اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • khademi1350
    عضو فعال
    • Feb 2011
    • 583

    #631
    خودرو ارزان نمیشود
    کد خبر: DEN-730889 تاریخ چاپ: ۱۳۹۲/۰۴/۰۱ منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۲۹۴۸
    ایسنا - مشاور انجمن خودروسازان ایران گفت: امیدواریم با ارائه گزارشی از وضعیت فعلی صنعت خودرو بتوانیم اطلاعات لازم را برای تصمیمگیری در این زمینه در اختیار مسوولان دولت جدید قرار دهیم.
    داوود میرخانی رشتی اظهار کرد: اخیرا معاون پژوهشهای اقتصادی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام از کاهش قیمت خودرو در دولت جدید خبر داده است.
    وی با بیان اینکه به واسطه 20 سال آشنایی آقای نوبخت را فردی متین، کارشناس و متخصص در امور اقتصادی میشناسم، خاطرنشان کرد: بنابراین معتقدم که احتمالا گزارش کاملی از وضعیت فعلی صنعت خودرو به وی ارائه نشده که از احتمال کاهش قیمت خودرو در دولت جدید گفته است.
    مشاور انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: در هشت سال گذشته صنعت خودرو سرکوب مالی شده و قیمت محصولات آن به طور مصنوعی پایین نگاه داشته شده است که نتیجه آن رشد 7/7 برابری شاخص قیمت کالاهای عمومی در این مدت در مقایسه با رشد 4/1 برابری قیمت خودروها بوده است.
    وی افزود: به این ترتیب در حدود دو سال اخیر خودروسازان محصولاتشان را با ضرر و زیان فروختند و تنها در اسفندماه سال گذشته موفق شدند قیمت محصولاتشان را در حد لازم افزایش دهند که آن نیز با اعتراض شورای رقابت روبهرو شد.
    میرخانی رشتی با بیان اینکه به دنبال بروز بحران نقدینگی در صنعت خودرو در اردیبهشت ماه سال گذشته پرداخت دو هزار میلیارد تومان تسهیلات به این صنعت به تصویب دولت رسید، خاطرنشان کرد: با این حال این تسهیلات تاکنون پرداخت نشده است. در کنار آن شورای رقابت نیز اواخر سال گذشته وارد عرصه قیمتگذاری خودرو شده و برای حدود سه ماه بازار خودروسازان را قفل و جریان ورودی نقدینگی به این شرکتها را متوقف کرد.
    وی تصریح کرد: بنابراین در چنین شرایطی قیمت خودرو کاهش نخواهد یافت، زیرا ممکن نیست که تولیدکنندهای کالایی را به قیمتی ارزانتر از قیمت تمام شده آن عرضه کند مگر آنکه بپذیریم این واحد تولیدی تعطیل شود.
    مشاور انجمن خودروسازان ایران خاطرنشان کرد: زمانی میتوان گفت خودرو ارزان میشود که قیمت مواد اولیهای مانند فولاد، مس و آلومینیوم کاهش یابد در حالیکه در حدود دو سال اخیر قیمت این مواد به طور میانگین سهبرابر شده است. البته با توجه به بورسی بودن شرکتهای تولیدکننده مواد اولیه به نظر میرسد دولت نمیتواند قیمت این محصولات را کاهش دهد که به این ترتیب کاهش قیمت خودرو نیز غیر ممکن خواهد بود.

    نظر

    • محمد یزدی
      عضو فعال
      • May 2011
      • 948

      #632
      مهمترین خبر برای گروه خودرو کاهش نرخ ارز خواهد بود که هر روز باید تیتر بشه
      بسم الله الرحمن الرحیم خدایا به امید تو

