اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • ائلشن
    عضو فعال
    • Oct 2012
    • 993

    #2491
    فروش فوری ایران خودرو



    فروش تیرماه از ساعت 10 صبح روز شنبه 21 تیرماه بر روی سایت فروش اینترنتی محصولات گروه صنعتی ایران خودرو فعال می شود.

    هم وطنان می توانند با مراجعه به سایت مذکور و یا یکی از نمایندگی های مجاز ایران خودرو جهت ثبت نام اقدام نمایند. در این شرایط خودروهای گروه وانت، پژو 405، پژو 206، سمند، پژو پارس , رانا , تندر 90 با موعد تحویل 30 روزه عرضه می شود. همچنین از ویژگی های این شرایط، تنوع رنگ های متفاوت در خودروها و امکان دریافت کارت طلائی گروه صنعتی ایران خودرو با تخفیف ویژه است.

    نظر

    • Diamond_di2014
      Banned
      • Aug 2025
      • 365

      #2492
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      این قیمتها تغییر نکردن که با همون قیمت قبلی فروش می ره؟

      نظر

      • dpi
        عضو فعال
        • Oct 2012
        • 578

        #2493
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        دولت محترم باید افزایش قیمت شرکتهای خودروسازی را قبول کند چرا که در غیر اینصورت عرضه محصولات این شرکتها مجددا کاهش خواهد یافت و قیمت کارخانه و حاشیه بازار مجددا افزایش خواهد یافت و این سود تنها به جیب دلال خواهد رفت.لذا این موضع گیریها از طرف سخنگو و آنتریک کردن نمایندگان مجلس، تنها در جهت حمایت از دلالان محترم صنعت خودرو خواهد بود.
        دولت اگر خیلی دلش برای مصرف کننده میسوزد میتواند 8 درصد مالیات بر ارزش افزوده را نگیرد و یا هزینه شماره گذاری از شرکتهای خودرو ساز را کاهش دهد و یا اینکه مثلا یک خط اعتباری با نرخ سود پایین در اختیار خودروساز قرار دهد.

        نظر

        • hamed2014
          عضو عادی
          • May 2014
          • 123

          #2494
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          از روز یکشنبه؛


          فروش فوری ایران خودرو آغاز می‌شود



          » سرویس: اقتصادي - خودرو
          کد خبر: 93042011589
          جمعه ۲۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲



          گروه صنعتی ایران خودرو، به مناسبت ولادت با سعادت کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی(ع)، فروش نقدی با تحویل فوری خود را از روز یک شنبه مورخ 22 تیرماه جاری از سر خواهد گرفت.
          به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خانواده پژو 405، پژو 206، سمند، پژو پارس، رانا و تندر90 محصولات قابل عرضه با موعد تحویل 30 روزه در این شرایط هستند.
          شرایط فروش مذکور پس از دو مرحله قبلی در ماه‌های اردیبهشت و خرداد در راستای برنامه‌ریزی جهت عرضه سهم 20 درصدی از تولید ماهانه خودرو به صورت فوری به مشتریان حقیقی به منظور افزایش حداکثری در بازار است.
          جهت بهره‌مندی مصرف‌کنندگان حقیقی، در این شرایط مشتریان حقوقی و همچنین مشتریانی که در چندین بخش‌نامه اخیر فروش فوری ( از دهه فجر و مابعد ) ثبت نام کرده‌اند، مجاز به ثبت نام نیستند. تطابق نشانی محل سکونت مشتری و نمایندگی محل ثبت نام یکی دیگر از شرایط این بخش‌نامه است.
          هم‌وطنان می‌توانند با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات گروه صنعتی ایران خودرو به نشانی www.ikco.com و یا ikco.iranecar.com از ساعت 10 صبح روز یک شنبه 22 تیرماه جاری نسبت به ثبت نام اقدام کنند.http://isna.ir/fa/news/93042011589/%...B4%D9%88%D8%AF
          افزایش سرمایه سایپا که خبرش تو روزنامه اطلاعات اومده از شنبه پرواز گروه خودرو:.thumbsupsmileyanim:.thumbsupsmileyanim:.thumbsup smileyanim



          نظر

          • جعفرزاده
            عضو فعال
            • Dec 2010
            • 5833

            #2495
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            واکنش خودروسازان به اظهارات سخنگوی دولت


            دبیر انجمن خودروسازان ایران در واکنش به اظهارات سخنگوی دولت مبنی بر مخالفت با افزایش قیمت خودرو گفت: ما تابع دولت هستیم و امیدواریم دولت نیز قوانین مربوطه در این زمینه را اجرا کند.

            احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: رییس شورای رقابت در جلسات کارشناسی با مدیران خودروسازان و وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود که با توجه به کارشناسی‌های صورت گرفته قیمت خودروها باید بین ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش یابد.

