اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • Ahmad16
    عضو عادی
    • Dec 2013
    • 223

    #2461
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    در اصل توسط ایرج اکبری پست شده است View Post


    بابایی به مهر اعلام کرد:
    خواستار افزایش 20 درصدی قیمت خودرو بودیم

    این داره مسخره می کنه یا شوخی ؟!

    ماشینهای آشغال ایرانی همین قیمتهایی که براشون زدن از سرشون خیلی خیلی زیاد هم هست ، 20% افزایش ؟!!

    خدا لعنت کنه اینطور آدمهایی رو که فقط به فکر رفاه خودشون هستن !!

    نظر

    • ایرج اکبری
      عضو فعال
      • Dec 2011
      • 10934

      #2462
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      در گفتگو با مهر مطرح شد؛
      موافقت نعمت زاده با آزادسازی قیمت خودرو

      عضو شورای سیاستگذاری خودرو با بیان اینکه دولت در حال برداشتن گام‌های آزادسازی قیمت خودرو است، گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت با آزادسازی قیمت خودرو موافق است.
      محمدرضا نجفی منش در گفتگو با مهر گفت: با توجه به اصلاح قیمت خودرو در شورای رقابت، به سمتی حرکت شده تا در آینده نزدیک، قیمت‌های حاشیه بازار خودرو برچیده شود، البته این کار زمانی به سرانجام نهایی می رسد که دولت، قیمت گذاری خودرو را آزاد کند و دست از نرخ نهادن بر خودرو بردارد.

      عضو شورای سیاستگذاری خودرو افزود: بسیاری از نمایندگان مجلس و دولتی ها، به این جمع بندی رسیده اند که قیمت خودرو باید آزاد شود، اما این کار زمان لازم دارد تا پیاده سازی و عملیاتی شود.

      وی در خصوص پیش شرط های آزادسازی قیمت خودرو تصریح کرد: پیش شرط آزادسازی قیمت خودرو، تنها اراده دولت است که یک شب تصمیم بگیرد قیمت خودرو را آزاد کند و فردا صبح این کار عملیاتی شود، البته اگرچه نگرانی دولت در رابطه با بازار خودرو به جا است، اما تجربه آزادسازی قیمت‌ها در مورد سیمان و لبنیات نشان می دهد که نه تنها با آزادسازی مشکلی برای مردم در میان مدت و درازمدت پیش نمی آید، بلکه بازار رقابتی تر شده و قیمت نیز اصلاح می شود.

      به گفته عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو، با آزادسازی قیمت خودرو، قیمت مصرف کننده در بازار آزاد کاهش می یاید، چراکه کارخانه بخشی از اختلاف قیمت را ازمشتری دریافت کرده و در مقابل، با افزایش عرضه، قیمت حاشیه بازار را کنترل می کند.

      نجفی منش در پاسخ به این سئوال که آزادسازی قیمت خودرو، چه میزان نرخ های فعلی را بالا می برد، گفت: پاسخ به این سئوال سخت است، اما آنچه مسلم است آن است که خودروسازان این هوشمندی را دارند که بازار را آرام نگه داشته و متشنج نکنند، ضمن اینکه خودروهایی با آپشن‌های مختلف را عرضه کنند که تنوع قیمتی داشته باشد.

      وی اظهار داشت: خودروسازان سال‌ها است که با دولت بر سر آزادسازی قیمت خودرو مذاکره می‌کنند و البته شواهد نشان می دهد که دولت نیز کم کم به این جمع بندی می رسد که قیمت را آزاد کند.

      نجفی منش در پاسخ به این ئسوال که نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص آزادسازی قیمت خودرو چیست، با بیان اینکه باید نظر را از خود وزیر پرسید، گفت: با توجه نظر کلی، وزیر صنعت، معدن و تجارت با آزادسازی قیمت خودرو موافق است.
      كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

      نظر

      • hamed2014
        عضو عادی
        • May 2014
        • 123

        #2463
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        شورای رقابت هم از افزایش قیمت خودرو مکدر است/ دلایل صدور مجوز افزایش 5.5 درصدی قیمت‌ها
        رئیس شورای رقابت اعلام کرد: بنده به عنوان رئیس شورا و سایر اعضای شورای رقابت هم از افزایش قیمت خودرو مکدر هستیم ولی مجبور شدیم به دلیل مسایل اقتصادی مجوز افزایش 5.5 درصدی قیمت‌ها را صادر کنیم.



