اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • مخبرالدوله
    عضو فعال
    • May 2012
    • 5228

    #3106
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    در بدو ورود فطانت اشاره کردم که احتمال تحرک در خودرو و بانک پارسیان بسیار بالاست....
    ظاهرا قیمت بازگشایی بالای امروز خاور با فروش بلوک پارسیان ارتباط داشته باشه!!!!

    مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

    نظر

    • Aiming
      ستاره دار(18)
      • Jul 2012
      • 2641

      #3107
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      الزام واردکنندگان خودرو به توافق قیمتی با سازمان حمایت



      ولی‌اله افخمی‌راد در گفتگو با مهر در خصوص واردات خودرو و آخرین وضعیت ثبت‌سفارش‌ها بعد از ابلاغیه اخیر وزارت صنعت گفت: وزارت صنعت به منظور حمایت از مصرف‌کنندگان داخلی تصمیم گرفته است که واردات خودرو را تنها از طریق نمایندگی‌های ثبت شده، مجاز بداند، این در حالی است که به نظر می رسد با این کار، اگرچه ممکن است در ابتدا تکانه‌های قیمتی بوجود آید، اما در درازمدت، بازار کنترل شده و مصرف‌کنندگان منتفع می‌شوند .

      معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: افزایش قیمت در خودروهای وارداتی می‌تواند در خودروهای داخلی هم تاثیرگذار باشد؛ به همین دلیل، وزارت صنعت، واردکنندگان خودرو را ملزم کرده که برای قیمت‌گذاری محصولات وارداتی، حتما با سازمان حمایت هماهنگی داشته و طبق ضوابط این سازمان عمل کنند .

      وی تصریح کرد: الزام دیگری که واردکنندگان رسمی خودرو باید به دولت بدهند، این است که حتما خدمات پس از فروش را به مصرف‌کنندگان ارایه داده و شبکه‌های تامین قطعات خود را تقویت کنند، این باعث می‌شود که به طور غیرمستقیم، خدمات پس از فروش هم تضمین شود، چراکه مسئول واردات تمامی خودروهایی که از این پس وارد بازار می‌شوند، با نمایندگان پس از فروش است و آنها ملزم به ارایه خدمات مناسب و تامین به موقع قطعات هستند .

      به گفته افخمی راد، واردکنندگان باید متعهد به انجام واردات به میزان مناسب در کوتاهترین زمان و با کمترین هزینه و در نهایت بهترین خدمات پس از فروش شوند .
      وارن بافت :برای بدست آوردن بازدهی های فوق العاده نیازی نیست کارهای فوق العاده انجام بدیم.

      نظر

      • احسان147
        عضو فعال
        • Mar 2013
        • 937

        #3108
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        چند خبر از زیرمجموعه ها و گروه بهمن

        این مقام مسئول با بیان اینكه طی روزهای اخیر مجموع مسائل فوق موجب توجه سرمایه گذاران به بازار سرمایه و صنعت خودرو شده ، در مورد برنامه افزایش سرمایه گروه بهمن به بورس پرس توضیح داد: در صورت محاسبه دارایی های بورسی و غیربورسی گروه بهمن از هر روش و مدلی مشخص می شود که فاصله بسیار معناداری بین قیمت های روز هر سهم این شركت و ارزش ذاتی وجود دارد. از سوی دیگر این سهم کلاسیک در بدترین شرایط هم سودی را کنار گذاشته است.

        موحدی ادامه داد: در پی تغییر هیئت مدیره گروه بهمن ، افزایش سرمایه حدود 100 درصدی به تصویب هیئت مدیره رسیده و در مرحله تهیه گزارش توجیهی قرار دارد تا سرمایه اسمی شركت از دو محل آورده نقدی و سود انباشته از 507 به هزار میلیارد تومان برسد.علاوه براین برنامه تغییر ساختار شركت و تبدیل شدن به شركتی هلدینگ هم در حال پیگیری است تا بعد از تهیه برنامه کسب و کار سه ساله و ارایه آن به سازمان بورس و اخذ مجوز، گروه بهمن ساختاری متفاوت و هلدینگی داشته باشد.

