اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • جعفرزاده
    عضو فعال
    • Dec 2010
    • 5833

    #2266
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    محمدرضا نجفی‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: با توجه به شرایط بازار و کاهش قدرت خرید مردم خودروسازان تمایلی به افزایش قیمت‌ها ندارند .



    وی با بیان این‌که با این حال با نرخ‌های فعلی تولید بسیاری از خودروها زیان‌ده است، خاطرنشان کرد:‌ زیان‌ده شدن خودروهای تولیدی ضرر و زیان قطعه‌سازان و تعطیلی برخی از واحدها را به دنبال داشته است .



    عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران ادامه داد: در این شرایط یکی از راهکارهای نجات صنعت خودرو و قطعه از وضعیت فعلی، افزایش قیمت خودروهای تولیدی است .



    وی افزود: ‌البته راهکار دیگری که ما نیز تمایل به آن داریم کاهش قیمت مواد اولیه اساسی و دولتی صنعت خودرو مانند فولاد، آلومینیوم و مس است .



    نجفی‌منش با بیان این‌که با کاهش قیمت مواد اولیه هزینه‌های تولید قطعه و در نتیجه خودرو کاهش خواهد یافت، تصریح کرد: به این ترتیب تولید خودروها از زیان خارج شده و دیگر نیازی به افزایش قیمت این محصولات نخواهد بود.

    نظر

    • لولی بربط زن
      عضو فعال
      • Nov 2013
      • 1862

      #2267
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      کد خبر: 140065 زمان مخابره: 1393/3/12 ساعت: 10:49 سرویس: نامه > اقتصاد

      مدیرعامل سایپا: خط تولید سراتو راه‌اندازی می‌شود/ با فرمول جدید قیمت‌گذاری، خودرو گران می‌شود



      مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه امسال خط تولید سراتو راه‌اندازی می‌شود، گفت: تولید خودروها با قیمت‌های فعلی زیان‌ده است.




      به گزارش نامه نیوز به نقل از ایسنا، سعید مدنی در حاشیه مراسم اعلام نام محصولات جدید این شرکت، اظهار کرد: در سال 91 و 92 تولید محصولات زیان‌ده بوده و امسال نیز در صورت عدم اصلاح قیمت‌ها زیان سنگینی را پیش‌بینی می‌کنیم.

      وی با بیان این‌که درباره قیمت خودرو اظهارنظر نکرده و آن‌را به شورای رقابت و وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: با ابلاغ فرمول جدید قیمت‌گذاری ممکن است افزایش قیمت ناچیزی داشته باشیم.

      مدنی در رابطه با فعالیت دلالان و واسطه‌ها در بازار خودرو اظهار کرد: ظرف دو سال گذشته حجم تولید به دلیل مساعد نبودن فضای کسب و کار کاهش یافت و تقاضای انباشته شده در سال جاری خود را نشان می‌دهد.

      وی افزود: به همین دلیل برای پاسخ به این تقاضا افزایش تولید را در دستور کار قرار داده‌ایم که در کنار آن موضوع خودروهای فرسوده نیز وجود داشته و ظرفیت تولید باید افزایش یابد.

      مدیرعامل سایپا با بیان این‌که برای تنظیم بازار فروش فوری محصولات در دستور کار است، تصریح کرد:‌ فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو فرمول مناسبی است و طبق این فرمول خودروسازان می‌توانند با افزایش کیفیت محصولات خود مجوز افزایش قیمت را نیز کسب کنند.

      مدنی درباره میزان تولید این شرکت اظهار کرد: میزان تولید سایپا در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد امسال به طور میانگین 50 درصد بیشتر از میانگین تولید سال گذشته بوده است.

      وی با بیان این‌که در سال جاری صادرات قطعات به صورت سی‌کی‌دی به ونزوئلا و عراق و همچنین در صورت ثبات در سوریه در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد:‌ همچنین خودروهای تولیدی به کشورهایی چون مصر، نیجریه، آذربایجان و 30 کشور دیگر صادر خواهد شد.

      مدیرعامل سایپا افزود: خودروی سایپا 232 با نام جدید ساینا و همچنین تیبا 2 به تدریج جایگزین پراید خواهند شد البته تفاوت قیمت این خودروها با پراید حداکثر 30 تا 40 درصد و به طور میانگین 29 میلیون تومان خواهد بود.

