اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • جعفرزاده
    عضو فعال
    • Dec 2010
    • 5833

    #856
    خودرو هم جمع شد. احتمال میدم لیدر بازار خودرویی ها بشوند

    نظر

    • جعفرزاده
      عضو فعال
      • Dec 2010
      • 5833

      #857
      رییس شورای رقابت با بیان اینکه قیمت نهایی دو خودروی تندر 90 و مگان این هفته نهایی خواهد شد، گفت: کار کارگروه مشترک شورا و بانک مرکزی تقریبا به پایان رسیده و قیمتهای نهایی این دو خودرو به احتمال بسیار زیاد این هفته اعلام میشود.
      صف خرید خودرویی ها بر ای فردا مبارک سهامدارانش

      نظر

      • rajabnejad
        عضو فعال
        • Jan 2012
        • 4331

        #858
        مهلت خودروسازان تمدید نمیشود



        ریئس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران از آخرین مهلت خودروسازن برای نصب دو ایربگ بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد تا پایان شهریور خبر داد و به تشریح آخرین وضعیت بررسی استاندارد اتوبوس های حادثه اتوبان قم- تهران پرداخت.


        بورس روزانه: [1] نظام الدین برزگری با اشاره به اینکه آخرین وضعیت نصب دو ایربگ بر روی خودروهای داخلی تا پایان شهریور افزود: این موضوع همچنان پا برجا است حتی یکی از شرکت های خودروسازی اعلام کرده که ۸۰ درصد خودروهای خود را به دو ایربگ مجهز کرده است.

        وی با تاکید بر اینکه سازمان استاندارد این موضوع را پیگیری می کند، تصریح کرد: شرکت های خودروسازی که تا پایان شهریور نسبت به نصب دو ایربگ بر روی محصولات خود نکنند پلیس راهنمایی و رانندگی با خودروسازان مربوطه برخورد می کند.

        برزگری ادامه داد: البته خوشبختانه در حال حاضر خودروسازان در این راستا اقدام می کنند و باید در هفته پایانی شهریور ۸۰ درصد محصولات خود را به دو ایربگ مجهز کنند.

        لازم به ذکر است بر اساس مصوبه دبیرخانه شورای عالی استاندارد تمام خودروسازان کشور باید تا پایان شهریور ۸۰ درصد محصولات خود را به دو ایربگ مجهز کنند.


        بررسی استاندارد ۵۲ گانه اتوبوسهای حادثه قم-تهران


        رئیس سازمان استاندارد در بخش دیگری از اظهاراتش درباره آخرین وضعیت بررسی استاندارد دو دستگاه اتوبوس که در حادثه تصادف اتوبان قم – تهراندچار آتش سوزی شدند، گفت: از سوی رئیس جمهور وزرایی پیگیر دلایل حادثه هستند و در این راستا عوامل انسانی، جاده و مسائل فنی بررسی می شود و بر اساس این بررسی ها نتیجه نیز به صورت رسمی اعلام می شود.

        وی تصریح کرد: سازمان استاندارد نیز در کارگروه بررسی این حادثه عضویت دارد و مسائل فنی را بررسی می کند.

        برزگری در پاسخ به این که آیا ادعای مدیرعامل شرکت سازنده این اتوبوس ها مبنی بر دارد بودن این خودروها به استانداردها ۵۲ گانه خودرو صحت دارد یاخیر؟ افزود: قطعا خودروهایی که تولید می شوند باید تاییدیه های سازمان استاندارد را داشته باشند اما این موضوع در حال بررسی است و در صورتی که خودروساز تخطی کرده باشد با آن برخورد می شود.

        رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران همچنین درباره بحث هایی که مبنی بر چینی بودن لاسیتک های این اتوبوس ها مطرح می شود، یادآور شد: این موضوع نیز بررسی می شود و گزارش آن به دولت اعلام خواهد شد و بعد از نتیجه نهایی اعلام می شود
        هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

        نظر

        • وحید 20
          ستاره‌دار(98)
          • Mar 2011
          • 29911

          #859

          قیمت تندر 90 و مگان این هفته قطعی میشود/ وزارت صنعت وضعیت 206 را مشخص کند


          رییس شورای رقابت با بیان اینکه قیمت نهایی دو خودروی تندر 90 و مگان این هفته نهایی خواهد شد، گفت: کار کارگروه مشترک شورا و بانک مرکزی تقریبا به پایان رسیده و قیمتهای نهایی این دو خودرو به احتمال بسیار زیاد این هفته اعلام میشود.

          جمشید پژویان در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تصریح کرد: کارگروه شورای رقابت در حوزه قیمتگذاری خودرو تمامی جوانب کار را در نظر گرفت و با همکاری مناسب بانک مرکزی قیمت بسیاری از خودروهای پرتیراژ بازار داخلی در زمانبندی خود مشخص شد و در این بین تنها چند خودرو باقیمانده که آن هم به دلیل ارائه نشدن اطلاعات مورد نیاز بانک مرکزی توسط خودروسازان بود.

          وی ادامه داد: خودروهای تندر 90 و مگان از این دستهاند که با توجه به ارسال نشدن اطلاعات آنها توسط خودروسازان شورای رقابت تصمیم گرفت قیمت این دو خودرو را به صورت میانگین وزنی و با کمک بانک مرکزی تصویب و نهایی کند که کار این کارگروه تا حد زیادی به پایان رسیده و میتوان انتظار داشت قیمت این دو خودرو در طول این هفته نهایی و اعلام شود.

          رییس شورای رقابت همچنین دربارهی وضعیت خودرو 206 نیز تشریح کرد: وضعیت این خودرو بسیار عجیب است قبل از اینکه شورا نسبت به قیمتگذاری خودروها ورود کند خودروسازان ادعا داشتند 206 به صورت داخلی تولید میشود، اما پس از ورود شورا مشخص شد احتمال این خودرو وضعیت CKD تولید شود نیز وجود دارد و برای شورا هنوز مشخص نیست که وضعیت دقیق تولیدی این خودرو چگونه است به همین دلیل باید انتظار داشت وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی اصلی این بخش به این موضوع ورود کرده و وضعیت تولیدی 206 را مشخص کند.

          پژویان دربارهی اظهارات اخیر دبیر انجمن خودروسازان دربارهی مصوبه جدید شورای اقتصاد و احتمال خلعید شورای رقابت از قیمتگذاری خودرو نیز گفت: در مرحلهی اول باید توجه داشت فردی که این صحبتها را مطرح کرده به هیچ وجه جایگاه قانونی برای تعیین تکلیف برای شورای رقابت را ندارد و حتی تا زمانی که مدیران عامل شرکتهای خودروسازی حضور دارند صحبتشان به نمایندگی از خودروسازان نیز وجاهت قانونی ندارد.

          وی افزود: اما برای مشخص شدن بهتر ابعاد این قضیه باز هم تکرار میکنم شورای رقابت یک نهاد فراقوهای است که حتی قوه مجریه نیز به تنهایی توانمندی ایجاد تغییر در وظایف و حوزه اختیارات آنها ندارد. در حوزه قیمتگذاری خودرو نیز با توجه به انحصاریبودن بازار قانون اساسی و قانون برنامهی پنجم توسعه این وظیفه را مستقیما برعهدهی شورای رقابت گذاشتهاند و به این ترتیب نه تنها شورای اقتصاد که هیچ نهاد دیگری نیز توانایی دستکاری در وظایف و اختیارات شورای رقابت را ندارد.
          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

          نظر

          • بابک پناهی
            عضو فعال
            • Dec 2010
            • 3208

            #860

            نظر

            • ایرج اکبری
              عضو فعال
              • Dec 2011
              • 10934

              #861
              يك مدير صنعتي: توجه وزير صنعت و معدن در بهبود صنعت خودروسازي اثر داشته است

              اصفهان- رييس انجمن صنايع همگن خودرو نيرو محركه خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: نظرات مثبت و توجه ويژه وزير صنعت، معدن و تجارت به صنعت داخلي به ويژه خودروسازي در بهبود اين صنعت تاثير داشته است.

