اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • negarminavi
    عضو فعال
    • May 2013
    • 35715

    #3616
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    واکنش مدیر عامل رنو به توافقنامه پژو با ایران


    مدیر عامل رنو در جریان نشست با سرمایه گذاران این شرکت خودروسازی، رقیب فرانسوی خود پژو را که در ژانویه برای بازگشت به ایران و تولید 200 هزار خودرو در سال با شرکت ایران خودرو قرارداد امضاء کرد به چالش کشید و اظهار کرد ما مجبور نیستیم برای بازگشت توافق‌نامه امضاء کنیم زیرا هرگز از ایران خارج نشده بودیم.

    به گزارش ایسنا، کارلوس گون گفت: شما شاهد افزایش تولید رنو خواهید بود که بسیار سریع‌تر از هر خودروساز دیگری خواهد بود.

    وی پیش از این در حاشیه نمایشگاه خودروی دیترویت به خبرنگاران اظهار کرده بود این شرکت بمحض برداشته شدن تحریمها، آماده گسترش تولید در ایران است. ایران بازار بسیار نویدبخشی است که پتانسیل افزایش تولید از بیش از یک میلیون خودروی در حال حاضر به 1.5 یا دو میلیون خودرو را دارد.

    مدیر عامل رنو همچنین در برابر سرمایه‌گذارانی که نگران بودند پای این شرکت به رسوایی آلایندگی دیزلی اروپایی کشیده شده است دفاع جانانه‌ای از این‌ خودروساز فرانسوی کرد. رنو از ماه گذشته که اعلام شد دفاتر این شرکت در راستای تحقیقات مربوط به آلایندگی خودروها تحت بازرسی دولت قرار گرفته و ارزش سهامش تحت تاثیر این خبر در مدت یک روز 10 درصد ریزش کرد، تحت فشار قرار گرفته است.

    دولت فرانسه پس از بازرسی‌ها اعلام کرد اگرچه هیچ شواهدی از تقلب مشابه فولکس واگن یافت در رنو وجود ندارد اما بعضی از خودروهای رنو آلایندگی بیش از حد مجاز دارند.

    مدیر عامل رنو اظهار کرد: خودروهای رنو معیارها را دنبال کردند و اگرچه ممکن است در شرایط واقعی نسبت به شرایط لابراتواری آلایندگی بالاتری داشته باشند، اما این امر برای سایر خودروسازان هم صدق می‌کند.

    اظهارات مدیر عامل رنو در حالی مطرح شد که این شرکت نتایج مالی مثبتی کل سال 2015 گزارش کرد. احیای بازار خودروی اروپا کمک کرد درآمد خالص رنو 50 درصد رشد کرده و به 2.8 میلیارد در سال 2015 برسد.

    درآمدهای رنو با 10.4 درصد افزایش به 45 میلیارد یورو رسید در حالی که حاشیه سود عملیاتی این شرکت از 3.9 درصد به 5.1 درصد فروش افزایش یافت و بالاتر از هدف میان‌مدت پنج درصدی قرار گرفت.

    احیای بازار خودروی اروپا که در سال 2015 به میزان 9.4 درصد رشد کرد به رنو کمک کرد ضعف شدید در بازارهای نوظهور به ویژه در کشورهای روسیه و برزیل را جبران کند.

    رنو از سهم عمده خود در شرکت روسیه آوتوواز 620 میلیون یورو ضرر کرده و احتمالا برای تقویت این خودروساز روسی که به دلیل فروپاشی تقاضا در روسیه در آستانه ورشکستگی قرار گرفته، سرمایه بیشتری تزریق خواهد کرد.

    این شرکت همچنین 15 درصد کاهش ثبت خودروهای جدید در آمریکای لاتین که عمدتا به دلیل رکود اقتصادی برزیل بوده و همچنین 12 درصد کاهش در منطقه آسیا و اقیانوسیه را گزارش کرد.

    رنو همچنین به کمک عرضه مدل‌های جدید از جمله شاسی بلند قاجار سهم بازارش در اروپا را افزایش داد.

    بر اساس گزارش فایننشیال تایمز، مدیر عامل رنو هشدار داد سال 2017 سال خوبی برای روسیه و برزیل نخواهد بود، اما وی رشد قوی در اروپا، هند و چین و همچنین بازگشت رنو به بازار ایران پس از برداشته شدن تحریم‌ها را پیش‌بینی می‌کند.

    نظر

    • ایرج سابق
      عضو فعال
      • Oct 2015
      • 7434

      #3617
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      پیش بینی ها برای صنعت خودرو تا چند سال آینده مثبت است


      شنبه 24 بهمن ماه 1394 - 11:45 | دریافت فایل








      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما محمدرضا نجفی منش با اشاره به بالا بودن سود بانکی اظهار داشت : طبق آمار دولت و بانک مرکزی، تورم نقطه به

      نقطه 10 تا 12 درصد است و تقریبا 20 درصد ارزش صنعتی را صنعت خودرو تشکیل می دهد
      .
      وی ادامه داد: امسال رشد تولید، نسبت به سال گذشته

      کاهش یافته، و این مسئله به دلیل کاهش رشد صنعت خودرو بود و به همین وسعت در اقتصاد کشور نیز تاثیر گذار بوده است
      نجفی منش اذعان

      داشت: قیمت تولیدات داخلی در مقایسه با تولیدات خارجی کمتر است؛ تصور کنید یک تولید کننده خارجی، خودرو را وارد و هزینه را با دلار آزاد حساب

      کند و برای اینکه این خودرو را بفروشد، از محل کشور مبدأ وام بی بهره بگیرد
      .
      عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی این روند را به ضرر تولید داخلی

      دانست و ادامه داد: جنگ اقتصادی بر اساس همین مسائل است و باید حواس مان جمع باشد که ضربه نخوریم
      .
      نجفی منش تصریح کرد:
      بهترین کار

      این است که اقتصاد را به شرایط رقابتی (که در دنیا وجود دارد) نزدیک کنیم ؛ یعنی سود بانکی 2 تا 3 درصد برای تولید در نظر بگیریم و در این صورت

      کسی نمی تواند با ما رقابت کند
      .
      وی گفت: برای سال های آینده که مدل های جدید خودرو وارد بازار می شود و چرخ صادرات به حرکت در می آید، وضع بهتری را برای صنعت خودرو پیش بینی می کنیم.
      بهترین دانش آن است که سودمند باشی

      نظر

      • negarminavi
        عضو فعال
        • May 2013
        • 35715

        #3618
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی:

        تعرفه واردات قطعات افزایش یابد


        دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور گفت: براساس ارزیابی صورت گرفته تعرفه واردات قطعات خودرویی باید به حداقل 32 درصد افزایش یابد تا قطعه‌سازان داخلی بتوانند با تولیدکنندگان خارجی رقابت کنند.

        آرش محبی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: چهار شاخص نرخ بهره بانکی، نرخ ارز، نرخ تورم و مدت زمان وصول مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان، در تعیین تعرفه واردات قطعات خودرویی موثر است.

        وی با بیان اینکه در حال حاضر حداقل تعرفه واردات قطعات خودرویی، 15 درصد است، خاطرنشان کرد:‌ طبق ارزیابی صورت گرفته در این انجمن براساس این چهار شاخص، حداقل تعرفه واردات باید به 32 درصد افزایش یابد تا قطعه‌ساز داخلی بتواند در شرایطی مشابه با قطعه‌سازان خارجی مانند ترکیه و ژاپن، فعالیت کند.

        دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور ادامه داد: به عنوان مثال نرخ بهره بانکی در کشورهای صادرکننده قطعه به ایران به طور میانگین دو تا سه درصد است در حالیکه این نرخ در ایران حداقل 28 درصد است.

        وی افزود: از آن سو نیز نرخ واقعی ارز بالاتر از رقم فعلی است بنابراین پایین بودن نرخ ارز نسبت به واقعیت اقتصادی کشور به معنای اعطای یارانه به تولیدکنندگان خارجی برای صادرات به ایران است.

        محبی‌نژاد با بیان اینکه با لغو تحریم‌ها خودروسازان و واردکنندگان قطعات یدکی می‌توانند با استفاده از ارز مبادله‌ای قطعه وارد کنند، تصریح کرد: بنابراین در چنین شرایطی اگر تعرفه واردات قطعات افزایش نیابد شاهد افزایش واردات و تعطیلی برخی واحدهای قطعه‌سازی خواهیم بود.

        نظر

        • خوشبخت
          عضو فعال
          • Jul 2012
          • 5464

          #3619
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          دو خودروساز بزرگ طی 13 سال چقدر فروختند؟






          بازار 209 هزار میلیاردی خودرو در ایران

          بررسی‌های صورت گرفته توسط سازمان مدیریت صنعتی نشان می دهد میزان فروش خودرو توسط دو خودروساز داخلی ایران حدود 209 هزار و 482 میلیارد و 640 میلیون تومان خودرو گزارش شده است.

          به این ترتیب دو شرکت بزرگ خودروساز ایرانی در سیزده سال گذشته به طور متوسط سالانه 16 هزار و 114 میلیارد تومان خودرو فروخته اند که رقمی قابل توجه محسوب می شود. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبر آنلاین، گزارش‌های ارائه شده از سوی سازمان مدیریت صنعتی نشان می‌دهد سهم ایران خودرو از بازار خودروی ایران در سال‌های گذشته همواره سهمی بالاتر از سایپا بوده است. در این گزارش رقم فروش دو شرکت بزرگ خودروسازی که بیش از 90 درصد بازار ایران را در اختیار دارند مورد اشاره قرار گرفته و طبیعتا حجم فروش خودرو در بازار ایران بیش از این‌هاست خصوصا که از سال 1384 واردات خودرو به کشور نیز آزاد شد و همین امر سبب شد در این حوزه نیز گردش مالی قابل توجهی ایجاد شود. خودروسازان در دهه گذشته همواره جز پرفروش ترین شرکت های ایرانی بوده اند اما موقعیت آنها در سه سال گذشته اندکی تضعیف شده و دیگر رتبه های بالای جدول فروش را به خود اختصاص نمی‌دهند.

          در فاصله سال های 1380 تا 1390 ، شرکت های خودرویی همواره فروش اول یا دوم جدول را به خود اختصاص داده اند. این روند تنها در سال 1387 اندکی تغییر کرد و در این سال خودروسازان رتبه سوم جدول را از آن خود کردند اما از سال 1391 به بعد، به دلیل تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه ایران ، مشکلات صنعت خودروسازی افزایش قابل توجهی یافت و همین امر سبب شد رتبه های پایین تر جدول به این گروه اختصاص یابد.

          در سال‌های مذکور حجم تولید خودرو کاهشی قابل توجه را تجربه کرد و افزایش قیمت ها نیز رکود بازار را رقم زد . روند مذکور همچنان تداوم دارد و بررسی‌ها نشان می دهد با وجود لغو تحریم‌ها، هنوز صنعت خودروسازی ایران با مشکلات فراوانی روبروست چرا که مصرف کنندگان ایرانی از پس سال‌های طولانی حضور خودروسازان در بازاری انحصاری به دلیل نارضایتی از کیفیت و قیمت ، تقاضای خرید را وارد بازار نمی کنند . در حالی که رتبه فروش بزرگترین خودروساز ایرانی در سه سال اخیر بین 12 تا 7 در نوسان بوده است، دومین خودروساز بزرگ ایرانی رتبه‌های 13 تا 21 را از آن خود کرده است . به نظر می‌رسد انعقاد قراردادهای تازه و تولید مدل‌های جدید خودرو بتواند در سال‌های آتی بازار خودروی ایران را از زمستان طولانی و سرد دور کند. صنعت خودروسازی ایران صنعتی مهم برای دولت و افکار عمومی محسوب می‌شود. در حالی صنعت خودروسازی ایران با نارضاتی آشکار مصرف کنندگان روبروست که صنایع خودروسازی کشورهایی که همزمان با ایران راه اندازی شده است، موقعیت مناسبی در بازارهای جهانی دارد.
          زندگی بدون تحریم سلام....

          نظر

          • خوشبخت
            عضو فعال
            • Jul 2012
            • 5464

            #3620
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            فخرفروشی رنو به پژو درباره قراداد با ایران







            مدیر عامل رنو در جریان نشست با سرمایه گذاران این شرکت خودروسازی، رقیب فرانسوی خود پژو را که در ژانویه برای بازگشت به ایران و تولید 200 هزار خودرو در سال با شرکت ایران خودرو قرارداد امضاء کرد به چالش کشید.
            مدیر عامل رنو در جریان نشست با سرمایه گذاران این شرکت خودروسازی، رقیب فرانسوی خود پژو را که در ژانویه برای بازگشت به ایران و تولید 200 هزار خودرو در سال با شرکت ایران خودرو قرارداد امضاء کرد به چالش کشید و اظهار کرد ما مجبور نیستیم برای بازگشت توافق‌نامه امضاء کنیم زیرا هرگز از ایران خارج نشده بودیم.

            به گزارش ایسنا کارلوس گون گفت: شما شاهد افزایش تولید رنو خواهید بود که بسیار سریع‌تر از هر خودروساز دیگری خواهد بود.

            وی پیش از این در حاشیه نمایشگاه خودروی دیترویت به خبرنگاران اظهار کرده بود این شرکت بمحض برداشته شدن تحریمها، آماده گسترش تولید در ایران است. ایران بازار بسیار نویدبخشی است که پتانسیل افزایش تولید از بیش از یک میلیون خودروی در حال حاضر به 1.5 یا دو میلیون خودرو را دارد.

            مدیر عامل رنو همچنین در برابر سرمایه‌گذارانی که نگران بودند پای این شرکت به رسوایی آلایندگی دیزلی اروپایی کشیده شده است دفاع جانانه‌ای از این‌ خودروساز فرانسوی کرد. رنو از ماه گذشته که اعلام شد دفاتر این شرکت در راستای تحقیقات مربوط به آلایندگی خودروها تحت بازرسی دولت قرار گرفته و ارزش سهامش تحت تاثیر این خبر در مدت یک روز 10 درصد ریزش کرد، تحت فشار قرار گرفته است.

            دولت فرانسه پس از بازرسی‌ها اعلام کرد اگرچه هیچ شواهدی از تقلب مشابه فولکس واگن یافت در رنو وجود ندارد اما بعضی از خودروهای رنو آلایندگی بیش از حد مجاز دارند.

            مدیر عامل رنو اظهار کرد: خودروهای رنو معیارها را دنبال کردند و اگرچه ممکن است در شرایط واقعی نسبت به شرایط لابراتواری آلایندگی بالاتری داشته باشند، اما این امر برای سایر خودروسازان هم صدق می‌کند.

            اظهارات مدیر عامل رنو در حالی مطرح شد که این شرکت نتایج مالی مثبتی کل سال 2015 گزارش کرد. احیای بازار خودروی اروپا کمک کرد درآمد خالص رنو 50 درصد رشد کرده و به 2.8 میلیارد در سال 2015 برسد.

