اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • ali30
    عضو فعال
    • Aug 2013
    • 1940

    #901
    از سرگرفتن همکاری رنو فرانسه با خودروسازان ایرانی
    روزنو-شرکت خودروسازی رنو فرانسه بعد از حدود دو ماه تعلیق فعالیت هایش در ایران مجددا با شرکت های خودروساز ایرانی همکاری می کند.

    به گزارش خبرنگار روز نو، در اواسط تیرماه خبر تعلیق فعالیت های شرکت خودروسازی رنو در ایران در راس اخبار رسانه ها قرار گرفت و شرکترنو طی نامهای به قطعهسازان، خبر از تعلیق فعالیتهای خود در ایران داد و عنوان کرد که با شرایط فعلی توان ادامه کار را ندارد.
    رنوییها البته ابراز امیدواری کرده بودند که با بهبود اوضاع، دوباره در کنار خودروسازی ایران قرار می گیرند و برنامههای مشترک شان را به پیش می برند، منتها به شرط فراهم شدن شرایط برای ادامه همکاری.
    با اینکه تولید مگان و تندر90 طی دو ماه اخیر به کمترین میزان خود رسیده بود اما طی روز های گذشته با از سر گرفتن فعالیت های رنو در ایران و ارسال قطعه به خودروسازان دوباره تولید این دو محصول رنو در ایران از سرگرفته شده است.
    به گزارش روز نو، گفته می شود که سخنان آشتی جویانه دکتر روحانی در فضای بین المللی و تغییر رویکرد غرب در رابطه با ایران باعث شکسته شدن قفل تعلیق فعالیت های شرکت رنو در ایران شده است.
    تمام ناتمام من با تو تمام ميشود...../:.Heart.:/

    نظر

    • ali30
      عضو فعال
      • Aug 2013
      • 1940

      #902
      خودروسازان جهانی به ایران باز میگردند

      یک کارشناس صنعت خودرو گفت: پس از لغو تحریم صنعت خودرو و بهبود شرایط بینالمللی شرکتهایی چون کیا، پژو سیتروئن و بهویژه رنو نخستین خودروسازانی خواهند بود که به ایران بازمیگردند.

      شهرام آزادی عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی اظهار کرد: در همکاریهای اقتصادی محاسبه سود و زیان حرف اول را میزند بنابراین اگر عامل خارجی چون فشارهای سیاسی برخی کشورها نباشد، شرکتهایی چون کیا، پژو سیتروئن و بهویژه رنو برای بازگشت به ایران پیش قدم خواهند شد.

      وی با بیان اینکه حجم صادرات قطعات پژو به ایران به قدری بالا بود که این شرکت تمایل دارد مجددا به این بازار بازگردد، خاطرنشان کرد: بنابراین پژو جزو اولین شرکتهایی است که به ایران باز خواهد گشت.

      این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: رنو نیز در ایران منافع زیادی داشته و در سالهای اخیر سرمایهگذاریهای کلانی در کشور انجام داده است که مسکوت ماندن آنها به ضرر این شرکت خواهد بود.

      وی با اشاره به اینکه آخرین محصول تولیدی شرکت کیا موتورز در ایران خودروی ریو بود، تصریح کرد: قرار بود پس از آن خودروی سراتو جایگزین زانتیا شود که به دلیل تحریمها این پروژه نیز مسکوت مانده است بنابراین اولین همکاری مشترک کیا موتورز با شرکتهای ایرانی احتمالا راهاندازی پروژه تولید سراتو خواهد بود.

      عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی افزود: بنابراین پیشبینی میشود در صورت لغو تحریم صنعت خودرو و همچنین روان سازی جریان نقل و انتقال ارز به داخل کشور بازگشت خودروسازان جهانی به ایران آغاز شود.

      وی تصریح کرد: نکته مهم در این زمینه اعتمادسازی مجدد برای همکاریهای مشترک است که البته با توجه به منافع دو طرف این امر ظرف چند ماه آینده محقق شده و همکاریها از سر گرفته خواهد شد.
      منبع: خبرگزاری ایسنا


