**** افسانه تامکت ****

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • ناهید
    عضو فعال
    • Dec 2010
    • 1419

    #46
    می توان حدس زد که با شنیدن کلمه ی "پرواز" چه به ذهن شما ميرسد. خسته کننده و وحشتناک است. مخصوصاً اگر پروازی بین قارهای باشد که معمولاً بیش از 10 ساعت طول خواهد کشید. اما به تازگی کمپانی فرانسوی AIRBUS جدیدترین مدل از محصولات خود به نام A-380 را روانهی بازار کرده است. این هواپیما راحتی در پرواز را به بالاترین حد ممکن رسانده است.

    وقتی سوار این مدل هواپیما هستید و به مقصد ميرسید، پاهای شما اجازهی خروج از این همه امکانات رویایی را به شما نمیدهند! عکاس روس Sergey Dolya طی پروازی به پاریس، ما را در این هتل هوایی با خود همراه ميکند. مسافرین معمولی و بیزنس کلس، از ورودیهای جداگانه سوار هواپیما ميشوند و در طبقات اول و دوم جداگانه جای ميگیرند. به تمامی مسافران جورابهای راحت، ماسک خواب و برچسبهای اعلام وضعیت (خواب و بیداری) داده ميشود. صندلی شما به یک تخت خواب تمام قد تبدیل ميشود و اگر قد شما بیش از 1.9 متر است، مشکلی در دراز کردن پاهایتان نخواهید داشت. مانیتورهای 17 اینچ تاچ اسکرین، یک پریز برق و دو پورت یو اس بی، تلفن ماهوارهای، به همراه ریموت کنترلی که ماساژ، تنظیمات صندلی و نور را در دستان شما قرار ميدهد از امکانات این هواپیماست. دو حمام و دو بار در طبقهی دوم و 10 اتاق استراحت در طبقهی اول از دیگر امکانات در اختیار مسافران این پرواز است.



























    اون

    وقت ما اینجا التماس میکنیم که ........یا خدا فقط سالم برسیم
    حضورهیچ کس در زندگی ما اتفاقی نیست !
    خداوند در هر حضور جادویی نهان کرده برای کمال ما
    خوشا آن روزی که در یابیم جادوی حضوریکدیگر را

    نظر

    • Captain Nemo
      مدیر
      • Dec 2010
      • 2934

      #47
      با تشکر از ناهید خانم
      خب فعلا که این هواپیمای لوکس و گرانقیمت در خطوط هوایی برادران ملخ خوار سابق و ایرباس سوار فعلی میباشد .
      ما فعلا همین توپولوف ها رو بتونیم اورهال کنیم که سقوط نکنیم نمیریم هنر کردیم ...... هتل پرنده 5 ستاره پیشکش ....
      ای بخت نامراد .........:(
      یاری اندر کس نمی​بینیم یاران را چه شد
      دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

      شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
      مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

      نظر

      • Captain Nemo
        مدیر
        • Dec 2010
        • 2934

        #48
        سوخو -47 شاهکار طراحی برادران کمونیست
        به جهت بالهای هواپیما توجه کنید :

        یاری اندر کس نمی​بینیم یاران را چه شد
        دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

        شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
        مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

        نظر

        • Captain Nemo
          مدیر
          • Dec 2010
          • 2934

          #49
          شکستن ديوار صوتي


          براي توضيح درباره آنچه هنگام شکستن ديوار صوتي روي مي دهد ابتدا بايد به صوت به چشم موجي با سرعت انتشار محدود نگاه کرد.همه شما با اثرات ناشي از محدود و نسبتا کم بودن سرعت صوت آشنايي داريد بازتاب صدا در کوه تاخير زماني در شنيدن صداي بلندگوهايي که يک چيز را پخش مي کنند و شنيدن صداي رعد پس از ديدن برق . در سطح دريا و دماي 22درجه امواج صوتي با سرعت 345متر بر ثانيه يا 1240کيلومتر در ساعت منتشر مي شوند. هر چه دما و فشار کاهش يابد سرعت صوت کم مي شود به طوري که براي هواپيمايي در ارتفاع 35هزار پايي - جايي که دما 54- درجه است سرعت صوت به 295متر در ثانيه يا 1060کيلومتر در ساعت مي رسد. حالا يک منبع صوتي را تصور کنيد که يک پالس در ثانيه در فضا پخش مي کند. اين پالسها را مي توان به صورت پوسته هاي کروي از هواي پرفشار که با سرعت صوت بزرگ مي شوند و صوت را منتشر مي کنند تصور کرد (درست مانند دايره هاي ايجاد شده در سطح آب پس از پرتاب يک سنگ) به اين کره ها جبهه هاي موج مي گوييم . اگر چشمه ساکن باشد اين کره ها مانند دايره هاي آب هم مرکز خواهند بود اما اگر منبع شروع به حرکت کند اين کره ها را در جهت حرکتش جابه جا خواهد کرد. به طوري که فاصله کره ها از هم در يک طرف (در جهت حرکت) کمتر و در طرف مقابل بيشتر خواهد شد. (با رسم شکل اين مطلب را خواهيد ديد). مقدار اين جابه جايي بستگي به سرعت منبع نسبت به سرعت انتشار صوت دارد. هر چه سرعت منبع بيشتر باشد به جبهه هاي موجي که در هر لحظه توليد مي کند نزديکتر شده و بنابراين فاصله جبهه ها در مقابل منبع کمتر و کمتر مي شود، تا اين که در سرعت صوت منبع به موج صوتي خود مي رسد و با آن حرکت مي کند. به طوري که جبهه هاي کروي امواج توليد شده همگي مقابل منبع انباشته مي شوند. (مثل حلقه هاي تودرتو با شعاعهاي مختلف که در يک نقطه بر هم مماسند). از نظر فيزيکي جبهه هاي موج نشاندهنده تغييرات فشار هوا هستند و همين تغييرات فشار است که گوش ما آن را به صورت صدا مي شنود.