        وی در خصوص زیر مجموعه های گروه بهمن هم گفت: شركت هایی چون بهمن دیزل، بهمن موتور، لیزینگ بهمن و... از شرایط سودآوری مناسبی برخوردار بوده و حتی شركت ریخته گری از زیان خارج شده و در صدد افزایش سرمایه سنگین از 5 به 40 میلیارد تومان است.

        نظر

        • نجاT...
          عضو فعال
          • Dec 2013
          • 2639

          #3109
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          مذاکرات خودرویی ایران با اسپانیا


          عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با اشاره به سفر اخیر هیات فعالان اقتصادی عضو این اتاق به اسپانیا، گفت: در این سفر، مذاکرات مناسبی با خودروسازان و قطعه سازان اسپانیایی صورت گرفت تا بتوان همکاری مشترک در این زمینه را شکل داد...

          انتقال ثروت از كوتاه مدتي ها به بلند مدت ها !

          نظر

          • ایرج اکبری
            عضو فعال
            • Dec 2011
            • 10934

            #3110
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            برنامه‌ریزی ایران‌خودرو و سایپا برای ارائه محصولات جدید در سال 94

            سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
            1419754461514_khodro.jpg
            رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به بازدید روز گذشته اعضای این کمیسیون از مرکز تحقیقات و توسعه ایران خودرو و سایپا گفت که این دو خوردرو ساز بزرگ هر کدام در سال آینده چند محصول جدید وارد بازار می‌کنند.

            رضا رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در بازدید اعضای کمیسیون صنایع از مرکز تحقیقات و توسعه ایران خودرو و سایپا وضعیت تولید، کیفیت محصولات و برنامه‌ریزی برای ارائه محصولات جدید این دو خودروساز مورد بررسی قرار گرفت.

            وی افزود: ایران خودرو و سایپا هر دو کارهای خوبی را برای ارائه محصولات جدید در سال آینده آغاز کرده‌اند و هر کدام 3،4 محصول برای سال 94 دارند که بر روی آنها کار می‌کنند و این محصولات به تدریج وارد بازار می‌شوند.

            ان نماینده مجلس با بیان این‌که محصولات سال 94 ایران خودرو و سایپا از نظر آلایندگی و مصرف سوخت بهبود یافته، تصریح کرد: سوخت مصرفی خودروهای تولید داخل باید تا سال 1404 به میانگین 5 لیتر در 100 کیلومتر برسد در حالی که اکنون دو برابر این رقم سوخت مصرف می‌شود.

            رحمانی با بیان اینکه توقع و شأن مردم ایحاب می‌کند که خوردوهای باکیفیت‌تری تولید شود، افزود: اگر مراکز تحقیقی و توسعه تقویت نشوند پیشرفتی هم در کار اتفاق نمی‌تافتد.

            رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در جریان این بازدید ضمن ارائه گزارشی از وضعیت جاری این دو خودروساز، نمونه برخی از محصولات جدید نیز به نمایش درآمد و توضیحاتی ارائه شد که هر کدام در چه مراحلی از ساخت هستند.
            كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

            نظر

            • لولی بربط زن
              عضو فعال
              • Nov 2013
              • 1862

              #3111
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              کد خبر: 67267
              تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
              نسخه چاپی




              درخواست خودروسازان برای افزایش ۱۷ درصدی قیمت

              خودروسازان جدیدترین درخواست خود به شورای رقابت مبنی بر افزایش ۱۷ درصدی قیمت ها را ارائه کرده اند.
              به گزارش دنیای خودرو ،خودروسازان جدیدترین درخواست خود به شورای رقابت مبنی بر افزایش ۱۷ درصدی قیمت ها را ارائه کرده اند.
              یک منبع آگاه در این خصوص به شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید گفت: خودروسازان کشور درخواست افزایش ۱۷ درصدی قیمت محصولات خود را در چند روز اخیر به شورای رقابت ارائه کرده و خواستار بازبینی مجدد قیمت خودروهای تولید داخل شده اند.
              وی همچنین افزود: شرکت های تولیدکننده اعلام کرده اند با توجه به افزایش هزینه های تولید نظیر قیمت مواد اولیه و هزینه های خدمات و دستمزد قیمت خودروها باید مجدداً افزایش یابد.
              بر اساس این گزارش بحث تغییر رویه قیمت گذاری خودرو در کشور از شورای رقابت به حاشیه بازار در یک هفته گذشته رنگ و بویی تازه به خود گرفته و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز خواستار قیمت گذاری خودروها در بازار شده است.
              حال باید دید با توجه به اقدام خودروسازان در خصوص ارسال نامه به شورای رقابت با محتوای درخواست افزایش ۱۷ درصدی قیمت ها در بازار و تلاش همزمان برای تغییر رویه قیمت گذاری، چه سرنوشتی در انتظار این نامه خواهد بود.
              ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