              به گزارش روز شنبه روابط عمومي خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، ابراهيم احمدي با بيان اينكه يكي از خودروسازان در روزهاي گذشته قطعه بيشتري به توليدكنندگان سفارش داده است، افزود: پرداخت بدهي هاي معوق خودروسازان به سازندگان قطعه هم به تدريج وضع بهتري مي يابد.
              وي همچنين از بهبود وضع صنعت خودروسازي در چند هفته گذشته به دليل تاثيرات رواني پس از انتخابات خبر داد.
              اين فعال بخش خصوصي با تاكيد بر لزوم آزادسازي قيمت خودرو گفت: قيمت بايد تابع بازار باشد نه اينكه به صورت دستوري تعيين شود كه در اين صورت خودروساز تشويق مي شود كيفيت خود را تا حد جهاني افزايش دهد و حتي اگر تعرفه واردات خودرو حذف شود، محصول داخلي از نظر كيفيت توان رقابت با توليدات خارجي را خواهد داشت.
              احمدي با بيان اينكه در سال هاي گذشته صنعت خودرو با حدود ۳۵ درصد ظرفيت كار كرده است، تصريح كرد: مواد اوليه اين صنعت مثل فولاد، آلومينيوم، مس و پليمرها سه تا چهار برابر و هزينه هاي بالاسري تا حدود ۲۰۰ درصد افزايش يافته است كه اين تغييرات بر قيمت نهايي خودرو تاثير مي گذارد.
              كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

              نظر

              • ایرج اکبری
                عضو فعال
                • Dec 2011
                • 10934

                #862
                معاون وزیر صنعت:
                جامعه از عملکرد خودروسازان راضی نیست
                مدیرعامل ایدرو گفت: جامعه از عملکرد خودرو و خودروسازها به لحاظ قیمت و کیفیت راضی نیست.


                به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، غلامرضا شافعی امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل ایران خودرو گفت: در سال 75 تعداد 124 هزار دستگاه خودرو تولید میشد که 80 هزار دستگاه آن پیکان بود، یعنی سطح کیفی خودرو هم در آن سالها در سطح پیکان بود، اما ظرف سالهای گذشته کارهای علمی، طراحی و فنی زیادی انجام شده است و صنعت خودروی کشور به درجات بالایی رسیده است، به نحوی که در سال 90 یک میلیون و 600 هزار دستگاه خودرو تولید شده است.

                معاون وزیر صنعت گفت: روز پنجشنبه در جلسهای با وزیر صنعت بودیم که رئیس کمیسیون صنایع مجلس جملهای را گفت که اگر ما در مجلس بخواهیم هر مصوبهای علیه خودروسازها بگیریم، به راحتی میسر است.

                وی افزود: در نظراتی که برای یک خبر در یکی از سایتها گذاشته شده بود، بیش از 90 درصد اظهارنظرهای مردمی از تعطیلی شرکتهای خودروساز استقبال میکردند، آیا این درست است؟

                شافعی گفت: وقتی رئیس جمهور میگوید پراید کیلویی چند، این بر اساس نگاه جامعه است، البته من حرف رئیس جمهور را تائید نمیکنم و حتی به نظر من حرف درستی نزده است، ولی نوع نگاه مردم نسبت به قیمت و کیفیت خودرو قابل تأمل است.

