اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • جعفرزاده
    عضو فعال
    • Dec 2010
    • 5833

    #2446
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    معافیت مالیاتی جدید دولت برای تولیدکنندگان
    با مصوبه هیات وزیران، تجدید ارزیابی دارایی بنگاه‌های اقتصادی از مالیات معاف شده است و تنها در سه مورد بنگاه‌های اقتصادی باید گزارش حسابرسی سازمان امور مالیاتی را دریافت کنند.

    به گزارش مهر، هیات وزیران در مصوبه ای دارایی های تجدید ارزیابی شده بنگاه‌های اقتصادی را از دریافت مالیات معاف اعلام کرده است. در واقع، تجدید ارزیابی دارایی بنگاههای اقتصادی راهکاری از سوی دولت است که به منظور استفاده از دارایی های واحدهای تولیدی برای دریافت تسهیلات جدید بانکی و صدور ضمانتنامه های بانکی در نظر گرفته شده است.

    نظر

    • جعفرزاده
      عضو فعال
      • Dec 2010
      • 5833

      #2447
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      احتمال افزایش فروش فوری خودروسازان به 50 درصد تولید
      رئیس شورا و مرکز ملی رقابت تاکید کرد: میانگین افزایش قیمت خودرو براساس فرمول کارشناسی وعلمی دقیق پنج ونیم درصد است و با توجه به شرایط تولید و تعامل خودروسازان انتظار داریم بازار از شرایط مطمئن و آرامی برخوردار شود که فاصله قیمت کارخانه تا قیمت حاشیه بازار به شدت کاهش خواهد یافت.

      به گزارش خبرنگار مهر، رضا شیوا در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: قیمت خودروهایی که اعلام شده شامل پرداختی های قانونی مانند 8 درصد مالیات بر ارزش افزوده و هزینه شماره گذاری می شود و در فرمول تعیین قیمت خودرو به تورم نهاده های تولیدی و متغیر بهره وری و همچنین عامل کیفیت توجه کافی شده است

      نظر

      • وحید 20
        ستاره‌دار(98)
        • Mar 2011
        • 29911

        #2448
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        بذرپاش:
        قیمت گذاری خودرو در حوزه وظایف شورای رقابت نیست/سوء استفاده خودروسازان از شورای رقابت

        عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه ایجاد قطب سوم خودروسازی با هدف ایجاد رقابت امر قابل قبولی است؛ درباره افزایش قیمت خودرو ،‌گفت: خودروسازان از شورای رقابت سوءاستفاده کردند و افزایش قیمت را از این طریق توجیه کردند.

        مهرداد بذرپاش در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت،‌ درباره ایجاد قطب سوم خودروسازی در کشور،‌ گفت: اگر ایجاد قطب سوم با هدف ایجاد رقابت باشد امرقابل قبولی است.

        نماینده مردم تهران،‌ری،‌شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: ظرفیت تولید خودرو در کشور درحال حاضربیش از 2 میلیون و 200 هزار دستگاه است اما شاهد آن هستیم که خودروسازان حداکثر یک میلیون و 500 دستگاه تولید می کنند یعنی 700 تا 800 هزاردستگاه از ظرفیت موجود خالی است.

        وی با بیان اینکه ایجاد قطب سوم با توجه به ظرفیت خالی موجود قابل قبول نیست مگر اینکه بگوییم ظرفیت‌های موجود را تعطیل کنیم، افزود: اضافه کردن یک قطب به ظرفیت خالی موجود امر قابل قبولی نیست و ضرورتی هم ندارد مگر با هدف رقابت باشد.

        این عضو هیات رئیسه مجلس درباره حضور سرمایه گذاران خارجی در صنعت خودروسازی گفت: خودروسازان خارجی می توانند سهام شرکت‌های موجود را خریداری و در بخش خودرو سرمایه گذاری کنند چرا که بسیاری از شرکت‌های خصوصی که ظرفیت تولید بیش از 200 هزار خودرو را دارند تنها 30 هزار دستگاه تولید می کنند و حاضرند سهام خود را به خارجی ها واگذار کنند.

        بذرپاش با بیان اینکه این شرکتها در لرستان و کرمان مستقر هستند و ظرفیت واحد رنگ و مونتاژ و سالن بدنه آنها خالی است، درباره قیمت خودرو که از سوی شورای رقابت اعلام شد،‌‌گفت: شورای رقابت اجازه افزایش قیمت را ندارد و این موضوع در هیچ قانونی دیده نشده است.

        نماینده مردم تهران،‌ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس با بیان اینکه وظایف شورای رقابت مشخص است، گفت: خودروسازان از شورای رقابت سوءاستفاده کردند و افزایش قیمت را از این طریق توجیه کردند.

