اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • وحید 20
    ستاره‌دار(98)
    • Mar 2011
    • 29911

    #1051
    واکنش به افزایش قیمت توسط خودروسازان/ ارجاع تخلف احتمالی به دستگاه قضایی

    رئیس کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازان با اشاره به اینکه در صورتی که در مسیر تحقیق و تفحص از خودروسازان با تخلفی مواجه شویم قطعا به دستگاه های قضایی ارجاع می دهیم و چشم پوشی نخواهیم کرد، گفت: با توجه به سوء مدیریت های گذشته و وابستگی خودروسازان به ارز در نهایت تاوان آن را مردم با افزایش قیمت پرداختند.

    علی علیلو در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به افزایش قیمت خودرو از سوی خودروسازان افزود: تا زمانی که خودروسازی کشور به صورت غیر مستقیم وابسته به خارج است و ارز بری بالا دارد اینگونه اتفاقات بسیار رخ می دهد و آنچه که صنعت خودروسازی را زمین گیر می کند همین موضوع است.

    نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همین که خودروسازی کشور در چنین ساختار معیوبی و در چنین سطحی از فناوری که دارد قادر به کنترل وابستگی محصولات به ارز نیست لذا مجبور است با این سیستم بیمار و وابسته پیشرفت کند و در نهایت قیمت محصولات خود را افزایش دهد.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: تنها راهکار برون رفت از این شرایط حرکت به سمت تحول در صنعت است به آن معنا که خروجی آن خودروساز شدن کشور باشد.

    وی با بیان اینکه زنجیره ارزش خودروسازی باید در اختیار کشور باشد، تاکید کرد: جای تاسف دارد که مدیران گذشته خودروسازان و وزاری صنعت اسبق تاکنون همتی در این راستا نداشتند در نتیجه این فلجی در صنعت خودرو تا زمانی که این تحول صورت گیرد ادامه دارد.

    رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودرو کشور در پاسخ به این سوال که آیا مردم باید منتظر باشند تا شاید تحولی در صنعت خودروسازی رخ دهد و شاهد این گونه افزایش قیمت ها نباشند، افزود: با توجه به سوء مدیریت های گذشته و وابستگی خودروسازان به ارز در نهایت تاوان آن را مردم باید بپردازند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در توضیح مطلب فوق گفت: عمده تاسف ما از همین است که مجموعه ای که تا بعد از 47 سال تا کنون نتوانسته تحولی در خود ایجاد کند که روی پای خود بایستد امروز همچنان مردم باید تاوان این سوء مدیریت ها و وابستگی ها را بپردازند.

    علیلیو با اشاره به این که صنعت خودروسازی کشور از پایه و اساس مشکل دارد، گفت: ما صاحب صنعت خودرو نیستیم باید این موضوع را صادقانه به مردم بگوییم.

    این نماینده مردم در مجلس نهم درباره اینکه در شرایطی که خودروساز نیستیم تعرفه واردات کاهش یابد، افزود: این موضوع به سیاست های کلی کشور بر می گردد.

    وی ادامه داد: باید در این شرایط تعرفه واردات خودرو را در یک پازل ببینیم و اگر می خواهیم بخشی را اصلاح کنیم بخش دیگری را دچار مشکل نکنیم به طوری که منافع ملی و مصالح مردم مطرح می شود و امروز هزاران نفر در شرکت های خودروسازی حقوق بگیر هستند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: البته خوشبختانه در یک نقطه با مدیرعامل یکی از شرکت های خودروسازی دیدگاه مشترک داریم و آن هم اینکه باید خودروساز باشیم تا بتوانیم به نتیجه مثبت برسیم این درحالی است که هیچ یک از مدیران قبلی این موضوع را مطرح نمی کردند و مدام اعلام می کردند که خودروی ملی داریم و به خودکفایی رسیدیم اما امروز محرز شد که خودروساز نیستیم.

    رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی کشور همچنین در پاسخ به این سوال که بالاخره زمان تحول در صنعت خودروسازی کشور چه زمانی خواهد بود، ادامه داد: کسی نمی تواند بگوید تا چه زمانی باید شاهد تحول در صنعت خودرو باشیم؛ گناه گناهکاران گذشته در صنعت خودروسازی و کوتاهی آنها امروز گریبان گیر مردم شده است و تمام تلاش ها این است که این بار از دوش مردم برداشته شود و خودروسازی کشور جایگاه اصیل خود را پیدا کند.

    وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم صنعت خودروسازی ورشکسته شود و باید تحول در آن صورت گیرد، افزود: امروز در تحقیق و تفحص خود از خودروسازان به دنبال مچ گیری نیستم البته در صورتی که با تخلفی مواجه باشیم برخورد خواهیم کرد و به دستگاه قضایی نیز ارجاع خواهیم داد اما هدف غایی ما دستیابی به یک سند تحول طی سه ماه آینده با اتمام تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی با کمک خودروسازان است.