                شافعی با بیان اینکه یکی صدور خودرو از بهترین انواع صادرات است، گفت: اینکه میگویند به جای جنگ با فلان کشور یک خودروی فلان برایشان بفرستید، به طنز بیان میشود، اما گریه آور است و اینجا سئوال من این است که چرا وضعیت ما این گونه شده است. درست است که واردات خودرو به مذاق ما خوش نمیآید، اما به حد و اندازه خودش بد نیست، چرا که باعث میشود تا توقعات مردم بالا برود و این اتفاق خوبی است، البته باید از صنعت داخلی هم حمایت شود.

                معاون وزیر صنعت گفت: خودرو ساز خارجی با وام نرخ 2 و 3 درصد خودرو تولید میکند، اما خودروساز داخلی با نرخ 30 درصد هم تسهیلاتی ندارد.

                شافعی گفت: 8 سال پیش کنگره آمریکا پیشبینی کرده بود که صنعت خودروی ایران رشد میکند که این موضوع در سال 90 اتفاق افتاد و ما سیزدهمین خودروساز دنیا بودیم، این نشان میدهد که در دنیا ما را رصد میکنند.

                شافعی گفت: باید تولید رقابتیتر داشته باشیم، وقتی به ما ارز نمیدهند، ندهند، باید خودمان ارزمان را تهیه کنیم، اگر 3 میلیون دستگاه تولید کنیم و یک میلیون دستگاه آن را صادر کنیم، مشکل ارز حل میشود.

                وی افزود: از مجلس میخواهیم تا اقداماتی انجام دهد که صندوق توسعه ملی به خودروسازها وام ارزی بدهد.

                معاون وزیر صنعت گفت: ایران خودرو 3 هزار و 800 میلیارد تومان وام بانکی دارد که با نرخ 30 درصد هزینه مالی آن هزار میلیارد تومان میشود و اگر امسال 400 هزار خودرو تولید کند و این هزار میلیارد تومان را تقسیم کنیم، برای هر خودرو 2.5 میلیون تومان هزینه مالی تحمیل میشود، البته راه دیگری هم وجود دارد و آن این که سهامداران کمک کنند، تا افزایش سرمایه داشته باشیم.
                كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                نظر

                • ایرج اکبری
                  عضو فعال
                  • Dec 2011
                  • 10934

                  #863
                  مدیرعامل ایرانخودرو:
                  حماسه اقتصادی را در صنعت خودرو آغاز میکنیم/ کاهش قیمت در زمان هدفمندی اشتباه بود

                  مدیرعامل جدید ایرانخودرو با بیان اینکه کاهش ۲ تا ۵ درصدی قیمت در زمان اجرای قانون هدفمند کردن یارانهها اشتباه بود، گفت: از همه کسانی که در این مدت از صنعت خودروسازی کنار گذاشته شدهاند، دعوت به همکاری میکنم.

                  به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، هاشم یکهزارع مدیر عامل ایران خودرو امروز در مراسم معارفه خود گفت: تحریم اثرات زیادی داشته است، اما نمیتوان گفت همه مشکلات به تحریم مربوط میشود، باید ببینیم چه اتفاقاتی افتاده است.

                  وی با بیان اینکه آقای نجمالدین از پایه شروع کرده و تحولات فراوانی نیز ایجاد کرده است، گفت: خودروی رانا مربوط به زمان دکتر منطقی است که آقای نجمالدین با موفقیت آن را به تولید رساند.

                  وی با بیان اینکه ماندن یک مدیر بیش از 6 سال در یک مجموعه غلط است، گفت: رئیس جمهور آمریکا در 3-4 مورد میتواند شخصاً تصمیم گیری کند و در یکی از موارد او صنعت خودروسازی ایران را تحریم کرد، لذا خدایی نکرده نباید شاهد روزی باشیم که در کنار امضای اوباما امضای چند نفر داخلی هم باشد.

                  مدیرعامل جدید ایرانخودرو گفت: واقعیت قضیه این است که باید حماسه اقتصادی را در صنعت خودرو آغاز کنیم.

