به امید آینده ای موهوم سرمایه خود را خرج این خود رویی های ورشکسته نکنید.شرکت مشمول اصل 141 به بازار پایه فرابورس خواهد رفت و اختیار سرمایه از دست سهامدار خارج می شود. دوستان از تعصبات بیجا دست بردارند و روی خودرویی ها مانور ندهند.اگر روزی مذاکرات به نتیجه رسید و تحریمها رسما لغو شد من یکی از طرفداران سرسخت خودرویی ها می شوم ولی الان سنگ خودرویی را به سینه زدن حرکت در ظلمات است. توجه کنید که با وجود لغو تحریمهای کشتی رانی هنوز اروپا زیر بار نرفته و در صدد تحریم مجدد هستند.این نصیحت را جدی بگیرید.جو داخلی کشور هنوز درگیر شعارهای توخالی است و عده ای فکر می کنند شعار مرگ بر امریکا از واجبات دینی است!
اخبار گروه خودرو
Collapse
X
-
وقتی صنعت خودرو از کوچکترین صنایع هم جا می ماند!سهام شرکت های خودرویی این روزها در حالی با فراز و فرود قیمتی رو به رو هستند که امیدها نسبت به بهبود آینده این گروه موجب رشد اندک قیمت سهام شرکت های آن طی چند ماه اخیر شده است.
براساس گزارش بورس نیوز، افزایش اخیر قیمت سهام خودرویی در حالی طی ماه های اخیر رخ داده که طی چند سال گذشته به دلیل وضعیت نا به سامان صنعت آنها، سهام این شرکت ها چندان مورد توجه سرمایه گذاران نبودند. به گونه ای که با نیم نگاهی به وضعیت مقایسه ای شرکت های صنعت خودرو با سایر گروه ها می توان متوجه عقب ماندگی این گروه نسبت به سایر صنایع شد.
در جدول فوق به مقایسه وضعیت بازاری دو شرکت بزرگ خودروساز کشور با برخی از شرکت های فعال در بورس پرداختیم.
براساس اطلاعات مذکور ارزش بازاری 330 میلیون سهم شرکت صنعتی بهشهر به عنوان یک مجموعه کوچک تولیدکننده روغن خوراکی در کشور برابر دومین شرکت خودروساز کشور یعنی سایپا است، این واقعیت در حالی رخ داده که تعداد سهام "خساپا" بیش از سه برابر تعداد سهام "غبشهر" است.
در مقایسه ای دیگر، ارزش بازاری شرکت نفت بهران که تولیدکننده روغن موتور خودرو بوده، 1/4 برابر شرکت سایپا به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو است.
این مقایسه زمانی جالب تر می شود که شاهد تفاوت اندک میان ارزش روز "شبهرن" و بزرگترین شرکت خودروساز کشور یعنی ایران خودرو می شویم. حال آنکه تعداد سهام و سرمایه این شرکت تولیدکننده روغن موتور کمتر از 10 درصد از سرمایه هر یک از شرکت های خودرویی مذکور است.
همانطور که از جدول فوق پیداست کاهش ارزش بازاری صنعت خودرو و در مقابل آن رشد دیگر صنایع در حالی رخ داده که اکنون با واقعیت های عجیبی در قیاس بین صنایع رو به رو هستیم. به گونه ای که ارزش روز کل صنعت خودرو تنها حدود 35 درصد ارزش شرکت پالایش نفت بندرعباس می باشد!
آنچه از بررسی های این چنینی بیش از هرچیز نمایان می شود، آن است که صنعت خودرو و شرکت های فعال در آن طی سال های اخیر فاصله زیادی با ارزش واقعی خود پیدا کرده اند و در این بین نسبت به بسیاری از صنایع و حتی شرکت های کوچک در جایگاهی عقب تر قرار گرفته است. حال آنکه باید دید آیا با تغییر شرایط و امیدهای به وجود آمده کنونی، این صنعت می تواند به روزهای طلایی خود باز گردد؟!
