دو کلام حرف حساب

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • mohammadhossein
    عضو فعال
    • Feb 2016
    • 818

    #511
    پاسخ : دو کلام حرف حساب

    گوشه گیرى و سكوت
    « یَأْتى عَلَى النّاسِ زَمانٌ تَكُونُ الْعافِیَةُ فیهِ عَشَرَةَ أَجْزاء: تِسْعَةٌ مِنْها فى إِعْتِزالِ النّاسِ وَ واحِدٌ فِى الصَّمْتِ ». زمانى بر مردم خواهد آمد كه در آن عافیت ده جزء است كه نُه جزء آن در كناره گیرى از مردم و یك جزء آن در خاموشى است.

    نظر

    • mohammadhossein
      عضو فعال
      • Feb 2016
      • 818

      #512
      پاسخ : دو کلام حرف حساب

      حقیقت توكّل
      « سُئِلَ الرِّضا(علیه السلام): عَنْ حَدِّ التَّوَكُّلِّ؟ فَقالَ(علیه السلام): أَنْ لا تَخافَ أحَدًا إِلاَّاللّهَ ». از امام رضا(علیه السلام) از حقیقت توكّل سؤال شد. فرمود: این كه جز خدا از كسى نترسى.

      نظر

      • mohammadhossein
        عضو فعال
        • Feb 2016
        • 818

        #513
        پاسخ : دو کلام حرف حساب

        بدترین مردم
        « إِنَّ شَرَّ النّاسِ مَنْ مَنَعَ رِفْدَهُ وَ أَكَلَ وَحْدَهُ وَ جَلَدَ عَبْدَهُ ». به راستى كه بدترین مردم كسى است كه یارىاش را [از مردم] باز دارد و تنها بخورد و زیردستش را بزند.

        نظر

        • mohammadhossein
          عضو فعال
          • Feb 2016
          • 818

          #514
          پاسخ : دو کلام حرف حساب

          زمامداران را وفایى نیست
          « لَیْسَ لِبَخیل راحَةٌ، وَ لا لِحَسُود لَذَّةٌ، وَ لا لِمُـلـُوك وَفاءٌ وَ لا لِكَذُوب مُرُوَّةٌ ». بخیل را آسایشى نیست و حسود را خوشى و لذّتى نیست و زمامدار را وفایى نیست و دروغگو را مروّت و مردانگى نیست.

          نظر

          • mohammadhossein
            عضو فعال
            • Feb 2016
            • 818

            #515
            پاسخ : دو کلام حرف حساب

            حُسن ظنّ به خدا
            « أَحْسِنِ الظَّنَّ بِاللّهِ، فَإِنَّ مَنْ حَسُنَ ظَنُّهُ بِاللّهِ كانَ عِنْدَ ظَنِّهِ وَ مَنْ رَضِىَ بِالْقَلیلِ مِنَ الرِّزْقِ قُبِلَ مِنْهُ الْیَسیرُ مِنَ الْعَمَلِ. وَ مَنْ رَضِىَ بِالْیَسیرِ مِنَ الْحَلالِ خَفَّتْ مَؤُونَتُهُ وَ نُعِّمَ أَهْلُهُ وَ بَصَّرَهُ اللّهُ دارَ الدُّنْیا وَ دَواءَها وَ أَخْرَجَهُ مِنْها سالِمًا إِلى دارِالسَّلامِ ». به خداوند خوشبین باش، زیرا هر كه به خدا خوشبین باشد، خدا با گمانِ خوشِ او همراه است، و هر كه به رزق و روزى اندك خشنودباشد، خداوند به كردار اندك او خشنود باشد، و هر كه به اندك از روزى حلال خشنود باشد، بارش سبك و خانواده اش در نعمت باشد و خداوند او را به درد دنیا و دوایش بینا سازد و او را از دنیا به سلامت به دارالسّلامِ بهشت رساند.

            نظر

            • mohammadhossein
              عضو فعال
              • Feb 2016
              • 818

              #516
              پاسخ : دو کلام حرف حساب

              لا یُقَبِّلُ الرَّجُلُ یَدَ الرَّجُلِ، فَإِنَّ قُبْلَةَ یَدِهِ كَالصَّلاةِ لَهُ ». كسى دست كسى را نمىبوسد، زیرا بوسیدن دست او مانند نماز خواندن براى اوست.