    علیلو افزود: در این راستا از شورای رقابت، سازمان حمایت، مدیران فعلی و مدیران صاحب علم گذشته در خواست حمایت داریم. همه بحث ما این است که امروز باید به سندی دست یابیم که پایه تحول در خودروسازی کشور باشد اما زمان رسیدن به آن را باید تحمل کنیم.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا اتمام زمان تحقیق و تفحص خروجی مثبتی خواهد داشت؟ گفت: قطعا هدف ما از تحقیق و تفحص همین موضوع است و اگر هدف این نباشد تمام فعالیت های ما بیهوده خواهد بود.

    رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودرسازی کشور تاکید کرد: بخاطر یکسری مچ گیری ها این هزینه های زیاد را نمی کنیم چراکه برای برخورد با تخلفات دستگاه های نظارتی دیگری وجود دارد اما ما با این هدف تحقیق و تفحص را آغاز کردیم و در صورتی که در این مسیر با تخلفی مواجه شویم قطعا به دستگاه های قضایی ارجاع می دهیم و چشم پوشی نخواهیم کرد و با آنها برخورد می کنیم./
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

    نظر

    • ashkan zandi
      عضو فعال
      • Jun 2013
      • 1137

      #1052
      در اصل توسط کیوان پست شده است View Post
      کاربر گرامی ظاهرا شما شناخت کافی از کابران اینجا ندارید و زود قضاوت کردید.

      منظور آقای اکبری ، گوینده خبر یعنی معاون بورس بود !
      یعنی چی شده که الان معاون بورس اومده نگران سهامدار خرد شده و صراحتا داره توصیه به خرید یا فروش در یک گروه سهام میکنه ؟! یعنی 1% فکر کن مافیای بورس به فکر منافع مردم باشه ! اینها فقط میخوان پول تو گروه خودشون بچرخه و لاغیر . فقط خودشون و دار و دسته خانوادگیشون سود کنند و لاغیر.
      من نمی فهمم همه ما که سهم خودرویی خریدیم میدونیم زیانده هست ، خود من بارها نظراتمو شفاف در مورد این گروه گفتم ولی به همون نسبت خیلی هم سنگین خودرو دارم! چون روند اینو میگه و از قدیم گفتند با روند دوست باشید و با آن نجنگید!
      کیوان عزیز اگر اینطور که شما میفرمائید باشه ایراد از من بوده اما لحن سخناش طوری بود که احساس میشد طرف سخن کس دیگه ای هست و بنده هیچ قصدی نداشتم با توجه به شناختی که از وحید داشتم

      نظر

      • ashkan zandi
        عضو فعال
        • Jun 2013
        • 1137

        #1053
        در اصل توسط ایرج اکبری پست شده است View Post
        با سلام اگر شما تازه با نوشته ها آقا وحید آشنا شده اید بنده خیلی مدت می باشد که قبل از شروع به کار این سایت با هم در مورد مسایل بورس گفتگو می کردیم و لازم نیست شما بیاید از ایشان دفاع کنید لطفا حد مرز رعایت شود چون بنده هیچ گاه نه به اقا وحید و نه به هیچ شخصیت دیگری خدا نکرده توهین نمی کنم چون اصوال اولیه این است که انسان باید برای خود شخصیت قایل باشد تا بتواند با دیگران رابطه داشته باشد و بنده دیگر هیچ بحثی در این مورد با شما و دیگران ندارم فقط می خواهیم حد مرز رعیت شود با تشکر
        جناب اکبری عزیز شما اگر قطعا حد و مرزی و شخصیت را رعایت میکردید با جواب من روبرو نمیشدید پس من هیچ توهینی به شما نکردم و نخواهم کرد و به قول شما یک گفتگو بود و ظاهرا مقصود شما از سران بورس بود.
        همه و شما برای من قابل احترام هستید و قطعا توهینی در کار نبوده و درگیری هیچ سودی برای کسی نداشته و قطعا شما انسان بزرگواری هستید.
        تشکر

        نظر

        • Ali zahedi
          كاربر فعال
          • Sep 2012
          • 676

          #1054
          افزايش 1 تا 2.5 ميليون توماني قيمت خودرو
          امروز بازار خريد و فروش خودرو با منتفي شدن کاهش قيمت ها از سوي وزير صنعت، روند صعودي قيمت ها را تجربه مي کند به نحوي که پرايد 111 امروز در بازار 18 ميليون و 600 هزار تومان قيمت گذاري شده است.

          به گزارش تسنيم، اظهارات اخير وزير صنعت، معدن و تجارت مبني بر منتفي بودن کاهش قيمت خودرو آب پاكي را بر روي دست مشتريان خودرو که انتظار کاهش قيمت‌ها را داشتند ريخت. مشترياني که تا ديروز به اميد کاهش قيمت تمايلي به خريد نداشتند امروز بايد از ترس افزايش قيمت، خريد خود را از بازار خودرو انجام دهند.