          حالا تصور کنيد همه اين جبهه هاي موج پرفشار جلوي يک هواپيما که با سرعتي در آستانه سرعت صوت حرکت مي کند جمع شود. در اين صورت جبهه ها همديگر را تقويت مي کنند و يک موج فشار با دامنه بسيار زياد تشکيل مي دهند. اين موج نيروي مقاومت هوا را زياد مي کند و باعث کاهش نيروي بالابر و دشواري کنترل هواپيما مي شود. وقتي سرعت هواپيما با افزايش توان از سرعت صوت پيشي مي گيرد از اين سد و ديوار صوتي عبور مي کند و به اصطلاح ديوار صوتي را مي شکند. در اين حالت موج دامنه تشکيل شده که به آن shock wave گفته مي شود در هوا منتشر مي شود و به زمين مي رسد. شدت موج رسيده به زمين به ارتفاع هواپيما و اندازه آن بستگي دارد. اگر هواپيما به قدر کافي به زمين نزديک باشد موج فشار مي تواند آنقدر قوي باشد که باعث شکستن شيشه ها تخريب ساختمان هاي سست و يا کاهش شنوايي افراد شود. شکستن ديوار صوتي يا گذشتن از سرعت صوت اولين بار در 14اکتبر 1947 و به وسيله چاک بيگر خلبان نيروي هوايي امريکا با هواپيماي -X1 که به همين منظور ساخته شده بود اتفاق افتاد. امروزه بيشتر هواپيماهاي جنگنده براحتي از سرعت صوت مي گذرند به طوري که سرعت بعضي مانند SR71 به 3600کيلومتر در ساعت 3برابر سرعت صوت مي رسد. این تصوير به شما امکان مي دهد که اين پديده صوتي را ببينيد! اين تصوير که به وسيله جان گي در جولاي 1999 گرفته شده است ، يک فروند هواپيماي F18 هورنت را در حال عبور از ديوار صوتي بر فراز اقيانوس آرام نشان مي دهد. اشتباه نکنيد. ابرسفيد رنگ صدا نيست . در اطراف بالهاي هواپيما بخصوص در شرايط پرواز صوتي مناطق کم فشار فراواني ايجاد مي شود اگر هوا بخار آب زياد داشته باشد فشار هواي پايين آب موجود در هوا را متراکم مي کند و باعث ايجاد ابري از بخار در اطراف آن مي شود. وقتي هواپيما از ديوار صوتي عبور مي کند هوا به طور موضعي با shock wave آشفته و بخار ناپديد مي شود. جان گي عکس را در لحظه اي که صداي غرش را شنيد درست پيش از ناپديدشدن ابر گرفته است .

          لحظه شکستن دیوار صوتی و عبور جت از سرعت صوت :




          شاید در تصاویر هواپیماهای در حال گذر از دیوار صوتی هاله ای سفید رنگ را در اطراف هواپیما مشاهده کرده باشید. در هنگام گذر از دیوار صوتی اگر هواپیما نزدیک به زمین و در محیطی مرطوب با درصد بخار آب زیاد باشد بخار آب هوا در اثر امواج ضربه ای فشرده شده و ابر سفیدی را برای چند ثانیه پدید می آورند که همان هاله سفید رنگ قابل روئیت در تصاویر است.

          صوت در شرایط عادی (دما، فشار و … معمولی) در سطح دریا دارای سرعتی معادل ۳۳۲ متر بر ثانیه یا ۱,۱۹۵ کیلومتر بر ساعت می باشد که این سرعت با افزایش ارتفاع و کاهش فشار و تراکم هوا کاهش یافته و در ارتفاعات بالاتر صوت فواصل را با سرعت کمتری می پیماید.
          این مسئله بدین صورت است که صوت همانطور که می دانیم از طریق ضربات ملکول های هوا به یکدیگر و انتقال انرژی آن ها فضا را طی می کند و هرچه تعداد مولکول ها در یک حجم معین بیشتر باشند انتقال انرژی زودتر صورت پذیرفته و صوت با سرعت بیشتری انتقال می یابد چنانکه سرعت صوت در مایعات بیشتر از هوا و در جامدات بسیار بیشتر از مایعات و هوا و معادل ۶۰۰۰ کیلومتر بر ساعت است. پس در نتیجه افزایش ارتفاع تعداد ملکول ها در یک حجم معین کاهش یافته و صوت با سرعت کمتری فضا را می پیماید.
          دیوار صوتی شیئی فیزیکی و قابل روئیت نیست بلکه به دلیل اینکه گذشتن از سرعت صوت نیازمند توان بسیار بالای موتور و آیرودینامیک بسیار خوب می باشد این حد را یک مانع برای رسیدن به سرعت های بالاتر دانسته و از آن به نام دیوار صوتی یاد می کنند.