              نظر

              • mohammadhossein
                عضو فعال
                • Feb 2016
                • 818

                #517
                پاسخ : دو کلام حرف حساب

                همه شما ها بچه های بورسی عزیزان من و دوستان گرامی من هستید.

                نظر

                • گیلان
                  عضو فعال
                  • Jul 2011
                  • 2178

                  #518
                  پاسخ : دو کلام حرف حساب

                  به همین راحتی ;)
                  .
                  .
                  ترجمه سوره نور آیه 6

                  - و کسانى که جفتهاشان را دشنام داده و بزنا نسبت دهند و براى آنان جز خودشان گواهانى نبوده پس (واجب است) شهادت و گواهى دادن یکى از اینان چهار بار خدا را گواه گیرد که محقّقا او هر آینه از راستگویان است.
                  هیچ تمدنی از بیرون مغلوب نخواهد شد , مگر آنکه از درون نابود شده باشد !...ویل دورانت

                  نظر

                  • irantrn
                    عضو جدید
                    • Aug 2016
                    • 14

                    #519
                    پاسخ : دو کلام حرف حساب

                    بله محض واقعیت

                    نظر

                    • گیلان
                      عضو فعال
                      • Jul 2011
                      • 2178

                      #520
                      پاسخ : دو کلام حرف حساب

                      در اصل توسط گیلان پست شده است View Post
                      به همین راحتی ;)
                      .
                      .
                      ترجمه سوره نور آیه 6

                      - و کسانى که جفتهاشان را دشنام داده و بزنا نسبت دهند و براى آنان جز خودشان گواهانى نبوده پس (واجب است) شهادت و گواهى دادن یکى از اینان چهار بار خدا را گواه گیرد که محقّقا او هر آینه از راستگویان است.
                      اینجا خداوند اعراب میگوید : اگر مردی زنش را متهم به زنا کند , شاهد هم نداشته باشد مهم نیست , چهار بار به خدا سوگند بخورد کافی ست ...

                      پا . نویس 1:و احتمال قوی مومنین به الله بعداز قسم شوهر , زن را آماده میکنند برای حکم مهییج و تماشایی سنگسار ...به همین راحتی :)
                      پا . نویس 2: خیلی از مردم میگویند تفسیر و توضیح قران کار هر شخصی نیست ( همان جمله معروف ما نمیفهمیم) در صورتی که همه چیز واضح و آشکار و روان گفته شده ست ...
                      هیچ تمدنی از بیرون مغلوب نخواهد شد , مگر آنکه از درون نابود شده باشد !...ویل دورانت

                      نظر

                      • محمد یزدی
                        عضو فعال
                        • May 2011
                        • 948

                        #521
                        پاسخ : دو کلام حرف حساب

                        در اصل توسط گیلان پست شده است View Post
                        اینجا خداوند اعراب میگوید : اگر مردی زنش را متهم به زنا کند , شاهد هم نداشته باشد مهم نیست , چهار بار به خدا سوگند بخورد کافی ست ...

                        پا . نویس 1:و احتمال قوی مومنین به الله بعداز قسم شوهر , زن را آماده میکنند برای حکم مهییج و تماشایی سنگسار ...به همین راحتی :)
                        پا . نویس 2: خیلی از مردم میگویند تفسیر و توضیح قران کار هر شخصی نیست ( همان جمله معروف ما نمیفهمیم) در صورتی که همه چیز واضح و آشکار و روان گفته شده ست ...
                        سلام ببخشید نگام به مطلب شما افتاد وظیفه دیدم مطلبی رو عنوان کنم

                        تا جایی که من دیدم و اگر اشتباه نباشه (خواهشا بررسی بشه ) در اسلام(شیعه) برای تهمت زننده زنا اگر شرایط شاهدبرقرار نباشه جریمه شلاق هست برای تمام افراد شهادت دهنده

                        و برای زنا کننده در صورت اثبات بسته به شرایط از شلاق تا سنگسار و موارد دیگه

                        دلیل سخت گیری برای شاهددر زنا ، جلوگیری از ابروزی افراد و جلوگیری از رواج تهمت زدن به افراد

