اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • خوشبخت
    عضو فعال
    • Jul 2012
    • 5464

    #3601
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    تاثیر قراردادهای خارجی خودروسازان بر بازار قیمت خودرو در ایران






    به گزارش خبر خودرو ، حضور شرکتهای اروپایی و بستن قراردادهای جدید همکاری بین خودروسازان داخلی و اروپایی همواره این سوال را در اذهان عمومی ایجاد کرده که تا چه میزان این همکاری های جدید می تواند در قیمت و تنوع خودروهای داخلی تاثیر گذار باشد ؟ آیا قراردادهای جدید شرکتهای خودروساز با خارجی ها می تواند موجب کاهش قیمت خودرو در بازار ایران شود؟



    دبیر انجمن خودروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به قرار داد ایران خودرو و پژو گفت : قرارداد با پژو هر چند موجب افزایش تنوع خودروهای داخلی خواهد شد اما قطعا در قیمت ها تاثیری نخواهد داشت چه بسا که قیمت محصولات جدید بالاتر از قیمت محصولات فعلی شرکتها خواهد بود.

    احمد نعمت بخش افزود : خودروهای جدید اروپایی با توجه به سطح کیفی و تکنولوژی مسلما قیمت خاص خود را داشته و با قیمت بیشتری نسبت به قیمت محصولات فعلی شرکتها تولید و عرضه خواهند شد.

    وی با اشاره به زمانبر بودن تاثیر قراردادهای جدید در تولید و عرضه محصولات جدید و متنوع در بازار داخل خاطر نشان کرد : هر چند قرارداد های جدید یکی دو سال زمان می برد تا به تولید برسد اما این حرکت موجب افزایش تنوع محصول و حق انتخاب بیشتر مشتریان داخلی خواهد شد .

    وی تصریح کرد : آنچه مسلم است قیمت خودروهای جدید به دلیل سطح تکنولوژی و امکانات و آپشن ها از قیمت های محصولات فعلی گران تر خواهد بود.

    دبیر انجمن خودروسازان ایران همچنین با اشاره به الزامات در نظر گرفته شده در همکاری با شرکتهای خارجی خاطر نشان کرد : خوشبختانه الزاماتی چون انتقال تکنولوژی، سرمایه‌گذاری مشترک و توجه به صادرات، در قرارداد جدید ایران خودرو با پژو مورد توجه قرار گرفته است.

    نعمت بخش در پایان افزود : امید است با تولید محصولات جدیدی که در آینده عرضه می شوند لیزینگ ها نیز به کمک خریداران آمده تا امکان خرید خودروهای گران قیمت را نیز برای مشتریان فراهم شود.

    وی گفت : کمپینی که در ماههای گذشته تشکیل شد نشان داد که قدرت خرید مردم کم گردیده به طوری که پس شکست کمپین و حمایت تسهیلاتی دولت بیشترین تقاضای خرید از محصولات قدیمی شرکتها بود از این رو با عرضه محصولات جدید باید توان مالی متقاضیان نیز همچنان تقویت شود.
    زندگی بدون تحریم سلام....

    نظر

    • ایرانی
      ستاره دار(1)
      • Jun 2011
      • 2579

      #3602
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      خوب بالاخره سایپا لیدر بازار امشب گزارش نهایی خودش را اعلام کرد و فردا سهم با صف خرید سنگین میلیاردی بازگشایی میشه

      گزارش سایپا منتشر شد

      خساپا - توضيح در خصوص برنامه هاي زماني اصلاح ساختار سرمايه



      افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها ، واگذاری و فروش املاک و دارایی ها ، افزایش سرمایه شرکتهای زیرمجموعه و..................

      فروش ملک وردآباد به مساحت یک میلیون متر مربع - فروش ملک پلاسكو به مساخت 52 هزار متر مربع - فروش ملک اندیشه به مساحت 5 هزار مترمربع

      نظر

      • خوشبخت
        عضو فعال
        • Jul 2012
        • 5464

        #3603
        پاسخ : اخبار گروه خودرو


        فیات،پای خودروهای آمریکایی را به ایران باز می کند!








        تیتر20 - فیات، به‌عنوان همکار جدید ایران خودرو در نظر گرفته شده تا پس از پژو، رنو و سوزوکی، چهارمین شریک آبی‌های جاده مخصوص باشد.

        ایران خودرویی‌ها که ظاهرا به‌دنبال شراکت با آلمانی‌ها بوده و فولکس واگن را به‌عنوان شرکت جدیدشان برگزیده بودند، با ناامید شدن از این خودروساز، این‌بار بیشتر روی فیات مانور داده و اعلام کردند از بین فولکس و فیات، یکی به‌عنوان شریک جدید ایران خودرو انتخاب خواهد شد. در نهایت دیروزهاشم یکه زارع، مدیرعامل ایران خودرو رسما اعلام کرد که فیات-کرایسلر به‌عنوان شریک چهارم این شرکت انتخاب شده و مذاکرات میان دو طرف از هفته‌های آتی آغاز خواهد شد. یکه‌زارع با تاکید بر اینکه فیات شریک مناسبی برای ایران خودرو خواهد بود، گفت: فیات صاحب مجموعه‌های قوی خودروسازی در آمریکا مانند کرایسلر است و پیش‌بینی می‌شود برخی خودروسازان فعلی در جهان ظرف چند سال آینده توسط این شرکت محو شوند.



        شراکت ایران خودرو با فیات اما در حالی است که این خودروساز ایتالیایی سهامدار و به اصطلاح صاحب خودروساز معروف آمریکایی یعنی «کرایسلر» به‌شمار می‌رود و از همین رو گمانه‌زنی‌ها از نزدیک شدن خودروسازان آمریکایی به «جاده مخصوص» حکایت دارند. مدیرعامل ایران خودرو در این مورد و در پاسخ به اینکه شراکت با فیات می‌تواند به همکاری خودروسازان ایران و آمریکا ختم شود، گفت: ما دوست داریم با شرکت‌های قوی در دنیا کار کنیم، با این حال تابع سیاست‌های نظام (در مورد همکاری با آمریکایی‌ها) هستیم. به گفته یکه‌زارع، در حال حاضر پلت‌فرم‌های مشترکی بین فیات و کرایسلر وجود دارد و این اتفاق دور از ذهن نیست که از طریق فیات، تکنولوژی‌ تولید خودروهای آمریکایی وارد ایران شود.
        زندگی بدون تحریم سلام....

        نظر

        • ایرانی
          ستاره دار(1)
          • Jun 2011
          • 2579

          #3604
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          در حق خساپا ظلم کردن

          فقط برای بقیه بازار و بقیه سهم ها خوب شد

          باید میگذاشتن که بدون محدودیت باز بشه تا حداقل 50 درصد بالاتر عرضه و تقاضا صورت میگرفت

          خساپا در این مدت از رشد بازار جا مانده بود و حالا با این محدودیت بازگشایی برای سایر شركتها خوب شد که بقیه سهم ها را صف خرید کرد

          سایپا درست است که شده لیدر بازار اما خودش هیچ نفع و سودی از این لیدری و اخبار مثبت مجمع و تصمیمات شركت تا الان نبرده.