            وی با بیان این‌که با این حال به دلیل مخالفت‌های قبلی دولت با افزایش قیمت خودرو، شورای رقابت نظر خود در زمینه میزان افزایش قیمت‌ها را تعدیل کرد، خاطرنشان کرد: ‌در نهایت قیمت خودروهای داخلی حدود ۵.۵ درصد افزایش یافت تا نظر دولت در زمینه مخالفت با افزایش قیمت خودرو نیز تامین شود.

            نعمت‌بخش ادامه داد: با این حال اگر دولت با همین مقدار افزایش قیمت خودرو نیز مخالف است ما تابع دولتیم اما انتظار داریم قوانین مربوطه در این حوزه اجرایی شود. ‌طبق تبصره دو ماده ۱۰۱ قانون برنامه پنجم توسعه دولت موظف است مابه‌التفاوت قیمت واقعی و تکلیفی کالاهای تولیدی را به تولیدکنندگان پرداخت کند.

            وی افزود: همچنین براساس ماده ۹۰ اصل ۴۴ قانون اساسی نیز دولت باید مابه‌التفاوت قیمت‌های تکلیفی و واقعی را به تولیدکنندگان پرداخت کند. در این زمینه زیان خودروسازان از ناحیه مابه‌التفاوت قیمت‌های تکلیفی و واقعی خودرو در حدود دو سال گذشته بیش از شش هزار میلیارد تومان بوده است. دبیر انجمن خودروسازان ایران تصریح کرد: بنابراین ما می‌توانیم قیمت‌ خودروها را به قیمت‌های سابق برگردانیم اما از آن سو نیز انتظار داریم زیان شش هزار میلیارد تومانی خودروسازان از سوی دولت پرداخت شود.

            وی خاطرنشان کرد: در نهایت ما مطیع دولت بوده و قانون را اجرا می‌کنیم اما موضوع آن است که طبق همین قانون شورای رقابت مسوول تعیین قیمت خودرو است و اگر می‌خواهیم برخلاف نظر آن عمل کنیم باید قانون برنامه پنجم توسعه و اصل ۴۴ قانون اساسی در این زمینه اجرایی شود.

            نظر

            • mhjboursy
              ستاره‌دار (۱۳)
              • Jul 2013
              • 18270

              #2496
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              سلام

              دو سوال از دوستان :

              1- چرا خودرویی ها نبستند و اینطور که به نظر می رسد نمی بندند یرای تعدیل ؟

              2- چرا تولیدات خساپا اختلاف زیادی با تولیدات خودرو دارد؟ و همینطور افزایش تولید خساپا نسبت به 3 ماهه سال قبل زیاد نبود؟ ( البته در مقام مقایسه با خودرو )

              متشکر

              یا علی
              «محمد حسین» هستم.
              امیرالمومنین(ع):برای دنیایت چنان کار کن که گویا همیشه زندگی خواهی کرد و برای آخرتت چنان که گویا فردا خواهی مرد.

              نظر

              • hamed2014
                عضو عادی
                • May 2014
                • 123

                #2497
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                نظر

                • alpha041
                  ستاره دار(1)
                  • Aug 2013
                  • 109

                  #2498
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  گروسی:
                  قیمت خودرو منطقی است


                  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: هزینه‌های سربار و وجود سایت‌های زیان ده خودروسازی،هزینه‌های زیادی را بر شرکت‌های خودروساز تحمیل نموده و موجب شده که قیمت تمام شده خودرو افزایش یابد بنابراین قیمت‌های اعلام شده از سوی شورای رقابت با توجه این شرایط تا حدودی منطقی است.
                  پایگاه اطلاع رسانی خودروسازی – حسین گروسی نماینده مجلس و عضو کمیسیون صنایع گفت: برای تعدیل قیمت خودرو باید این هزینه‌های تحمیلی بر شرکت‌ها کاهش یابد.
                  وی با اشاره به اینکه به قیمت‌گذاری خودرو اعتقاد ندارم تصریح کرد: تنها راهکار شرایط موجود، واگذاری قیمت خودرو به حاشیه بازار و تعادل در عرضه و تقاضاست بنابراین با قیمت‌گذاری خودرو همچنان مشکلات ادامه خواهد داشت.
                  وی تاکید کرد: تعیین دستوری قیمت خودرو نتیجه ای به دنبال نخواهد داشت و تجربه گذشته نیز این موضوع را نشان داده است.
                  وی همچنین تنها راهکار کاهش هزینه تولید و کاهش قیمت خودرو را افزایش تولید اعلام کرد و گفت: برای کاهش هزینه‌هایسربار در شرکت‌های خودروساز و سرشکن شدن این هزینه‌ها تنها راهکار افزایش تولید خودرو است.
                  وی در ادامه بر توسعه صادرات و ایجاد سایت‌های صادراتی تاکید کرد و افزود: برای کاهش هزینه‌ها و تعدیل قیمت خودرو بایدسایت‌های صادراتی ایجاد شده تا صادرات خودرو نیز با افزایش روبرو شود در غیر این صورت مشکلاتی موجود و نارضایتی در این بخش تداوم یافته و مصرف کنندگان و سهام داران شرکت‌های خودروساز همچنان متضرر خواهند شد.
                  نماینده شهریار در خانه ملت اظهار داشت: باید بنگاه‌های اقتصادی فعالیت‌های خود را به نحوی تنظیم کنند که ضمن دریافت سود، هزینه‌های شرکت‌ها نیز پوشش داده شود.

