اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • ایرج سابق
    عضو فعال
    • Oct 2015
    • 7434

    #3676
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    در اصل توسط negarminavi پست شده است View Post
    2 سال پیش نوشتم که از دید آدمهای این دولت ، صنعت یعنی خودرو فقط !

    هم منافع و پیاده نظام سیاسی دارند در این صنعت !!! هم اینکه مثل دولت خاتمی اگر فقط خودرو تولید کنند و بقیه صنایع را تعطیل کنند رشد اقتصادی شان هم مثبت می شود ! و با اون قیافه می گیرند که دیدید مثبت شد رشد اقتصادی !

    مثل سال 93 که هی تولید کردند ! بعد مجبور شدند در سال ،94 2500 میلیارد تومان پول بانک مرکزی را بدهند بابت فروش همان خودروهایی که رشد 3% اقتصادی 93 را برایشان ساختند !

    در اینکه نظر دولت با اینهاست شکی نیست اما فقط نظر دولت کافی نیست، شرایط بازار هم مهم است !

    در این 2 سال هم نظر دولت با اینها بود ! اما نتیجه نداشت جز زیان !

    به شعبده بازی اعتقاد داری!! اگر دارید پس منتظر باشید !! تا پایان سال 95
    بهترین دانش آن است که سودمند باشی

    نظر

    • تمام
      عضو فعال
      • Jun 2011
      • 14648

      #3677
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      منتظر یک حرکت استثنایی از خودرو هم باشید
      فقط بزارید حق تقدمها تمام بشه
      خدا خواست و ما توانستیم
      تمام مطالب نوشته شده توسط بنده نظرات شخصی است که میتواند اشتباه باشد پس به استناد مطالب من به هیچ عنوان سهمی را نخرید. فقط با بررسی خودتان معامله کنید

      نظر

      • kor000
        عضو عادی
        • Dec 2012
        • 232

        #3678
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        سلام دوستان
        خکاوه چنددرصد تعدیل داشته؟

        نظر

        • خوشبخت
          عضو فعال
          • Jul 2012
          • 5464

          #3679
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          در اصل توسط kor000 پست شده است View Post
          سلام دوستان
          خکاوه چنددرصد تعدیل داشته؟
          ;669619]#خکاوه
          شرکت: سایپا دیزل

          اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 1395/12/30 (حسابرسی نشده)

          به اطلاع می رساند بر مبنای اطلاعات دریافتی از شرکت سایپا دیزل طی نامه شماره مورخ 1394/11/30 پیش بینی درآمد هر سهم برای سال منتهی به 1395/12/30 با سرمایه 2,100,000 میلیون ریال مبلغ 1 ریال به طور خالص پس از کسر مالیات می باشد.

          تغییر ۱,۰٧٨ زیان هرسهم آخرین پیش بینی سال مالی قبل به ۱ ریال سود هرسهم در پیش بینی جدید

          درصد تغییر: ۱۰۰% تعدیل مثبت


          An integrated system for collecting, monitoring, and publishing financial information of companies registered with the organization and other persons required by the Securities Market Act to report their information.

          زندگی بدون تحریم سلام....

          نظر

          • kor000
            عضو عادی
            • Dec 2012
            • 232

            #3680
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            ممنون
            از1078ریال زیان امده تا یک ریال سود.من فکر کردم 1000درصده.1078را تقسیم بر1ریال کردم

            نظر

            • orumbourse
              ستاره دار (1)
              • Nov 2011
              • 10191

              #3681
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              در اصل توسط kor000 پست شده است View Post
              ممنون
              از1078ریال زیان امده تا یک ریال سود.من فکر کردم 1000درصده.1078را تقسیم بر1ریال کردم
              نه همون 100 درصد میشه.تعدیل مثبت 100 درصد.
              بالاخره زیان هر چقدر بوده صد در صد اون زیان رو ابتدا صفر و سپس یه ریال سود اعلام کرده یعنی همون صد در صد تعدیل مثبت.
              "مطالب و پست های ارسالی اینجانب به هیچ وجه توصیه به خرید یا فروش برای کسی نیست، صرفا نظرات شخصی اینجانب درمورد سهام بازاربورس می باشد والبته ممکنه تمامی اون مطالب اشتباه هم باشد"

              نظر

              • kor000
                عضو عادی
                • Dec 2012
                • 232

                #3682
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                در اصل توسط orumbourse پست شده است View Post
                نه همون 100 درصد میشه.تعدیل مثبت 100 درصد.
                بالاخره زیان هر چقدر بوده صد در صد اون زیان رو ابتدا صفر و سپس یه ریال سود اعلام کرده یعنی همون صد در صد تعدیل مثبت.
                من که تصمیم به شرکت در مجمعش گرفتم .ته قلبم روشنه که بعد مجمع خبرهای خوبی ازش میاد.توکل بر خدا
                ممنون

                نظر

                • kor000
                  عضو عادی
                  • Dec 2012
                  • 232

                  #3683
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  حق های ایران خودرو را که امروز دیدم مشتاق تر شدم70درصد مثبت همین چند وقت پیش بود 50تومان معامله میشد

                  نظر

                  • خوشبخت
                    عضو فعال
                    • Jul 2012
                    • 5464

                    #3684
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو


                    جزئیات تفاهم‌‌نامه جدید ایران و آلمان برای ساخت قطعات خودرو








                    محمدرضا نجفی منش رئیس کمسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: تفاهم نامه صنایع انجمن صنایع باواریایی آلمان و انجمن قطعه سازان ایران در مونیخ به امضا رسید.



