اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • Sushiant
    عضو فعال
    • Jun 2011
    • 1391

    #781
    در اصل توسط شبندر پست شده است View Post
    مخبرهاي گروه خودروي بنده ماهيانه هركدام 10000دلار حقوق مي گيرند اخباري كه روز به روز فاش مي شود من 10 روز قبل اطلاع پيدا مي كنم حتي وقتي كه مديران گروه آن موضوع را در خواب مي بينندو بعضي اوقات خودشان هم نمي دانند چه چيزي قراره اتفاق بيافته
    اين جمله را به همه دوستان از مديران تا حقيقي ها بگويم كه تا خرداد سال بعد خودروي 14000توماني را محقق خواهيم كرد يك دليل تحولات اساسي در اين گروه و دليل دوم با خبر شدن بنده و دوستانم كه حاضريم تا 10000ميليارد تومان در اين گروه سرمايه گذاري كنيم

    بنده خودم اگر 10 میلیارد (تومن اونم) سرمایه میداشتم عمرا اگه توی این فروم سر و کلم پیدا میشد چون شاید این کار کارمندام با ماهی 10000 دلار حقوق بود !! ضمنا اینقدر هم دادار دودور نمیکردم چون پس از اندک زمانی برادران گمنام سری بهم میزدن و چپقم را دودی مینمودند !!! شما هم البته جسارتا چون تا حالا توی چند تا تاپیک دیدم حرفای بی ربط میزنی برو بخواب !!! خواب دیدی خیره!!!! به یه روانکاو هم خودتو نشون بدی بد نیست!!! روز عالی متعالی!
    هر چیز که در جستن آنی، آنی

    نظر

    • ایرج اکبری
      عضو فعال
      • Dec 2011
      • 10934

      #782
      باکیفیتترین خودروهای داخلی معرفی شدند

      » سرویس: اقتصادي - خودرو کد خبر:
      یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۷
      تیر ماه امسال هشت خودروی سواری داخلی در سطح کیفی خیلی خوب قرار داشتهاند.

      به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نیسان تیانا، سوزوکی گراند ویتارا، مگان، پارس تندر، تندر 90، لیفان X60، توجوی هاچ بک و لیفان 620، هشت خودرویی هستند که براساس جدیدترین آمارهای رسمی در سطح کیفی خیلی خوب قرار دارند.

      البته نکته قابل توجه آن است که میزان نمره منفی سه خودروی انتهایی این ردهبندی (لیفان X60، توجوی هاچ بک و لیفان 620) تقریبا سه برابر باقی خودروهایی قرار گرفته در صدر ردهبندی است بهگونهای که میتوان گفت کیفیت باقی خودروها تقریبا سه برابر سه خودروی نام برده شده است.

      سطح کیفی خیلی خوب بالاترین ردهبندی کیفی است که خودروهای سواری داخلی میتوانند در آن قرار گیرند
      كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

      نظر

      • ایرج اکبری
        عضو فعال
        • Dec 2011
        • 10934

        #783
        دوراهی نعمتزاده در حوزه قیمتگذاری خودرو
        دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت باید یکی از دو راهکار موجود در زمینه قیمتگذاری خودرو را انتخاب کند.


        احمد نعمتبخش در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: به اعتقاد ما بهترین راهکار برای قیمتگذاری خودرو، تعیین آن در حاشیه بازار است.


        وی با بیان اینکه در دوران وزارت نعمتزاده در دولت آقای هاشمی رفسنجانی نیز قیمت خودرو در حاشیه بازار تعیین میشد، خاطرنشان کرد: با این حال اگر اصراری بر باقی ماندن شورای رقابت در این عرصه و عمل به فرمول قیمتگذاری آن وجود دارد، پایه قیمتها در این فرمول باید اصلاح شود.


        دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: در فرمول شورای رقابت، قیمت خودروها در فروردین سال 91 به عنوان نرخهای پایه مدنظر قرار گرفته است در حالی که این قیمتها واقعی نبوده و با ضرر و زیان همراه بوده است.


        وی افزود: در این مدت بارها از رییس سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان خواستیم تا طی نامه رسمی غیر واقعی بودن قیمتهای فروردین سال 91 را به رییس شورای رقابت اعلام کند اما این اقدام صورت نگرفت.


