اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • m.hossein
    Banned
    • Nov 2013
    • 3031

    #2956
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    پنج شنبه, 08 آبان 1393 توافق خودروسازان با رنو


    شرح مطلب :

    در روزهایی که خودروسازان ایرانی و رنو با انتقاد از عملکرد یکدیگر به‌دنبال امتیازگیری هستند، تولید برخي محصولات این شرکت فرانسوی در ایران قطعی شده تا مشخص شود طرفین در پس پرده و به دور از هیاهو، برنامه‌های مشترک شان را پیش می‌برند.
    آن‌طور که خبر می‌رسد، رنویی‌ها در جلسه سه‌شنبه گذشته‌شان با شرکای ایرانی، بر سر تولید برخي محصولات جدید خود در ایران خودرو و پارس‌خودرو، به توافق نهایی رسیده و حتی برنامه زمانبندی لازم برای این کار را نیز ارائه کرده‌اند.
    یکی از این دو محصول، يك خودرو سواري است كه قرار است اوایل سال آینده روانه بازار شود. تولید اين محصول فعلا به‌صورت آزمایشی انجام می‌شود و طبق برنامه‌ریزی رنو، از اوایل سال آینده تجاری‌سازی و به بازار عرضه خواهد شد.
    همچنین وانت تندر نیز دیگر محصول رنو است که ایران‌خودرویی‌ها میزبانی آن را پذیرفته‌اند و ظاهرا حتی مجوز عرضه اش نیز صادر شده است. بر این اساس، ایران خودرویی‌ها منتظرند تا تیراژ وانت تندر به حد قابل قبولی برسد و آنگاه نسبت به فروش آن اقدام کنند. این در حالی است که کارشناسان معتقدند سرنوشت محصولات جدید رنو به‌نوعی به مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب گره خورده است.
    به گفته آنها، در حال حاضر رنو با مشکل نقل و انتقال پول مواجه است و به همین دلیل نمی‌تواند به قدر لازم و کافی، قطعه در اختیار خودروسازان ایرانی قرار دهد؛ بنابراین اگر مذاکرات هسته‌ای به نتیجه برسد و تحریم‌ها (به‌خصوص تحریم بانک مرکزی) لغو شوند، آنگاه می‌توان به تولید با تیراژ بالای اين محصولات امیدوار بود.

    نظر

    • مخبرالدوله
      عضو فعال
      • May 2012
      • 5228

      #2957
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      عسگری در مناظره از خودروییها خیلی خوب گفت...

      مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

      نظر

      • milad97
        عضو فعال
        • Aug 2012
        • 2520

        #2958
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        ۹ آبان ۱۳۹۳ (۱۰:۱۱ق.ظ)
        خودروسازان بزرگترين بدهکاران بانکي هستند/ خريداري سهام بانک به جاي بهبود کيفيت و کاهش قيمت خودرو

        خودروسازها با بدهي بالغ بر 3 هزار ميليارد تومان يکي از بزرگترين بدهکاران در سيستم بانکي هستند که توليد را از اين منظر با چالش جدي رو به رو کرده اند.
        موسي الرضا ثروتي عضو کميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس درباره ارزيابي خود از وضعيت خودروسازان در کشور به خبرنگار خبرگزاري موج اظهارکرد: کميسيون صنايع مجلس، پس از بررسي هايي که از اين صنعت داشت، تخلفات گوناگوني را متوجه خودروسازان ساخت که اين تخلفات باعث افزايش قيمت خودرو و تحميل هزينه هاي آن بر دوش مردم شده بود.
        وي ادامه داد: از جمله هزينه هاي تحميلي بايد به پاداش هاي فراوان و هزينه هاي بي مورد خودروسازان اشاره داشت که تنها از جيب مشتريان به واسطه افزايش قيمت ها تأمين مي شود.
        نماينده مردم در خانه ملت، با اشاره به رقابت پذيري محصولات توليدي تصريح کرد: معمولا بايد طبق شاخصه هاي رقابت پذيري، کاهش قيمت خودرو در راستاي جذب مشتري باشد و مجلس نيز به خاطر تحقق اين موضوع تعرفه واردات خودرو را از 90 به 70 درصد رساند تا اين رقابت بين خودروسازان ايجاد شود.
        وي افزود: اما پس از ديدار خودروسازان با مقام معظم رهبري و گلايه هايي که از رشد بيکاري و تعطيلي کارخانه هاي خودروسازي کرده بودند، بحث هاي مجددي در کميسيون صنايع بار ديگر پيرو همين موضوع آغاز شد و تعرفه به 90 درصد رسيد.
        عضو فراکسيون اصولگرايان رهروان ولايت مجلس به موضوع تسهيلات دريافتي خودروسازها از بانک ها نيز اشاره داشت و خاطرنشان کرد: خودروسازان بزرگترين بدهکار به شبکه هاي بانکي کشور هستند و با تسهيلاتي که تاکنون گرفته اند به جاي آنکه آن پول را در توليد سرمايه گذاري کنند، سهام يک بانک را خريداري کردند؛ خودروسازها بالغ بر 3 هزار ميليارد تومان بدهي بانکي دارند که واقعا توليد از اين منظر با چالش جدي رو به رو است.
        وي ادامه داد: اين تسهيلات با سودهاي کم بهره پرداخت شده است تا صنعت خودروسازي از گرداب رکود خارج شود، اما؛ متأسفانه اين منابع در جايي به غير از توليد سرمايه گذاري شده است.
        عضو کميسيون برنامه، بودجه در خصوص گراني خودرو نيز گفت: يک بخشي از گراني هاي خودرو در تمامي دنيا طبيعي است، اما پس از بررسي گراني خودرو در کشورمان در مي يابيم که اين افزايش ها ناشي از هزينه هاي بالاسري تحميلي بر مشتري واقعي بوده است.
        وي در پايان خاطرنشان کرد: مديران خودروساز رويه مناسب و مشتري مداري را در توليد و قيمت گذاري خودروها انتخاب نکرده اند و بايد با اصلاح وضعيت فعلي، مشتري مداري را در دستور کار خود قرار دهند.
        لا اله الا انت سبحانک انى کنت من الظالمین