                    وی افزود: بنا بر تفاهم انجام شده این انجمن، فعالان اقتصادی مرتبط و علاقمند به همکاری با ایران را معرفی می کند تا مشارکت های اقتصادی فراهم شود.



                    رئیس کمسیون تسهیل کسب و کاراتاق بازرگانی تهران ادامه داد: فعلان اقتصادی بخش قطعه سازی کشور برای همکاری با آلمان به انجمن قطعه سازی ایران و علاقه مندان آلمانی برای همکاری با ایران به انجمن صنایع باواریا مراجعه کرده تا امکان ارتباط فعالان اقتصادی دو کشور با یکدیگر برقرار شود.



                    به گزارش خبرگزاری تسنیم, این تفاهم نامه در جریان سفر هیئت تجاری اتاق بازرگانی تهران به ایالت باروایای آلمان به امضا رسید و بر اساس این قرارداد امکان ورود قعطعات خودرو آلمانی به ایران فراهم می‌شود.



                    گفتنی است، بر اساس گزارش های منتشر شده روزهای گذشته خبرنگار تسنیم از آلمان، در دیدار رئیس اتاق تهران با شهردار مونیخ اعلام شد که در جریان سفر اسفند ماه وزیر اقتصاد ایران و هیئت اقتصادی همراه به آلمان درخصوص ورود خودروهای آلمانی به بازار ایران مذاکره می‌شود
                    زندگی بدون تحریم سلام....

                    نظر

                    • ایرج سابق
                      عضو فعال
                      • Oct 2015
                      • 7434

                      #3685
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      تاریخ خبر: 03/12/1394 | ساعت: 13:18|


                      16خودروساز خارجی به ایران می آیند/امضای 4تفاهم نامه همکاری در زمینه قطعات خودرو

                      تهران - ایرنا - دبیرکل سومین همایش بین المللی صنعت خودرو و نخستین نمایشگاه بین المللی خودرو از حضور 16 شرکت خودروسازی خارجی از جمله ولوو، اسکانیا، پژو، فیات و کیا در این نمایشگاه خبر داد و گفت: از این تعداد، پنج شرکت چینی هستند.


                      به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، ساسان قربانی امروز (دوشنبه) در نشستی خبری در

                      وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در همایش سال گذشته 14 شرکت خودروساز خارجی حضور داشتند که بیشتر آنها از کشور چین آمده بودند.

                      به گفته وی ، در طول برگزاری این دو رویداد، چهار تفاهم نامه همکاری بین انجمن قطعه سازی ایران با انجمن های قطعه سازی ترکیه، فرانسه، انگلستان و هندوستان امضا خواهد شد.
                      قربانی همچنین خبر داد، در این همایش شرکت رنو جلسه ای با قطعه سازان ایرانی برای برنامه ریزی توسعه ای تولیدات خود برگزار خواهد کرد.

                      وی در مورد امضای تفاهم نامه با شرکت های خارجی گفت: تعدادی از شرکت های خارجی برای امضای تفاهم نامه ابراز تمایل کردند که پیش بینی می شود در طول کنفرانس و نمایشگاه مذاکراتی صورت گیرد و این مذاکرات به تفاهم نامه منجر شود.

                      وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که این تفاهم نامه ها به قرارداد نیز منجر خواهد شد، گفت: مفاد تفاهم نامه ها این است که دو طرف برای مشارکت هایی که امکان پذیر

                      است بسترسازی کنند. وقتی پای انجمن ها به میان می آید همکاری فعالان و تولیدکنندگان تسهیل می شود و حضور آنها بیشتر بسترسازی برای توسعه همکاری است.

                      دبیرکل سومین همایش بین المللی صنعت خودرو و نخستین نمایشگاه بین المللی خودرو رقابت پذیری را یکی از محورهای این دو رویداد ذکر کرد و گفت: یکی از شاخص های

                      تعریف شده در دنیا در زمینه رقابت پذیری، بحث رضایت مشتری است. مشتری ها و مصرف کنندگان خودرو در کشور ما بر چند محور از جمله کیفیت، قیمت و خدمات تاکید دارند.
                      وی گفت: علاوه بر این محورها دو شاخص انعطاف پذیری در تولید و تحویل به موقع محصولات در این کنفرانس مطرح می شود؛ این پنج عامل به نسبت هایی متفاوت، در میزان رضایتمندی مشتری تاثیرگذار است.
                      وی اضافه کرد: در این همایش سخنرانانی از شرکت های ولوو، اسکانیا، رنو، دایملر و سیچوان مباحث خود را مطرح می کنند ولی علاوه بر اینها شرکت کنندگانی از شرکت
                      های ایسوزو، نیسان، تویوتا و فولکس واگن در سطوح مدیریتی حضور پیدا خواهند کرد.
                      قربانی گفت: با توجه به برگزاری یک نمایشگاه و کنفرانس خودرو در ژنو که یکی از سه نمایشگاه بزرگ دنیا به حساب می آیند، حضور شرکت های مختلف در حوزه صنعت خودرو یک موفقیت به حساب می آید.
                      دبیرکل سومین همایش بین المللی صنعت خودرو و نخستین نمایشگاه بین المللی خودرو در مورد امضای قرارداد خودرویی در حاشیه این نمایشگاه نیز گفت: تا کنون من برنامه