                        و از طرفی مجازات سنگین در صورت اثبات زنا برای جلوگیری ازترویج زنا هست

                        <<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>

                        این موردی که شما قرار دادید برای اینکه از مرد ،کیفر تهمت به زن، که جریمش شلاق هست برداشته بشه مرد باید چند مرحله قسم بخوره و در مرحله اخر هم عنوان کنه اگه دروغ میگم لعنت خدا برمن

                        و همین طور اگر خانم چند مرحله قسم خوردو ودرمرحله اخر عنوان کنه اگر دورغ بود لعنت خدا برمن ، که کیفر زنا از زن برداشته میشه

                        در این صورت از مرد کیفر تهمت زدن و از زن کیفر زنا برداشته میشه

                        (برای زن و شوهری که شاهد ندارند موضوع به این صورت هست)

                        البته پیامدی که این نوع قسم داره یکیش این هست زن و مرد بدون طلاق برای همیشه از هم جدا میشن و دیگه توان برگشت و ازدواج مجدد به هم وجود نخواهد داشت

                        ------------------------


                        ایات بعدی (12 13 14)هم شما یه نگاه داشته باشید

                        "«چرا هنگامی که آن (تهمت) را شنیدید، مردان و زنان مؤمن به خودشان گمان نیک نبردند و نگفتند: این دروغی یزرگ و آشکار است؟»، «چرا چهار شاهد بر آن نیاوردند؟ پس چون گواهان را نیاوردند، نزد خدا دروغگویانند»، «و اگر فضل و رحمت خدا در دنیا و آخرت بر شما نبود، به خاطر امری که در آن وارد شدید ( آن سخنانی که می گفتید)، قطعاً عذابی بزرگ به شما می‌رسید»"


                        که اینگونه نفسیر شده:

                        "این آیه خطاب به مؤمنانی که از روی زودباوری و ساده لوحی تحت تأثیر قرار گرفتند و بدون تحقیق و بررسی، شایعه تهمت را برای دیگران نقل کردند، می‌فرماید: چرا هنگامی که سخن منافقان درباره مؤمنان را شنیدید، با حُسن ظنّ به آن مؤمنان برخورد نکردید و چرا نگفتید که این یک دروغ بزرگ و آشکار است؟"
                        بسم الله الرحمن الرحیم خدایا به امید تو

                        نظر

                        • mohammadhossein
                          عضو فعال
                          • Feb 2016
                          • 818

                          #522
                          پاسخ : دو کلام حرف حساب

                          چاکرا

                          از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

                          برای دیگر کاربردها، چاکرا (ابهام‌زدایی) را ببینید.
                          چاکرا به باور آیین هندو به مراکز انرژی در بدن انسان گفته می‌شود.
                          محتویات



                          واژه شناسی

                          چاکرا واژه‌ای سانسکریت به معنای چرخ است.
                          چاکراها یا مراکز انرژی در حال چرخش هستند و بخش‌های بسیار مهمی از کالبد انرژی محسوب می‌شوند. همانند کالبد فیزیکی که از اعضای حیاتی و کم اهمیت تر تشکیل شده‌است، کالبد انرژی نیز دارای چاکراهای اصلی و فرعی و چاکراهای بسیار کوچک است. در مجموع بدن انسان هفت چاکرا دارد و هر یک از این هفت چاکرا با یکی از هفت غده بدن و همچنین با گروهی از اعصاب که شبکه نامیده می‌شوند مرتبط می‌باشد. هر یک از این چاکراها به یکی از قسمتهای بدن و وظایف مخصوص درون بدن پیوسته هستند که بوسیله شبکه عصبی یا غددی که به آن چاکرا مربوط می‌باشند کنترل می‌شوند.
                          چاکراهای اصلی

                          چاکراهای اصلی مراکز انرژی در حال چرخش هستند که به طور معمول ۳ تا ۴ اینچ قطر دارند و اعضای اصلی و حیاتی کالبد فیزیکی را کنترل می‌کنند و به آنها انرژی می‌دهند. چاکراهای اصلی درست مانند نیروگاه‌هایی هستند که انرژی حیاتی را برای اعضای حیاتی و اصلی تامین می‌کنند. اگر این نیروگاه‌ها به خوبی کار نکنند اعضای حیاتی ضعیف یا بیمار می‌شوند، زیرا برای درست کارکردن، انرژی حیاتی کافی ندارند.
                          چاکراهای فرعی