      وی با بیان این‌که پیش‌بینی ما صادرات 50 هزار دستگاه خودرو به صورت سی‌کی‌دی و سی‌بی‌یو در سال جاری است، تصریح کرد: ‌برنامه تولید امسال 500 هزار دستگاه است که سعی می‌کنیم آن‌را به 600 هزار دستگاه برسانیم.

      مدنی در رابطه با فعال سازی پایگاه‌های ساخت خودرو در آمریکای لاتین گفت: برخی از خودروهای ما در کشورهای دیگر خریدار دارد بنابراین حتی اگر تولید این خودروها در داخل کشور متوقف شود خطوط تولید آن در خارج از کشور ایجاد و به مشتریان خارجی تحویل داده خواهد شد.

      وی با بیان این‌که با این کار قطعه‌سازان داخلی در این حوزه همچنان فعال خواهند بود، تصریح کرد: به طور معمول ترجیح می‌دهیم خودروهای کامل را صادر کنیم البته در برخی کشورها به دلیل قوانین تعرفه‌ای صادرات خودروی آماده به صرفه نیست که در این زمینه صادرات سی‌کی‌دی و مونتاژ کاری در دستور کار قرار دارد.

      به گفته وی، خودروسازان از این پس سرمایه‌گذاری جدیدی در خارج از کشور نداشته و خطوط تولید جدید با سرمایه‌گذاری داخلی خود این کشورها و با مشاوره فنی، اجرایی و ارسال قطعات ایرانی صورت خواهد گرفت.

      مدنی با بیان این‌که خودروهای چینی بخش بسیار محدودی از سبد محصولات ما را تشکیل خواهند داد، تصریح کرد: ‌خط تولید سراتو در حال راه‌اندازی است و علاوه بر کیا با رنو و نیسان درحال همکاری هستیم ضمن آن‌که مذاکرات با کشورهای دیگر نیز در جریان است.

      به گفته وی، شرکت چینی چانگان به صورت مستقیم در ایران سرمایه‌گذاری کرده و امکان خرید سهام سایپا را نیز خواهد داشت.
      ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

      نظر

      • وحید 20
        ستاره‌دار(98)
        • Mar 2011
        • 29911

        #2268
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        بازار امروز به نفع خودروسازان نیست

        دوشنبه، 12 خرداد 1393
        ساعت: 09:22 Monday, June 02, 2014

        به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اعلام سیاست دولت در خصوص قیمت خودرو گفت : سیاست دولت عدم افزایش قیمت خودرو است.

        ایرج ندیمی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، با توجه به اظهارات اخیر سخنگوی دولت در خصوص قیمت خودرو ، تصریح کرد : در صورتی که مبنای تصمیم در خصوص قیمت خودرو اظهارات سخنگوی دولت باشد انتظار می رود که شرکتها نیز در این ارتباط با دولت همراهی نمایند.

        وی افزود : چنانچه این همراهی از سوی شرکتها صورت نگیرد این امکان می رود که دولت نیز همراهی های بعدی را با خودروسازان نداشته باشد.

        وی تاکید کرد : نباید نحوه تعامل و ارتباط خودروسازان با دولت به گونه ای باشد که از همراهی آتی دولت محروم شده و دولت همکاری بعدی را قطع نماید.

        وی با اشاره به لزوم نگاه ویژه خودروسازان به بازار خودرو ، تصریح کرد : امروز خودروسازان باید به بازار خودرو نگاه و توجه ویژه ای نمایند چرا که بازار امروز به نفع خودروسازان نیست .

        وی تاکید کرد : با توجه وضعیت کنونی بازار خودرو این احتمال وجود دارد که خودروسازان دچار خواب سرمایه شده و با مشکلاتی را در ادامه فعالیت مواجه شوند.

        نماینده لاهیجان در خانه ملت در ادامه افزود : خودروسازان باید تلاش کنند با شفاف سازی هزینه ها بازار و مشتریان را نسبت به قیمت ها اغنا کنند زیرا در غیردر صورت رویکرد فعلی تاثیر منفی را بر این صنعت خواهد گذاشت.