      نظر

      • وحید 20
        ستاره‌دار(98)
        • Mar 2011
        • 29911

        #633
        احتمال توقف شمارهگذاری 70 درصد خودروها

        پرشین خودرو: مشاور انجمن خودروسازان ایران با بیان اینکه هماکنون تنها 30 درصد خودروها با استاندارد یورو 4 تولید میشوند، تاکید کرد: در صورت توقف شمارهگذاری خودروهای یورو 2 مسوولان مربوطه باید پاسخگوی نیاز بازار و افزایش قیمتها باشند.
        به گزارش «پرشین خودرو»، داوود میرخانی رشتی اظهار کرد: متاسفانه مسوولان سازمان حفاظت محیط زیست برخلاف مصوبه اصلی دولت و در شرایطی که هنوز سوخت یورو 4 به طور سراسری در کشور توزیع نشده بر تولید خودروهای یورو 4 اصرار دارند.
        وی با بیان اینکه در مصوبه اصلی دولت در این زمینه در سال 89 قید شده بود که وزارت نفت باید توزیع سراسری سوخت یورو 4 را از ابتدای فروردین ماه سال 90 آغاز کرده و شش ماه پس از آن تولید خودروهای یورو 4 آغاز شود، خاطرنشان کرد: دلیل این مصوبه آن بود که در صورت استفاده خودروهای یورو 4 از سوخت یورو 2، موتور خودرو و کاتالیست آن دچار مشکل خواهد شد.
        مشاور انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: در این شرایط طرحی در هیات دولت در دست بررسی است تا با توجه به عدم توزیع سراسری سوخت یورو 4، مهلت جدیدی به خودروسازان برای ارتقاء استاندارد آلایندگی محصولاتشان داده شود.
        به گزارش ایسنا، وی درباره احتمال توقف شمارهگذاری خودروهای یورو 2 از روز جاری، اظهار کرد: هماکنون خودروهای پرتیراژی چون پراید، پژو 405، پژو پارس و سمند با استاندارد آلایندگی یورو 2 تولید میشوند بهگونهای که تیراژ خودروهای یورو 4 در حال تولید حداکثر 30 درصد کل خودروها است.
        میرخانی رشتی ادامه داد: البته در این خودروها نیز اقدامات لازم برای ارتقاء به یورو 4 در حال انجام بوده و نمونه برخی از آنها نیز تولید شده است با این حال عدم توزیع سراسری سوخت یورو 4 اجازه ارتقاء استاندارد آلایندگی تمام خودروها را نمیدهد.
        وی تصریح کرد: بنابراین در صورت توقف شمارهگذاری خودروهای یورو 2، مسوولان مربوطه باید پاسخگوی توقف خطوط تولید خودروسازان و تاثیرات قطع شمارهگذاری 70 درصد خودروهای تولیدی بر تقاضای بازار و افزایش شدید قیمتها باشند.
        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

        نظر

        • وحید 20
          ستاره‌دار(98)
          • Mar 2011
          • 29911

          #634
          شمارهگذاری خودروهای یورو ۲ متوقف شد/ ممنوعیت برای پارسخودرو و زامیاد

          دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر توقف شمارهگذاری خودروهای با استاندارد یورو ۲ از ابتدای تیرماه، گفت: شمارهگذاری برخی محصولات زامیاد و پارسخودرو که با این استاندارد تولید میشدند، از امروز متوقف شد.

          احمد نعمتبخش در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: برخی محصولات زامیاد و پراید تولیدی توسط شرکت پارس خودرو که با استاندارد یورو 2 تولید میشدند، از امروز شمارهگذاری نمیشوند.

          وی با اشاره به سه دلیل اصلی عدم عرضه خودرو یورو 4 گفت: عدم عرضه سراسری سوخت، افزایش هزینه تولید و ایجاد وابستگی شدید ارزی، سه عامل عدم عرضه این خودروهاست.

          عبدالله بابایی معاون بازاریابی و فروش ایرانخودرو نیز در این باره به فارس گفت: از امروز تولید خودرو با استاندارد یورو 2 نخواهیم داشت و در حال حاضر همه تولیدات ما با استاندارد یورو 4 تولید میشوند.

          وی با بیان اینکه شمارهگذاری خودروهای تولیدی با استاندارد یورو 4 در حال انجام است، افزود: خودروهای تولیدی با استاندارد یورو 2 در ایرانخودرو تعیین تکلیف شده و از این به بعد تولیدی با استاندارد یورو 2 نخواهیم داشت.