        این عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه دلیلی ندارد شورای رقابت به موضوع قیمت گذاری ورود کند وبا بیان اینکه افزایش قیمت پس از کاهش نرخ ارز توجیه ندارد ، افزود: خودروسازان درحال حاضر بخشی از فشارکاهش تولید و هزینه های سربار را بر قیمت تمام شده خودرو سرشکن می کنند./
        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

        نظر

        • وحید 20
          ستاره‌دار(98)
          • Mar 2011
          • 29911

          #2449
          پاسخ : اخبار گروه خودرو


          کدام خودروها بیشترین افزایش قیمت را داشته‌اند؟


          در میان قیمت‌های اعلامی شورای رقابت دو خودروی پژو 405 دوگانه‌سوز و پارس دوگانه‌سوز بیشترین افزایش قیمت را داشته‌اند.

          به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شورای رقابت سرانجامقیمت نهایی خودروهای داخلی را با میانگین افزایش قیمت 5.5 درصدی اعلام کرد.

          در این میان نگاهی به قیمت‌های اعلامی برای محصولات سه شرکت ایران خودرو، سایپا و مدیران خودرو نشان می‌دهد که دو خودروی پژو 405 دوگانه‌سوز و پژو پارس دوگانه‌سوز دارای بیشترین افزایش قیمت بوده‌اند.

          به این ترتیب قیمت پژو 405 دوگانه‌سوز با افزایش 6.59 درصدی به 30 میلیون و 117 هزار تومان رسیده است. قیمت پژو پارس دوگانه‌سوز نیز با رشد 6.59 درصدی به 36 میلیون و 420 هزار تومان افزایش یافته است.

          اما در میان قیمت‌های اعلامی برای محصولات گروه صنعتی ایران خودرو، دو خودروی پیکان وانت دوگانه‌سوز و پژو 206 صندوق‌دار مدل v8 کمترین افزایش قیمت را داشته‌اند.

          قیمت پیکان وانت دوگانه‌سوز با رشد 2.8 درصدی به 14 میلیون و 720 هزار تومان و قیمت پژو 206 صندوق‌دار v8 با رشد 3.7 درصدی به 34 میلیون و 649 هزار تومان رسیده است.

          در میان محصولات گروه خودروسازی سایپا نیز بیشترین افزایش قیمت مربوط به تیبا SX بوده است. قیمت این خودرو با رشد 5.97 درصدی به 24 میلیون و 183 هزار تومان افزایش یافته است.

          در میان محصولات سایپا دو خودروی سایپا 132 مدل SL و SX دارای کمترین افزایش قیمت بوده‌اند به‌گونه‌ای که قیمت سایپا 132 مدل SL با رشد 4.57 درصدی به 19 میلیون و 685 هزار تومان و سایپا 132 SX با رشد 4.57 درصدی به 20 میلیون و 208 هزار تومان رسیده است.

          از محصولات خودروسازی مدیران نیز خودروی ام‌وی‌ام 530 بیشترین افزایش قیمت را داشته است به‌گونه‌ای که قیمت این خودرو با رشد 4.57 درصدی به 43 میلیون و 382 هزار تومان رسیده است.

          در میان این محصولات، ام‌وی‌ام چهار سیلندر نیز کمترین افزایش قیمت را داشته است به‌گونه‌ای که قیمت این خودرو با رشد 3.49 درصدی به 21 میلیون و 866 هزار تومان افزایش یافته است.
          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

          نظر

          • لولی بربط زن
            عضو فعال
            • Nov 2013
            • 1862

            #2450
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            در اصل توسط وحید 20 پست شده است View Post
            بذرپاش:
            قیمت گذاری خودرو در حوزه وظایف شورای رقابت نیست/سوء استفاده خودروسازان از شورای رقابت

            عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه ایجاد قطب سوم خودروسازی با هدف ایجاد رقابت امر قابل قبولی است؛ درباره افزایش قیمت خودرو ،‌گفت: خودروسازان از شورای رقابت سوءاستفاده کردند و افزایش قیمت را از این طریق توجیه کردند.

            مهرداد بذرپاش در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت،‌ درباره ایجاد قطب سوم خودروسازی در کشور،‌ گفت: اگر ایجاد قطب سوم با هدف ایجاد رقابت باشد امرقابل قبولی است.

            نماینده مردم تهران،‌ری،‌شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: ظرفیت تولید خودرو در کشور درحال حاضربیش از 2 میلیون و 200 هزار دستگاه است اما شاهد آن هستیم که خودروسازان حداکثر یک میلیون و 500 دستگاه تولید می کنند یعنی 700 تا 800 هزاردستگاه از ظرفیت موجود خالی است.

            وی با بیان اینکه ایجاد قطب سوم با توجه به ظرفیت خالی موجود قابل قبول نیست مگر اینکه بگوییم ظرفیت‌های موجود را تعطیل کنیم، افزود: اضافه کردن یک قطب به ظرفیت خالی موجود امر قابل قبولی نیست و ضرورتی هم ندارد مگر با هدف رقابت باشد.