        ندیمی با اشاره به جلسات شورای رقابت در خصوص قیمت خودرو، تاکید کرد : شورای رقابت منتخب دولت است طبیعی است که نمی تواند فراتر از دولت عمل نماید و باید با دولت هماهنگی داشته باشد

        وی افزود : با توجه به اعلام نظر صریح دولت در خصوص قیمت خودرو به نظر می رسد شورای رقابت نتواند نظرات و تصمیمات خود را اجرایی نماید.
        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

        نظر

        • داروساز
          عضو فعال
          • Mar 2012
          • 603

          #2269
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          خوشبختانه یا متاسفانه بازار راهی جز این گروه ندارد این داستان چند ماه میبینیم پس نباید با روند بجنگیم هر چند خیلی ار سهم ها با p/e 3.4 الان مشتری ندارند ولی گروه خودرو با p/e 20-30 جلو می روند چون بنظر من تمام امید بازار به این گروه هست....

          نظر

          • جعفرزاده
            عضو فعال
            • Dec 2010
            • 5833

            #2270
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            هاشم یکه زارع در گفتگو با مهر با بیان اینکه براساس برنامه ریزی های ایران خودرو، 20 درصد از میزان تولید کارخانه به فروش نقدی اختصاص یافت، گفت: بر این اساس، 20 درصد تولید 600 هزار دستگاهی خود را به صورت نقدی به فروش خواهیم رساند و البته در همه استانها، میزان فروش یکسان نخواهد بود .



            مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: در این میان برخی سوءاستفاده ها از فروش‌های نقدی ممکن است صورت گیرد که بر اساس تمهیدات جدید، این میزان را به حداقل خواهیم رساند، به این معنا که هر فردی که ظرف شش ماه گذشته از فروش نقدی محصولات استفاده کرده و کدملی آن در سامانه به ثبت رسیده باشد، اجازه ثبت نام جدید نخواهد داشت .



            وی همچنین از ساماندهی نمایندگی های فروش محصولات ایران خودرو خبرداد و گفت: براساس تمهیدات جدید، اجازه ثبت نام نمایندگی ها در فروش‌های نقدی داده نخواهد شد و تمام سهم 20 درصدی از سوی مشتریان حقیقی در بازار خریداری خواهد شد.

            نظر

            • جعفرزاده
              عضو فعال
              • Dec 2010
              • 5833

              #2271
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محسن صالحي نيا معاون امور صنعتي وزارت صنعت، معدن و تجارت ادر حاشيه بازديد از کارخانه هاي صنعتي فعال شهرستان تويسرکان گفت: قيمت گذاري خودروها با توجه به قيمت انرژي، منابع اوليه و دستمزدها تابع شرايط خاصي است که به طور قطع با افزايش توليد و عرضه، قيمت خودرو نيز متعادل مي شود .



              وی افزود: در دو ماه ابتدايي امسال توليد داخلي در بخش خودرو در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته تقريباً از افزايش 70 درصدي برخوردار بوده است .



              وي گفت:به دنبال اين هستيم ميزان توليد خودرو در صدمين روز از سال جاري به ميزان توليد خودرو در شش ماهه سال گذشته برسد .



              معاون وزير صنايع افزود: قانون، بخشي از منابع حاصل از هدفمندي يارانه ها را به بهبود فضاي عمومي بخش توليد، تامين سرمايه در گردش واحدهاي صنعتي و بازسازي و نوسازي کارخانه ها اختصاص داده است .



              صالحي نيا گفت: در همين راستا، اجراي دقيق قانون هدفمندي يارانه ها به خودي خود موجب تخصيص اعتبارات بيشتر و رونق بيش از پيش بخش توليدات صنعتي خواهد شد .



              معاون وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: اکنون فضاي خوبي به وجود آمده است که با اختصاص اعتبارات مورد نياز به بخش توليد از محل اجراي قانون هدفمندي يارانه ها، مقوله حمايت از توليدات صنعتي با توان بيشتري دنبال شود .



              صالحي نيا خاطرنشان کرد:بايد به نسبت پيشرفت هاي عمومي در ديگر حوزه هاي اقتصادي به بهبود وضع توليد، ارزش افزوده و صادرات داخلي بينديشيم.

              نظر

              • جعفرزاده
                عضو فعال
                • Dec 2010
                • 5833

                #2272
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                احمد فرهادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایرنا، تصریح کرد: دستوری شدن قیمت ها در اقتصاد به ویژه در حوزه صنعت خودرو، سبب می شود تا آن محصول قیمت طبیعی و واقعی خود را پیدا نکند.