        نعمتبخش با بیان اینکه در صورت اصرار بر عمل به فرمول شورای رقابت، وزیر صنعت، معدن و تجارت باید رییس سازمان حمایت را ملزم به شفافسازی قیمتها کند، تصریح کرد: در این زمینه وزیر جدید باید به رییس سازمان حمایت دستور دهد طی نامهای رسمی موضوع غیر واقعی بودن قیمتهای فروردین 91 را به اطلاع شورای رقابت برساند تا آنها نرخهای پایه در فرمول قیمتگذاری را اصلاح کنند.


        وی خاطرنشان کرد: نعمتزاده جزو موفقترین مدیران صنعتی کشور است. به جرات میتوان گفت که با روی کار آمدن وی، وضعیت صنایع از جمله صنعت خودرو بهبود خواهد یافت.
        كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

        نظر

        • وحید 20
          ستاره‌دار(98)
          • Mar 2011
          • 29911

          #784
          ادامه کشمکش خودرویی/ مددی: شورای رقابت قیمت را ابلاغ میکند نه سازمان حمایت

          عضو شورای رقابت با اشاره به اینکه شورای رقابت شورای رقابت تعهدی در رابطه با ابلاغ مکانیزم قیمت گذاری خودرو به سازمان حمایت ندارد، گفت: بر اساس قانون دستورالعمل قیمت گذاری خودرو مستقیما به خودروسازان ابلاغ می شود.

          مددی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت در واکنش به اظهارات رییس سازمان حمایت مبنی بر تعیین قیمت خودرواز سوی شورای رقابت مورد تایید نیست با اشاره به اینکه شورای رقابت یک نهاد فراقوه ای است و وظیفه ای در چارچوب قانون اساسی دارد، تصریح کرد: این شورا طبق قانون اساسی اقدام به تعیین دستورالعمل قیمت گذاری خودرو کرده است.

          نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس قانون دستورالعمل قیمت گذاری خودرو به بنگاه های مربوطه ابلاغ می شود به عنوان مثال دستورالعمل قیمت گذاری خودرو مستقیما به خودروسازان ابلاغ می شود نه به سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده.

          وی با اشاره به اینکه شورای رقابت تعهدی در رابطه با ابلاغ مکانیزم قیمت گذاری به سازمان حمایت ندارد، ادامه داد: چاچوب و وظایف شورای رقابت در اصل 44 قانون اساسی تعیین شده.

          مددی همچنین ادامه داد: در دولت قبل آقای احمدی نژاد اعلام کرد که قیمت گذاری خودرو باید از سوی شورای رقابت تهیه شود.

          عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تولید خودرو در ایران انحصاری است، گفت: شورای رقابت نیز در تعیین دستورالعمل قیمت گذاری کالاهای انحصاری ورود می کند.

          این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد:ما با نظرخواهی از کارشناسان خبره صنعت خودرو مکانیزم قیمت گذاری خودر را تعیین کردیم به طوری که حتی کارشناسان رسمی خودروسازان در جلسات شورای رقابت حاضرشدند و در نهایت یک دستورالعمل معقول کارشناسانه با در نظر گرفتن منافع مردم و خودروسازان تعیین شد.

          وی با اشاره به اینکه رفتار شورای رقابت قانونی و علمی است، تصریح کرد: هیچ راهی جز تبعیت سازمان حمایت از این دستورالعمل وجود ندارد.

          عضو شورای رقابت یادآور شد: شورای رقابت دستورالعمل را به سازمان حمایت ابلاغ نمی کند و این دستورالعمل مورد قبول تمام کارشناسان رسمی خواهد بود./
          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

          نظر

          • وحید 20
            ستاره‌دار(98)
            • Mar 2011
            • 29911

            #785
            رشد 100 درصدی سهام گروه خودرویی

            به گزارش خبر خودرو، تحلیلگر و کارشناس ارشد بازار سرمایه ، از رشد بیش از صد درصدی در سهام گروه خودرویی از ابتدای امسال تا کنون خبر داد و گفت : سهام گروه خودرویی بیش از صد درصد در سال جاری رشد داشته است به طوری که در این مدت هیچ یک از سهام گروه ها در بورس تا این میزان روند رو به رشدی را نداشته است و لازم است که سرمایه گذاران در خرید سهام این گروه همه پارامترهای مربوط به سرمایه گذاری مطلوب را در نظر بگیرند.