          البته با گذشت چند روز از صحبت‌هاي نعمت زاده هنوز بازار خودرو به تكاپو نرسيده و کمتر مشتري در اين بازار وجود دارد . به اعتقاد فعالان بازار خودرو صحبت هاي وزير نگراني را در نزد مشتريان به وجود آورد و حتي خبرهاي ضدو نقض شركت هاي خودروساز مبني بر افزايش 30 درصدي قيمت ها نيز بر حجم نگراني ها افزوده است. در همين راستا حسين زماني افشار رئيس اتحاديه فروشندگان اتومبيل در گفت و گو با تسنيم با اشاره به اينكه در بازار امروز خريد و فروش خودرو محصولات ايران خودرو با 5 درصد افزايش قيمت روبه رو شده اند، اظهارداشت: امروز قيمت انواع پرايد در بازار افزايش يک تا 2.5 ميليون توماني را تجربه کرده است.

          وي با بيان اين که به عنوان نمونه پرايد 111 فول در حال حاضر 18 ميليون و 600 هزار تومان قيمت گذاري شده است، گفت: قميت انواع پژو هنوز با افزايش روبه رو نشده است اما نمايشگاه داران تمايلي به فروش محوصلات خود نداشته و منتظر اعلام قيمت هاي جديد هستند. ميرازيي يكي از فروشندگان اتومبيل در گفت‌وگو با تسنيم، با اعلام اينكه اين روزها کمتر خريداري در بازار خودرو وجود دارد، گفت: همه منتظريم تا قيمت هاي نهايي از سوي شركت هاي خودروساز اعلام شد. وي اضافه کرد: در حال حاضر عمده توليدات شركت‌هاي خودروساز بدون مشتري در کارخانه‌ها انبار شده است.

          اين فعال بازار خودرو ضمن بيان اين که با افزايش تعرفه خودروهاي وارداتي و آزادسازي ثبت سفارش آنها نوسان قيمتي نيز در اين نوع خودروها به وجود آمده است، گفت: به نظر مي رسد در هفته آينده خودروهاي داخلي 2 يا 3 ميليون تومان افزايش قيمت را تجربه کنند. قيمت برخي از انواع خودروهاي داخلي به شرح زير است:

          پژو 206 تيپ 236 ميليون تومان

          پژو 405 دوگانه سوز27 ميليون و 900 هزار تومان

          پژو 207 دنده اي47 ميليون تومان

          پرايد 11118 ميليون و 600 هزار تومان

          پرايد13116 ميليون 800 هزار تومان

          تندر90 E132 ميليون تومان

          پژو 40526 ميليون و 500 هزار تومان

          تيبا20 ميليون 40 هزار تومان

          سمندLxدو گانه سوز27 ميليون 200 هزار تومان

          پژو 206 اس.دي V951 ميليون تومان

          پژو 206 اس.دي V837 ميليون تومان

          پژو پارس سال35ميليون تومان

          نظر

          • وحید 20
            ستاره‌دار(98)
            • Mar 2011
            • 29911

            #1055
            بیکاری 4500 نفر در صنایع خودروسازی قزوین/بیکاری 33 درصد از قطعه سازان در اصفهان

            کارخانجات قطعه سازی بیشتر از اینکه تعطیل شده باشند تعدیل شده‌اند و این بزرگ‌ترین ضربه به این صنعت بود.

            به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن زارع‌نژاد عضو هیات رئیس انجمن قطعه سازان در اولین نشست این شورا گفت: آزادسازی قیمت‌ها در دولت گذشته موجب تورم و گرانی‌های شدیدی شد و اینکه قرار بود درصدی از یارانه‌ها را به تولید اختصاص دهند تا به امروز اجرایی نشدو هر سال حدود ۲۰ درصد از ارزش مواد اولیه افزایش یافت و ۳۰ درصدی که دولت باید پرداخت می‌کرد تا خودرو فلج نشود پرداخت نکرد و به جایی رسیدیم که ۵۰ درصد از قطعه سازی‌ها تعطیل و از بین رفتند.

            وی با اشاره به آماری از شهر قزوین گفت: از ۶ هزار نفری که در صنعت خودرو در این شهر فعالیت می‌کردند حدود ۱۵۰۰ نفر باقی مانده‌اند و تیراژ تولید خودرو به یک پنجم کاهش یافته است و تولید خودرو، از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه در ماه به ۱۵ هزار دستگاه تقلیل یافته است. دولت باید مسئله یارانه‌ها و هزینه‌های ناشی از آن را جبران کند تا سازندگان قطعات خودرو بتوانند به بقای خود ادامه دهند.

            در ادامه رضا طباطباییان یکی دیگراز اعضای این شورا تصریح کرد: اجرای طرح ضربتی احیای خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است در ۳ ساله اخیر با بحران خودروسازی در کشور مواجه بودیم و به همه جا درخواست کردیم که این صنعت را اندازه گیری کند و به اندازه آن قوانین را تصویب کند. خودروسازی بزرگ‌ترین حرکت صنعتی و تاریخی کشور بوده و به عنوان سرمایه ملی باید به آن ارج نهاد.

            وی با اشاره به آماری از تولید خودرو در سال ۹۰ افزود: در پایان سال ۹۰ در زمینه تولید خودرو در جایگاه سیزدهم جهان و در خاورمیانه از لحاظ تعداد تولید رتبه نخست را داشتیم. این در حالی است که هم اکنون جایگاه ما به شدت سقوط کرده است.