                  وی با تاکید بر اینکه من دستم را به سمت آقای مدنی (مدیر عامل سایپا) دراز میکنم، گفت: ایران خودرو و سایپا بدون همکاری یکدیگر نمیتوانند موفق شوند، لذا رقابتهای بچهگانه باید کنار گذاشته شود، در بازار داخل رقابت سالم داشته باشیم و در بازار بینالمللی رفاقت داشته باشیم، لذا درب شرکت ایران خودرو به سوی همه دوستان سایپا باز است.

                  وی افزود: در چند سال اخیر برخی از افراد از این صنعت جدا شدهاند، لذا از همه آنها دعوت میکنم تا از فردا بیایند و در ایران خودرو مشغول کار شوند.

                  وی با تاکید بر اینکه باید نیمی از تولیداتمان را صادر کنیم، گفت: ممکن است 3-4 سال دیگر پژو 206 دیگر مطلوبیت خود را دیگر از دست بدهد، لذا ایران خودرو و سایپا باید پلتفورمهای جدید طراحی کنند.

                  یکهزارع گفت: به نظرم کاهش قیمت 2 تا 5 درصدی محصولات ایران خودرو در زمان آغاز به کار هدفمندی یارانهها اشتباه بود، چرا که دیگران نتیجه گرفتند، خودروی ما گران است.
                  كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                  نظر

                  • ایرج اکبری
                    عضو فعال
                    • Dec 2011
                    • 10934

                    #864
                    حرکت خودروهای ایرانی در جادههای خارجی/ رقابت با سازندگان جهانی
                    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه خودرو از بهترین اقلام صادراتی است گفت:خودروسازان ایرانی مدعی هستند در بخش خودروهای ارزان می توانند با سازندگان جهانی رقابت کرد
                    كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                    نظر

                    • ایرج اکبری
                      عضو فعال
                      • Dec 2011
                      • 10934

                      #865
                      مدیر عامل سابق ایران خودرو:
                      برای تبلیغات انتخاباتی، خودروساز را فرغونساز نامیدند

                      =))
                      كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                      نظر

                      • شبندر
                        عضو فعال
                        • Sep 2012
                        • 3598

                        #866
                        مهندس یکهزارع در مراسم معارفه خود تاکید کرد:
                        باید خودروهایی مدرن، بهروزتر و شایسته ملت ایران طراحی و وارد بازار شود

                        مدیرعامل ایران خودرو به مجموعه کارکنان اعم از مدیران، مهندسان و کارگران این شرکت درود گفت و از اینکه در سالهای اخیر برخی از نیروهای متخصص و کاردان ایران خودرو از این مجموعه جدا شدهاند اظهار تأسف کرد و از همه آنان خواست تا با بازگشت به مجموعه ایران خودرو، این شرکت را در دستیابی به اهداف و برنامه های تعیین شده یاری دهند.

                        با توجه به شواهد ايران خودرو بزودي با ورود نيروهاي زبده و با همكاري شركت هاي بزرگ ماشين هايي در سطح جهاني توليد وصادر خواهد كرد
                        دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

                        نظر

                        • rajabnejad
                          عضو فعال
                          • Jan 2012
                          • 4331

                          #867
                          احیای مجدد تولید در شرکت ایران خودرو




                          مدیر عامل جدید گروه صنعتی ایران خودرو از احیای مجدد تولید در شرکت ایران خودرو خبر داد و گفت: با اطمینان از موفقیت در اجرای برنامه های تعیین شده برای بهبود شرایط، این مسوولیت را پذیرفتم.