            کیوان شیخی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، مهم ترین علت رشد سهام گروه خودرویی را افزایش دارایی پایه و بالارفتن ارزش جایگزینی شرکتهای خودرویی اعلام کرد و افزود : هر چند رشد سهام گروه خودرویی تابع پارامترهای مختلفی از جمله نرخ ارز، حمایت دولت و رفع تحریم هاست اما از آنجا که صنعت خودرو ، صنعتی اشتغالزا و استراتژیک محسوب می شود پیش بینی می گردد سهام گروه خودرویی با حمایتهای دولت آینده خوب و رو به رشدی را به جهت تولید داشته باشند.

            وی در ادامه با اشاره به تاثیر صنعت خودرو در حفظ روند اشتغالزایی در کشور گفت : هم اکنون بسیاری از شرکتهای خودرویی با مشکل نقدینگی مواجه هستند به طوری که سرمایه در گردش اغلب این شرکتها یا در نقطه سر به سر و یا حتی پایین تر از نقطه سر به سری و منفی قرار دارد اما به جهت توان بالا و تجربه تیم اقتصادی فعلی و وزیر صنعت و معدن قطعا در راستای رفع این مشکلات و موانع شاهد گامهای مثبتی در آینده خواهیم بودکه باعث تحول اساسی در این گروه خواهد شد.

            وی عمده مشکل گروه خودرویی را سیستم گزارشگری مالی این شرکتها اعلام کرد و اظهار داشت : در صورتی که مدیران گروه خودرویی همگام با دنیا سیستم گزارشگری مالی شرکتها را تغییر داده و به سمت گزارشگری نوین مالی توسعه پذیر (XBRL) بروند این اقدام ضمن اینکه موجب جذب سرمایه گذار خارجی در این حوضه می شود بلکه باعث مقایسه بهتر صنعت خودرو ایران با سایر شرکتهای فعال در این حوزه خواهد شد. همچنین در به کارگیری این نوع از گزارشگری ، تحولاتی را در ساختار مالی خود خواهند دیدکه باعث بهبود در فضای کسب و کار با استفاده به موقع از ظرفیتها و رقابتی شدن شرایط اقتصادی گروه خودرویی در مقایسه با سایر برندهای معروف جهانی خواهد شد.

            وی افزود : بکارگیری سیستم گزارشگری نوین مالی قطعا بر روی تصمیم گیری مدیران شرکتها و بالطبع افزایش سوددهی گروه خودرویی تاثیر خواهد گذاشت به طوری که با یک گزارشگیری بسیار ساده قادر به کشف نقاط ضعف شرکت ها خواهد شد و مدیریت با روشن شدن نقاط ضعف سعی در برطرف کردن آن و تبدیل به نقاط قوت خواهد داشت که در بلند مدت باعث سوددهی بیشتر و جلوگیری از کارهای بدون صرفه اقتصادی است.
            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

            نظر

            • وحید 20
              ستاره‌دار(98)
              • Mar 2011
              • 29911

              #786
              آقای رئیس جمهور، حال خودروسازان خوب نیست!