          در واقع خساپا قربانی بقیه بازار شد

          نظر

          • خوشبخت
            عضو فعال
            • Jul 2012
            • 5464

            #3605
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            رییس سازمان گسترش پیش بینی کرد:
            حضور فعال شرکت های خارجی در همایش صنعت خودرو







            خبرگزاری میزان- رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران عنوان کرد: در شرایط کنونی و با وجود رفع تحریم ها، ارتقاء صنعت خودرو کشور در گرو تعامل و همکاری با خودروسازان صاحب نام است که سومین همایش بین المللی صنعت خودرو این فرصت را در اختیار خودروسازان داخلی قرار می دهد.
            به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، سید رضا نوروز زاده با بیان این مطلب اظهار داشت: این همایش فرصت مناسبی است تا صنعت خودروی کشور ضمن معرفی توانمندی های خود، از حضور شرکت های خارجی برای دسترسی به تکنولوژی ها و فرآیند های مورد نیاز استفاده نمایند.

            وی افزود: با توجه به قرار گرفتن در دوره پساتحریم پیش بینی می شود در اسفندماه امسال شرکت ها و هیات های خارجی از اکثر کشورهای صاحب نام صنعت خودرو به صورت فعال در سومین کنفرانس بین المللی خودرو حضور داشته باشند.

            رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با بیان اینکه این همایش برای شرکت های خارجی نیز فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری است، بیان کرد: همکاری های بین المللی با محوریت بازارهای منطقه ای، فرصت های سرمایه گذاری خوبی را ایجاد می کند تا سرمایه گذاران خارجی در زنجیره تامین و زیر ساخت های صنعت کشور حضور یابند و با مدل های همکاری جدید، انتظارات سرمایه گذاران داخلی و خارجی مرتفع می شود.

            نوروز زاده با اشاره به اینکه در بحث قراردادها و تعاملات با خودروسازان جهان مهمترین بحث توجه به منفعت خودروسازان داخلی است، خاطرنشان کرد: حضور شرکت های خارجی در کشور و تعامل آنها با خودروسازان و قطعه سازان باید به نحوی مدیریت شود تا منفعت این شرکت ها با منافع شرکت های داخلی هم راستا بوده و حضور آنها همراه با سرمایه گذاری و تعهد به انتقال تکنولوژی باشد.

            سومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران در ۱۰ و ۱۱ اسفند ماه امسال در سالن اجلاس سران و اولین نمایشگاه توانمندی های صنعت خودرو ایران ۹ تا ۱۲ اسفندماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

            انتهای پیام/
            زندگی بدون تحریم سلام....

            نظر

            • negarminavi
              عضو فعال
              • May 2013
              • 35715

              #3606
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              رویترز گزارش داد

              شرکت پژو از اظهارنظر درباره پرداخت غرامت به ایران خودداری کرد

              سخنگوی پژو: توافق با ایران یک توافق خوب و متعادل است


              سخنگوی شرکت پژو فرانسه از اظهار نظر درباره پرداخت غرامت به طرف ایرانی خودداری کرد اما توافق با ایران را یک توافق خوب و متعادل خواند.

              به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز در گزارشی درباره توافق میان ایران و شرکت پژو سیتروئن فرانسه نوشت: مدیرعامل ایران خودرو در ایران از پرداخت غرامت بیش از 466 میلیون یوریی این شرکت به ایران به خاطر رها کردن بازار ایران در ارتباط با تحریمها خبر داد.

              هاشم یکه زارع گفته است؛ طبق محاسبات 427 میلیون و 600 هزار یورو خسارت مربوط به رفتار پژو در ایران از جانب این شرکت به ایران خودرو پرداخت خواهد شد که البته بخشی از این مبلغ به طور غیرنقدی محاسبه می‌شود.

              شرکت پژو، بزرگترین سازنده اتومبیل اروپا در سال 2012 فعالبتهای خود در ایران را بعد از گسترش تحریمهای آمریکا و اروپا به بخش صنعت خودرو متوقف کرد.

              رویترز نوشت: مقامات شرکت پژوی فرانسه از اظهار نظر درباره اظهارات مقامات ایرانی مبنی بر پرداخت غرامت به طرف ایرانی خودداری کردند.

              با این حال سخنگوی شرکت پژو به رویترز گفته است: «توافق پژو با ایران یک توافق خوب و متعادل است».

              به دنبال رفع تحریمهای علیه ایران، شرکت پژو و ایران در ماه گذشته میلادی یک توافق تجاری برای تولید خودروهای جدید در ایران امضا کردند.

              نظر

              • خوشبخت
                عضو فعال
                • Jul 2012
                • 5464

                #3607
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                اشتباه پـژو موجب ورود رنـو به ایران شد









                عصر خودرو- با اجرای برجام، شمارش معکوس برای امضای قرارداد جدید ایران خودرو با پژوی فرانسه پس از سفر حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان به فرانسه در حالی آغاز شده که هنوز نگرانی‌هایی به دلیل عهد‌شکنی این خودروساز فرانسوی در قرارداد قبلی و چگونگی جبران خسارت وارده به ایران خودرو وجود دارد. از سوی دیگر زمزمه‌های قراردادهای جدید خودروسازان ایرانی با سایر شرکای اروپایی و آسیایی به گوش می‌رسد‌ و تازه‌ترین خبرها از تشکیل جلسه هیات مدیره شرکت پژو سیتروئن فرانسه برای بحث درباره فرصت‌های تجاری در ایران حکایت دارد.


                به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، با این وجود برخی کارشناسان با هشدار نسبت به تداوم سیاست مونتاژ‌کاری پژو و تولید مشترک یا عرضه محصولات قدیمی این خودروساز فرانسوی در ایران‌، بر ضرورت هوشمندی مدیران ایران خودرو در امضای قرارداد برد- برد با این شریک فرانسوی تاکید دارند. از سوی دیگر با امضای تفاهمنامه ایران خودرو و دایملر به نظر می‌رسد سایپا به عنوان دومین خودروساز بزرگ ایران در مذاکره با شرکای خارجی از رقیب خود عقب افتاده است. گرچه مهدی جمالی‌، مدیر عامل سایپا از نهایی‌شدن مذاکرات این گروه خودروسازی با برندهای معتبر در آینده نزدیک خبر داده و اعلام کرده که فضای جدید اقتصاد ایران، خودروسازان خارجی را برای همکاری ترغیب کرده است. بر این اساس مذاکرات خوبی با شرکای خارجی خودروساز از مدت‌ها پیش داشته‌ایم و نتایج مثبتی نیز حاصل شده که به‌زودی مذاکرات خود را با برندهای معتبر خودروسازی نهایی خواهیم کرد و ظرف 2 ماه آتی حتما قراردادها، بر اساس ضوابط وزارت صنعت، معدن و تجارت قطعی و کار با 2 خودروساز بزرگ شروع می‌شود. چشم‌انداز همکاری خودروسازان ایرانی به خصوص ایران خودرو با شرکای خارجی مانند پژو فرانسه و برخی الزامات و دغدغه‌های موجود برای انعقاد قرارداد جدید این دو شریک را در گفت‌و‌گوی اختصاصی خودرو امروز با رضا دانش‌فهیم، معاون پیشین تولید سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در دولت اصلاحات و از دست‌اندرکاران انعقاد قرارداد خودروسازان ایرانی با رنو در پروژه تندر 90 مطرح کرده‌ایم که می‌خوانید.