      تمام ناتمام من با تو تمام ميشود...../:.Heart.:/

      نظر

      • amirabbas2012
        Banned
        • Oct 2012
        • 286

        #903
        طبق خبرهاي موثق گزارش هاي ۶ ماهه اين گروه حرفي براي گفتن نداشته و حتي برخي از افزايش زيان ممكن است متوقف شوندوضعيت بازار طور ديگري است . با صف شدن مجدد ايران خودرو شرايط براي برگشت سايپا و گروه بهمن و به طور كلي كل اين گروه فراهم است . ببنيد از مدت ها قبل اين شركت ها را معرفي كرديم در همان مقطع تاكيد شد براي نوسان گيري و تاكيد شد از نظر بنبادي فعلاً حرفي براي گفتن ندارند .بهترين كار اين است كه سهامداران خودرويي سهم خودرويي خود را به ۵ قسمت ۲۰% تقسيم كرده و در مثبت امروز ۲۰% از اين شركت ها را نقد كرده و منتظر شرايط بعدي باشند .خريد كمي با ريسك همراه است اما مي تواند بازدهي ۱۰ تا۱۲% را بدهد .

        نظر

        • Ali zahedi
          كاربر فعال
          • Sep 2012
          • 676

          #904
          باتوجه به صحبتهای بسیار متفاوت و دلگرم کننده روحانی و ظریف در نشست دیشب سازمان ملل از فردا گروه خودرو سبز خواهند شد و صفهای خرید سنگین و چند برابر خواهند داشت تارگت کوتاه مدت گروه خودرو تا آخر هفته به شرح زیر است :
          ایران خودرو 270
          سایپا 220
          خاور 140
          زامیاد 160
          خپارس 160
          ختراک 180

          نظر

          • mhjboursy
            ستاره‌دار (۱۳)
            • Jul 2013
            • 18270

            #905
            خدایی دمش گرم
            پالس های خیلی جالبی داره میاد:
            -> یه نفر سر صحبت روحانی بلند نشد(با اونکه حرف ایران عوض نشده بود و می گفت بازم غنی سازی می کنیم!)
            -> آمریکا کلا سوریه رو انگار بی خیال شده . چرا؟ !!!
            -> دونه دونه وقت میگرفتن بیان ظریف و روحانی رو ببینن ( معلوم نیست تحریم ها ما رو فلج کرده یا اونا رو ؟!؟)
            -> سخنرانی اوباما !!!!

            از طرف دیگه وضعیت بازار مسکن
            بازار سکه
            و مطمئنا بعد از چند ماه بازار دلار
            به علاوه ی امنیت ملی + ثبات سیاسی و اقتصادی
            عزم دولت برای تولید و نبود موانع جدی داخلی و خارجی
            به علاوه ی تورم هایی که قبلا بوده و رو سهام نیومده (سرمایه هایی که اگر فروخته بشن خودشون رو نشون میدن)
            به علاوه پولهایی که به بازار سهام تزریق شده و بعد از ثبات بازارهای دیگه تزریق میشه



            من از نظر بورسی آماتورم ولی:
            اینا همه به من میگن اگه کوفت هم بخری در عرض یک سال به احتمال قوی دو برابر میشه( دیگه خودرویی های با بنیه قوی که جای خود دارد)
            «محمد حسین» هستم.
            امیرالمومنین(ع):برای دنیایت چنان کار کن که گویا همیشه زندگی خواهی کرد و برای آخرتت چنان که گویا فردا خواهی مرد.

            نظر

            • peyman_zdfy
              Banned
              • Feb 2013
              • 247

              #906
              یعنی به نظر شما خگستر از شنبه صف خریده؟
              در اصل توسط mhjboursy پست شده است View Post
              خدایی دمش گرم
              پالس های خیلی جالبی داره میاد:
              -> یه نفر سر صحبت روحانی بلند نشد(با اونکه حرف ایران عوض نشده بود و می گفت بازم غنی سازی می کنیم!)
              -> آمریکا کلا سوریه رو انگار بی خیال شده . چرا؟ !!!
              -> دونه دونه وقت میگرفتن بیان ظریف و روحانی رو ببینن ( معلوم نیست تحریم ها ما رو فلج کرده یا اونا رو ؟!؟)
              -> سخنرانی اوباما !!!!