          برای درک بهتر مطلب، وقتی که سنگی در آب انداخته می شود موج های در آب به وجود می آیند که به سمت خارج در حال حرکتند. این امواج نتیجه افزایش سرعت یا اعمال نیرو به لایه ای از ملکول های آب است که قادر به انتقال به لایه های دیگر نیز می باشد و امواج ضربه ای نیز همان امواج درون آب هستند با این تفاوت که آن ها در سیالی دیگر به جای آب به نام هوا تشکیل می شوند .



          امواج ضربه ای توسط هواپیما در سرعت صوت بسیار قدرتمند می باشند چنانکه در صورت پرواز هواپیما نزدیک به زمین و گذر آن از دیوار صوتی امواج ضربه ای با منتهای قدرت به اجسام زمینی مانند شیشه های منازل و ساختمانها برخورد نموده و باعث شکستن آن ها می شود یا حتی اگر شخصی در معرض امواج ضربه ای به طور مستقیم قرار گیرد احتمال از دست دادن شنوایی و پاره شدن پرده گوش بسیار است. از امواج ضربه ای در بمب ها و تسلیحات دیگر نیز استفاده می شود.


          ب
          مب ها با یک افزایش دما و فشار ناگهانی در لایه هایی از هوا امواج ضربه ای به وجود آورده که از طریق هوا انتقال یافته و باعث شکستن شیشه ها و تخریب دیوار ها نیز می شود. اگر شخصی در فاصله ای نسبتاً نزدیک در فضایی تهی از هوا و خلاء حتی نزدیک یک بمب ده تنی ایستاده باشد بر فرض منفجر کردن بمب آسیبی به وی نخواهد رسید چون هوایی برای انتقال امواج ضربه ای وجود ندارد.





          به دلیل تولید امواج ضربه ای در سرعت های حدود سرعت صوت خلبانان سعی می کنند فقط مدت کوتاهی در چنین سرعت هایی ترانسونیک پرواز کرده و به زودی از دیوار صوتی گذر کنند چون پرواز در این سرعت ها نیروی بسیار زیاد موتور در نیتجه افزایش فوق العاده میزان مصرف سوخت را در پی دارد.
          اما حال ببینیم صدایی انفجار مانند که در هنگام شکستن دیوار صوتی تولید می شود نتیجه چیست. امواج حاصله از حرکت هواپیما یا صدای تولید شده در اثر حرکت هر بار در سرعت های زیر سرعت صوت از هواپیما دور شده و به گوش شنونده می رسد. اما با رسیدن هواپیما به سرعت صوت این صداها دیگر فرصت دور شدن از هواپیما را نداشته و کلاً در جلوی هواپیما جمع می شوند.


          با گذر از سرعت صوت صدایی چند ده برابر شده از حرکت هواپیما با هم به گوش شنونده می رسد که مانند یک انفجار شدید یا صدای رعد و برقی بسیار قدرتمند می باشد.


          آخرین ویرایش توسط Captain Nemo؛ 2011/05/05, 19:24.
          یاری اندر کس نمی​بینیم یاران را چه شد
          دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

          شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
          مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

          نظر

          • Captain Nemo
            مدیر
            • Dec 2010
            • 2934

            #50
            دسته بندی هواپیما ها از لحاظ سرعت



            هواپیماها کلاً از نظر سرعت نسبت به سرعت صوت به چند دسته زیر تقسیم می شوند:


            ـ هواپیماهای زیر سرعت صوت یا مادون صوت با محدوده سرعت ۳۵۰ تا ۹۵۰ کیلومتر بر ساعت Subsonic

            ـ هواپیماهای حدود سرعت صوت با محدوده سرعت ۹۵۰ تا ۱۲۰۰ کیلومتر بر ساعت Transonic

            ـ هواپیماهای سرعت صوت با محدوده سرعت دقیقاً سرعت صوت نسبت به محیط Sonic

            ـ هواپیماهای بالای سرعت صوت یا مافوق سرعت صوت با محدوده سرعت ۱ ماخ تا ۵ ماخ Supersonic

            ـ هواپیماهای با سرعت بسیار بیشتر از سرعت صوت با محدوده سرعت ۵ ماخ و بالاتر Hypersonic



            یاری اندر کس نمی​بینیم یاران را چه شد
            دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

            شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
            مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

            نظر

            • Captain Nemo
              مدیر
              • Dec 2010
              • 2934

              #51
              جدیدترین جنگنده نیروی هوایی آمریکا :
              اف-22 رپتور (RAPTOR )