                  نظر

                  • alpha041
                    ستاره دار(1)
                    • Aug 2013
                    • 109

                    #2499
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    دیوار کوتاه خودروسازان

                    خودروسازان کشور خصوصا دو خودروساز بزرگ این روزها فشارهای سنگینی را تحمل می کنند از مقام های ارشد کشور گرفته تا برخی رسانه های همگانی ، به بهانه های مختلف صنعت خودرو را آماج حمله قرار داده اند.
                    پایگاه اطلاع رسانی خودروسازی – بهانه اخیر حمله به خودرو سازان افزایش قیمتی است که مورد تصویب شورای رقابت قرار گرفته است .
                    شورای رقابت رسما نرخ خودرو را تا ۲۵ درصد نسبت به اعلام قبلی خود گران کرد. کارشناسان خودرو معتقدند ورود دولت به بحث قیمت گذاری خودرو اصولا جواب نمی‌دهد و در گذشته هم جوابگو نبوده است، بهترین روش قیمت گذاری خودرو بازار است و خریدار و فروشنده خود در بازار باید قیمت خودرو را تعیین کنند و به تبع آن تولید کننده هم بر اساس هزینه تمام شده تولید باید قیمت خودرو تولیدی خود را تعیین نماید.
                    اکثر نوساناتی که در قیمت خودرو بوجود می‌آید بدلیل دخالت نهاد‌های متعدد دولتی در امور خودرو سازان خصوصا قیمت گذاری است . مصوبه اخیر شورای رقابت پس از تعیین فرمول قیمت گذاری و بررسی هزینه نهاده‌های تولید خودرو تعیین شد .
                    خودرو سازان معتقدند بدلیل تحمیل شرایط خارجی ( تحریم ) و شرایط داخلی ( اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و عدم پرداخت یارانه صنعت ) این روزها شرایط بسیار دشواری را پشت سر می‌گذارند و علیرغم همه مشکلات توانسته اند با افزایش بهره وری و همت کارکنان خود تولید را افزایش دهند که ایران خودرو به تنهایی ۱۷۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل در سه ماهه اول امسال افزایش تولید داشته است .
                    کارشناسان خودرو می‌گویند در تولید هر خودرو بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلو ورق نیاز است که همین ورق را قبلاً ۵۷۰ تومان می‌خریدند اما اکنون بیش از دو هزار تومان برای آن پول می‌پردازند یا مثلاً ۱۰۰ کیلوگرم آلومینیوم در خودرو مصرف می‌شود.آلومینیومی‌که قبلاً ۲۵۰۰ تومان قیمت داشت اکنون بالای هشت هزار تومان خریداری می‌شود ، مواد پلیمری حدود ۷۰ کیلوگرم در هر خودرو استفاده می‌شود که نرخ آن در گذشته یکهزارو۵۷۰ تومان بود و اکنون به ۵ هزارو۷۰۰تومان افزایش یافته است.نهاده‌های تولید به هر نسبت افزایش قیمت داشته باشند ، دولت در در زمینه تامین مواد اولیه خودرو هیچگونه تسهیلاتی به خودرو سازان نمی‌دهد لذا این یک معادله کاملا ساده است که اگر قیمت مواد اولیه و هزینه تسهیلات بانکی افزایش یابد اما خودرو ساز نتواند به همان نسبت قیمت خودرو را افزایش دهد قطعا نتیجه چیزی جز ورشکستگی صنعت خودرو و بیکاری میلیون‌ها نفر مستقیم و ده‌ها میلیون نفر غیر مستقیم نخواهد بود.
                    صنعت خودرو ایران امروز توانمندی تمام مراحل طراحی و تولید و عرضه و خدمات پس از فروش را در سطح ملی دارد و قادر است با رشد این صنعت به توسعه اقتصاد کشور کمک اساسی کند اما به شرط این که فرمول‌های جهانی مدیریت در صنعت خودرو لحاظ شود و دولت از این صنعت پویا و پر ظرفیت حمایت نماید. بسیاری از صنعتگران خودرو ساز معتقدند مشکلات داخلی بیش از تحریم‌های خارجی دست و پای آنان را بسته است و اگر دولت کمک کند و تحریم‌های داخلی را بر دارد آن‌ها قادر خواهند بود به راحتی با تحریم‌های خارجی مقابله کنند و اما اگر شرایط به همین شکل پیش برود و محدودیت‌های داخلی افزایش یابد ، سقوط صنعت خودرو نیاز به دشمن خارجی ندارد و مشکلات داخلی این صنعت را از پای در خواهد آورد .
                    در همه دنیا دولت‌ها در مواقع اضطراری از صنایع مادر و اصلی خود به شکل‌های متفاوت حمایت می‌کنند . بعنوان مثال دولت چین با تامین ۵/۱ میلیارد دلار تسهیلات از توسعه فناوری‌های پیشرفته در صنعت خودرو حمایت کرد ، مالیات بر فروش بخشی از خودرو‌های ارزان را برای حمایت از خودرو سازان و اقشار کم در آمد لغو کرد و به دارندگان خودرو‌های فرسوده برای تعویض خودروهایشان یارانه اساسی پرداخت کرد. دولت فرانسه شش میلیارد یورو کمک بلاعوض به صنعت خودرو این کشور کرد تا خودرو سازان کارخانه‌های خود را به کشورهای دیگر منتقل نکنند و همچنان منبع اشتغال در این کشور باشند ، همچنین ۲۲۰ میلیون یورو وام برای خرید خودرو به خریداران پرداخت کرد.
                    دولت آلمان نیز برای حمایت از صنعت خودرو علاوه بر معافیت‌های مالیاتی خودرو سازان مبلغ ۵/۱ میلیارد یورو تسهیلات در اختیار شرکت‌های خودرو ساز خود قرار دارد تا توان رقابتی آنان را نسبت به خودرو سازان سایر کشورها افزایش دهد . ایران با موقعیت استراتژیکی که در منطقه دارد ، امروز دارای قویترین صنعت خودرو سازی در منطقه ای با بازار ۴۰۰ میلیون نفری است که صنعت خودرو ایران تقویت شود و بتواند بازار بزرگ منطقه را تسخیر کند تحول اساسی ای در صنعت و اقتصاد کشور روی خواهد داد . صنعت خودرو جای تصمیمات خلق الساعه و غیر کارشناسی نیست و نباید اجازه بدهیم با تصمیمات بدون پشتوانه و غیر کارشناسی ظرفیت‌های این صنعت از بین برود .
                    نکته مهم دیگر این که فراموش نکنیم یکی از اهداف اساسی دشمن حمله به صنایع مادر خصوصا صنعت خودرو است و اولین صنعتی که مورد تحریم و فشار تحریم کنندگان قرار گرفت صنعت خودرو بود . در چنین شرایطی نه تنها تمام دستگاه‌های کشور خصوصا دولت و بانک‌ها باید از صنعت خودرو در مقابل فشار‌های بیرونی حمایت کنند بلکه زمینه رشد و توسعه این صنعت در بازار‌های منطقه را نیز به شکل‌های مختلف باید فراهم کنند . هر گونه تهاجمی‌در چنین شرایطی به صنعت خودرو همراهی با بیگانه محسوب شده و خواسته یا ناخواسته در جهت اهداف دشمن حرکت کرده ایم.