              پرشین خودرو: روحانی در حالی چند روزی است که به صورت رسمی دوران ریاست جمهوری خود را آغاز کرده است که صنعت خودروسازی کشور حال و روز خوبی ندارد.
              به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از مشرق، زیان هزاران میلیارد تومانی دو خودورساز بزرگ کشور و کاهش تولید آنها در سال 91 و 92 که علت اصلی آن به اذعان رئیس جمهور سابق و مسئولین اقتصادی فعلی بیشتر از آنکه تحریم علت اصلی آن باشد، به مدیریت ارشد این دو خودروساز برمیگردد، ما را بر آن داشت نکاتی را به مسئولین اقتصادی دولت و شخص رئیس جمهور یادآوری کنیم که شاید فکری اورژانسی به حال مدیران این شرکت ها کند:
              *زیان هزاران میلیارد تومانی دو شرکت در سال گذشته که در گزارشات رسمی مجامع این دو شرکت صراحتا به آن اشاره شده است.
              *کاهش بی سابقه تولید خودرو در این شرکت ها به خصوص شرکت ایران خودرو که در 4 ماه ابتدایی سال جاری حدود 80 هزار خودرو بیشتر تولید نکرده که تولید پیکان وانت در صدر این تولیدات قرار دارد.
              *عدم شایسته سالاری در انتخاب مدیران این شرکت ها در دولت های نهم و دهم که به راحتی مدیران جدید این شرکت ها، متخصصان این صنعت را خانه نشین و عده زیادی از جوانان تحصیلکرده و با تجربه به شرکت های معتبر خارجی کوچ کردند که برای نمونه می توان به یکی از بهترین طر احان خودرو کشور که اکنون در شرکت های ژاپنی مشغول به کار شده اشاره کرد.
              *دپوی خودورهای تولید شده در انبارها و بدنبال آن ایجاد رانت های میلیاردی در فروش خودرو که امیدواریم روزی اسامی خریداران خودروهای ویتارا و ..... به طور رسمی در اختیار رسانه ها قرار بگیرد.
              *شناسایی سودهای غیرواقعی در زمان برگزاری مجامع با فروش غیرواقعی برخی شرکت ها و املاک.
              *افت کیفیت محصولات تولیدی طبق آمار رسمی منتشر شده در رسانه ها.
              *بیکاری کارگران کارخانه های قطعه سازی با ریختن پول به جیب کارگران چینی با واردات بیشمار قطعات درجه دو و سه چینی به ایران.
              *افزایش بیش از سه برابری قیمت خودرو به بهانه تحریم در حالیکه از افزایش کیفیت و تنوع در تولیدات خبری نبود و تغییرات در حد اسامی و تغییر برخی اجزاء داخلی خودروها بسنده میشد.
              *بدهکاری میلیاردی به سیستم بانکداری کشور با وجود در اختیار داشتن عمده سهام برخی بانک های خصوصی کشور .
              *چند شغله بودن مدیران ارشد این شرکتها که عضویت مدیر عامل یک شرکت خودروسازی در هیات مدیره یک بانک یک شاهکار جهانی است. همچنین قایم مقام این شرکت در چندین شرکت عضو هیات مدیره می باشد.
              “ آقای رئیس جمهور! حال خودروسازان خوب نیست”
              درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

              توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

              نظر

              • وحید 20
                ستاره‌دار(98)
                • Mar 2011
                • 29911

                #787
                قیمت روی کاغذ کاهش نمییابد/ضرورت افزایش تیراژتولید خودرو

                رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه قیمت خودرو باید با افزایش تیراژ تولید اصلاح شود نه با کاغذ و بخش نامه، افزود: اگرتیراژ تولید خودرو افزایش یابد و موانع موجود بر سر راه تولید هموار و مشکلات تامین مالی و نقدینگی خودروسازان نیز برطرف شود قیمت خودرو واقعی خواهد شد.

                رضا رحمانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه این امیدواری وجود دارد که در دولت یازدهم شرایط صنعت خودرو بهبود یابد، تصریح کرد: به اعتقاد وزیر صنعت، معدن و تجارت خودرو یک کالای انحصاری نیست و شورای رقابت نمی تواند به آن ورود کند.

                نماینده مردم اسکو، آذر شهر و تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت خودرو باید با افزایش تیراژ تولید اصلاح شود نه با کاغذ و بخش نامه، افزود: اگرتیراژ تولید خودرو افزایش یابد و مواهع موجود بر سر راه تولید هموار و مشکلات تامین مالی و نقدینگی خودروسازان نیز برطرف شود قیمت خودرو واقعی خواهد شد.

                وی ادامه داد: نظارت بر بازار وظیفه ذاتی سازمان حمایت است و با نظارت بر قیمت ها، بازار را باید کنترل کند.

                رحمانی در پاسخ به این سوال که آیا با این تفاسیر کدام نهاد باید قیمت گذاری خودرو را انجام دهد؟ گفت: شورای رقابت در مواردی که کالایی انحصاری باشد باید ورود کند اما اعتقاد وزیر صنعت، معدن و تجارت این است که خودرو کالای انحصاری نیست و شورای رقابت نباید به آن ورود کند.

                رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: اگر تفسیر وزیر صنعت این باشد قیمت گذاری خودرو باید از سوی سازمان حمایت صورت گیرد.