                          قطر چاکراهای فرعی یک تا دو اینچ است و چاکراهای بسیار کوچک، بخش‌های کم اهمیت تر کالبد جسمانی را کنترل کرده و به آنها انرژی می‌دهند. چاکراها در داخل کالبد فیزیکی نفوذ می‌کنند و در ورای آن نیز امتداد می‌یابند. چاکراها از دو طریق غدد درون ریز و سیستم عصبی بر جسم اثر متقابل دارند.
                          وظایف چاکرا

                          ۱) جذب، گوارش و توزیع پرانا (انرژی حیاتی) در بخش‌های مختلف بدن بر عهده آنهاست.

                          ۲) کنترل، تقویت و مسئولیت درست کار کردن کالبد جسمانی و اعضای مختلف آن را برعهده دارند. غدد درون ریز به وسیله بعضی از چاکراهای اصلی تنظیم می‌شوند و انرژی می‌گیرند. با کنترل و دستکاری چاکراهای اصلی می‌توان غدد درون ریز را تحریک یا مهار کرد. تعداد زیادی از ناخوشی‌ها، تا حدودی ناشی از خوب کار نکردن چاکراها هستند.

                          ۳) بعضی از چاکراها مراکز استعدادهای روانی هستند. فعال سازی چاکراهای خاص ممکن است باعث توسعه یافتن استعدادهای روانی خاص شود. برای مثال چاکراهای کف دست برای فعال کردن، آسانترین و امن ترین چاکراها هستند. با فعال کردن چاکراهایی که در مرکز کف دستها قرار دارند فرد می‌تواند توانایی خود را در احساس کردن انرژی‌های لطیف، هاله درونی، هاله تندرستی و هاله بیرونی توسعه دهد. این کار با تمرکز کردن به سادگی انجام می‌شود.
                          فعال سازی چاکرا

                          تمرینات و تکنیک‌هایی که می‌تواند این مراکز را فعال سازند متعدد و ویژه هستند و نیاز به کسب مهارت طی چند ماه تا چندین سال است. توانایی و قدرت‌های حاصل از فعال شدن انرژی چاکراها، کرامت یا سیدهی نامیده می‌شود و به معنای قدرت‌های روحی است.
                          چاکرای اول



                          چاکرای نخست یا چاکرای ریشه


                          چاکرای تکیه گاه (چاکرای ریشه یا پایه ستون فقرات، مولادهارا (Base chakra – Muladhara – Root chakra) محل ورود پرانا یا انرژی حیاتی است. طیف رنگیِ مربوط به این چاکرا قرمز است که نشانه زندگی، قدرت و نیروی جسمانی است. این رنگ روی کم خونی و فقر غذایی اثر خوبی دارد و ارتعاشاتِ تقویت کننده و درمان کننده دارد.
                          منطقه: بین مقعد و دستگاه تناسلی (نشیمنگاه)
                          غدد مرتبط: فوق کلیوی (که آدرنالین تولید می‌کند)
                          رنگ: قرمز تند
                          عطر: درخت سدردرخت میخک
                          عضو وابسته: استخوانها، دندانها، ناخن، پا، روده، مقعد، پروستات.
                          شکل: نیلوفر چهار پر
                          تاثیرات: امنیت، بقا، ایمان، ارتباط، پول، خانه. توانایی بنا کردن و حاضر بودن در زمان و مکان. همچنین این چاکرا ارتباط مادر با شخص را منعکس می‌کند و با احساسِ شخص در رابطه با بودنش بر روی زمین در ارتباط است. تنش‌هایی که در جسم بوسیله این چاکرا کنترل می‌شود در قسمتهایی که به این چاکرا ارتباط دارد نشان داده می‌شود.
                          چاکرای دوم



