اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • zafar3000
    عضو فعال
    • Dec 2011
    • 1243

    #1786
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    http://forums.boursy.com/showthread....426#post471426

    نظر

    • ایرج اکبری
      عضو فعال
      • Dec 2011
      • 10934

      #1787
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      سال 93، سریع ترین چرخش از یک وضعیت بد به یک وضعیت خوب
      کد خبر: ۱۸۴۱۳۶۰۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳
      فرارو- یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: «روند بسیاری از شاخص های کلان اقتصادی در قانون بودجه سال 93 پیش بینی شده ولو اینکه در برخی موارد محتاطانه تر از آنچه که ما برآورد می کنیم پیش بینی شده است و این نشان می دهد دولت آقای روحانی درباره پیش بینی وقایع احتیاط کارشناسی می کند و این بسیار خوب است.»

      سعید لیلاز در گفتگو با فرارو ادامه داد: «به طور مثال نرخ رشد اقتصادی برای سال آینده در قانون بودجه 93 حدود 3 درصد پیش بینی شده که من تصور می کنم حتی تا 4 درصد هم ممکن است برسد. چون برآوردهایی که ما داریم نشان می دهد رشد مثلا تولید صنعت خودرو در سال آینده حداقل 50 درصد خواهد بود و یا در برخی کارخانجات تا 60 درصد هم خواهد رسید.»

      وی افزود: «این شرایط از نظر چرخش از یک وضعیت بد به یک وضعیت خوب یکی از سریع ترین چرخش هایی بوده که در تاریخ اقتصاد ایران دیده شده است. این موضوع نشان می دهد زیربناهای اساسی اقتصاد برای بهبود کاملا آماده است و محیط کسب و کار هم در حال آمادگی است تا سال 93 را با استارت خوبی آغاز کند.»

      این کارشناس مسائل اقتصادی اظهار کرد: «درباره بخش صنعت باید گفت موتور محرکه رشد صنعتی ایران بخش صنعت خودرو خواهد بود. در مورد بخش کشاورزی برآورد روشنی ندارم اما به نظر می رسد با توجه به رشد ارزش افزوده منفی شش ماهه اول سال 92، در سال 1393 رشد مثبتی ولو در حد 3 تا 4 درصد خواهیم داشت.»

      وی ادامه داد: «بخش خدمات تحت تاثیر افزایش واردات و تجارت خارجی کشور و نیز بهبود فضای عمومی کسب و کار وضعیت بهتری خواهد داشت. البته درباره بخش ساختمان کمی ابهام دارم که بتواند رشد مناسبی داشته باشد اما با توجه به اینکه عملکرد بسیار ضعیفی در سال 91 و 92 داشته است به نظر می رسد در سال 93 تحرکی نسبی در این بخش اتفاق خواهد افتاد و شاهد رشد خواهیم بود.»

      لیلاز درباره نرخ تورم در سال 93 گفت: «اگرچه آقای دکتر طیب نیا عنوان کردند نرخ تورم در پایان سال 93 به 15 درصد خواهد رسید اما به نظر می رسد نرخ تورم در سال 93 حداکثر در حدود 20 درصد متوقف بماند؛ چون که قرار است فاز دوم هدفمندی هم اجرا شود و این موضوع ممکن است تا حدی روی سرعت گردش پول و به تبع آن روی سطح عمومی قیمت ها تاثیر بگذارد.»

      وی ادامه داد: «با این حال این موضوع هم سقوط آزاد بسیار بزرگی در تورم را نشان می دهد که از 35 درصد فعلی به حدود 20 درصد در سال آینده خواهد رسید. برآورد من این است که حتی در اواخر سال 93 این امکان وجود دارد که تورم نقطه به نقطه به 12 تا 13 درصد برسد.»