                وی سپس تعیین قیمت گذاری خودرو براساس فرمول شورای رقابت را نشان از دستوری بودن تعیین قیمت خودرو دانست و گفت: ورود به بحث تعیین قیمت خودرو به واسطه فرمول شورای رقابت، به معنای دستوری عمل کردن در حوزه اقتصاد است، ضمن آنکه تجربه اینگونه رفتارها را در دهه ها گذشته داشتیم که متاسفانه موفق نبوده است.

                فرهادی با بیان اینکه قیمت هر محصولی باید از قاعده بازار تبعیت کند، اضافه کرد: این روش به طور قطع بهترین روش برای قیمت گذاری هر محصول بخصوص خودرو است چرا که بازار می تواند قیمت ها را متعادل سازد.

                این کارشناس صنعت خودروی کشور افزود: قیمت خودرو باید در بازار مشخص شود زیرا این موضوع سبب خواهد شد تا حاشیه های قیمتی از بین برود و خودرو به عنوان یک کالای سرمایه ای و سودآور برای مردم و حتی دلال ها محسوب نشود و در دسترس مصرف کنندگان واقعی قرار بگیرد.

                فرهادی با بیان اینکه عرضه و تقاضا باید قیمت خودرو را در حوزه بازار کشف کند، گفت: بنظر می رسد دولت باید بجای آنکه قیمت خودروها را کنترل کند، به نظارت و کنترل ورودی های صنعت خودرو بپردازد.

                وی افزود: در موضوع تعرفه ها و مواد اولیه مورد نیاز خودروسازان باید قانون شفاف تر شود تا خودروسازان به یک عرصه رقابت برسند چرا که وقتی به عرصه رقابت رسیدند، دیگر رقابت در کشف قیمت بالاتر نیست بلکه رقابت در ارایه محصول با قیمت متناسب معنا پیدا می کند تا سبب جلب مشتریان شود.

                نظر

                • azizazizi
                  عضو جدید
                  • May 2014
                  • 14

                  #2273
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  خبرهای خوبی از داخل کارخانه های خودروسازی بیرون نمی اید تولید باز هم مختل شده احتمال افت قیمت دستوری سهام و تعدیلهای منفی در گزارشات 12ماهه وجود دارد .مواظب باشید در دعوای گرفتن افزایش قیمت سوزانده نشوید

                  نظر

                  • rajabnejad
                    عضو فعال
                    • Jan 2012
                    • 4331

                    #2274
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو


                    رشد نزدیک 100 درصدی تولید انواع خودرو




                    در 2 ماهه نخست سال جاری 135 هزار و 901 دستگاه انواع خودرو تولید شد که در مقایسه با دو ماهه نخست سال 92 که تولید آن برابر با 70هزارو 583 دستگاه بود، رشد 92.5 درصدی را نشان می دهد.


                    به گزارش خبرگزاری مهر، در طی دو ماهه نخست سال جاری تولید خودروهای سواری نیز با رشدی معادل 92.3 درصدی نسبت به دو ماهه نخست سال گذشته روبرو بوده بطوریکه از رقم 60 هزارو 106 دستگاه در 2 ماهه نخست سال گذشته به 115 هزارو 589 دستگاه در2 ماهه نخست امسال، ارتقا یافته است.

                    طی 2 ماهه نخست سال جاری وانت به تعداد 19 هزار و 332 دستگاه ؛ کامیون955 دستگاه، اتوبوس 17 دستگاه و مینی بوس 8دستگاه تولید شد.

                    در ادامه این گزارش در خصوص تولید انواع خودروهای سواری طی 2 ماهه نخست سال جاری، آمده است: پراید نسیم وصبا به تعداد 25 هزارو 10دستگاه، پژو 405 به تعداد 5 هزار و 977 دستگاه، پژو پارس به تعداد 5 هزار و 373 دستگاه، MVM به تعداد 3 هزار و 731 دستگاه، سمند 2 هزارو 156دستگاه، تندر 90 به تعداد 4 هزار و 520 دستگاه، و تیبا به تعداد 3 هزار و 487 دستگاه تولید شده است.