                          چاکرای دوم: چاکرای خاجی یا مرکز کلیه


                          چاکرای خاجی یا مرکز کلیه -سواد هیستانا (Sacral chakra – Swadhisthana) در قسمت پایین شکم قرار گرفته است. طیف رنگی مربوط به این چاکرا نارنجی می‌باشد. نارنجی علامت انرژی است. این رنگ قدرت ارتباطی، دفع خشم و کنترل بر خویشتن را متعادل می‌کند و مسائل مربوط به هضم غذا و گردش خون را منظم می‌سازد.
                          منطقه: انتهای ستون فقرات ۱ تا ۱۲ اینچ زیر استخوان خارجی
                          غدد مرتبط: پروستات، گنادها
                          رنگ: نارنجی
                          عطر: چوب صندل
                          وظیفه: تولید مثل جنسی
                          عضو وابسته: کلیه‌ها، مثانه‌ها، اسپرم‌ها، مایعات بدن، اعضای تکثیر شونده
                          شکل: نیلوفر شش پر
                          تاثیرات: این چاکرا به قسمتی از آگاهی که مربوط به غذا و روابط جنسی است مربوط است. ارتباط این چاکرا با درون است و اینکه جسم به چه چیزی نیاز دارد و چه چیزی او را خشنود می‌سازد. توانایی شخص برای داشتن بچه نیز در ارتباط با این چاکرا است. همچنین این چاکرا با احساسات و خواسته‌های احساسی شخص پیوسته است.
                          چاکرای سوم



                          چاکرای سوم: چاکرای شبکه خورشیدی یا چاکرای شبکه عصبی زیر معده


                          چاکرای شبکه خورشیدی یا چاکرای شبکه عصبی زیر معده -مانی پورا (Solar plexus chakra – Manipura/Nabhi) با طیف رنگی زرد و زرد طلایی است که نشانه عقل، هوش و ذهنیت است. این چاکرا بالاتر از ناف قرار گرفته است. رنگ زرد تأثیر مثبتی روی کبد، طحال، کیسه صفرا و اعصاب دارد و قدرت درمانی برای بیماری مرض قند و یبوست دارد و کنترل کننده چاقی است.
                          منطقه: در پشت و امتداد ستون فقرات مقابل ناف، پشت شکم
                          غدد مرتبط: پانکراس
                          رنگ: زرد – طلائی
                          عطر:اسطو خودوس
                          وظیفه: ساختار وجودی
                          عضو وابسته: شکم، معده، کبد، طحال، دستگاه گوارش، صفرا، سیستم عصبی خودکار
                          شکل: نیلوفر ده پر
                          تائیرات: قسمتی از آگاهی که وابسته به این چاکرا می‌باشد شامل احساس قدرت، کنترل کردن و آزادی وجود است. فعالیتهای ذهنی و ذهن نیز به این چاکرا پیوسته می‌باشند. چاکرای شبکه خورشیدی نیز با قسمتی از وجود که به آن شخصیت یا خود (ضمیر شخصی) می‌گویند مرتبط است.
                          چاکرای چهارم



                          چاکرای چهارم: چاکرای قلب یا عشق الهی


                          چاکرای قلب یا عشق الهی -آنا هاتا (Heart chakra – Anahata) که در وسط جناق سینه و بالای قلب قرار دارد. طیف رنگی مربوط به این چاکرا سبز است.
                          منطقه: در پشت و بین دو کتف و بالاتر از قلب
                          غدد مرتبط: تیموس
                          رنگ: سبز، صورتی
                          وظیفه: عشق خالص
                          عضو وابسته: قلب، قفسه سینه، پوست، گردش خون، حفره شکم
                          شکل: نیلوفر دوازده پر
                          تاثیرات: احساس عشق و ارتباط با مردم در نزدیکی قلب (به عنوان مثال: مادر، پدر، خواهر و برادر، همسر و فرزندان). مشکل تنفس یا ششها تنش را در چاکرای قلب نشان می‌دهد.
                          چاکرای پنجم



                          چاکرای پنجم: چاکرای گلو یا حلق


                          چاکرای گلو یا حلق -ویهودها (Throat chakra- Vishuddha - Vishuddhi) که روی حلق قرار گرفته‌است. طیف رنگی مربوط به این چاکرا آبی است که علامت جاودانگی، اخلاص و الهام است. این رنگ روی بیماریهای گرفتگی گلو و ناراحتی‌های عصبی تأثیرگذار است.
                          منطقه: پائین و پشت مهره گردن، بین گودی گلو و حنجره
                          غدد مرتبط: تیروئید
                          رنگ: آبی کمرنگ
                          عطر: گل سرخ
                          وظیفه: بیان، بودن
                          عضو وابسته: گردن، گلو، فک و بازوها را کنترل می‌کند و به عصبهای بازویی یا گردنی مرتبط است.
                          شکل: نیلوفر شانزده پر
                          تأثیرات: نشان دهنده بیان کردن و دریافت کردن است. در اینجا بیان کردن می‌تواند از طریق ارتباط برقرار کردن با چیزی که می‌خواهید و یا چیزی که احساس می‌کنید باشد و همچنین می‌تواند بصورت هنری مانند نقاشی هنرمند، موسیقی یک موسیقیدان و استفاده از اشکال برای بیان درون خود باشد.
                          چاکرای ششم