                با سفر رئیس جمهور‌ به فرانسه شمارش معکوس برای نهایی‌شدن قرارداد ایران خودرو با پژو آغاز شده است، با توجه به سابقه این شریک فرانسوی، باید چه الزاماتی در همکاری‌های جدید مد نظر قرار گیرد؟
                واقعیت آن است که وزیر صنعت، معدن و تجارت چارچوب کلی و خط‌مشی مذاکره خودروسازان ایرانی با شرکای خارجی را تعیین و به مدیران خودروسازی کشور ابلاغ کرده است. بر اساس این سیاست‌ها باید تعهد برای افزایش ساخت داخل، سرمایه‌گذاری مشترک و صادرات 3 محور اصلی این قراردادها باشد. اگرچه پیش از این پژوی فرانسه نسبت به سرمایه‌گذاری برای تولید پژوی 305 اقدام کرده بود اما این سرمایه‌‌گذاری خیلی محدود و در مدت زمان کوتاهی بود و بعد از آن نیز پژو این سرمایه‌گذاری را متوقف کرد و رفت. اما در ادامه قراردادی بین ایران خودرو و پژو منعقد شد که این قرارداد نیز به دلیل اعمال تحریم‌ها به طور یکجانبه از سوی پژو لغو شد. اکنون که با اجرای برجام فضا برای همکاری دوباره خودروسازان ایرانی با شرکای خارجی فراهم شده است به نظر می‌رسد، تعهد نسبت به ساخت داخل‌، صادرات خودرو و قطعه در شبکه پژو و سرمایه‌گذاری مشترک می‌تواند ضامن انعقاد قراردادی برد- برد بین ایران خودرو و پژو باشد.

                اما در قرارداد قبلی پژو با ایران خودرو نیز مواردی مانند افزایش ساخت داخل پیش‌بینی شده بود که اجرایی نشد، چه تضمینی برای عمل به این تعهد در قرارداد جدید توسط این شریک فرانسوی وجود دارد؟
                در قرارداد قبلی پژو عزمی برای داخلی‌سازی قطعات توسط قطعه‌سازان ایرانی نداشت و به همین دلیل در اجرای قرارداد بازی در‌می‌آورد. راهکار اجرایی‌شدن درست این قرارداد آن است که اولا با سرمایه‌گذاری مشترک‌، سرمایه این خودروساز فرانسوی در ایران به صورت فیزیکی درگیر شود و نماینده پژو در ایران نیز بالای سر قطعه‌سازان ایرانی باشد و همانجا ایراد قطعه را مرتفع کند؛ کاری که رنو در چارچوب قرارداد تولید تندر90 انجام داد و مسئول کیفیت قطعات رنو در ایران بالای سر قطعه‌سازان داخلی بود و با کنترل قطعه‌ساز و گوشزد‌کردن اشکالات راهنمایی لازم برای ساخت قطعات استاندارد را می‌کرد. با این وجود برخی قطعات وجود دارد که خود پژو نمی‌سازد و باید آن را از وندورها( تامین‌کنندگان قطعه) بگیرد که لازمه ساخت داخل اینگونه قطعات نیز آن است که پژو وندورهای خود را تشویق و تشجیع کند تا به ایران بیایند و با قطعه‌سازان ایرانی جوینت شوند؛ یعنی همانند همان کاری که رنو با قطعه‌سازان ایرانی کرد. از سوی دیگر قطعه‌سازان ایرانی نیز باید بتوانند کیفیت قطعات مورد نظر پژو و وندورهای آن را تامین کرده و در وندورلیست پژو یا این قطعه‌سازان برای صادرات قرار بگیرند. اگر این اتفاق در قالب قرارداد جدید پژو با ایران خودرو بیفتد، این قرارداد خوب و برد- برد خواهد بود و در غیر این صورت واقعیت آن است که بازهم سناریوی شانه خالی کردن پژو از تعهد داخلی‌سازی قطعات و خودروهای مشترک تکرار خواهد شد. ‌باید سرمایه پژو یا هر شریک خارجی دیگری در ایران درگیر شود.

                آیا می‌توان در چارچوب این قراردادها تشکیل شرکت‌های مشترک با قطعه‌سازان ایرانی و تضمین انتقال فناوری روز تولید را پیش‌بینی کرد؟
                باید قطعه‌سازان و خودروسازان خارجی با قطعه‌سازان ما جوینت شوند و برای انجام این کار باید پژو این عزم را داشته باشد تا به قطعه‌سازان یا وندورهای خود توصیه یا ابلاغ کند که به ایران بیایند‌، با قطعه‌سازان ایرانی جوینت شده و همکاری کنند. اگر چنین عزمی در پژو وجود داشته باشد، هدف داخلی‌سازی در چارچوب این قرارداد محقق خواهد شد و در غیر این صورت امکان تحقق آن وجود ندارد. در صورتی که چنین عزمی در پژو وجود نداشته باشد، اعلام می‌کند که مثلا فلان قطعه را شرکت قطعه‌سازی ولئو می‌سازد‌، خود این قطعه‌ساز می‌تواند نسبت به همکاری با قطعه‌سازان ایرانی تصمیم‌گیری کند. این در حالی است که اگر توصیه یا ابلاغ پژو به وندورهای خود برای همکاری با قطعه‌سازان ایرانی وجود نداشته باشد، قطعا این قطعه‌سازان نیز برای همکاری و تولید مشترک قطعات به ایران نخواهند آمد. محقق‌شدن تعهد داخلی‌سازی در گرو آن است که قطعه‌سازان و وندورهای پژو به صنعت قطعه‌سازی کشورمان بازگردند و به تحقق این بند از قرارداد کمک کنند.

                با توجه به سابقه پژو و تغییر و تحولاتی که نسبت به چند سال گذشته در این شرکت خودروسازی ایجاد شده است، فکر می‌کنید چنین عزمی در پژو برای افزایش داخلی‌سازی قطعات و خودروهای مشترک وجود دارد؟
                فکر می‌کنم که اگر پژو بخواهد به حضور خود در ایران ادامه دهد، با توجه به شرایط موجود صنایع خودروسازی کشورمان و اقتصاد جهانی مجبور است تا این الزامات را پذیرفته و به نحوی خود را ایران جا بیندازد و گرنه با توجه به تجربه‌ای که از گذشته پژو در ایران وجود دارد، قادر به حضور پررنگ در کشورمان نخواهد بود. مگر اینکه پژو واقعا این شرایط را پذیرفته و در عمل به انجام این تعهدات عزم و التزام داشته باشد، چرا که حتی پذیرفتن و انجام ندادن این تعهدات و الزامات نیز خاصیتی را برای خودروسازان ایرانی به دنبال نخواهد داشت.

