اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • zafar3000
    عضو فعال
    • Dec 2011
    • 1243

    #766
    خاذین را برای شنبه با خواندن صورتهای مالیش دریابید

    نظر

    • motenaweb
      عضو عادی
      • Jul 2013
      • 226

      #767
      در اصل توسط شبندر پست شده است View Post
      همه اين اعداد و ارقام حاصل تلاش كارشناسهايم است كه در اختيار دوستان قرار مي دهم

      حق داريد باور كردنش براي من هم سخته ولي بزودي خواهيد ديد كه در ايران خودرو چه اتفاقاتي داره مي افته من در تمام دنيا مخبر دارم ايران در بيش از ده كشور جهان نمايندگي ايران خودرو احداث كرده و صادرات بسيار بالايي در آينده نزديك خواهد داشت به طوري كه درآمد ايران از اين صادرات با صادرات نفت برابري خواهد كرد و خودرو را به قيمت 14000تومان خواهد رساند.

      جناب شبندر عزیز
      شما نماد خودرو را فقط مثال نزدید. از خاور و خپارس و خکاوه هم صحبت کردید که از بیش از 5 برابر شدن سهام در اینده نزدیک خبر می دهید. میشود بدانم منطق و تحلیل کارشناسی (غیر سیاسی و کلی گویی) شما برای افزایش نجومی این سهام ها چیست؟
      ممنون

      نظر

      • Aiming
        ستاره دار(18)
        • Jul 2012
        • 2641

        #768
        در اصل توسط zafar3000 پست شده است View Post
        خاذین را برای شنبه با خواندن صورتهای مالیش دریابید

        این که صورتهای مالیشو یه نگا انداختم هیچ چیز مثبتی نداشت...

        سود عملیاتیش رو حدود 120 تومان(1179ريال) پیش بینی کرده ولی در 3 ماهه کمتر از 4% اون رو یعنی 49ريال پوشش داده...

        درضمن حاشیه سود عملیاتیش رو 6 درصد در نظر گرفته که فروش 3 ماهه اولش با حاشیه سود 2 درصد بوده ...

        تولید در 3ماهه نسبت به دوره مشابه سال گذشته نزدیک 30% کاهش نشون میده و البته موجودی انبار شرکت هم صفره... و اینها همه نقاط ضعفه برای یه شرکت تولیدی.

        در مجموع وضعیت شرکت اصلا مناسب ارزیابی نمیشه...
        وارن بافت :برای بدست آوردن بازدهی های فوق العاده نیازی نیست کارهای فوق العاده انجام بدیم.

        نظر

        • Alidadash
          عضو فعال
          • Jun 2013
          • 959

          #769
          اولین موضوع مورد بحث در برنامه ((مناظره)) به صنعت خوردو اختصاص یافت