            وی گفت: در افق ۱۴۰۴ حداقل‌ها بیان شده اما اکنون آن‌ها نیز به رؤیا تبدیل شده و در صورتی که بحرانی به وجود نمی‌آمد در سال ۱۴۰۰ به همه برنامه‌های خودرو دست پیدا می‌کردیم.

            کارخانجات قطعه سازی بیشتر تعدیل شده‌اند

            در ادامه نشست ابراهیم احمدی عضو انجمن قطعه سازان اصفهان گفت: کارخانجات قطعه سازی بیشتر از اینکه تعطیل شده باشند تعدیل شده‌اند و این بزرگ‌ترین ضربه به این صنعت بود.

            وی گفت: هر چند آمار دقیقی از این تعدیل‌ها وجود ندارد اما در شهر اصفهان حدود ۳۳ درصد از نیروی انسانی دراین حوزه بیکار شده‌اند و اگر امروز می‌بینیم که تولید خودرو به یک سوم تقلیل یافته قطعات خودرو نیز به همین میزان تولیدشان کاسته شده است.

            در خاتمه محمود نجفی سوری عضو هیات رئیسه سمنان گفت: هر چند که نقدینگی در جامعه چندین برابر شده اما متاسفانه به سمت تولید راه پیدا نکرده و سود فعالیتهای تولیدی در کشور بسیار پایین است اما همکاری دولت و سیستم‌های بانکی می‌تواند این نقدینگی را به سمت تولید هدایت کند.

            وی افزود: در صورتی که نقدینگی به سوی تولید حرکت کند بخشی از آن نیز به قطعه ساز می‌رسد پس باید سعی شود تولید را سودآور کرد تا مردم تشویق شوند سرمایه‌ها را به این بخش هدایت کنند.
            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

            نظر

            • وحید 20
              ستاره‌دار(98)
              • Mar 2011
              • 29911

              #1056
              عقب‌نشینی جمعی خودروسازان از افزایش قیمت؛دستوری یا مصلحتی؟

              وزیر صنعت، رئیس سازمان گسترش و مدیران عامل دو شرکت بزرگ خودروساز امروز در حالی یکی پس از دیگری از ادعای خود برای افزایش قیمت خودرو عقب‌نشینی کردند که باید دید این کار دستوری انجام شده یا مصلحتی بوده است و توجه به حقایق بازار آنان را به این نتیجه رسانده است؟


              به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پس از آنکه سیاست وزیر صنعت و مدیران شرکت‌های خودروساز برای ترغیب مردم به خرید خودرو جواب نداد، مدیرعامل ایران خودرو و سایپا امروز از اظهار نظر اخیر خود عقب نشینی کرده و اعلام کردند که قیمت تولیداتشان تا پایان سال افزایش نمی‌یابد.


              منتفی شدن افزایش قیمت خودرو تا پایان سال در حالی از سوی رئیس سازمان گسترش و مدیرعامل ایران خودرو اعلام شده که مدیرعامل سایپا بدون اشاره به قید زمان، اعلام کرده که قیمت تولیداتش فعلاً افزایش نمی‌یابد!
              در این وضعیت، احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان در خصوص علت این عقب‌نشینی خودروسازان به فارس گفت: عقب نشینی خودروسازان از افزایش قیمت دستوری است.
              وی با بیان اینکه وعده جدیدی برای حمایت دولتی از خودروسازان داده نشده است، گفت: ثابت ماندن قیمت خودرو و اظهارنظر مدیران شرکت‌های خودروساز در این مورد به صورت دستوری انجام شده است.


              * سایپا: فعلاً افزایش قیمت نداریم


              سعید مدنی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا که قبلاً از افزایش تا 30 درصدی قیمت برخی تولیدات سایپا خبر داده بود، امروز اعلام کرد که قیمت خودروهای سایپا فعلاً افزایش نخواهد یافت.
              وی در عین حال از عدم افزایش قیمت محصولات سایپا تا تعیین تکلیف توسط مراجع ذی‌صلاح خبر داد و گفت : با توجه به سیاست حمایت از مصرف کنندگان و با توجه به تأکیدت مقام عالی وزارت در خصوص رعایت حقوق مشتریان، سعی خواهیم کرد قیمت خودروهای تولیدی خود را در همین سطح نگه داریم و افزایش قیمت محسوسی ندهیم.


              وی افزود: اکنون در حاشیه ضرر قرار داریم، ولی سعی خواهیم کرد با برنامه‌ریزی و افزایش تیراژ تولید هزینه‌های سربار را کاهش دهیم تا بتوانیم قیمت محصولات خود را در سطح کنونی نگه داریم و افزایش ندهیم، البته انتظار حمایت‌های دولتی جهت تأمین نقدینگی، تسهیلات و دستورالعمل‌های تسهیل کننده تولید را نیز داریم.
              وی تصریح کرد: تصمیم‌گیری در خصوص قیمت خودرو توسط مراجع ذی‌صلاح انجام خواهد شد و قبلاً نیز اعلام کرده بودیم محصولات پرتیراژ سایپا افزایش قیمت محسوسی نخواهند داشت.