                آیا می‌توان التزام عملی پژو به انجام برخی تعهدات مانند داخلی‌سازی یا صادرات مشترک را به گونه‌ای در قرارداد جدید مد نظر قرار داد که امکان طفره رفتن از آن وجود نداشته باشد؟
                این موضوع بستگی به زعمای قوم خودروسازی دارد و مدیران خودروساز باید تا جایی که زورشان می‌رسد، قضیه را جا بیندازند. اما باید توجه کنیم که مذاکرات همشیه دوطرفه است اما باید برد- برد باشد. واقعیت آن است که مدیران کنونی صنعت خودرو به ویژه مهندس یکه‌زارع مدیر عامل ایران خودرو که سال‌ها در صنعت خودرو حضور داشته و این صنعت را خوب می‌فهمد و می‌داند یا مهندس ملکی تهرانی و ... انسان‌های وزینی در صنعت خودرو هستند، بالاخره قطعا سعی می‌کنند تا اهداف خود را جا بیندازند. از سوی دیگر در مذاکره باید برخی امتیازات را داد و برخی دیگر را گرفت. نمی‌شود که ما بخواهیم در همه مذاکرات امتیاز گرفته و امتیازی ندهیم. باید هم امتیاز گرفت و هم امتیاز داد اما در نهایت باید مذاکرات برد- برد را شاهد باشیم.

                صادرات 30 درصدی خودروهای مشترک تولیدی از دیگر الزامات وزارت صنعت در مذاکره با خودروسازان خارجی است، در قراردادهای جدید باید چه تدبیری برای عملیاتی شدن این الزام در نظر گرفته شود؟
                باید صادرات محدود به خودرو نباشد بلکه صادرات قطعه را نیز در‌برگیرد چرا که صادرات قطعه برای صنعت خودرو کشورمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و موجب می‌شود تا قطعه‌سازان ما و شرکت‌های زیر‌مجموعه آنها رشد و توسعه پیدا کنند. از سوی دیگر صنعت خودرو ما وقتی شکوفا می‌شود که صنایع قطعه‌سازی کشور به بالندگی لازم رسیده باشند. برای انجام این کار در قرارداد جدید پژو با ایران خودرو نیز باید تلاش کنیم تا این شرکت فرانسوی قطعه‌سازان خود را برای ورود به ایران، همکاری با قطعه‌سازان و انتقال دانش فنی و حتی سرمایه‌گذاری مشترک تشویق کند. تنها راه همین است و حتی در صورتی که همکاری با پژو یا سایر خودروسازان خارجی صرفا به انتقال دانش فنی منجر شود نیز‌، دردی از صنعت خودرو کشورمان دوا نمی‌کند. باید به هر طریق ممکن قطعه‌سازان ایرانی به شبکه وندورهای( تامین‌کنندگان قطعه) پژو و سایر خودروسازان خارجی متصل شوند. باید پژو به قطعه‌سازان خود تکلیف کند که به ایران آمده و با قطعه‌سازان ایرانی جوینت شوند. اگر چنین اتفاقی بیفتد قطعا قطعه‌سازان ما رشد و توسعه پیدا می‌کنند و آن وقت است که صنعت خودرو ما نیز به رشد واقعی می‌رسد. باید توجه کنیم که صنعت خودرو ما تنها به خودروسازان محدود نمی‌شود‌، بلکه مجموعه بزرگی از شرکت‌های زیر‌مجموعه خودروسازان وجود دارد که قطعات مورد نیاز خودروسازان را تامین می‌کنند. مانند شرکت‌های «تی‌یر‌وان» یا «تی‌یر‌تو» که قطعات را از قطعه‌سازان کوچک‌تر جمع‌آوری کرده و قطعه نهایی را به شرکت‌های خودروسازی می‌دهند. باید اینها تقویت شوند و در صورتی که این شرکت‌ها تقویت شوند، صنعت خودرو ما نیز از نگرانی‌های که مردم در زمینه کیفیت خودرو دارند خارج شده و بازار خودرو کشورمان نیز در اختیار خودروسازان چینی به نحوی قرار نمی‌گیرد که اکنون هر روز شاهد واردات یا مونتاژ و عرضه یک خودرو جدید چینی در بازار کشورمان هستیم.

                با توجه به شرایط اقتصادی کشورمان و نبود اطمینان کافی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی‌، آیا الزام خودروسازان خارجی به سرمایه‌گذاری مشترک در تولید خودرو فرآیندی زمانبر نخواهد بود، این امر مستلزم اتخاذ چه سازوکارهایی است؟
                باید توجه کرد که سرمایه‌گذاری خارجی شرایط و ضوابط خاص خود را دارد و باید کشورمان این آمادگی را داشته باشد که میزبان سرمایه‌گذاران خارجی باشد و آنها را به عنوان میمان بپذیرد؛ یعنی اینکه قطعه‌ساز خارجی وقتی به کشورمان می‌آید باید مطمئن باشد که سرمایه‌اش جای محکمی است و اگر روزی خواست این سرمایه یا سود آن را از کشور خارج کند‌، مشکلی برای انجام این کار نباشد. باید تضمین لازم برای سرمایه‌گذاری خارجی وجود داشته باشد البته قانون خوبی سرمایه‌گذاری خارجی در کشورمان وجود دارد و در سال 83 تصویب شده است اما به شرط آنکه این قانون عملا حمایت و اجرا شود. اگر این اتفاق بیفتد، قطعا سرمایه‌گذار خارجی نیز به ایران می‌آید. این را هم باید بدانیم که تا زمانی که سرمایه‌گذاری خارجی وارد کشورمان نشود، نمی‌توان انتظار ایجاد اشتغال را داشت. چرا که کشورمان توانایی اقتصادی فراهم‌کردن این حجم سرمایه‌گذاری خارجی برای ایجاد اشتغال را ندارد. جذب سرمایه‌گذاری خارجی علاوه بر اینکه می‌تواند فناوری و دانش فنی را در کشورمان بومی کند، می‌تواند به توسعه صادرات ما در بازارهای جهانی کمک کند. با این شرایط بازار ما در خارج از کشور توسعه پیدا می‌کند‌، اشتغال افزایش یافته و تکنولوژی و توان فنی کشورمان ارتقا می‌یابد.