          به گزارش خبرگزاری فارس، نخستین مناظره بین جمشید پژویان، استاد اقتصاد در دانشگاه علامه و رییس شورای رقابت و مسوول رسمی قیمت گذاری خودرو؛ حمید رضا فولادگر، رییس کمیسیون حمایت از تولید ملی از سوی مجلس شورای اسلامی؛ محمدرضا نجفی منش، به نمایندگی از قطعه سازان خودرو؛ داوود میرخانی رشتی، مدیرعامل اسبق ایران خودرو به نمایندگی از شرکت های خودرو سازی، محمد حسین ادیب، عضو سابق هیات علمی دانشگاه اصفهان، از سوی دانشگاهیان برگزار شد.در ابتدای برنامه مرتضی حیدری ضمن ارائه توضیحاتی درباره رویکرد برنامه مناظره گفت: اینجا استودیوی شماره 11 سازمان صدا و سیما است که قابلیت ویژه و منحصر به فردی دارد. همانطور که می دانید مناظره های انتخابات ریاست جمهوری یازدهم هم در این استودیو برگزار شد.وی افزود: صنعت خودرو از جمله صنایع کلیدی است که از جنبه های قیمت، زیست، محیطی و ایمنی قابل بررسی است. در این برنامه فقط درباره قیمت گذاری صحبت می شود. موضوع اولین برنامه که قیمت گذاری خودروست پیشنهاد ما بود و در برنامه های بعدی مردم می توانند بگویند که درباره چه موضوعاتی مناظره برگزار شود.حیدری درباره مهمانان برنامه توضیح داد: از خیلی ها مثل مدیران شرکت های خودروسازی و آقای غضنفری وزیر سابق صنعت دعوت کردیم در برنامه شرکت کنند که نپذیرفتند. این افراد می توانند تلفنی به برنامه ما بیایند. افرادی از فعالان رسانه و صاحبنظران اقتصادی هم در برنامه حاضر هستند.در ابتدای برنامه مستندی پخش شد که نشان می داد تولید خودرو از ابتدا در ایران شرایط رقابتی نداشته است. در این مستند گفته شد: در اوایل دهه هفتاد خرید خودرو نوعی سرمایهگذاری محسوب می شد. در اوایل دهه هشتاد شکاف بین قیمت خودرو و کارخانه از بین رفت و خودرو به کالایی مصرفی تبدیل شد. در نیمه دوم سال 91 این شکاف دوباره ایجاد شد و خودروسازان هر بار خواستار افزایش قیمت شدند و کار به جایی رسید که افزایش قیمت صدای رییس جمهور وقت را هم درآورد.گوینده متن این مستند در پایان تاکید کرد: پرونده قیمت گذاری خودرو به صورت استخوان لای زخم تحویل دولت یازدهم شد.سوال پیامکی برنامه هم این بود که «با نظر کدام یک از مهمانان این مناظره موافقید؟»داوود میرخانی رشتی: رییس جمهور سابق کم لطفی می کنند که می گویند خودرو کیلویی چند است.در ابتدای بحث پژویان درباره «عملکرد شورای رقابت» در قیمت گذاری خودرو گفت: شورای رقابت از دو سال پیش وارد بازار شد؛ اما چون مقابل مصرف کنندگان قرار نگرفت کارش انعکاس نداشت. این شورا اسفند ماه سال گذشته اعلام کرد که وظیفه تعیین دستور العمل قیمت خودرو را دارد. وقتی رییس جمهور وقت هم این اجازه را دادند شورای رقابت در ابتدای فروردین ماه دستور العمل را به خودرو سازان ابلاغ کرد. این شورا از مردم خواست با مراجعه به سایت و دیدن دستور العمل خودشان بر قیمت ها نظارت کنند.وی افزود: در جلسه ای که آقای حیدری هم حضور داشتند 2 مدیرعامل خودرو ساز گفتند ما با دستور العمل مشکلی نداریم. در جلسه شورای رقابت اعلام کردند که کاش 5 سال پیش این دستور العمل را در اختیار داشتند. چون مبنایش کاملا علمی است و هیچ اشکالی ندارد.محمد حسین ادیب، مدرس قبلی دانشگاه اصفهان که از سوی اقتصاد دانان و دانشگاهیان به برنامه آمده بود، به عنوان دومین فرد مهمان صحبت کرد و گفت: قیمت خودرو در ایران 2 تا 3 برابر بازار جهانی است.96 درصد تجارت دنیا بین کشورهای عضو سازمان جهانی انجام میشود که متوسط حقوق گمرکی شان 4 درصد است. در ایران فقط یک کالا هست که قاچاق پذیر نیست و آن خودرو است. الان خودرو در ایران، گران ترین قیمت کالا در سیاره زمین را دارد.