              مدیرعامل سایپا قبلاً در حالی از افزایش 30 درصدی قیمت برخی محصولات این شرکت خبر داده بود که طبق آخرین مصوبه دولت، قیمت‌گذاری بر عهده شورای رقابت است و هنوز هیچ تصمیم‌گیری در این مورد از سوی شورای رقابت صورت نگرفته است.


              * ایران خودرو: هزینه‌های سربار را کاهش می‌دهیم


              مدیرعامل بزرگترین شرکت خودروساز کشور نیز از صحبت‌های خود مبنی بر احتمال افزایش قیمت برخی محصولات عقب‌نشینی و اعلام کرد قیمت محصولات ایران خودرو تا پایان سال افزایش نخواهد یافت.
              هاشم یکه زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد که این شرکت تمام تلاش خود را به کار بسته است تا در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید و تأکید مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت با افزایش تیراژ تولید و بهره وری در کنار کاهش هزینه های سربار، قیمت محصولات خود را در سطح فعلی حفظ کند.


              این در حالی است که تا هفته گذشته، مدیران خودروساز از لزوم افزایش قیمت تولیداتشان صحبت می‌کردند ولی امروز از مدیریت قیمت‌ تولیداتشان از طریق ارتقاء بهره‌وری سخن می‌گویند.


              * سازمان گسترش: قیمت خودرو بالا نمی‌رود


              علاوه بر مدیران خودروساز،غلامرضا شافعی رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع نیز امروز گفت: قیمت خودرو تا پایان سال افزایش نمی‌یابد.
              وی با بیان اینکه تا پایان سال افزایش قیمتی در خودرو نخواهیم داشت، اظهار داشت: طبق مذاکراتی که با دو گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو انجام دادیم، تا پایان سال افزایش قیمت در انواع خودروها نخواهیم داشت.


              وی با اشاره به اینکه خودرو یک کالای مورد نیاز مردم است، افزود: هم اکنون در غیاب بعضی از زمینه‌های فعالیت اقتصادی، خودرو به یک کالای سرمایه‌ای و البته وسیله تأمین نیازهای اولیه مردم تبدیل شده است.
              شافعی به مشکلات خودروسازان طی سال‌های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: نوسان قیمت ارز، مشکلات گشایش اعتبارات بانک ها و اعمال تحریم‌های غرب، افزایش تولید و ثبات قیمت‌ها را در حوزه خودرو دچار مشکل کرد.
              وی با اشاره به اینکه اخیراً صنعت خودروی کشور تحت فشار بوده است، گفت: اما با این وجود، مدیران عامل ایران خودرو و سایپا تصمیم گرفته‌اند تا پایان سال افزایش قیمتی برای محصولاتشان نداشته باشند، گرچه با زیان‌هایی نیز مواجه هستند.


              رئیس سازمان ایدرو تصریح کرد: هم اکنون بعضی از خطوط تولید خودروسازان از ظرفیت و آمادگی لازم جهت افزایش تولید برخوردار است اما به دلیل تحریم‌ها و نبود امکاناتی مانند منابع اقتصادی و نقدینگی قادر به استفاده از تمام ظرفیت خود نیستند.

              *تعمت بخش:عقب نشینی خودروسازان از افزایش قیمت دستوری است


              دبیر انجمن خودروسازان در عین حال تاکید کرد وعده جدیدی برای حمایت دولتی از خودروسازان داده نشده است و ثابت ماندن قیمت خودرو و اظهارنظر مدیران شرکت‌های خودروساز در این مورد به صورت دستوری انجام شده است.


              احمد نعمت‌بخش در مورد اینکه چرا خودروسازان امروز به یکباره در مورد افزایش قیمت تولیداتشان تغییر موضع داد‌اند و از ثابت ماندن قیمت‌ها سخن می‌گویند؟ اظهار داشت: حمایت جدیدی از خودروسازان نشده و این اظهارنظرها به صورت دستوری صورت می‌گیرد.
              وی تصریح کرد: طبق تبصره 2 ماده 101 قانون برنامه توسعه پنجم، اگر زیانی در اثر قیمت‌گذاری دولتی به تولیدکننده‌ای وارد شود، دولت باید آن زیان را جبران کند.


              وی ادامه داد: 12 درصد قیمت خودرو به مسائل خارج از بنگاه خودروسازی مانند بیمه اختصاص دارد و حدود 10 درصد آن نیز به تسهیلات بانکی مربوط می‌شود.
              نعمت‌بخش تصریح کرد: در صورتی که وام با بهره 2 درصدی به خودروسازان داده شود، می‌توان از افزایش 10 تا 15 درصدی قیمت تولید خودرو جلوگیری کرد.
              وی با بیان اینکه سال گذشته شرکت‌های خودروساز با زیان 4 هزار میلیارد تومانی روبرو شدند، گفت: در 6 ماهه اول امسال، سایپا 273 میلیارد تومان و ایران خودرو نیز 450 میلیارد تومان زیان کرده‌اند.