                به نظر شما علت خلف وعده پژو در قرارداد قبلی چه بوده است؟
                واقعیت آن است که عهدشکنی پژو در قرارداد با ایران خودرو به دلیل تحریم‌ها و در شرایط دیگری اتفاق افتاده است. از سوی دیگر در سال 1367 یا 1368 که قرارداد قبلی ایران خودرو با پژو منعقد شد، قطعه‌سازان ما چندان توانمند نبودند که بتوانیم برای افزایش ساخت داخل به پژو فشار بیاوریم و وقتی که قطعه‌سازان ما توانمند شدند نیز بازی‌های پژو برای افزایش داخلی‌سازی قطعات شروع شد اما شرایط کنونی با آن زمان تفاوت‌های بسیاری داشته و قطعه‌سازان ما توانمند شده‌ و توانایی برخی از قطعه‌سازان ایرانی در حدی است که پژو یا وندورهای خارجی آن به راحتی می‌توانند به این قطعه‌سازان توانمند اعتماد کنند و با این قطعه‌سازان جوینت شوند. همان طور که به هنگام انعقاد قرارداد ال 90‌، رنوی فرانسه، وضعیت تمامی قطعه‌سازان ایرانی را بررسی و تایید کرد که در صنعت قطعه‌سازی کشورمان توانمندی کافی برای انتقال دانش فنی و مشارکت در ساخت قطعات مورد نیاز رنو وجود داشته و قطعه‌سازان رنو می‌توانند به ایران بیایند و با قطعه‌سازان ایرانی جوینت شوند. باید توجه کنیم که حتی اکنون نیز با انعقاد قرارداد جدید بین ایران خودرو و پژوی فرانسه‌، شرایط اجتماعیِ، سیاسی، اقتصادی و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ما باید توانایی لازم برای میزبانی از سرمایه‌گذار خارجی را پیدا کرده، این سرمایه‌گذاران را به عنوان میمهان پذیرفته و اکرام کنیم. نه اینکه با این سرمایه‌گذاران باج بدهیم بلکه نحوه حضور و فعالیت آنها در ایران را در چارچوب یک قرارداد برنده- برنده تعریف و تنظیم کرده و هم به این سرمایه‌گذاران امتیاز داده و هم از آنها امتیاز بگیریم.

                رنو نیز در دوران تحریم با خودروسازان ایرانی قرارداد داشت اما هیچ‌گاه رابطه خود با این شرکت‌ها را به طور کامل قطع نکرد، آیا امکان اتخاذ این رویکرد توسط پژو وجود نداشت؟
                علت آن بود که رنو در قرارداد ال 90 ناچار به سرمایه‌گذاری در ایران شده بود و سرمایه این خودروساز فرانسوی در ایران گیر بود. این امر موجب شد تا رنو به صورت کج‌دار و مریز همکاری خود با خودروسازان ایرانی را ادامه دهد و این نگرانی از سرمایه‌گذاری رنو امتیازی برای صنعت خودرو ما بود.

                از چندی پیش وزارت صنعت راه‌اندازی بورس ارز را دنبال می‌کند، آیا این امر می‌تواند تضمینی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی باشد؟
                راه‌اندازی بورس ارز علاوه بر تاثیر‌گذاری مثبت بر توسعه صادرات می‌تواند در مقطعی که کشورمان بیش از هر زمان دیگر نیازمند جذب سرمایه‌گذاری خارجی است، در توسعه جذب سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی نیز موثر باشد. باید بپذیریم که نوسان نرخ ارز یکی از عواملی است که موجب شده تا به دلیل نبود اطمینان از تثبیت نرخ ارز و بازدهی سرمایه‌گذاری خارجی، برخی سرمایه‌گذاران از ورود سرمایه‌های خود به ایران خودداری کنند. حتی اکنون نیز یکی از دغدغه‌های اصلی سرمایه‌گذاری خارجی نوسان نرخ ارز است تا وقتی در صورت ورود سرمایه ارزی خود به ایران‌، تبدیل آن به ریال و سرمایه‌گذاری، به هنگامی که بخواهند سود یا اصل این آورده را ببرند، منعی وجود نداشته باشد. وقتی اعلام می‌شود که نوسانات نرخ ارز در بورس پوشش داده می‌شود، این موضوع برای کسانی که صادرکننده کالا یا وارد‌کننده ارز برای سرمایه‌گذاری خارجی در صنایع یا سایر طرح‌های عمرانی هستند، تفاوتی نخواهد کرد. ‌راه‌اندازی بورس ارز می‌تواند راهگشای سرمایه‌گذاری باشد چرا که سرمایه‌گذار داخلی یا خارجی همیشه به دنبال جایی امن و بازدهی بهتر برای سرمایه‌گذاری خود است. نباید انتظار داشته باشیم که سرمایه‌گذار پس از سرمایه‌گذاری در کشورمان سودی نبرد. باید این موارد را یاد بگیریم و فکر می‌کنم اکنون این مباحث برای قطعه‌سازان کشورمان نیز جا افتاده است.

                دریافت غرامت از پژو یکی از موضوعات مطرح است، با توجه به شرایط کنونی اقتصادی کشور و فضای مذاکرات این شریک فرانسوی با ایران خودرو آیا ضرورتی برای دریافت این غرامت وجود دارد ؟
                ضرورتی وجود ندارد که حتما دریافت غرامت و خسارت عهدشکنی پژو در قرارداد قبلی به شکلی دنبال شود که مسیر توافق را سخت کند. باید در جریان مذاکرات و بده و بستان‌ها به گونه‌ای عمل شود که با دریافت امتیازات بیشتر این غرامت نیز به نوعی جبران شود. مدیران ایران خودرو باید با بررسی همه‌جانبه مفاد قرارداد بررسی کنند که آیا ارزش دارد با امتیازات بیشتری غرامت کمتری دریافت کنند یا اصلا آن را دریافت نکنند. اینگونه موارد باید از دل مذاکره حل و فصل شود و نمی‌توان موضوعی را اعلام کرد. باید در این مذاکرات بررسی کنند که چه چیزی را می‌توانند بگیرند تا این خسارت جبران شود. باید این مسئله را در بده و بستان‌های اقتصادی‌، قراردادی و تکنولوژی حل کنند.

                یعنی این احتمال وجود دارد تا سازوکار دیگری در چارچوب این مذاکرات برای جبران این غرامت اتخاذ شود؟
                بله، این احتمال وجود تا این مشکل در چارچوب قرارداد جدید حل و فصل شود. قرارداد برنده- برنده نیز یعنی همین. حال اگر ما بر دریافت خسارت از یورو خارج از چارچوب این قرارداد اصرار کنیم‌، ممکن است هم از گندم ری و هم از خرمای بغداد بیفتیم. پس بهتر است تا مشکلاتمان را در چارچوب مذاکرات حل کنیم و همانطور که گفتم سعی کنیم تا در قرارداد جدید برنده- برنده باشیم.

                به عنوان یکی از دست‌اندرکاران انعقاد قرارداد تندر90 با رنوی فرانسه، تا چه حد به قرارداد جدید ایران خودرو با پژو و اینکه قرارداد مذکور بتواند تحولی را در صنعت خودرو کشورمان ایجاد کند،خوشبین هستید؟
                بالاخره واقعیت آن است که ما نیازمند توسعه صنعت خودرو کشورمان بوده و به‌تنهایی نیز نمی‌توانیم چنین کاری را انجام دهیم. با این شرایط اگر شریک قدیمی ما یعنی پژو آمادگی داشته باشد که با توجه به بازاری که به دلیل سابقه حضور 28 ساله در ایران دارد و در صورت علاقه‌مندی این خودروساز فرانسوی، بیشتر به صلاح ما خواهد بود تا با همین شریک قدیمی جلو برویم مگر اینکه پژو زیر بار شرایط ما نرفته و بخواهد یک طرفه منافع خود را بدون توجه به شریک ایرانی ببیند که آن موقع ایران خودرو باید به عنوان شریک اصلی دیگری باشد.