در همین ارتباط مدیر عامل مؤسسه حسابرسی حافظ گام در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: به طور کلی قیمت سهام شرکت های فعال در یک صنعت براساس دو پارامتر گوناگون در بلندمدت و کوتاه مدت تعیین می شود. به گونه ای که روند سود و زیان شرکت تعیین کننده قیمت سهم در کوتاه مدت و وضعیت تراز نامه ای و دارایی ها قیمت آن را در بلندمدت مشخص می کند.
حسین شیخی ادامه داد: در تمام بورس های دنیا هرچه به سمت بازه های زمانی بلندمدت تر پیش می رویم، شرایط تراز نامه و دارایی ها و ارزش آنها اثرات خود را بر قیمت سهام بیشتر نشان می دهند. از همین رو در مقایسه ای که اکنون میان صنعت خودرو و صنایع دیگر مورد بحث است شاهد عقب ماندگی خودرویی ها با توجه به دارایی ها و ارزش جایگزینی آنها نسبت به دیگر صنایع هستیم؛ حال آنکه اگر بخواهیم با نگاه کوتاه مدت و وضعیت سود و زیانی به این شرکت ها بنگریم وضعیت فعلی شرکت های خودروساز و روند قیمت سهام آنها طی سال های اخیر طبیعی به نظر می رسد.
وی در خصوص وضعیت سود و زیانی خودروسازان طی سال های اخیر گفت: طی سال های اخیر به دلیل تشدید تحریم ها و اثرپذیری بالای شرکت های خودرویی از روابط بین المللی و وضعیت اقتصادی، با رشد زیان انباشته در شرکت های خودرویی رو به رو هستیم. حال آنکه این شرایط در همه جای دنیا موجب خروج سرمایه ها از آن سهام یا صنعت شده و در کوتاه مدت افت قیمت بازاری شرکت های مذکور را در پی خواهد داشت؛ یعنی همان رخدادی که اکنون در شرکت های خودرویی شاهد آن هستیم.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ارزش جایگزینی خودرویی ها عنوان کرد: اما اگر بخواهیم شرایط صنعت خودرو را از منظر ارزش جایگزینی آنها بنگریم و آن را با بسیاری از صنایع دیگر که رشد بازاری حائز اهمیتی داشتند قیاس کنیم، می بایست نگاهی بلندمدت و حداقل 3 تا 4 سال را در نظر گرفت تا بتوان گفت ارزش روز شرکت های خودرویی قابلیت رسیدن به ارزش های جایگزینی خود و رشد قیمت ها را دارند. به گونه ای که دیگر شاهد فزونی ارزش بازاری یک شرکت پالایشی نسبت به ارزش روز کل تمام شرکت های فعال در صنعت خودرو نباشیم.
وی در خاتمه با بیان پتانسیل های شرکت های خودرویی برای رشد سودآوری گفت: با نگاه بلندمدت، شرکت های خودرویی از پتانسیل مناسبی برای بهبود وضعیت و رشد سودآوری برخوردارند، حال آنکه در کوتاه مدت افزایش همزمان تیراژ تولید و قیمت های فروش می تواند به عنوان اصلی ترین محرک ها برای جهش قیمت ها در این صنعت باشد.از بودن در اقلیت لذت ببرید ؛ وقتی در جهت درست معامله کرده باشید اغلب افراد با شما موافق نخواهند بود (جان مورفی )
نظر
-
تغییر و تحولات مثبت در صنعت خودرو کشور
نعمت زاده ( وزیر صنعت، معدن و تجارت ) مرد اول قیمت گذاری خودرو شد
وزیر صنعت شخصا قیمتگذاری خودرو را پیگیری میکند
» سرویس: اقتصادي - خودرو
کد خبر: 92080501971
یکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۷
202.7.84.jpg
وزیر صنعت، معدن و تجارت پرونده قیمتگذاری خودرو را شخصا در دست گرفته تا هر چه زودتر تکلیف این موضوع روشن شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسفند ماه سال گذشته اگرچه شورای رقابت با هدف پایان دادن به حرف و حدیثها درباره افزایش قیمت خودروها وارد حوزه قیمتگذاری این محصولات شد اما درنهایت این اقدام تنها موضوع قیمتگذاری این محصول را بغرنجتر کرد بهگونهای که تاکنون قیمت خودروهای وارداتی و همچنین برخی از خودروهای داخلی تعیین نشده است.
