              هر وقت درگیری مستقیم بین دو ابرقدرت رخ داد و اف-22 و اف-35 به جنگ میگ -35 و سوخو -35 رفتند نتیجه مشخص می شود ./:.yead.:/

                              با سپاس از لطف همه شما
                              یاری اندر کس نمی​بینیم یاران را چه شد
                              دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

                              شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
                              مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

                              نظر

                              • Senator1989
                                عضو فعال
                                • Feb 2015
                                • 2577

                                #1125
                                پاسخ : **** افسانه تامکت ****

                                http://www.aparat.com/v/60u53 این لینک وکلیپ بسیار جالبش رو از دست ندید

                                نظر

                                در حال کار...
                                X