            این عضو هیات رئیسه مجلس درباره حضور سرمایه گذاران خارجی در صنعت خودروسازی گفت: خودروسازان خارجی می توانند سهام شرکت‌های موجود را خریداری و در بخش خودرو سرمایه گذاری کنند چرا که بسیاری از شرکت‌های خصوصی که ظرفیت تولید بیش از 200 هزار خودرو را دارند تنها 30 هزار دستگاه تولید می کنند و حاضرند سهام خود را به خارجی ها واگذار کنند.

            بذرپاش با بیان اینکه این شرکتها در لرستان و کرمان مستقر هستند و ظرفیت واحد رنگ و مونتاژ و سالن بدنه آنها خالی است، درباره قیمت خودرو که از سوی شورای رقابت اعلام شد،‌‌گفت: شورای رقابت اجازه افزایش قیمت را ندارد و این موضوع در هیچ قانونی دیده نشده است.

            نماینده مردم تهران،‌ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس با بیان اینکه وظایف شورای رقابت مشخص است، گفت: خودروسازان از شورای رقابت سوءاستفاده کردند و افزایش قیمت را از این طریق توجیه کردند.

            این عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه دلیلی ندارد شورای رقابت به موضوع قیمت گذاری ورود کند وبا بیان اینکه افزایش قیمت پس از کاهش نرخ ارز توجیه ندارد ، افزود: خودروسازان درحال حاضر بخشی از فشارکاهش تولید و هزینه های سربار را بر قیمت تمام شده خودرو سرشکن می کنند./
            این اقای بذر پاش و محرابیان باید بیان در خصوص مدیریتشون بر خودرویی ها توی دوره احمدی نژاد توضیح بدن که چرا اونها رو به این روز انداختن و در رفتن. حالا دمشون و زبونشون دراز شده. مردک
            ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

            نظر

            • ایرج اکبری
              عضو فعال
              • Dec 2011
              • 10934

              #2451
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی عنوان کرد:
              چشم انداز مثبت صنعت خودرو/منتفع شدن دلال ها با قیمت گذاری شورای رقابت

              حصول نتیجه مثبت از مذاکرات هسته ای ژنو و گشایش روابط بین المللی کشور به طور قطع می تواند آثار مثبتی بر وضعیت تولید و سودآوری صنایع مختلف همچون خودرو در پی داشته باشد.

              حصول نتیجه مثبت از مذاکرات هسته ای ژنو و گشایش روابط بین المللی کشور به طور قطع می تواند آثار مثبتی بر وضعیت تولید و سودآوری صنایع مختلف همچون خودرو در پی داشته باشد.
              عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: این نشست در حالی بزرگترین رخداد سیاسی کشور به شمار می رود و تاکنون روند آن به خوبی پیش رفته که نمی توان با قطعیت در خصوص نتایج احتمالی آن صحبت کرد.

              محمدرضا نجفی منش به وضعیت فعلی خودروسازان اشاره کرد و گفت: میزان تولید برآوردی در این مجموعه ها طی سال جاری نسبت به سال گذشته با افزایش بیش از دو برابری همراه بوده و اکنون نیز پس از انتشار صورت های مالی عملکرد سه ماهه اول امسال شاهد تحقق برآورد افزایش تولید خودروسازان بوده ایم.این امر نشان دهنده پتانسیل های این شرکت ها برای بهبود وضعیت تولید و سودآوری است.

              وی با اشاره به آثار مثبت ناشی از لغو تحریم های اعمالی بر صنعت خودرو، در این خصوص ابراز داشت: رفع موانع موجود در روابط خارجی کشور به طور قطع بسترهای لازم را برای تعامل و همکاری شرکت های فعال این گروه با خودروسازان خارجی فراهم می کند که این امر پیامدهای مثبتی همچون تولید خودروهایی با مدل جدیدتر و ایجاد رونق در بازار فروش آن در پی خواهد داشت.

              علاوه بر این، مسائل موجود بر سرراه نقل و انتقالات بانکی نیز مرتفع می شود و موجب حذف هزینه های تحمیلی بر خودروسازان در این زمینه خواهد شد.

              این مقام مسئول به قیمت گذاری خودرو نیز اشاره کرد و گفت: از یک سو دولت و شورای رقابت نمی بایست در خصوص نحوه قیمت گذاری خودرو دخالت می کردند و از سوی دیگر در وضعیت کنونی بازار خودرو تعیین قیمت های جدید چندان منطقی به نظر نمی رسد.

              نجفی منش افزود: در صورتیکه قیمت های جدید خودرو در بازار فروش آن و براساس میزان عرضه و تقاضا برای این محصول تعیین شود، دیگر جایی برای دلال ها و واسطه ها در این بازار وجود نخواهد داشت و قیمت ها برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان به تعادل می رسد. برهمین اساس، انتظار می رفت تا دولت در تعیین قیمت های جدید دخالتی نداشته باشد و بدین ترتیب شاهد منتفع شدن دلال ها و متضرر شدن تولیدکنندگان در این صنعت نباشیم.

              عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی در ارتباط با میزان افزایش قیمت ها نیز تصریح کرد: با توجه به افزایش هزینه های تحمیلی بر صنعت در تمامی ابعاد، میزان افزایش قیمت در نظر گرفته شده برای خودروسازان چندان مناسب به نظر نمی رسد و به طور قطع برآیند این دو متغیر مهم تأثیرگذار بر وضعیت سودآوری مجموعه های خودروساز پاسخگوی هزینه های تحمیلی بر آنها نخواهد بود.
              كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

              نظر

              • لولی بربط زن
                عضو فعال
                • Nov 2013
                • 1862

                #2452
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                صفحه اصلی > اقتصادی
                سرویس: اقتصادی ، تاریخ: ۱۶/تیر/۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳ ، شناسه خبر: ۴۲۳۹۰۵
                رئیس شورای رقابت در گفت‌وگو با تسنیم: فرمول قیمت‌گذاری خودرو به هیچ عنوان بازنگری نمی‌شود

                خبرگزاری تسنیم:رئیس شورای رقابت با بیان اینکه این شورا در فرمول قیمت‌گذاری خود تورم بخشی و مالیات بر ارزش افزوده را دو بار لحاظ نکرده است، گفت: نظر نمایندگان مجلس برای شورای رقابت قابل احترام است اما فرمول قیمت گذاری به هیچ عنوان بازنگری نخواهد شد.

                نسخه قابل چاپ
                رضا شیوا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه دو عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای رقابت در تمام جلسات تعیین فرمول خودرو حضور داشته و نظرات خود را اعلام کرده‌اند، اظهار داشت: اعضای ناظر شورای رقابت حق رای ندارند اما با حضور در جلسات متعدد کارشناسی نظرات خود را اعلام و در نهایت با تصویب اکثریت اعضاء فرمول قیمت گذاری خودرو مورد تصویب قرار گرفته است.
                شیوا با بیان این مطلب که براساس فرمول جدید متوسط افزایش قیمت‌ها حدود 5.5 درصد است، افزود: فرمول شورای رقابت به هیچ عنوان ایراد نداشته و کار کارشناسی چندین ماهه‌ای را گذرانده است.
                رئیس شورای رقابت اضافه کرد : البته باید این موضوع را متذکر شوم که شورای رقابت نهادی فراقوه‌ای است و به صورت مستقل اقدام به تعیین فرمول نموده است بر همین اساس این فرمول به هیچ عنوان بازنگری نخواهد شد.
                وی با بیان اینکه فقط در شرایط خاص امکان بازنگری فرمول قیمت گذاری خودرو وجود دارد، گفت: نظر نمایندگان مجلس برای شورای رقابت قابل احترام است اما با وجود حضور دو عضو ناظر در جلسات شورای رقابت همفکری لازم برای تعیین قیمت خودرو انجام شده و به همین واسطه لزومی به بازنگری فرمول وجود ندارد.
                شیوا در واکنش به انتقادات برخی از افراد مبنی بر اینکه فرمول شورای رقابت با اشکالات زیادی همراه است، اظهار داشت: هزینه مالی و هزینه‌های جذب نشده خودرو سازان در فرمول مد نظر قرار نگرفته است. به همین واسطه بحث هایی مبنی بر ترمز ای بی اس نیز در هیچ کجا مطرح نشده است.
                وی با اشاره به اینکه شورای رقابت در فرمول قیمت‌گذاری خود به هیچ عنوان تورم بخشی و مالیات بر ارزش افزوده را دو بار لحاظ نکرده است افزود: منطقاً‌ اگر نرخ تورم در فرمول دو بار مد نظر قرار می گرفت به هیچ عنوان افزایش متوسط قیمت خودرو به 5.5 درصد ختم نمی شد.
                رئیس شورای رقابت با بیان این مطلب که شورای رقابت دستورالعمل را تدوین و مرکز ملی رقابت محاسبه قیمت‌ها را در انواع خودرو ها انجام داده است اظهار داشت: فرمول باید در نهایت به یک قیمت ختم شود به همین منظور مرکز ملی رقابت نیز با محاسبه قیمت‌ها را تعیین کرده است.
                شیوا در رابطه با هزینه‌های غیر منطقی تبدیل استاندارهای انواع خودروها از یورو 2 به یورو4 نیز گفت: حدود یک ماه کارشناسان شورای رقابت مشغول بررسی هزینه‌های مالی تغییر استاندارها در انواع خودرو ها بودند زیرا با وجود آنکه در گام نخست تغییر استاندارها عمل پیچیده‌ای نیست اما اجرای آن نیازمند تغییر موتور در انواع خودرو‌ها را داشت که این موضوع قیمت‌ها را افزایش می‌دهد.
                وی با بیان این مطلب که تغییر استاندارد یورو 2به یورو4 از سال پیش توسط خودرو سازان انجام و مصرف‌کنندگان ملزم به پرداخت آن بودند افزود: ما فقط در این رابطه شفاف سازی کردیم.
                انتهای پیام/
                ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

