دانلــــــــود موسیقی+تازه های خبر؟

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • آمن خادمی
    مدیر
    • Jan 2011
    • 5243

    #46
    «قلب یخی» با صدای محسن یگانه می آید



    قسمتهای جدید سریال «قلب یخی» از دوم مردادماه با صدای محسن یگانه در شبکه نمایش خانگی عرضه میشود.

    فصل دوم این سریال به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیهکنندگی سیدکمال طباطبایی با ایفای نقش بازیگرانی همچون مهرآوه شریفینیا، نسرین مقانلو، حمید فرخنژاد، امین حیایی، آشا محرابی، الناز شاکردوست، سامیه لک، محمدرضا داودنژاد و حسین یاری ساخته شده است.

    مازیار فلاحی به عنوان خواننده در سری نخست «قلب یخی» با سازندگان این مجموعه همکاری داشت.

    او که آهنگساز «قلب یخی» هم هست، چندی پیش یک آلبوم موسیقی از ترانههای این سریال به بازار ارائه داد. این آلبوم شامل 13 ترانه بود که پنج ترانه آن به سریال «قلبی یخی» اختصاص داشت.
    to continue, please follow me on my page

    نظر

    • آمن خادمی
      مدیر
      • Jan 2011
      • 5243

      #47
      مديركل دفتر موسيقي ارشاد خبر داد:

      مجوز آلبوم محمدرضا شجريان صادر شد!!!...<:-p<:-p<:-p



      سرانجام آلبوم مرغ خوشخوان با صداي محمدرضا شجريان اجازه انتشار كرفت. گويا امكان برگزاري كنسرت نيز در آينده براي اين استاد آواز فراهم خواهد شد. بايد ديد آيا اين هنرمند نيز بار ديگر در ايران روي صحنه ظاهر خواهد شد يا خير؟


      ایلنا: مهمترين خبري مدير دفتر موسيقي وزارت ارشاد در نخستين نشست رسانهاي وي در سال 90 مربوط به خبر صدور مجوز براي آلبوم شجريان بود. ميرزماني با اعلام اينكه دفتر موسيقي فقط وظيفه صدور مجوزها را دارد و لاغير، تاكيد كرد: اگر در شهرستاني؛ عدهاي كنسرت را به هم بريزند، ما نبايد پاسخگو باشيم.
      به گزارش خبرنگار ايلنا، محمدمير زماني(مديركل دفتر موسيقي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) صبح امروز(3 مرداد) درنشست مطبوعاتي خود اعلام كرد: من؛ مجوز آلبوم اين هنرمند بزرگ(محمدرضا شجريان) را باعنوان "مرغ خوشخوان" به تازگي امضا كردهام. همچنين شرايط برگزاري كنسرت وي را در آينده فراهم خواهم كرد.


      وي در بخش ديگري از صحبتهاي خود درباره نحوهي اجراي موسيقي در شهرستانها گفت: از اين پس قرار است در هر استان يك آلبوم توليد شود تا اين روند؛ منجر به فعالسازي استان مروبوطه در حوزه موسيقي شود اما در حوزه اجرايي ما مسئول اينكه گروهي يك كنسرت را به هم بزند يا خير، نيستيم و بايد مسئولان همان استان پاسخگو باشند.
      to continue, please follow me on my page

      نظر

      • آمن خادمی
        مدیر
        • Jan 2011
        • 5243

        #48

        حسين عليزاده و شهرام ناظري پاييز دوباره به صحنه ميروند


        اعضاي قديم چاووش كه به تازگي در گروهي به نام "دوستي "دور هم جمع شدهاند، به دليل استقبال مخاطبان و تمام شدن بليتهاي اين كنسرت چهار روزه؛ كنسرت خود را در ماههاي مهر يا آبان تمديد ميكند.


        ایلنا: اعضاي قديم چاووش به دليل استقبال مخاطبان و تمام شدن بليت هاي اين كنسرت چهار روزه؛ كنسرت خود را در ماههاي مهر يا آبان تمديد ميكند.
        محمدحسين توتونچيان(تهيه كننده كنسرت گروه موسيقي دوستي) با اعلام اين خبر به ايلنا گفت: همه بليت هاي اين كنسرت به فروش رسيده است و ما به دليل نزديك شدن به ماه رمضان؛ امكان تمديد اين كنسرت را نداشتهايم. در همين راستا اين كنسرت بدون هيچ تغييري در ماههاي مهر يا آبان برگزار ميشود.