            درآمدهای رنو با 10.4 درصد افزایش به 45 میلیارد یورو رسید در حالی که حاشیه سود عملیاتی این شرکت از 3.9 درصد به 5.1 درصد فروش افزایش یافت و بالاتر از هدف میان‌مدت پنج درصدی قرار گرفت.

            احیای بازار خودروی اروپا که در سال 2015 به میزان 9.4 درصد رشد کرد به رنو کمک کرد ضعف شدید در بازارهای نوظهور به ویژه در کشورهای روسیه و برزیل را جبران کند.

            رنو از سهم عمده خود در شرکت روسیه آوتوواز 620 میلیون یورو ضرر کرده و احتمالا برای تقویت این خودروساز روسی که به دلیل فروپاشی تقاضا در روسیه در آستانه ورشکستگی قرار گرفته، سرمایه بیشتری تزریق خواهد کرد.

            این شرکت همچنین 15 درصد کاهش ثبت خودروهای جدید در آمریکای لاتین که عمدتا به دلیل رکود اقتصادی برزیل بوده و همچنین 12 درصد کاهش در منطقه آسیا و اقیانوسیه را گزارش کرد.

            رنو همچنین به کمک عرضه مدل‌های جدید از جمله شاسی بلند قاجار سهم بازارش در اروپا را افزایش داد.

            بر اساس گزارش فایننشیال تایمز، مدیر عامل رنو هشدار داد سال 2017 سال خوبی برای روسیه و برزیل نخواهد بود، اما وی رشد قوی در اروپا، هند و چین و همچنین بازگشت رنو به بازار ایران پس از برداشته شدن تحریم‌ها را پیش‌بینی می‌کند.

            زندگی بدون تحریم سلام....

            نظر

            • negarminavi
              عضو فعال
              • May 2013
              • 35715

              #3621
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              فارس گزارش می‌دهد

              کسادی بازار شب عید و تمایل خودروسازان به فروش اقساطی با شرایط بهتر

              افت 2 تا 4 میلیونی قیمت‌ها


              این روزها بازار شب عید خودرو در حالی با کسادی همراه است که خودروسازان برای فرار از این رکود، هر روز بیشتر از روز قبل به قسطی‌فروشی روی می‌آورند و در این میان، قیمت خودروها نیز روندی نزولی را در پیش گرفته است.


              به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، هرساله با نزدیک شدن به تعطیلات نوروز از اواسط بهمن تا اواخر اسفندماه بازار خودرو با رونق فروش همراه می‌شد، این در حالی است که امسال نمایشگاه‌داران خودرو، بازار بی‌رمقی را برای شب عید آغاز کرده‌اند و خرید و فروش در این بازار همچنان راکد است.

              در این وضعیت، خودروسازان برای فرار از رکود هر روز شرایط سهل‌تری را نسبت به روز قبل در فروش محصولات خود اعمال می‌کنند و به مناسبت‌های مختلف، فروش اقساطی و مدت‌دار خودرو می‌گذارند که فروش ویژه دهه فجر نیز از جمله این موارد است.

              * فروش اقساطی بدون بهره

              در فروش‌های ویژه خودروسازان، برخی خودروها با اقساط دو ساله و بدون بهره به مشتریان عرضه می‌شود و خریداران می‌توانند با پرداخت 40 یا 50 درصد قیمت خودرو،‌ بقیه مبلغ خودرو را در مدت یک یا دو سال به صورت اقساطی و بدون سود، پرداخت کنند.

              پورحسنی، یکی از فعالان بازار خودرو در این مورد به فارس می‌گوید: در رکود فعلی، مردم بیشتر به دنبال خرید اقساطی خودرو بدون بهره هستند و فروش‌های با دریافت اقساط بدون بهره بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد.

              وی می‌گوید: اگر برای فروش خودروها، سود تعیین شود، خریداران خیلی از این مسئله استقبال نمی‌کنند و به‌ این‌ترتیب، فروش‌هایی موفق‌تر هستند که به صورت اقساطی و بدون سود باشند.

              در حال حاضر ایران‌ خودرو به مناسبت دهه فجر، فروش اقساطی اکثر محصولاتش مانند پژو 206، پژو پارس و پژو 405 را برای خریداران عرضه کرده است و سایپا نیز فروش اقساطی محصولاتش مانند تیبا، سایپا 131 و وانت پراید را برای مشتریانش قرار داده است.

              * خریداران منتظر ورود خودروهای جدید

              در این شرایط، انتشار اخبار مربوط به مذاکره خودروسازان با شرکت‌های خارجی ازجمله پژو و رنو،‌ برخی خریداران را برای انتخاب خودروهای جدید منتظر نگه داشته و مشتریان بازار خودرو فعلاً برای خرید دست نگه داشته‌اند.

              همین مسئله رکود بازار خودرو را تشدید کرده است و در نتیجه شاهد کاهش قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار هستیم، به‌ طوری‌ که قیمت خودروهای داخلی بین 400 هزار تا 4 میلیون تومان کاهش داشته و قیمت خارجی‌ها نیز حدود 2 میلیون تومان افت را نشان می‌دهد.

              * کاهش 400 هزار تومانی قیمت پژو پارس

              بررسی بازار خودروهای داخلی نشان‌ دهنده افت قیمت اکثر خودروها طی روزهای اخیر است، به‌ طوری‌ که قیمت پژو 206 تیپ 5 با افت 300 هزار تومانی به 37 میلیون و 400 هزار تومان رسیده و قیمت پژو 206 صندوق‌دار مدل V8 با کاهش 200 هزار تومانی به 37 میلیون و 700 هزار تومان رسیده است.

              قیمت پژو 405 اس ال ایکس نیز با افت 300 هزار تومانی به 30 میلیون و 700 هزار تومان رسیده و نوع دوگانه‌سوز این خودرو با کاهش قیمت 100 هزار تومانی، 31 میلیون و 400 هزار تومان به خریداران عرضه می‌شود.

              قیمت پژو پارس سال نیز با کاهش 400 هزار تومانی به 35 میلیون و 800 هزار تومان رسیده است.

              در مورد تندر 90 مدل E2 اتوماتیک ایران‌ خودرو نیز باید به کاهش 300 هزار تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت 46 میلیون تومان در بازار اشاره کرد.

              طی روزهای اخیر قیمت رانا با 200 هزار تومان کاهش، به 32.5 میلیون تومان رسید و سمند با کاهش قیمت 300 هزار تومانی با قیمت 29 میلیون و 800 هزار تومان به خریداران عرضه می‌شود.

              قیمت ویتارا هم با افت 4 میلیون تومانی روبه‌رو شده و این روزها به قیمت 126 میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

              * افت 2 میلیون تومانی قیمت ام‌وی‌ام ایکس 33

              در مورد محصولات سایپا نیز باید به افت 50 هزار تومانی قیمت سایپا 111 مدل SE و عرضه آن به قیمت 20 میلیون و 250 هزار تومان در بازار اشاره کنیم.

              سایپا 132 مدل SE نیز با افت قیمت 100 هزار تومانی، حدود 20 میلیون و 200 هزار تومان به مشتریان فروخته می‌شود. قیمت سایپا 131 مدل SE نیز در بازار تغییری نداشت و همچنان با قیمت 19 میلیون و 900 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

              قیمت مگان هم در روزهای اخیر 2 میلیون تومان کاهش یافته و در حال حاضر با قیمت 103 میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

              قیمت لیفان X60 نیز با کاهش یک میلیون تومانی به 57 میلیون تومان رسیده است.

