کاربران گرامی بورسی، با توجه به تغییرات اخیر سایت در صورت وجود هر گونه مشکل در استفاده از سایت (درج پیام، عضویت و...) با ایمیل boursy.com[@]gmail.com در ارتباط باشید یا موضوع را در تاپیک «شما بگویید...» درج کنید.
سايپا پيش بيني 314 هزار توليد رو تو صورت هاي مالي 93 کرده که ميشه گفت از توان تعديل بالاتري نسبت به خودرو برخورداره. سايپا و خودرو هر دو امسال بالاي 750 تا توليد دارن
عضو شورای رقابت در گفتوگو با فارس عنوان کرد
پراید، تیبا، سمند و پژو مهر قیمت خورد/ افزایش 3 تا 4 درصدی قیمت
عضو شورای رقابت گفت: مکانیزم قیمتگذاری برای 4 محصول پرفروش پراید، تیبا، سمند و پژو تعیین شده و هنوز شورای رقابت به موضع قیمتگذاری خودروهای خارجی ورود نکرده است.
علی مددی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: مکانیزم قیمتگذاری برای 4 محصول پرفروش پراید، تیبا، سمند و پژو تعیین شده و هنوز شورای رقابت به موضع قیمتگذاری خودروهای خارجی ورود نکرده است.
وی با اشاره به افزایش 3 تا 4 درصدی قیمت خودرو با فرمول تعیین شده است، افزود: تعیین قیمت خودرو امسال نیز براساس متغیرهایی است که شورای رقابت سال گذشته به عنوان تعیین کننده قیمت خودرو اعلام کرد، صورت میگیرد و صرفا «تورم بخشی» و «متغیر حفظ منافع تولیدکننده» به فرمول قبلی افزوده شد.
مددی تاکید کرد: در حال حاضر ثبت نامهایی که توسط خودروسازان انجام میگیرد باید با لحاظ فرمول شورای رقابت صورت گیرد که در غیر اینصورت تخلف محسوب میشود.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی از دادن قیمت برای خودروهای یاد شده خودداری کرد و گفت: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده شورای رقابت قرار است از اعلام قیمت خودداری کند و صرفا به ارائه فرمول بسنده کند و قیمت محصولات یاد شده توسط تولیدکننده و با جایگزینی اعداد و ارقام در فرمول ارائه شده استخراج میشود.
وی در پاسخ به ضمانت اجرایی این شیوه قیمتگذاری و فرمول ارائه شده توسط شورای رقابت گفت: قوه قضائیه و نهادهای بازرسی مراجع رسیدگی به تخلفات خودروسازان در تبیین از فرمول ارائه شده در قیمتگذاری هستند.
مددی در عین حال اظهار داشت: افزایش قیمت پیشبینی شده صرفا برای قیمتگذاریهای سال گذشته میباشد به نحوی که شاهد افزایش 3 یا 4 درصدی قیمت خودرو براساس قیمت سال گذشته خواهیم بود نه قیمت حبابی کنونی بازار.
عضو ناظر مجلس در شورای رقابت قیمت کنونی خودرو در بازار را قیمت دلالی دانست و گفت: شورای رقابت مبنای افزایش را قیمت سال گذشته میداند نه قیمت حبابی کنونی بازار که توسط دلالان و انحصارطلبان به وجود آمده است و این قیمت حبابی باید به قیمت واقعی کاهش یابد.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php....Y9ORxUjq.dpuf
مدیر عامل شرکت بورس اعلام کرد: تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶
صفحه نخست » سرویس بورس
اعلام شاخص های مختلف تا یک ماه آتی/نماد خودرویی ها فعلاً متوقف نمی شود
قالیباف اصل در خاتمه پیرامون احتمال توقف نمادهای خودروساز به دلیل برنامه افزایش نرخ های فروش گفت: در مورد صنعت خودرو افزایش نرخ ها نهایی نشده و نماد معاملاتی خودروسازان در صورت تغییر سود عملیاتی بیش از 20 درصدی آنها پس از تعیین میزان افزایش قیمت خودرو متوقف خواهد شد.
كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.
شورای رقابت تاکنون ابلاغیهای به خودروسازان در رابطه با قیمت جدید خودروهای داخلی نداشته است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جدیدترین اطلاعات رسیده حاکی از این است که شورای رقابت تاکنون فرمول جدید قیمتگذاری خودرو را به آنها ابلاغ نکرده است و روابط عمومی ایران خودرو و سایپا هم این موضوع را تایید کردهاند
این در حالی است که پیشبینی میشود با ابلاغ فرمول جدید قیمتگذاری قیمت خودروهای داخلی افزایش یابد.