              نظر

              • ایرج اکبری
                عضو فعال
                • Dec 2011
                • 10934

                #3112
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                | تاریخ خبر: 15/11/1393 | ساعت: 8:27|

                40 درصد قیمت خودرو به خودروسازان نمی رسد

                تهران - ایرنا - دبیر انجمن خودروسازان کشور با انتقاد از شورای رقابت در جلوگیری از رشد قیمت خودرو متناسب با نرخ تورم طی دو سال گذشته و با بیان اینکه، تولید خودرو در حال حاضر زیان ده شده است، گفت: 40 درصد قیمت خودرو در حال حاضر به جیب خودروسازان نمی رود.
                40 درصد قیمت خودرو به خودروسازان نمی رسد
                احمد نعمت بخش در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایرنا، با بیان اینکه، صنعت خودرو در کشور باسابقه ای نزدیک به نیم قرن، از فعال ترین بخش های صنعت در کشور بوده است، افزود: خودروسازان با اشتغالزایی قریب به هشتصد هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این صنعت و صنایع وابسته، نقش بسزایی در چرخه اقتصادی کشور ایفا می کنند.

                وی با تاکید بر اینکه، روند رشد و پیشرفت صنعت خودرو با سایر بخش های دیگر صنعتی کشور قابل مقایسه نیست، افزود: به طور حتم یکی از عوامل موثر در رشد 4 درصدی تولید ناخالص داخلی کشور در سال جاری از افزایش تیراژ تولید خودرو به میزان 65 درصد در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ناشی شده است.

                دبیر انجمن خودروسازان کشور، با یادآوری میزان تولید 320 هزار دستگاه خودرو سواری در سال 1380، تصریح کرد: این درحالی است که میزان تولید خودرو در سال 1393 به یک میلیون دستگاه رسیده است.

                نعمت بخش با انتقاد از شیوه کنونی قیمت گذاری خودرو از سوی شورای رقابت، این نوع قیمت گذاری را غیرواقعی خواند و گفت: این مسئله در هیچ یک از کشورهای دنیا مرسوم نیست و همواره قیمت خودرو در بازار و براساس عرضه و تقاضا تعیین می شود.

                وی با بیان اینکه، حدود 40 درصد قیمت خودرو به هیچ وجه در جیب خودروسازان نمی رود، عوارضی همچون 20 درصد هزینه های مالی تسهیلات اعطایی به خودروسازان، 3 درصد شماره گذاری، 8 درصد ارزش افزوده، 2 تا 3 درصد بیمه شخص ثالث و 6 درصد هزینه های گمرکی را از جمله تعرفه های گوناگون پرداختی از سوی خودروسازان برشمرد.

                نعمت بخش با اظهار تاسف از قراردادن خودرو سواری در لیست کالاهای انحصاری از سوی شورای اقتصاد در دی ماه سال 1390 و واگذاری قیمت گذاری خودرو به شورای رقابت بدون توجه به مفهوم انحصار، یادآور شد: این کار باعث زیان 6 هزار میلیارد تومانی خودروسازان در سال های 91 و 92 شده است.

                دبیر انجمن خودروسازان کشور، اظهار داشت: پایین نگه داشتن قیمت خودرو همزمان با بالا رفتن هزینه های تولید ناشی از تداوم تورم حداقل 15 درصدی تنها منجر به تداوم ضرر خودروسازان و به دنبال آن زیان یک هزار قطعه ساز و سهامداران شرکت های تولید کننده خودرو بورسی در کشور خواهد شد.