              هواپیمای F-22 Raptor یا رپتور(جانور شکاری) محصول کمپانی لاکهید مارتین از جدیدترین نسل هواپیماهای جنگنده برای نیروی هوایی محسوب می شود که وظیفه اصلی آن برتری هوایی است. این هواپیما یا بهتربگوييم این جنگنده از جنگنده هایی به شمار می آید که قادر است بدون شناسایی شدن در منطقه دشمن به نبرد پرداخته و پیروز از میدان جنگ بدر آید. این جنگنده پیشرفته دارای سیستم استتار راداری است و کلیه طراحی اجزای آن بر این اصل بنا نهاده شده است به طوری که در طراحی بدنه آن هر گونه سطح ناهموار که باعث برگشت انعکاس امواج راداری می شود حذف گشته و به سطوحی بدون انحنا تبدیل گشته اند و حتی ورودی های هوای موتورها هم بر اساس اصل استتار طراحی شده اند. اگر در تصاویر گرفته شده از این هواپیما توجه نمایید به زودی متوجه خواهید شد که قادر به دیدن هیچ گونه اسلحه زیربالها یا مواضع دیگر نیستید تعجب نکنید! هواپیمای F-22 Raptor برای جلوگیری ازانعکاس امواج توسط سطوح ناصاف موشک ها و یا تسلیحات دیگر آن ها را در محفظه هایی ویژه نگهداری کرده و تنها در زمان شلیک این تسلیحات پدیدار شده به سرعت از محفظه خارج شده و پوشش آن دوباره به حالت اول باز می گردد که البته بيشترين ضریب خطرهنگام باز شدن این محفظه ها برای رهاسازی تسلیحات به وجود می آید.








              هواپیمای F-22 Raptor از این نظر بسيار بی نظير است که قادر می باشد بدون استفاده از سيستم پس سوز به راحتی صوت را پشت سر گذاشته و به سرعت های مافوق صوت دست يابد به طوریکه حداکثر سرعت آن بدون استفاده از سیستم پس سوز 1.6 ماخ می باشد که رقم قابل توجهی است. چنين ویژگی بی مانندی در اثر بهره گيری از موتورهای قدرتمند توربوفن F-119 PW-100 ساخته شرکت معروف پرات اند ویتنی
              (Pratt and Whitney) به وجود آمده است که نيروی بسیار زيادی را برای پيش بردن اين هواپیما به جلو توليد می کند. البته دستيابی به چنين سرعتی (1.6 ماخ) بدون استفاده از پس سوز تا حدودی مديون بهبود آيروديناميک اين هواپيما نيز هست که در آن به کا رفته است به طور مثال حذف موشکها و بمب ها و کلاً تسليحات ديگر قابل حمل از مقر های زير بال يا بدنه کمک شايانی به تقليل مقاومت در برابر هوا نموده است







              هواپیمای F-22 Raptor از قاعده «ديد اول شليک اول» پيروی می کند يعنی اين جنگنده قبل از اينکه هواپيمای دشمن او را بر روی صفحه رادار خود تشخيص دهد شناسايی کرده به سمت او شليک کرده و زود تر هم از منطقه جنگ دور می شود. این هواپيما از دو موشک حرارتی سايدوايندر (AIM-9 Sidewinder) و شش موشک آمرام (AIM-120C AMRAAM) برای نابودی دشمن بهره گرفته و قادر به حمل دو بمب JDAM با وزن 1000 پوند نيز هست.

              اف -۲۲ از اخرين تكنولوژي روز برخوردار است و به عنوان يك پايگاه نظامي كامل در آسمان عمل ميكند . در ماموريتهاي تعقيب و شكار سايرهواپيما ها يك استاد تمام عيار مي باشد به طوريكه تقريبا هيچ رقيبي را نمي توان رو در روي اين هواپيما قرار داد . داراي نوعي طراحي منحصر به فرد مي باشد كه آن را ازتمامي جنگنده هاي متعارف كنوني متمايز مي سازد.

              هيچ راداري قادر به كشف وشناسايي ان نيست و در صورت شناسايي توسط رادار زميني و يا شكاريهاي ديگر هيچ يك ازموشكهاي هوابه هوا و زمين به هوا (سام) روي او قفل نمي شود و كلا داراي سيستم هاي اخلال راداري و ساير پارامترهاي پيشرفته دفاع از خود مي باشد . بدنه آن از فلزتيتانيوم و كولار- كربن و نوعي آلومينيوم تشكيل يافته است كه كربن و تيتانيوم بسيارسختتر و سبكتر از فولاد مي باشند.


              مشخصات:

              نوع كاربري: جنگنده برتري هوايي
              كارخانه سازنده: بويينگ و لاكهيد مارتين
              خدمه: 1نفر
              قيمت: نامعلوم
              موتور: 2 تا پرات اند ويتني مدلF-119-PW-100 با تراست 35000 پوند با پس سوز
              طول: 6/18 متر
              عرض: 3/13 متر
              ارتفاع: 8/4 متر
              ماكزيمم وزن تيك اف: 60000 پوند يا 27200 كيلو گرم
              سرعت: بيش از دو ماخ
              ارتفاع خدمتي: 50000 پا
              شعاع عملياتي: نامعلوم
              تسليحات: 4 عدد موشك هوا به هوا امرام و 2 عدد موشك هوا به هواي سايدواندر و بمب هاي هدايت ليزري
              سال شروع خدمت: سال 2013
              منبع: وبلاگ هوانوردی اير ،
              نويسندگان : اقاي ارمان

              آخرین ویرایش توسط Captain Nemo؛ 2011/05/07, 01:06.
              یاری اندر کس نمی​بینیم یاران را چه شد
              دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

              شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
              مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