                      مشخصی از شرکت های خودروسازی نگرفته ام، احتمال وجود دارد در حاشیه این کنفرانس و نمایشگاه قراردادهایی امضا شود اما هنوز به طور رسمی چیزی اعلام نشده است.
                      به گفته وی، علاوه بر دو شرکت خودروسازی بزرگ کشور، 6 شرکت خودروسازی داخلی نیز در این نمایشگاه و کنفرانس حضور دارند و احتمال دارد آنها از این فرصت برای امضای تفاهم نامه یا قرارداد استفاده کنند ولی تا کنون در این زمینه به طور رسمی اطلاعاتی اعلام نکرده اند.

                      ** مذاکره رنو و سایپا ادامه دارد
                      امیرحسین قناتی دبیر کمیته علمی سومین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران و عضو هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا نیز در این نشست خبری گفت: در این همایش

                      15 نشست تخصصی برگزار خواهد شد. مدیریت زنجیره تامین، مدل های همکاری و سرمایه گذاری، ایمنی، فرصت های همکاری، خدمات پس از فروش، فناوری های پیشرفته

                      ، خودروهای تجاری، محیط زیست و مسئولیت اجتماعی، اقتصاد صنعت خودرو و روش های تامین منابع مالی از موضوع های این نشست ها است.

                      وی در مورد سرمایه گذاری مستقل شرکت های خارجی در ایران گفت: تاکنون مذاکراتی برای سرمایه گذاری مشترک با شرکت هایی مانند فولکس واگن، بنز، فیات، مان، ولوو،

                      ایسوزو و مزدا انجام شده اما پیشنهاد سرمایه گذاری مستقل تاکنون مطرح نشده است.
                      قناتی گفت: برای سرمایه گذاری مستقل و مشارکتی در صنعت خودرو محدودیتی وجود ندارد اما اولویت شرکت های خارجی سرمایه گذاری مشترک و استفاده از ظرفیت های موجود است؛ زیرا در همکاری ها و سرمایه گذاری های مشترک میزان ریسک کاهش پیدا می کند.


                      وی در پاسخ به پرسشی در مورد مونتاژ خودروهای خارجی لوکس و گران قیمت در ایران گفت: تمام خودروسازان در صورت رعایت خطوط قرمز ما اجازه فعالیت دارند؛
                      خودروهای تولید یا مونتاژ داخل باید حداقل 40 درصد از قطعه های خود را از شرکت های داخلی تامین کنند.

                      عضو هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا همچنین گفت، مذاکره در خصوص همکاری شرکت های خودروسازی رنو و سایپا در حال انجام است.

                      به گزارش ایرنا، سومین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران با حضور 359 شرکت ایرانی، 121 شرکت خارجی دهم و یازدهم اسفندماه در تهران برگزار می شود.

                      در این همایش شرکت هایی از کشورهای اتریش، بلژیک، چین، چک اسلواکی، دانمارک، فرانسه، آلمان، هند، ایتالیا، ژاپن، کویت، هلند، عمان، پاکستان، کره جنوبی، اسپانیا،

                      سوئد، سوئیس، ترکیه، امارات متحده عربی و انگلستان حضور خواهند داشت.
                      همایش در چهار جلسه عمومی و 15 نشست تخصصی و 75 سخنرانی برگزار می شود.

                      نخستین نمایشگاه توانمندی های صنعت خودرو نیز در فضایی به وسعت 18 هزار متر مربع فضای سرپوشیده و 10 هزار متر مربع فضای روباز برگزار خواهد شد؛ این

                      نمایشگاه در بخش های مختلف مانند مواد اولیه، قطعه سازان، خودروسازها، ماشین آلات، واحدهای مهندسی و تحقیقاتی و دانش بنیان، مراکز تست و آزمون، واحدهای آموزشی، لیزینگ و فروش، خدمات پس از فروش فعالیت می کند.