        وي همچنين از ضبط تصويري اين كنسرت و انتشار آن خبر داد و افزود: اين برنامه با بهترين تكنولوژي تصويري يعني «بلوري» ضبط و دراختيار علاقه مندان قرار ميگيرد.
        گروه «دوستي» از چهارشنبه اين هفته(5 مرداد ) به صحنه ميرود و اجراي آن تا 8 ادامه خواهد داشت. همچنين علاوه بر بداههنوازي تار توسط حسين عليزاده، قرار است شهرام ناظري قطعاتي را براساس اشعار نو بداههخواني كند.
        در اين برنامه، همچنين چند قطعه خاطره برانگيز نظير خزان، قطعه راست پنجگاه از حسين عليزاده، دونوازي كمانچه از سعيد فرجپوري و اردشير كامكار نيز اجرا ميشود.
        در اين اجرا شهرام ناظري، حسين عليزاده، اردشير كامكار، سعيد فرجپوري، محمد فيروزي، بهنام ساماني، پژمان حدادي، روزبه رحماني و سيامك جهانگيري حضور دارند.
        to continue, please follow me on my page

        نظر

        • آمن خادمی
          مدیر
          • Jan 2011
          • 5243

          #49
          انتقاد شدید شهرام ناظری از شرکت سامسونگ:اشک مارا در آوردند



          شهرام ناظری در گفت وگو با روزنامه روزگار باانتقاداز اسپانسرهای تبلیغاتی به انتقاد از شرکت سامسونگ پرداخته است .

          آقای ناظری در پاسخ به سوال ابوالحسن مختاباد درروزنامه روزگار که پرسیده :شما(برای کارهایتان) به دنبال اسپانسر نرفته اید می گوید :متاسفانه همین شرکت سامسونگ آنقدر مارا علاف کردند و آخر سر هم کاری درباره شاهنامه انجام ندادند.در زمینه کار فرهنگی شاید حرفهای زیادی زده شود اما درزمان عمل هیچ کس حاضر نیست کاری انجام دهد .عده ای مثل شرکت سامسونگ ادعاهایی دارند اما متاسفانه بدترین رفتار ممکن را با من وگروهم انجام دادند که اشک واندوه را به چشم می آورد.

          وی درادامه گفته :ضمن اینکه مارا بسیار بردند واوردند و آخر سرهم هزینه هایمان را نپرداختند .حتی پول کنسرتهایی را که از آنها استفاده تبلیغاتی کردند راهم ندادند با ترفندها ومسائل رندانه ای که خودشان وارد بودند و ما ناواردبودیم این کارها را کردند . من هنوز در عرصه فرهنگی کسی راندیده ام که بخواهد کاری انجام دهد .
          to continue, please follow me on my page

          نظر

          • آمن خادمی
            مدیر
            • Jan 2011
            • 5243

            #50
            بخش کوتاهی از گفت و گویی که چندی پیش با حسين عليزاده داشتم


            مميزي؛ ريشه فرهنگ را مي خشكاند



            تشكيل گروه موسيقي دوستي از نگاه عليزاده و ناظري به تازه كردن رفاقت هاي قديمي خبر ميدهد. عليزاده ميگويد؛ نباید منتظر بود تا دولت ما را به هم پيوند بزند بلکه خودمان بايد دست به کار شویم. او همچون گذشته سانسور را نقد مي كند كه نتيجه اي جز خشكاندن ريشه ها ندارد.

            ایلنا: گروه موسيقي دوستي از تاريخ 5 تا8 مرداد ماه با حضور حسين عليزاده و شهرام ناظري به صحنه رفت. عليزاده و ناظري گويي با تشكيل اين گروه به دنبال آن هستند تا باب دوستي دوبارهاي ميان هنرمندان تراز اول اين حوزه فراهم آورند. به گونهاي كه عليزاده خطاب به هنرمندان مي گويد: نباید دولت برنامه ای درست کند که ما به هم علاقه پیدا کنیم، بلکه خودمان باید دست به کار شویم. وي همچنين ميگويد: کسانی که در رشته موسیقی شاخص بودند باید درعين حال كه باهم دوست هستند اما راه خودشان را بروند نباید دست و پای هم را ببندند.
            گفتگوي ايلنا با حسين عليزده به اين شرح است:

            * هدف شما از راه اندازي گروه موسيقي دوستي چه بوده است؟

            __ شرایط جامعه ما از خشونتی برخوردار است که با واژه عشق و دوستی غریبه شده است و هرکسی در هر کار و رشتهای چه هنری و چه غیرهنری؛ نباید منتقد جامعه باشد و بگوید که جامعه اینگونه شده است. اما ما نباید یادمان برود که جزيی از این جامعه هستیم. هر کسی هم ميتواند در جامعه نظرات خود را ارايه دهد. اگر فرد درستکار باشد؛ جامعه میتواند اصلاح شود. فقط نباید دولت برنامهای به پا کند که ما به هم علاقه پیدا کنیم، بلکه خودمان باید دست به کار شویم. همچنین کسانی که در رشته موسیقی شاخص بودند؛ باید راه خودشان را بروند. آنها نباید دست و پای هم را ببندند. ما همیشه سعی داریم به همدیگر نزدیک شویم. بیشتراز هر چیزی انگیزه ما مهم است و زمانی که دیدم دوستم آقای مشکاتیان خیلی زود از میان ما رفت؛ فهمیدم که سالها زود میگذرد و باید قدر دوستان و روزهایم را بدانيم و به خاطر همین دست به کار شدیم.
            ماایرانیها نمیتوانیم و یاد نگرفته ایم به هم ابراز علاقه کنیم. به نظر من؛ اگر بتوانیم به هم عشق بورزیم ناخودآگاه نیرویی در درون ما رشد میکند که جنبه مقدسی دارد. کار ما این است که این نيرو را به جامعه هم منتقل کنیم به شرطی که جامعه ما را سرزنش نکند. امروزه هیچکس همدیگر را قبول ندارد. وقتی پیش دو پزشک می نشینیم؛ می بینیم که اصلا همدیگر را قبول ندارند. همچنین دو موزیسین باهم نظرات متفاوتي دارند. مثلا من می گویم ردیف خوب نیست اما ردیفدان هستم. از طرف دیگر یک موسیقیدان دیگر فقط روی ردیف تاکید میکند. در کشوری که فرهنگ آزاداندیشی سلایق مختلف وجود دارد و باید وجود داشته باشد و قبول کردن این روند نوعی دموکراسی در فکر کردن به وجود میآورد؛ که ما می توانیم سلیقه افراد دیگر را هم قبول کنیم. اما متاسفانه درحال حاضر ازنظر فکري؛ سانسورچی افراد دیگری هستیم. که به نظر من؛ تمامی این مشکلات با دوستی حل می شود مثلا اگر آقای لطفی از من بخواهند که یک قطعه از ایشان را اجرا کنم با کمال میل این کار را انجام می دهم.

            * يكي از مشكلات گروههاي ايراني به اين مربوط مي شود كه عمر آنها زياد نيست.آيا در آينده هم؛ گروه دوستي كنارهم خواهد بود و آيا از برنامه هاي ديگر اساتيد نيز استفاده ميكنيد؟

            __ باتوجه به استقبالي كه از كنسرت گروه موسيقي دوستي شد، قرار است در پاييز نيز همين برنامه را تكرار كنيم. دركل بايد بگويم هدف من این نیست که فقط در این گروه باشم و درکنار کارهای دیگر سالی یکبار هم این کار را انجام میدهیم؛ چون من به شیوه خودم ادامه می دهم. همچنین از دوستان دیگر هم دعوت خواهیم کرد تا به این جمع بپیوندند تا هم کارهای قدیم و هم کارهای جدید را اجرا کنیم. من و اعضای گروه دوستي؛ تمايل داریم که افراد دیگر هم که شاخص هستند به گروه اضافه شوند و ما در سال دیگر با تعداد بیشتری این کنسرت را برگزار کنیم.



            * شما به تازگی با محسن نامجو اجرایی در آمریکا داشته ايد.

            __ زمانی که در آمریکا بودم به یاد یک دوست خیرخواهی که پزشک بود و خیلی ناگهانی از میان ما رفت و او را خیلی قلباً دوست داشتم؛ خواستم تا یادبودی برگزار کنیم؛ البته هر سال یادبودی هم برای ایشان برگزار میشد و به طور اتفاقی من هم همين زمان در آمریکا بودم و برای برگزاری یک کنسرت برنامهریزی ميکردم. در این کنسرت من و پژمان حدادی بداهه نوازی کردیم. در آن کنسرت؛ وقتی خواستم به روی صحنه بروم دیدم که آقای نامجو که قبلا هم ایشان را دیده بودم؛ روبه روی من ایستاده است که حس خوبی برای هر دوی ما بود. زمانی که قسمت اول را برگزار کردم به ذهنم رسید که آقای نامجو به عنوان یک هنرمند شاخص است و درست نیست که یادی از ایشان در این کنسرت نکنیم. به شنونده ها گفتم که خبری دیگری هم دارم و آن خبر این است که آقای نامجو هم در این سالن هستند و من می خواهم از ایشان دعوت کنم که به روی صحنه بیایند و یک قطعه اجرا کنند. ایشان خیلی متاثر شد و گریه کرد. من قطعه "ترکمن" را اجرا کردم و ایشان به شیوه آوازهای ترکمن آن را خواند که با این اجرا شور و حال عجیبی ایجاد شد.