در این شرایط یکی از افراد حاضر در جلسات شورای سیاستگذاری خودرو از رسیدگی شخصی وزیر صنعت، معدن و تجارت به موضوع قیمتگذاری خودروها خبر میدهد.
وی در گفتوگو با ایسنا میگوید: وزیر صنعت، معدن و تجارت در این جلسات عنوان کرده که شخصا موضوع قیمتگذاری خودرو را تعیین تکلیف میکند و از خودروسازان و باقی افراد خواسته منتظر تصمیمات وی بمانند.
در این میان یک عضو هیات مدیره انجمن قطعهسازان ایران با تاکید بر ضرورت تسریع در تعیین تکلیف قیمتگذاری خودروهای داخلی، خواهان آزادسازی قیمت این محصولات است.
محمدرضا نجفیمنش در این باره میگوید: قیمتگذاری خودرو نه به شورای رقابت و نه به سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان نباید واگذار شود.
وی با بیان اینکه بلاتکلیفی چند ماهه در زمینه قیمتگذاری به قطعهسازان و خودروسازان آسیب زده است، اظهار میکند: در شرایطی که خودروسازان هیچ یارانهای از دولت نگرفته و حتی ارز مورد نیازشان را نیز از بازار آزاد تهیه میکنند دلیلی برای قیمتگذاری از سوی دولت و یا شورای رقابت وجود ندارد.
نظر
-
وزیر صنعت خبر داد
قیمت خودرو کاهش نمییابد
وزیر صنعت گفت: قیمت خودرو در حال حاضر بر مبنای ارز آزاد محاسبه میشود و با توجه به این مسئله قیمتها کاهش نخواهد یافت.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدرضا نعمتزاده در نشست خبری صبح امروز اظهار داشت: قیمت خودرو قبلا بر مبنای ارز مبادلهای محاسبه میشد ولی با توجه به اینکه در حال حاضر خودروسازان از ارز آزاد استفاده میکنند، امکان کاهش قیمت وجود ندارد.
وی تصریح کرد: قیمت خودرو بر مبنای ضوابط سال 90 و ارز مبادلهای محاسبه میشد و با توجه به اینکه در حال حاضر ارز مبادلهای به خودروسازان اختصاص نمییابد اخیرا تولید خودرو بر مبنای ارز بازار صورت میگیرد.
وزیزر صنعت ادامه داد: ضرب و تقسیم وزارت صنعت و سازمان حمایت نشان میدهد که قیمتهای جاری خودرو کف قیمت است و حتی ممکن است در برخی موارد تغییرات مختصری نیز داشته باشیم.
نعمتزاده ادامه داد: از خودروسازان خواستهایم تا کمتر سود ببرند و امسال همین قیمتهای فعلی خودرو را دنبال کنند، هر چند ممکن است در برخی موارد تغییری نیز داشته باشیم.
وی افزود: طبق رأی قبلی شورای اقتصاد، خودرو یک محصول انحصاری محسوب میشود که از شورا خواستهایم تا این موضوع را مورد بررسی مجدد قرار دهد.
وزیر صنعت تاکید کرد: قیمتهای فعلی خودرو تا پایان سال ادامه خواهد داشت.درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-
توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.
نظر
-
صدور مجوز افزایش دوباره قیمت خودرو/ نعمتزاده: به خودروسازان گفتیم قیمتها را زیاد گران نکنند
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ضرب و تقسیم وزارت صنعت و سازمان حمایت نشان میدهد قیمتهای جاری خودرو کف قیمت است، گفت: مردم منتظر کاهش قیمت خودرو نباشند، چرا که از این پس ارز خودرو با ارز آزاد محاسبه خواهد شد.به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا نعمت زاده امروز در جمع خبرنگاران گفت: مردم منتظر کاهش قیمت خودرو نباشند، چرا که از این پس ارز خودرو با ارز آزاد محاسبه خواهد شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت توضیح داد: قیمت خودرو قبلا بر مبنای ارز مبادلهای محاسبه میشد ولی با توجه به اینکه در حال حاضر خودروسازان از ارز آزاد استفاده میکنند، امکان کاهش قیمت وجود ندارد.