        نظر

        • ایرج اکبری
          عضو فعال
          • Dec 2011
          • 10934

          #2959
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          حضور 55 خودروساز و قطعه‌ساز بین‌المللی در ایران

          یکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۴


          دبیر دومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران از افزایش تعداد شرکت‌های خارجی شرکت‌کننده در این همایش به 55 خودروساز و قطعه‌ساز خبر داد.

          ساسان قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: تاکنون تعداد میهمانان خارجی شرکت‌کننده در این همایش به 190 نفر افزایش یافته است.

          وی با بیان این‌که این افراد از مقامات رده بالای 55 شرکت خودروساز و قطعه‌ساز معتبر بین‌المللی هستند، خاطرنشان کرد: تمام شرکت‌های خودروساز اروپایی و آسیایی در ایران حضور خواهند یافت.

          دبیر دومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران ادامه داد: یکی از مهمترین بخش‌های دومین همایش بین المللی صنعت خودرو، مربوط به مذاکرات دوجانبه و چند جانبه شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز داخلی با میهمانان خارجی است.

          وی افزود: در حاشیه این همایش شرکت‌های ایرانی و خارجی راه‌های گسترش همکاری و به ویژه انتقال فن‌آوری را بررسی خواهند کرد که نتیجه این مذاکرات نیز در ماه‌های آینده با افزایش مراودات بین‌المللی شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز ایرانی، دیده خواهد شد.

          قربانی با بیان این‌که شرکت‌های آمریکایی همچنان در حال بررسی احتمال حضور خود در ایران هستند، تصریح کرد: در صورتی که در تاریخ اعلامی مذاکرات ایران و 1+5 به نتیجه برسد مطمئنا شاهد برگزاری بزرگترین همایش خودروسازی جهان در تاریخ 10 آذر در ایران خواهیم بود.
          كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

          نظر

          • مخبرالدوله
            عضو فعال
            • May 2012
            • 5228

            #2960
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            رییس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی رانندگان حمل کالا؛

            ممنوعیت بارگیری کامیونهای بالای 40 سال با ما هماهنگ نشده است


            مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

            نظر

            • "heydar"
              عضو فعال
              • Sep 2012
              • 7493

              #2961
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              سود 17.5 میلیارد یورویی تویوتا با افزایش ارزش دلار در برابر ین

              با افزایش ارزش دلار در برابر ین سود شرکت ژاپنی تویوتا طی یک سال به رقم ۱۷ میلیارد و ۴۷۰ میلیون یورو می‌رسد که ۹.۱ رشد خواهد داشت.
              خبرگزاری فارس: سود 17.5 میلیارد یورویی تویوتا با افزایش ارزش دلار در برابر ین

              به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از یورونیوز،شرکت خودروسازی تویوتا در پیش بینی های سود خود تغییر ایجاد کرده است. بدین ترتیب، سود عملیاتی این شرکت ژاپنی در معیار زمانی یک ساله به رقم ۱۷ میلیارد و ۴۷۰ میلیون یورو خواهد رسید که ۹.۱ رشد خواهد داشت.



              بزرگترین شرکت اتومبیل سازی دنیا پیش بینی سود خالص خود را نیز از یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ین به دو هزار میلیارد ین افزایش داده است.