              همچنین قیمت ام‌ وی ام X33 نیز با کاهش 2 میلیون تومانی، به 68 میلیون تومان رسیده است.

              در عین حال، در مورد هیوندایی I20 باید به افزایش 3 میلیون تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت 81 میلیون تومان در بازار اشاره کنیم.

              در مورد مزدا 3 هم باید به افزایش یک میلیون تومانی قیمت این خودرو به دلیل کاهش عرضه آن از سوی نمایندگی اشاره کنیم که در حال حاضر با قیمت 112 میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

              در مورد جک S5 نیز باید با افزایش 500 هزار تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت 80 میلیون تومان اشاره کنیم.

              بازار خودرو در حالی همچنان در جا می‌زند که دولت بسته خروج از رکود را با تخصیص تسهیلات 2 هزار و 600 میلیارد تومانی به صنعت خودرو اجرا کرد تا این بازار از رکود خارج شود اما در حال حاضر فروش شرکت‌های خودروساز و بازار خودرو همچنان با تشدید رکود همراه است.

              در این شرایط، فعالان بازار خودرو پیش‌بینی می‌کنند که شرکت‌های خودروساز سال آینده شرایط فروش بهتری را برای عرضه محصولاتشان ارائه کنند.

              نظر

              • خوشبخت
                عضو فعال
                • Jul 2012
                • 5464

                #3622
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                جزئیات پرداخت امتیاز مونتاژ محصولات پژو








                مدیرعامل ایران خودرو درباره جزئیات پرداخت امتیاز مونتاژ محصولات پژو گفت: طبق قرارداد با پژو این هزینه بابت ساخت داخلی ۲۵ تا ۷۵ درصد پرداخت خواهد شد.

                هاشم یکه‌زارع در مورد فرمول رویالیتی (امتیاز مونتاژ خودرو) در قرارداد جدید پژو اظهار داشت: این فرمول بر اساس میزان ساخت داخل خودروها تعریف شده و هرقدر داخلی‌سازی افزایش یابد، رقم رویالیتی نیز افزایش خواهد یافت.

                به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، وی تصریح کرد: تفاوت این فرمول با مبلغ پرداختی رویالیتی در قرارداد قبلی پژو این است که در گذشته رویالیتی از میزان داخلی‌سازی صفر یعنی ابتدای مونتاژ خودرو به شرکت پژو پرداخت می‌شد،‌ ولی در فرمول جدید پرداخت این رقم از ساخت داخل 25 درصدی شروع می‌شود.

                وی توضیح داد: رویالیتی از 25 درصد ساخت داخل تا 75 درصد داخلی‌سازی دریافت می‌شود.

                مدیر عامل ایران‌ خودرو افزود: به این ترتیب، برای تولید محصولات با داخلی‌سازی تا 25 درصد، رویالیتی پرداخت نمی‌شود و با توجه به اینکه شروع تولید خودروی مشترک در ایران با 40 درصد داخلی‌سازی خواهد بود، مبلغ رویالیتی بابت مابه‌التفاوت 25 تا 40 درصد یعنی به‌ اندازه 15 درصد دریافت می‌شود.

                وی تأکید کرد: در عین‌حال، طبق قرارداد رویالیتی بابت داخلی‌سازی بالای 75 درصد نیز پرداخت نخواهد شد.

                * خطوط بدنه ابتدا در ایران خودرو ایجاد و سپس به کارخانه جدید منتقل می‌شود

                یکه زارع درباره سرمایه‌گذاری 200 میلیون یورویی پژو در ایران نیز گفت: 54 میلیون دلار از این مبلغ بابت انتقال فناوری، تجهیزات و قالب در صنعت قطعه‌سازی هزینه می‌شود و بقیه صرف خطوط بدنه و خطوط مونتاژ خودرو خواهد شد.

                وی افزود: حجم بیشتر این سرمایه‌گذاری در زمینه موتورسازی در ایران هزینه خواهد شد.

                وی توضیح داد: خطوط بدنه ابتدا در کارخانه ایران‌ خودرو احداث خواهد شد و سپس به کارخانه جدید مشترک بین ایران‌ خودرو و پژو منتقل خواهد شد.

                * شروع تولید در ایران خودرو تهران

                مدیر عامل ایران خودرو با بیان اینکه شروع تولید محصولات پژو در کارخانه ایران‌ خودرو تهران خواهد بود، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در سال سوم یا چهارم، همکاری دو شرکت منجر به احداث کارخانه جدید شود.
                زندگی بدون تحریم سلام....

                نظر

                • خوشبخت
                  عضو فعال
                  • Jul 2012
                  • 5464

                  #3623
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو


                  مدیر عامل غول خودروسازی سنگین جهان در راه ایران










                  به گزارش «سایپا نیوز»، همزمان با سومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران شاهد حضور مدیر عامل گروه خودروسازی «ولوو» در ایران خواهیم بود.



                  براساس این گزارش، «مارتین لاندستد» (Lundstedt, Martin) مدیرعامل گروه "ولوو" در سومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران حضور می یابد .



                  شرکت ولوو قبل از انجام تحریم ها ، شریک تجاری سایپا دیزل بوده و پس از برجام نیز با شرکت سایپا دیزل برای تولید خودروهای سنگین و کشنده FH500 قرارداد منعقد کرده است.



                  براساس این گزارش: دو شرکت ولوو و سایپا دیزل از ابتدای سال95 کمپرسی FMX را به صورت مشترک در خط تولید شرکت سایپا دیزل تولید خواهند کرد.



                  گفتنی است: سومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران در 10 و 11 اسفند ماه 94 در سالن اجلاس سران و اولین نمایشگاه توانمندی های صنعت خودرو ایران 9 تا 12 اسفندماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.
                  زندگی بدون تحریم سلام....

                  نظر

                  • عطاالملک
                    عضو فعال
                    • Jul 2015
                    • 468

                    #3624
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    این خبر را گوشه ذهن داشته باشید تا به وقتش رسمی را بشنوید

                    اتفاقات گروه سایپا در خودرو در حال تکرا است

                    افزایش سرمایه 500% خودرو از محل تجدید ارزیابی ارائه شده

                    نظر

                    • negarminavi
                      عضو فعال
                      • May 2013
                      • 35715

                      #3625
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      در دی ماه

                      تولید کامیون در 3 شرکت متوقف شد



                      دی ماه امسال تولید کامیون در سه خودروساز داخلی به صفر رسید.

                      به گزارش خبرنگار ایسنا، دی ماه امسال تولید انواع کامیون در ارس خودرو دیزل با کاهش صد درصدی از 1021 دستگاه در دی 1393 به صفر رسید.

                      در این مدت تولید انواع کامیون در کاریزان خودرو قزوین با کاهش صد درصدی از 232 دستگاه در دی 1393 به صفر رسید.

                      دی ماه امسال تولید انواع کامیون در آذهایتکس با کاهش صد درصدی از هشت دستگاه در دی 1393 به صفر رسید.

                      نظر

                      • خوشبخت
                        عضو فعال
                        • Jul 2012
                        • 5464

                        #3626
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        آخوندی:از تولیدخودروهای فولکس واگن در خاک کشورمان استقبال می‌کنیم





                        وزیر راه و شهرسازی در دیدار با اعضای هیئت مدیره شرکت خودروساز فولکس واگن گفت: فولکس واگن می‌تواند با انتقال دانش و پلت‌فرم مخصوص ساخت چند نوع خودروی پر تقاضای به ایران، آنها را در ایران تولید کند.
                        به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در دیدار با اعضای هیئت مدیره شرکت خودروساز فولکس واگن به ریاست هربرت دیس مدیر اجرایی این شرکت گفت: از تولید و ساخت خودروهای آلمانی فولکس واگن در خاک کشورمان استقبال می‌کنیم. فولکس واگن می‌تواند با انتقال دانش و پلت‌فرم مخصوص ساخت چند نوع خودروی پر تقاضای به ایران، آنها را در ایران تولید کند.