            * خیلی ها انتقاد کردند که حسین علیزاده نباید با آقای نامجو ساز میزد. نظرتان در این باره چیست؟

            __ هیچکس نمیتواند به من بگوید که چه کاری انجام دهم. من کار خودم را انجام میدهم. من میخواستم این را ثابت کنم که امثال ما که موسیقی ایرانی کار میکنیم عبوس و گرفته نیستیم. تمامی موسیقیدانها که در هر نوعی از رشته های موسیقی کار می کنند؛ افراد محترمی هستند. حتی تفکرشان هم برای ما ارزشمند است و درست نیست که برخورد نادرست با دوستان خود داشته باشیم. باید در ایران به این نقطه برسیم که هر نوع موسیقی در جایگاه خود ارزشمند است. خیلی ها منتقد موسیقی نامجو هستند و خیلی ها هم کار ایشان را می پسندند؛ چیزی که مشخص است این است که آقای نامجو آدم خلاقی است بنابراین چنين انتفادي نه تنها چیزی از من کم نمیکند بلکه به نظر من؛ خودم شیوه جدیدی را امتحان کردم.
            بیشتر حس دوستی برای من اهمیت دارد و امروز هم آرزو دارم ایشان در کارهایش موفق باشد و این شیوه را تا جایی که میتواند ادامه دهد. بعضی ها فکر میکنند من در آن شب دچار گمراهی شدهام ولی باید بگویم که من خیلی سال است که در حوزه موسیقی فعالیت دارم و میتوانم تشخیص دهم که چه کاری درست است و چه کاری نادرست! ولی قبل از هر چیزی آن حس دوستی که در آن شب وجود داشت برایم مهم بود.

            * يك نظریه وجود دارد که گفته شده موسیقی سنتی ما همپای حوادث اجتماعی و جریانات اجتماعی پیش نرفته است. مثلا زمانی شما "سواران دشت امید" و "ژاله خون شد"را ساختید، ولی الان به این شکل نیست؛ چرا به این سمت کشیده شدیم؟

            __ در آن زمان نیازی به مجوز نداشتیم ولی الان اگر این کارها رابسازیم باید آن را داخل کشو بگذاریم چون به راحتی نمیتوانیم براي آن مجوز بگیریم. درحال حاضر ممیزی یک داستان واقعی و جدی است که ریشههارا میخشکاند. به طور کلی باید ببینیم که چرا ممیزی به وجود آمده است و مسئلهی اقتصادی در این زمینه بسیار مهم است مثلا اگر شما بخواهید کاری را منتشر کنید؛ اگر کاری بدون كلام باشد تیراژ بسیار پایینی خواهد داشت و اگر با آواز کاری منتشر کنید؛ مشکلات در زمینه شعر به وجود میآید و بسیاری از اشعار سانسور میشوند. اگر برای شعرهای معاصر بخواهیم مجوز بگیریم فقط 10 در صد از آنها مجوز میگیرند. برای من خیلی جالب است چون هم در داخل و هم در خارج این سوال از من پرسیده میشود و ما باید به دنبال علت آن باشیم. باید به دنبال این باشیم که چرا ذهنهای خلاق وجود ندارد؟ بهعنوان مثال اگر من بخواهم براساس عقیدهام آهنگی بسازم ممکن است نه تنها به آن مجوز ندهند بلکه تا آن جا هم پیش روند که آن را بسوزانند.
            این مسئله در سینما هم وجود دارد و اين روند منجر ميشود كه بسیاری از فیلم ها در خارج از کشور ساخته و منتشر شوند. به نظر من؛ اگر ممیزی وجود نداشت، فیلمها آنقدر دچار تکرار نمیشدند. مثلا وقتی آقای کیارستمی فیلم "کپی برابر اصل"را ساخت همان اول؛ وزیرارشاد وقت گفت که ما به علتهای خاصی این فیلم را در ایران نشان نمیدهیم.
            به نظر من؛ در کارهای هنری نباید احساس خطر وجود داشته باشد و جامعه باید به جایی برسد که به همه چیز مطمئن باشد. باید در جامعه تنوع وجود داشته باشد و هرکس عقیدهی خود را بیان کند. مثلا اگر کسی میخواهد عقیدهی خود را راجع به انسان بگوید باید راحت این کار را انجام دهد و هر موسیقیدانی باید به راحتی بتواند نوازندگی و آهنگسازی کند. همچنین باید به دنبال این باشیم که شرایط هنر در ایران خوب است یا نه؟!
            وقتی ميگویند مخاطب موسیقی ایرانی کم شده است باید ببینیم که چه نوع موسیقی مخاطب زیادی دارد و باید به نتیجه برسیم که جامعه پیشرفت یا پسرفت کرده است که به این نقطه رسیدیم. ما باید به دنبال علتها باشیم تا بفهمیم دلسردیها به چه علت است.

            to continue, please follow me on my page

            نظر

            • آمن خادمی
              مدیر
              • Jan 2011
              • 5243

              #51
              گروه كامكار قبل از تهران در آمل به صحنه ميرود



              گروه موسيقي كامكار خود را براي اجرا در شهر آمل و تهران آماده ميكند. قطعات اين گروه در هر دو اجرا به دو بخش فارسي و كردي تقسيم ميشود.