                      برگزاری نمایشگاه خودروهای کلاسیک، تست رانندگی(درایو)، آزمون جاده ای، کارتینگ، برنامه های آموزشی، برنامه های فرهنگی و هنری و همچنین رالی (از تهران تا شمال)

                      از برنامه های جانبی این دو رویداد صنعت خودرو است.
                      صنعت خودرو در ایران 400 هزار شغل بطور مستقیم و 200 هزار شغل بطور غیرمستقیم ایجاد کرده و 2.7 درصد تولید ناخالص داخلی کشور را به خود اختصاص داده است.
                      بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                      نظر

                      • خوشبخت
                        عضو فعال
                        • Jul 2012
                        • 5464

                        #3686
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        واگذاری سومین خودروساز ایران به فرانسه







                        این روزها صنعت خودرو بیش از سایر صنایع کشور خبرساز است. هر چند این صنعت دو سالی است که در رکود به سر می‌برد اما پس از برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی، مذاکرات با خودروسازان خارجی، جدی‌تر و حتی مذاکره با یکی از خودروسازان فرانسوی نهایی شد.
                        در عین حال همچنان مذاکرات با دیگر خودروسازان فرانسوی همچنین خودروسازان آلمانی و ایتالیایی ادامه دارد. در همین راستا، سومین همایش بین‌المللی خودرو تا چند روز آینده با حدود 500 شرکت‌کننده برگزار خواهد شد. این همایش که باید در آذر ماه برگزار می‌شد به علت همزمان شدن با موعد اجرای «برجام» با دو ماه تاخیر در اسفند ماه برپا می‌شود اما همین امر موجب شده که به دلیل همزمانی این نمایشگاه مهم با نمایشگاه خودرو ژنو، شرکت‌های بزرگ خودروسازی دنیا در نمایشگاه تهران حاضر نشوند. در همین حال هر چند سال گذشته احتمال حضور خودروسازان امریکایی در همایش بین‌المللی خودروسازی جدی‌تر شد اما این موضوع حتی با به سرانجام رسیدن برجام و برداشته شدن تحریم‌ها نیز اتفاق نمی‌افتد. این در شرایطی است که سال گذشته بخش زیادی از شرکت‌کنندگان را خودروسازان چینی تشکیل می‌دادند و همین امر اعتراض و انتقاد مخاطبان را به دنبال داشت. به گفته دبیر شورای سیاست‌گذاری صنعت خودرو، امسال 16خودروساز بزرگ ازجمله خودروسازانی چون شرکت‌های ولوو، اسکانیا، پژو، رنو و دایلمر در نمایشگاه حضور خواهند داشت و نمایندگانی از کشورهای اتریش، بلژیک، چین، چک و اسلواکی، دانمارک، فرانسه، آلمان، هند، ایتالیا، ژاپن، کویت، هلند، عمان، ‌پاکستان، کره جنوبی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، ترکیه، امارات متحده عربی و انگلستان میهمان ایرانی‌ها با مذاکرات خودرویی هستند. البته این مذاکرات و افزایش کیفیت خودروهای جدید تولیدی در بازار داخل نیز بی‌تاثیر نیست؛ چنانچه فعالان صنعت خودرو کشور از افزایش حداقل 4.5درصدی قیمت خودرو در سال آینده خبر می‌دهند.

                        ایجاد شرکت مشترک با رنو فرانسه

                        به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تعادل ، در حاشیه این همایش، مذاکراتی با خودروسازان و قطعه‌سازان انجام خواهد شد و به گفته امیرحسین قناتی، مدیرکل خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت شرکت‌های بنز، فیات، فولکس واگن، ایسوزو، مزدا، نیسان و تویوتا مذاکراتی تاکنون با خودروسازان ایرانی داشته‌اند همچنین فولکس واگن با پنج شرکت داخلی برای آغاز همکاری مشترک مذاکره کرده و در نهایت براساس تشخیص خود با یک شرکت ایرانی همکاری خواهد کرد. فیات نیز پیشنهاداتی برای سرمایه‌گذاری در ایران داشته است. قناتی که به تازگی عضو هیات‌مدیره سایپا شده است در پاسخ به پرسشی مبنی بر سرانجام مذاکرات رنو و سایپا گفت: ایجاد شرکت مشترک بین سایپا و رنو درحال بررسی است و هنوز نهایی نشده است. مذاکرات فعلا درحال انجام است اما بعید به نظر می‌رسد طی هفته آینده و در جریان برگزاری سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران، قراردادی میان این دو شرکت به امضا برسد.

                        واگذاری پارس‌خودرو ایران به رنو

                        قناتی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا پارس خودرو به رنو واگذار خواهد شد، تاکید کرد: این کار درحال انجام است. وی در توضیح بیشتر گفت که هم‌اکنون مذاکرات میان رنو و سایپا بر سر واگذاری سهام پارس خودرو به خودروساز فرانسوی ادامه دارد. اظهارات وی در شرایطی است که رنو به‌ شدت خواستار خرید سهام پارس خودرو بوده و قصد دارد این شرکت را به پایگاه تولیدی خود در ایران تبدیل کند.

                        4 قرارداد همکاری با قطعه‌سازان
                        ساسان قربانی، دبیرکل سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران نیز با بیان اینکه نمایندگانی از شرکت‌های نیسان، تویوتا، مزدا، فولکس واگن و فیات نیز در این همایش شرکت خواهند کرد، خاطرنشان کرد: در حاشیه این همایش تفاهمنامه همکاری بین انجمن قطعه‌سازان ایران با انجمن قطعه‌سازان کشورهای فرانسه، انگلیس، ترکیه و هند امضا خواهد شد. این همکاری بین شرکت‌های قطعه‌سازی با هدف صادرات صورت می‌گیرد. قربانی اضافه کرد: توافقنامه همکاری بین دو نهاد صنفی است که یکی از کشور ترکیه است و ادامه توافق با انجمن‌های قطعه‌سازان فرانسه، هندوستان و انگلیس خواهد بود. البته با چند هیاتی که ابراز تمایل کردند نیز در طول برگزاری نمایشگاه و کنفرانس مذاکراتی صورت می‌گیرد. مفاد توافقنامه بستگی به بسترسازی کشورها دارد که آیا مشارکت با آنها امکان‌پذیر است یا خیر و بسترسازی از طرف انجمن مربوطه در کشور ما صورت می‌گیرد.