        رضا شیوا در گفتگو با مهر درباره صحبت‌های امروز محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت مبنی بر اینکه رئیس جمهور از افزایش قیمت خودرو مکدر است، گفت: بنده به عنوان رئیس شورای رقابت از افزایش قیمت خودرو مکدر هستم. همچنین اعضای شورا هم از هر نوع افزایش قیمت مکدر هستند.
        رئیس شورای رقابت ادامه داد: اما واقعیت جامعه چیز دیگری است، این در حالی است که هم اکنون کشور دچار تورم است. سال گذشته این تورم 40 درصد بود، بنابراین افزایش 5.5 درصدی قیمت خودرو نسبت به تورم مذکور رقم بالایی نیست.
        وی با بیان اینکه به خودروسازان هم اعلام کرده ایم که حداکثر قیمت‌ها را به میزان 5.5 درصد افزایش دهند، بیان کرد: شاید گفته های امروز سخنگوی دولت به این دلیل باشد که اطلاعات غلط داده شده، حتی برخی از رسانه‌ها صحبت از افزایش 20 درصدی قیمت خودرو کرده بودند.
        شیوا با طرح این سئوال که هم اکنون قیمت کدام کالا در جامعه افزایش پیدا نکرده است که خودرو جزء آن باشد؟ تصریح کرد: در حال حاضر خودروسازان با افزایش قیمت در بخش‌های مختلف از جمله شیشه، فولاد، لاستیک، و سایر نهاده های تولید مواجه هستند.
        رئیس شورای رقابت اضافه کرد: تولیدکنندگان خودرو در بخش‌های مختلف با افزایش قیمت مواجه هستند و در قبل آن، پول بیشتری پرداخت می‌کنند و اگر قیمت‌های خودرو را افزایش ندهند، با مشکل مواجه خواهند شد.
        وی ضمن تاکید بر اینکه خودروسازان هم تولیدکنندگان داخلی هستند و باید از آنها حمایت شود، افزود: بخشی از افزایش قیمت‌ها ناشی از تورم تحمیل شده به خودروسازان هم باید به عنوان افزایش قیمت خودرو جبران شود.
        شیوا تاکید کرد: فرمولی که قیمت‌های خودرو توسط شورای رقابت مورد استفاده قرار گرفته، علمی و اقتصادی است. در عین حال، این وظیفه شورا بوده که دستورالعمل را در این زمینه تنظیم و ارائه کرده است.

        نظر

        • ایرج اکبری
          عضو فعال
          • Dec 2011
          • 10934

          #2464
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          خودروسازان کره‌ای در راه ایران








          ولی‌اله افخمی‌راد در دیداری که در محل سازمان توسعه تجارت برگزار شد، گفت: از کالاهای کره‌ای در ایران به‌عنوان محصولات با کیفیت یاد می‌شود و با توجه به فضای باز ایجاد شده در روابط ایران با جهان، کره‌ای‌ها می‌توانند از فرصت بوجود آمده استفاده کنند و خط تولید لوازم خانگی و خودروهای باکیفیت خود را در داخل ایران فعال کنند تا فناوری آنها هم به ایران منتقل شود .



          وی با بیان اینکه حجم مبادلات تجاری ایران و کره جنوبی در دو بخش واردات و صادرات در سال‌های اخیر کاهش یافته است، اظهار داشت: حجم تجارت دو کشور باید به طور محسوسی افزایش پیدا کند .



          افخمی‌راد در ادامه با بیان اینکه جهانیان به صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران پی برده‌اند، به شرکت‌های کره‌ای توصیه کرد: زمینه همکاری‌های بیشتر با ایرانی‌ها را فراهم کنند و برنامه‌های خود برای انتقال فناوری از کره به ایران را ارایه دهند .