      لیلاز درباره نرخ بیکاری در سال 93 گفت: «با توجه به آنکه نرخ رشد بهره وری در اقتصاد ایران در تمام هشت سال گذشت منفی بوده است، نرخ بیکاری کاهش جدی پیدا نخواهد کرد؛ بلکه رونق کاملی در استفاده بهتر از نیروی کار موجود خواهیم دید و چون در سال آینده حداقل یک میلیون نفر وارد بازار کار می شوند باید گفت تثبیت نرخ بیکاری در حد 12.5 تا 13 درصد کار بزرگی خواهد بود.»

      وی افزود: «تغییر جدی در نرخ بیکاری مستلزم سرمایه گذاری است که با سیاست های کوتاه مدت شش هفت ماهه ممکن نیست. بنابراین برای سال 93 پیش بینی تغییر جدی در نرخ بیکاری نمی توانیم داشته باشیم اما برای سال 94 می توان تحولاتی را انتظار داشت.»

      لیلاز در پاسخ به این سوال که آیا ارقامی که جنابعالی برای شاخص های کلان اقتصاد 93 پیش بینی می کنید با فرض مثبت بودن روند مذاکرات هسته ای است؟، گفت: «خیر؛ یکی از ویژگی های مثبت بودجه 93 که مغفول مانده این است که این بودجه در مورد رویدادها و روند مذاکرات هسته ای به خوش بینی مفرط دچار نشده است.»

      وی ادامه داد: «یعنی فرض قانون بودجه سال 93 این است که ما در سال 94 روزانه به طور متوسط معادل 1.4 میلیون بشکه نفت خام صادر خواهیم کرد و این رقم خیلی منوط و وابسته به اینکه روند مذاکرات هسته ای مثبت باشد نیست.»

      وی افزود: «حدس من این است که فرض قانون بودجه سال 93 این است که توافق ژنو پیشرفتی نخواهد داشت و پسرفتی هم نخواهد کرد و در سال 94 وضع ما وخیم تر از شرایط فعلی نخواهد شد.»
      كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

      نظر

      • مخبرالدوله
        عضو فعال
        • May 2012
        • 5228

        #1788
        پاسخ : اخبار گروه خودرو


        ۱ فروردين ۱۳۹۳ (۹:۰ق.ظ)
        بهبود بازار خودروي ايران در پي کاهش تحريم هاي بين المللي

        موسسه بيزينس مانيتور در گزارشي درباره صنعت خودروسازي ايران اعلام کرده است که با برداشته شدن تحريم هاي بين المللي شاهد افزايش حجم توليد خودرو و ورود سرمايه گذاران بين المللي به عرصه خودرو سازي ايران خواهيم بود.

        - See more at: http://mojnews.com/fa/Miscellaneous/....plDuM3dZ.dpuf

        مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

        نظر

        • zafar3000
          عضو فعال
          • Dec 2011
          • 1243

          #1789
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          دوستان سهامدار قطعه سازان
          فقط کافی است یک از زیر مجموعه های فعلی سایپا و یا خودرو سودی بالای 100 تومان اعلام کند دیگر امکان خرید در این گروه نخواهید داشت
          موج پیش رو در صورت همراهی گزارشات شرکتهای این گروه که من بسیار به آن امیدوارم همراه با پرش های قیمتی زیادی در سال 93 خواهد بود
          به جرات می توان گفت تنها گروهی در بازار بورس که از لحاظ ارزش بازار و مقایسه آن با ارزش جایگزینی امکان چندین برابر رشد در سال 93 را با توجه به تورم های سالیان اخیر دارد گروه قطعه سازان است
          این گروه از دستکاری سهامدار عمده و حواشی آن در رنج بوده است و هست اما برای 93 وبه خصوص 94 باید منتظر سود های بالای 150 تا 200 تومان خیلی از مجموعه های این گروه ها باشیم آنهم بیشتر از محل سرشکن شدن هزینه ها و افزایش اندک قیمتها فروش
          نگاهی به خپویش و حتی لاستیک خودرو سازان (که آنهم قطعه ای از خودرو است )و .....نشان از ارزش بازار بسیار پایین این زیر مجموعه ها دارد البته باید مواظب بازی رانت داران هم در جهت خرید این سهام بود
          مثال ساده ای در جهت فهم موضوع
          امروز با ارزش بازار یک لاستیک ساز می توانید 5 تا کارخانه مثل خاذین بخرید یا حدود 10 کارخانه مثل خکمک
          یا با ارزش بازار خپویش می توانید 10 کارخانه مثل خاذین و 18 کارخانه مثل خکمک بخرید
          که شوخی بیش نیست اما برای زرنگها ...........
          شاد و سلامت باشید