              روند نزولی ارزش ین در برابر دلار آمریکا که با اعمال تدابیر حمایتی بانک مرکزی ژاپن نیز تشدید شده از عوامل اصلی خوشبینی شرکت تویوتا نسبت به افزایش سود سالانه خود است.
              - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php....mHIwnpzv.dpuf

              نظر

              • ایرج اکبری
                عضو فعال
                • Dec 2011
                • 10934

                #2962
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                چراغ سبز آمریکایی‌ها برای حضور در ایران

                جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۰
                برخی از شرکت‌های خودروساز آمریکایی علاقه خود برای حضور در دومین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران را ابراز کردند.


                به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دومین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران دهم آذرماه در تهران برگزار می شود.

                تاکنون حضور شرکت‌های بزرگ خودروساز اروپایی و آسیایی از جمله فیات، بنز، فولکس واگن، ولوو، پژو، رنو، هیوندای و کیا در این همایش قطعی شده است به گونه‌ای که بسیاری از این شرکت‌ها در سطوح عالی و برخی نیز در سطح مدیر عامل و رییس هیات مدیره در ایران حضور خواهند یافت.

                در این شرایط براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، برخی از شرکت‌های خودروساز آمریکایی نیز تمایل خود را برای حضور در این همایش ابراز کرده‌اند.

                یکی از مسوولان برگزارکننده این همایش در گفت‌وگو با ایسنا می‌گوید: یکی از شرکت‌های خودروساز آمریکایی تلویحا اعلام کرده که در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات بین‌المللی در ابتدای آذرماه، در ایران حضور خواهد یافت.

                وی با بیان این‌که این شرکت آمریکایی در حوزه تولید خودروهای برقی نیز فعال است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که تمام شرکت‌های بزرگ خودروساز اروپایی بدون استثنا در ایران حاضر خواهند شد آمریکایی‌ها نیز تمایل ندارند در این عرصه عقب بمانند.

                وی ادامه می‌دهد: با این حال شرکت‌های آمریکایی با محدودیت‌های وضع شده از سوی دولت خود مواجه هستند و علیرغم میل باطنی نمی‌توانند آزادانه در این زمینه تصمیم بگیرند.

                یکی از مسوولان برگزارکننده همایش بین المللی صنعت خودرو با بیان این‌که در این شرایط در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات ایران و 1+5 احتمالا در دهم آذرماه شاهد حضور شرکت‌های خودروساز آمریکایی در ایران نیز خواهیم بود، تصریح می‌کند: بازار خودروی ایران بازار بسیار بزرگی است به همین دلیل در همین شرایط فعلی که هنوز مذاکرات بین‌المللی به نتیجه نرسیده است نیز تمام خودروسازان بزرگ اروپایی و آسیایی حضور خود در ایران را اعلام کرده‌اند.
                كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                نظر

                • naruto
                  عضو فعال
                  • May 2011
                  • 1879

                  #2963
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  وزیر صنعت در ادامه سخنان خود با اشاره به سرمایه‌گذاری خارجی در همکاری با شرکتهای خودروساز داخلی افزود: سرمایه‌گذارهای خارجی می‌توانند با بیش از ٥١ درصد مدیریت واحدهای خودروسازی را هم بر عهده بگیرند که از این طریق هم دانش فنی لازم به کشور منتقل می‌شود، ضمن این‌که از نیرو و کارشناسی داخلی استفاده و در نتیجه تجربه ارزشمندی در داخل کشور برای تولیدخودروهای با کیفیت ایجاد می شود.

                  نظر

                  • ایرج اکبری
                    عضو فعال
                    • Dec 2011
                    • 10934

                    #2964
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو


                    گزارش فارس از عملکرد مهرماه خودروسازان
                    تولید خودرو کاهش یافت

                    تولید انواع خودرو در کشور طی مهرماه امسال به ۱۰۳ هزار و ۲۳۸ دستگاه رسید که در مقایسه با ماه قبل از آن، ۱۱ هزار و ۷۳۵ دستگاه افت را نشان می‌دهد.
                    خبرگزاری فارس: تولید خودرو کاهش یافت

                    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، تولید خودروهای سواری در کشور طی مهر ماه امسال به 87 هزار و 666 دستگاه رسید که نسبت به شهریور امسال با افت 9 هزار و 589 دستگاهی همراه بوده است.

                    همچنین در مهر ماه 93، تولید وانت در کشور به حدود 14 هزار دستگاه رسید که در مقایسه با ماه قبل از آن، 2 هزار و 263 دستگاه کاهش داشته است.

                    در نخستین ماه پاییز نیز در کشور هزار و 570 دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده تولید شد که 115 دستگاه کمتر از شهریور 93 بوده است.