          وی خاطرنشان کرد: قانون سرمایه‌گذاری در مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد ایران بسیار آسان است و کره‌ای‌ها می‌توانند از این طریق با کشورمان در بستر آسان‌تری همکاری کنند .



          «سونگ وونگ یئوب» سفیر کره جنوبی در تهران نیز در ادامه این نشست با ابراز تمایل شرکت‌های کره‌ای برای حضور بیش از پیش در ایران گفت: با توجه به توافقات خوب هسته‌ای ایران و1+5 و تعامل ایران با سایر کشورهای جهان، شرکت‌های کره‌ای قدم به قدم در حال گسترش فعالیت‌های خود در ایران هستند .



          به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی گفت: در صورت انتقال خط تولید کره‌ای‌ها به ایران، ما می‌توانیم محصولات خود را در شرایط بهتری به کشورهای همسایه ایران و اروپا صادر کنیم .



          سفیر کره جنوبی از تمایل این کشور برای برپایی نمایشگاهی اختصاصی در ایران برای نشان دادن توانمندی‌های این کشور خبر داد .



          در این نشست روسای نمایندگی شرکت‌های ال.جی و سامسونگ در ایران نیز حضور داشتند که نماینده سامسونگ اظهار داشت: حضور ما در ایران باید بر اساس قوانین مالیاتی با ثبات باشد و ما امیدواریم با توجه به روی کار آمدن دولت جدید در ایران، در مسیر انتقال تکنولوژی به این کشور گام برداریم.
          كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

          نظر

          • ائلشن
            عضو فعال
            • Oct 2012
            • 993

            #2465
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            اصلا مشخص هست این مملکت چگونه مدیریت می شود.

            رئیس شورای رقابت را رئیس جمهور انتخاب می کند و بعد مکدر می شود.

            سه نفر نماینده مجلس در شورای رقابت حضور دارن بعد نمایندگان به آرای شورا اعتراض می کنند



            ماده53- برای نیل به اهداف این فصل شورایی تحت عنوان((شورای رقابت)) تشکیل می شود. ترکیب و شرایط انتخاب اعضاءشورا به شرح زیر است:
            الف- ترکیب اعضاء

            سه نماینده مجلس از بین اعضای کمیسیونهای اقتصادی، برنامه و بودجه و محاسبات و صنایع و معادن از هر کمیسیون یک نفر به انتخاب مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر.
            دو نفر از قضات دیوان عالی کشور به انتخاب و حکم رییس قوه قضائیه.
            دو صاحبنظر اقتصادی بر جسته به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و حکم رییس جمهور.
            یک حقوقدان برجسته و آشنا به حقوق اقتصادی به پیشنهاد وزیر دادگستری و حکم رییس جمهور.
            دو صاحبنظر در تجارت به پیشنهاد وزیر بازرگانی و حکم رییس جمهور.
            یک صاحبنظر در صنعت به پیشنهاد وزیر صنایع و معادن و حکم رییس جمهور.
            یک صاحبنظر در خدمات زیربنایی به پیشنهاد رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و حکم رییس جمهور.
            یک متخصص امور مالی به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و حکم رییس جمهور.
            یک نفر به انتخاب اطاق بازرگان و صنایع و معادن ایران.
            یک نفر به انتخاب اطاق تعاون مرکزی جمهوری اسلامی ایران.

            تبصره1- رییس شورا از بین صاحبنظران اقتصادی عضو شورا، موضوع بند(3) به پیشنهاد اعضاء و با حکم رییس جمهور منصوب می شود.
            تبصره2- نایب رییس از بین اعضاء شورا به پیشنهاد اعضاء و با حکم رییس شورا منصوب می شود.

            نظر

            • yahya
              عضو فعال
              • Dec 2012
              • 334

              #2466
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              در اصل توسط ائلشن پست شده است View Post
              اصلا مشخص هست این مملکت چگونه مدیریت می شود.

              رئیس شورای رقابت را رئیس جمهور انتخاب می کند و بعد مکدر می شود.