          به گزارش فارس، طبق مصوبه دولت، شمارهگذاری خودروهای با استاندارد یورو 2 و همچنین فاقد دو ایربگ از امروز متوقف است، هر چند بحثهایی در مورد مهلتدهی دوباره به خودروسازان از سوی دولت مطرح شده و در حال پیگیری است.
          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

          نظر

          • dpi
            عضو فعال
            • Oct 2012
            • 578

            #635
            در اصل توسط وحید 20 پست شده است View Post
            شمارهگذاری خودروهای یورو ۲ متوقف شد/ ممنوعیت برای پارسخودرو و زامیاد

            دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر توقف شمارهگذاری خودروهای با استاندارد یورو ۲ از ابتدای تیرماه، گفت: شمارهگذاری برخی محصولات زامیاد و پارسخودرو که با این استاندارد تولید میشدند، از امروز متوقف شد.

            احمد نعمتبخش در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: برخی محصولات زامیاد و پراید تولیدی توسط شرکت پارس خودرو که با استاندارد یورو 2 تولید میشدند، از امروز شمارهگذاری نمیشوند.

            وی با اشاره به سه دلیل اصلی عدم عرضه خودرو یورو 4 گفت: عدم عرضه سراسری سوخت، افزایش هزینه تولید و ایجاد وابستگی شدید ارزی، سه عامل عدم عرضه این خودروهاست.

            عبدالله بابایی معاون بازاریابی و فروش ایرانخودرو نیز در این باره به فارس گفت: از امروز تولید خودرو با استاندارد یورو 2 نخواهیم داشت و در حال حاضر همه تولیدات ما با استاندارد یورو 4 تولید میشوند.

            وی با بیان اینکه شمارهگذاری خودروهای تولیدی با استاندارد یورو 4 در حال انجام است، افزود: خودروهای تولیدی با استاندارد یورو 2 در ایرانخودرو تعیین تکلیف شده و از این به بعد تولیدی با استاندارد یورو 2 نخواهیم داشت.

            به گزارش فارس، طبق مصوبه دولت، شمارهگذاری خودروهای با استاندارد یورو 2 و همچنین فاقد دو ایربگ از امروز متوقف است، هر چند بحثهایی در مورد مهلتدهی دوباره به خودروسازان از سوی دولت مطرح شده و در حال پیگیری است.
            وحید آقا فعلا بازار جوگیر گروه خودرو شده و هیچی جلودارش نیست نه خبر منفی نه فاندمنتال ضعیف این گروه هیچی حتی حاضر سهمی فاندمنتال قویی که فروش اونها براساس دلار 2500 دیده شده و تعدیلهای 100 درصدی دارند رو فدای این گروه کنه.تا ببینیم چی پیش میاد

            نظر

            • شبندر
              عضو فعال
              • Sep 2012
              • 3598

              #636
              گروه خودرو در آينده نزديك طوفاني خواهد شد وليدر بلامنازع اونها خودرو خواهد بود البته ولساپا طوفاني رشد خواهد كرد.
              برنامه هايي ايجاد خواهد شد كه صنعت خودروسازي سودسازترين گروه در بورس خواهد شد.
              بازار نمي خواهد جا بماندتعديل مثبت ولساپا و خكاوه و ولغدر به بازار فهموند كه خبرهايي در اين گروه وجود دارد.
              قيمت ارز هم بزودي از 2500تومان پايين تر خواهد آمد فقط يكي از دوستان گفته كه 10ميليون دلار هر روز براي فروش وارد بازار مي كنداگرفقط ايشان همين روند را تكرار كنند قيمت ارز بزودي بشدت شكسته خواهد شد دولت هم نمي تواند جلوي اين كاهش را بگيرد و مجبور است ارز مبادله اي را هم كاهش دهد تا مرز 1650تومان شنيده شده تا مهرماه كاهش مي يابد.
              به نظرم اصلا سهم هاي كه در كف قيمتي هستند را به هيچ وجه نفروشيد كه بعدا خريد اونها سخت خواهد بود.
              قيمت هاي ماه آينده:
              ولساپا: 400 تومان وپاسار: 300 تومان
              وساپا:350 تومان پارسيان:400 تومان
              خودرو: 400 تومان وسينا:300تومان
              ختوقا:350 تومان وملت:270 تومان
              ولغدر: 250 تومان دي: 250 تومان
              خشرق: 250 تومان وبصار: 200 تومان
              خاذين: 450 تومان وكار: 350 تومان
              خاور: 300 تومان سمايه: 320 تومان