وی افزود: در همه دنیا گفته می شود شورای رقابت باید در جاهایی که انحصار هست ایجاد شود و آن را مدیریت کند. شورای رقابت باید در این زمینه فعالیت می کرد. شورای رقابت باید عوامل گرانی خودرو را شناسایی می کرد و برای آن راه حل ارائه می داد. در صحبت های جناب پژویان نه عوامل معرفی شد و نه راهکار. مهم ترین عامل خودرو در وضع فعلی به نظر من حجم تولید است.جمشید پژویان، در پاسخ به این عوامل گفت: ما این عوامل را شناسایی کردیم. اما در زمانی که شتاب رشد قیمت زیاد بود در اولین مرحله باید دستور العمل را آماده می کردیم.*مغایرت قیمتگذاری دولتی خودرو با برنامه پنجمحمید رضا فولادگر، رییس کمیسیون حمایت از تولید ملی نیز در پاسخ به جمشید پژویان گفت: اگر بپذیریم مرجع قیمت گذاری باید دولت باشد، این کار با قانون برنامه پنجم مغایرت دارد. چون در قانون پنجم قیمت گذاری به کالاها و خدمات عمومی و انحصاری و کالاهای یارانه ای محدود شده است. به نظر من شورای رقابت به موقع وارد این عرصه نشد و بعد از چند مرحله افزایش قیمت اقدام به قیمت گذاری کرد.*خودروسازان به تعهد عمل نکردندوی افزود: در آن زمان مردم نارضایتی شدید داشتند و خودرو سازان به تعهداتشان عمل نکرده بودند. آن موقعی که شورای رقابت وارد شد دیگر دستور العمل تاثیرش را از دست داده بود. شورای رقابت باید به موقع هماهنگی هایش را با مسوولان انجام می داد و دستور العملش را ابلاغ میکرد.پژویان در پاسخ به این نظر واکنش نشان داد و تاکید کرد: 6 ماه قبل از آن موضوع ما از خودروسازان دعوت کردیم که قیمت خودروها را بدهند. اما آنها به سمت وزارت صنعت رفتند و قیمتی ندادند. خودروسازان به دلیل ارتباطی که با این وزارت دارند، بیشتر از آنجا تبعیت می کنند.داوود میرخانی رشتی که از سوی شرکت های خودرو سازی در برنامه حاضر شده بود، درباره عملکرد شورای رقابت گفت: من با نشان دادن یک منحنی نشان می دهم که قیمت خودرو چقدر رشد داشته است. در 30 سال گذشته این رشد وجود داشته است. بعد از سال ها زد و خورد با سازمان حمایت به این نتیجه رسیدند که قیمت کارخانه و بازار با هم فرق دارد. تصمیم گرفتند که قیمت حاشیه بازار 5 درصد بیشتر باشد. در 10 سال گذشته قیمت خودرو 44 درصد رشد داشته است. در حالی که شاخص قیمت ها 5 برابر شده است.*خودروسازان از نظر مالی سرکوب شدندوی افزود: بعد از دولت نهم و دهم متاسفانه هر 3 وزیری که منصوب شدند، خودرو سازان را سرکوب مالی کردند و قیمت ها را عمدا پایین نگه داشتند. در زمان آقای غضنفری عبارت در حاشیه بازار را به شورای رقابت ابلاغ نکردند. وقتی قیمت نهاده ها 3 برابر شده است. جو سازی می کنند که مردم را در بی اطلاعی قرار دهند. قیمت مسکن 9 برابر شده است. باید اول نهاده ها مثل فولاد و مس را کنترل می کردند و بعد به سراغ ما می آمدند. آقای رییس جمهور سابق کم لطفی می کنند که می گویند این ها کیلویی چند است.*خودروسازان هزینههاشان را به مردم تحمیل میکنندجمشید پژویان در پاسخ به این صحبت گفت: وقتی شاخص تورم را داریم این شاخص عبارت از یک سبد است. همه کالاها قیمت شان بالا نرفته است. در سال 90 و 91 خودرو سازان با تبلیغ و جایزه خودروهایشان را به فروش می رساندند. الان خودرو سازان بعضی هزینهها را می خواهند به مردم تحمیل کنند که این کار قابل قبول نیست.*کالای انحصاری باید وارد شودمحمدرضا نجفی منش، نماینده قطعه سازان خودرو در ادامه مناظره توضیح داد: چهار سال پیش گفتند اگر کالایی حالت انحصاری دارد، وارد شود. در قانون جدید در اصل 101 آمده است که شورای عالی اقتصاد باید تشخیص بدهد که چه کالاهایی انحصار دارد.