                نظر

                • مسعود اب
                  عضو فعال
                  • Jun 2013
                  • 1502

                  #2453
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو


                  ایران خودرو طی ۱۰۰ روز نخست سال جاری، تعداد ۱۳۲ هزار و ۶۳۱ دستگاه سواری و وانت تولید کرد که این عدد از میزان تولید این خودروساز در نیمه نخست سال گذشته بیشتر است.
                  تعداد تولید خودروهای سواری و وانت ایران خودرو در شش ماهه نخست سال گذشته 126 هزار و 698 دستگاه بوده است. بر همین اساس برنامه تولید امسال گروه صنعتی ایران خودرو 600 هزار دستگاه است که 30 هزار دستگاه آن به بازارهای خارجی صادر می شود.
                  بر پایه این گزارش تولید ایران خودرو در صد روز نخست سال جاری، شامل انواع محصولات خانواده پژو از جمله پژو پارس، 405 و 206، سمند، رانا، وانت باردو و تندر 90 بوده است. در این میان انواع تولیدات، خودروی پارس به تعداد 31 هزار و 451 دستگاه بیشترین سهم را در سبد تولید ایران خودرو به خود اختصاص داده است.
                  به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایکو پرس، پس از آن 405 با 23 هزار و 868 دستگاه، سمند با 23 هزار و 582 دستگاه، باردو با 21 هزار و 64 دستگاه، 206 با 19 هزار و 985 دستگاه، رانا با 8412 دستگاه، تندر با 4230 دستگاه و دنا با 39 دستگاه به ترتیب تیراژ تولید را به خود اختصاص داده اند. از مجموع 132 هزار و 631 دستگاه تولیدات صد روزه امسال، 50 هزار و 10 دستگاه آن تنها در خرداد ماه تولید شده است.
                  در حال حاضرمیانگین تولید روزانه ایران خودرو قریب به 2200 دستگاه است و در آینده نزدیک به 2500 دستگاه افزایش می یابد.
                  بمنظور موفقیت
                  تمایل شما برای رسیدن به موفقیت، باید بیشتر از ترس از شکست باشد . . .

                  نظر

                  • bahary
                    عضو فعال
                    • Dec 2011
                    • 2510

                    #2454
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    رئیس هیئت تحقیق و تفحص خودروسازان با اعلام این که نمایندگان کمیسیون صنایع قیمت‌های جدید خودرو را پیگیری و اقدامات لازم را در این رابطه انجام خواهند داد، گفت:وزیر صنعت باید برای افزایش قیمت خودرو به نمایندگان مجلس پاسخ دهد.
                    علی علیلو در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، با گلایه از اینکه قیمتهای جدید خودرو که براساس فرمول شورای رقابت اعلام شده، از نظر نمایندگان کمیسیون صنایع غیرمنطقی و باید اصلاح شود، اظهار داشت: در مقطعی سخنگوی دولت سخن از رویکرد دولت یازدهم در عدم افزایش قیمت‌ها می‌گوید حال چرا چنین تصمیمی آن هم با موافقت دستگاه‌های مربوطه از سوی شورای رقابت انجام شده است.وی با بیان این که رئیس جمهور نیز در دهم تیرماه که مصادف با روز صنعت و معدن بود دغدغه جدی خود را در مورد صنعت خودرو اعلام کرده بود ،گفت: خود رئیس جمهور در این مراسم بیان کرده بود تا کی باید افزایش قیمت خودرو را تحمل کرد و باید در این رابطه تدبیر مناسبی صورت گیرد. اما چرا علی رغم تمام این صحبت‌ها افزایش قیمت خودرو تثبیت و ابلاغ شده است.رئیس هیئت تحقیق و تفحص از خودروسازان با اعلام این که نمایندگان کمیسیون صنایع موضوع قیمت‌های خودرو را پیگیری و اقدامات لازم را در این رابطه انجام خواهند داد، افزود: وزیر صنعت باید به نمایندگان مجلس پاسخ دهد چرا رضایت مصرف کننده را درنظر نگرفته و براساس فرمولی غیرکارشناسی مجوز افزایش قیمت خودرو را داده است.*مواضع متناقض دولت یازدهم در افزایش قیمت خودرو /دولت و شخص وزیر صنعت باید به نمایندگان مجلس پاسخ دهندعلیلو با انتقاد از اینکه مواضع این روزهای دولت یازدهم در مورد قیمت کالاها و به ویژه قیمت خودرو متناقض است تصریح کرد: خودشان می‌گویند قیمت‌ها را افزایش نمی‌دهیم اما در مسیری دیگر با مصوباتی مجوز افزایش قیمت‌ها را صادر می‌کنند. دولت و شخص وزیر صنعت باید به نمایندگان مجلس پاسخ مناسبی را در این رابطه اعلام کند.وی با اشاره به اینکه طی دو روز آینده باید موضوع قیمت خودرو شفاف شود، گفت: نمایندگان کمیسیون صنایع در این رابطه پرسش‌های لازم را مطرح می‌کنند و او نیز باید دلایل محکمه پسند را به نمایندگان اعلام نماید.*دوعضو ناظر شورای رقابت به فرمول جدید قیمت گذاری خودرو رأی نداده بودندرئیس هیئت تحقیق و تفحص از خودروسازان با انتقاد از اینکه علی رغم تمام صحبت‌های شیوا بر کارشناسی بودن فرمول قیمت گذاری خودرو چرا باید تورم بخشی و مالیات برارزش افزوده دو بار در فرمول به قیمت گذاری خودرو لحاظ گردد اظهار داشت: تورم و مالیات بر ارزش افزوده را یک بار در قطعات و اجزای خودرو و یک بار در قیمت نهایی خودرو لحاظ کرده‌اند که این موضوع به هیچ عنوان کارشناسی و منطقی نیست.علیلو با اعتقاد براینکه باید فرمول قیمت گذاری خودرو بازنگری شود گفت: در جلسه روز گذشته کمیسیون صنایع انتقاداتی را به دو عضو ناظر شورای رقابت که از اعضای کمیسیون صنایع هستند اعلام کردیم و آنان گفتند ما برای تصویب فرمول جدید رأی نداده‌ایم که چرا به اعتقاد ما این فرمول کارشناسی نبود بلکه شیوا خود تصمیم به تصویب این موضوع با همکاری اعضا گرفته است.
                    این مواضع را جدی نگیرید فقط حرفی است که در هوا پراکنده می شود.همه چیز هماهنگ شده است حتی موضع بخش های مرتبط از قبل تعریف شده است.