              سه نفر نماینده مجلس در شورای رقابت حضور دارن بعد نمایندگان به آرای شورا اعتراض می کنند
              [/B][/SIZE]
              حرفای نوبخت آدمو یاد فیلم هندیا می اندازه
              رییس جمهور بره سر چارراه تا یک کودک خیابانی با شیشه پاک کن و لنگی کدورتش را رفع کنه


              الحمد لله رب العالمین -ارسال شده با تپاتاک-
              (*) همين الآن كمك كنيد. @};-@};- http://www.sosapoverty.org/payment.aspx&[]

              نظر

              • negarminavi
                عضو فعال
                • May 2013
                • 35715

                #2467
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                در اصل توسط hamed2014 پست شده است View Post
                شورای رقابت هم از افزایش قیمت خودرو مکدر است/ دلایل صدور مجوز افزایش 5.5 درصدی قیمت‌ها
                رئیس شورای رقابت اعلام کرد: بنده به عنوان رئیس شورا و سایر اعضای شورای رقابت هم از افزایش قیمت خودرو مکدر هستیم ولی مجبور شدیم به دلیل مسایل اقتصادی مجوز افزایش 5.5 درصدی قیمت‌ها را صادر کنیم.



                رضا شیوا در گفتگو با مهر درباره صحبت‌های امروز محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت مبنی بر اینکه رئیس جمهور از افزایش قیمت خودرو مکدر است، گفت: بنده به عنوان رئیس شورای رقابت از افزایش قیمت خودرو مکدر هستم. همچنین اعضای شورا هم از هر نوع افزایش قیمت مکدر هستند.
                رئیس شورای رقابت ادامه داد: اما واقعیت جامعه چیز دیگری است، این در حالی است که هم اکنون کشور دچار تورم است. سال گذشته این تورم 40 درصد بود، بنابراین افزایش 5.5 درصدی قیمت خودرو نسبت به تورم مذکور رقم بالایی نیست.
                وی با بیان اینکه به خودروسازان هم اعلام کرده ایم که حداکثر قیمت‌ها را به میزان 5.5 درصد افزایش دهند، بیان کرد: شاید گفته های امروز سخنگوی دولت به این دلیل باشد که اطلاعات غلط داده شده، حتی برخی از رسانه‌ها صحبت از افزایش 20 درصدی قیمت خودرو کرده بودند.
                شیوا با طرح این سئوال که هم اکنون قیمت کدام کالا در جامعه افزایش پیدا نکرده است که خودرو جزء آن باشد؟ تصریح کرد: در حال حاضر خودروسازان با افزایش قیمت در بخش‌های مختلف از جمله شیشه، فولاد، لاستیک، و سایر نهاده های تولید مواجه هستند.
                رئیس شورای رقابت اضافه کرد: تولیدکنندگان خودرو در بخش‌های مختلف با افزایش قیمت مواجه هستند و در قبل آن، پول بیشتری پرداخت می‌کنند و اگر قیمت‌های خودرو را افزایش ندهند، با مشکل مواجه خواهند شد.
                وی ضمن تاکید بر اینکه خودروسازان هم تولیدکنندگان داخلی هستند و باید از آنها حمایت شود، افزود: بخشی از افزایش قیمت‌ها ناشی از تورم تحمیل شده به خودروسازان هم باید به عنوان افزایش قیمت خودرو جبران شود.
                شیوا تاکید کرد: فرمولی که قیمت‌های خودرو توسط شورای رقابت مورد استفاده قرار گرفته، علمی و اقتصادی است. در عین حال، این وظیفه شورا بوده که دستورالعمل را در این زمینه تنظیم و ارائه کرده است.
                سوای از همه بحث ها و انتقاداتی که به این دولت دارم به نطر من این برخورد رییس شورای رقابت، شیوا، توهین به رییس جمهور و تمسخر روحانی هست. به نظر من باید برکنارش کنن.

                طرف گفته آقای روحانی مکدر شدن میگه منم مکدرم، اعضاشورا هم مکدرن .... واقعا که !

                نظر

                • paradise89
                  Banned
                  • May 2014
                  • 288

                  #2468
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  در اصل توسط negarminavi پست شده است View Post
                  سوای از همه بحث ها و انتقاداتی که به این دولت دارم به نطر من این برخورد رییس شورای رقابت، شیوا، توهین به رییس جمهور و تمسخر روحانی هست. به نظر من باید برکنارش کنن.