                    بر اساس این گزارش، تولید انواع خودرو توسط ایران خودرو در مهرماه 55 هزار و 908 دستگاه بود که در مقایسه با تولید شهریور امسال، افت 6 هزار و 830 دستگاهی را نشان می دهد.

                    تولید سواری این شرکت نیز در مهرماه با افت 5 هزار و 644 دستگاهی نسبت به شهریور ماه، به 47 هزار و 344 دستگاه رسید.

                    تولید انواع خودرو در مهر ماه توسط گروه خودروسازی سایپا نیز 36 هزار و 582 دستگاه بود که در مقایسه با شهریور ماه، 5 هزار و 671 دستگاه کاهش داشته است.

                    تولید سواری توسط سایپا نیز در شهریور ماه با افت 5 هزار دستگاهی، به 31 هزار و 194 دستگاه رسید.

                    به گزارش فارس، تولید انواع خودرو در کشور طی هفت ماهه امسال 625 هزار و 540 دستگاه بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل 71.4 درصد رشد نشان می‌دهد. همچنین تولید انواع سواری طی هفت ماهه امسال 530 هزار و 313 دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 70.8 درصد رشد را نشان می‌دهد.

                    تولید انواع خودرو در مهر ماه امسال در حالی نسبت به شهریورماه کاهش یافته که رشد آمار تولید خودرو در ماه‌های ابتدایی سال نسبت به مدت مشابه سال قبل، یکی از دلایل اصلی رشد بخش صنعت و نرخ رشد اقتصادی کشور بیان شده است.

                    - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php....FNWX5YfA.dpuf
                    كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                    نظر

                    • ایرج اکبری
                      عضو فعال
                      • Dec 2011
                      • 10934

                      #2965
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      طی 7 ماهه امسال صورت گرفت
                      افزایش بیش از 70 درصدی تولید خودرو


                      یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴
                      20140417171106_thumbnail.jpg
                      در هفت ماهه امسال 625 هزار و 320 دستگاه انواع خودرو تولید شد که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد 71.4 درصدی را نشان می‌دهد.

                      به گزارش ایسنا، در هفت ماهه امسال تولید خودروهای سواری با رشدی معادل 70.8درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به تعداد 530 هزار و 313 دستگاه رسیده است.

                      تولید انواع خودروهای سواری در این مدت به این شرح است: پراید نسیم و صبا 165 هزار و 873 دستگاه، پژو پارس 79 هزار و 587 دستگاه، پژو 405 به تعداد 61 هزار و 854 دستگاه، سمند 56 هزار و57 دستگاه، پژو 206 به تعداد 55 هزار و 685 دستگاه، تیبا به تعداد 47 هزار و 684 دستگاه، MVM به تعداد 24 هزار و 465 دستگاه، تندر 90 نیز به تعداد 14 هزار و 870 دستگاه.

                      طبق اعلام شاتا، دراین مدت تولید سایر خورودهای سواری پراید نسیم و صبای دوگانه سوز به تعداد 29 هزار و 12 دستگاه، رانا به تعداد 17 هزار و 887 دستگاه، محصولات رنو به تعداد 11 هزار و 226 دستگاه تولید شده است.

                      طی هفت ماهه امسال خودروی پارس تندر به تعداد 3179 دستگاه، سوزوکی 183 دستگاه، سراتو 57 دستگاه، پراید سایپا 142 به تعداد 20 دستگاه و دنا به تعداد 882 دستگاه تولید شده است.

                      همچنین 84 هزار و 871 دستگاه وانت، 9691 دستگاه کامیون، 359 دستگاه اتوبوس و 86 دستگاه مینی‌بوس تولید شد.

                      انتهای پیام
                      كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                      نظر

                      • وحید 20
                        ستاره‌دار(98)
                        • Mar 2011
                        • 29911

                        #2966
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        معاون اجرایی رییس جمهوری:
                        کیفیت خودروهای تولید داخل به هیچ عنوان قابل دفاع نیست

                        در حال حاضر کیفیت خودرو به هیچ عنوان قابل دفاع نیست ضمن آنکه مردم نیز از این موضوع همیشه گله مند هستند.

                        معاون اجرایی رییس جمهوری با بیان آنکه مدیریت سیاسی ایران نمی تواند دفاع همه جانبه ای از تولید خودرو داشته باشد، گفت: در حال حاضر کیفیت خودرو به هیچ عنوان قابل دفاع نیست ضمن آنکه مردم نیز از این موضوع همیشه گله مند هستند.

                        به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد شریعتمداری روز یکشنبه در مراسم روز ملی کیفیت با بیان اینکه کیفیت خودروهای تولید داخل مطلوب نیست، تصریح کرد: امروزه مدیریت سیاسی جمهوری اسلامی ایران پس از 35 سال نمی تواند دفاع همه جانبه ای از تولید خودرو داشته باشد.