سخنگوی دولت نیز اخیرا اگرچه با افزایش قیمت خودروهای داخلی مخالفت کرده اما تعیین قیمت این محصول را به شورای رقابت واگذار کرده است.
پیشبینی میشود در جلسه آتی شورای رقابت فرمول جدید قیمتگذاری خودرو به خودروسازان ابلاغ شود.
انتهای پیام
كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.
رییس شورای رقابت با بیان اینکه از آخرین بحثها پیرامون دستورالعمل قیمت خودرو در این شورا بالغ بر دو هفته میگذرد گفت: بحثهای جدید درباره قیمتها و افزایش آنها صحت ندارد.
به گزارش دنیای خودرو رضا شیوا در گفتوگو با ایسنا ، تصریح کرد: در جلسه دو هفته پیش شورای رقابت فرمول قیمتگذاری نهایی شد، اما به دلیل برخی شرایط اعلام آن به آینده موکول شد. در طول هفته گذشته نیز با توجه به تعطیلی مجلس شورای اسلامی و حاضر نبودن نمایندگان حاضر در شورای رقابت جلسهای تشکیل ندادیم و امیدواریم در جلسه چهارشنبه پیش رو، بحث دستورالعمل خودرو نهایی شود. رضا شیوا
وی درباره ابعاد مختلف دستورالعمل جدید شورای رقابت نیز گفت: این دستورالعمل متغیرهای مختلفی مانند دستورالعمل گذشته دارد که تورم بخشی، کیفیت و بهرهوری جزئی از آن است. تفاوت عمده دستورالعمل جدید با آنچه در گذشته مد نظر قرار میگرفت، بحث توجه ویژه به شاخص کیفیت و طبقهبندی آن به دو حوزه کارکردی و تزیینی است. شیوا با بیان اینکه دستورالعمل جدید حاصل کار کارشناسی متخصصان این حوزه به حساب میآید، عنوان کرد: متاسفانه بر خلاف آنچه در بازارهای خودرو جهان اتفاق میافتد و در آن شرکتهای بزرگ مجبورند برای پیروز شدن در رقابت به دست آوردن مشتری تلاش کنند، در بازار ایران ما شاهد انحصار ویژهای هستیم که شورای رقابت باید در آن ورود کرده و دستورالعمل قیمتی را مشخص کند. وی افزود: به دلیل وجود همین انحصار، خودروسازان چندان گرایشی به بهبود کیفیت و یا بهرهوری ندارند و دستورالعمل شورای رقابت کمک میکند که این مشکل در بازار ایران برطرف شود. رییس شورای رقابت درباره گمانهزنیهایی که درباره برخی اختلاف نظرها درباره افزایش قیمت خودرو وجود دارد نیز اظهارکرد: بحثی که مطرح شد احتمال بود که از تدابیر ویژه دولت در حوزه خودرو حکایت میکرد. به همین دلیل شورا تلاش کرد با برنامهریزیهای ویژه تمام جوانب کار را در نظر بگیرد و با تصمیمگیری نهایی درباره فرمول جدید آن را اطلاعرسانی کند. وی با بیان اینکه هدف شورای رقابت مبارزه با بازارهای حاشیه و واسطهگری در حوزه خودرو است اظهار کرد: دستورالعمل شورا قیمت خودروهایی که از طریق کارخانه واگذار میشوند را تعیین میکند اما متاسفانه به دلیل وجود برخی بازارهای کاذب برخی از خودروها نسبت به قیمت کارخانه با فاصلهای ۳۰ درصدی در بازار معامله میشوند. شورای رقابت تمام تلاش خود را خواهد کرد که این واسطهگری و بازار حاشیهای از بین برود.
انتظار برای مبارزه شورای رقابت با واسطهگری در حوزه خودرو
تفاوت قیمت خودروها در کارخانه و بازار
سهشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
به گفته رییس شورای رقابت با ابلاغ فرمول جدید قیمتگذاری خودرو فاصله قیمتی خودروها در بازار آزاد و کارخانه از بین خواهد رفت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس جدیدترین اظهار نظر رییس شورای رقابت فرمول جدید قیمتگذاری خودرو به زودی ابلاغ خواهد شد.
ابلاغ فرمول جدید قیمتگذاری خودرو با هدف از بین بردن فاصله بین قیمت کارخانه و بازار خودروها در حالی است که هم اکنون وجود تفاوت بین نرخ رسمی و آزاد این محصولات باعث فعال شدن دلالان و واسطهها در این حوزه شده است.
بنا براین هدف شورای رقابت مبارزه با بازارهای حاشیه و واسطهگری در حوزه خودرو است و دستورالعمل شورا قیمت خودروهایی که از طریق کارخانه واگذار میشوند را تعیین میکند اما متاسفانه به دلیل وجود برخی بازارهای کاذب برخی از خودروها نسبت به قیمت کارخانه با فاصلهای 30 درصدی در بازار معامله میشوند.