                    نظر

                    • لولی بربط زن
                      عضو فعال
                      • Nov 2013
                      • 1862

                      #2455
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      در اصل توسط bahary پست شده است View Post
                      رئیس هیئت تحقیق و تفحص خودروسازان با اعلام این که نمایندگان کمیسیون صنایع قیمت‌های جدید خودرو را پیگیری و اقدامات لازم را در این رابطه انجام خواهند داد، گفت:وزیر صنعت باید برای افزایش قیمت خودرو به نمایندگان مجلس پاسخ دهد.
                      علی علیلو در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، با گلایه از اینکه قیمتهای جدید خودرو که براساس فرمول شورای رقابت اعلام شده، از نظر نمایندگان کمیسیون صنایع غیرمنطقی و باید اصلاح شود، اظهار داشت: در مقطعی سخنگوی دولت سخن از رویکرد دولت یازدهم در عدم افزایش قیمت‌ها می‌گوید حال چرا چنین تصمیمی آن هم با موافقت دستگاه‌های مربوطه از سوی شورای رقابت انجام شده است.وی با بیان این که رئیس جمهور نیز در دهم تیرماه که مصادف با روز صنعت و معدن بود دغدغه جدی خود را در مورد صنعت خودرو اعلام کرده بود ،گفت: خود رئیس جمهور در این مراسم بیان کرده بود تا کی باید افزایش قیمت خودرو را تحمل کرد و باید در این رابطه تدبیر مناسبی صورت گیرد. اما چرا علی رغم تمام این صحبت‌ها افزایش قیمت خودرو تثبیت و ابلاغ شده است.رئیس هیئت تحقیق و تفحص از خودروسازان با اعلام این که نمایندگان کمیسیون صنایع موضوع قیمت‌های خودرو را پیگیری و اقدامات لازم را در این رابطه انجام خواهند داد، افزود: وزیر صنعت باید به نمایندگان مجلس پاسخ دهد چرا رضایت مصرف کننده را درنظر نگرفته و براساس فرمولی غیرکارشناسی مجوز افزایش قیمت خودرو را داده است.*مواضع متناقض دولت یازدهم در افزایش قیمت خودرو /دولت و شخص وزیر صنعت باید به نمایندگان مجلس پاسخ دهندعلیلو با انتقاد از اینکه مواضع این روزهای دولت یازدهم در مورد قیمت کالاها و به ویژه قیمت خودرو متناقض است تصریح کرد: خودشان می‌گویند قیمت‌ها را افزایش نمی‌دهیم اما در مسیری دیگر با مصوباتی مجوز افزایش قیمت‌ها را صادر می‌کنند. دولت و شخص وزیر صنعت باید به نمایندگان مجلس پاسخ مناسبی را در این رابطه اعلام کند.وی با اشاره به اینکه طی دو روز آینده باید موضوع قیمت خودرو شفاف شود، گفت: نمایندگان کمیسیون صنایع در این رابطه پرسش‌های لازم را مطرح می‌کنند و او نیز باید دلایل محکمه پسند را به نمایندگان اعلام نماید.*دوعضو ناظر شورای رقابت به فرمول جدید قیمت گذاری خودرو رأی نداده بودندرئیس هیئت تحقیق و تفحص از خودروسازان با انتقاد از اینکه علی رغم تمام صحبت‌های شیوا بر کارشناسی بودن فرمول قیمت گذاری خودرو چرا باید تورم بخشی و مالیات برارزش افزوده دو بار در فرمول به قیمت گذاری خودرو لحاظ گردد اظهار داشت: تورم و مالیات بر ارزش افزوده را یک بار در قطعات و اجزای خودرو و یک بار در قیمت نهایی خودرو لحاظ کرده‌اند که این موضوع به هیچ عنوان کارشناسی و منطقی نیست.علیلو با اعتقاد براینکه باید فرمول قیمت گذاری خودرو بازنگری شود گفت: در جلسه روز گذشته کمیسیون صنایع انتقاداتی را به دو عضو ناظر شورای رقابت که از اعضای کمیسیون صنایع هستند اعلام کردیم و آنان گفتند ما برای تصویب فرمول جدید رأی نداده‌ایم که چرا به اعتقاد ما این فرمول کارشناسی نبود بلکه شیوا خود تصمیم به تصویب این موضوع با همکاری اعضا گرفته است.
                      این مواضع را جدی نگیرید فقط حرفی است که در هوا پراکنده می شود.همه چیز هماهنگ شده است حتی موضع بخش های مرتبط از قبل تعریف شده است.
                      طبق قانون، شورای رقابت تنها مرجع قیمت گذاریست. نماینده مجلس در یک نهاد قانونگرا که قوانین را می نویسند نمی تواند تخطی از قانون کند. ضمن اینکه افراد مخالف قیمت خودرو به تعداد انگشتان یک دست در مجلس نمیرسند. تنهای تنها هستند. قیمتها اجرایی و تمام شد رفت پی کارش.
                      ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