                        جزئیات تفاهمنامه ایران و آلمان
                        براساس این گزارش در جریان سفر هیات تجاری اتاق بازرگانی تهران به ایالت باواریای آلمان، تفاهمنامه‌یی نیز بین انجمن قطعه‌سازان ایران و آلمان به امضا رسید که براساس این قرارداد، امکان ورود قطعات خودرو آلمانی به ایران فراهم می‌شود. در دیدار رییس اتاق تهران با شهردار مونیخ اعلام شد که در جریان سفر اسفند ماه وزیر اقتصاد ایران و هیات اقتصادی همراه به آلمان درخصوص ورود خودروهای آلمانی به بازار ایران مذاکره می‌شود. عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان خودرو در این باره با اعلام اینکه تفاهمنامه صنایع انجمن صنایع باواریای آلمان و انجمن قطعه‌سازان در مونیخ به امضا رسید، گفت: بر این اساس امکان همکاری مشترک فعلان اقتصادی دو کشور فراهم می‌شود. محمدرضا نجفی‌منش، رییس کمیسیون تسهیل کسب وکار اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: بنا بر تفاهم انجام شده این انجمن فعالان اقتصادی مرتبط و علاقه‌مند به همکاری با ایران را معرفی می‌کند تا مشارکت‌های اقتصادی فراهم شود. رییس کمیسیون تسهیل کسب وکار اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: فعالان اقتصادی بخش قطعه‌سازی کشور برای همکاری با آلمان به انجمن قطعه‌سازی ایران و علاقه‌مندان آلمانی برای همکاری با ایران به انجمن صنایع باواریا مراجعه کرده تا امکان ارتباط فعالان اقتصادی دو کشور با یکدیگر فراهم شود. عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران همچنین از همکاری یک شرکت ایرانی تولید کامیون برای همکاری با شرکت «مان» آلمان خبر داد. نجفی‌منش گفت: در سال‌های گذشته به دلیل تحریم‌ها، فعالان اقتصادی ایرانی‌ و آلمانی از یکدیگر دور شده بودند و نمی‌توانستند کار چندانی برای همکاری با یکدیگر انجام دهند اما اکنون با امضای تفاهمنامه همکاری بین انجمن قطعه‌سازان ایران و انجمن صنایع باواریا امضا شده، زمینه برای برقراری ارتباط افراد با یکدیگر فراهم شده است. وی افزود: بعد از این تفاهمنامه اگر افرادی در ایالت باواریا علاقه‌مند همکاری با ایران باشند و ندانند که باید از چه طریقی این کار را انجام دهند، می‌توانند به انجمن صنایع باواریا مراجعه کنند. این انجمن موضوع را به انجمن قطعه‌سازان ایران منتقل می‌کند و ما هم در انجمن قطعه‌سازان ایران افراد صاحب تخصص را برای همکاری به آنها معرفی می‌کنیم. نجفی‌منش اضافه کرد: دقیقا همین اتفاق می‌تواند از طرف ایران هم انجام شود. به طور کلی این تفاهمنامه پلی برای سرمایه‌گذاری مشترک است و دو بخش را به یکدیگر متصل می‌کند. عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران ادامه داد: به طور قطع هیچ راهی برای همکاری با آلمانی‌ها بسته نیست اما آلمانی‌ها کمی آهسته‌تر از برخی دیگر کشور‌ها مثل ایتالیا و فرانسه برای همکاری با ایران حرکت می‌کنند.