به عنوان مثال هم اکنون در حالی که قیمت کارخانهای خودرو تیبا حدود 20 میلیون تومان است این خودرو در بازار آزاد به قیمت حدود 23 میلیون تومان به فروش میرسد.
سایپا sx 111 نیز در حالی به قیمت 20 میلیون و 500 هزار تومان در بازار آزاد به فروش میرسد که قیمت کارخانه این خودرو حدود 18 میلیون تومان است.
در حالی که قیمت تندور 90 E2 در شرکتهای سازنده حدود 36 میلیون تومان است این خودرو در بازار آزاد به قیمت حدود 40 میلیون تومان عرضه میشود.
همچنین خودرو رانا در حالی به قیمت حدود 31 میلیون تومان از سوی شرکت سازنده عرضه میشود که قیمت این خودرو در بازار حدود 33 میلیون تومان است.
خودرو پژو 405 نیز در بازار آزاد به قیمت حدود 30 میلیون تومان و در کارخانه به قیمت حدود 27 میلیون 500 هزار تومان عرضه میشود.
پژو پارس سال نیز در حالی به قیمت حدود 33 میلیون تومان از سوی شرکت سازنده عرضه میشود که قیمت این خودرو در بازار حدود 37 میلیون تومان است.
كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.
اکونیوز:مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی از احتمال افزایش حدود دو برابری وام خودرو و کالا خبر داد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)،"میرمحمد صادقی"با بیان این مطلب افزود: افزایش این وامها در کمیته ای بررسی شده است که نهایی شدن و ابلاغ آن منوط به تصویب در کمیسیون اعتبارات بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار است که امیدواریم مصوب شود.
میرمحمد صادقی گفت: هم اکنون سقف وام خودرو هفت میلیون و وام خرید کالا چهار میلیون تومان با سود 16 تا 21 درصد است. پیشنهادهای بانک مرکزی برای تسهیل پرداخت وام ازدواج بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای تسهیل پرداخت وام ازدواج پیشنهادهایی را به دولت ارائه می کند.
مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی در نشست خبری با بیان این مطلب گفت : با توجه به کمبود منابع قرض الحسنه یکی از پیشنهادهای ما این است که پرداخت وام ازدواج از محل منابع عادی بانکها انجام شود به شرط اینکه دولت یارانه سود تسهیلات را به صورت نقدی پرداخت کند.
میرمحمدصادقی افزود : پیشنهاد دیگر این است که دولت وجوه اداره شده ای را به این امر تخصیص دهد و معادل آن را نیز بانکها اختصاص دهند و این رقم برای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در نظر گرفته شود.
وی گفت : پیشنهاد سوم این است که دولت لایحه ای به مجلس شورای اسلامی بدهد و بخشی از منابع صندوق توسعه ملی به وام قرض الحسنه ازدواج اختصاص یابد. وی گفت : افزایش سپرده گذاری قرض الحسنه به فرهنگ سازی و همکاری نهادهایی مثل وزارت ورزش و جوانان و صدا و سیما نیاز دارد.
میرمحمد صادقی افزود : از سال 88 تاکنون 136 هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج به بیش از 5 میلیون و 300 هزار نفر داده شده است.
وی گفت : علاوه بر وام ازدواج تکالیف قانونی دیگری برای منابع قرض الحسنه داریم اما رشد این منابع سال گذشته منفی بوده است. این در حالی است که نسبت به تسهیلات به سپرده های قرض الحسنه سال گذشته به بیشترین حد یعنی 93 درصد رسیده است.
مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی گفت : بانک های خصوصی پارسیان و سامان به سامانه وام ازدواج متصل شده است و بانکهای خصوصی دیگر را نیز به این کار ترغیب کرده و آموزش داده ایم.
وی گفت : الزام وجود صندوق های ویژه قرض الحسنه در بانکها را نیز برداشته ایم زیرا این کار مشکلاتی را ایجاد می کرد. میرمحمدصادقی گفت : بخش جوایز قرض الحسنه از 200 میلیون ریال به 500 میلیون ریال افزایش یافته است.
وی گفت : حدود یک میلیون و 143 هزار نفر در صف وام ازدواج هستند که امسال هم حدود یک میلیون نفر به این تعداد افزوده می شود و هر سال تقریباً امکان اختصاص وام به حدود یک میلیون نفر وجود دارد.
مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی تصریح کرد : با وضع کنونی متقاضیان تقریبا باید یک سال در انتظار بمانند.
هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....
نظر