          نظر

          • mehrdad70
            عضو عادی
            • Feb 2014
            • 50

            #1790
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            در اصل توسط zafar3000 پست شده است View Post
            دوستان سهامدار قطعه سازان
            فقط کافی است یک از زیر مجموعه های فعلی سایپا و یا خودرو سودی بالای 100 تومان اعلام کند دیگر امکان خرید در این گروه نخواهید داشت
            موج پیش رو در صورت همراهی گزارشات شرکتهای این گروه که من بسیار به آن امیدوارم همراه با پرش های قیمتی زیادی در سال 93 خواهد بود
            به جرات می توان گفت تنها گروهی در بازار بورس که از لحاظ ارزش بازار و مقایسه آن با ارزش جایگزینی امکان چندین برابر رشد در سال 93 را با توجه به تورم های سالیان اخیر دارد گروه قطعه سازان است
            این گروه از دستکاری سهامدار عمده و حواشی آن در رنج بوده است و هست اما برای 93 وبه خصوص 94 باید منتظر سود های بالای 150 تا 200 تومان خیلی از مجموعه های این گروه ها باشیم آنهم بیشتر از محل سرشکن شدن هزینه ها و افزایش اندک قیمتها فروش
            نگاهی به خپویش و حتی لاستیک خودرو سازان (که آنهم قطعه ای از خودرو است )و .....نشان از ارزش بازار بسیار پایین این زیر مجموعه ها دارد البته باید مواظب بازی رانت داران هم در جهت خرید این سهام بود
            مثال ساده ای در جهت فهم موضوع
            امروز با ارزش بازار یک لاستیک ساز می توانید 5 تا کارخانه مثل خاذین بخرید یا حدود 10 کارخانه مثل خکمک
            یا با ارزش بازار خپویش می توانید 10 کارخانه مثل خاذین و 18 کارخانه مثل خکمک بخرید
            که شوخی بیش نیست اما برای زرنگها ...........
            شاد و سلامت باشید

            سلام جناب ظفر و با عرض خسته نباشید
            اگه میشه میخاستم بدونم چه سهمهایی در سبد دارید و به چه قیمتی خریده اید یعنی قیمت خرید خود را هم بگویید

            با سپاس

            نظر

            • zafar3000
              عضو فعال
              • Dec 2011
              • 1243

              #1791
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              در اصل توسط mehrdad70 پست شده است View Post
              سلام جناب ظفر و با عرض خسته نباشید
              اگه میشه میخاستم بدونم چه سهمهایی در سبد دارید و به چه قیمتی خریده اید یعنی قیمت خرید خود را هم بگویید

              با سپاس
              دوست عزیز از خودرو سازان خکمک و خاذین را دارم
              خکمک را بالاترین قیمت خریدم 277 تومان
              خاذین بالاترین خرید حدود 420 تومان
              ضمنا من به اصل خرید و فروش پلکانی در بورس معتقدم و همیشه از رعایت این اصل خوشحالم

              نظر

              • شبندر
                عضو فعال
                • Sep 2012
                • 3598

                #1792
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                دوستان خوبم فعلا اخبار گروه خودرو زياد جالب نيست تا ببينيم فردا چي ميشه
                دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

                نظر

                • شبندر
                  عضو فعال
                  • Sep 2012
                  • 3598

                  #1793
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  گروه خودرو تمايل به يك اصلاح دو سه روزه داره و اگر اخبار جهت را نشان دهند به همان جهت حركت مي كند
                  دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

                  نظر

                  • zafar3000
                    عضو فعال
                    • Dec 2011
                    • 1243