                    همچنین در این مدت میزان تولید سایر خورودهای سواری، پژو 206 به تعداد 3 هزار و 634 دستگاه، پراید نسیم و صبای دوگانه سوز به تعداد یک هزار و 497 دستگاه، رانا به تعداد یک هزار و 96 دستگاه، محصولات رنو به تعداد 2 هزار و 516 دستگاه، تینا به تعداد 180 دستگاه و مگان به تعداد 60 دستگاه تولید شده است.
                    هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

                    نظر

                    • S.TRADER
                      عضو عادی
                      • Feb 2014
                      • 299

                      #2275
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      در اصل توسط azizazizi پست شده است View Post
                      خبرهای خوبی از داخل کارخانه های خودروسازی بیرون نمی اید تولید باز هم مختل شده احتمال افت قیمت دستوری سهام و تعدیلهای منفی در گزارشات 12ماهه وجود دارد .مواظب باشید در دعوای گرفتن افزایش قیمت سوزانده نشوید
                      در بورس همه چیز دستوری است . اما تولید هیچ مشکلی ندارد.

                      نظر

                      • mhjboursy
                        ستاره‌دار (۱۳)
                        • Jul 2013
                        • 18270

                        #2276
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو




                        توقف نماد خودرویی ها درصورت تعدیل با اهمیت

                        شرکت های خودرویی در صورت دریافت افزایش نرخ، تاثیرات آن را بر سودآوری خود محاسبه کرده و اطلاعات آن را به بورس اعلام کنند.
                        سید روح الله حسینی مقدم، مدیر امور ناشران شرکت بورس اوراق بهادار تهران، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه در خصوص متوقف شدن نماد شرکتهای خودرویی با افزایش نرخ محصولات گفت: شرکتهای خودرویی در صورت افزایش نرخ باید آثار افزایش نرخ بر سودآوری خود را به بورس گزارش کنند. وی افزود: بنابراین شرکتهای خودرویی طبق دستورالعمل افشای اطلاعات به محض دریافت افزایش نرخ محصولات باید اثرات افزایش را سودآوری خود اعلام کنند تا سازمان در خصوص توقف یا عدم توقف نمادها تصمیم گیری کند. حسینی مقدم خاطرنشان کرد: باید شرکتهای خودرویی بعد از افزایش نرخ محاسبات لازم را انجام داده و اعلام کنند که آیا این افزایش تاثیر 20 درصدی روی پیش بینی سود آنها دارد یا نه زیرا اگر تعدیل با اهمیت نباشد نماد شرکت متوقف نمی شود. وی ادامه داد: ضمن اینکه آخرین پیش بینی سود شرکت نباید کمتر از 5 تومان باشد زیرا تعدیل هر چقدر باشد نماد متوقف نمی شود مگر اینکه تعدیل آنها بالای 5 تومان باشد.
                        «محمد حسین» هستم.
                        امیرالمومنین(ع):برای دنیایت چنان کار کن که گویا همیشه زندگی خواهی کرد و برای آخرتت چنان که گویا فردا خواهی مرد.

                        نظر

                        • وحید 20
                          ستاره‌دار(98)
                          • Mar 2011
                          • 29911

                          #2277
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          دبیر انجمن خودروسازان:

                          دولت می‌تواند مانع افزایش قیمت خودرو شود

                          دبیر انجمن خودروسازان ‌ایران گفت: دولت می‌تواند با پرداخت ضرر و زیان خودروسازان در سال‌های اخیر از افزایش قیمت خودرو جلوگیری کند.

                          احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد:‌ میزان ضرر و زیان خودروسازان از سال 91 تاکنون به بیش از شش هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

                          وی با بیان این‌که ضرر شش هزار میلیارد تومانی به معنای تضعیف زیرساخت‌های صنعت خودرو و قطعه به همین میزان است، خاطرنشان کرد: افت شدید تولید خودرو در کشور نتیجه طبیعی خروج نقدینگی از این صنعت بود.

                          دبیر انجمن خودروسازان ‌ایران ادامه داد: در سال جاری نیز تولید خودروها با قیمت‌های فعلی زیان‌ده بوده و خودروسازان همچنان زیان می‌دهند.

                          وی افزود: ‌در این شرایط دولت می‌تواند با پرداخت شش هزار میلیارد تومان ضرر و زیان خودروسازان در سال‌های اخیر از افزایش قیمت خودرو جلوگیری کند.