                    نظر

                    • نجاT...
                      عضو فعال
                      • Dec 2013
                      • 2639

                      #2500
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      در اصل توسط alpha041 پست شده است View Post
                      دیوار کوتاه خودروسازان

                      خودروسازان کشور خصوصا دو خودروساز بزرگ این روزها فشارهای سنگینی را تحمل می کنند از مقام های ارشد کشور گرفته تا برخی رسانه های همگانی ، به بهانه های مختلف صنعت خودرو را آماج حمله قرار داده اند.
                      پایگاه اطلاع رسانی خودروسازی – بهانه اخیر حمله به خودرو سازان افزایش قیمتی است که مورد تصویب شورای رقابت قرار گرفته است .
                      شورای رقابت رسما نرخ خودرو را تا ۲۵ درصد نسبت به اعلام قبلی خود گران کرد. کارشناسان خودرو معتقدند ورود دولت به بحث قیمت گذاری خودرو اصولا جواب نمی‌دهد و در گذشته هم جوابگو نبوده است، بهترین روش قیمت گذاری خودرو بازار است و خریدار و فروشنده خود در بازار باید قیمت خودرو را تعیین کنند و به تبع آن تولید کننده هم بر اساس هزینه تمام شده تولید باید قیمت خودرو تولیدی خود را تعیین نماید.
                      اکثر نوساناتی که در قیمت خودرو بوجود می‌آید بدلیل دخالت نهاد‌های متعدد دولتی در امور خودرو سازان خصوصا قیمت گذاری است . مصوبه اخیر شورای رقابت پس از تعیین فرمول قیمت گذاری و بررسی هزینه نهاده‌های تولید خودرو تعیین شد .
                      خودرو سازان معتقدند بدلیل تحمیل شرایط خارجی ( تحریم ) و شرایط داخلی ( اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و عدم پرداخت یارانه صنعت ) این روزها شرایط بسیار دشواری را پشت سر می‌گذارند و علیرغم همه مشکلات توانسته اند با افزایش بهره وری و همت کارکنان خود تولید را افزایش دهند که ایران خودرو به تنهایی ۱۷۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل در سه ماهه اول امسال افزایش تولید داشته است .
                      کارشناسان خودرو می‌گویند در تولید هر خودرو بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلو ورق نیاز است که همین ورق را قبلاً ۵۷۰ تومان می‌خریدند اما اکنون بیش از دو هزار تومان برای آن پول می‌پردازند یا مثلاً ۱۰۰ کیلوگرم آلومینیوم در خودرو مصرف می‌شود.آلومینیومی‌که قبلاً ۲۵۰۰ تومان قیمت داشت اکنون بالای هشت هزار تومان خریداری می‌شود ، مواد پلیمری حدود ۷۰ کیلوگرم در هر خودرو استفاده می‌شود که نرخ آن در گذشته یکهزارو۵۷۰ تومان بود و اکنون به ۵ هزارو۷۰۰تومان افزایش یافته است.نهاده‌های تولید به هر نسبت افزایش قیمت داشته باشند ، دولت در در زمینه تامین مواد اولیه خودرو هیچگونه تسهیلاتی به خودرو سازان نمی‌دهد لذا این یک معادله کاملا ساده است که اگر قیمت مواد اولیه و هزینه تسهیلات بانکی افزایش یابد اما خودرو ساز نتواند به همان نسبت قیمت خودرو را افزایش دهد قطعا نتیجه چیزی جز ورشکستگی صنعت خودرو و بیکاری میلیون‌ها نفر مستقیم و ده‌ها میلیون نفر غیر مستقیم نخواهد بود.