                یعنی مذاکره برد- برد الزام ایران خودرو در مذاکره با پژو است؟
                بله، همین طور است. حتی در زمان مذاکره با رنو برای انعقاد قرارداد ال 90 نیز اگر پژو شرایط خود را به گونه‌ای تدوین می‌کرد که منافع شریک ایرانی را نیز در نظر می‌گرفت، قطعا رنو وارد ایران نمی‌شد. وقتی پژو نخواست یا نتوانست منافع دو طرف را در قرارداد با ایران خودرو لحاظ کند، متوجه اشتباه خود شد و همین اشتباه موجب ورود رنو به ایران شد. اکنون نیز اگر پژو نخواهد که به منافع شریک ایرانی تن در داده و خواستار آن باشد که منافع خود را یک طرفه حفظ کند، قطعا بازار ایران را از دست خواهد داد و این واقعیتی انکار‌ناپذیر است.

                نویسنده: عليرضا ابراهيمي
                زندگی بدون تحریم سلام....

                نظر

                • negarminavi
                  عضو فعال
                  • May 2013
                  • 35715

                  #3608
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  ادعای مدیرعامل ایران خودرو در خصوص پرداخت غرامت پژو در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت

                  نامه یکه زارع به فطانت‌فرد:
                  پژو هیچ غرامت نقدی به ایران خودرو نمی‌پردازد +سند



                  مدیرعامل ایران خودرو در نامه‌ای رسمی به رئیس سازمان بورس، نحوه پرداخت غرامت از سوی پژو را شفاف‌سازی کرد.

                  به گزارش «نسیم آنلاین» مشرق نوشت: بر اساس نامه مدیرعامل ایران‌خودرو که امروز دوشنبه ۱۹ بهمن به سازمان بورس ارائه شده، پژو حتی یک یورو نیز به طور نقدی بابت خساراتی که به ایران‌خودرو وارد کرده، پرداخت نخواهد کرد.

                  مطابق قرارداد، مبلغ 427 میلیون یورویی که پژو به عنوان غرامت پذیرفته، مجموع ارقامی است که از تسویه بدهی‌های ایران‌خودرو و تخفیفات خدماتی که در سال‌های آینده قرار است پژو ارائه دهد، به دست آمده است.

                  نکته جالب آن که 69 میلیون یورویی که پژو پذیرفته از بدهی ایران‌خودرو کسر کند، مربوط به دریافت قطعات و ماشین‌آلات هم نیست، بلکه مربوط به پرداخت حق امتیاز تولید خودروهای پژو در ایران بوده است.

                  یعنی ایران‌خودرو کماکان بابت تولید خودروهای از رده خارج فعلی که خود پژو هم دیگر تولید نمی‌کند، همچنان حق امتیاز سالانه به پژو پرداخت می‌کند.



                  پژو هیچ غرامت نقدی به ایران خودرو نمی‌پردازد

                  با توجه به نامه مدیرعامل ایران خودرو، مشخص است که پژویی‌ها با زرنگی هر چه تمام‌تر تعهد داده‌اند که برای خدمات و تجهیزاتی که در سال‌های آینده به ایران‌خودرو ارائه خواهند داد، تخفیفاتی ارائه خواهند کرد تا به مبلغ 427 میلیون یورو برسد.

                  با این نوع قراردادنویسی پر از ابهام، مشخص است که پژویی‌ها به راحتی می‌توانند با بالا بردن قیمت قطعات و خدمات خود، این تخفیفات را جبران کنند.

                  نظر

                  • خوشبخت
                    عضو فعال
                    • Jul 2012
                    • 5464

                    #3609
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو


                    مذاکرات شرکت روسی برای ایجاد کارخانه مونتاژ خودرو در ایران










                    به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نیویورک تایمز، شرکت های روسی به نحوی گسترده در حال آماده شدن برای بازگشت به بازار ایران هستند.

                    شرکت سوخو می خواهد هواپیماهای سوپرجت خود را به ایرلاین های ایرانی بفروشد. شرکت اوتوواز هم گفت و گوهایی را برای ایجاد یک کارخانه مونتاز خودروهای لادا در ایران آغاز کرده است.

                    شرکت های بزرگ روسی فعال در بخش نفت و گاز یعنی گازپروم و لوک اویل هم در حال سبک سنگین کردن پروژه های ال ان جی در ایران هستند. شرکت اوراسیا دریلینگ، یک شرکت ارائه دهنده خدمات میادین نفتی و تات نفت، یک شرکت نفت روسی مستقر در تاتارستان، چشم اندازهایی را صنعت انرژی ایران برای خود می بینند.

                    سرگی چتوریکوف، مدیر شرکت لوله سازی تی ام کی روسیه در باره چشم اندازهای موجود در بازار ایران می گویند: «اگر شما یک تکه چوب خشک داشته باشید و باد هم در حال وزیدن باشد، آتش روشن خواهد شد... تمام چیزی که لازم دارید یک کبریت است.»

                    روسیه هم مانند بسیاری از کشورهای دیگر فرصت های زیادی از بازار ایران که مدت ها با کمبود سرمایه مواجه بوده، می بیند. صندوق بین المللی پول رشدی 5.5 درصدی را برای اقتصاد ایران در سال های 2016 و 2017 پیش بینی کرده است.

                    صنعت انرژی ایران به ویژه برای شرکت های خارجی از جذابیت بالایی برخوردار است.

                    ایران دومین ذخایر بزرگ نفتی خاورمیانه پس از عربستان را در اختیار دارد. همچنین برخی برآوردها نشان می دهد که ایران بزرگترین ذخایر گازی جهان را در دست دارد. حتی قبل از لغو تحریم ها، ایران قراردادهایی را برای صادرات گاز به عراق و پاکستان منعقد کرده بود.

                    اما صنعت انرژی ایران فاقد خطوط لوله کافی برای انتقال این گاز است. به اعتقاد تحلیلگران، ایران ممکن است 100 میلیارد دلار صرف بازسازی خطوط لوله گازی خود نماید.

                    شرکت تی ام کی می گوید در موقعیت خوبی برای تامین بخش عمده ای از این نیاز ایران است.

                    البته روسیه که برای ورود به بازار ایران آماده می شود با چالش هایی مواجه است.

                    الدار داولتشین، تحلیلگر نفت و گاز در موسسه رنسانس کپیتال که یک بانک سرمایه گذاری روسی است گفت: «احساس کلی همچنان محتاطانه است.» با افت قیمت نفت، بودجه شرکت های روسی «تحت فشار عظیمی قرار گرفته است.»
                    زندگی بدون تحریم سلام....

                    نظر

                    • ایرانی
                      ستاره دار(1)
                      • Jun 2011
                      • 2579

                      #3610
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      ........تکرار........

                      نظر

                      • ایرانی
                        ستاره دار(1)
                        • Jun 2011
                        • 2579

                        #3611
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        در اصل توسط ایرانی پست شده است View Post

                        قابل توجه مسئولان و مدیران سازمان بورس و ناظر بازار

                        امروز در بازگشایی ســایـپـا ظلمی بزرگ صورت گرفت و حتی کار به نامه نگاری اعتراضی به ناظر بازار و مسئولان بورس انجامید

                        امروز خساپا قربانی رفتار سلیقه ای مسئولان بازار شد.