وی با رد انحصاری بودن صنعت خودرو تاکید کرد: در صنعت خودرو 16 خودروساز داریم که هیچ کس مانعشان نبوده است. بنابراین اطلاق انحصار به این مساله غلط است و صورت مساله غلط هم جواب ندارد. در قطعه سازی نزدیک به 100 هزار نفر از نیروهایمان را از دست دادهایم و اینها بیکار شده اند. کجای دنیا و کدام دولت در قیمت گذاری ورود پیدا کرده که ما دومی اش باشیم؟*تنها 5درصد خریداران مصرف کننده خودرو هستندنجفی منش افزود: مشکل ما این است که فقط 5 درصد کسانی که خودرو می خرند، خودشان مصرف می کنند و 95 درصد خودرو را در بازار می فروشند.پژویان در پاسخ به این صحبت گفت: اولا چنین اطلاعات و آماری که 95 درصد خریداران مصرف کننده نیستند، نداریم.ثانیا قصد شورای رقابت این نیست که صنعت خودرو زیان ببیند. این شورا می خواهد اضافه سودی را که انحصارگر از مردم می گیرد ، از او بگیرد و به مردم برگرداند.مرتضی حیدری، مجری برنامه بخش اول مناظره را تمام شده اعلام کرد و گفت: در بخش دوم می خواهیم درباره راه حل ها صحبت کنیم و ببینیم دولت یازدهم در این زمینه چه راهی را در پیش بگیرد که بهتر باشد.ادیب: ماشین آلات و مدیریت ما موزهای استمحمد حسین ادیب، استاد سابق دانشگاه اصفهان که آغازگر بخش دوم مناظره بود با بیان این که قیمت خودرو در ایران 3 برابر بازار جهانی است گفت: راه حل معمول در دنیا کاهش حقوق گمرکی به 4 درصد است. سال گذشته برای سه ساعت واردات خودرو آزاد شد و این کار 300 میلیارد سود برای وارد کنندگان ایجاد کرد. یعنی با یک امضای طلایی سود عظیمی نصیب عدهای شد. در این رابطه از دولت جدید انتظار می رود امضاهای طلایی را متوقف کند.وی با اشاره به این مطلب که ماشین آلات صنعتی در دهه 90 در دنیا نوسازی شد، اظهار داشت: صنایع فولاد ایران با تکنولوژی پیش دیجیتال کار می کند و 50 درصد بیشتر مواد مصرف می کند. صنایع ما 10 برابر صنایع دنیا نیروی انسانی دارند. راه حل این کار نوسازی است. غیر از این، راهکار دیگری وجود ندارد. من این ماشین آلات را در موزه لندن هم دیدم. فقط ماشین آلات موزه ای نیست؛ مدیریت هم موزهای است.ادیب افزود: خودروهای ما 700هزار بشکه بنزین و گازوییل مصرف می کنند. مصرف خودروهای ما 2 برابر استاندارد دنیاست و ما سالی 350 هزار بشکه ضرر می کنیم.داوود میرخانی رشتی، نماینده شرکت های خودرو سازی با بیان این که ماشین آلات قدیمی به خاطر مضیقه های ارزی فعال هستند، اظهار کرد: ما ارز به اندازه کافی نداریم که ماشین آلات جدید وارد کنیم. ماشین آلات ما باید نوسازی بشود. خودروساز باید سودی داشته باشد که بتواند خرج ماشین آلات کند. اگر سود داشت باید ارزی وجود داشته باشد که ماشین آلات را بخرد. در حالت بعد باید بتواند ارز را انتقال دهد. ما باید صنعت خودرو را با دیگر صنایع ایران مثل لاستیک و نفت مقایسه کنیم. چرا ما را با کره جنوبی مقایسه میکنند.*معاون راهبردی از 40 تتماس تلفن رئیس شورای رقابت یکی را پاسخ میدهدجمشید پژویان در واکنش به پرسشی درباره عملکرد شورای رقابت گفت: شورای رقابت با بودجه یک و نیم میلیارد تومانی و 5 نفر کارشناس چه کار می تواند بکند. انتظار من از دولت دکتر روحانی این است که یک سری امکانات را در اختیار ما قرار دهند. شورای رقابت زیر نظر ریاست جمهوری است و این ها بودجه کافی به ما ندادند. معاون راهبردی از 40 تلفن ما یکی اش را جواب نمی داد.وی با اشاره به عملکرد مالی شرکت های خودروسازی یادآور شد: صورتهای مالی سایپا و ایران خودرو نشان می دهد که در سال های 89 و 90 شرکت ایران خودرو و سایپا مقدار زیادی سود داشته اند.*سود صوری خودروسازان برای گرفتن وام از بانک!محمدرضا نجفی منش، به نمایندگی از قطعه سازان خودرو در پاسخ پژویان گفت: این سودها صوری است. این ها مجبور شدند برای گرفتن وام از بانک ضررهایشان را بپوشانند. شورای رقابت هم اگر نیرو ندارد وارد بازی نشود.