                        وی افزود: این امر عوامل متعددی از جمله تغییر مدیریتی و یا سیاست های اشتباه دارد که در این رابطه باید تدبیر مناسبی اتخاذ شود چرا که جهان امروز منتظر تعلل های ما نخواهد بود و با سرعت زیادی در حال حرکت است.

                        معاون اجرایی رئیس جمهور درخصوص مدیریت بهره وری آب نیز گفت: در این موضوع نیز نمی توان دفاع مناسبی از مدیریت بهره وری آب داشت زیرا در این خصوص تاکنون اقدام موثری صورت نگرفته است.

                        وی با بیان اینکه کیفیت بهره وری از آب مطلوب نیست، افزود: این مدیریت به گونه ای بوده که اکنون نمی توان پاسخگوی مردم بود بنابراین باید قدم ها سریعتر برداشته شود.

                        وی افزود: امروزه کیفیت و استاندارد نه تنها در سودآوری بنگاه های اقتصادی تاثیرگذار است بلکه در نابودی فقر نیز نقش بسزایی دارد.

                        وی با اشاره به صنعت چشم انداز بیست ساله، تصریح کرد: این صنعت با وجود آنکه اهداف بلندپروازانه ای نداشته اما به کندی پیش رفته که یکی از علل این کندی ناکارآمدی در عدم رعایت استاندارد در تمام سطوح است.

                        وی با تاکید بر اینکه در دنیای امروز قدرت سیاسی در سایه قدرت اقتصادی بیش از گذشته مقدر است، گفت:باید استاندارد و کیفیت را تا می توانیم رعایت کنیم تا قدم ها را در این خصوص سریع تر برداریم.

                        معاون اجرایی رییس جمهور با اشاره به جایگاه های مختلف کیفیت در دنیا، اظهار داشت: در ایران در این خصوص با مدل اروپایی شروع کردیم و این مدل را به عنوان مقدمه مورد توجه قرار دادیم.

                        شریعمتداری افزود: آنچه در این زمینه در ایران مورد نقاط ضعف به شمار می آید، مکانیزم اطلاعات و پیش سنجی اطلاعات است که اگر به این موضوع توجه نشود، تنها اسم کیفیت باقی می ماند و از داخل چیزی از آن باقی نمی ماند.

                        معاون اجرایی رییس جمهور سپس ادامه داد: سازمان ملی استاندارد باید از فعالیت های اجرایی فاصله بگیرد تا بتواند در مسیر ارزیابی و کنترل کیفیت گام بردارد.
                        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                        نظر

                        • وحید 20
                          ستاره‌دار(98)
                          • Mar 2011
                          • 29911

                          #2967
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          انتقادات شدید سازمان حمایت از خودروسازان داخلی



                          مدیر کل دفتر صنایع فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان انتقادات شدید و متعددی را به عملکرد خودروسازان‌ داخلی وارد کرد.

                          به گزارش خبرنگار ایسنا، شهرام میرآخورلو در دومین نشست تخصصی صنعت خودرو اظهار کرد: خودروسازان در بخش‌های مختلف، منافع مصرف‌کنندگان را نادیده می‌گیرند.

                          وی با بیان این‌که خودروسازان محصولاتشان را به صورت اینترنتی عرضه می‌کنند، خاطرنشان کرد: پس از خرید اینترنتی، مشتری برای امضای قرارداد می‌رود اما با قید مواردی مانند قطعی نبودن زمان تحویل و غیره در قرارداد مواجه می‌شود.

                          مدیر کل دفتر صنایع فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: برخی مشتریان با خواندن متن قرارداد از خرید منصرف می‌شوند و انصراف می‌دهند اما خودروسازان می‌گویند پولت را دو ماه دیگر پس می‌دهیم. این چه جور معامله کردن است و چرا در زمان فروش اینترنتی متن قرارداد را نیز منتشر نمی‌کنند تا مشتری از آن آگاه شود؟


                          خودروسازان باید از فروش خودرو به صورت امانی و با قیمت آزاد در نمایندگی‌های خود جلوگیری کنند

                          وی افزود: موضوع قابل توجه این است که هم اکنون نمایندگی‌های فروش خودروسازان، بنگاه‌دار شده‌اند. یعنی وقتی مصرف‌کنندگان برای خرید خودرو مراجعه می‌کنند می گویند "خودرو به قیمت رسمی و کارخانه‌ای نداریم اما خودرو به صورت امانی و با فروش قیمت آزاد موجود است". این اقدام درست نیست و خودروسازان باید از فروش خودرو به صورت امانی و با قیمت آزاد در نمایندگی‌های خود جلوگیری کنند.