                در حالی که بحث بر سر قیمت گذاری خودرو ادامه دارد که همچنان بگو مگوی سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده و شورای رقابت بر سر قیمت گذاری خودرو ادامه دارد؛ رئیس شورای رقابت می گوید«شورای رقابت یک نهاد فرا قوه ای است و بر اساس قانون دستورالعمل و مکانیزم قیمت گذاری خودرو را مستقیما به خودروسازان ابلاغ می کند نه به سازمان حمایت.» اما رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده بر این عقیده است که « در حال حاضر شورای رقابت مرجع رسمی تعیین دستورالعمل قیمتگذاری خودرو است که در همین راستا قیمتها را در سایت خود درج نموده است اما اکنون دستورالعمل قیمتگذاری خودرو به سازمان حمایت از مصرفکنندگان به صورت رسمی ابلاغ نشده است و این قیمتها مورد تایید سازمان حمایت قرار نگرفته است.»/
                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                نظر

                • salehiar
                  عضو فعال
                  • Nov 2011
                  • 331

                  #788
                  در اصل توسط شبندر پست شده است View Post
                  مخبرهاي گروه خودروي بنده ماهيانه هركدام 10000دلار حقوق مي گيرند اخباري كه روز به روز فاش مي شود من 10 روز قبل اطلاع پيدا مي كنم حتي وقتي كه مديران گروه آن موضوع را در خواب مي بينندو بعضي اوقات خودشان هم نمي دانند چه چيزي قراره اتفاق بيافته
                  اين جمله را به همه دوستان از مديران تا حقيقي ها بگويم كه تا خرداد سال بعد خودروي 14000توماني را محقق خواهيم كرد يك دليل تحولات اساسي در اين گروه و دليل دوم با خبر شدن بنده و دوستانم كه حاضريم تا 10000ميليارد تومان در اين گروه سرمايه گذاري كنيم
                  بزودي اين قيمتها كه گفتم صف خريد ميليوني خواهند داشت
                  يك خبر توپ اينه كه ايران با بيش از ده كشور جهان قرارداد نمايندگي خودرو بسته و همونجا توليد ميكنه و ميفروشه يعني هزينه ها بسيار پايين تر خواهد بود و سود بسيار كلاني خواهند برد قطعات چيني هم واقعا چيني نيستند بلكه شركت هاي وابسته ايران خودرو در چين نمايندگي زده اند و همونجا به نام چين توليد مي كنند و قطعات ديگر را نيز از طريق چين خريداري مي كنند باور كنيد تحولاتي كه در خودرو داره اتفاق ميافته باعث ميشه امسال گروه خودرويي ليدر بلامنازع بورس بشن هنوز قيمتهاي اين گروه در كف هستند واقعا با اين اخبار اين قيمتها خنده دار هستند همين الان بايد خودرو 1000تومان معامله ميشد و خاور -خساپا-خزامياد-خپارس-خاذين-خرينگ - .... بايد در محدوده 800الي 900تومان معامله ميشدند.

                  شما باید ادم جالبی باشی!!/.:blinksmiley.:/
                  مخبر با ماهی 10000$ حقوق!!! /.:blinksmiley.:/

                  نظر

                  • سرمایه گذار
                    عضو فعال
                    • Jun 2013
                    • 1925

                    #789
                    ۹۲ - ۱۵:۵۶
                    نسخه چاپي
                    ارسال به دوستان




                    بازی "وآتی" این بار در ایران خودرو
                    فعالان بازار سرمایه در چند ماه گذشته شاهد بازی صعود و نزول پرسرعت قیمت سهام "واتی" به دلیل اخبار فروش زیرمجموعه های آن و سپس عدم انجام آن بودند که طبق معمول همیشه ، بازندگان آن تنها سهامداران خرد بازار هستند و حالا هیچ پاسخگویی را در این بازار نمی یابند.
                    اما هنوز از این اتفاق زمان زیادی نمی گذرد که قیمت سهام شرکت معظم ایران خودرو نیز با همین ترفند از ماه گذشته رو به صعود گذاشته و اعلام کرده قصد فروش 30 شرکت زیرمجموعه خود را آن هم بطور همزمان دارد که البته به راحتی می توان انتهای این سناریو را حدس زد و درنهایت همانند قصه "واتی"، باز
                    سهامداران خرد قربانیان اصلی بازی دیگری خواهند شد

                    بورس نیوز 29 مرداد1392
                    آنقدر که خرید به موقع مهم است، خرید ارزان مهم نیست.