              و غيره هم به نسبت افزايش خواهند داشت.
              دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

              نظر

              • شبندر
                عضو فعال
                • Sep 2012
                • 3598

                #637
                سرمايه گذاريهايي مانند خبهمن و خوارزمي و خگستر هم با 100درصد رشد مواجه خواهند بود
                دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

                نظر

                • محمد 66
                  عضو فعال
                  • Mar 2011
                  • 2938

                  #638
                  امسال گروه خودرو پیش تاز بورس خواهند بود ، بجای اینکه با روند بجنگید و اخبار منفی قرار دهید بهتره که با روند همراه باشید تا یک سود خوب را از دست ندهید .

                  نظر

                  • محمد 66
                    عضو فعال
                    • Mar 2011
                    • 2938

                    #639
                    در اصل توسط شبندر پست شده است View Post
                    سرمايه گذاريهايي مانند خبهمن و خوارزمي و خگستر هم با 100درصد رشد مواجه خواهند بود
                    خگستر و خبهمن 400 تومانی را تا پایان سال خواهیم دید .

                    نظر

                    • وحید 20
                      ستاره‌دار(98)
                      • Mar 2011
                      • 29911

                      #640
                      در اصل توسط buodan پست شده است View Post
                      امسال گروه خودرو پیش تاز بورس خواهند بود ، بجای اینکه با روند بجنگید و اخبار منفی قرار دهید بهتره که با روند همراه باشید تا یک سود خوب را از دست ندهید .
                      کاربر گرامی
                      با سلام و احترام
                      اگر منظورتان از قرار دادن اخبار منفی بنده هستم خدمتتان عرض کنم که خبر چه منفی و چه مثبت برام تفاوتی نمیکنه و هدف اطلاع رسانی است و همواره سعیم این بوده.

                      کسی هم با روند نمیجنگه و قبل از اینکه جو گروه خودرو داغ بشه خود بنده از جمله کسانی بودم که اعتقاد به یک رشد (زامیاد 60تومانی ولساپای قیمت اسمی و.... که در این تاپیک و یا دیگر تاپیک ها به وقتش اشاره داشتم)در این گروه داشتم ولی اوضاع نابسامان این گروه رو نباید نادیده گرفت و باید محتاط بود و خودمم از رشد استفاده میکنم ولی با درصد کمی از سبد و رعایت احتیاط
                      درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                      توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                      نظر

                      • ashkan zandi
                        عضو فعال
                        • Jun 2013
                        • 1130

                        #641
                        در اصل توسط وحید 20 پست شده است View Post
                        کاربر گرامی
                        با سلام و احترام
                        اگر منظورتان از قرار دادن اخبار منفی بنده هستم خدمتتان عرض کنم که خبر چه منفی و چه مثبت برام تفاوتی نمیکنه و هدف اطلاع رسانی است و همواره سعیم این بوده.

                        کسی هم با روند نمیجنگه و قبل از اینکه جو گروه خودرو داغ بشه خود بنده از جمله کسانی بودم که اعتقاد به یک رشد (زامیاد 60تومانی ولساپای قیمت اسمی و.... که در این تاپیک و یا دیگر تاپیک ها به وقتش اشاره داشتم)در این گروه داشتم ولی اوضاع نابسامان این گروه رو نباید نادیده گرفت و باید محتاط بود و خودمم از رشد استفاده میکنم ولی با درصد کمی از سبد و رعایت احتیاط
                        دوست عزیز تو کار آقای وحید20شکی نیس اگه داری تایپیکاشو بخون متوجه میشی که چی دارم میگم