              گروه موسيقي كامكارها قبل از اجرا در تهران، در شهر آمل به صحنه ميروند.



              ارسلان كامكار(آهنگساز و نوازنده ويلن) با اعلام اين خبر به ايلنا گفت: هماكنون مشغول تمرين براي برگزاري كنسرتهاي خودمان در پاييز هستيم كه قبل از اجرا در تهران؛ در شهرستان آمل به صحنه ميرويم.
              وي افزود: كنسرت آمل نيمهي نخست مهرماه خواهد بود و پس از آن در نيمهي دوم مهرماه؛ در تهران به صحنه ميرويم.
              اين آهنگساز درباره قطعاتي كه قرار است در اين كنسرت اجرا شود، خاطرنشان شد: اين كنسرت شامل دو بخش فارسي و كردي خواهد بود كه در بخش فارسي قطعاتي از ارسلان كامكار، پشنگ و اردوان كامكار اجرا خواهد شد.
              به گفتهي كامكار؛ اين گروه هنوز براي بخش كردي خود برنامهريزي نداشته و قطعات اجرا شده در اين بخش هنوز مشخص نيست.
              to continue, please follow me on my page

              نظر

              • آمن خادمی
                مدیر
                • Jan 2011
                • 5243

                #52
                «حامد بهداد» بار دیگر همراه گروه داركوب روی صحنه میرود


                «حامد بهداد» كه از زمان شكلگيري گروه داركوب به عنوان خواننده به عرصه موسيقي نيز وارد شد، قصد دارد در كنسرت آينده داركوب موسيقي بومي خراسان را بخواند.

                همايون نصيري آهنگساز و سرپرست گروه موسيقي داركوب گفت: ما هم اكنون مشغول ضبط آلبوم دوم گروه داركوب هستيم و قصد داريم با اتمام آن كنسرتي را اواخر مهرماه از قطعات اين آلبوم و نيز آلبوم اول گروه برگزار كنيم.

                وي درخصوص آلبوم دوم داركوب، افزود: اين اثر دربرگيرنده موسيقي تلفيقي از خودمان و آواها و سازهاي محلي خراسان، موسيقي جنوب و ملوديهاي معروف كردي در قالب فرم و سبك كار گروه داركوب است.البته به واسطه اجراي موسيقي محلي ترك و ارمنستان در اين كار از دو نوازنده چيره دست اين دو كشور در تركيب گروه نيز استفاده خواهيم كرد.اين نوازنده سازهاي كوبهاي با اشاره به حضور هنرمندان موسيقي نواحي در اين اجرا گفت: بهواسطه اجراي قطعات محلي قطعا از حضور نوازندگان بومي نيز بهره خواهيم برد البته خوانندگان اين ژانر نيز در تركيب گروه قرار خواهند گرفت.

                وي درباره حضور مهران مديري و حامد بهداد در اجراي مهرماه داركوب بيان داشت: مهران مديري بهواسطه مشغله كاري در اين اجرا حضور ندارد اما حامد بهداد به عنوان خواننده موسيقي خراساني، قطعات نواحي را ميخواند.نصيري در خاتمه خاطر نشان كرد: هدف ما بر اين است كه همزمان با كنسرت كه اواخر مهرماه خواهد بود، آلبوم دوم را نيز منتشر كنيم.

                حامد بهداد در آلبوم گروه داركوب كه هم اكنون در بازار موسيقي منتشر شده، قطعه تربت را بر اساس شعر محلي خراساني خوانده است.
                to continue, please follow me on my page

                نظر

                • آمن خادمی
                  مدیر
                  • Jan 2011
                  • 5243

                  #53
                  اولین آلبوم مستقل امیر طبری با تنظیم های سیروان و زانیار خسروی


                  آلبوم «زیر باورن2» این بار تنها با صدای امیر طبری راهی بازار موسیقی خواهد شد.

                  امیر طبری درباره این آلبوم به خبرنگار سایت موسیقی ما گفت: «این آلبوم زیربارون2 نام دارد و ترانههای آن را مرجان زنگنه، علی حسینزاده، زینب علاقه و خودم سرودهایم. آهنگهای آن را نیز خودم ساختهام بجز یک قطعه که علی حسینزاده ساخته است.»