                        جزئیات افزایش قیمت خودرو
                        دبیر انجمن خودروسازان نیز درخصوص تاثیر قراردادهای جدید بر وضعیت صنعت خودرو گفت: قراردادهایی که بسته شده‌اند تا اجرایی شوند زمانبر خواهد بود و حداقل تا یک سال یا یک سال و نیم آینده زمان نیاز است تا آنها اجرایی شوند و خودروهای جدید بعید است که به بازار بیاید. احمد نعمت‌بخش با اشاره به مهم‌ترین تحول سال آینده در صنعت خودرو گفت: مهم‌ترین اتفاق در سال جدید در ارتباط با قطعات خودرو خواهد بود. زمانی که کشور تحریم شد، شرکت‌های خودروسازی مجبور شدند از قطعات داخلی استفاده کنند که کیفیت لازم را نداشت یا اینکه از سورس‌های دوم استفاده کردیم مانند قطعات چینی که آنها هم کیفیت مطلوب را نداشتند البته چاره‌یی هم جز این نبود؛ ولی شرایطی با برداشته شدن تحریم‌ها به وجود آمده و این است که می‌توانیم مستقیم قطعه اصل از شرکت مادر وارد کنیم و حاصل این اتفاق این است که کیفیت خودروهای موجود بهتر خواهد شد و در سال بعد هم با توجه به ورود شرکت‌ها و قراردادهای جدید، انتظار محصولات جدید را داریم. وی با تاکید بر اینکه سال آینده کیفیت خودروها افزایش خواهد یافت، گفت: کیفیت خودرو نقش مهمی در رضایت مردم خواهد داشت زیرا اکنون مهم‌ترین نارضایتی مردم به دلیل کیفیت خودروهاست و این به دلیل قطعاتی است که مورد استفاد قرار می‌گیرد ولی حالا با ورود قطعات اصل این مشکل حل خواهد شد. نعمت‌بخش همچنین درخصوص تاثیر کیفیت خودروها بر قیمت آن نیز اظهار کرد: این موضوع نباید تاثیری داشته باشد ولی به دلیل تورم کشور و افزایش هزینه‌ها در سال آینده شاهد 4، 5 درصد افزایش قیمت خودرو خواهیم بود.
                        زندگی بدون تحریم سلام....

                        نظر

                        • خوشبخت
                          عضو فعال
                          • Jul 2012
                          • 5464

                          #3687
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          بازدید هیأت ۱۲ نفره فیات از ایران‌ خودرو








                          به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، از دو روز پیش یک هیأت 12 نفره از شرکت خودروسازی فیات ایتالیا وارد ایران شدند و طی این سفر از خطوط تولید ایران‌ خودرو تهران در شرکت ایساکو بازدید کردند. همچنین بازدید از خط تولید ایران‌ خودرو خراسان در برنامه سفر گروه فیات قرار دارد.



                          این گروه خودروساز ایتالیایی در سطح قائم‌ مقام توسعه کسب‌ و کارهای جدید فیات به ایران سفر کرده و در بین آنها مدیرانی از بخش‌های توسعه محصول، فروش، بازاریابی و صادرات فیات نیز حضور دارند.



                          در این سفر فقط قرار است برای همکاری مشترک بین فیات و ایران‌ خودرو بررسی‌هایی توسط مدیران فیات صورت گیرد و فعلاً بحث تولید محصول خاصی مطرح نیست.



                          در این راستا نمایندگان فیات پس از بازگشت از تهران، گزارشی در مورد نتیجه بررسی‌ خود به ایران‌ خودرو ارائه می‌کنند.



                          در جریان سفر نمایندگان فیات به تهران، شرکت ایران‌ خودرو پیشنهاداتی را برای تولید خودرو با کلاس قیمتی اقتصادی به فیات ارائه کرده تا جایگزین محصولاتی مانند پژو 405 شود.
                          زندگی بدون تحریم سلام....

                          نظر

                          • negarminavi
                            عضو فعال
                            • May 2013
                            • 35715

                            #3688
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            پارادوکس WTO و حمایت از صنعت خودرو



                            گروه خودرو: وزیر صنعت و معدن و تجارت سه ماه پیش در حاشیه اجلاس وزرای سازمان تجارت جهانی در حالی از برخی اعضای این سازمان بر حمایت از الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی تاکید کرد که به‌نظر می‌رسد تثبیت تعرفه واردات خودرو یک گام به عقب برای الحاق به این سازمان باشد. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان کاهش تدریجی تعرفه‌ها به‌عنوان اولین گام برای الحاق به سازمان تجارت جهانی شناخته می‌شود؛ بنابراین با توجه به علاقه‌مندی وزیر صنعت و معدن و تجارت به پیوستن به سازمات تجارت جهانی (WTO) گمان می‌رفت که لااقل جدول کاهش تدریجی تعرفه کالاهایی همچون خودرو تدوین شود، کاری که در دوران وزارت اسحاق جهانگیری صورت گرفت و جدول کاهش تعرفه‌ها به‌منظور پیوستن به سازمان تجارت جهانی تهیه شد؛ بنابراین به‌نظر می‌رسد که دغدغه حمایت از خودروسازان آن هم در شرایط کنونی رکود بیشتر از پیوستن به WTO است.



                            همان‌طور که گفته شد کاهش تدریجی تعرفه‌ها یکی از ملزومات سازمان تجارت جهانی است چرا که با کاهش تعرفه، بسیاری از تولیدات داخل همچون خودرو در فضای رقابتی قرار خواهند گرفت؛ بنابراین دولت در چنین فضایی باید حمایت تعرفه‌ای خود را از بسیاری صنایع همچون خودرو کاهش دهد این در حالی است که تصمیم دولت مبنی‌بر تثبیت تعرفه واردات خودرو در سال آینده نشان داد که دولت پیوستن به سازمان تجارت جهانی را در کنار تثبیت یا حتی افزایش تعرفه‌ها می‌خواهد. در این زمینه برخی از کارشناسان معتقدند که دولت در تعیین تعرفه‌ها و الحاق به WTO دچار پارادوکس شده است. در این زمینه یک کارشناس صنعت خودرو عنوان می‌کند که تجربه نشان داده هیچ گاه اراده‌ای برای کاهش تعرفه واردات خودرو در کشور از سوی مقامات دولتی وجود نداشته است؛ به‌طوری‌که طرح پلکانی تعرفه واردات خودرو هرچند در اواخر دولت نهم مطرح شد، اما با تغییر دولت به فراموشی سپرده شد.