              * چرا وزیر سعی کرد بازار را متحول کند؟


              در حال حاضر بازار خودرو به دلیل بالا بودن قیمت خودروها و پایین بودن قدرت خرید مردم با رکود روبرو است و در این شرایط وزیر صنعت سعی کرد با این توجیه که امکان کاهش قیمت خودرو وجود ندارد، مردم را به خرید خودرو ترغیب کند تا عاملی برای ورود نقدینگی به صنعت خودروسازی شود.
              این در حالی است که کسی به دنبال پیدا کردن دلیل واقعی وضعیت فعلی صنعت خودروسازی نیست و کسی از عاملان بروز این مشکل، سوال نمی‌کند که به چه دلیلی سال قبل سعی کردند برای جذب حمایت‌های دولتی، تیراژ تولید را کاهش دهند و حال این موضوع باعث شده تا قیمت تولید خودرو در کشور بالا باشد و برای حل این مشکل، خودروسازان نیازمند دریافت نقدینگی هستند.


              در این شرایط و در حالی که مشتریان بازار خودرو امیدوار بودند تا دولت جدید، تدبیری برای قیمت‌های افسارگسیخته خودروها کند، تلاش وزیر صنعت برای تکان دادن بازار و تشویق مردم به خرید خودرو با قیمت‌های فعلی، این امید را نقش بر آب کرد و ابهاماتی را نیز به همراه داشت.
              یک روز پس از این اظهارنظر وزیر، مدیران ایران خودرو و سایپا نیز از افزایش قیمت تولیداتشان خبر دادند تا بازار را بیشتر به خرید خودرو ترغیب کنند.
              اظهارنظر وزیر صنعت و مدیران دو شرکت بزرگ خودروساز مبنی بر احتمال افزایش قیمت برخی خودورهای داخلی باعث رشد 500 هزار تا یک میلیون تومانی قیمت برخی خودروها در بازار شد اما این موضوع عاملی برای ترغیب مردم به خرید خودرو نشد و بازار همچنان در رکود به سر می‌برد.
              به این ترتیب ظاهراً سیاست وزارت صنعت و خودروسازان چندان کارآمد نبود و با توجه به اعتراض برخی دستگاه‌ها مانند مجلس و پلیس، مدیران خودروساز تا حدی از موضع قبلی خود عقب نشینی کردند.


              * وزیر صنعت به مجلس احضار شد


              موضع‌گیری وزیر صنعت در مورد افزایش قیمت خودرو عاملی برای احضار وی به مجلس شد.
              روح‌الله عباسپور، سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس در این مورد به فارس گفت: بحث افزایش قیمت خودرو، سؤالات زیادی را برای نمایندگان ایجاد کرده که برای دریافت پاسخ، وزیر صنعت روز سه‌شنبه در جلسه کمیسیون صنایع مجلس حاضر می‌شود.
              به نظر می‌رسد وزیر صنعت و مدیران خودروساز نتوانستند برآیند خوبی از تأثیر موضع‌گیری خود بر بازار خودرو داشته باشند و این اظهارنظر آنها بیشتر از آنکه مردم را به خرید خودرو ترغیب کند، نمایندگان مجلس را به احضار وزیر ترغیب کرد.


              در این شرایط، مشتریان بازار خودرو در انتظار یک راهکار مدبرانه از سوی دولت تدبیر و امید برای مدیریت صنعت خودروسازی هستند تا هزینه زیان خودروسازان از جیب خریداران پرداخت نشود.
              درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

              توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

              نظر

              • kianoshparsa
                عضو فعال
                • Jan 2013
                • 1218

                #1057
                طرح ضربتی احیای صنعت خودرو ارائه شد


                به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، آرش محبی‌نژاد در یک نشست خبری با اشاره به شکل‌گیری شورای هماهنگی انجمن‌های تخصصی صنایع همگن تولیدکنندگان قطعات خودرو، اظهار داشت: طرح ضربتی احیای صنعت خودرو کشور از سوی این شورا تدوین و به وزارت صنعت ارائه شده است.

                وی ادامه داد: تعدیل مشکل کمبود نقدینگی از طریق تزریق تسهیلات مالی مناسب، حذف سیاست قیمت‌گذاری دستوری خودرو و قطعات آن، سیاست‌زدایی از صنعت خودرو و حاکم شدن قواعد اقتصادی بر این صنعت از جمله اهداف طرح ضربتی احیای صنعت خودرو است.

                وی تصریح کرد: حمایت منطقی از صنایع قطعه‌سازی و خودروسازی با استفاده از ابزارهای تعرفه‌ای و پیاده‌سازی واقعی ساز و کار مدیریت بخش خصوصی کارآمد از دیگر اهداف طرح تهیه شده توسط شورای انجمن‌های تولیدکنندگان قطعات خودرو است.

                به گفته محبی نژاد، برای بهبود وضعیت صنعت خودروسازی باید سند استراتژی توسعه این صنعت مورد بازنگری قرار گیرد و علاوه بر این، از نظرات مشورتی تشکل‌های صنفی و صنعتی نیز استفاده شود.