پژویان پاسخ نجفی منش را این گونه داد: خودروسازان اگر حساب سازی می کنند باید جریمه بشوند. این کار کلاه گذاشتن سر مردم است. بنده در هیچ کتابی در اقتصاد نخواندهام که بخواهد از طریق وام و اعتبار هزینه های تولیدش را تامین کند. اگر آقای نجفی منش به من اجازه صحبت ندهند، من جلسه را ترک خواهم کرد. اینها باید کالایشان را بفروشند و درآمد کسب کنند.در این بخش از مناظره حمید رضا فولادگر، رییس کمیسیون حمایت از تولید ملی گفت: اگر به ساختار شرکت های خودرو سازی برگردیم، زودتر به نتیجه می رسیم. اعتقاد ما این است که اینها شبه دولتی هستند. باید به سمتی برویم که اینها واقعا خصوصی بشوند. اگر این اتفاق افتاد قیمت این ها در رقابت تعیین می شود.مرا به خیر تو امید نیست، شر مرساننجفی منش عضو هیات رییسه انجمن قطعه سازان خودرو با بیان این که دولت باید مقررات زدایی کند اظهار کرد: باید هر آنچه مانع تولید است برداشته شود. اما دولت یکی یکی موانع تولید را بیشتر کرد. باید به دولت بگوییم مرا به خیر تو امید نیست شر مرسان. ما باید به سمت خصوصی سازی واقعی حرکت کنیم.وی با تاکید بر این که اگر رقابت باشد همه کار می توان کرد توضیح داد: قیمت آجر 170 تومان است، اما در بازار 100 تومان هم گیر میآید. چون فضای رقابتی شدید است. آمریکا و ترکیه در سال 2008 در صنعت خودرو دچار مشکل شدند. باید ببینیم آنها چه کار کردند. دولت باید بخواهد که واقعا این تولید راه بیافتد. الان صنعت خودروی ما مورد هدف مستقیم آقای اوباما قرار گرفته است. مسلما این صنعت مهم است که آنها روییش انگشت گذاشته اند.دخالت های دولت یکی دو تا نیستداوود میرخانی رشتی، نماینده شرکت های خودرو سازی در دفاع از صنعت خودرو در ایران گفت: صنعت خودرو با تمام گرفتاری هایش پیشتاز صنعت ایران است و 60 صنعت به آن وابسته است. الان صنعت خودروی ما دولتی اداره می شود. مدیر قدیمی ایران خودرو میگفت من نتوانستم معاونم را خودم انتخاب کنم. یکی از مدیران 7 هزار کارمند تحمیلی دارد.*تحمیل نیرو به خودروساز با ابزار استیضاح وزیروی با بیان دلایلش درباره دولتی اداره شدن صنعت خودرو توضیح داد: آقایان به شرکت قطعه ساز تحمیل می کنند به مدیر میگویند این کار را انجام بده وگرنه وزیر را استیضاح می کنیم. تحمیل میکنند که در مازندران باید سایت بزنید. ما در ونزوئلا سایت زده ایم. چند هزار کیلومتر سوار کشتی بشویم که می خواهیم 5 هزار خودرو تولید کنیم. دخالت های دولت یکی دو تا نیست.میرخانی رشتی افزود: سازمان حمایت 16 درصد زیر قیمت تولید شده را تحمیل کرد و با این کارش تیراژ را کاهش داد. در سال 91 ما 4 هزار میلیارد تومان ضرر داشتیم.دولت هر وقت ارز داشته واردات کرده استدر ادامه مهمانان به سوالات نمایندگان رسانهها و پرسش های پیامکی پاسخ گفتند و نوبت به مناظره دو نفره بین جمشید پژویان و میرخانی رشتی رسید.پژویان در ابتدای مناظره دو نفره با بیان این که همواره یک دیوار بلند حمایتی در برابر صنعت خودرو وجود داشته توضیح داد: اگر از دو سال گذشته حقوق گمرگی را 10 درصد می کردید خودروسازان ورشکسته می شدند. در بهمن ماه به چه دلیل یک مرتبه سرعت افزایش پیدا کرد؟ چون خودروسازان عرضه را کاهش دادند. در آن زمان بازار دچار التهاب شد. در همه جای دنیا وقتی انحصار وجود دارد، یک تنظیم کننده قیمت وارد می شود. وقتی تنظیم کننده قیمت پارامترهایی مثل بهره وری و کیفیت بگذارد خودروساز مجبور می شود این چیزها را بالا ببرد.