                          هاشم یکه زارع شامگاه یکشنبه در مراسم معارفه خود به عنوان مدیرعامل جدید گروه صنعتی ایران خودرو اظهار امیدواری کرد در پایان چهار سال فعالیت دولت یازدهم شاهد صدور نیمی از محصولات تولیدی با برند ایران خودرو باشیم.
                          وی سپس با بیان این که همکاری دو شرکت بزرگ خودروسازی ایران خودرو و سایپا در زمینه های مختلف طراحی پلتفرم و تولید قطعات مختلف خودرو از ضروریات تکامل خودروسازی ایران است، گفت: دو شرکت ایران خودرو و سایپا باید در کنار رقابت در بازار داخلی، در سطح بین المللی ارتباطی دوستانه و رفاقتی داشته باشند تا در صدور برندهای ایران در بازارهای جهانی موفق عمل کنند.
                          یکه زارع دوران اصلی شکل گیری صنعت خودرو در ایران را پس از سال ۱۳۶۸ دانست و گفت: تا سال ۱۳۶۸ اتفاق خاصی در صنعت خودروی ایران رخ نداد و خودروسازی ایران، صنعتی کاملا مونتاژ کار بود.
                          وی ورود مدیران لایق و شایسته به این عرصه را موجب آغاز تحولات مثبت و پیشرفت عنوان کرد و افزود: با وجود اینکه مدیران شایسته ای در شرکت های خودروسازان کشور حضور داشته اند، نبود استراتژی و برنامه مدون، خودروسازی را دچار روزمرگی کرده و ایران را تبدیل به خودروساز واقعی نکرده است.
                          مدیرعامل جدید ایران خودرو افزود: درست است که محدودیت های بین المللی خودروسازی را با چالش های متعددی مواجه کرد ، اما نباید همه مشکلات فعلی را ناشی از این امر دانست.
                          وی تاکید کرد باید در این راستا مشکلات و موانع ریشه یابی شده و نسبت به رفع آن اقدام شود.
                          مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد: صنعت خودرو نیاز به کمک دارد ولی در کنار آن نیازمند برنامه و استراتژی لازم برای تبدیل شدن به خودروساز است.
                          یکه زارع همراهی و همیاری دولت و مجلس و سایر مسوولان را لازمه موفقیت در عرصه داخلی و بین المللی دانست و گفت: باید با نگاه استراتژیک به این صنعت زمینه تحقق حماسه اقتصادی در کشور فراهم شود.
                          وی حمایت از قطعه سازان را از دیگر اولویت های مدیریتی خود اعلام و خاطرنشان کرد: باید طوری عمل کنیم تا قطعه ساز دانش فنی طراحی قطعه را کسب کرده و بدون نیاز به شریک خارجی ، نیاز خودروساز را تامین کند.
                          یکه زارع طراحی پلتفرم متناسب با نیاز بازار را از دیگر برنامه های کاری خود اعلام کرد و گفت: خودروهایی مانند پژو ۲۰۶ تا چند سال آینده مطلوبیت خود را از دست خواهند داد ، بنابراین باید خودروهایی مدرن و به روزتر که شایسته ملت ایران باشد طراحی و وارد بازار شود.
                          مدیرعامل ایران خودرو به مجموعه کارکنان اعم از مدیران، مهندسان و کارگران این شرکت درود گفت و از این که در سال های اخیر برخی از نیروهای متخصص و کاردان ایران خودرو از این مجموعه جدا شده اند اظهار تاسف کرد و از همه آنان خواست تا با بازگشت به مجموعه ایران خودرو، این شرکت را در دستیابی به اهداف و برنامه های تعیین شده یاری دهند.
                          هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

                          نظر

                          • جعفرزاده
                            عضو فعال
                            • Dec 2010
                            • 5833

                            #868
                            محکمترین سهام بازار امروز خودرویی بود

                            نظر

                            • Ali zahedi
                              كاربر فعال
                              • Sep 2012
                              • 676

                              #869
                              رهبری :به نرمش قهرمانانه در دیپلماسی معتقدم . الان با این حرف دلار میاد زیر 3100 تومان و از فردا صف های خرید گروه خودرو چند برابر میشه