                      نظر

                      • rajabnejad
                        عضو فعال
                        • Jan 2012
                        • 4331

                        #2456
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        رییس شورای رقابت اعلام کرد
                        قیمت خودرو حداکثر 5.5 درصد افزایش یافته است




                        رییس شورای رقابت در خصوص قیمت تندر 90 توضیحاتی ارائه داد و تاکید کرد که بر خلاف ادعاهای مطرح شده،قیمت خودرو به طور میانگین 5.5 درصد افزایش یافته است.

                        رضا شیوا - رییس شورای رقابت - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در خصوص مطرح شدن افزایش 20 درصدی خودرو توسط برخی نمایندگان مجلس گفت:اعلام افزایش 20 درصدی قیمت خودرو کاملا بی پایه و اساس است و خودرو به طور میانگین 5.5 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

                        رییس شورای رقابت با بیان اینکه برخی اطلاعات غلط به مردم داده‌اند و قیمت خودرو به طور میانگین 5.5 درصد افزایش یافته است، تاکید کرد:اگر خودرو بالاتر از قیمت‌های اعلامی به فروش برسد افراد می‌توانند با مراجعه به مرکز ملی رقابت و یا از طریق سایت این شرکت شکایت خود را مطرح کنند تا مرکز ملی رقابت به موارد تخلف رسیدگی کند.

                        وی با بیان اینکه خودروسازان اعلام کرده‌اند که قیمت‌های اعلام شده از سوی شورای رقابت را رعایت می‌کنند، اظهار کرد:قیمت‌های جدید قراردادها، میزان تولید و وضعیت فروش را بهبود بخشیده و بازار حاشیه را از بین می‌برد.

                        شیوا درباره قیمت تندر 90 گفت:شورای رقابت در سال گذشته قیمت این خودرو را تعیین نکرده است به همین دلیل این خودرو در حال حاضر باید به قیمت سال قبل کارخانه در بازار به فروش برسد.

                        وی افزود:البته بعد از نشست خبری روز شنبه، مسئولان این شرکت به تکاپو افتاده و در حال ارائه اطلاعات هستند تا شورا بر اساس اطلاعات جدید قیمت گذاری را انجام دهد.بنابراین تا مشخص نشدن قیمت این خودرو،تندر 90 اجازه افزایش قیمت نداشته و باید با همان قیمت کارخانه در سال گذشته فروخته شود.
                        هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

                        نظر

                        • ایرج اکبری
                          عضو فعال
                          • Dec 2011
                          • 10934

                          #2457
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          رییس شورای رقابت؛

                          قیمت خودرو 5.5 درصد افزایش یافته است/اعمال نظر مجلس در تعیین قیمت نهایی

                          تهران - ایرنا - رییس شورای رقابت با تاکید بر اینکه قیمت خودروها براساس دستورالعمل قیمت خودرو تعیین شده، گفت: قیمت خودروها تنها 5.5 درصد افزایش یافته است.
                          قیمت خودرو 5.5 درصد افزایش یافته است/اعمال نظر مجلس در تعیین قیمت نهایی
                          رضا شیوا در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، در پاسخ به این پرسش که آیا شورای رقابت با توجه به اعتراضات برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برنامه ای برای تغییر قیمت نهایی خودرو دارد، افزود: قیمت خودرو در سال جاری برای تمام خودرو ها 5.5 درصد افزایش یافته است.