                نعمت بخش که اخیرا نامه ای برای طرح در شورای اقتصاد به منظور موافقت این شورا در خصوص خارج نمودن خودرو سواری از فهرست کالاهای انحصاری، به رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارسال کرده است، از این شورا خواست که در نخستین جلسه آتی خود با درخواست خودروسازان مبنی بر خارج کردن خودروی سواری از فهرست کالاهای انحصاری موافقت کند.

                وی به دلایل رد انحصاری بودن خودروی سواری اشاره کرد و گفت: در صورتی بازار انحصاری را می توان برای خودروسازان اطلاق کرد که فعالان این بخش در عمل با دامپینگ قیمت ها جلوی ورود تولیدکننده یا واردکننده جدید به بازار را گرفته و یا با کاهش مصنوعی تیراژ تولید، قیمت فروش را افزایش دهند.

                دبیر انجمن خودروسازان کشور اظهار داشت: تنها قیمت گذاری منطقی محصولات تولیدی خودرو می تواند باعث پویایی و ادامه حیات صنعت خودروی کشور شود.

                موضوع قیمت گذاری خودرو در ماه های اخیر به یکی از چالش های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین خودروسازان با شورای رقابت تبدیل شده است، به طوری که چندی پیش ایران خودرو و شورای رقابت بر سر نحوه قیمت گذاری خودرو دنا دچار اختلافات شدند و ایران خودرو به بهانه به صرفه نبودن تولید، این شورا را تهدید به توقف تولید خودرو دنا کرد.
                كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                نظر

                • لولی بربط زن
                  عضو فعال
                  • Nov 2013
                  • 1862

                  #3113
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  کد خبر: ۱۴۳۶۴۲
                  تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸

                  صفحه نخست » سرویس بورس



                  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در بازدید از شرکت سایپا با ناکافی دانستن حمایت ها از صنعت خودرو در گذشته اظهار کرد: با توجه به وجود ظرفیت های بی شمار در صنعت خودروسازی کشور، این صنعت باید مورد حمایت بیشتر مجلس و دولت قرار گیرد.
                  محسن بیگلری افزود: خودروسازی کشور نسبت به گذشته از رشد قابل قبولی برخوردار شده و خوشبختانه شرکت های تولیدکننده با شناخت دقیق از نیاز مخاطب در زمینه های مختلف نظیر تولید محصولات متنوع فعالیت می کنند.
                  وی افزود: حمایت های گذشته نهادهای قانون گذاری و اجرایی از صنعت خودروسازی کشور ناکافی بوده و اشتغال موجود در این صنعت باید تمامی بخش های مختلف را برای حفظ و حراست از دستاوردهای خودروسازی ترغیب کند.
                  نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به موفقیت های سایپا در بحرانی ترین سال های اقتصادی و صنعتی کشور تصریح کرد: در شرایطی که بسیاری از شرکت های تولیدی کشور با مشکلات مختلفی از جمله رکود، ورشکستگی، تعدیل نیرو و توقف فعالیت ها مواجه شدند گروه خودروسازی سایپا به خوبی توانست خود را از این بحران ها خارج کرده و وضعیت باثباتی را فراهم کند.
                  بیگلری با بیان این که مدیریت اصولی و صحیح مدیریت ارشد گروه خودروسازی سایپا در خروج از این بحران بسیار موثر بوده گفت: در بازدیدی که دو سال قبل از خطوط سایپا صورت گرفت توقف خط و تعطیلی جریان تولید در این مجموعه را شاهد بودیم که وضعیتی نگران کننده را برای نمایندگان به همراه داشت، این در حالی است که هم اکنون خوشبختانه با تلاش مدیر عامل گروه و تیم مدیریتی، ثبات و آرامش خوبی در این گروه برقرار است.
                  وی در خاتمه گفت: امیدواریم با ورود محصولات جدید گروه سایپا به سبد عرضه شاهد بالا رفتن سطح کیفی تولیدات این گروه و افزایش رضایت مشتریان و خریداران باشیم.
                  ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

                  نظر

                  • احسان147
                    عضو فعال
                    • Mar 2013
                    • 937