                        واقعاً با این شیوه بازگشایی با روح و روان و اعصاب سهامداران بازی کردن.~X(

                        خساپا را با محدودیت دامنه نوسان بازگشایی کردن تا با اینكار و صف خرید میلیاردی سهم ، باعث تحرک و رشد بازار و گروههای مربوطه شوند.

                        یعنی سایپا قربانی و پاسوز کلیت بازار و بقیه سهم ها شد.

                        باید ناظر بازار اجازه میداد که سهم بدون محدودیت باز بشود تا حداقل 50 و 70 درصد بالاتر عرضه و تقاضا صورت میگرفت.

                        خساپا در این مدت از رشد بازار جا مانده بود و حالا با این محدودیت بازگشایی، بقیه سهم ها و بازار را صف خرید کرد.

                        سایپا درست است که شده لیدر بازار ، اما خودش هیچ نفع و سودی از این لیدری و اخبار مثبت مجمع و تصمیمات شركت تا الان نبرده.

                        از چند روز پیش و هفته قبل رشد بازار و رشد گروه خودرویی ، علاوه بر موضاعات پسابرجام و عقد قرارداد با شركتهای خارجی، دلیل دیگر و مهمتر داشت و آن دلیل مهم اخبار مثبت سایپا و توضیحات و شفاف سازی شركت در نامه ارسالی به بورس در خصوص افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها ، واگذاری و فروش املاک و دارایی ها ، افزایش سرمایه شركتهای زیرمجموعه و اخبار و تصمیمات و اتفاقات مثبت مجمع فوق العاده سایپا بود.

                        اما خود ساپیا که منشا و منبع این اتفاقات مثبت است از رشد و افزایش قیمت جا ماند. بقیه گروه خودرویی از کنار این موضوع سود بردن و رشد کردن.

                        باید قبول کنیم که در این برهه زمانی در حق سایپا ظلم شد. شركتی که بیشترین اخبار و اتفاقات مثبت در حول محور این شركت قرار است بیفتد.


                        مثال در مورد ظلم شدن به سایپا فراوان است: مثلاً چند روز قبل ناظر بازار سهم ورنا را با دامنه باز ، بازگشایی کرد و اجازه داد سهم با 72% قیمت بالاتر بازگشایی شود و بعد صف خرید سهم و صف خرید سنگین تر در روزهای آینده.

                        و یا سهم وساپا با 45% بالاتر بازگشایی شد و ادامه صف خرید

                        و یا همین شفارس ناظر بازار اجازه داد سهم بدون محدودیت دامنه نوسان با 106 % قیمت بالاتر باز بشود و یا کماسه بعد از مجمع با 70% قیمت بالاتر بازگشایی شد

                        پس چرا ناظر بازار در مورد خساپا سلیقه ای رفتار کرد و اجازه نداد سهم با دامنه باز ، بازگشایی شود.

                        سایپایی که همه اخبار و اتفاقات و تصمیمات مثبت و تاثیرگذار در صنعت خودرو قرار است در این شركت رخ دهد.

                        چرا برای رشد بازار و سایر سهم ها ، سایپا را سپر قرار دادید و از صف خرید میلیاردی خساپا برای رشد بازار استفاده میکنید.

                        گناه سهامداران سایپا چیست!!!!#:-S

                        مطمئن باشید که اگر سایپا امروز در زمان بازگشایی در تنگنا قرار نمیگرفت و ناظر بازار اجازه میداد که سهم بدون محدودیت دامنه نوسان با 50 % و 70 % بالاتر بازگشایی میشد، باز مجدداً برایش صف خرید سنگین تشکیل میدادن و همین محرک و کاتالیزور خوبی بود برای ادامه رشد بازار.

                        الان سایپا صف خرید بالای میلیارد دارد و اگر حقوقی روزانه عرضه نكند ، سهم در صف خرید مدتها قفل میشود و گره معاملاتی و بقیه ماجرا........

                        پی نوشت : پشت صف خرید میلیاردی خساپا ، بیش از دو میلیارد حجم تقاضا و دستور خرید پنهان و بالقوه وجود دارد.
                        سلام، این مطلب بالا را دیشب نوشتم.

                        دیروز در زمان بازگشایی در حق سایپا ظلم بزرگی صورت گرفت و با محدودیت دامنه نوسان خساپا را قربانی کردن.

                        سهمی که طبق گزارشات و توضیحات شركت و تصمیمات مجمع فوق العاده، بیشترین اخبار و اتفاقات مثبت در آن قرار است رخ دهد، بخاطر رفتار سلیقه ای ناظر بجای اینكه 50% و 70 % بالاتر بازگشایی شود با محدودیت باز شد.

                        امروز که شدید و بطور جدی پیگیر این موضوع از طرف مسئولان بودم ، ناظر بازار فقط به معذرت خواهی ساده اكتفا کرد. #:-S

                        در صورتی که در روزهای قبلش سایر سهم ها با همین شرایطی که سایپا داشت را اجازه دادن در زمان بازگشایی با 70 درصد بالاتر قیمت بخورد ، اما در مورد سایپا ظلم شد.

                        واقعاً گناه سهامداران ساپیا چه بود!!؟؟که ناظر بازار در نهایت فقط یک عذرخواهی ساده میکند. :(

                        نظر

                        • meisam_em
                          عضو فعال
                          • Aug 2025
                          • 2124

                          #3612
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          مذاکرات شرکت روسی برای ایجاد کارخانه مونتاژ خودرو در ایران


                          به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نیویورک تایمز، شرکت های روسی به نحوی گسترده در حال آماده شدن برای بازگشت به بازار ایران هستند.
                          شرکت سوخو می خواهد هواپیماهای سوپرجت خود را به ایرلاین های ایرانی بفروشد. شرکت اوتوواز هم گفت و گوهایی را برای ایجاد یک کارخانه مونتاز خودروهای لادا در ایران آغاز کرده است.
                          شرکت های بزرگ روسی فعال در بخش نفت و گاز یعنی گازپروم و لوک اویل هم در حال سبک سنگین کردن پروژه های ال ان جی در ایران هستند. شرکت اوراسیا دریلینگ، یک شرکت ارائه دهنده خدمات میادین نفتی و تات نفت، یک شرکت نفت روسی مستقر در تاتارستان، چشم اندازهایی را صنعت انرژی ایران برای خود می بینند.
                          سرگی چتوریکوف، مدیر شرکت لوله سازی تی ام کی روسیه در باره چشم اندازهای موجود در بازار ایران می گویند: «اگر شما یک تکه چوب خشک داشته باشید و باد هم در حال وزیدن باشد، آتش روشن خواهد شد... تمام چیزی که لازم دارید یک کبریت است.»
                          روسیه هم مانند بسیاری از کشورهای دیگر فرصت های زیادی از بازار ایران که مدت ها با کمبود سرمایه مواجه بوده، می بیند. صندوق بین المللی پول رشدی 5.5 درصدی را برای اقتصاد ایران در سال های 2016 و 2017 پیش بینی کرده است.
                          صنعت انرژی ایران به ویژه برای شرکت های خارجی از جذابیت بالایی برخوردار است.
                          ایران دومین ذخایر بزرگ نفتی خاورمیانه پس از عربستان را در اختیار دارد. همچنین برخی برآوردها نشان می دهد که ایران بزرگترین ذخایر گازی جهان را در دست دارد. حتی قبل از لغو تحریم ها، ایران قراردادهایی را برای صادرات گاز به عراق و پاکستان منعقد کرده بود.
                          اما صنعت انرژی ایران فاقد خطوط لوله کافی برای انتقال این گاز است. به اعتقاد تحلیلگران، ایران ممکن است 100 میلیارد دلار صرف بازسازی خطوط لوله گازی خود نماید.
                          شرکت تی ام کی می گوید در موقعیت خوبی برای تامین بخش عمده ای از این نیاز ایران است.
                          البته روسیه که برای ورود به بازار ایران آماده می شود با چالش هایی مواجه است.
                          الدار داولتشین، تحلیلگر نفت و گاز در موسسه رنسانس کپیتال که یک بانک سرمایه گذاری روسی است گفت: «احساس کلی همچنان محتاطانه است.» با افت قیمت نفت، بودجه شرکت های روسی «تحت فشار عظیمی قرار گرفته است.»
                          كسی كه در آفتاب زحمت كشیده، حق دارد در سایه استراحت كند