              نظر

              • Captain Nemo
                مدیر
                • Dec 2010
                • 2934

                #52
                جنگنده میگ-35 روسی ملقب به سوپر فالکروم






                جنگنده میگ-29 یکی از پرفروش ترین جنگنده های جهان بوده که تاکنون سود زیادی را نصیب سازندگان آن کرده است . شرکت میگویان پس از عدم موفقیت در جلب نظر مسئولان روسیه در زمینه طرح های خود برای جنگنده نسل پنجم به توسعه و بهسازی جنگنده میگ-29 روی آورد که امروزه حاصل آن جنگنده فوق پیشرفته میگ-35 شده است . جنگنده میگ-35 در دو گونه اولیه (گونه A تک سرنشین) و گونه دو سرنشین D تولید شده است . لازم به ذکر است که گونه دو سرنشین این جنگنده تنها یک گونه آموزشی نمی باشد بلکه اساس توسعه گونه دو سرنشین آن ایجاد جنگنده ای مانند Su-30 بوده تا با تقسیم کار میان خلبان و افسر تسلیحات فشار کار بر روی دو نفر تقسیم شود و عملیات ها نیز با ضریب اطمینان و دقت بالاتری انجام شوند.



                مطلب زیر از سایت رسمی شرکت میگ می باشد:


                جنگنده میگ-35 جنگنده ای است از نسل 4++ که در ادامه طرح هایی مانند MiG-29K/KUB/M/M2 طراحی شده و اساس طراحی آن بر افزایش کارایی توانایی عملیاتی و جامعیت توانایی های جنگنده بوده است بطوری که از آن یک جنگنده چند منظوره ساخته است.
                در مجموع می توان ویژگی های میگ-35 را به شرح زیر بیان کرد:

                -سیستم های اطلاعاتی و هدفگیری نسل پنجم در سیستم های اویونیکی جنگنده بکار رفته است

                -توانایی بکارگیری تسلیحات پیشرفته روسی و خارجی

                -بقاپذیری بالا در میدان نبرد بواسطه سیستم های دفاعی یکپارچه بکار رفته در جنگنده

                پیشرفته ترین سیستم های اویونیکی در کنار تسلیحات پیشرفته به جنگنده میگ-35 اجازه می دهند تا ماموریت های مختلفی را به انجام برساند:


                -برتری هوایی برعلیه جنگنده های نسل چهار و پنج

                -انجام عملیات های هوا به سطح بدون وارد شدن به محدوده دفاعی دشمن در روز و شب و در تمام شرایط آب و هوایی

                -انجام عملیات های شناسایی به کمک تجهیزات الکترو-اپتیک و رادیو-تکنیکال

                -انجام عملیات های گروهی و انجام کنترل هوایی علیه گروه جنگنده ها

                تغییر های ایجاد شده در ساختار جنگنده بر اساس موفقیت های بدست آمده در طرح های MiG-29K/KUB/M/M2 می باشد که شامل موارد زیر می باشد:


                -افزایش توانایی حمل تسلیحات در نه جایگاه حمل سلاح

                -افزایش حمل سوخت توانایی سوختگیری هوایی و امکان سوخترسانی به جنگنده هم گروه (عملکرد بعنوان یک تانکر کوچک)

                -بدنه و سیستم های اصلی ساخته شده از مواد ضد خوردگی که امکان استفاده از جنگنده برروی ناو و استفاده در مناطق گرم و مرطوب را فراهم می آورد.

                -کاهش چشمگیر بازتابش راداری

                -سیستم پرواز با سیم با کنترل چهارگانه


                در حین طراحی میگ-35 بیشترین توجه به افزایش توانایی های عملیاتی آن اختصاص داده شده است:

                -اعتماد پذیری هواپیما موتورها و اویونیک بطور چشمگیری افزایش یافته است .

                -زمان دوره های بین اورهال جنگنده افزایش یافته است

                -هزینه پرواز جنگنده دو و نیم برابر کمتر از میگ-29 است

                -در زمان طراحی توانایی نگهداری حین فعالیت عملیاتی برای جنگنده پیش بینی شده است

                مجموعه ای از رهیافت های تکنیکی و تکنولوژیکی نظیر سیستم تولید اکسیژن حین پرواز نیز به جهت افزایش آزادی عملیاتی در طراحی جنگنده منظور شده اند پیشران جنگنده شامل دو موتور RD-33MK با نیروی تولیدی بیشتر نسبت به نمونه های قبلی است که نسبت به نوع اصلی موتور های RD-33 دود به مراتب کمتری نیز تولید می کند همچنین سیستم کنترل الکترونیکی موتور ها نیز به افزایش اعتماد پذیری و عمر خدمتی موتور ها کمک می کند علاوه بر این در صورت تقاضای مشتری امکان استفاده از موتورهای RD-33MK مجهز به سیستم تغییر بردار رانش نیز وجود دارد که برتری مطلق جنگنده در نبردهای هوایی نزدیک را تضمین می نماید و پیشتر برروی جنگنده آزمایشی MiG-29M OVT نیز با موفقیت آزمایش شده اند.