                  طرف گفته آقای روحانی مکدر شدن میگه منم مکدرم، اعضاشورا هم مکدرن .... واقعا که !
                  سلام خانوم میناوی
                  بعید می دونم همراه با تمسخر گفته باشه، بیشتر به نظرم منظورش این بوده که ما هم با رئیس جمهور همدردی می کنیم

                  نظر

                  • ایرج اکبری
                    عضو فعال
                    • Dec 2011
                    • 10934

                    #2469
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:
                    مصوبه افزایش قیمت خودرو توسط شورای رقابت لازم الاجرا است

                    در پی اعلام خبری مبنی بر مکدر شدن رییس جمهور از افزایش قیمت خودرو و احتمال بازنگری در قیمت خودرو، برخی شایعات و گمانه زنی هایی میان کارشناسان و فعالان اقتصادی به وجود آمده است.

                    در پی اعلام خبری مبنی بر مکدر شدن رییس جمهور از افزایش قیمت خودرو و احتمال بازنگری در قیمت خودرو، برخی شایعات و گمانه زنی هایی میان کارشناسان و فعالان اقتصادی به وجود آمده است.
                    به هر حال آنچه مسلم است در شرایط کنونی شرکت های خودروسازی در بحث افزایش نرخ محصولاتشان با چالش جدی از سوی دولت مواجه شده اند اما سوال اساسی اینجاست که مصوبه شورای رقابت برای دولت لازم الاجرا است و یا دولت می تواند با لغو این مصوبه خودرو در بحث قیمت گذاری وارد شود.

                    در همین راستا طی تماسی که با رضا شیوا، رییس شورای رقابت داشتیم از وی در خصوص این موضوع سوال شد که رییس شورای رقابت پاسخ به این سوال را به سخنگوی دولت محول کرد و در برابر پاسخ به این پرسش سکوت کرد.

                    در همین راستا، فتحی پور، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: براساس قانون، دولت در مقوله قیمت گذاری نمی تواند وارد شود. همچنین شورای رقابت، مطابق قانون می تواند در تولیداتی که حالت انحصاری دارد منطبق بر واقعیت قیمت گذاری کند.

                    وی در خاتمه افزود: به اعتقاد بنده با توجه به تأثیر فاز اول هدفمندی یارانه ها و افزایش بهای تمام شده محصولات هزینه دستمزد، بیمه و مالیات با توجه به مصوبه اخیر شورای رقابت افزایش قیمت خودرو منطقی می باشد بطور کلی قیمت خودرو باید به گونه ای باشد که منجر به متضرر شدن خودروسازان و تولیدکنندگان داخلی نشود البته در صنعت خودرو تأکید باید بر افزایش کیفیت خودرو باشد تا بتوانیم در این صنعت حالت رقابتی داشته باشیم.
                    كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                    نظر

                    • rajabnejad
                      عضو فعال
                      • Jan 2012
                      • 4331

                      #2470
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      من هم مانند رئیس‌جمهور از افزایش قیمت خودرو مکدر بودم ولی چاره‌ای نداشتیم





                      چکیده: رئیس شورای رقابت با بیان "بنده هم مانند رئیس‌جمهور از افزایش قیمت خودرو مکدر هستم" گفت: اما با در نظرگرفتن هزینه‌های تولید مجبور به تصویب افزایش قیمت خودرو بودیم.
                      رضا شیوا با بیان "بنده هم مانند رئیس جمهور از افزایش قیمت خودرو مکدر هستم" اظهار داشت: واقعیت‌های این روزها جامعه نشان از آن دارد که کشور تورم 40 درصدی را پشت سر گذاشته است که این موضوع مشکلات زیادی را برای انواع واحدهای تولیدی کشور به وجود آورده است.

                      وی با بیان این که طی سال‌های گذشته واحدهای تولیدی با افزایش هزینه‌های زیادی روبه‌رو بوده‌اند، افزود: در این میان صنعت خودرو نیز از مشکلات مصون نبود و در شرایط افزایش هزینه‌های تولید به فعالیت می‌پرداخت.