میرخانی رشتی در پاسخ به این صحبت ها گفت: من خیلی متاسفم که باید بخش هایی از صحبت ها را تکذیب کنم. دیوار بلند حمایتی برای دولت بوده است و نه خودروساز. دولت هر وقت ارز داشته واردات کرده است و هر وقت ارز نداشته گفته است، زنده باد خودکفایی. این تعرفه بالا هیچ کمکی به خودرو ساز نکرده است.وی افزود: هشت سال پیش ما جدولی را درست کردیم که نرخ تعرفه ها ده درصد ده درصد پایین بیاید. ما موافق تعرفه بالا نیستیم. الان تعرفه واقعی 28 درصد است و نه 40 درصد است. چون تعرفه را با ارز مبادله ای حساب می کنند.میرخانی رشتی ادامه داد: این که می گویند عرضه خودرو را پایین آوردهاند درست نیست. ما گرفتاری مالی داشته ایم. ما باید پول به قطعه سازان بدهیم. خودرو ساز 3 شیفت کارگر دارد و نمی تواند کارگرش را اخراج کند.*دپوی خودرو به دلیل نداشتن آینه و قالپاقپژویان در واکنش به نظرات میرخانی رشتی گفت: خودرو ساز خودرو را پیش فروش و پول آن را دریافت می کند. یکی از خودروسازان خودش یک بانک دارد. سهام بانک را خریداری کرده است. خودروسازان سال گذشته خودروهایشان را در پارکینگ پارک کرده بودند و دیگر جا نداشتند. می گفتند خودرو ناقص است و آینه و قالپاق ندارد. اگر همه شان بدون گیربکس بودند ما قبول میکردیم. می شد آینه این یکی را روی آن یکی بگذارند!وی افزود: پنجاه سال است که ما صنعت خودرو داریم. کره آن زمان آمده بود از ما الگو بگیرد. چه اتفاقی افتاده که صنعت خودرو در این نقطه وجود دارد و در ایران به این نقطه رسیده است. این اختلاف فاحش ناشی از چیست؟ شما که قطعات را از چین وارد میکنید، یک اقتصاد دان چینی هم وارد می کردید. به نظر من دلیل این اشکالات عدم نظارت بوده است.*انتقاد از خودروسازی به بهانه چاپ عکس در روزنامهمیرخانی رشتی ضمن رد ادعاهای پژویان گفت: آقای دکتر دستش در کار صنعت نبوده و خط تولید ندیده است. به همین خاطر حرف های عجیب و غریبی میزند. من مریض هستم که بیایم 7 هزار تا خودرو را در پارکینگ بخوابانم؟ من سال ها پیش 6 هزار و 500 کارگرم را با گریه بازخرید کردم. آقایان دارند صنعت خودرو را به آنجا می کشانند. شورای رقابت برای صنعت چه کار کرده است؟ به تولید خودرو بند کرده اند که عکسشان در روزنامه ها چاپ شود. شما از وقتی وارد صنعت خودرو وارد شده اید ،چند نفر شما را میشناسند؟در ادامه برنامه مرتضی حیدری پرسشی را مطرح کرد که شما چه پیشنهادی برای مهندس نعمت زاده وزیر جدید صنعت و معدن دارید که پژویان در پاسخ به این سوال گفت: وزارت صنعت باید نقشه راه صنعت را تهیه کند. ورود به بازار کار دولت نیست. دولت هیچ مجوزی برای ورود به بازار ندارد. بازار باید در فضایی نزدیک رقابت خودش عمل کند، یا اگر در جهت انحصار است، نهادی فرا قوهای مثل شورای رقابت بر آن نظارت داشته باشد.وی افزود: در چارچوب اختیارات وزارت صنایع و معادن نیست که به قانون ورود پیدا کنند.آقای وزیر باید اجازه بدهد که بازار خودرو توسط شورای رقابت نظارت بشود. شورای رقابت این نظارت را دارد که صنعت خودرو ورشکسته نشود.پژویان در پاسخ به این مطلب که وزیر جدید می خواهد شورای رقابت را کنار بگذارد اظهار کرد: شورای رقابت بر اساس قانون بالا دستی تشکیل شده است. کنار گذاشتن شورای رقابت در حوزه اختیارات وزارت صنایع و معادن نیست و اگر وزیر صنعت گفته این شورا را کنار می گذارد، بی دقتی کرده است.میرخانی رشتی در پایان مناظره تاکید کرد: از موقعی که شورای رقابت دخالت کرده است، منحنی تولید پایین آمده است. وقتی تولید پایین بیاید قیمت بالا می رود. آقایان دخالت نکنند، تا قیمتها همین طور که هست بماند. چرا میخواهید چرخ را دوباره اختراع کنید؟ شما یک شرکت انحصارگر نام ببرید که دولت برایش قیمت گذاری کرده است.
          سهامداری کنید تا رستگار شوید...