              از طرف دیگه وضعیت بازار مسکن
              بازار سکه
              و مطمئنا بعد از چند ماه بازار دلار
              به علاوه ی امنیت ملی + ثبات سیاسی و اقتصادی
              عزم دولت برای تولید و نبود موانع جدی داخلی و خارجی
              به علاوه ی تورم هایی که قبلا بوده و رو سهام نیومده (سرمایه هایی که اگر فروخته بشن خودشون رو نشون میدن)
              به علاوه پولهایی که به بازار سهام تزریق شده و بعد از ثبات بازارهای دیگه تزریق میشه



              من از نظر بورسی آماتورم ولی:
              اینا همه به من میگن اگه کوفت هم بخری در عرض یک سال به احتمال قوی دو برابر میشه( دیگه خودرویی های با بنیه قوی که جای خود دارد)

              نظر

              • mhjboursy
                ستاره‌دار (۱۳)
                • Jul 2013
                • 18270

                #907
                در اصل توسط peyman_zdfy پست شده است View Post
                یعنی به نظر شما خگستر از شنبه صف خریده؟
                همون طور که گفتم من آماتور هستم ولی می دونم که در بلند مدت هیچکدوم از خودروساز ها و بالتبع صنایع وابسته به اونها نه ورشکست میشن نه کم رونق می مونن. و حتما به سود دهی خوبی می رسن .
                ( و البته این توضیح واضحاتی که من گفتم حتما برای خیلی های دیگه هم معلومه ، پس بعید نیست از همین شنبه بازار به استقبال این گونه سهام ها بره)
                «محمد حسین» هستم.
                امیرالمومنین(ع):برای دنیایت چنان کار کن که گویا همیشه زندگی خواهی کرد و برای آخرتت چنان که گویا فردا خواهی مرد.

                نظر

                • amirabbas2012
                  Banned
                  • Oct 2012
                  • 286

                  #908
                  دوست خوب: گروه خودرو در گزارشات شش ماهه طبق اخبار موثق پیش بینی سودهاشون نه تنهابهبود نکرده ،بلکه زیانشان بیشترشده ،متاسفانه سهام این گروه در حال حاضربیشتر محملی برای سفته بازان ونوسان گیران شده و ورود به این گروه همراه با ریسک میباشد،

                  نظر

                  • 123
                    عضو عادی
                    • Oct 2012
                    • 188

                    #909
                    جزئیات جلسه مهم شورای سیاستگذاری خودرو
                    کد خبر: ۱۶۳۷۳۳۰۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۱
                    جدیدترین جلسه شورای سیاستگذاری خودرو برگزار و طی آن تصمیمات مهمی از جمله دعوت از شرکای اروپایی، کرهای و ژاپنی خودروسازان برای بازگشت به ایران اتخاذ شد.

                    به گزارش ایسنا، جدیدترین جلسه شورای سیاستگذاری خودرو در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

                    براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، در این جلسه محمدرضا نعمتزاده از خودروسازان خواست از شرکای اروپایی، کرهای و ژاپنی خود برای بازگشت به ایران دعوت کنند.

                    وی به خودروسازان گفت از شرکای خارجیشان بخواهند تا با توجه به شرایط جدید و فضای شکل گرفته، برای تولید محصولات جدید به ایران بازگشته و سهم خود از بازار ایران را مجددا کسب (احیا) کنند.

                    همچنین در این جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت عمل به تعهدات قانونی از سوی خودروسازان، از آنها خواست به سرعت و از هر طریق ممکن بدهیهای خود به قطعهسازان و بهویژه شرکای خارجیشان را پرداخت کنند.

                    در ادامه جلسه شورای سیاستگذاری خودرو، نعمتزاده از شرکتهای خودروسازی خواست برای افزایش توان مالیشان اقدام به افزایش سرمایه کنند. در این زمینه مقرر شد برای افزایش سود سرمایهگذاری در صنایع، برنامهای تهیه و پس از تصویب اجرا شود تا با سودآور شدن فعالیت صنایع، جذب سرمایههای خارجی در این حوزه نیز تسهیل شود.

                    جدیدترین جلسه شورای سیاستگذاری خودرو صبح روز گذشته با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون اقتصادی وزیر، رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، مدیران عامل شرکتهای خودروسازی ایران خودرو، سایپا، ایران خودرو دیزل، سایپا دیزل، بهمن، عقاب افشان و نمایندگان انجمنهای خودروسازان، قطعهسازان و خدمات پس از فروش برگزار شد.

                    نظر

                    • ایرج اکبری
                      عضو فعال
                      • Dec 2011
                      • 10934

                      #910
                      جزئیاتی از جلسه پنجشنبه شورای سیاستگذاری خودرو/ تولید خودرو شتاب میگیرد
                      جلسه شورای سیاستگذاری و نظارت بر صنعت خودرو روز پنجشنبه با حضور وزیر صنعت برگزار و مقرر شد قطعه سازان از تسهیلات صندوق توسعه ملی بهره مند شوند و تولید خودرو نیز افزایش یابد.به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین جلسه شورای سیاستگذاری و نظارت بر صنعت خودرو با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت و خودروسازان روز گذشته برگزار شد که بر این اساس، مقرر شد با برنامه ریزی های تامین اعتبار و ارائه تسهیلات به قطعه سازان، تولید خودرو افزایش یابد.