                  وی ادامه داد: «در تنظیم قطعات این آلبوم تنظیم کنندگانی همچون میثم مروستی، سیروان خسروی، زانیار خسروی و کوشان حداد حضور دارند.»

                  طبری درخصوص مستقل بودن این آلبوم گفت: «دلیل جدایی من از سهراب این است که من مخاطبان خود را دارم و اومخاطبان خودش را! وقتی با یک مخاطبشناسی متوجه شدم که میتوانم به تنهایی برای مخاطبانم آلبوم ارائه کنم دست به چنین اقدامی زدم. چرا که متوجه شدهام صدای ما کاملا با هم متفاوت بوده و هریک به تنهایی نیز میتوانیم موفق شویم.»
                  آخرین ویرایش توسط آمن خادمی؛ 2011/08/13, 11:54.
                  to continue, please follow me on my page

                  نظر

                  • آمن خادمی
                    مدیر
                    • Jan 2011
                    • 5243

                    #54
                    سیمین غانم در شیراز با قطعات جدید به صحنه میرود


                    سیمین غانم ۱۰ و ۱۱ شهریور ماه ـ همزمان با عید سعید فطر ـ در مجموعه فرهنگی، هنری «حافظ» شیراز به صحنه میرود. آرمین امین بیطرف ـ تهیه کننده و مدیر اجرایی این کنسرت ـ با اعلام این خبر گفت: سیمین غانم متفاوتترین کنسرت خود را به همراه اجرای قطعات جدید در شیراز ویژه بانوان برگزار میکند.

                    به گفتهٔ وی؛ این اجرا هر شب در یک سانس در ساعت ۲۰: ۳۰ دقیقه خواهد بود و پیش فروش بلیتهای اینکنسرت از دوم شهریور ماه آغاز میشود.

                    تهیهکننده این کنسرت توضیح داد: علاوه بر اجرای قطعات «سلامی چو بوی خوش آشنایی» و «گل و گلدون من» قطعات جدیدی از جمله «فردوس» ، «بیقرار» ، «گل سرخ»، «صبوری»، «حلقه» «برگریزان»، «بارونها» و آوازهای در سهگاه و اصفهان اجرا خواهد شد.
                    to continue, please follow me on my page

                    نظر

                    • آمن خادمی
                      مدیر
                      • Jan 2011
                      • 5243

                      #55
                      يكسالگي راه اندازي مجدد اركستر ملي در گفتگو با حسین علیزاده:

                      فخرالدینی حق دارد از ارشاد دلگير باشد



                      در آستانه ي يكسالگي راه اندازي مجدد ارکستر ملی، عليزاده از فرهاد فخرالدینی به عنوان پشتيبان اين اركستر ياد و تاكيد كرد كه بايد سوءتفاهمات به وجود آمده مرتفع شود. او تاكيد كرد كه سليقه ي موسيقايي مردم پايين آمده است.

                      ایلنا: حسين عليزاده از سالگرد يك سالگي اركستر ملي خبر داد و همچنان بر حضور فرهاد فخرالديني به عنوان پشتيبان اين اركستر و نيز شوراي فني اركستر به عنوان حامي فخرالديني تاكيد كرد.
                      علیزاده(آهنگساز و نوازنده تار) در گفتگو باخبرنگار ایلنا گفت: بنیانگذار ارکستر ملی بعداز انقلاب آقای فخرالدینی بوده است و نام ايشان در تاریخ موسیقی همیشه و همواره زنده است و ما همیشه پشتیبان ایشان هستیم.
                      وی افزود: من دو دیدار با آقای فخرالدینی داشتهام که در اين نشست ها؛ صحبت ایشان این بود که من ارکستر ملی را تشکیل دادهام. مساله اینجاست که من هیچوقت به روش آقای فخرالدینی انتقاد نکرده ام البته به این معتقدم که ارکستر ملی چیزی نیست که بتوانیم به یک شیوه آن را حفظ کنیم.
                      حسین علیزاده در ادامه خاطرنشان کرد: ارکستر ملی یک سازمان است که در وزارات ارشاد و توسط آقای فخرالدینی تشکیل داده شده است.
                      این آهنگساز با اشاره به اینکه این ارکستر؛ ارکستر خصوصی نیست و 70 یا 80 نوازنده در این ارکستر بهکار گرفته شدهاند، تصریح کرد: جلسات ما در شورای عالی خانه موسیقی تشکیل میشد. من به آقای فخرالدینی پیشنهاد کردم که این بحث را در حضور خبرنگاران مطرح کنید که سوءتفاهمی بوجود نیاید. البته باید متذكر شد كه ایشان حق دارند که از مسئولان ارشاد دلگیر باشند. او پس از انتخابات به دليل يكسري مسايل نمي خواست كه اركستر ملي برنامهاي اجرا كند كه در اين مورد حق كاملا با ايشان است.
                      وی افزود: آقاي فرهاد فخرالدینی برای من قابل احترام است. من و آقای ظریف اصرار داشتیم که باید نزد ايشان رفت و از او خواست كه در گروه حضور داشته باشند و بزرگداشتی هم برای ایشان برگزار شود.
                      خالق آثاری مانند نینوا و به تماشای آبهای سپید؛ با اشاره به اینکه آقای فخرالدینی از عملكرد وزارت ارشاد و بی مهری هایی که نسبت به وي صورت گرفته، آزردهخاطر هستند و من اصلا دوست ندارم این سوءتفاهم ميان ما باقی بماند، خاطرنشان کرد: اگر آقای فخرالدینی از ما بخواهد در این ارکستر حضور نداشته باشیم مطمئن باشید که من هم لحظهاي در اين اركستر نخواهم ماند چون گفتهي ايشان و ارزش رابطه ي ما با ايشان؛ برای من مهمتر است. اگر كسي بخواهد به آقای فخرالدینی توهین کند، ما حتما با ايشان مقابله خواهیم کرد.