                        وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: فولکس واگن رقبای زیادی در آلمان و اروپا برای حضور در بازار خودروی ایران دارد. ما سه نوع خودروی مسافری سبک، مسافری سنگین و باری سنگین در حال حاضر در کشور نیاز داریم. فولکس واگن می‌تواند با ایجاد نمایندگی مرکزی در تهران به تأمین نیازهای خوردویی ایران بپردازد. همچنین منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نیز می‌تواند به عنوان مرکز پشتیبانی و لجستیک شرکت فولکس واگن انتخاب شود. فعالیت اقتصادی در این منطقه آزاد کاملا به سود فولکس واگن است چرا که واردات و صادرات کالا از طریق فرودگاه امام (ره) به دلیل تبدیل شدن به منطقه آزاد، معاف از مالیات است.

                        وی با تأکید بر نیاز مردم ایران به خودروهای مسافری سبک و سنگین درون‌شهری از قبیل تاکسی، مینی‌بوس و اتوبوس افزود: نیاز اینگونه خودروها در شهرهای ایران حدود ۱۰۰ هزار خودروی سبک و سنگین مسافری است که شامل ۳۹ هزار اتوبوس، ۳۸ هزار مینی‌بوس و ۲۳ هزار تاکسی است.

                        آخوندی با تأکید بر نیاز صنعت حمل و نقل جاده‌ای ایران به خرید بیش از ۶۵ هزار کامیون نو اظهار کرد: در حال حاضر همین مقدار از انواع کامیون‌های فرسوده در ایران داریم که باید با کامیون‌های نو جایگزین شوند و ما امیدواریم فولکس واگن به خوبی در این زمینه با وزارت راه و شهرسازی همکاری کند.

                        وی با اشاره به سابقه شرکت اسکانیا در ایران که با ایجاد کارخانه تولید انواع خودروهای مسافری سنگین جاده‌ای و درون‌شهری، همه خودروهای مسافری فرسوده را نوسازی کرد، گفت: فولکس واگن هم می‌تواند با تکرار این تجربه به تأمین نیاز ایران به ۶۵ هزار کامیون‌های کانتینربر و عمومی بپردازد.

                        عضو کابینه تدبیر و امید با بیان اینکه حضور فولکس واگن در ایران محدود به بازارهای داخلی نیست، خاطرنشان کرد: حضور فولکس واگن در ایران می‌تواند به افزایش صادرات محصولات این شرکت به پاکستان، افغانستان، آسیای میانه، عراق و جنوب خلیج فارس منجر شود. ما چهار منطقه آزاد در مرزهای خود با پاکستان، آسیای میانه، عراق و آذربایجان داریم که فولکس واگن می‌تواند شعب کارخانجات تولیدی خودروهای خود را در آنجا بنا کند.

                        آخوندی با بیان اینکه بهترین شیوه فروش گسترده محصولات فولکس واگن در بخش خودروهای سنگین باری و مسافری در کشورمان، لیزینگ است؟ بیان کرد: ما در ایران شرکت‌های لیزینگی قوی‌ای داریم که همکاری‌های خوبی با بانک‌ها دارند و فولکس واگن می‌تواند با همکاری با این شرکت‌ها، شرایط فروش کامیون و اتوبوس را تسهیل کند. همچنین شرکت‌های لیزینگی آلمانی هم از گزینه‌های مناسب همکاری با فولکس واگن محسوب می‌شوند.

                        وزیر راه و شهرسازی به وجود دو شرکت اصلی تولید خودرو در ایران اشاره کرد و گفت: این دو خودروساز اصلی ایران با شرکت‌های اروپایی، کره‌ای و ژاپنی همکاری‌های خوبی دارد و فولکس واگن هم می‌تواند به دو صورت همکاری با این شرکت‌ها و همچنین به صورت خودروساز مستقل سوم در ایران کار کند.

                        اظهارات مدیر اجرایی فولکس واگن

                        در ادامه این نشست مدیر اجرایی فولکس واگان با اعلام آمادگی برای حضور در ایران به صورت انتقال دانش و فناوری و همچنین انتقال پلت‌فرم خودروهای سبک و سنگین مسافری و باری، اظهار کرد: منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) می‌تواند به عنوان مرکز صادرات محصولات تولیدی کارخانجات فولکس واگن از مبدأ ایران به کشورهای همسایه و منطقه خاورمیانه باشد.

                        عضو هیئت مدیره شرکت فولکس واگن با بیان اینکه ما آمادگی داریم تا با هر شرکت خودروساز دولتی یا خصوصی ایران همکاری کامل داشته باشیم، تأکید کرد: انتقال فناوری تولید خودروهای فولکس واگن به ایران به صورت ساخت کارخانجات مستقل نیز ایده خوبی است که در صورت امضای تفاهم‌نامه‌های لازم، این شرکت آمادگی دارد تا به سرعت آن را اجرایی کند.

                        زندگی بدون تحریم سلام....

                        نظر

                        • نجاT...
                          عضو فعال
                          • Dec 2013
                          • 2639

                          #3627
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          قرارداد خمحرکه با پژو در حال نهایی شدن است...
                          انتقال ثروت از كوتاه مدتي ها به بلند مدت ها !

                          نظر

                          • negarminavi
                            عضو فعال
                            • May 2013
                            • 35715

                            #3628
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            عضو هیات علمی دانشگاه علامه در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

                            اظهارات غیرواقعی مدیرعامل ایران‌خودرو درباره پرداخت غرامت پژو به ایران



                            خاکساری گفت: در قرارداد ایران خودرو با پژو اصلا غرامتی وجود ندارد و مطرح کردن این مسائل تنها بهانه است.

                            علی خاکساری عضو هیات علمی دانشگاه علامه و کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با «نسیم آنلاین» در خصوص قرارداد جدید ایران خودرو و پژو اظهار کرد: برای قیمت گذاری سه خودرویی که ایران خودرو طی قرارداد با پژو قرار است وارد کشور کند، باید فرمولی وجود داشته باشد که طی آن قیمت خودرو باید 9 تا 12 برابر حقوق کارگری باشد که در این شرکتها کار می کند.

                            وی افزود: در این صورت حضور این خودروها در بازار ایران می تواند صرفه اقتصادی داشته باشد. اگر قیمت این خودروها از این مقدار بیشتر باشد به اقتصاد کشور صدمه وارد می شود و سود آن به جیب دیگران می رود. همچنین قیمت حداکثر این خودروها می تواند معادل حقوق شش تا هشت ماه یک مهندس باشد که در خود این شرکتها کار می کند.

                            خودروهایی که طبق قرارداد با پژو وارد ایران می شوند، معمولی و پایین تر از متوسط هستند

                            این کارشناس صنعت خودرو خاطرنشان کرد: این خودروها خودروی قشر پایین جامعه است به عنوان مثال خودروی پژو 301 یک خودروی کاملا معمولی و پایین تر از متوسط است و به هیچ وجه نمی توان با قیمت خودروی لوکس آن را در بازار کشور عرضه کرد.

                            خاکساری گفت: مطمئن باشید قیمت این خودروها وقتی به ایران برسند از حدود 60 تا 70 میلیونی که آقای یکه زارع اعلام کرده اند، هم گران تر خواهد شد و دست قشر ضعیف جامعه هیچگاه به آنها نخواهد رسید.