                      یک مقام مسئول در این جلسه در گفتگو با مهر گفت: قرار بر این شد که مدیران ارشد خودروسازان خارجی برای همکاری با صنعت خودروی ایران دعوت شده و جلسات مشترکی با این صنعت برگزار کنند.

                      وی افزود: همچنین مقرر شد که خودروسازان با جذب سرمایه های بخش خصوصی شرایط را برای افزایش تولید خودرو در کشور فراهم کنند.

                      به گفته وی، مقرر شده تا با تاکید وزیر صنعت، قطعه سازان از تسهیلات صندوق توسعه ملی بهره مند شوند.
                      كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                      نظر

                      • آذرآبادگان
                        کاربر فعال
                        • Dec 2012
                        • 1140

                        #911
                        خودروسازان درخواست افزايش قيمت دادند

                        زيان ۱۳۰ ميليارد تومانی يکی از خودروسازان
                        ايلنا ـ در برخی از رسانهها به نقل از رئيس شورای رقابت آورده شده که خودروسازان تنها خواستار تعديل تورم شدند که اين سخنان از طرف رسانهها اشتباه برداشت شده است و خودروسازان به دليل زيان مالی که از ابتدای سال تاکنون کردهاند تنها خواهان افزايش قيمت هستند و به زودی نيز اين امر اتفاق خواهد افتاد.
                        خودروسازان طی مکاتباتی که با رئيس شورای رقابت داشتند، خواستار افزايش قيمت خودرو شدند.
                        احمد نعمت بخش رئيس انجمن خودروسازان درگفتوگو با خبرنگار ايلنا با اشاره به مکاتبات قبلی خودروسازان و همچنين جلسه روز چهارشنبه با رئيس شورای رقابت، اظهار داشت: در اين جلسه خودروسازان نه تنها درخواست افزايش قيمت دادند بلکه خواستار اصلاح قيمت پايه خودرو نيز شدند.
                        وی افزود: در برخی از رسانهها به نقل از رئيس شورای رقابت آورده شده که خودروسازان تنها خواستار تعديل تورم شدند که اين سخنان از طرف رسانهها اشتباه برداشت شده است و خودروسازان به دليل زيان مالی که از ابتدای سال تاکنون کردهاند تنها خواهان افزايش قيمت هستند و به زودی نيز اين امر اتفاق خواهد افتاد.
                        نعمت بخش ادامه داد: برای مثال از ۳ ماهه ابتدايی سال تنها شرکت سايپا با ۵۲هزار دستگاهی که فروخته است، ۱۳۰ ميليارد تومان ضرر کرده است که اين ضرر شامل تمامی خودروسازان ديگر و همچنين قطعه سازان نيز شده است.
                        وی در پايان تصريح کرد: رئيس شورای رقابت معلوم نيست به چه دليل زيان خودروسازان را در نظر نمی گيرد، در صورتی که طبق جلسه خودروسازان با وزير صنعت، معدن و تجارت نه تنها اين زيانها واقعی است بلکه طبق گزارش ارايه شده به وزير افزايش قيمت خودرو دور از ذهن نيست و بايد صورت بگيرد.

                        در سرزمینی که سایه آدمهای کوچک بزرگ شد،در آن سرزمین آفتاب در حال غروب است!!!(( دکتر شریعتی ))@};-

                        نظر

                        • علی علیزاده
                          عضو فعال
                          • Jun 2013
                          • 1159

                          #912
                          در اصل توسط آذرآبادگان پست شده است View Post
                          خودروسازان درخواست افزايش قيمت دادند