                          نظر

                          • کامل
                            عضو فعال
                            • Apr 2013
                            • 558

                            #3613
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            سايپاآذين‌ (خاذين)

                            صف خرید به اندازه 30 در صد کل سهام شرکت

                            افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها !!!!

                            نظر

                            • خوشبخت
                              عضو فعال
                              • Jul 2012
                              • 5464

                              #3614
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              خودروسازان کره‌ای برای بازار ایران چه خواب هایی که ندیده‌اند







                              شرکت های هیوندای موتور و کیا موتورز کره جنوبی قصد دارند در سال ۲۰۱۶، ۶۰ هزار دستگاه خودرو به ایران صادر کنند که نسبت به سال قبل رشد ۲.۵ برابری خواهد داشت.
                              جئونگ جین هانگ، مدیر عامل شرکت هیوندای موتور گفت: «این گروه هدفگذاری فروش خود را نسبت به 25 هزار دستگاهی که سال گذشته به ایران صادر کرده بود، 140 درصد افزایش داده است.»

                              به گزارش تسنیم به نقل از یونهاپ نیوز صادرات محصولات شرکت هیوندای موتور به ایران در سال 2012 پس از تشدید تحریم ها علیه این کشور متوقف شد.

                              همچنین این شرکت خودروسازی کره ای صادرات محصولات سی کی دی خود به ایران را افزایش خواهد داد. سی کی سی به محصولات نیمه مونتاژی گفته می شود که در بازار مقصد مونتاژ می شود.

                              وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره قرار است برای حمایت از افزایش واردات شرکت های کره ای به ایران، این شرکت ها را در حل مشکلاتی که ممکن است در یافتن بازار جدید با آن مواجه شوند، یاری کند.

                              جو هیونگ هوان، وزیر تجارت کره گفت: انتظار می رود صادرات به ایران امسال 5.8 درصد و در سال آینده 6.7 درصد رشد داشته باشد. دولت یک سیستم پرداخت ثابت ایجاد خواهد کرد و حمایت های مالی از شرکت های کره ای را تقویت خواهد نمود.

                              وزیر تجارت و صنعت کره جنوبی گفت، کره جنوبی حمایت مالی جامعی از شرکت های کره ای که بخواهند وارد بازار ایران شوند، انجام خواهد داد.

                              جو هیونگ هوان، وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی در دیدار با مدیران ارشد شرکت های کره ای نظیر هیونداری، ال جی، دائلیم و دیگر شرکت هایی که قصد ورود به بازار ایران را دارند گفت: «کمک های گسترده در سطح دولت به بنگاه های تجاری ای که بتوانند به بازار ایران دسترسی پیدا کنند، ارائه خواهد شد.

                              وی افزود، قرار است روز 29 فوریه نشستی در سطح وزارتخانه با حضور هیئت های تجاری عالی رتبه برگزار شود، تا آنها برای ایجاد روابط جدید تجاری به ایران اعزام شوند.

                              شرکت های کره ای هم گفتند، با لغو تحریم ها، اقتصاد ایران می تواند در سال های 2016 و 2017 به ترتیب رشدی 5.8 و 6.7 درصدی را تجربه کند. در عین حال، دسترسی به دارایی های بلوکه شده به ارزش 100 میلیارد دلار موجب سرمایه گذاری های جدید در بخش زیرساخت های انرژی و پروژه های اجتماعی بالادستی خواهد شد. این به معنای ایجاد فرصت های تجاری بیشتر برای شرکت های کره ای خواهد بد.

                              وزیر تجارت کره گفت: برای گسترش تجارت و سرمایه گذاری، سئول متعهد است تا سیستم پرداخت های فعلی به وون کره را ادامه دهد و با استفاده از ارزهای دیگر، سیستم های پرداخت از انواع دیگر ایجاد نماید.. می توان یورو و ین ژاپن را در کنار ون مورد استفاده قرار داد.

                              جو همچنین گفت، اقدامات لازم برای ایجاد یک سیستم حمایت مالی که بتواند به شرکت های کره ای برای گرفتن سفارش در ایران کمک کند، انجام خواهد شد. وی گفت، ایجاد یک ساز و کار اعطای وام هم مورد توجه قرار گرفته که می تواند به همکاری های مالی نزدیک تر بین دو کشور کمک کند.

                              وزیر تجارت کره گفت، دولت اطلاعات لازم درباره ایران را در اختیار شرکت های کره ای قرار خواهد داد تا این شرکت ها بتوانند راحت تر بازار خود را توسعه دهند.

                              وی تاکید کرد، برای توسعه روابط تجاری، شرکت های کره ای باید سرمایه گذاری های مشترکی انجام دهند و تکنولوژی خود را در قراردادهای مختلف در حوزه های خودرو، پتروشیمی و فولاد به ایران انتقال دهند. ساخت و ساز و احداث کارخانه در ایران نیز پتانسیل رشد دارد.،

                              زندگی بدون تحریم سلام....

                              نظر

                              • ایرانی
                                ستاره دار(1)
                                • Jun 2011
                                • 2579

                                #3615
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                رنو شریک تجاری سایپا می شود:

                                دبیر انجمن قطعه سازان از نهایی شدن قرارداد سایپا با رنو به سبک قرارداد ایران خودرو با پژو خبر داد و گفت: سایپا رنو را به عنوان شریک تجاری خود پذیرفته است.

                                همچنین لازم به ذكر است، گروهی متشكل از مدیران سایپا عازم ژاپن و کره جنوبی شده اند تا با شركت های خودروسازی نیسان و کیا قرارداد همكاری و تولید مشترک به امضاء برسانند.
                                آخرین ویرایش توسط ایرانی؛ 2016/02/13, 10:54.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X