                          وی با اشاره به اینکه دو عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای رقابت در تمام جلسات تعیین فرمول خودرو حضور داشته و نظرات خود را اعلام کرده اند، تصریح کرد: با وجودی که اعضای ناظر شورای رقابت حق رای ندارند اما با حضور در جلسات متعدد کارشناسی نظرات خود را اعلام کرده و در نهایت با تصویب اکثریت اعضا فرمول قیمت گذاری خودرو مورد تصویب قرار گرفته است.


                          وی گفت: هرچند نظر نمایندگان مجلس برای شورای رقابت محترم است اما با وجود حضور دو عضو ناظر در جلسات شورای رقابت همفکری لازم برای تعیین قیمت خودرو انجام شده و به همین علت ضرورتی به بازنگری فرمول وجود ندارد.

                          وی با بیان آنکه قیمت سال گذشته خودروها هنوز بر روی سایت ایران خودرو قرار دارد، اظهار داشت: قیمت های مرکز ملی رقابت نیز در سایت این مرکز قرار گرفته و به راحتی می توان مقایسه ای بین قیمت ها انجام داد که نتیجه این مقایسه رشد 5.5 درصدی قیمت برای تمام خودروها است.

                          شیوا در پاسخ به این پرسش که نمایندگان مجلس می گویند شورای رقابت طبق کدام قانون قیمت گذاری کرده است، تصریح کرد: ملاک قیمت گذاری خودرو براساس فرمول معروف پرایس کپ بوده که مطابق آن متغیرهای تورم بخشی+ کیفیت+ بهره وری+ قیمت پایه در نظر گرفته می شود.

                          وی با تاکید بر اینکه شورای رقابت براساس قانون می تواند دستورالعمل تنظیم قیمت را تعیین کند، گفت: مرکز ملی رقابت براساس تعاریف شورای رقابت متغیرها را تعیین می کند و سپس متغیرها را وارد فرمول کرد و قیمت نهایی خودرو مشخص شد.

                          شیوا ادامه داد: شورای رقابت براساس ماده 58 فصل 9 اصل 44 وظیفه تسهیل رقابت و منع انحصار را برعهده دارد و بر همین اساس دستورالعمل تنظیم قیمت و خدمات انحصاری را تهیه و در اختیار مرکز ملی رقابت قرار می دهد.

                          رییس شورای رقابت با بیان اینکه این شورا آمادگی دارد توضیحات لازم در خصوص قیمت نهایی خودرو را به هر مرجعی ارایه کند، گفت: شورای رقابت تشکیلاتی فراقوه ای و مستقل است.
                          كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                          نظر

                          • شبندر
                            عضو فعال
                            • Sep 2012
                            • 3598

                            #2458
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            افزايش قيمت 5درصدي ميتونه زيان را پوشش بده امروز به خوبي تونستم مقداري از سهم ها را به صف خريد بفروشم هر روز يك درصد
                            دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

                            نظر

                            • parham82
                              ستاره دار(7)
                              • Jun 2011
                              • 509

                              #2459
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              در اصل توسط شبندر پست شده است View Post
                              افزايش قيمت 5درصدي ميتونه زيان را پوشش بده امروز به خوبي تونستم مقداري از سهم ها را به صف خريد بفروشم هر روز يك درصد
                              [/B][/COLOR][/QUOTE]

                              چرا فک میکنی
                              برا دیگران مهمه تو چیکار کردی ؟ /:.yead.:/
                              ای خودشیفته /:.yead.:/
                              کم خودتو مضحکه عام و خاص کن
                              --------------------------
                              به قول اون مجریه :
                              مهم نیست که قشنگ نیستی
                              قشنگ اینه که اصلاً مهم نیستی /.:biggrinsmiley.:/
                              طاس اگر نيك نشيند همه كس نراد است
                              @signal1357
                              سیگنالهای خرید روزانه تلگرامی در پرهام سیگنال

                              نظر

                              • ایرج اکبری
                                عضو فعال
                                • Dec 2011
                                • 10934

                                #2460
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                عجب شیر تو شیری شده


                                بابایی به مهر اعلام کرد:
                                خواستار افزایش 20 درصدی قیمت خودرو بودیم/ بازار خودرو تا 2 ماه آینده به تعادل می‌رسد
                                معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو با بیان اینکه تقاضای خودروسازان برای افزایش قیمت 20 درصد بود که در نهایت با افزایش به طور میانگین 5 درصدی موافقت شد، گفت: تا دو ماه آینده بازار خودرو به تعادل و ثبات خواهد رسید.


                                عضو کمیسیون صنایع و معادن:

                                مجلس تن به افزایش قیمت خودروها نمی دهد
                                تهران - ایرنا - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس تحت هیچ عنوان به موضوع افزایش قیمت خودروها تن نخواهد داد و بدنبال آن هستیم که از حقوق مردم در این موضوع دفاع کنیم.
                                كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X