                            همان‌طور که گفته شد به‌نظر می‌رسد که وزیر صنعت در چالش میان حمایت از صنعت خودرو و پیوستن به سازمان تجارت جهانی، ترجیح داده در شرایط کنونی، حمایت از صنعت را در اولویت قرار دهد. از سوی دیگر، حصول درآمدهای پیش‌بینی شده دولت از محل واردات خودرو نیز موضوع دیگری است که دولت نتوانسته از آن چشم‌پوشی کند. در شرایطی که به‌نظر می‌رسد، تصمیم‌سازان اراده کافی برای پیگیری هدف خود در خصوص پیوستن به سازمان تجارت جهانی را ندارند، اما کارشناسان معتقدند چالش جدی دولت و به‌خصوص وزارت صنعت در این زمینه ارتباط مستقیمی با قراردادهای خارجی خودروسازان طی یکی دو سال آینده دارد.


                            حمایت تعرفه‌ای دولت

                            حمایت از صنعت خودرو همواره در قالب نظام تعرفه واردات صورت گرفته است. دیوار تعرفه‌ای که موجب شده خودروهای وارداتی با قیمت بالا در بازار عرضه شوند. با این وجود، بحث حمایت از صنعت خودرو و بالا بودن تعرفه واردات خودرو همواره یکی از مسائل مورد بحث واردکنندگان خودرو با دولت بوده است، اما دولت‌ها با شیوه‌های مختلف سعی داشتند به‌نوعی حمایت از صنعت خودرو را در اولویت قرار دهند و براین اساس روند تعیین تعرفه واردات در دولت‌های مختلف با فراز و نشیب‌هایی مواجه بوده است. با این حال، اجرای برجام موجب شد تا محمدرضا نعمت‌زاده بر پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی تاکید کند. به‌دنبال این موضوع، بسیاری از کارشناسان از کاهش پلکانی تعرفه واردات سخن گفتند. حال آنکه عملکرد دولت در تعیین تعرفه برای سال آینده با هدف‌های مدنظر وزارت صنایع همخوانی ندارد. در چنین شرایطی برخی کارشناسان عامل مهم در چالش میان این دو موضوع با یکدیگر را قراردادهای خودرویی می‌دانند که یکی پس از دیگری در حال نهایی شدن است. هر چند تاکنون تنها یک قرارداد خودرویی میان ایران خودرو و پژو به امضا رسیده و این قرارداد حرف و حدیث‌های بسیاری را به‌دنبال داشته، اما کارشناسان بر این عقیده اند که طعم امضای قرارداد با پژو همچنان زیر زبان خودروسازان و وزارت صنعت است و آنها برای امضای قراردادهای دیگر لحظه شماری می‌کنند؛ بنابراین در چنین شرایطی که صنعت خودرو قصد دارد از طریق حضور خودروسازان معتبر جهانی به توسعه خود بپردازد، مسلم است که دولت با کاهش تعرفه واردات خودرو به آینده صنعت محبوب خود خدشه‌ای وارد نمی‌کند.

                            در همین زمینه فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» می‌گوید: به هرچند دولت قصد پیوستن به سازمان تجارت جهانی را دارد اما تا سال 1397 تغییری در تعرفه واردات خودرو ایجاد نمی‌شود. دلیل این موضوع نیز امضای قرارداد با خودروسازان خارجی به‌منظور ورود به بازار ایران است. وی با اشاره به اینکه در صورت کاهش تعرفه واردات خودرو و ورود خودروهای ارزان، تولید در ایران اقتصادی نخواهد بود، می‌گوید: مسلم است که وزارت صنعت در تعیین تعرفه به همه این موضوعات توجه دارد. در شرایطی که زاوه ارتباط مستقیم این موضوع را با حمایت دولت از صنعت خودرو مرتبط می‌داند اما ساسان قربانی، سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو سیاست دولت در اتخاذ چنین تصمیمی را منطقی می‌داند. قربانی معتقد است که همه کشورها قبل از ورود به دوره الحاق یا تعرفه واردات خود را افزایش می‌دهند یا آن را ثابت نگه می‌دارند تا در صورت ورود به دوره الحاق تعرفه بالا شروع به کاهش تعرفه و از سوی دیگر کاهش محصولات وارداتی کنند. وی با اشاره به اینکه ایران هنوز وارد مرحله الحاق نشده است و باید برنامه مقاوم‌سازی برای این موضوع داشته باشد، می‌گوید: در هر صورت تثبیت تعرفه موجب می‌شود که خودروسازی کشور خود را برای ورود به مرحله الحاق آماده کند و در آن شرایط آسیب کمتری را متوجه شود. وی تاکید دارد: ورود هر کشوری به سازمان تجارت جهانی در سال‌های اول فشار بسیاری را به تولید و مردم وارد می‌کند و این موضوعی اجتناب‌ناپذیر است، اما در صورت دارا بودن برنامه دولت می‌تواند میزان آسیب را کاهش دهد.