                          میرآخورلو با بیان این‌که خودروسازان تعهدات عقب افتاده دارند اما مجددا برای همان خودروها فروش فوری می‌گذارند، تصریح کرد:‌ این موضوع در مصرف‌کنندگان ایجاد نارضایتی می‌کند که اگر خودروسازان، خودرو دارند چرا خودروی آن ها را تحویل نمی دهند؟


                          چرا بدون پشتوانه خودرو پیش‌فروش می‌شود؟

                          وی ادامه داد:‌ پیش‌فروش بدون پشتوانه از جمله دیگر اقدامات نادرست خودروسازان است؛ به گونه‌ای که خودروساز 18 هزار خودرو پیش فروش می‌کند اما می‌داند که توان تامین بیش از 4000 خودرو را در موعد مقرر ندارد. با این حال می فروشد تا نقدینگی‌اش را تامین کند.

                          مدیر کل دفتر صنایع فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: خودروسازان در تحویل خودروهای فروخته شده، تاخیر دارند و در مواردی نیز سود مشارکت را پرداخت نمی‌کنند.

                          وی با بیان این‌که تحمیل آپشن‌های اجباری به خریداران از دیگر اقدامات نادرست خودروسازان ‌است خاطرنشان کرد:‌ مشتری خودروی بدون آپشن می خواهد اما خودروسازان می‌گویند تنها نمونه با آپشن خودرو موجود است و باید آن را با آپشن خریداری کنید.


                          به جای مگان، 2 پراید و یک خودروی دیگر ببر!

                          میرآخورلو ادامه داد: نکته جالب در صنعت خودروی ایران آن است که مشتری، خودرویی را ثبت نام می‌کند اما موقع تحویل می گویند خودروی دیگری را ببر. مشتری مگان ثبت نام کرده اما می‌گویند "به جای آن دو پراید و یک خودروی دیگر ببر". انگار که خودرو کیلویی فروخته می‌شود.

                          وی افزود: همچنین خودرو مشتری را با رنگ دلخواه خود به عنوان مثال رنگ مشکی می خرد اما در زمان تحویل می‌گویند "این رنگ موجود نیست و باید مثلا خودرو را با رنگ سفید تحویل بگیری". در حالی که در هیچ کجای دنیا رنگ خودرو را به مشتری تحمیل نمی کنند.



                          نبود قطعات یدکی از دیگر مشکلات صنعت خودروی ایران است

                          مدیر کل دفتر صنایع فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان این‌که نبود قطعات یدکی از دیگر مشکلات صنعت خودروی ایران است، تصریح کرد: خودرو خراب می‌شود اما قطعات یدکی آن موجود نیست و مشتری باید از این نمایندگی با آن نمایندگی دنبال قطعات یدکی بگردد.

                          میرآخورلو ادامه داد: نمونه‌ای داشتیم که خودرو 70 روز بود چراغ چک آن روشن بود اما نمایندگی‌های مختلف خودروسازان می‌گفتند عیب آن را تشخیص نمی دهیم و درنهایت نیز خسارت خواب خودرو در نمایندگی را نیز به مشتری پرداخت نکردند.

                          وی افزود: در مواردی نیز خودرو با کسری قطعه به مشتری تحویل می دهند به عنوان مثال خودرو ضبط صوت ندارد و به مشتری می گویند برو چند ماه دیگر از فلان نمایندگی 100 هزار تومان بابت نبود ضبط صوت بگیر اما چرا همین 100 هزار تومان را نیز همان زمان تحویل خودرو به مشتری پرداخت نمی کنند.

                          از مشتری و جد و آباد مشتری رضایت‌نامه کتبی می‌گیرند

                          مدیر کل دفتر صنایع فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان این‌که خودروساز مگان را می فروشد اما در موعد مقرر نمی‌تواند خودرو را تحویل بدهد، خاطرنشان کرد: دراین زمینه خودروساز به جای مگان، چهار پراید تحویل می‌دهد و از مشتری و جد و آباد مشتری رضایت‌نامه کتبی می گیرد که از کسی شکایت ندارد و از این موضوع راضی است اما همین عملکرد باعث نارضاتی مصرف‌کنندگان می‌شود.

                          خودروسازان برای جذب مشتری دان پاشی می‌کنند

                          میرآخورلو تصریح کرد: خودروسازان برای جذب مشتری دان پاشی می‌کنند زمان رونمایی یک خودروی جدید می گویند قیمت آن 14 میلیون تومان است بنابراین مردم نیز پیش خود می گویند قیمت آن مناسب است و ثبت نام می‌کنند اما در زمان عرضه خودروساز اعلام می‌کند که تولید خودرو با آن قیمت برایش نمی صرفد و قیمت خودرو را به 21 یا 24 میلیون تومان افزایش می‌دهد که در واقع این نوع اعلام قیمت تنها برای جذب مشتریان و گرفتن پول بوده است.
                          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                          نظر