                    #1794
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    نظر جناب آقای سعیددرخشانی
                    دو گروه خودرو و ساختمان در سال جاري بيشترين بازدهي را خواهند داشت ، قطعه سازي ها برخياشون قندي هاي دوم هستند ، مثل خاذين يا خكمك
                    خاذين بيشترين اهرم رو داره بين قطعه سازيا

                    يكي از اين سهم هاي پي بر ايي يك سايپا اذين هست ، سال بعد با فرض توليد نزديك هفتصد هزار دستگاه در گروه سايپا ، شامل خود سايپا و زامياد و پارس خودرو ، مجموع فروش اين شركت به حدود سيصد و پنجاه ميليارد تومان خواهد رسيد كه حاشيه سود 15 درصدي را حداقل خواهد داشت در حاليكه پارسال تا سي و پنج درصد حاشيه سود ناخالص هم پيش رفتند ، با اين حساب حدود 53 ميليار سود ناخالص خواهد داشت كه كه هفت تاش براي اداري و 6 تاش براي مالي ميرند و بيست درصد هم ماليات حدود 32 ميليارد باقي خواهد ماند به عنوان سود خالص پس از كسر ماليات كه به سهمي 320 تومان خواهد رسيد !! قيمت سهم الان 320 تومان مي باشد !

                    در اولين پيش بيني شركت 250 ميليارد تومان فروش با پنج درصد حاشيه سود پيش بيني كرده كه اگر اين حاشيه سود رو فقط ده درصد بكنيم 120 تومان به سود شركت افزوده مي شود ! به همين سادگي !

                    شركتي كه سيصد ميليارد فروشش هست اونم در سالي كه تازه خودرويي ها ميهواند جون بگيرند نبايد ماركت وليوش سي و دو ميليارد بمونه !

                    چند روز پيش اقاي مير تاج الديني در مراسم رونمايي از محصولات جديد سايپا ، فرمودند در دو سه سال اتي بايد به سه ميليون دستگاه توليد برسيم كه به نظر بنده اين عدد قابل دست يافتن هست ،بااين فرض ها تارگتهاي گروه خودرويي فضايي خواهد بود و به عنوان گروه پيشرو بازار در سالهاي اتي مطرح خواهند بود

                    نظر

                    • غفران
                      عضو فعال
                      • Sep 2013
                      • 1123

                      #1795
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      آیا کسی اطلاعات جدیدی از معاملات بلوکی شرکتهای خودروئی با خودروسازان خارجی یا معاملات بانک پارسیان نداره؟؟؟
                      ولو ان اهل القری امنوا واتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض

                      نظر

                      • ایرج اکبری
                        عضو فعال
                        • Dec 2011
                        • 10934

                        #1796
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        خودرو سازی داخلی باید از انحصار در آید!


                        به گزارش «تابناک»، در سالهای گذشته خودرو سازها رویه ای جدید پیدا کرده اند و آن اینکه به جای گران کردن محصولات خود از کیفیت خودرو کاهش می دهند، به نظر می رسد که مبادله بین کیفیت و قیمت باعث شده است تا در سالهای اخیر خودرو های داخلی از پایین ترین سطح کیفی ممکن برخوردار باشند.


                        مجید منصوری لنجان عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع گفت: اگر بخواهیم هم تولید کننده و هم مصرف کننده را داشته باشیم باید تعادلی بین تولید و مصرف به وجود بیاوریم. اگر اینها را بخواهیم در مقابل هم بدانیم، تولید کننده به دنبال قیمت بالاتر و کیفیت پایین تر و مصرف کننده هم به دنبال قیمت پایین تر و کیفیت بالاتر خواهد بود. اگر از این دیدگاه نگاه کنیم همیشه تقابلی بین اینها وجود خواهد داشت. باید تفکر تولید کننده و مصرف کننده به تدریج به یکدیگر نزدیک شود یعنی تولید کننده به سمت کیفیت مورد نظر مصرف کننده برود و مصرف کننده نیز هزینه ها و مشکلات تولید را در نظر بگیرد.