                          نعمت‌بخش با بیان این‌که خودروسازان راهکارهای حمایتی را به افزایش قیمت‌ها ترجیح می‌دهند، تصریح کرد:‌ باید تکلیف صنعت خودرو مشخص شود زیرا ادامه تولید خودروهای زیان‌ده به معنی تضعیف بیشتر زیرساخت‌های این صنعت است.
                          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                          نظر

                          • جعفرزاده
                            عضو فعال
                            • Dec 2010
                            • 5833

                            #2278
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز به ایران خودرو رفت.(فارس)

                            نظر

                            • وحید 20
                              ستاره‌دار(98)
                              • Mar 2011
                              • 29911

                              #2279
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              کاهش قیمت خودرو منتفی است/ حضور نمایشی خودرو سازان در بازارهای منطقه

                              عضوهیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه کاهش قیمت خودرو منتفی است، گفت: اگر دولت و خودروسازان تعیین قیمت خودرو را به بازار بسپارند مطمینا شاهد کاهش قیمت خودرو خواهیم بود.

                              سید محمد بیاتیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت،‌ درباره احتمال کاهش قیمت خودرو از سوی شورای رقابت، ‌گفت: با توجه به صحبت های مسولین دولتی و خودروسازان بعید می دانم شاهد کاهش قیمت خودرو باشیم و موضوع کاهش قیمت منتفی است.

                              نماینده مردم بیجار و گروس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازو کار غلطی برای تعیین قیمت خودرو وجود دارد، گفت: متاسفانه قیمت خودرو به صورت دستوری و فرمایشی تعیین می شود و مولفه های تعیین قیمت در بازار در نظر گرفته نمی شود.

                              وی با اشاره به اینکه سازو کار قیمت گذاری خودرو همیشه به این صورت بوده که با شروع سال جدید و در مقاطع زمانی خاص قیمت گذاری ها با رویکرد افزایش انجام می شود، ‌افزود: اگر دولت و خودروسازان تعیین قیمت خودرو را به بازار بسپارند مطمینا شاهد کاهش قیمت خودرو خواهیم بود.

                              این عضوهیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر این که روند قیمت گذاری خودرو باید تغییر کند و قیمت خودرو مانند کالاهایی همچون طلا وارز باید توسط بازار تعیین شود، ‌افزود: حضور خودرو سازان در بازار خودرومنطقه نمایشی است این درحالی است که اگر حضور واقعی داشته باشند قطعا سود خواهند کرد.

                              بیاتیان با بیان اینکه کاهش قیمت خودرو در گرو افزایش تیراژ و رقابت با خودرو های خارجی است،‌افزود: زمانی که تولید خودرو پایین است و تولیدی نداریم و تقاضا برای خودرو بالاست،‌قیمت افزایش می یابد و بازار سیاه خودرو شکل خواهد گرفت و تنها عده ای سود خواهند برد و مصرف کننده و تولیدکننده متضرر می شوند.

                              نماینده مردم بیجار و گروس در مجلس با تاکید بر اینکه رقابت زمانی شکل خواهد گرفت که تعرفه واردات خودرو پایین آمده باشد و واردات خودرو تسهیل شود، افزود:‌ خودرو سازان حرکت منطقی کیفی سازی خودرو را آغاز کرده اند اما تا نقطه دلخواه فاصله زیاد است هرچند که دولت هم باید موانع را از پیش روی تولیدکنندگان بردارد./
                              درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                              توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                              نظر

                              • "heydar"
                                عضو فعال
                                • Sep 2012
                                • 7493