                محبی‌نژاد با بیان اینکه شورای هماهنگی انجمن‌های تولیدکنندگان قطعات خودرو با مجوز وزارت صنعت تشکیل شده است، گفت: وزارت صنعت از ما خواسته تا فهرستی از فعالیت‌های غیرحاکمیتی قابل واگذاری به بخش خصوصی در صنعت خودرو و قطعه‌سازی تهیه و ارائه کنیم.

                وی با بیان اینکه در حال حاضر سهم صنایع در تولید ناخالص ملی 17 درصد و سهم بخش معدن 5 درصد است، گفت: به این ترتیب، سهم صنعت و معدن در تولید ناخالص ملی به 22 درصد می‌رسد، در حالی که این رقم در کشورهای دیگر حداقل 24 درصد است.

                وی با انتقاد از عدم پرداخت تسهیلات 2 هزار میلیارد تومانی به صنعت خودروسازی در دولت قبل با وجود تصویب آن، گفت: در حال حاضر بحث‌هایی بین وزارت صنعت و خودروسازان در مورد استفاده از اعتبار درونی خودروسازان به منظور بهبود شرایط تولید مطرح است که فروش مدت‌دار خودرو، استفاده از اوراق بهادار و یا فروش خودرو با شرایط ویژه از جمله این موارد است.

                به گفته محبی‌نژاد، طبق قانون، دولت در صورتی می‌تواند کالایی را قیمت‌گذاری کند که مابه‌التفاوت قیمت تعیین شده از سوی دولت با قیمت عادله روز را به صورت نقدی به تولیدکننده، پرداخت کند.

                وی با بیان اینکه با توجه به افزایش نرخ ارز و تورم، نیاز صنایع مختلف به نقدینگی 5 تا 45 برابر شده است، گفت: قیمت مواد اولیه توسط دولت 3 تا 5 برابر افزایش یافته است.

                وی ادامه داد: قیمت خودرو در صورتی یک شبه کاهش خواهد یافت که خودروسازان از پرداخت‌های دولتی معاف شوند و قیمت مواد اولیه نیز به 3 سال قبل برگردد.

                به گزارش فارس، رضا طباطبائیان عضو هیئت رئیسه شورای هماهنگی انجمن‌های تخصصی تولیدکنندگان قطعات خودرو نیز در این نشست با بیان اینکه این شورا زیرمجموعه وزارت صنعت محسوب می‌شود، گفت: انجمن قطعه‌سازان زیرگروه وزارت کار است.

                وی ادامه داد: با ایجاد این شورا قصد داریم جایگاه جدیدی برای بخش خصوصی در صنعت قطعه‌سازی ایجاد کنیم.
                مهم نیست که چقدر در جاده اشتباه پیش رفته ای! همین الان دور بزن
                kianosh.parsa@yahoo.com

                نظر

                • kianoshparsa
                  عضو فعال
                  • Jan 2013
                  • 1218

                  #1058
                  افزایش سرمایه خودروئی ها در راه است چشم انداز مناسب وپتانسیل بالائی دارند بخصوص زامیاد
                  مهم نیست که چقدر در جاده اشتباه پیش رفته ای! همین الان دور بزن
                  kianosh.parsa@yahoo.com

                  نظر

                  • رها519
                    عضو عادی
                    • Oct 2013
                    • 173