                            وی با اشاره به قرارداد تندر 90 بیان کرد: طراحی خودروی تندر 90 در حد یک ساندویچ برای خودروها به حساب می آمد و قرار بوده که پایین ترین قیمت را داشته باشد. این یعنی وقتی در دنیا کسی که می خواهد غذای ارزانی بخورد از ساندویچ استفاده می کند، می توان گفت خودروی تندر 90 هم همان جایگاه را در بازار خودروی دنیا داشت.

                            عضو هیات علمی داشنگاه علامه با بیان این مطلب که " در ایران مفهوم قیمت خودرو به بیراهه رفته است" به نسیم آنلاین تصریح کرد: در دنیا ما سه نوع خودرو داریم، خودروهای اقتصادی، کلاس متوسط و خودروهای لوکس؛ که از این سه نوع خودرویی که طبق قرارداد پژو و ایران خودرو قرار است وارد کشور شود دو نوع آن خودروهای کلاس اقتصادی بوده و یک نوع آن هم خودروی کلاس متوسط است.

                            قیمت خودروهای جدید باید با حقوق 9 تا 12 ماه کارگران ایران خودرو برابری کند

                            خاکساری عنوان کرد: خودروی اقتصادی خودرویی است که یک کارگر با 9 تا 12 ماه از حقوقش بتواند آن را بخرد و یا یک مهندس هم باید با حقوق 6 تا 8 ماهش این خودرو را بخرد. این خودروهایی که طبق قرارداد پژو قرار است وارد ایران شود نه تنها در سطح خودروهای لوکس و متوسط دنیا هم نیستند بلکه در سطح خودروهای اقتصادی دنیا هم نیستند.

                            وی با اشاره به ادعای مسئولان ایران خودرو در خصوص پرداخت غرامت از سوی پژو به ایران برای قطع همکاری ایران در دوره گذشته گفت: در قرارداد ایران خودرو با پژو اصلا غرامتی وجود ندارد و مطرح کردن این مسائل تنها بهانه است. اگر غرامتی وجود دارد، باید از مسئولان ایران خودرو پرسید این غرامت به کدام حساب واریز شده است؟

                            پژو هیچ غرامتی به ایران نمی پردازد

                            این کارشناس صنعت خودرو خاطرنشان کرد: مسئولان ایران خودرو با پیش کشیدن مسئله غرامت می خواهند ذهن مردم را منحرف کنند. پژو هیچ غرامتی به ایران خودرو نمی دهد و به نظر من پژو نباید هم غرامت بدهد . غرامت را باید مدیران ایران خودرو و سایپا بپردازند.

                            خاکساری افزود: مسئولان پژو حق داشتند که با ما قطع همکاری کنند، زیرا طبق ضوابط بین المللی با ما قرارداد بستند و طبق ضوابط بین المللی هم قرارداد خود با ما را فسخ کردند. کسانی باید به دولت جریمه پرداخت کنند که با پژو قرارداد بستند و باعث شدند که این کمپانی قرارداد خود را با ما فسخ کند.

                            ایران خودرو چگونه بدون شکایت از پژو غرامت می گیرد؟

                            وی تصریح کرد: وجود یک بسته حمایتی - خسارتی در قرارداد پژو دروغی بیش نیست. سوال من این است که کدام دادگاه بین المللی پژو را محکوم کرده که آنها اکنون غرامت بگیرند؟ کدام شکایتی به دادگاه بین المللی شده است که غرامتی پرداخت شود؟ اصلا چنین چیزی وجود نداشته است

                            اگر مسئولان ایران خودرو ادعا می کنند که غرامتی وجود دارد حکم دادگاهی که این غرامت را تعیین کرده است نشان دهند.

                            عضو هیات علمی دانشگاه علامه تاکید کرد: همه این مسائل توافقی است که ایران خودرو و پژو با یکدیگر کرده اند و در حال حاضر برای این که ذهن مردم و مسئولان را سرگرم کنند ادعا می کنند که غرامتی هم در این زمینه وجود دارد.

                            هر خودروسازی از کانال ایران خودرو و سایپا در ایران سرمایه گذاری کند، خیانت به کشور است

                            خاکساری تصریح کرد: بنز، شورلت، تویوتا، پژو و یا هر شرکت دیگری برای سرمایه گذاری در ایران، اگر از طریق ایران خودرو و یا سایپا قرارداد ببندد، مملکت را به نابودی خواهد کشاند. اگر پست ترین خودروساز دنیا مانند خودروسازان چینی و هندی بیاید و در ایران سرمایه گذاری کند و خودرو تولید کند، در مدت دو سال بهترین خودرو با بهترین قیمت در اختیار مردم ایران قرار خواهد گرفت و اشتغال و ارزش افزوده ایجاد شده و درآمد کشور هم افزایش خواهد یافت.

                            نظر

                            • خوشبخت
                              عضو فعال
                              • Jul 2012
                              • 5464

                              #3629
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو


                              نوروز به داد بازار خودرو می‌رسد؟










                              بازار خودرو دو سالی هست که نه شب عید می‌شناسد و نه اوج تابستان که مسافرت‌های مردم به اوج می‌رسد. بازار آنقدر بی‌تفاوت شده که گویی به خواب زمستانی فرو رفته که به این زودی‌ها، خیال بیدار شدن ندارد. همه چیز دست به دست هم داده تا رکود بازار خودرو عمیق شود و به این راحتی‌ها هم، دست بردار نباشد.



                              فعالان بازار خودرو نگرانند این رکود آنقدر عمیق شود که دیگر کسب و کارهای خردی که در حاشیه فعال بودن بازار خودرو شکل گرفته بودند، توجیهی برای ادامه فعالیت خود نداشته باشند. کسب و کارهایی که روزهای زیادی را با رکود عمیق دست و پنجه نرم می‌کنند.



                              اکنون هم که بهمن ماه در حال رسیدن به انتها است و روزهای رونق بازار باید پس از یکسال فرا برسد، خبری در بازار خودرو نیست. در عین حال، فروش خودرو با مدل ۹۵ هم در بازار آغاز شده است.



                              البته نمایشگاهداران می‌گویند خرید برای مردم از نمایشگاه‌ها صرفه اقتصادی ندارد و گویی بهتر می‌دانند که از نمایندگی‌های خودروسازان خرید کنند تا روانه بازار شوند. به همین نسبت، فروش خودروهای کارکرده و دست دوم هم در بازار کمتر شده است. ممکن است روزهای متمادی تابلوی «فروش» بر سقف خودروها باقی بماند و مشتری حتی برای خرید و گرفتن قیمت به نمایشگاه‌ها مراجعه نکند. گویی بازار خودرو سه قفله شده است.



                              یکی از فعالان صنعت خودرو در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: در حالی که انتظار می‌رفت بعد از گذشت یکسال و نیم رکود عمیق، از بهمن ماه رونق به بازار خودرو برگردد اما خبری نیست و هر روز به امید اینکه روز بهتری برای بازار باشد، کرکره مغازه‌ها را بالا می‌دهیم اما نه خریدی صورت می‌گیرد و نه فروشی. مردم حتی پرس و جو هم نمی‌کنند که دلمان خوش باشد ممکن است در روزهای آینده برای خرید به بازار مراجعه کنند.