                        نظر

                        • شبندر
                          عضو فعال
                          • Sep 2012
                          • 3598

                          #642
                          بازار عراق و افغانستان و پاكستان و هندو قزاقستان و ازبكستان و تاجيكستان و ... جولانگاه خودرو سازي ايران مي شود قراردادهاي هنگفتي درحال بسته شدن هستند كه حتي بررسي شده است كه قيمت سهم خودرو به 14000تومان هم خواهد رسيد.شايد بگوئيد ياوه مي گويم ولي خبرهايي كه از ايران و كشورهاي ديگر دارم اين نويد را مي دهند. مهر ماه امسال شاهد تغييراتي هستيم كه افسوس نخريدن هاي امروز را خواهيم خورد
                          دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

                          نظر

                          • شبندر
                            عضو فعال
                            • Sep 2012
                            • 3598

                            #643
                            در اصل توسط buodan پست شده است View Post
                            خگستر و خبهمن 400 تومانی را تا پایان سال خواهیم دید .
                            حتما همين طور هست تا پايان سال شايد بيشتر هم باشد.
                            رفع مشكلات اقتصادي ايران بدون خودرو سازي امكان پذير نيست همت دولت آينده روي صنايع خودروسازي و بانكها و نفت خواهد بود ضمنا بگويم اقتصاد جهان نيز به اين سمت داره حركت ميكنه
                            دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

                            نظر

                            • شبندر
                              عضو فعال
                              • Sep 2012
                              • 3598

                              #644
                              پنج شنبه خبري چاپ ميشه كه گروه خودرو را منفجر ميكنه
                              دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

                              نظر

                              • وحید 20
                                ستاره‌دار(98)
                                • Mar 2011
                                • 29911

                                #645
                                عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با ایلنا:
                                سرمایه صنعت خودرو به سوی معادن هدایت شود

                                «خودروی تولید داخل نه توان رقابت با خودروهای خارجی را دارد و نه از ایمنی خوبی برخوردار است، هر چند کارگران بسیاری در خودروسازی های ما فعالیت دارند اما باید سازو کار جدیدی برای آن بوجود آورد و کارگران را به سوی صنایع دیگر هدایت کرد.»

                                عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر هدایت سرمایه از صنعت خودرو به سمت معادن تاکید کرد.

                                محسن بیگلری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و عضو تحقیق و تفحص از خودرو سازان در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه «خودرو صنعت چالش برانگیزی در کشور شده است»، اظهار داشت: خودروساز و قطعه ساز باید با شرایط تورمی که در مملکت وجود دارد هماهنگ باشند و به تصمیم شورای رقابت احترام بگذارند.

                                بیگلری خاطر نشان کرد: شورای رقابت با فرمولی منطقی و حساب شده قیمت ها را تعیین کرده و با هر کسی که از این قیمت ها سر باز زند باید برخورد قانونی شود.

                                وی گفت: این موضوع منطقی نیست که از هیچ دستورالعملی پیروی نشود. شورای رقابت هم باید نفع مصرف کننده و هم نفع تولید کننده را باهم در نظر بگیرد، هر چند خودرو سازان ما بدنبال سود بیشتر هستند اما باید قیمت واقعی خودرو را در نظر بگیرند و منصف باشند. قیمت خودرو تنها نرخ قطعه نیست بلکه مالیات آن نیز لحاظ می شود.

                                وی ادامه داد: واقعیت این است که خودروی تولید داخل نه توان رقابت با خودروهای خارجی را دارد و نه از ایمنی خوبی برخوردار است، هر چند کارگران بسیاری در خودروسازی های ما فعالیت دارند اما باید ساز و کار جدیدی برای آن بوجود آورد و کارگران را به سوی صنایع دیگر هدایت کرد.

                                عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت: به لحاظ کیفیت خودرو، ساخت ایربک و رعایت استاندارد یورو 4 با مشکل مواجهایم كه اگر این رویه ادامه داشته باشد باید به فکر واردات خودرو و هدایت سرمایه گذاری ها به سمت معدن باشیم.
                                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X