                میگ-35 مجهز به مجموعه اویونیکی نوینی است که تماما بر اساس تکنولوژی های جدید بوجود آمده است رادار چند کاره آرایه ای بکار رفته در جنگنده میگ-35 بواسطه فاکتورهای زیر بر نمونه های مشابه خود برتری می یابد:

                -افزایش برد در فرکانس های عملیاتی

                -افزایش تعداد اهداف قابل کشف ردیابی و حمله

                -افزایش برد کشف

                -افزایش وضوح در حین نقشه برداری سطحی

                -بقا پذیری بالا و مقاومت در برابر اقدامات الکترونیک دشمن

                سیستم IRST جدید میگ-35 مرکب از تجهیزات هدفگیری مادون قرمز تلوزیونی و لیزری است که به کمک تکنولوژی های فضایی توسعه یافته است بگونه ای که این سیستم ها پیش از این در صنعت هوانوردی بکار نرفته اند. ویژگی جدید این سیستم توانایی کشف ردیابی و قفل روی اهداف از فواصل بسیار دور است توانایی که در تمامی ساعات شبانه روز دارد و می توان از آنها برای مسافت یابی نشانه گذاری و ... نیز بر علیه اهداف سطحی و هوایی استفاده کرد هر چند سیستم IRST جدید بهمراه سایت نشانه روی جدید کلاه خلبان برروی جنگنده نصب شده است اما امکان نصب غلاف هدفگیری ویژه ای با توانایی های بمراتب بیشتر بر روی جنگنده نیز وجود دارد.


                میگ-35 به یک مجموعه دفاعی نیز مجهز می باشد که شامل موارد زیر است:

                -سیستم شناسایی رادیو الکتریک و سیستم اقدام متقابل الکترونیک

                -سیستم جدید کشف حمله موشکی و تابش لیزری

                -پخش کننده چف/فلیر بمنظور فریب موشک های هوا به هوا

                علاوه بر تسلیحات ارائه شده برروی جنگنده های MiG-29K/KUB/M/M2 بهمراه میگ-35 مجموعه تسلیحات جدیدی ارائه شده که پیش از این برای صدور به هیچ کشوری ارائه نشده است این تجهیزات جدید و دوربرد به میگ-35 اجازه انجام حملات بر علیه دشمن بدون ورود به محدوده دفاعی آنها را می دهند.

                معماری باز اویونیک جنگنده امکان نصب تجهیزات و تسلیحات جدید روسی و خارجی را بنا به خواست مشتری به MiG-35 می دهد هر دو نمونه A و D دارای ساختار یکسان بوده و از لحاظ تجهیزات موجود یکسان اند. بهمراه میگ-35 مجموعه کامل آموزشی نظیر شبیه سازهای رایانه ای پرواز و شبیه ساز های انجام عملیات ارائه شده اند.


                آخرین ویرایش توسط Captain Nemo؛ 2011/05/07, 01:24.
                یاری اندر کس نمی​بینیم یاران را چه شد
                دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

                شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
                مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

                نظر

                • Captain Nemo
                  مدیر
                  • Dec 2010
                  • 2934

                  #53
                  جنگنده میگ -35 جدید ترین جنگنده عمود پرواز نیروی هوایی آمریکا :



                  خلبان با کلاه و یونیفرم جدید :

                  آخرین ویرایش توسط آمن خادمی؛ 2011/05/08, 01:05.
                  یاری اندر کس نمی​بینیم یاران را چه شد
                  دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

                  شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
                  مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

                  نظر

                  • Captain Nemo
                    مدیر
                    • Dec 2010
                    • 2934

                    #54
                    آکروجت تاج طلایی شاهنشاهی ایران


                    تیم آکروجت تاج طلایی پس از انقلاب 1357 برای همیشه به تاریخ پیوست.
                    این تیم، یکی از بهترین تیم های هوایی و حتی در حد تیم آکروجت هوایی فرشتگان آبی (Blue Angles) بود.
                    بسیاری از این عزیزان در طوفان انقلاب یا جنگ با صدام کشته شدند و به تاریخ پیوستند.
                    یاد همگی گرامی باد.












                    یاری اندر کس نمی​بینیم یاران را چه شد
                    دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

                    شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
                    مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

                    نظر

                    • Captain Nemo
                      مدیر
                      • Dec 2010
                      • 2934

                      #55
                      آکروجت هوایی ایران (تاج طلایی)


                      آکروجت هوائی به مجموعهای از کارهای نمایشی گفته میشود که توسط گروهی از خلبانان زبر دست به صورت هماهنگ انجام میشود. گروه آکروجت ایران در نیروی هوائی تاج طلایی نام داشت. در اردیبهشت سال ۱۳۳۴ ( 1955 میلادی) اولین هواپیماهای جت با تحویل هواپیمای اف-۸۴ وارد نیروی هوایی ایران شد. قبل از تحویل این هواپیماها نیروی هوایی 15 خلبان شامل ژنرال محمد خاتمی كه بعدا فرمانده نیروی هوایی شد به پایگاه فورستن فلدبروك نیروی هوایی آمریكا در آلمان برای آموزش دوره خلبانی هواپیمای جت اعزام كرد . بعد از اتمام این دوره آموزشی 10 خلبان به ایران بازگشتند و 5 خلبان ( شامل کاپیتان نادر جهانبانی،سیامك جهانبانی،ایرج مخابری،امیر حسین ربیعی و عبدالحسین مینوسپهر) این دوره آموزشی هواپیمای جت را برای كسب آمادگی برای مربیگری خلبانان جت نیروی هوایی ایران ادامه دادند.