                        وی افزود: واردات خودرو باید منطقی و عقلانی انجام شود . باید ببینیم مصرف کننده چه خودرویی نیاز دارد و توان تولید خود را هم ببینیم. اگر توان تولید داخلی به حدی نیست که بتواند نیاز مصرف کننده را تامین کند باید از خودروسازانی که می توانند محصولات خود را در داخل کشور تولید کنند حداقل بصورت 100 درصد مونتاژ استفاده کنیم. حداقل منفعت این کار این است که منافع حاصل از اشتغال آن به جیب مردم می رود. واردات خودرو به صلاح مملکت نیست. مگر خودروهای صنعتی خاص که مورد نیاز کشور است. ولی در خودرو های سورای بهتر است از تولیدات داخلی استفاده کنیم و یا لااقل در داخل مونتاژ کنیم.


                        منصوری گفت: حمایت های بیش از حد دولت از خودرو سازان به خودروسازان ضرر زده است. دولت در جهت حمایت از تولید، حمایت بی رویه ای از خودروسازان داشته و به معنای واقعی اصل 44 را در خودرو سازی اجرا نکرده است. خودروسازان باید در شرایط رقایتی باشند و دخالت دولتی نیز در کار نباشد. باید اجازه دهیم خودروساز جدید و حتی خارجی بتواند در کشور سرمایه‌گذاری کند و صنعت خودرو سازی از انحصار بیرون آید.


                        وی گفت: تا زمانی که انحصار داریم خودروسازی ما همین مشکلات را خواهد داشت. مشکل ما انحصار است. راه شکستن انحصار این است که تعرفه را به صفر برسانیم که با خودروسازان خارج از کشور رقابت کنند. با این کار خودروساز به این فکر می افتد که کیفیت و قیمت را متناسب با خواسته مشتری کند. راه دیگر این است که اجازه دهیم سایر خودروسازان جهان در کشور سرمایه گذاری کنند. خودروسازان معتبر دنیا به دنبال سرمایه گذاری در کشور هستند اما آنقدر سنگ اندازی می کنند که دیگر تمایلی برای این کار ندارند. دولت می تواند شخصا درخواست کند تا در کشور سرمایه گذاری کنند. با این کار حداقل انتقال دانش و تکنولوژی به کشور انجام می شود و خودروساز داخلی می تواند از این موقعیت استفاده کند.


                        این نماینده در توضیح اینکه چرا برخی از ورشکست شدن خودروسازان داخلی واهمه دارند، گفت: دولت بیشتر نگران اشتغال است که تقریبا منطقی است. از زمانی که خودروسازی از مونتاژ به سمت قطعه سازی رفته، توانسته در پایین دست اشتغالی ایجاد کند. می توان از خودروساز خارجی که در داخل سرمایه گذاری می کند خواست که قطعه سازی آن هم در داخل کشور انجام شود که با این کار نگرانی دولت در بحث اشتغال نیز مرتفع خواهد شد. اما اگر نگرانی بابت چیزی غیر از اشتغال باشد منطقی نیست. باید از تولید کننده داخلی حمایت کرد اما نباید این احساس ایجاد شود که می تواند برای همیشه انحصار را در اختیار داشته باشد. باید شرایط رقابت را نیز برقرار کرد.


                        وی در پایان تاکید کرد: حمایت باید در جهت توانمند ساختن تولید کننده باشد. در صورتی که خودروساز ما توانمند شد خودرو بهتر و با کیفیت تری را در اختیار مصرف کننده قرار می دهد. در شرایط انحصار، خودروساز غیر توانمند خودروی بی‌کیفیت و با قیمت بالا به بازار می دهد و این اجحاف در حق مصرف کننده است. باید خودروساز را توانمند کنیم. برای توانمندسازی شاید لازم شود تعرفه ها را برداریم و شاید لازم شود سرمایه گذاران و خودرو سازان خارجی را دعوت به حضور در کشور کنیم.
                        كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                        نظر

                        • mass0ood
                          عضو فعال
                          • Jan 2014
                          • 429

                          #1797
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          در اصل توسط ایرج اکبری پست شده است View Post
                          خودرو سازی داخلی باید از انحصار در آید!