                      این هنرمند با تاکید بر اینکه ارکستر ملی یك موضوع ملی است و اگر دوباره ارکستر جدید منحل شود؛ مطمئناً در چند سال آینده ناچار تاسیس خواهد شد، درباره برنامهي اخیر ارکستر ملی و برگزاری بزرگداشت برای موسیقیدانان گفت: فرق ما با نسل امروز این است که؛ زمانی که ما ساز میزدیم ناخودآگاه با آثار قدما سروکار داشتیم که به گذشته هم مربوط میشد ولی نسل امروز کارهای جدیدی ارائه میدهد و با آثار قدما زیاد سر و کار ندارد. شايد امروز جريان خاطره برای جوانان قطع شده باشد.
                      وی افزود: ارکستر ملی؛ اسطورهای است که هیچوقت کهنه نمیشود. درست مثل اينكه باور كنيم كه وجود آقای خالقی در موسيقي ايراني همیشه ماندگار است. اين اركستر برای گسترش موسیقی ایران نیازمند ماندن و حيات است و البته نبايد در اين مسير فقط به شعر و خواننده توجه داشته باشد.
                      علیزاده با اشاره به اینکه بخش باکلام و تصنیف را تعدادی زیادی از مردم دوست دارند، خاطرنشان کرد: درحال حاضر بخشی از مردم؛ خود را در حد موسیقی بازاري پایین آوردهاند. پس اين وظيفهي ماست كه كارها و آثاري ارايه دهيم كه مردم را به فکر کردن وادار کند.
                      to continue, please follow me on my page

                      نظر

                      • آمن خادمی
                        مدیر
                        • Jan 2011
                        • 5243

                        #56
                        قطعات تور اروپایی محمدرضا شجریان اعلام شد



                        قطعات جديد كنسرت تور اروپايي محمدرضا شجريان و گروه شهناز که از 25 شهریور آغاز میشود، اعلام شد. در اين تور اجراي شجريان در تركيه، هلند، بلژيك، آلمان، انگلستان، اتريش و سوئد برگزار خواهد شد.

                        ایلنا: تور اروپایی محمدرضا شجریان و گروه شهناز به سرپرستی مجید درخشانی از 25 شهریور با اجرای قطعات جدید آغاز و در دو بخش اجرا میشود. اجرای بخش اول در دستگاه سه گاه و بخش دوم در آواز بیات اصفهان خواهد بود.
                        آغازگر بخش اول، قطعه آرام پيش درآمد از ساختههاي مجيد درخشاني است که با اجراي درآمد و زابل، با كمي تندتر شدن ریتم به تصنيف «ساقي نامه» از ساختههاي محمدرضا شجريان با تنظیم مجيد درخشاني میرسد.
                        «ساقي نامه» فرمی بسيار قديمي است که در رديف موسيقي ايراني که در برخي دستگاهها اجرا ميشود. محمدرضا شجريان با استفاده از اين فرم براي اولين بار در دستگاه سه گاه، این تصنیف را ساختهاست.
                        در قسمت بعدي ساز و آواز به صورت بداهه در درآمد زابل و مويه و... اجرا میشود. در قسمت سوم، چهارمضراب در دستگاه سه گاه ساخته مجيد درخشاني در گوشههاي درآمد، زابل، مويه، مخالف و... توسط گروه اجرا ميشود. (چهار مضراب فرمی بسيار قديمي است كه ریتم آن سريع و تند است.)
                        قسمت چهارم، ساز و آواز بداهه در مخالف و مغلوب و.... كه اوج سهگاه است اجرامیشود. در قسمت پنجم مقدمهاي در وزن دو چهارم ساخته مجيد درخشاني اجرا ميشود كه پيش درآمدي است براي تصنيف «ساكن جان» اثر محمدرضا شجريان. ریتم این تصنيف شش هشتم كند است و روی شعر زیبای مولانا ساخته شده است، این تصنیف پایان بخش قسمت اول برنامه خواهد بود.