                    نظر

                    • mohsen ho
                      ستاره دار(1)
                      • Feb 2013
                      • 11250

                      #790
                      از فردا خودرو صف خرید سنگین خواهد بود
                      رنا را دریابید

                      نظر

                      • ایرج اکبری
                        عضو فعال
                        • Dec 2011
                        • 10934

                        #791
                        در اصل توسط سرمایه گذار پست شده است View Post
                        ۹۲ - ۱۵:۵۶
                        نسخه چاپي
                        ارسال به دوستان




                        بازی "وآتی" این بار در ایران خودرو
                        فعالان بازار سرمایه در چند ماه گذشته شاهد بازی صعود و نزول پرسرعت قیمت سهام "واتی" به دلیل اخبار فروش زیرمجموعه های آن و سپس عدم انجام آن بودند که طبق معمول همیشه ، بازندگان آن تنها سهامداران خرد بازار هستند و حالا هیچ پاسخگویی را در این بازار نمی یابند.
                        اما هنوز از این اتفاق زمان زیادی نمی گذرد که قیمت سهام شرکت معظم ایران خودرو نیز با همین ترفند از ماه گذشته رو به صعود گذاشته و اعلام کرده قصد فروش 30 شرکت زیرمجموعه خود را آن هم بطور همزمان دارد که البته به راحتی می توان انتهای این سناریو را حدس زد و درنهایت همانند قصه "واتی"، باز
                        سهامداران خرد قربانیان اصلی بازی دیگری خواهند شد

                        بورس نیوز 29 مرداد1392
                        با سلام امید واریم این چطور باشد که بورس نیوز بیان می کند در آینده با فروش زیر مجموع ها ممکنه زیان ایران خود نزدیک به صفر شود که با فروش باید شفاف سازی کنند که چه مقدار از زیان کاسته شده و در آینده با افزایش تولید و فروش اعطای وام و احتمال باز گشت پرژو فرانسه باز هم می تواند تعدیل مثبت داشته باشد البته خریدار باید تمام جوانب را در نظر بگیرد و در قیمتهای کنونی دست به خرید بزند با حد ضرز 30الی 50 درصدی به خاطر شرایط خاص کنونی صنعت خودرو و با رعایت سود 100 الی 200 درصدی در آینده با دید یک ساله چون قیمتها فعلا به آن حد نرسیده که حباب شود صنعت خودرو صنعت مهم اشتغال زایی کشور محسوب می شود که باید مورد توجه قرار گیرد با تشکر
                        كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                        نظر

                        • وحید 20
                          ستاره‌دار(98)
                          • Mar 2011
                          • 29911

                          #792
                          نعمتزاده: بحث قیمت خودرو هنوز در دولت مطرح نشده است

                          وزیر صنعت و معدن در خصوص تصمیم وزارت صنعت برای تعیین نرخ خودرو گفت که فعلا چیزی در این زمینه در دولت مطرح نشده است.

                          به گزارش فارس، محمدرضا نعمتزاده در حاشیه جلسه امروز هیئت وزیران در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص تصمیم وزارت صنعت برای تعیین نرخ خودرو گفت که فعلا چیزی در این زمینه در دولت مطرح نشده است.

                          وی تصریح کرد: ما در حال بررسی موضوعی هستیم و تا دو سه هفته آینده در این خصوص اعلام نظر میکنیم.
                          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                          نظر

                          • مخبرالدوله
                            عضو فعال
                            • May 2012
                            • 5228

                            #793
                            خودرو ايران زمين نخواهد خورد

                            خبرگزاري موج -
                            مديرعامل گروه خودروسازي سايپا در جريان برگزاري مجمع عادي فوق العاده سايپا صنعت خودرو را صنعتي دانست که زمين خوردني نيست چرا که دو عامل مهم همچون سهامداران وفادار و پرسنل زحمتکش را در تکيه گاه خود دارد.