                    #3114
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    با این خبر وضعیت سوداوری خریخت فوق العاده خواهد شد - شرکتی کوچک بین قطعه ساز ها که 800 درصد افزایش سرمایه اش در مراحل نهایی قرار داره و بزودی میاد رو کدال

                    93/11/15 - 14:47


                    همزمان با ایام دهه فجر
                    خط تولید سیلندر و سرسیلندر موتور خودروهای سنگین در شرکت صنایع ریخته گری ایران افتتاح می‌شود

                    همزمان با ایام دهه فجر، خط تولید سیلندر و سرسیلندر موتور خودروهای سنگین در داخل کشور به بهره برداری می‌رسد.
                    خبرگزاری فارس: خط تولید سیلندر و سرسیلندر موتور خودروهای سنگین افتتاح می‌شود

                    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدرضا سروش مدیر عامل گروه خودروسازی بهمن در این مورد اظهار داشت: سیلندر و سرسیلندر موتور 457 که یکی از به روزترین موتورهای شرکت مرسدس بنز آلمان است، داخلی سازی شده و با راه اندازی خط تولید آن، کشور از واردات این موتورها بی نیاز خواهد شد.

                    وی با بیان اینکه طی سال 85 قرار بود آلمانی ها در راه اندازی این خط تولید با یک شرکت ایرانی همکاری کنند، اظهار داشت: با تصویب تحریم ها علیه ایران، این طرح با اتکا به دانش متخصصان داخلی دنبال شد و فرآیند طراحی و ساخت خطوط تولید و قالب ها در داخل کشور صورت گرفت و هم اکنون نیز این پروژه به مرحله بهره برداری رسیده است.

                    سروش تصریح کرد: این موتور تولیدی از قابلیت پاس کردن استانداردهای یورو چهار و یورو پنج برخوردار است.

                    وی با بیان اینکه بهره برداری از این واحد کشور را از واردات این نسل از موتور بی نیاز می کند، افزود: با توجه به اینکه این موتور در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می گیرد، یک فرصت صادراتی برای ایران محسوب می شود.

                    مرتضی محمدی، مدیرعامل شرکت صنایع ریخته گری ایران نیز گفت: با توجه به نیاز بالای صنعت خودروسازی تجاری کشور به تولید این موتور، هدف گذاری اصلی بر روی تامین نیاز داخلی متمرکز شده و در گام بعدی، صادرات به کشورهایی همچون آفریقای جنوبی، اردن، عربستان، برزیل، صربستان و حتی خود آلمان نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

                    به گفته وی، این موتور قابلیت استفاده در کشنده ها، اتوبوس ها، دیزل ژنراتورها و موتورهای کشتی را دارا است و با بهره برداری از خط تولید آن، سالانه 5 میلیون یورو صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه خواهد داشت و در عین حال، فرصت صادراتی سالانه به میزان سه میلیون یورو نیز ایجاد خواهد کرد.

                    انتهای پیام/م
                    - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php....5UkUeydo.dpuf

                    نظر

                    • majid664
                      ستاره‌دار (۴)
                      • Oct 2011
                      • 1052

                      #3115
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      درخواست افزايش 17 درصدي قيمت خودرو
                      خودروسازان جديدترين درخواست خود به شوراي رقابت مبني بر افزايش 17 درصدي قيمت ها را ارائه كرده اند.
                      چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۷
                      شركت هاي توليدكننده اعلام كرده اند با توجه به افزايش هزينه هاي توليد نظير قيمت مواد اوليه و هزينه هاي خدمات و دستمزد قيمت خودروها بايد مجدداً افزايش يابد.
                      به گزارش افكار ، يك منبع آگاه در اين خصوص به خبرنگار ما گفت: خودروسازان كشور درخواست افزايش ۱۷ درصدي قيمت محصولات خود را در چند روز اخير به شوراي رقابت ارائه كرده و خواستار بازبيني مجدد قيمت خودروهاي توليد داخل شده اند.

                      وي همچنين افزود: شركت هاي توليدكننده اعلام كرده اند با توجه به افزايش هزينه هاي توليد نظير قيمت مواد اوليه و هزينه هاي خدمات و دستمزد قيمت خودروها بايد مجدداً افزايش يابد.