                              نظر

                              • Ali zahedi
                                كاربر فعال
                                • Sep 2012
                                • 676

                                #870
                                دبیر انجمن خودروسازان ایران خبر داد:

                                احتمال افزایش تا 15 درصدی قیمت خودرو‬

                                عصرخودرو:معتمدی:اکنون که دولت در دومین ماه شروع فعالیت و اداره کشورقرار دارد و تقریبا همه وزراء ،معاونت و مسولان حوزه های مختلف مشخص و عملا کارهای اجرایی آغاز شده است و تصمیماتی نیز در حوزه های مختلف مانند کمک به تولید اتخاذ شده است همگان منتظر برنامه ها و تصمیمات کلیدی دولت دربخش خودرو هستند.














                                به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از قدس آنلاین، اینکه به دلیل قیمت بالا هنوز بسیاری از متقاضیان خودرو قادر نیستند این کالا را خریداری کنند و بهاء آن را بسیار گران و خارج از بودجه و توان و بنیه مالی خانوارها زیادی ارزیابی می کنند ضمن اینکه معتقدند به ویژه طی دو،سه سال اخیر به طور لجام گسیخته نرخ آن روند افزایشی داشته است.موضوعی است که به عنوان یکی از اولویت های مردم برای سروسامان دادن به آن از سوی دولتمردان مطرح می باشد.
                                اما خودرسازان هم در مقابل انتقاد مردم بابت گران بودن قیمت خودرو که البته کیفیت پایین آنهم مورد اعتراض آنان قرار دارد، مدعی اند با وجود افزایش قیمت این محصول ولی به دلیل نوسانات زیاد در حوزه بهاء ونرخ مواد اولیه مورد نیاز و قطعات و نیز افزایش نرخ ارز به ویژه دلار و یورو برای تولید خودرو نه تنها سودی نداشتند بلکه متحمل ضرر و زیان نیز شده اند.
                                در همین رابطه و بررسی اینکه قیمت انواع خودرو که اکنون می توان گفت بازار خودرو در نوعی رکود و انتظار برای تعیین تکلیف قرار دارد ،چه تغییری خواهد کرد گفتگویی با احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران انجام شده است که در ذیل تقدیم می شود.
                                *به عنوان اولین سوال بفرمایید خودورسازان چه کمکی را از دولت یازدهم انتظار دارند؟**با استقرار دولت جدید رفع چالش های متعدد در حوزه خودرو سازان مد نظر است که مهم ترین آن مساله تحریم می باشد که مشکلات زیادی را برای این صنعت ایجاد کرده است .و امید می رود در مذاکرات گروه 1+5 و نیزبا اقدامات دولت آقای روحانی برای رفع این موانع ،این مشکلات کم رنگ تر شود.
                                مشکل بعدی که خودروسازان با آن مواجه اند کمبود نقدینگی است در گذشته اگر با 10 درصد مبلغ کل برای خرید مواد مورد نیاز این صنعت از خارج می شد گشایش اعتبار کرد اکنون خودروسازان برای همان خرید ها باید معادل 130 درصد کل مبلغ در بانک سپرده گذاری کنند تا گشایش اعتبار صورت پذیرد.
                                *تاکنون اقدام دولت برای حل این مشکلات چه بوده است؟**در خصوص گشایش اعتبار رئیس جمهور دستور داد به جای 130 درصد رقم 30 درصد مبنا قرار گیرد.اماهنوز جهت اجرا به بانکها ابلاغ نشده است .انتظار این است دستوراتی که در راستای رفع موانع تولید اتخاذ می شود زودتر اجرایی گردد .چراکه هزینه های تولید از جمله قیمت مواد اولیه نسبت به گذشته سه برابر افزایش یافته درحالیکه قیمت خودرو به این میزان رشد نداشته است .
                                ..............

                                نظر

                                در حال کار...
                                X