                          به گزارش «تابناک»، در سالهای گذشته خودرو سازها رویه ای جدید پیدا کرده اند و آن اینکه به جای گران کردن محصولات خود از کیفیت خودرو کاهش می دهند، به نظر می رسد که مبادله بین کیفیت و قیمت باعث شده است تا در سالهای اخیر خودرو های داخلی از پایین ترین سطح کیفی ممکن برخوردار باشند.


                          مجید منصوری لنجان عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع گفت: اگر بخواهیم هم تولید کننده و هم مصرف کننده را داشته باشیم باید تعادلی بین تولید و مصرف به وجود بیاوریم. اگر اینها را بخواهیم در مقابل هم بدانیم، تولید کننده به دنبال قیمت بالاتر و کیفیت پایین تر و مصرف کننده هم به دنبال قیمت پایین تر و کیفیت بالاتر خواهد بود. اگر از این دیدگاه نگاه کنیم همیشه تقابلی بین اینها وجود خواهد داشت. باید تفکر تولید کننده و مصرف کننده به تدریج به یکدیگر نزدیک شود یعنی تولید کننده به سمت کیفیت مورد نظر مصرف کننده برود و مصرف کننده نیز هزینه ها و مشکلات تولید را در نظر بگیرد.


                          وی افزود: واردات خودرو باید منطقی و عقلانی انجام شود . باید ببینیم مصرف کننده چه خودرویی نیاز دارد و توان تولید خود را هم ببینیم. اگر توان تولید داخلی به حدی نیست که بتواند نیاز مصرف کننده را تامین کند باید از خودروسازانی که می توانند محصولات خود را در داخل کشور تولید کنند حداقل بصورت 100 درصد مونتاژ استفاده کنیم. حداقل منفعت این کار این است که منافع حاصل از اشتغال آن به جیب مردم می رود. واردات خودرو به صلاح مملکت نیست. مگر خودروهای صنعتی خاص که مورد نیاز کشور است. ولی در خودرو های سورای بهتر است از تولیدات داخلی استفاده کنیم و یا لااقل در داخل مونتاژ کنیم.


                          منصوری گفت: حمایت های بیش از حد دولت از خودرو سازان به خودروسازان ضرر زده است. دولت در جهت حمایت از تولید، حمایت بی رویه ای از خودروسازان داشته و به معنای واقعی اصل 44 را در خودرو سازی اجرا نکرده است. خودروسازان باید در شرایط رقایتی باشند و دخالت دولتی نیز در کار نباشد. باید اجازه دهیم خودروساز جدید و حتی خارجی بتواند در کشور سرمایه‌گذاری کند و صنعت خودرو سازی از انحصار بیرون آید.


                          وی گفت: تا زمانی که انحصار داریم خودروسازی ما همین مشکلات را خواهد داشت. مشکل ما انحصار است. راه شکستن انحصار این است که تعرفه را به صفر برسانیم که با خودروسازان خارج از کشور رقابت کنند. با این کار خودروساز به این فکر می افتد که کیفیت و قیمت را متناسب با خواسته مشتری کند. راه دیگر این است که اجازه دهیم سایر خودروسازان جهان در کشور سرمایه گذاری کنند. خودروسازان معتبر دنیا به دنبال سرمایه گذاری در کشور هستند اما آنقدر سنگ اندازی می کنند که دیگر تمایلی برای این کار ندارند. دولت می تواند شخصا درخواست کند تا در کشور سرمایه گذاری کنند. با این کار حداقل انتقال دانش و تکنولوژی به کشور انجام می شود و خودروساز داخلی می تواند از این موقعیت استفاده کند.