                        بخش دوم با پيش درآمد شوشتري در آواز بیات اصفهان اثر استاد جليل شهناز (که نام گروه به پاس احترام به هنر ماندگار ایشان انتخاب شده است) در شش هشتم كند آغاز ميشود. این پيش درآمد براي گروه توسط مجید درخشانی تنظيم شده است. سپس ساز و آواز به صورت بداهه اجرا ميشود. در ادامه چهار مضراب اصفهان از ساختههاي محمدرضا شجريان در ميزان شش شانزدهم با تنظيم مجيد درخشاني اجرا ميشود. سپس ساز و آواز به صورت بداهه خواني و بداهه نوازي اجرا شده و پس از آن تصنيف «فكر عشق» ساخته محمدرضا شجريان روي شعر حافظ با ضرب آهنگ و حال و هواي تصانیف قديمي موسيقي ايران با تنظيم مجيد درخشاني توسط گروه اجرا ميشود.
                        در دو بخش آخر ابتدا قطعه «خروش عشاق» در عشاق اصفهان است که با ميزانبندي بيست تایی گاهي به صورت ده تایی به همراه ساز و آواز بداهه اجرا میشود. سپس تصنيف اصفهان با شعر مولوي ساخته مجيد درخشاني با ريتم لنگ 7 ضربي به کنسرت پایان می بخشد.
                        در تور اروپايي ۲۰۱۱، محمدرضا شجريان و گروه شهناز به سرپرستي مجيد درخشاني در شهرهای استانبول- تركيه(۱۶ سپتامبر ۲۰۱۱)، آمستردام – هلند(۳۰ سپتامبر ۲۰۱۱ )، بروکسل – بلژیک(۱ اکتبر ۲۰۱۱)، ماینز – آلمان(۳ اکتبر ۲۰۱۱)، برلین – آلمان(۱۴ اکتبر ۲۰۱۱)، هامبورگ – آلمان(۱۵ اکتبر ۲۰۱۱)، لندن – انگلستان(۱۸ اکتبر ۲۰۱۱)، ادینبورگ – انگلستان(۱۹ اکتبر ۲۰۱۱)، مونیخ – آلمان(۲۱ اکتبر ۲۰۱۱)، وین – اتریش(۲۲ اکتبر ۲۰۱۱)، گوتبرگ – سوئد(۲۷ اکتبر ۲۰۱۱)،استکهلم – سوئد(۲۹ اکتبر ۲۰۱۱)، کلن – آلمان(۳۰ اکتبر ۲۰۱۱) اجراي برنامه خواهند داشت.
                        to continue, please follow me on my page

                        نظر

                        • ناهید
                          عضو فعال
                          • Dec 2010
                          • 1419

                          #57
                          آهنگهای زیبا

                          http://youtu.be/F5fPX7OzDq8
                          حضورهیچ کس در زندگی ما اتفاقی نیست !
                          خداوند در هر حضور جادویی نهان کرده برای کمال ما
                          خوشا آن روزی که در یابیم جادوی حضوریکدیگر را

                          نظر

                          • بابي چارلتون
                            عضو فعال
                            • May 2011
                            • 993

                            #58
                            حيفيم اومد آهنگ سهراب پاکزاد به نام "اين چه حسيه" رو داخل تاپيک ننويسم ، درسته مال چند ماه پيش هست ولي واقعا کار قشنگيه ، داخل ماشين خيليييييييييييييييييييييي فاز ميده:">
                            اينم لينک دانلودش :
                            http://www.4shared.com/file/15996696...Hesie.html?s=1

                            نظر

                            • ناهید
                              عضو فعال
                              • Dec 2010
                              • 1419

                              #59
                              چراغها رو خاموش کن
                              حضورهیچ کس در زندگی ما اتفاقی نیست !
                              خداوند در هر حضور جادویی نهان کرده برای کمال ما
                              خوشا آن روزی که در یابیم جادوی حضوریکدیگر را

                              نظر

                              • ناهید
                                عضو فعال
                                • Dec 2010
                                • 1419

                                #60
                                دیگه مشکی نمی پوشم

                                حضورهیچ کس در زندگی ما اتفاقی نیست !
                                خداوند در هر حضور جادویی نهان کرده برای کمال ما
                                خوشا آن روزی که در یابیم جادوی حضوریکدیگر را

                                نظر

                                در حال کار...
                                X