                      صنعت خودرو ایران امروز توانمندی تمام مراحل طراحی و تولید و عرضه و خدمات پس از فروش را در سطح ملی دارد و قادر است با رشد این صنعت به توسعه اقتصاد کشور کمک اساسی کند اما به شرط این که فرمول‌های جهانی مدیریت در صنعت خودرو لحاظ شود و دولت از این صنعت پویا و پر ظرفیت حمایت نماید. بسیاری از صنعتگران خودرو ساز معتقدند مشکلات داخلی بیش از تحریم‌های خارجی دست و پای آنان را بسته است و اگر دولت کمک کند و تحریم‌های داخلی را بر دارد آن‌ها قادر خواهند بود به راحتی با تحریم‌های خارجی مقابله کنند و اما اگر شرایط به همین شکل پیش برود و محدودیت‌های داخلی افزایش یابد ، سقوط صنعت خودرو نیاز به دشمن خارجی ندارد و مشکلات داخلی این صنعت را از پای در خواهد آورد .
                      در همه دنیا دولت‌ها در مواقع اضطراری از صنایع مادر و اصلی خود به شکل‌های متفاوت حمایت می‌کنند . بعنوان مثال دولت چین با تامین ۵/۱ میلیارد دلار تسهیلات از توسعه فناوری‌های پیشرفته در صنعت خودرو حمایت کرد ، مالیات بر فروش بخشی از خودرو‌های ارزان را برای حمایت از خودرو سازان و اقشار کم در آمد لغو کرد و به دارندگان خودرو‌های فرسوده برای تعویض خودروهایشان یارانه اساسی پرداخت کرد. دولت فرانسه شش میلیارد یورو کمک بلاعوض به صنعت خودرو این کشور کرد تا خودرو سازان کارخانه‌های خود را به کشورهای دیگر منتقل نکنند و همچنان منبع اشتغال در این کشور باشند ، همچنین ۲۲۰ میلیون یورو وام برای خرید خودرو به خریداران پرداخت کرد.
                      دولت آلمان نیز برای حمایت از صنعت خودرو علاوه بر معافیت‌های مالیاتی خودرو سازان مبلغ ۵/۱ میلیارد یورو تسهیلات در اختیار شرکت‌های خودرو ساز خود قرار دارد تا توان رقابتی آنان را نسبت به خودرو سازان سایر کشورها افزایش دهد . ایران با موقعیت استراتژیکی که در منطقه دارد ، امروز دارای قویترین صنعت خودرو سازی در منطقه ای با بازار ۴۰۰ میلیون نفری است که صنعت خودرو ایران تقویت شود و بتواند بازار بزرگ منطقه را تسخیر کند تحول اساسی ای در صنعت و اقتصاد کشور روی خواهد داد . صنعت خودرو جای تصمیمات خلق الساعه و غیر کارشناسی نیست و نباید اجازه بدهیم با تصمیمات بدون پشتوانه و غیر کارشناسی ظرفیت‌های این صنعت از بین برود .
                      نکته مهم دیگر این که فراموش نکنیم یکی از اهداف اساسی دشمن حمله به صنایع مادر خصوصا صنعت خودرو است و اولین صنعتی که مورد تحریم و فشار تحریم کنندگان قرار گرفت صنعت خودرو بود . در چنین شرایطی نه تنها تمام دستگاه‌های کشور خصوصا دولت و بانک‌ها باید از صنعت خودرو در مقابل فشار‌های بیرونی حمایت کنند بلکه زمینه رشد و توسعه این صنعت در بازار‌های منطقه را نیز به شکل‌های مختلف باید فراهم کنند . هر گونه تهاجمی‌در چنین شرایطی به صنعت خودرو همراهی با بیگانه محسوب شده و خواسته یا ناخواسته در جهت اهداف دشمن حرکت کرده ایم.
                      با عرض معذرت از همه..
                      به درک که خودروسازها ناراحتن و تحت فشارن!!
                      این همه پول به جیب میزنن و انحصار رو به دست گرفتن 30 سال!
                      تو این مملکت باید، تاکید می کنم"باید" حتما پراید 22 میلیونی رو بدون هیچ استاندارد و آپشنی بخری! چرا؟ چون اونا صلاح منو تورو بیشتر میخوان!!
                      باید با فلاکت و بدبختی و زجر و وام و قرض این پولو جور کنی، که اینجور ماشینی رو با منت بهت بندازن!
                      نه خدماتی نه گارانتی نه هیچی..
                      نمی دونم! شاید اونها اطلاع ندارن که با این پول میشه جدیدترین خودروی کیا و هیوندایی رو خرید
                      وگرنه بهمون میگفتن!
                      انتقال ثروت از كوتاه مدتي ها به بلند مدت ها !