                      بر اساس اين گزارش بحث تغيير رويه قيمت گذاري خودرو در كشور از شوراي رقابت به حاشيه بازار در يك هفته گذشته رنگ و بويي تازه به خود گرفته و وزارت صنعت، معدن و تجارت نيز خواستار قيمت گذاري خودروها در بازار شده است.

                      حال بايد ديد با توجه به اقدام خودروسازان در خصوص ارسال نامه به شوراي رقابت با محتواي درخواست افزايش ۱۷ درصدي قيمت ها در بازار و تلاش همزمان براي تغيير رويه قيمت گذاري، چه سرنوشتي در انتظار اين نامه خواهد بود.
                      آن ها که به گوششان بیش از چشمشان اعتماد میکنند یک چیز بزرگ را از دست میدهند و آنهم حقیقت است.
                      وقتی خودت را هم صدا با اکثریت دیدی، وقت آن است که بنشینی و عمیقا فکر کنی.

                      نظر

                      • ایرج اکبری
                        عضو فعال
                        • Dec 2011
                        • 10934

                        #3116
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        دبیر انجمن خودروسازان خبر داد
                        درخواست خودروسازان برای افزایش قیمت خودروهای داخلی


                        جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷

                        دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: با توجه به افزایش عوارض دولتی و هزینه‌های تولید از ابتدای سال آینده قیمت خودروهای داخلی باید افزایش یابد.

                        احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: خودروسازان خواهان افزایش قیمت خودروهای داخلی در سال آینده هستند.

                        وی با بیان اینکه از ابتدای سال آینده برخی عوارض دولتی از جمله عوارض شماره‌گذاری، بیمه و مالیات بر ارزش افزوده افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: علاوه بر هزینه‌های دولتی که از سوی خودروسازان به دولت پرداخت می‌شود هزینه‌های تولید خودرو نیز افزایش می‌یابد.

                        دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: از ابتدای سال آینده میزان حقوق و دستمزد افزایش خواهد یافت. علاوه بر آن به طور سنتی در سال جدید شاهد افزایش قیمت مواد اولیه خواهیم بود.

                        وی افزود: بنابراین رشد هزینه‌های دولتی و غیردولتی صنعت خودرو افزایش هزینه‌های تولید و قیمت تمام شده تولید خودروهای داخلی را به دنبال خواهد داشت و به دنبال آن قیمت خودروها هم باید افزایش یابد.

                        نعمت‌بخش با بیان اینکه در این زمینه خودروسازان درخواست خود را برای افزایش قیمت ارائه خواهند کرد، تصریح کرد: قیمت خودروهای داخلی باید به‌گونه‌ای تعیین شود که خودروسازان بتوانند به حوزه‌های اصلی چون تحقیق و توسعه و افزایش تنوع محصولات تولیدی بپردازند.
                        كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                        نظر

                        • سلطان بورس
                          كاربر فعال
                          • Aug 2011
                          • 3373

                          #3117
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          این شرکت های خودرویی بجای اینکه هزینه های الکی خودشون مثل دزدی و .... را کم کنن فقط به فکر این هستن که قیمت را بالا ببرن . حالا ای کاش قیمت را بالا میبردن کیفیت را هم بهتر میکردن . ولی همون آشغالی که تولید میکنن باز همون هست .

                          نظر

                          • b-asgharne
                            عضو فعال
                            • Nov 2013
                            • 1055

                            #3118
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            در اصل توسط سلطان بورس پست شده است View Post
                            این شرکت های خودرویی بجای اینکه هزینه های الکی خودشون مثل دزدی و .... را کم کنن فقط به فکر این هستن که قیمت را بالا ببرن . حالا ای کاش قیمت را بالا میبردن کیفیت را هم بهتر میکردن . ولی همون آشغالی که تولید میکنن باز همون هست .
                            من یه آشغال مدل 87 دارم بازم صد رحمت به اون از این آشغالهای صفر خیلی بهتره.
                            اگه اجازه می دادند خودمون از بازار قطعه می خریدیم یه خودرو سوارهم می کردیم به نظرم بهتر بود