                          • m.hossein
                            Banned
                            • Nov 2013
                            • 3031

                            #2968
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            کد خبر: ۱۳۸۱۴۵
                            تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۴

                            صفحه نخست » سرویس بورس


                            طبق پیگیری های خبرنگار بورس نیوز مشخص شد:

                            شرکت سایپا دیزل در راستای عرضه خودروهای سنگین، قرارداد جدیدی را با کارخانه ولوو منعقد کرده است. با توجه به پیشرفت مراودات سیاسی و اقتصادی ایران با سایر کشورهای جهان، ولوو قرارداد جدیدی را با سایپا دیزل منعقد کرده است.
                            شرکت سایپا دیزل در راستای عرضه خودروهای سنگین، قرارداد جدیدی را با کارخانه ولوو منعقد کرده است.
                            به گزارش خبرنگار بورس نیوز، شرکت سایپا دیزل به عنوان نمایندگی انحصاری ولوو در ایران و خاورمیانه می باشد که از دهه 70 به عنوان عرضه کننده محصولات کارخانه ولوو فعالیت می کند.

                            این گزارش می افزاید، با توجه به پیشرفت مراودات سیاسی و اقتصادی ایران با سایر کشورهای جهان، ولوو قرارداد جدیدی را با سایپا دیزل منعقد کرده است که براساس آن محصولات کارخانه مذکور به صورت مونتاژ در ایران به فروش خواهد رسید.

                            براساس این گزارش، ثبت نام محصولات کارخانه ولوو از امروز با پیش پرداخت 250 میلیون تا 450 میلیون تومان بوده و تحویل آن در اسفند ماه سال جاری آغاز می شود.

                            شایان ذکر است، "خکاوه" در 6 ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته درآمد 5 برابری حاصل از فروش محصولات خود را داشته است که با توجه به انعقاد قرارداد با کارخانه ولوو احتمال می رود سودآوری شرکت از این محل دستخوش تغییر شود.

                            نظر

                            • m.hossein
                              Banned
                              • Nov 2013
                              • 3031

                              #2969
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              كد مطلب: 66184
                              تاريخ انتشار: دوشنبه، 19 آبان 1393 ساعت 10:15


                              تنها قرمه‌سبزی و آبگوشت توانایی رقابت دارند!

                              دفاع همه‌جانبه ترکان از صنعت خودرو


                              مشاور رئیس جمهور با تاکید بر اینکه صنعت خودرو را نباید با برخی عصبانیت‌ها دچار مشکل کنیم، گفت: چنانچه تعرفه واردات برداشته شود، تنها قرمه سبزی و آبگوشت ایرانی توانایی رقابت خواهند داشت.

                              اکبر ترکان در سمینار نقد تنوع و کیفیت خودرو با اشاره به سیر تاریخی نوسازی اقتصاد ایران، گفت: فرمان مشروطیت گام بزرگی برای نوسازی اقتصاد ایران بود، ضمن اینکه رضاخان نیز دوره ای را به نوسازی اقتصاد ایران پرداخت اما به نتیجه نرسید.

                              مشاور ارشد رئیس جمهور افزود: به تناسب در دهه های مختلف نیز بعد از انقلاب اقداماتی در جهت نوسازی اقتصاد ایران صورت گرفت اما متاسفانه فراز و نشیب‌های بسیاری داشته اما امروز لازم است که سازمان‌های توسعه همچون سازمان گسترش بتواند یک بار دیگر وضعیت توسعه‌ای را در کشور دسته بندی و مرور کند.

                              وی تصریح کرد: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مامور تقویت استفاده از تکنولوژی‌های برتر در صنایع کشور است در حالی که متاسفانه طی مقطعی در دولت گذشته، عده ای متفکر صنایع هایتک را خواستند به مناطق محروم ببرند.

                              ترکان ادامه داد: طی 30 سال گذشته ایران در پنج رشته سیمان، فولاد، پتروشیمی برق و خودرو صاحب رتبه های خوب جهانی است و در خودرو نیز توانسته است دستاوردهای ارزشمندی داشته باشد، لذا نباید از آن به سرعت عصبانی شده و بگوییم تعرفه برداشته شود تا بلکه صنعت خودروی ایران اصلاح شود.

                              مشاور ارشد رئیس جمهور ادامه داد: چنانچه تعرفه های واردات برداشته شود هیچ کدام از تولیدات کشور نمی‌توانند رقابت کنند و تنها در قرمه سبزی و آبگوشت ایرانی توانایی رقابت خواهیم داشت.

                              به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی افزود: نباید با عصبانیت صنعت خودروی کشور را مورد انتقاد واقع کرد بلکه باید راهکارهایی ارائه داد تا این صنعت بتواند راه مناسبی پیش گیرد.