                      نظر

                      • ابوذر
                        عضو فعال
                        • Jun 2013
                        • 614

                        #2501
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        در اصل توسط نجاT... پست شده است View Post
                        با عرض معذرت از همه..
                        به درک که خودروسازها ناراحتن و تحت فشارن!!
                        این همه پول به جیب میزنن و انحصار رو به دست گرفتن 30 سال!
                        تو این مملکت باید، تاکید می کنم"باید" حتما پراید 22 میلیونی رو بدون هیچ استاندارد و آپشنی بخری! چرا؟ چون اونا صلاح منو تورو بیشتر میخوان!!
                        باید با فلاکت و بدبختی و زجر و وام و قرض این پولو جور کنی، که اینجور ماشینی رو با منت بهت بندازن!
                        نه خدماتی نه گارانتی نه هیچی..
                        نمی دونم! شاید اونها اطلاع ندارن که با این پول میشه جدیدترین خودروی کیا و هیوندایی رو خرید
                        وگرنه بهمون میگفتن!
                        الان سالهاست همه گیر به قیمت خودرو داده اند وحتی چندین بار هم در صدا وسیما کارشناسان ومدیران صنعت خودرو سازی را آورده اند تا قیمت خودرو را به صورت خرد وتکه تکه در اوردند وقیمت نهایی وتمام شده را اعلام کنند .ولی هرگز چنین نشد ودر همان برنامه زنده حرف توحرذف میاوردند تا نکند که یکی از کارشناسان از دهنش در برود وبگوید چندین ارگان ونهاد از این خودرو ارتزاق ودرامد دارند مثل بیمه ماشین که حدود 30 تا 40 درصد ان به جیب بیمه نمیرود .نیروی انتظامی .دولت .بیمارستانها و.. از ان سهم دارند .خودرو هم اینچنین است در ضمن دسته گلهای که در زمان مموتی دادن ورفتن در چندین کشور کارخانه تاسیس کردن مثل بلا روس -ونزئلا - کنیا -سوریه و... چه کسی هزینه این شیرین کاری ها را بدهد مردم بدبخت که او با پول این مردم در انجاها کارخانجات خودرو سازی راه اندازی کرد که فقط هزینه رو.ی دست کارخانه میگذاشت .و حتی یک بار ورشکسته هم شد که مموتی یک وام 11 دمیلیاردی (11هزار میلیارد تومان به انها داد)که سرپا به مانن.سود این پول با ان بهره بانکی بالا را چه کسی باید بپر دازد .در حالی که سال گذشته کمترین تولید را داشته .