                      در آن زمان پایگاه فورستن فلدبروك مركز تیم آكروجت Sky Blazers نیروی هوایی آمریكا بود و آنها هر روز تمرینات خود را در زیر نگاه کاپیتان نادر جهانبانی انجام میدادند. از آرزوهای کاپیتان نادر این بود كه نیروی هوایی ایران هم یك روز گروهی مثل تیم آكروجت Sky Blazers داشته باشد . این آرزو سرآغازی بر دوستی بین کاپیتان جهانبانی و تعدادی از اعضای گروه Sky Blazers به ویژه با سرگرد S.mallen لیدر گروه شد و این دوستی باعث شد کاپیتان جهانبانی بتواند در تمرینات تیم آكروجت Sky Blazers به عنوان سرنشین عقب هواپیمای سرگرد S.mallen لیدر گروه حضور داشته باشد. بعد از پایان دوره مربیگری خلبانی هواپیما جت، جهانبانی كه دیگر سرگرد شده بود به همراه سایر اعضای گروه به ایران بازگشت. در ایران کاپیتان جهانبانی با حمایت ژنرال محمدخاتمی(فرمانده نیروی هوایی آن زمان) اولین تیم آكروجت ایران را با ژنرال خاتمی و خودش و امیر حسین ربیعی و مینوسپهر تشكیل داد و بعد از تمرینات زیاد سرانجام در سال ۱۳۳۷( 1958 میلادی) رویای کاپیتان نادر جهانبانی به واقعیت پیوست و در تاریخ ۸ آبان همین سال آسمان آبی ایران پذیرای پرندگان زیبای تیم آكروجت نیروی هوایی بود.

                      در سال ۱۳۳۹ هواپیماهای اف-۸۶ جایگزین اف-۸۴ شد و تیم آکرجت تمریناتش را با این هواپیما آغاز کرد. تا اینکه در سال ۱۳۵۰ که از هواپیمای جدید و مدرن اف-۵ در این تیم استفاده شد. در هر تیم آکروجت هشت خلبان بود كه تنها شش نفر برای انجام نمایش ها پرواز می كردند و دو نفر هم به صورت ذخیره بودند. این تیم تیزپرواز وظیفه اش نمایش های هوایی بود كه برای نشان دادن قدرت نیروی هوایی انجام می شد. این تیم به جرات یکی از بهترین تیم های هوایی جهان بود كه آوازه آن بسیار سریع در تمامی دنیا بلند شد که حتی برخی آن را در حد تیم آکروجت هوایی فرشتگان آبی (Blue Angles) میدانند. به دلیل اینكه نادر جهانبانی توانست به این رویا رنگ واقعیت ببخشد پدر تیم آكروجت ایران نام گرفت.

                      تیم آکروجت تاج طلایی پس از انقلاب ۱۳۵۷ برای همیشه به تاریخ پیوست و بسیاری از این عزیزان که از بهترین خلبانان کشور بودند در طوفان انقلاب، اعدام یا اخراج شدند.

                      تیمسار نادر جهانبانی، تیمسار امیر حسین ربیعی و تیمسار آیت محققی اوایل انقلاب اعدام شدند.

                      از آخرین تیم آكروجت هم سروان ظریف خادم هیچگاه از پرواز جنگی ۱۳۵۹/۷/۷ بازنگشت و به درجه شهادت رسید. سروان اسدلله اکبری و سروان نصرت دهخوارقانی هم از سال ۵۹ به مدت ۱۰ سال اسیر بودند و پس از آزادی هرگز اجازه پرواز با هواپیمای شکاری به آنان داده نشد.

                      اما یاد و خاطره این عزیزان همیشه در اذهان باقی خواهد ماند. لیست اسامی گروه خلبانی آکروجت ایران که قبل از انقلاب فعالیت داشتند.




                      Mohammad Khatemi General 1337-1958 Died in a paragliding accident

                      Nader Djahanbani Colonel 1337 Executed during the Iranian Revolution

                      Amir Hossein Rabii 1337 Executed during the Iranian Revolution

                      Siamak Djahanbini 1337 Died in airplane accident

                      Abdolhossein Minou Sepehr 1337 Resides in the U.S.A.

                      Mehdi Rouhani 1337 Resides in the U.S.A

                      Ayat Mohaghaghi 1338-1959 Executed during the Iranian Revolution

                      Farborz Payvar 1338 Died in an airplane accident

                      Nader Youssefi 1338 Resides in the U.S.A.

                      Asghar Imanian 1338 Resides in Iran

                      Tchangiz Makoui 1338 Resides in England

                      Bahman Bagheri 1338 Resides in Iran

                      Esmail Meemari 1342-1963 Died in an airplane accident

                      Ghassem Farjoun 1342 Died in an airplane accident

                      Bahram Hoshyar 1342 Died of natural causes

                      Nosrat Abdolahi Fard 1342 Resides in Iran

                      Ali Ghassemian 1342 Resides in Iran

                      Mohsen Pour-Saba 1342 Resides in Iran

                      Mahmoud Bassirian 1346-1967 Resides in Iran

                      Heydar Safari 1346 Resides in Iran

                      Vahid Kimiagar 1346 Resides in Iran

                      Mahmoud Imanian 1348-1969 Resides in Canada

                      Djavad Radjabian 1348 Resides in the U.S.A.