                          زيان ۱۳۰ ميليارد تومانی يکی از خودروسازان
                          ايلنا ـ در برخی از رسانهها به نقل از رئيس شورای رقابت آورده شده که خودروسازان تنها خواستار تعديل تورم شدند که اين سخنان از طرف رسانهها اشتباه برداشت شده است و خودروسازان به دليل زيان مالی که از ابتدای سال تاکنون کردهاند تنها خواهان افزايش قيمت هستند و به زودی نيز اين امر اتفاق خواهد افتاد.
                          خودروسازان طی مکاتباتی که با رئيس شورای رقابت داشتند، خواستار افزايش قيمت خودرو شدند.
                          احمد نعمت بخش رئيس انجمن خودروسازان درگفتوگو با خبرنگار ايلنا با اشاره به مکاتبات قبلی خودروسازان و همچنين جلسه روز چهارشنبه با رئيس شورای رقابت، اظهار داشت: در اين جلسه خودروسازان نه تنها درخواست افزايش قيمت دادند بلکه خواستار اصلاح قيمت پايه خودرو نيز شدند.
                          وی افزود: در برخی از رسانهها به نقل از رئيس شورای رقابت آورده شده که خودروسازان تنها خواستار تعديل تورم شدند که اين سخنان از طرف رسانهها اشتباه برداشت شده است و خودروسازان به دليل زيان مالی که از ابتدای سال تاکنون کردهاند تنها خواهان افزايش قيمت هستند و به زودی نيز اين امر اتفاق خواهد افتاد.
                          نعمت بخش ادامه داد: برای مثال از ۳ ماهه ابتدايی سال تنها شرکت سايپا با ۵۲هزار دستگاهی که فروخته است، ۱۳۰ ميليارد تومان ضرر کرده است که اين ضرر شامل تمامی خودروسازان ديگر و همچنين قطعه سازان نيز شده است.
                          وی در پايان تصريح کرد: رئيس شورای رقابت معلوم نيست به چه دليل زيان خودروسازان را در نظر نمی گيرد، در صورتی که طبق جلسه خودروسازان با وزير صنعت، معدن و تجارت نه تنها اين زيانها واقعی است بلکه طبق گزارش ارايه شده به وزير افزايش قيمت خودرو دور از ذهن نيست و بايد صورت بگيرد.




                          ای خودروسازا دیگه چقد پرو هسن/دیگه چه خبره چقد افزایش قیمت میخوان بدن اخه؟تالا که 300 درصد دادن افزایش.خدایش باید در دوتا کارخونه رو پلمپ کنن.ما ایرانیا واقعا بی زبونیم ومظلوم....................
                          یا غنی....

                          نظر

                          • جعفرزاده
                            عضو فعال
                            • Dec 2010
                            • 5833

                            #913
                            در اصل توسط علی علیزاده پست شده است View Post
                            ای خودروسازا دیگه چقد پرو هسن/دیگه چه خبره چقد افزایش قیمت میخوان بدن اخه؟تالا که 300 درصد دادن افزایش.خدایش باید در دوتا کارخونه رو پلمپ کنن.ما ایرانیا واقعا بی زبونیم ومظلوم....................
                            اقای محترم با تحلیل حرف بزن.

                            نظر

                            • علی علیزاده
                              عضو فعال
                              • Jun 2013
                              • 1159

                              #914
                              در اصل توسط 6500400 پست شده است View Post
                              اقای محترم با تحلیل حرف بزن.
                              اقای محترم لطفا شما که با تحلیل حرف میزنید توضیح دهید چرا قیمت خودرو باید سه برابر بشه وهنوزم دنبال افزایش قیمت باشن؟؟مگه دلار چند درصد تاثیر گذار بوده؟کل قطعات که وارداتی نیس که بخواد انقد تاثیر داشته باشه افزایش نرخ دلار...تازه اگه هم تاثیر داشته باشه دلار سه برابر شده همه ماشین ها هم سه برابر شدن پس دیگه دنبال افزایش قیمت مجدد چی هستن؟؟؟/توضیح بدید لطفا اقای 6500400
                              یا غنی....

                              نظر

                              • جعفرزاده
                                عضو فعال
                                • Dec 2010
                                • 5833

                                #915
                                در اصل توسط علی علیزاده پست شده است View Post
                                اقای محترم لطفا شما که با تحلیل حرف میزنید توضیح دهید چرا قیمت خودرو باید سه برابر بشه وهنوزم دنبال افزایش قیمت باشن؟؟مگه دلار چند درصد تاثیر گذار بوده؟کل قطعات که وارداتی نیس که بخواد انقد تاثیر داشته باشه افزایش نرخ دلار...تازه اگه هم تاثیر داشته باشه دلار سه برابر شده همه ماشین ها هم سه برابر شدن پس دیگه دنبال افزایش قیمت مجدد چی هستن؟؟؟/توضیح بدید لطفا اقای 6500400
                                دوست عزیز اگر خودرو داشته باشی و برای تعمیر جزیی به مکانیکی رفته باشی ان وقت مشاهده میکنید که قیمت قطعات فوقالعاده بالا رفته است و هزینه دستمزد هم که ماشاا.... پس نتیجه میگیریم

                                نظر

                                در حال کار...
                                X