                            نظر

                            • ایرج اکبری
                              عضو فعال
                              • Dec 2011
                              • 10934

                              #3119
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              جهانگیری:
                              صنعت خودروسازی در ایران مظلوم است/ حمایت از محصولات صنعتی

                              اسحاق جهانگیری
                              شناسهٔ خبر: 2489180 شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
                              استانها > آذربایجان شرقی
                              تبریز - معاون اول رئیس جمهور گفت: صنعت خودروسازی آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته و مظلوم واقع شده است که این امر دلیل رشد نکردن این صنعت در کشور است.
                              به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری صبح شنبه در مراسم افتتاح خط تولید اتوبوس های پرسرعت دوکابین و ون در شرکت خودرو سازی اسنا اظهار داشت: در یک سال و نیم اخیر یکی از رشته های صنعتی که در رسانه ها در حق آن جفا شده است و باید از آن دفاع کرد، صنعت خودرو سازی است که امیدواریم با حل مسایل مربوط به تحریم و برخی هزینه های اضافی که به صنعت تحمیل می شود مشکل این بخش نیز حل شود.

                              وی با اشاره به اینکه صنعت خودرو سازی ایران آن طور که باید رشد نکرده است، گفت: بسیاری از رشته های صنعتی قطعا با اتکا به ظرفیت های داخلی ایران از جمله صنعت اتوبوس سازی حمایت شده و رشد خواهند کرد.

                              جهانگیری اظهار داشت: صنعت خودرو سازی ایران آن طور که باید، رشد نکرده که یکی از دلایل آن محدودیت بین المللی بود که علیه این صنعت اعمال شد.

                              وی افزود: صنعت خودرو در سال ۵۷، سالانه حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار خودرو مونتاژ کامل می کرد که در دوران دفاع مقدس به ۱۲ هزار خودرو کاهش یافت.

                              معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: تولید خودرو سازی در ۱۰ ماه نخست سال جاری ۷۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته که این رشد در ۱۰ ماه نخست سال جاری در بخش کامیون سازی ۱۰۰ درصد و در بخش اتوبوس سازی ۴۰ درصد بوده است.

                              جهانگیری با اشاره به ضرورت همکاری مردم برای حمایت از محصولات صنعتی گفت: باید با مردم با صداقت رفتار کنیم زیرا در بخش خودروسازی دارای نقاط ضعف و قوت هستیم که با اندکی تلاش مسئولان و همچنین همکاری مردم می توان توقع تولید محصول با کیفیت را داشت و به طور یقین صنعت خودروسازی این پتانسیل را دارد.

                              وی در ادامه با تاکید بر حمایت ویژه از بخش خصوصی گفت: تهدید بخش خصوصی به معنی تقویت کردن شرکت های خارجی است و توجه نکردن به این بخش به طور یقین آسیب های جدی به بخش های اقتصادی و صنعتی کشور وارد می کند.

                              معاون اول رییس جمهور ادامه داد: تقویت بخش خصوصی به معنی تقویت اشتغال، تولید داخلی، اقتصاد و اقتدار ایران است که البته خوشبختانه بخش خصوصی امروز واقعا توانا است.

                              جهانگیری با اشاره به نقش تبریز در حمیات از بخش خصوصی گفت: باید بخش خصوصی به اقتصاد کشور ورود پیدا کند و تبریز از جمله شهرهایی است که صنعت آن متکی به بخش خصوصی شکل گرفته است که این امر جای قدردانی دارد.

                              وی به افتتاح خط تولید اتوبوس های بی آر تی دو کابین و ون در تبریز اشاره و یادآور شد: باید به تولید داخلی در زمینه خودروسازی اعتماد کرد و زمینه حمایت از صاحبان این صنعت را ایجاد کرد.[/SIZE][/B]
                              كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                              نظر

                              • b-asgharne
                                عضو فعال
                                • Nov 2013
                                • 1055

                                #3120
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                درواقع تمام صنایع (مخصوصا تولیدی) در ایران مظلوم هستند ولی اون کسانی که پشت پرده از جمله پشت پرده خودروسازی هستند ظالم هم نباشند ولی مظلوم نیستند.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X