                            به گزارش خبرگزاري موج، سعيد مدني مديرعامل گروه خودروسازي سايپا، با بيان اين مطلب گفت: متاسفانه طي سالهاي گذشته فشاري بر صنعت خودرو وارد شده که طي 30 سال سابقه خدمت من در اين صنعت، بي سابقه بوده است و صنعت خودرو با سرکوب مالي و موانعي همچون بخش نامه هاي متفاوت بانک مرکزي مواجه شد.
                            وي که در جريان برگزاري مجمع عادي فوق العاده سايپا سخن مي گفت، با تشکر ويژه از سهامداراني که در فضاي کسب و کار نه چندان مطلوب به سرمايه گذاري در صنعت خودرو صنعت وفادار بودند خواستار توسعه اين وفاداري شد و مهمترين عامل خروج از وضعيت بحراني سال گذشته را حمايت سهامداران و تلاش خانواده سايپا عنوان و تاکيد کرد: پشتوانه هايي به بزرگي اين دو عامل موجب عدم زمين خوردن اين صنعت در اقتصاد کشور خواهد شد.
                            مدني افزود: در دولت تدبير و اميد با بهبود وضعيت اقتصادي و با توجه به پتانسيل هاي بالاي موجود در صنعت خودرو مطمئناً مي توان رشد قابل توجهي را براي اين صنعت پيش بيني کرد و اين رشد مي تواند ارزش سهام را افزايش و موجب رضايت سهامداران صنعت خودرو شود.
                            وي تصريح کرد: همکاران گروه خودروسازي سايپا که به رغم فشارهاي همه جانبه و کاستي هاي موجود تلاش خود را براي بهبود وضعيت آينده بکار خواهند گرفت و مي توان اميدوار بود که سال آينده وضعيت بهتري براي سايپا رقم بخورد.
                            مدني ادامه داد: در حال حاضر اوضاع با ثبات بيشتري همراه شده است و با تبيين سياست هاي مثبت در روند توليد بدنبال ادامه آن در مدت آتي خواهيم بود.
                            وي با اشاره به اقدامات صورت گرفته طي سالهاي گذشته در جهت بهبود وضعيت سايپا اذعان داشت: يکي از مهمترين کارهايي که سايپا در سال گذشته صورت گرفت سياست زدائي از اين شرکت بود و خوشبختانه اين روند کمک شايان توجهي به تثبيت وضعيت سايپا کرد.
                            مديرعامل سايپا افزود: علاوه بر اين تخصيص منابع فروش به توليد باعث شد پرداخت مطالبات قطعه سازان که بصورت 9 ماهه و يک ساله پرداخت مي شد به سه ماهه و شش ماهه و در برخي از شرکتها حتي بروز انجام شود و اين نکته باعث ايجاد شور و نشاط در صنعت قطعه سازي کشور شد.
                            مدني ادامه داد: در سال گذشته تلاش بسياري در جهت منطقي کردن قيمت خودروها صورت گرفت و دهها جلسه در وزارت خانه، هيات دولت، شوراي رقابت، سازمان حمات و ستاد تدابير ويژه انجام داديم و اين تلاش ها منجر به مصوبه قيمت گذاري در بهمن ماه سال گذشته شد و بطور کل باعث حل موضوع قيمت گذاري ورونق فروش خودرو در کشور شد.
                            به گفته وي، اما با کمال تاسف يک اظهار نظر در برنامه تلويزيوني باعث شد مردم دست از خريد خودرو بردارند و عملاً باعث ايجاد ضرر شد و اين فشار بسيار زيادي به صنعت خودروسازي در اسفند 91 و فروردين و ارديبهشت 92 وارد کرد اما شرکت سايپا با اين وجود به توليد خود ادامه داد.
                            مديرعامل گروه خودروسازي سايپا ضمن ابراز تاسف از دخالتهاي ارگان غير مسئول در مباحث خودروئي، متولي اين صنعت را وزارت صنعت، معدن و تجارت دانست و خواستار جلوگيري از دخالت ديگر نهادها در اين خصوص شد.
                            مدني اضافه کرد: در سال جاري تمام تلاش خود را براي حل معضلات صنعت خودرو بکار خواهيم گرفت و برنامه هاي اساسي در 10 محور براي اين امر در نظر گرفته ايم.
                            مديرعامل گروه خودروسازي سايپا در تشريح محورهاي برنامه هاي سال آينده اين شرکت گفت: ما براي سال آينده مهمترين اصل را بر افزايش توليد قرارداده ايم و در اين راستا افزايش توليد بر محصولاتي همچون تيبا صورت گرفته است که اين امر باعث کاهش قيمت تمام شده نيز خواهد شد.
                            وي ادامه داد: يکي ديگر از محورهاي مورد نظر در سياست هاي سايپا تنوع و توسعه محصول است و تلاش هاي صورت گرفته باعث شد امسال 2 محصول جديد به توليد و پيش فروش برسد و شروع آنها باعث ايجاد تحول در فروش اين شرکت خواهد شد و همچنين دو پلت فرم جديد هم به خطوط توليد و همچنين دانش توليد آن به سايپا اضافه خواهد شد.
                            مدني افزود: بزودي محصول Z300 که خودروئي در کلاس مگان بوده به اتمام خواهد رسيد و پس از آن خودروهائي مانند B90 يا ساندرو که تمام مراحل انجام آن در پارس خودرو صورت پذيرفته است به مرحله اجرا در خواهد آمد.
                            وي در خصوص ديگر اقدامات صورت گرفته در سايپا در خصوص تنوع محصول گفت: در گروه سايپا نيز در شرکت زامياد در حال اتمام پروژه جديدي هستيم که در فاز هاي پاياني آن بسر مي بريم و بدنبال توليد P27 که محصول مشترک ايران و کشورهاي شرق آسيا است نيز خواهيم بود.
                            مديرعاما سايپا با اشاره به ميزان 180 ميليون دلار صادرات سايپا در سال گذشته ادامه داد: با توسعه سبد محصولات مي توان به صادرات نيز با نگاه صعودي نگاه کرد و آن را با توجه به پتانسيل هاي موجود با رشد بيشتري همراه کرد و در بلند مدت از ارزهاي دولتي و نفتي رهايي يافت.
                            مدني گفت: برنامه کلي در صادرات اين خواهد بود که 20 درصد از تيراژ توليد به صادرات اختصاص يابد و با توجه به تجربه نزديک 10 درصدي سال گذشته مي توان گفت اين امر دور از ذهن نخواهد بود.
                            مديرعامل گروه خودروسازي سايپا افزود: توسعه روش هاي فروش نيز يکي ديگر از نکات مهمي است که در برنامه هاي سايپا مدنظر قرار خواهد گرفت تا از اين طريق با تلاش بيشتر همه خانواده سايپا در تحقق حقوق مشتريان نيز قدم برداشته شود.
                            وي افزود: کاهش قيمت تمام شده و مديريت قيمت نيز از مهمترين برنامه هاي سايپا در آينده خواهد بود و در اين خصوص بايد افزايش بهره وري در اين موضوع هدف قرار گيرد.
                            مدني خاطرنشان کرد: آينده سهام به موارد بسياري بستگي دارد و بايد عنوان کرد که گروه خودروسازي سايپا تمام توان خود را در اين خصوص بکارخواهد گرفت تا با منطقي کردن قيمت خودرو و افزايش توليد و همچنين کاهش هزينه هاي بازار و افزايش بهره وري موجب افزايش ارزش سهام سايپا شود.