          شدیدا به سرمایه گزاران عزیز انجام ورزش های استقامتی رو توصیه میکنم.

          نظر

          • کیوان
            ستاره دار (1)
            • Jun 2011
            • 5094

            #770
            خیلی جنجالی و داغ بود...ظاهرا حکومت در مسائل اقتصادی داره سعی میکنه با مناظره و چالش بفهمه گیر کارش کجاست.
            ما را به چوب و رخت شبانی فریفته اند ، این گرگ سالهاست که با گله آشناست

            نظر

            • zafar3000
              عضو فعال
              • Dec 2011
              • 1243

              #771
              نتیجه گیری مهم از مباحث دیروز (نظر شخصی است)
              1. کاهش قیمت خودرو هایی در بازار که با فاصله قیمتی از درب کارخانه در حال معامله بواسطه دلالان هستند (احتمالا تعیین قیمت در حاشیه بازار تایید می شود و خودرو تبدیل به کالای مصرفی می شود )
              2. افزایش مبلغ و قیمت فروش خودرو سازان
              3. حساس شدن مراکز قدرت در مورد مدیریت های ناصحیح در خودرو سازان
              تمام موارد بالا باعث بهبود شرایط خودرو سازان و در نهایت سهامداران خواهد شد

              نظر

              • شبندر
                عضو فعال
                • Sep 2012
                • 3598

                #772
                گروه خودرويي واقعا رشدش آغاز شده و بازار تازه به حقايق پي ميبره بزودي تعديل هاي مثبت تا دوماه آينده گروه را تا 500درصد رشد خواهد داد
                خاذين را دريابيد بزودي تعديل هايش خيره كننده خواهد بود
                دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

                نظر

                • ایرج اکبری
                  عضو فعال
                  • Dec 2011
                  • 10934

                  #773
                  :: نسخه چاپی خبر با راه اندازي خط توليد خودرو در خارج از كشور،
                  نخستين محموله قطعات خودرو محصولات سايپا به عراق صادرشد

                  تهران - با راه اندازي خطوط توليد محصولات گروه خودروسازي سايپا در كشورعراق، صادرات نخستين محموله قطعات منفصله محصولات تيبا و خودروهاي X۱۰۰ به اين كشورآغاز شد.
                  کدخبر : مخابره : ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
                  زمان مخابره : ۱۵:۰۳
                  سرویس خبر : اقتصادي- تجارت- صنعت و معدن-
                  به گزارش روز شنبه ايرنا، اولين محموله قطعات منفصله محصولات تيبا و خانواده x۱۰۰ براي توليد انبوه محصولات اين شركت به كشورعراق صادرشد.
                  بر اساس گزارش روابط عمومي شركت سايپا ، طي سال هاي گذشته گروه خودروسازي سايپا توانست با كسب رتبه اول صادرات خودرو حضور خود در كشور عراق را تداوم بخشد و با عرضه محصولاتي كه براساس نظر سنجي ها با معيارهايي همچون مصرف سوخت پايين، سهولت استفاده و در دسترس بودن خدمات پس از فروش و اقتصادي بودن در بين شهروندان عراقي جايگاه ويژه اي پيدا كرد.
                  همچنين پس از آغاز صادرات خودروي تمام ايراني تيبا به كشورعراق، اين خودرو نيز با استقبال روز افزون مصرف كنندگان عراقي مواجه شد و تيبا ۸۵۰۰ هشت هزار و ۵۰۰ دلاري يكي از خودروهاي پرطرفدار در كشور عراق است
                  كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                  نظر

                  • norther_68
                    عضو فعال
                    • Nov 2012
                    • 1306

                    #774
                    اینم یک خبره خوبرای خودروهیا.
                    مزایده های عرضه ، فروش و واگذاری سهام ایرانخودرو




                    برگزارکننده :
                    عرضه سهام در 30 ردیف ـ ایران خودرو دیزل ـ ایران خودرو سمنان ـ ایران خودرو مازندران ـ ایران خودرو خراسان ـ ایران خودرو فارس ـ ایران خودرو تبریز ـ گروه قطعات اتومبیل ایران (پاپکو) ـ صنعتی نیرو محرکه ـ ریخته گری آلومینیوم ایران خودرو ـ مهرکام پارس ـ پلاستیکهای هندسی درخشان ساز ـ صنعتی محور سازان ایران خودر و ـ فنرسازی خاور ـ صنایع تولید تجهیزات خودرو های گازسوز (امیگا) ـ نایل ایران ـ توسعه و عمران شهرستان نایین ـ نیرو گستران خراسان ـ مجوعه های پرسی توسعه صنایع خودرو ـ ورق خودرو چهارمحال و بختیاری ـ ششیه های ایمنی به نو رـ تام ایران خودرو ـ بیمه پارسیان ـ توسعه صنایع خودرو ـ توسعه صادرات صنعتی ـ ایران خودرو عشق آباد (ترکمنستان) ایران فاوا گسترش ـ بازرگانی و خدمات پس از فروش همگام ـ لفیزینگ گسترش سرمایه گذاری ملی ـ سرمایه گذاری توسعه و عمران خمین گستر ـ توسعه صنعتی اردکان موضوع :
                    مهلت ارسال : 1392-05-26 تاريخ انتشار :
                    92052697 کد آریاتدر :