                    #1059
                    لیدری سه صنعت در نیمه دوم سال
                    صنایع بانکی، خودرو و تجهیزات برای نیمه دوم سال جاری در زمره گروه هایی خواهند بود که به نظر می رسد لیدر بورس شده و بازدهی های مطلوبی را محقق کنند.
                    یک کارشناس بازار سرمایه با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: سیاست های ضد تورمی دولت جدید در راستای جمع آوری سرمایه های موجود در سطح جامعه در حالی پیگیری می شود که با رفع مشکل نقدینگی بانک ها به روند سودآوری آنها کمک کند.
                    مهرابی زیارانی افزود: افزایش سقف اعطای اعتبارات اسنادی بانک ها، کاهش تحریم های بین المللی و نیز پیش بینی روند کاهشی و حداقل ثبات قیمتی ارز برای گروه بانکی اخبار مثبتی تلقی می شود.
                    وی ادامه داد: افزون بر این موارد، قیمت سهام بانک ها تاکنون رشد قابل توجهی را تجربه نکرده و به نظر می رسد با مثبت بودن نرخ رشد اقتصادی کشور، شرایط برای حرکت سهام این گروه فراهم شود.
                    این کارشناس بازار سرمایه در خصوص گروه خودرو ساز نیز گفت: با توجه به اینکه تحریم صنعت خودرو از سوی شخص باراک اوباما تحریم شده، برداشتن موانع موجود نیز خیلی راحت تر از سایر تحریم هایی می باشد که از سوی کنگره آمریکا وضع شده است.
                    وی تأکید کرد: در خصوص این صنعت می توان به آثار ناشی از کاهش بهای دلار نیز اشاره کرد که روند تأمین قطعات مصرفی آنها را سهولت می بخشد.
                    مهرابی زیارانی به روند سرعت گرفتن پروژه های عمرانی و مطرح شدن تجهیزاتی ها به عنوان صنعتی پرپتانسیل اشاره کرد و گفت: کاهش نرخ دلار و امکان ورود قطعات و تجهیزات مورد نیاز آنها در حضور شرکت های این گروه به عنوان یکی از صنایع پربازده نیمه دوم سال، مؤثر خواهد بود.
                    وی در بیان علت سردرگمی سرمایه گذاران و روند مثبت و منفی چند روزه معاملات بورس تصریح کرد: انتظار برای مشخص شدن وضعیت تحریم ها، روند آتی بهای دلار و مذاکرات بین المللی از مواردی محسوب می شود که همچنان در ابهام به سر می برد و این امر طی روزهای اخیر رفتار ابهام گونه را در میان سرمایه گذاران تشدید کرده است.
                    وی در خاتمه سخنان خود با اشاره به اینکه لیدرهای قبلی بورس در نیمه دوم امسال دیگر توان چندانی برای عرض اندام نخواهد داشت، تأکید کرد: با توجه به اینکه کاهش بهای دلار و نیز برداشته شدن تحریم ها تأثیری بر فروش مجتمع های پالایشگاهی ندارد، گروه مذکور چندان توان سرگروهی بازار را نخواهد داشت. در مجموع به نظر می رسد نیمه دوم سال جاری روند خرید و فروش سهام شتاب و سرعت شش ماهه ابتدایی سال را نداشته باشد. اما در سه صنعت بانک، خودرو و تجهیزات می توان بازدهی مناسبی را طی شش ماهه دوم کسب کرد.
                    از بودن در اقلیت لذت ببرید ؛ وقتی در جهت درست معامله کرده باشید اغلب افراد با شما موافق نخواهند بود (جان مورفی )

                    نظر

                    • شبندر
                      عضو فعال
                      • Sep 2012
                      • 3598

                      #1060
                      به نظرم امروز خريد از گروه خودرو به صورت پله اي آغاز بشه بد نيست
                      مخصوصا خاذين كه چند روزي هست درجا زده
                      دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

                      نظر

                      • شبندر
                        عضو فعال
                        • Sep 2012
                        • 3598

                        #1061
                        خريد رايان بسيار عاليست
                        خريد زامياد بسيار خوب است

                        فردا با اين قيمت ممكنه گيرتون نياد خبر خوبي در راه است طبق گفته مخبرينم
                        دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

                        نظر

                        • hosyn
                          عضو عادی
                          • Oct 2013
                          • 224

                          #1062
                          از جارو کردن بازار مشخصه خبرایی هست شایدم در مورد افزایش سرمایه خبری شده؟

                          نظر

                          • شبندر
                            عضو فعال
                            • Sep 2012
                            • 3598

                            #1063
                            گزارش خاور زياد جالب نيست خروج خيلي خوبه
                            دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

                            نظر

                            • وحید 20
                              ستاره‌دار(98)
                              • Mar 2011
                              • 29911

                              #1064

                              "تولید خودرو" 11.2 درصد کاهش یافت


                              براساس آخرین آمارهای رسمی، تولید انواع خودرو در مهرماه سال جاری 11.2 درصد کاهش، و میزان تولید از 74 هزار و 303 دستگاه به 65 هزار و 977 دستگاه رسید.
                              به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، تولید انواع خودرو در مهرماه امسال با افت 11.2 درصدی و در هفت ماه با کاهش 31.6 درصدی به 364 هزار و 807 دستگاه رسید و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته 533 هزار و 564 دستگاه تولید شده است.

                              بنابراین گزارش، تولید انواع سواری با افت 13.8 درصدی از 65 هزار و 724 دستگاه به 56 هزار و 648 دستگاه تقلیل یافت.

                              این گزارش حاکیست، تولید مینی بوس، اتوبوس و میدل بوس در مهر ماه امسال 54.5 درصد کاهش یافت و میزان تولید از 88 دستگاه به 40 دستگاه کاهش یافت.

                              همچنین تولید انواع کامیون، کامیونت و کشنده با افت 56 درصدی از 1256 دستگاه به 553 دستگاه در مهر ماه امسال رسید.

                              اما در این میان تولید انواع وانت 20.7 درصد افزایش یافت و میزان تولید از 7235 دستگاه در مهر ماه سال 91 به 8736 دستگاه در مهر ماه امسال رسید.
                              درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                              توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                              نظر

                              • almerindo portfolio
                                Banned
                                • Oct 2013
                                • 158

                                #1065
                                دوستان خبری از گزارش 6 ماهه خودرو از یکی از دوستانم از کارگزاری آبان بهم رسیده.
                                گزارش بسیار ضعیف و با تعدیل منفی بوده .احتمالا قصد کنترل سهم رو دارن.
                                با نظر تنی چند از اساتید و اتفاقات پیش رو تارگت فعلی خودرو 210 تومانه فعلا.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X