                        نظر

                        • جعفرزاده
                          عضو فعال
                          • Dec 2010
                          • 5833

                          #2502
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          یک کارشناس صنعت خودرو گفت: با توجه به روند مثبت مذاکرات هسته‌ای خودروسازان خارجی رایزنی‌های خود برای حضور در ایران را تشدید کرده‌اند. ایسنا

                          نظر

                          • Hessam
                            عضو فعال
                            • Aug 2012
                            • 1240

                            #2503
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            تشدید رایزنی خودروسازان‌خارجی برای حضور در ایران
                            یک کارشناس صنعت خودرو گفت: با توجه به روند مثبت مذاکرات هسته‌ای خودروسازان خارجی رایزنی‌های خود برای حضور در ایران را تشدید کرده‌اند.
                            کد خبر: ۴۱۵۳۷۵
                            تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰ - 12 July 2014
                            یک کارشناس صنعت خودرو گفت: با توجه به روند مثبت مذاکرات هسته‌ای خودروسازان خارجی رایزنی‌های خود برای حضور در ایران را تشدید کرده‌اند.

                            شهرام آزادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هم اکنون خودروسازان بزرگ بین المللی از کشورهای مختلف از جمله آلمان و فرانسه خواهان حضور در ایران هستند.

                            وی با بیان این‌که مذاکرات لازم برای حضور خودروسازان‌ بزرگ بین المللی در ایران صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: هم اکنون این خودروسازان منتظر مشخص شدن نتایج مذاکرات بین المللی برای آغاز فعالیت‌های خود هستند.

                            این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: براساس خبرهای به دست آمده مذاکرات بین المللی مثبت بوده و خودروسازان بین المللی نیز با توجه به همین اخبار رایزنی‌های خود برای حضور در ایران را تشدید کرده‌اند.

                            وی افزود: در صورتی که مذاکرات هسته‌ای تا پایان ماه جاری به توافق نهایی برسد ظرف دو تا سه ماه آینده شاهد آغاز فعالیت چند خودروساز بزرگ بین المللی در ایران خواهیم بود.

                            آزادی با بیان این‌که در آن صورت شاهد تحول قابل توجهی در کمیت و کیفیت خودروهای تولیدی خواهیم بود خاطرنشان کرد:‌ بازار ایران در حدی برای خودروسازان خارجی جذاب است که این شرکت‌ها حاضر به سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی برای فروش محصول خود در ایران هستند.

                            نظر

                            • rajabnejad
                              عضو فعال
                              • Jan 2012
                              • 4331

                              #2504
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              رئیس کمیسیون صنایع :
                              مجلس زیر بار افزایش قیمت خودرو نمی‌رود




                              رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به مخالفت مجلس با افزایش قیمت خودرو از سوی شورای رقابت گفت که مجلس از طرق قانونی جلوی این افزایش قیمت را می گیرد.

                              رضا رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: موضوع افزایش قیمت خودرو از سوی شورای رقابت در یکی از جلسات کمیسیون صنایع مطرح شد و مورد مخالفت اعضا قرار گرفت. اعضای کمیسیون صنایع به اتفاق آراء، افزایش قیمت را در شرایط فعلی غیرقابل قبول می دانستند و معتقد بودند نباید این گرانی اتفاق می افتاد.

                              وی افزود: استدلال نمایندگان این است که وقتی قیمت ارز گران شد،‌خودرو نیز افزایش قیمت پیدا کرد اما در حال حاضر قیمت ارز نسبت به آن زمان کاهش یافته یا ال‌سی که 130 درصد بوده به 30 درصد کاهش یافته است و همچنین وضعیت تحریم ها بهتر شده بنابراین در مجموع دلیلی برای افزایش قیمت خودرو وجود نداشت.

                              نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه نمایندگان مجلس عضو شورای رقابت با افزایش قیمت خودرو موافق نبوده اند، ادامه داد: ما از وزیر صنعت نیز درباره افزایش قیمت خودرو توضیح خواستیم که البته ایشان گفت در جریان این موضوع نیست. قرار است رئیس شورای رقابت و وزیر صنعت در یکی از جلسات هفته آینده کمیسیون صنایع حضور یابند و موضوع افزایش قیمت خودرو مورد بررسی قرار گیرد.

                              رحمانی با بیان اینکه مجلس زیر بار افزایش قیمت خودرو نمی‌رود، تأکید کرد: ما از طرق قانونی جلوی این افزایش قیمت را می‌گیریم البته امکان اصلاح این مصوبه از سوی شورای رقابت نیز وجود دارد و ممکن است وزارت صنایع و خودرو سازان برای عدم افزایش قیمت خودرو مجاب شوند اما اگر مجلس احساس کند نمی خواهند این قیمت ها را اصلاح کنند یا بر یک تصمیم غلط اصرار دارند، در این باره ورود خواهد کرد.