                      رئیس شورای رقابت با اشاره به اینکه این شورا پس از بررسی‌های بسیار و ارزیابی هزینه‌های تولید افزایش قیمت خودرو را به تصویب رسانده است، گفت: متأسفانه در خصوص افزایش 5.5 درصدی متوسط قیمت خودرو اطلاع رسانی مناسبی صورت نگرفت و با پررنگ کردن افزایش 10 تا 15 درصدی قیمت برخی خودروها این‌گونه نگرانی‌ها در سطح جامعه ایجاد شد.

                      شیوا اضافه کرد: با در نظر گرفتن هزینه‌های تولید افزایش متوسط 5.5 درصدی در بخش خودرو طبیعی است.


                      هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

                      نظر

                      • zorba
                        ستاره دار(3)
                        • Aug 2013
                        • 3951

                        #2471
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        بدون شرح!
                        زی تیر نگه کرد پر خویش بر او دید***گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست

                        نظر

                        • سرمایه گذار
                          عضو فعال
                          • Jun 2013
                          • 1925

                          #2472
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          علاوه بر این مطلب که در تصویر بالا آمده ؛خدمات پس از فروش ،حتی با پیش پرداخت کم واقساط از دیگر تفاوت های شرکت های خارجی با داخلی است ،در دبی درب همین کیا چند سال پیش همه موارد فوق بصورت تبلیغ نوشته بود +تا 5 سال از خرید اتومبیل آنها امکان تعویض با مدل جدید البته با دادن تفاوت قیمت ممکن می باشد حالا شما تفاوت ها ملاحظه کنید و ناز شرکت های داخلی در فروش محصولات کم کیفیت خود را
                          آنقدر که خرید به موقع مهم است، خرید ارزان مهم نیست.

                          نظر

                          • لولی بربط زن
                            عضو فعال
                            • Nov 2013
                            • 1862

                            #2473
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            این دعوای تکدر و اینجور چیزا همش الکیه. افزایش قیمت اعمال . تمام شد رفت پی کارش. مطلب زیر رو بخونید



                            فروش فوری محصولات سایپا با قیمت جدید
                            رو شرایط فروش قیمت پایه (ریال) انتخاب

                            تيبا SX موتور M15 يورو4 فروش فوري اينترنتي تحويال حداكثر 30 روزه 241,830,000



                            نام خودرو شرایط فروش قیمت پایه (ریال) انتخاب

                            سايپا 131 SE موتور M13 يورو4 فروش فوري اينترنتي تحويل حداكثر 30 روزه 201,220,000
                            ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

                            نظر

                            • محمد حاجیلو
                              عضو عادی
                              • Aug 2013
                              • 113

                              #2474
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              در اصل توسط zorba پست شده است View Post
                              بدون شرح!
                              به جای قیاس های ظاهری بیایید دلیل های این تفاوت ها را پیدا کنید، بیایید واکاوی کنید ببینید که آیا واقعا این شرایط ادامه پیدا کند منجرب به اصلاح امور می شود یا خیر.

                              اقتصاد ایران را باید قبل و بعد از انقلاب تفکیک کرد، یکی از مهمترین علل این جدا سازی نحوه تعامل ایران با دنیا قبل و بعد از انقلاب می باشد، یکی از ارکان پیروزی انقلاب ایران مبارزه با کپیتالیسم بود که دو جناح کمونیستی و اسلام گرایان دایه آنرا داشتند، بنابراین با ظهور انقلاب عرصه تغییرات شروع شد، با هر آنچه رنگ غرب داشت مخالفت می شد، غرب به سرکردگی آمریکا از همان ابتدای کار انقلاب ما را در چارچوب حرکات شوروی می دید، بنابراین حمله طبس و کودتای نوژه و جنگ عراق و تحریم همه همه برای براندازی نظام ایران برنامه ریزی شد که تا به اینجا موفق نبوده است.
                              البته طرح های دیگری برای منطقه و ایران در حال اجراست که تحریم ها هم در راستای آن دیده می شود، کشور ما اصولا با شعار سوسیالیستی انقلاب خو گرفته لیکن فرهنگ و مذهب ملت ما طوری نبوده که سوسیالیست روسی و چینی در این کشور بتواند جواب بدهد، بنابراین مدنیت اسلامی را بنا کردند که در تمام جهات با سوسیالیست کمونیستی هماهنگ است به غیر مذهب گرایی.