                            Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/...#ixzz414ibmXLP

                            نظر

                            • خوشبخت
                              عضو فعال
                              • Jul 2012
                              • 5464

                              #3689
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              فیس لیفت رنو داستر به ایران رسید +عکس






                              رنو داستر در محصول 2016 خود که در ایران نیز عرضه شده است دست به تغییراتی در نمای داخلی و ظاهر خودرو زد.

                              در حال حاضر، بازار کراس‌اوورهای زیر 100 میلیون تومانی در ایران، بیشتر در اختیار برندهای چینی است اما چند سالی است که یک مدل خاص، از اروپای شرقی که اتفاقاً از نمای ظاهری متفاوتی هم نسبت به انواع موجود در بازار بهره می‌برد، روانه کشورمان شده که آرم و نشان رنو را بر پیشانی خود حمل می‌کند.


                              به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از عصر ایران، اگر چه که این خودرو از ساخته‌های شرکت داچیای رومانی محسوب می‌گردد ولی سعی شده تا استانداردهای این کمپانی را در محصولات خویش لحاظ کند.
                              رنو و یا داچیا داستر، برای نخستین بار در سال 2010 میلادی و در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش درآمد. این خودرو بر مبنای پلت فرم B0 رنو تکوین یافته است که با نیسان تیدا مشترک است.

                              خودروی مذکور، در اکثر بازارها با نام رنو داستر فروخته می‌شود که این اقدام شامل کشورهای همچون ایران، مکزیک، هندوستان و آفریقای جنوبی و آمریکای جنوبی نیز می‌شود.

                              یکی از انتقادهای وارد شده به این خودرو شرایط داشبورد و نمای ظاهری آن بود زیرا دکوراسیون داخلی این خودرو با خودروی ال 90 تتفاوت چندانی نداشت ولی اخیرا شرکت رنو تغییراتی را در داشبور ،نمای داخلی،جلو پنجره و رینگ های آن اجرا کرده که این مدل در داخل ایران نیز عرضه شده است .

                              هرچند که این تغییرات باعث زیبا تر شدن نمای داخلی این خودرو شده ولی به نظر می رسد برای دست گرفتن بازار به خودرو های چینی این شرکت بازهم باید تغییراتی را در زمینه زیبایی این خودرو بکار گیرید.

                              در این عکس ها تغییرات انجام شده در دکوراسون داخلی این خودرو مشخص شده است.




                              زندگی بدون تحریم سلام....

                              نظر

                              • meisam_em
                                عضو فعال
                                • Aug 2025
                                • 2124

                                #3690
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                در اصل توسط خوشبخت پست شده است View Post
                                فیس لیفت رنو داستر به ایران رسید +عکس


                                رنو داستر در محصول 2016 خود که در ایران نیز عرضه شده است دست به تغییراتی در نمای داخلی و ظاهر خودرو زد.

                                در حال حاضر، بازار کراس‌اوورهای زیر 100 میلیون تومانی در ایران، بیشتر در اختیار برندهای چینی است اما چند سالی است که یک مدل خاص، از اروپای شرقی که اتفاقاً از نمای ظاهری متفاوتی هم نسبت به انواع موجود در بازار بهره می‌برد، روانه کشورمان شده که آرم و نشان رنو را بر پیشانی خود حمل می‌کند.


                                به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از عصر ایران، اگر چه که این خودرو از ساخته‌های شرکت داچیای رومانی محسوب می‌گردد ولی سعی شده تا استانداردهای این کمپانی را در محصولات خویش لحاظ کند.
                                رنو و یا داچیا داستر، برای نخستین بار در سال 2010 میلادی و در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش درآمد. این خودرو بر مبنای پلت فرم B0 رنو تکوین یافته است که با نیسان تیدا مشترک است.

                                خودروی مذکور، در اکثر بازارها با نام رنو داستر فروخته می‌شود که این اقدام شامل کشورهای همچون ایران، مکزیک، هندوستان و آفریقای جنوبی و آمریکای جنوبی نیز می‌شود.

                                یکی از انتقادهای وارد شده به این خودرو شرایط داشبورد و نمای ظاهری آن بود زیرا دکوراسیون داخلی این خودرو با خودروی ال 90 تتفاوت چندانی نداشت ولی اخیرا شرکت رنو تغییراتی را در داشبور ،نمای داخلی،جلو پنجره و رینگ های آن اجرا کرده که این مدل در داخل ایران نیز عرضه شده است .

                                هرچند که این تغییرات باعث زیبا تر شدن نمای داخلی این خودرو شده ولی به نظر می رسد برای دست گرفتن بازار به خودرو های چینی این شرکت بازهم باید تغییراتی را در زمینه زیبایی این خودرو بکار گیرید.

                                در این عکس ها تغییرات انجام شده در دکوراسون داخلی این خودرو مشخص شده است.





                                چند قیمت میخوره حدودا؟
                                كسی كه در آفتاب زحمت كشیده، حق دارد در سایه استراحت كند

                                نظر

                                در حال کار...
                                X