                              وی ادامه داد: افزایش قیمت خودرو هم می تواند روی کل بازار تأثیر بگذارد و هم تأثیر منفی در تلقی مردم نسبت به صنعت خواهد گذاشت و باعث بدبینی مردم نسبت به صنعت می شود و احساس می‌کنند در حقشان اجحاف می شود.بنابراین این امر تبعاتی هم برای صنعت خودرو و هم برای صنایع دیگر خواهد داشت.

                              رئیس کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه اعتماد مردم باید پشتوانه خودرو سازان و صنایع دیگر باشد، یادآور شد: اگر مردم احساس کنند در حقشان اجحاف می شود یا افزایش قیمت غیرمعقولی اتفاق افتاده ضرر این کار بیش از منفعتش خواهد بود.بنابراین مجلس زیر بار این افزایش قیمت نمی رود و از طرق قانونی جلوی آن را می گیرد.
                              هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

                              نظر

                              • rajabnejad
                                عضو فعال
                                • Jan 2012
                                • 4331

                                #2505
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
                                مردم از برندهای قدیمی خودرو خسته شده اند/شورای رقابت منحل شود




                                تهران-ایرنا- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مردم از محصولات تکراری و برندهای دیمی خودرو خسته شده اند و بازار ایران تشنه یک خودروسازی جدید است.
                                مردم از برندهای قدیمی خودرو خسته شده اند/شورای رقابت منحل شود
                                «سید موید حسینی صدر» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با یادآوری موضوع راه اندازی قطب سوم خودروسازی در کشور خاطرنشان کرد: جامعه اقتصادی و مصرف کنندگان ایران تشنه خودرو سازی جدید هستند و اگر مجموعه های دارای سرمایه کافی بتوانند با جذب منابع خارجی تشکل جدیدی ایجاد و برند جدید خودرو را وارد کشور کنند با استقبال فوق العاده مردم مواجه می شوند.

                                وی یادآور شد: مردم دیگر از برندهای قدیمی و محصولات تکراری خسته شده اند و سرمایه گذاری در قطب سوم خودرو سازی با استقبال بالایی مواجه می شود.

                                نماینده مردم خوی در مجلس با بیان این بازار بکر و بسیار خوبی برای خودروسازی در ایران وجود دارد، گفت: زمینه سرمایه گذاری در کشور بسیار بالا است و با توجه به عمکرد خودروسازان فرصت بی نظیری برای سرمایه گذاران علاقمند به حضور در بازار خودرو ایجاد شده است.

                                حسینی صدر همچنین درباره کاهش شاخص بورس در کشور اظهارداشت: به دلیل افزایش قیمت ارز، قیمت کارخانه و موجودی و سود دهی آن بیشتر شده بود اما در حال حاضر حباب خارج شده قیمت ها به کف رسیده است.

                                وی با یادآوری این که در پتروشیمی و در جاهای دیگر تنزلی در قیمت و ارزش سهام ایجاد شده است، درباره نقش خوراک پتروشیمی ها در بازار بورس گفت: قیمت 13 سنت خوراک پتروشیمی منطقی است و دوباره فصل سود دهی و رونق قیمت ها فرارسیده است.

                                عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: قیمت ها به حد کافی پایین آمده و بعید است بیشتر از این پایین بیاید، نمی توان گفت قیمت گاز در پتروشیمی قیمت تاثیرگذاری داشته است چرا که بقیه صنایع هم با این وضعیت مواجه بوده اند.

                                حسینی صدر خاطرنشان کرد: هیچ شاخص و سهامی مثبت نبوده و پتروشیمی ها هم همانند سایر صنایع هستند.

                                وی با بیان این که سیاستگذاری ها در جهت ثبات و افزایش قیمت سهام است، افزود: کاهش ارزش در اکثر بازارها همچون مسکن وجود دارد و همچنان در رکود است، در این شرایط استثنائا قیمت خودرو را گران کردند که این هم یک بازی بود وگرنه قیمت خودرو هم نباید افزایش می یافت.

                                نماینده مردم خوی در مجلس در پاسخ به این سوال که بالاخره موضع مجلس درباره افزایش قیمت خودرو و قیمتهای اعلامی از سوی شورای رقابت چیست، گفت: سه نفر از نمایندگان عضو ناظر شورای رقابت هستند که هر سه به این قیمت ها اعتراض کردند اما این نمایندگان در شورای رقابت حق رای ندارند.

                                حسینی صدر تصریح کرد: شورای رقابت باید بر اساس منافع مردم و واقعیات جامعه تصمیم بگیرد چراکه مردم انتظار افزایش قیمت را نداشتند.

                                وی یادآور شد: مجلس باید در این زمینه تصمیم گیری و شورای رقابت را به دلیل این که اقدامات آن واقع بینانه نیست، منحل کند.
                                هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

                                نظر

                                در حال کار...
                                X