                          این نماینده در توضیح اینکه چرا برخی از ورشکست شدن خودروسازان داخلی واهمه دارند، گفت: دولت بیشتر نگران اشتغال است که تقریبا منطقی است. از زمانی که خودروسازی از مونتاژ به سمت قطعه سازی رفته، توانسته در پایین دست اشتغالی ایجاد کند. می توان از خودروساز خارجی که در داخل سرمایه گذاری می کند خواست که قطعه سازی آن هم در داخل کشور انجام شود که با این کار نگرانی دولت در بحث اشتغال نیز مرتفع خواهد شد. اما اگر نگرانی بابت چیزی غیر از اشتغال باشد منطقی نیست. باید از تولید کننده داخلی حمایت کرد اما نباید این احساس ایجاد شود که می تواند برای همیشه انحصار را در اختیار داشته باشد. باید شرایط رقابت را نیز برقرار کرد.


                          وی در پایان تاکید کرد: حمایت باید در جهت توانمند ساختن تولید کننده باشد. در صورتی که خودروساز ما توانمند شد خودرو بهتر و با کیفیت تری را در اختیار مصرف کننده قرار می دهد. در شرایط انحصار، خودروساز غیر توانمند خودروی بی‌کیفیت و با قیمت بالا به بازار می دهد و این اجحاف در حق مصرف کننده است. باید خودروساز را توانمند کنیم. برای توانمندسازی شاید لازم شود تعرفه ها را برداریم و شاید لازم شود سرمایه گذاران و خودرو سازان خارجی را دعوت به حضور در کشور کنیم.
                          خودروسازی خیلی وقته که ورشکست شده

                          نظر

                          • zafar3000
                            عضو فعال
                            • Dec 2011
                            • 1243

                            #1798
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            حداقل تا تیر ماه با دو سهم خکمک و خاذین سهامداری کنید
                            خکمک موجودی مواد اولیه معادل 180 تومان به ازا هر سهم با امکان تعدیل تا 185 تومان برای 92و بیش از 220 تومان برای 93
                            خاذین موجودی مواد اولیه حداقل 100 تومان به ازا هرسهم و اهرم مالی بسیار عالی +سهامداران حقیقی قوی +امکان تعدیل تا 150 تومان برای 92 و بیش از 250 تومان برای 93
                            احتمال سود مناسب هر دو سهم در حسابرسی 92 و پیشبینی مطلوب تر برای 93
                            فقط برای سهامداران نه سفته بازان
                            شاد باشید

                            نظر

                            • مخبرالدوله
                              عضو فعال
                              • May 2012
                              • 5228

                              #1799
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              امیدواریم به دلیل توفیق اجباری در تعاملات جهانی خصوصا با اروپا!!!!
                              هرچه سریعتر در بخش خودرو و بخش نفت و گاز و پتروشیمی گشایشاتی صورت پذیرد....

                              مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

                              نظر

                              • کيانوش
                                عضو فعال
                                • Dec 2011
                                • 6613

                                #1800
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                زمان افتتاح پروژه هاي ايران خودرو ديزل (خاور) 1-
                                1-پروژه توليد ون 10/7/93
                                2-اتوبوس 12 متري يوتانگ 1/8/93
                                3-پيک اپ 31/3/93
                                4-کاميونهاي اتش نشاني 30/10/93
                                5-کشنده فوتون 30/7/93
                                6-اتوبوس شهري اتروس 30/7/93
                                7-ميني بوس جديد 31/2/93
                                8-اتوبوس شهري اتروس سي 1230 31/3/93
                                9-کاميون توسن 1/8/93
                                10-کشنده ازاد 31/3/93
                                11-کاميون جديد با موتور کامينز /1/4/93
                                12-ميني بوس با شاسي درايو فاو 31/3/93
                                13-کاميون جديد با شاسي درايو 31/2/93
                                14-نصب موتور ا م سي 0زد 31/2/93
                                15-نصب موتور کامينز 31/2/93
                                16-کاميون نينوا 25/5/93
                                17-ارتقاي موتور ام 356 31/2/93
                                18-پروژه گمرک 30/5/93
                                .................................................. .......
                                با افتتاح طرحهاي توسعه اي خاور ظرفييت توليد شرکت به بيش از 60هزار دستگاه در سال خواهد رسيد.
                                هم اکنون خاور بودجه سال 93 را با 6هزار دستگاه بسته است.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X