                              اقتصاد کشور ما اقتصادی دولتی است که خصوصیات اقتصاد کمونیستی می باشد، حکومت و دولت همه کاره هستند و اصولا مردم از خود اختیاری ندارند، قیومیت دولت ها را در عرصه اقتصاد و اجتماع و مذهب و اخلاق و ورزش و هنر و ... در تمام این سالهای دیده ایم، پس برای قضاوت اینکه چرا اقتصاد کشور نمی تواند جایگاه شایسته ای در جهان داشته باشد باید ریشه این علل را یافت، در جایگاهی که فلسفه اقتصاد سوسیالیستی در چین و روسیه عملا در دهه های 80 به بن بست خورد آنها به این نتیجه رسیدن که این روش هرگز نمی تواند پاسخ گوی شرایط حال حاضر ملت های در قرن 20 و 21 ام باشد، دیدیم که چین و شوروی کمونیست سقوط کردند و بعد از 20 سال از ایجاد تغییرات اساسی اکنون دوباره صاحبان قدرت شده اند و رفته رفته نظام تک قطبی به چند قطبی مبدل خواهد شد.

                              و اما ایران

                              کشور ما و حکومت مسلط بر آن متاسفانه همچنان بر طریق خطای خود اصرار دارند، چیزی که نتیجه ای جز فروپاشی اقتصادی در پی ندارد، در واقع اگر منایع زیر زمینی نفت و گاز در ایران تا به این حد وجود نداشت، نظام اقتصادی ما بارها دچار فروپاشی شده بود و نتیجه آن بروز اغتشاشات و فروپاشی و تجزیه بود، اما بواسطه نفت و گاز عظیم و عدم تحریم جدی علیه آن عملا دیدیم که 35 سال نظام پا برجا ماند و توانست نیازهای اساسی مردم را فراهم نماید تا اینکه با ندانم کاری دولت نهم و دهم نظام سلطه عملا مجاب شد (و بهانه پیدا کرد) که پا روی گلوگاه ایران بگذارد و نفت و بانک و ... مورد تحریم ها فلج کننده قرار دهد.

                              بنابراین اکنون شاهد زانو زدن و تسلیم مقابل خواست غرب هستیم، در واقع نظام اکنون در حالت عقب نشینی برای تجدید قوا و اصلاح امور قرار دارد، برای همین است که شاهد بروز شعار اقتصاد مقاومتی هستیم، در واقع کشور ما در حالت تسلیم قرار می گیرد و احتمالا باید شاهد توافق باشیم و بعد از آن تغییرات گسترده در نظام اقتصادی کشور رخ می دهد. یعنی چیزی که در چین و روسیه 20 سال پیش رخ داد.
                              آخرین ویرایش توسط محمد حاجیلو؛ 2014/07/10, 12:05.
                              [FONT=Tahoma]

                              [/FONT]

                              نظر

                              • rajabnejad
                                عضو فعال
                                • Jan 2012
                                • 4331

                                #2475
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                خودروسازان برای دولت شرط گذاشتند


                                اکونیوز:دبیر سابق انجمن خودروسازان در یادداشتی مدعی شده که دولت باید مابه التفاوت قیمت خودرو را بپردازد تا خودرو گران تر نشود.