                    نظر

                    • ایرج اکبری
                      عضو فعال
                      • Dec 2011
                      • 10934

                      #775
                      با سلام آیا با فروش مازاد دارای ایران خودرو می تواند زیان خود را صفر کند و به سود برسد !! با تشکر
                      كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                      نظر

                      • ساسان
                        عضو فعال
                        • Aug 2011
                        • 728

                        #776
                        ایران خودرو برای کاهش هزینه مالیش داره شرکتهای زیر مجموعه اش را خوب سبک میکنه

                        تازه برنامه بعدیش فروش وپارسش
                        تا حالا دقت کردی با اینکه خدا میتونه مچتو بگیره ولی همش دستتو می گیره ...

                        نظر

                        • شبندر
                          عضو فعال
                          • Sep 2012
                          • 3598

                          #777
                          تحولات بزرگي در گروه خودرو در پيش است به طوريكه كارشناسهاي بنده با اطمينان صد در صد به اين نتيجه رسيدند كه در خرداد 93 قيمت خودرو 14000تومان خواهد شد نمي توانم اين تحولات را بازگو كنم ولي بدانيد هر جند روز خبري مثبت در خصوص خودرو خواهيد شنيد
                          تا خرداد سال بعد:
                          خودرو 14000تومان
                          خاور 2000تومان
                          خاذين 2200تومان
                          خرينگ 2100تومان
                          رايان تا ابان ماه 990 تا خرداد ماه 3000تومان
                          وساپا تا آبان ماه 729 تا خرداد ماه 2800تومان
                          ولغدر 2400تومان
                          زامياد 2000تومان
                          خپارس 2200تومان
                          خساپا 3000تومان
                          .
                          دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

                          نظر

                          • شبندر
                            عضو فعال
                            • Sep 2012
                            • 3598

                            #778
                            يك خبر توپ اينه كه ايران با بيش از ده كشور جهان قرارداد نمايندگي خودرو بسته و همونجا توليد ميكنه و ميفروشه يعني هزينه ها بسيار پايين تر خواهد بود و سود بسيار كلاني خواهند برد قطعات چيني هم واقعا چيني نيستند بلكه شركت هاي وابسته ايران خودرو در چين نمايندگي زده اند و همونجا به نام چين توليد مي كنند و قطعات ديگر را نيز از طريق چين خريداري مي كنند باور كنيد تحولاتي كه در خودرو داره اتفاق ميافته باعث ميشه امسال گروه خودرويي ليدر بلامنازع بورس بشن هنوز قيمتهاي اين گروه در كف هستند واقعا با اين اخبار اين قيمتها خنده دار هستند همين الان بايد خودرو 1000تومان معامله ميشد و خاور -خساپا-خزامياد-خپارس-خاذين-خرينگ - .... بايد در محدوده 800الي 900تومان معامله ميشدند.
                            بزودي اين قيمتها كه گفتم صف خريد ميليوني خواهند داشت
                            دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

                            نظر

                            • شبندر
                              عضو فعال
                              • Sep 2012
                              • 3598

                              #779
                              مخبرهاي گروه خودروي بنده ماهيانه هركدام 10000دلار حقوق مي گيرند اخباري كه روز به روز فاش مي شود من 10 روز قبل اطلاع پيدا مي كنم حتي وقتي كه مديران گروه آن موضوع را در خواب مي بينندو بعضي اوقات خودشان هم نمي دانند چه چيزي قراره اتفاق بيافته
                              اين جمله را به همه دوستان از مديران تا حقيقي ها بگويم كه تا خرداد سال بعد خودروي 14000توماني را محقق خواهيم كرد يك دليل تحولات اساسي در اين گروه و دليل دوم با خبر شدن بنده و دوستانم كه حاضريم تا 10000ميليارد تومان در اين گروه سرمايه گذاري كنيم
                              دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

                              نظر

                              • امیر303
                                عضو عادی
                                • Sep 2012
                                • 279

                                #780
                                شبندر عزیز خودم امروز خودرو اضافه نمودم ولی جسارتا ...

                                نظر

                                در حال کار...
                                X