                                #2280
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                گزارش بیزینس مانیتور از صنایع خودروسازی ایران: ورشکسته می شوند؟
                                اقتصاد > صنعت - شرکت های خودورسازی 4 هزار میلیارد تومان به شرکت های قطعه سازی بدهی دارند و همچنین تا سال قبل شرکت های خودورسازی 800 میلیارد تومان به شرکت های ریخته گری بدهکاری داشتند.
                                سعید ارکانی: علاوه بر بحران نقدینگی و افزایش هزینه ها به دلیل نوسانات ارزی و اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، آن چه به نظر می رسد تاثیر زیادی روی کاهش تولید خودرو حداقل طی دو سال گذشته ( منهای رشد 92 درصدی دو ماه امسال) کشور داشته است، افزایش فشار تحریم ها بود. صنعت خودروسازی در ایران باوجود چندین دهه تولید اما هنوز صنعتی خودکفا و کاملا داخلی محسوب نمی شود و بخش مهمی از قطعات خودرو از کشورهایی مانند چین و کره وارد کشور شده و در کارخانه منتاژ می شوند. از همین رو افزایش تحریم ها و سخت شدن ورود قطعات و وجود چندین واسطه برای وارد کردن قطعات در طول دو سال گذشته صنعت خودرو سازی را با معضلات جدی رو به رو کرد و هزینه های تولید را هم افزایش داد. از جهتی دیگر به دلیل افزایش تحریم ها شرکت های خودروسازی مهم اروپایی مانند پژو و رنو هم بازار خودورسازی کشور را ترک کردند و این موضوع هم چالش های دیگری را به دنبال داشت.

                                البته در این بین گروهی از کارشناسان معتقدند تحریم ها باوجود اینکه در کوتاه مدت صنعت خودور سازی را دچار مشکل کرده است اما اگر شرایط درست مدیریت شود در طولانی مدت این اتفاق می تواند باعث خودکفایی صنعت خودروسازی در تولید تمام قطعات و تولید خودرویی کاملا ایرانی شود. با این همه درحال حاضر هنوز تحریم ها در کشور برای تبدیل شدن به فرصت از جمله در صنعت خودروسازی مدیریت نشده اند. موسسه تحقیقاتی بیزینس مانیتور در گزارش درباره اثر تحریم ها بر صنعت خودروسازی ایران نوشته بود:« به دلیل خروج بسیاری از شرکت های بین المللی از ایران به دلیل تحریم ها برآورد خود را از میران تولید و فروش خودور برای خودروسازی ایران کاهش داده ایم. درحال حاضر تولید خودور در ایران کاهش یافته، به خصوص به این دلیل که همکاری ایران خودور و شرکت پژوی فرانسه از تحریم متاثر شده است.»

                                در ادامه این گزارش آمده است:« خط تولید شش مدل خودروی خارجی در ایران تعطیل خواهد شد. نیسان ماکسیما و کواشی، هیوندا آوانته و ورنا، کیا ریو و ایفان 250، مدل هایی هستند که تحریم ها بر تولید آن ها تاثر گذاشته و شرکت هیوندای تامین قطعات مورد نیاز مدل های تولید شده در ایران را متوقف کرده و شرکت نیسان نیز قرار داد خود با طرف ایرانی را تمدید نکرده است.»

                                همچنین فشار تحریم ها علاوه بر تولید بر صادرات خودور از کشور هم تاثیر داشته است به شکلی که صادرات خودرو همزمان با کاهش شدید تولید به شدت افت داشته است؛ طبق آمار گمرک کشور در دو ماه ابتدایی سال گذشته تنها یک هزار و 6 خودرو به ارزش 8 میلیون دلار به کشورهای عراق، آذربایجان و اوکراین صادر شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 78 درصد کاهش داشته است. در دو ماه ابتدایی سال گذشته تعداد 6 هزار و 593 خودرو به ارزش 37 میلیون دلار از ایران به کشورهای مختلف صادر شده بود. مهم ترین علت کاهش شدید صادرات خودرو در طول دو ماه گذشته به دلیل محدودیت شدید ورود خودروهای ساخت شرکت های خودروسازی ایران به کشور عراق بوده است زیرا بعد از خروج شرکت های خودروسازی خارحی از ایران، مقامات کشور عراق به یک باره اعلام کردند صادرات خودرو از ایران را کاهش می دهند و متوقف می کنند. طبق آمارها 98 درصد صادرات خودروهای تولید شرکت های ایرانی به عراق صادر می شود.

                                بیزینس مانیتور در گزارش خود نوشته است:« شرکت دولتی واردات خودروی عراق اعلام کرده که خودروهای تولید شده در ایران فاقد استانداردهای کیفی مورد نیاز هستند و عدنان الشریفی مدیرعامل این شرکت گفته که سوخت مورد استفاده در عراق کاملا پالایش می شود، مسئله ای که شرکت های ایرانی به آن توجه نمی کنند.»

                                نظر

                                در حال کار...
                                X