                            مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

                            نظر

                            • norther_68
                              عضو فعال
                              • Nov 2012
                              • 1306

                              #794

                              شفاف سازی ایران خودرو در مورد واگذاری برخی زیرمجموعه ها

                              شفاف سازی ایران خودرو در مورد واگذاری برخی زیرمجموعه ها














                              ایران خودرو در اطلاعیه ای اعلام کرده :
                              بر خلاف اعلام یکی از سایت های خبری که واگذاری برخی شرکت های زیر مجموعه را به مانند مزایده دانسته است،واگذاری سهام شرکت ها در راستای اجرای سیاست های مجامع عمومی و با هدف اصلاح ساختار اقتصادی و بهره وری بیشتر گروه صنعتی انجام می شود.
                              طبق اعلام شرکت تلقی یکسان از آگهی اعلام آمادگی عرضه سهام شرکت های تابعه ایران خودرو با آگهی مزایده سهام شرکت ها مطمئنا در نبود اطلاع کافی از وجوه تمایز این دو است
                              آگهی مزبور برای بررسی وضعیت تقاضا برای هر کدام از شرکت های مذکور بوده است

                              نظر

                              • ایرج اکبری
                                عضو فعال
                                • Dec 2011
                                • 10934

                                #795
                                در بازار داخلی چه خبر بود؟

                                گروه خودرویی در حالی در ابتدای بازار با رشد قیمتی روبرو بودند که در اواخر بازار و همزمان با عرضه صف خرید خساپا و خودرو شاهد افت قیمتی نمادهای گروه بودیم.گفته می شود در هفته های آتی خبرهای خوشی ار خودرویی ها منتشر می شود!گمانه زنی ها نیز از احتمال احیای کمیته خودرو توسط وزیر صنعت دارد.در مورد قیمت گذاری خودرو نیز شنیده می شود تصمیماتی در مورد اینکه قیمت گذاری در دست شورای رقابت بماند یا خیر نیز گرفته خواهد شد
                                كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X