                              وی می‌افزاید: روزهای زیادی هست که فروشندگان بازار خودرو به این وضع عادت کرده‌اند، اکنون کمتر خریدی از مشتریان در مورد خودروهای دست دوم صورت می‌گیرد. اگر قرار باشد که نمایشگاهداری از مردم خودروی دست دوم بخرد، به صورت نقدی خرید نمی‌کند و باید خودرو چند روز روبروی درب نمایشگاه اتومبیل باقی بماند تا بلکه برایش خریداری پیدا شود. گاه هم تابلوی فروش آنقدر بر سقف خودروها می ماند و بعد هم فروشنده از فروش خودروی خود منصرف می‌شود.



                              در این میان حتی ماه بهمن هم نتوانسته است بازار خودرو را از رکود خارج کند و همین هم سبب شده تا برخی نمایشگاه‌های اتومبیل، تنها به خرید و فروش خودروهای خارجی رو بیاورند که به گفته خودشان، اوضاع بازار بهتری دارد و حداقل خریدارانش درگیر یک میلیون و دو میلیون تومان خرید خودروی کارکرده نیستند. به همین دلیل اکنون خرید و فروش‌ها در بازار خودروهای دست دوم و البته صفر داخلی کم رونق است و فروش خودروهای خارجی نیز رونق بهتری دارد؛ البته نه رونق به مفهوم واقعی.



                              یکی دیگر از فعالان بازار خودرو در گفتگو با خبرنگار مهر به این نکته اشاره می‌کند که خرید و فروش خودروهای خارجی سود بیشتری نسبت به خرید و فروش خودروهای داخلی در شرایط فعلی دارد و به همین دلیل رغبت برای کار کردن بر روی فروش خودروهای خارجی از سوی نمایشگاهداران بیشتر است. آنها می‌توانند بالاخره ظرف سه روز تا یک هفته، خریداری را برای فروش خودروهای خارجی خود پیدا کنند.



                              به هرحال انتظار می‌رفت که در ماه‌های پایانی سال، اوضاع بهتری نسبت به سایر ماه‌های سال در بازار خودرو نمایان شود در حالی که اکنون هم خبری نیست و بازار همچنان سوت و کور است. شاید در روزهای آتی که مردم پاداش پایان سال و عیدی خود را از دولت و کارفرمایان خود دریافت می‌کنند، رونقی بر بازار حاکم شود.



                              قیمت انواع خودرو در بازار



                              هم اکنون قیمت هر دستگاه خودروی صفر تندر ۹۰ E۱ در بازار ۳۴ میلیون و ۹۰۰ هزار، تندر ۹۰E۲ اتومات معادل ۳۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، تندر ۹۰E۲ در بازار ۳۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، دنا ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، رانا ال ایکس ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، رانا ال ایکس یورو۴ در بازار ۳۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سمند ال ایکس EF۷ نیز در بازار ۲۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.



                              سمند ال ایکس پایه گازسوز در بازار ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، سمند سورن ۳۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، آریو ۱۵۰۰ دستی ۴۴ میلیون تومان، تیبا ای ایکس ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، تیبا اس ایکس ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و پراید ۱۱۱ معادل ۲۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار است، ضمن اینکه قیمت هر دستگاه پراید ۱۳۱ در بازار ۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۲ در بازار ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، پراید ۱۴۱ نیز ۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.



                              قیمت هر دستگاه خودروی S۳۰۰ در بازار ۷۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، برلیانس H۳۲۰ در بازار ۴۷ میلیون تومان، رنو ساندرو ۵۰ میلیون تومان، رنو کولیوس ۱۴۶ میلیون تومان، ام وی ام ۳۱۵ معادل ۳۷ میلیون تومان، ام وی ام X۳۳ معادل ۵۸ میلیون تومان، سابرینا ۵۰ میلیون تومان، جک J۵ معادل ۵۰ میلیون تومان و خودروی S۵ نیز ۷۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.
                              زندگی بدون تحریم سلام....

                              نظر

                              • خوشبخت
                                عضو فعال
                                • Jul 2012
                                • 5464

                                #3630
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                انعقاد دو قرار داد جدید رنو با ایران خودرو و سایپا










                                مدیر خاورمیانه رنو و شرکت رنو پارس از دو برنامه جدا گانه رنو با ایران خودرو و سایپا خبر داد و گفت: به زودی رنو با دو خودروساز بزرگ ایرانی قراردادهایی را به امضا خواهد رساند.



                                امین آزاد: طی چند هفته اخیر افزایش همکاری ایران خودرو با پژو و همچنین برخی اخبار از قرار داد همکاری مشترک رنو با سایپا سبب به وجود آمدن شایعاتی از قطع همکاری ایران خودرو با رنو شده است اما پیمان کارگر مدیر خاورمیانه رنو و همچنین مدیر عامل رنو ایران گفت در گفت وگو با اقتصادنیوز از دو برنامه جدا گانه با ایران خودرو و سایپا خبرداد.



                                او گفت: ما دو همکاری مشترک با قرار داد هایی به صورت جدا گانه با سایپا و ایران خودرو منعقد خواهیم کرد. ابتدا با سایپا قرار داد را نهایی می کنیم و پس از آن به سراغ نهایی شدن قرار داد با ایران خودرو خواهیم رفت.



                                کارگر افزود: بر اساس برنامه ریزی جدید رنو، نوع همکاری ما با ایران خودرو و سایپا تغییر می کند به طوری که دو سرمایه گذاری مشترک جداگانه را با ایران خودرو و سایپا شکل خواهیم داد که این سرمایه‌گذاری مشترک در قالب یک جوینت ونچر با ایران خودرو و یک جوینت ونچر با سایپا خواهد بود.



                                وی درباره قرار داد با سایپا گفت: رنو در همکاری مشترک جدید 60 درصد و سایپا 40 درصد سهم دارد با این روش مدیریت فروش، خدمات پس از فروش و تولید با ما خواهد بود اینگونه مطمئن می شویم که می توانیم به مشتریان به بهترین روش خدمات بدهیم تا از ما راضی باشند و کیفیت را در بهترین شکل حفظ کنیم البته هنوز در حال کار بر روی جزئیات قرار داد هستیم.



                                وی درباره احتمال خرید شرکت بن رو نیز توضیح داد: بن رو هم یکی از شرکت هایی است که باز دید کردیم و برای تولید زیر نظر داریم به هر حال همانطور که گفتم قصد ما انتخاب یک سایت جدید در سایپا برای قرار داد جدید همکاری مشترکمان است همکاری با پارس خودرو البته در قالب مدل های فعلی ادامه خواهد داشت ولی برای محصولات جدید با سایپا احتمال دارد سایت دیگری انتخاب شود.



                                وی ادامه داد: برنامه داریم مجموعه خودروهایی که بر روی پلت فرم جدید کلاس B رنو با نام 52 تولید می شود را با سایپاتولید کنیم. محصولاتی که قرار است در سایپا تولید شوند هنوز در حال طراحی هستند و تولیدات این خودرو ها در سایپا همزمان با سایت های دیگر رنو رخ خواهد داد.



                                کنایه کارگر به قرارداد پژو

                                او گفت: ما مانند باقی خودروسازان خارجی دیگر قرار نیست محصولات تاریخ گذشته و قدیمی به ایران بدهیم بلکه از این به بعد محصولاتی را که با ایران خودرو و سایپا تولید خواهیم کرد جدید ترین محصولات رنو خواهد بود که بسیاری از آن ها در حال طراحی هستند پلت فرم 52 پلت فرمی است که جایگزین پلت فرم ایکس نود که متعلق به تندر 90 است در رنو شده است. یکی از محصولات این کلاس مدل آینده داستر است که در حال طراحی است و قرار است در سایپا تولید شود.