                                به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)،هنوز چند روزی از اعلام پذیرش شروط شورای رقابت از سوی خودروسازان نگذشته بود که محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت از مکدر بودن رئیس جمهور از قیمت‌های جدید خبر داد و گفت: قیمت‌ها باید بازبینی شود.
                                نوبخت در حاشیه جلسه هیأت دولت با اشاره به اینکه دولت انتظار افزایش کیفیت خودرو‌ها را داشت نه افزایش قیمت‌ها را‌ اظهار کرد: رئیس جمهور از این افزایش قیمت مکدر است و بحث بازبینی قیمت‌ها مطرح است.
                                به اعتقاد او افزایش قیمت خودرو پذیرفتنی نیست و باید اقدامات لازم در این رابطه انجام شود. طرح این اظهارنظر‌ها این گمانه را به ذهن متبادر می‌کند که شورای رقابت به عنوان نهاد مسئول قیمت گذاری بدون اطلاع از مواضع دولت، اقدام به تعیین قیمت کرده است.
                                چنانکه نوبخت می‌گوید: شورای رقابت خارج از دولت نسبت به این مسأله تصمیم گیری می‌کند و البته پیام دولت را دریافت کرده بود که دولت با افزایش قیمت خودرو مخالف است. با این حال رضا شیوا، رئیس شورای رقابت اظهار می‌کند که مجبور به تصویب افزایش قیمت خودرو شده‌اند.
                                نوبخت خطاب به خودروسازان و در واکنش به این افزایش قیمت‌ها تأکید کرد: اگر خودروسازان معتقدند که بازار قیمت را تأمین می‌کند، پس بگذارند ما هم خودروهای ارزان قیمت و باکیفیت را وارد کنیم و بگذاریم بازار، قیمت‌ها را تعیین کند.
                                وی توضیح داد: با توجه به اینکه صنعت خودرو از تحریم خارج شده، دولت برای تأمین ارز مورد نیاز اجازه داده که از ارز مبادله‌ای که قیمتش بسیار ارزان‌تر از بازار آزاد است، استفاده شود. انتظار ما از خودروسازان محترم و زحمتکش کشور هم این بود که خبر افزایش کیفیت را به دولت بدهند.
                                پس از آنکه واکنش رئیس جمهور به قیمت‌های جدید انتشار پیدا کرد، رضا شیوا، رئیس شورای رقابت با بیان اینکه بنده هم مانند رئیس جمهور از افزایش قیمت خودرو مکدر هستم به تسنیم گفت: با در نظر گرفتن هزینه‌های تولید مجبور به تصویب افزایش قیمت خودرو بودیم.
                                وی اظهار کرد: واقعیت‌های این روزهای جامعه نشان از آن دارد که کشور تورم ۴۰درصدی را پشت سر گذاشته که این موضوع، مشکلات زیادی را برای انواع واحدهای تولیدی کشور به وجود آورده است.
                                وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته واحدهای تولیدی با افزایش هزینه‌های زیادی روبه رو بوده‌اند، افزود: در این میان صنعت خودرو نیز از مشکلات مصون نبود و در شرایط افزایش هزینه‌های تولید به فعالیت می‌پرداخت.
                                رئیس شورای رقابت با اشاره به اینکه این شورا پس از بررسی‌های بسیار و ارزیابی هزینه‌های تولید، افزایش قیمت خودرو را به تصویب رسانده است، گفت: متأسفانه در خصوص افزایش ۵/۵ درصدی متوسط قیمت خودرو اطلاع رسانی مناسبی صورت نگرفت و با پررنگ کردن افزایش ۱۰ تا ۱۵درصدی قیمت برخی خودرو‌ها اینگونه نگرانی‌ها در سطح جامعه ایجاد شد. شیوا اضافه کرد: با در نظرگرفتن هزینه‌های تولید، افزایش متوسط ۵/۵ درصدی در بخش خودرو طبیعی است.
                                در پاسخ داود میرخانی رشتی، دبیر سابق انجمن خودروسازان در یادداشتی برای آرمان مدعی شده ‌که دولت باید مابه‌التفاوت قیمت خودرو را بپردازد تا خودرو گران‌تر نشود.
                                وی نوشته: با توجه به شرایط ایجاد شده و مخالفت دولت با افزایش قیمت خودرو‌ها، در این حالت دولت باید ما به التفاوت قیمت خودرو‌ها را بپردازد. خودروسازان سال ۱۳۹۰، حدود ۴هزار میلیارد تومان و سال۹۲ حدود ۲هزار میلیارد تومان متحمل ضرر شده‌اند. متاسفانه این تفاوت قیمت‌ها در سال‌های گذشته توسط دولت احمدی‌نژاد پرداخت نشده است.

                                هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

                                نظر

                                در حال کار...
                                X