                              ترکان ادامه داد: هم اکنون ایران خودروساز است و ظرفیت مناسبی در راستای جهش این صنعت دارد، ضمن اینکه در گذشته به ازای هر خودرو یک و یک دهم نفر شاغل بودند و بنابراین اگر بخواهیم حتی یک شغل از دست بدهیم، خسارت بار خواهد بود.

                              مشاور ارشد رئیس جمهور تصریح کرد: هم اکنون قرار است 2.5 میلیون خودرو تولید شود که به نظر می رسد سطح اشتغال مناسبی را در بر دارد.

                              نظر

                              • zorba
                                ستاره دار(3)
                                • Aug 2013
                                • 3951

                                #2970
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                در اصل توسط m.hossein پست شده است View Post
                                كد مطلب: 66184
                                تاريخ انتشار: دوشنبه، 19 آبان 1393 ساعت 10:15


                                تنها قرمه‌سبزی و آبگوشت توانایی رقابت دارند!

                                دفاع همه‌جانبه ترکان از صنعت خودرو


                                مشاور رئیس جمهور با تاکید بر اینکه صنعت خودرو را نباید با برخی عصبانیت‌ها دچار مشکل کنیم، گفت: چنانچه تعرفه واردات برداشته شود، تنها قرمه سبزی و آبگوشت ایرانی توانایی رقابت خواهند داشت.

                                اکبر ترکان در سمینار نقد تنوع و کیفیت خودرو با اشاره به سیر تاریخی نوسازی اقتصاد ایران، گفت: فرمان مشروطیت گام بزرگی برای نوسازی اقتصاد ایران بود، ضمن اینکه رضاخان نیز دوره ای را به نوسازی اقتصاد ایران پرداخت اما به نتیجه نرسید.

                                مشاور ارشد رئیس جمهور افزود: به تناسب در دهه های مختلف نیز بعد از انقلاب اقداماتی در جهت نوسازی اقتصاد ایران صورت گرفت اما متاسفانه فراز و نشیب‌های بسیاری داشته اما امروز لازم است که سازمان‌های توسعه همچون سازمان گسترش بتواند یک بار دیگر وضعیت توسعه‌ای را در کشور دسته بندی و مرور کند.

                                وی تصریح کرد: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مامور تقویت استفاده از تکنولوژی‌های برتر در صنایع کشور است در حالی که متاسفانه طی مقطعی در دولت گذشته، عده ای متفکر صنایع هایتک را خواستند به مناطق محروم ببرند.

                                ترکان ادامه داد: طی 30 سال گذشته ایران در پنج رشته سیمان، فولاد، پتروشیمی برق و خودرو صاحب رتبه های خوب جهانی است و در خودرو نیز توانسته است دستاوردهای ارزشمندی داشته باشد، لذا نباید از آن به سرعت عصبانی شده و بگوییم تعرفه برداشته شود تا بلکه صنعت خودروی ایران اصلاح شود.

                                مشاور ارشد رئیس جمهور ادامه داد: چنانچه تعرفه های واردات برداشته شود هیچ کدام از تولیدات کشور نمی‌توانند رقابت کنند و تنها در قرمه سبزی و آبگوشت ایرانی توانایی رقابت خواهیم داشت.

                                به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی افزود: نباید با عصبانیت صنعت خودروی کشور را مورد انتقاد واقع کرد بلکه باید راهکارهایی ارائه داد تا این صنعت بتواند راه مناسبی پیش گیرد.

                                ترکان ادامه داد: هم اکنون ایران خودروساز است و ظرفیت مناسبی در راستای جهش این صنعت دارد، ضمن اینکه در گذشته به ازای هر خودرو یک و یک دهم نفر شاغل بودند و بنابراین اگر بخواهیم حتی یک شغل از دست بدهیم، خسارت بار خواهد بود.

                                مشاور ارشد رئیس جمهور تصریح کرد: هم اکنون قرار است 2.5 میلیون خودرو تولید شود که به نظر می رسد سطح اشتغال مناسبی را در بر دارد.
                                پس چطور با پروویی کامل مسئولین سایپا اعلام میکنن هیچ خودرویی قابلیت رقابت با پراید را نداره؟!
                                خوبه خودمون هم میدونیم که فقط در قرمه سبزی و آبگوشت قابلیت رقابت با دنیا رو داریم و اونوقت ایرانخودرو و ساپیا این گاریا رو با منت و به قیمت اتوموبیل های روز دنیا به مردم میندازن!
                                اون قرمه سبزی و آبگوشت هم "ما" ی ایرانیه بدبخت هستیم که گوشته قربونیه گاریخودرو و سایپاییم!
                                زی تیر نگه کرد پر خویش بر او دید***گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست

                                نظر

                                در حال کار...
                                X