                                پیمان کارگر درباره قرار داد رنو با ایران خودرو گفت :در ایران خودرو قرار است پلت فرم کلاس سی رنو را تولید کنیم محصولات این کلاس هم اکنون در رنو در حال طراحی است . قرار داد جدید ما مانند دیگران نیست که محصولات چند سال پیش خود را به ایران خودرو می دهند موضوع قرار داد ایران خودرو و رنو محصولاتی است که در رنو در حال طراحی است . البته در کنار این محصولات مدل های کیلیو و کپچر هم در ایران خودرو تولید خواهند شد.



                                قطعا فرمول همکاری مشترک مانند قرار داد پژو نیست که همکاری به صورت پنچاه پنجاه باشد. نمی شود برای یک آش دو آشپز داشت در این همکاری بخشی را رنو مدیریت می کند و بخش دیگری را ایران خودرو، فعلا بیش از این نمی توان درباره این قرار داد اطلاعات بدهم چرا که سخت بر روی این قرار داد در حال کار هستیم.



                                وی درباره آینده رنو پارس هم گفت: فعلا دو سناریو در ذهن داریم سناریو اول این است که سهام ایران خودرو و سایپا در رنو پارس به حدود 20 درصد کاهش خواهد یافت و رنو پارس پایگاه مهندسی طراحی و مدیریت رنو در ایران خواهد شد. برنامه داخلی سازی، ارتقا قطعه سازان و همکاری با قطعه سازان ایران و وصل کردن این شرکت ها به شبکه جهانی رنو و تامین بخشی از نیازهای رنو از طریق ایران از دیگر کارهای رنو پارس است.



                                این شرکت باید از نظر مهندسی به شدت قوی شود مهندسی و مدیریت تولید موتور و گیربکس رنو در ایران هم بر عهده رنو پارس است. بخش طراحی رنو هم در رنو پارس فعال می شود تا بتواند اگر مثلا خواست روی پلت فرم کوئید یک خودرو سدان برای بازار ایران طراحی کند بتواند. در سناریو دوم هم همین برنامه را در ذهن داریم با این تفاوت که سهام رنو پارس تماما در اختیار رنو باشد.



                                نقشه رنو برای خرید برخی خودروسازان ایرانی

                                کارگر درباره احتمال تولید مستقیم رنو در ایران هم گفت: ما هم اکنون به غیر از کرمان خودرو از سایت های تولیدی دیگر خودرو در ایران هم بازدید کرده ایم همانطور که گفتم برای تولید برخی خودرو ها اگر لازم باشد میل داریم مستقیما وارد عمل شویم و اگر محصولی را ایران خوردو و سایپا نخواستند خودمان در ایران تولید کنیم برای همین احتیاج به سایت تولید خودرو در ایران داریم.



                                وی درباره قرار داد ایران خودرو و پژو گفت: من نمی توانم درباره رقیب خود نظر بدهم ولی ما در بازار های جهانی با پژو رقابت داریم شما نگاه کنید در آن بازار کدام یک برنده هستیم پژو در چند سال اخیر چند محصول جدید ارائه داده و رنو چند محصول ارائه داده است در بازار های مشترک خارج اروپا وضعیت رقابت چگونه بوده است. ما به خودمان اعتماد داریم. همانگونه که در جهان با پژو رقابت کردیم در ایران هم رقابت می کنیم ما از باز شدن بازار ایران استقبال می کنیم رقابتی شدن بازار به ما انگیزه می دهد.



                                وی در پاسح به این سوال که پژو در قرار داد جدیدش با ایران خودرو قرار است 30 درصد محصولات تولیدی از ایران را صادر کند شما در زمینه صادرات چگونه عمل می کنید؟ گفت: ما می خواهیم ایران را پایگاه تولیدی رنو در خاورمیانه کنیم به خاطر صادرات به کشورهای خاورمیانه ما محصولاتی را در ایران تولید می کنیم که همه جدید ترین مدل ها رنو برای بازار خاورمیانه باشند چون نمی توانیم مثلا تندر 90 را به امارات و قطر صادر کنیم اما داستر جدید، کپچر و کلیو را می توانیم از طریق ایران به خاورمیانه صادر کنیم.



                                او افزود: بازار خاورمانیه رنو کمی با خاورمیانه جغرافیایی فرق دارد کشورهای شمال آفریقا در تقسیم بندی خاورمیانه رنو نیستند البته مصر در این بین موردی خاص است. از نظر رنو خاورمیانه بحرین، قطر، امارات، عمان، عربستان، یمن، عراق، اردن، لبنان، سوریه و مصر است که نیاز این کشورها توسط ایران تامین خواهند شد البته سوریه به دلیل شرایط جنگی فعلا در برنامه نیست.



                                کارگر گفت: بازار خاورمیانه بدون در نظر گرفتن ایران، سالیانه یک میلیون 500 هزار دستگاه کشش دارد ایران هم به تنهایی هم اکنون همین مقدار و در چند سال آینده یک میلیون 800 هزار دستگاه کشش داشته باشد که تا سال 2020 فکر می‌کنیم برای بازار ایران تا دو میلیون خودرو تقاضا نیز به وجود آید.



                                او افزود: برای بازار خاورماینه رنو سیمبل، داستر، کوئید، کپچر، کیلیو عرضه خواهیم کرد و اگر مگان در ایران تولید شود مگان از طریق ایران تامین خواهد شد برای بازار عراق هم تندر 90 از ایران صادر خواهد شد.



                                فولکس با رنو نمی‌تواند رقابت کند

                                کارگر در مورد احتمال ورود فولگس‌واگن به ایران خاطر نشان کرد: مانند پژو ما با فولکس واگن هم رقابت می کنیم نکته مهم این است که ارزان ترین خودرو های فولکس واگن هم در ایران گران تمام می شوند حتی خودرو های برند اشکودا هم در ارزان ترین مدل ها از نظر قیمت و کیفیت قادر به رقابت با محصولات رنو نیستند. چرا که ارزان ترین مدل های اشکودا در کلاس های مشابه از محصولات رنو گران تر تمام می شوند. در هر حال شما به بازار های جهانی نگاه کنید در بازار الجزایر رنو 32 درصد بازار و در مراکش 38 درصد بازار را در اختیار دارد.



                                وی در پاسخ به این سوال که چه خودرو سازانی را رقیب اصلی خود در ایران می بینید گفت: ما برخی از خودرو سازن ژاپنی و کره ای را اصلی ترین رقبای خود در بازار ایران می بینیم دلیل این امر هم تنوع در تولیدات این شرکت ها و قیمت های مناسب این شرکت ها برای بازار ایران است. اما من فکر می کنم با توجه به تنوع تولیدات رنو و قیمت مناسب تر، ما می توانیم اصلی ترین شریک استراتژیک صنعت خودرو ایران باشیم.



                                وی درباره خرید بخشی از مگاموتور توضیح داد: یکی از بخش های مهم سرمایه گذاری مستقیم رنو در ایران در زمینه تولید موتور است. ما هم اکنون با سایپا در حال مذاکره هستیم تا کارخانه مگا دو رو بخریم تا از تولیدات این کارخانه موتورسازی برای تولیدات رنو در ایران استفاده شود. همانطور که گفتم ما می خواهیم موتورهای خود را به طور مستقیم در ایران تولید کنیم چون باید در این بخش به داخلی سازی بالایی دست پیدا کنیم باید بتوانیم نیاز ایران را تامین کنیم و اگر توانستیم به رنو هم صادرات انجام بدهیم برای همین می خواهیم کارخانه شمالی مگا موتور را بخریم.
                                زندگی بدون تحریم سلام....

                                نظر

                                در حال کار...
                                X