                          چاکرای ششم: چاکرای پیشانی یا چشم سوم


                          چاکرای پیشانی یا چشم سوم -آجنا (Brow chakra – Ajna – third eye – Bindu که در سمت پیشانی و کمی بالاتر از بین دو چشم قرار دارد. طیف رنگی مربوط به این چاکرا آبی نیلی است. این رنگ باعث بازشدن چشم سوم – دید بیرونی و درونی – است. این رنگ برای آرامش و درمان بیماریهای ذهنی مفید است. رنگ نیلی آگاهی را بالا می‌برد و برای زنده کردن خاطرات فراموش شده مفید است.
                          منطقه: بین دو ابروان، به پهنای یک بند انگشت بالای پل بینی و جلوی سر
                          غدد مرتبط: هیپوفیز صنوبری
                          رنگ: نیلی، بنفش
                          وظیفه:دانش هستی
                          عضو وابسته: صورت، چشم، گوش، بینی
                          شکل: نیلوفر دو پر(۹۶ پر)
                          تاثیرات: این چاکرا با درونی ترین قسمت وجودی انسان (به عقیده غربیهای باستان مربوط به ناخودآگاه می‌باشد) که روح نام دارد و همچنین معنویت مرتبط است. این مکانی است که محرک ما و میزانی از آگاهی که فعالیتها و در واقع زندگی ما را هدایت می‌کند در آن قرار دارد.
                          چاکرای هفتم



                          چاکرای هفتم: چاکرای بالای جمجمه یا تاج سر


                          چاکرای بالای جمجمه یا تاج سر یا ساهاسرارا (Crown chakra – Sahasrara) که در قسمت میانی بالای سر قرار دارد. طیف رنگی مربوط به این چاکرا بنفش است. این رنگ برای بیماری‌های ذهنی مناسب است و خواب را تنظیم می‌کند.
                          منطقه: در وسط سر و مغز تاج سرقرار دارد.
                          غدد مرتبط: صنوبری (کاجی شکل) و مخاطی
                          رنگ: بنفش
                          احساس: سرخوردگی، عدم غلبه برترس و اضطراب
                          وظیفه: وجود مطلق
                          عضو وابسته: مغز، مخچه
                          شکل: نیلوفر هزار پر
                          تاثیرات: این چاکرا به احساس یگانگی و جدایی مربوط است و ارتباط ما را با زمین و همچنین با پدرمان نشان می‌دهد. چاکرای هفتم نمایانگر ارتباط با پدر است که ارتباط ما با قدرت و همچنین در نهایت ارتباط ما را با خدا را نشان می‌دهد. وقتی کسی احساس جدایی از پدرش را تجربه کرده باشد این چاکرا را می‌بندد و احساس تنهایی و انزوا را تجربه می‌کند. مثل اینکه در پوسته‌ای قرار گرفته باشد و نتواند با اطراف خود ارتباط برقرار کند.

                          نظر

                          • mohammadhossein
                            عضو فعال
                            • Feb 2016
                            • 818

                            #523
                            پاسخ : دو کلام حرف حساب

                            بدون شرح یا حق یا مهدی



                            نظر

                            • mohammadhossein
                              عضو فعال
                              • Feb 2016
                              • 818

                              #524
                              پاسخ : دو کلام حرف حساب






                              نظر

                              • (حیدری)
                                عضو فعال
                                • Jan 2014
                                • 1030

                                #525
                                پاسخ : دو کلام حرف حساب

                                در روزگاری که “سلام” و “خداحافظ” فرقی‌ با هم ندارند نه ماندن کسی‌ حادثه ست نه رفتنِ کسی‌ فاجعه !

                                نظر

                                در حال کار...
                                X