                      Asghar Abrishomian 1348 Resides in Iran

                      Massoud Teymouri 1348 Died in an airplane accident

                      Fereydoun Izad-Seta 1348 Resides in the U.S.A.

                      Siavash Mokafa 1348 Resides in the U.S.A.

                      Manouchehr Khalili 1349-1970 Resides in England

                      Habib Massoudi 1349 Resides in Iran

                      Esmail Ghayyour 1349 Died in an airplane accident

                      Djalal Payami 1349 Died in an airplane accident

                      Houshang Aghassi Beyk 1349 Resides in Iran

                      Farhad Nassir-Khani 1349 Resides in the U.S.A.

                      Nossrat Dehkharghani 1354-1976 Resides in Iran

                      Yadollah Djavadpour 1354 Resides in the U.S.A.

                      Ghassem Golparvar 1354 Resides in Iran

                      Amin Bolghand 1354 Resides in the U.S.A.

                      Assadollah Akbari 1354 Resides in Iran

                      Massoud Mostofi 1356-1978 Resides in Iran

                      Yadollah Sharif-Rad 1356 Resides in Iran

                      Kazem Zarif-Khadem 1356 Died for his country in the Iran-Iraq War

                      Massoud Kavan 1356 Resides in Iran



                      اف-5 تایگر آخرین هواپیمای تیم آکروجت ایران :





                      برگرفته از برخی سایت های فارسی زبان ...راه راستی و صنایع هوایی و سایت میلیتاری
                      آخرین ویرایش توسط Captain Nemo؛ 2011/05/07, 17:05.
                      یاری اندر کس نمی​بینیم یاران را چه شد
                      دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

                      شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
                      مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

                      نظر

                      • Captain Nemo
                        مدیر
                        • Dec 2010
                        • 2934

                        #56
                        سلام بر آمن خانم عزیز
                        امیدوارم که تعطیلات خوش گذشته باشه
                        ظاهرا هنوز تشریف نیاوردید
                        بی زحمت در پست شماره 54 بنده
                        تیتر قرمز را که اشتباها اف-35 نوشته شده به
                        جنگنده میگ-35 اصلاح فرمائید .
                        با تشکر فراوان ;)
                        یاری اندر کس نمی​بینیم یاران را چه شد
                        دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

                        شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
                        مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

                        نظر

                        • Captain Nemo
                          مدیر
                          • Dec 2010
                          • 2934

                          #57
                          بابا ما نیستم یکی یه دو خط اینجا بنویسه
                          لااقل این هواپیما ها نرن در اعماق سایت ....
                          خوبیت نداره ......[-(
                          یاری اندر کس نمی​بینیم یاران را چه شد
                          دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

                          شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
                          مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

                          نظر

                          • FENCER
                            عضو فعال
                            • Sep 2025
                            • 601

                            #58
                            کاپیتان ، یکی از آرزوهای دوران بچگیم که هنوز دارم یدکش
                            می کشم همین آرزوی خلبان شدن بود واقعا" دیوانه وار دیوانه خلبانیم
                            شخصیت مرد سرنوشت اوست

                            نظر

                            • Captain Nemo
                              مدیر
                              • Dec 2010
                              • 2934

                              #59
                              در اصل توسط FENCER پست شده است View Post
                              کاپیتان ، یکی از آرزوهای دوران بچگیم که هنوز دارم یدکش
                              می کشم همین آرزوی خلبان شدن بود واقعا" دیوانه وار دیوانه خلبانیم
                              فنسر جان
                              پس من چی بگم
                              دور و برم پره خلبانه
                              یکی از دوستام اسمش نریمانه
                              الان به عنوان جوانترین کمک خلبان ایران در شرکت ماهان با ایرباس
                              پرواز میکنه ...... البته خوراک من فایتر و جنگنده هست با مسافربری حال نمیکنم
                              ولی دیگه کاری نمیشه کرد سخت ترین شغل دنیاست
                              که علاوه بر ضریب هوشی بالا باید فیزیک بدنی خاصی را هم داشته باشی
                              البته ببخشید جسارته در یکی از آزمونها متقاضی را لخت مادر زاد میکنند و همه جاشو
                              وارسی میکنند .....
                              یاری اندر کس نمی​بینیم یاران را چه شد
                              دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

                              شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
                              مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

                              نظر

                              • FENCER
                                عضو فعال
                                • Sep 2025
                                • 601

                                #60
                                در اصل توسط captain nemo پست شده است View Post
                                فنسر جان

                                البته خوراک من فایتر و جنگنده هست با مسافربری حال نمیکنم

                                البته ببخشید جسارته در یکی از آزمونها متقاضی را لخت مادر زاد میکنند و همه جاشو
                                وارسی میکنند .....
                                مزاجمون تو این مورد یکیه

                                آقا من قبول میشدم تو تمام مراحل همینجوری که فرمودی می رفتم
                                :d ;)
                                شخصیت مرد سرنوشت اوست

                                نظر

                                در حال کار...
                                X