وی افزود: البته به خودروسازان گفته ایم که قیمت خودرو را زیاد افزایش ندهند و برهمین اساس، ممکن است مختصر تغییراتی در قیمت برخی خودروها خواهیم داشت.
به گقته نعمت زاده، ضرب و تقسیم وزارت صنعت و سازمان حمایت نشان میدهد قیمتهای جاری خودرو کف قیمت است، البته از خودروسازان خواستهایم تا کمتر سود ببرند و امسال همین قیمتهای فعلی خودرو را دنبال کنند، هر چند ممکن است در برخی موارد تغییراتی نیز داشته باشیم.
نعمت زاده در عین حال اعلام کرد: شورای رقابت چند روز مهلت خواسته است تا قیمتها را براساس ارز آزاد محاسبه کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: از شورای اقتصاد هم خواستهایم انحصاری بودن صنعت خودرو و اختیار قیمتگذاری خودرو توسط شورای رقابت را لغو کند.
وی از بررسی لغو ممنوعیت واردات کالاهایی که در اولویت 10 ( کالاهای لوکس و غیرضرور) هستند، خبر داد و اعلام کرد: احتمال خروج برخی کالاها از اولویت 10 و انتقالشان به فهرست اولویتهای پائینتر وجود دارد.
نعمت زاده اظهارداشت: براساس پیشنهاد وزارت صنعت به دولت، تعرفه خودروهایی با موتور زیر 2500 سی سی تغییری نخواهد کرد اما تعرفه واردات خودروهای هیبریدی و دیزلی 20 درصد خواهد شد.كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.
نظر
-
نعمت زاده خبر داد
خودرو گران میشود
کد خبر: ۱۶۷۰۰۰
۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۵
وزیر صنعت، معدن و تجارت از صدور مجوز افزایش قیمت خودرو خبر داد و گفت: از این پس ارز خودرو با ارز آزاد محاسبه خواهد شد.
به گزارش مهر، محمدرضا نعمت زاده امروز در جمع خبرنگاران گفت: مردم منتظر کاهش میلیونی قیمت خودرو نباشند، چرا که از این پس ارز خودرو با ارز آزاد محاسبه خواهد شد.
وی افزود: البته به خودروسازان گفته ایم که قیمت خودرو را زیاد افزایش ندهند و برهمین اساس، تغییراتی در قیمت خودرو خواهیم داشت.
نعمت زاده در عین حال اعلام کرد: شورای رقابت چند روز مهلت خواسته است تا قیمتها را براساس ارز آزاد محاسبه کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: از شورای اقتصاد هم خواستهایم انحصاری بودن صنعت خودرو و اختیار قیمتگذاری خودرو توسط شورای رقابت را لغو کند.
نظر
-
صدور مجوز افزایش قیمت خودرو توسط نعمت زاده - وزیر صنعت، معدن و تجارت
http://www.asrekhodro.com/fa/page/36...%86%D8%AF.html
صنعت پتروشیمی الان هر چه دارد ،مرهون خدمات گذشته نعمت زاده است.
نيمي از صنعت ---يعني خودرو --- نعمت زاده صنعت خودرو را در دست گرفته است
آنهايي که عملکرد نعمت زاده را در صنعت پتروشيمي ديده اند ميدانند در صنعت خودرو چه خبر است.
نظر
-
معاون شرکت بورس:سهامداران براي خريد سهام خودرو درگير جو بازار نشوند و با تعمل اقدام به خريد سهم کنند.
صحرايي در گفتگو با خبرنگاراقتصادي باشگاه خبرنگاران در خصوص افزايش صف خريد نمادهاي خودروي گفت:صحبت هاي روز گذشته ي وزير صنعت،معدن و تجارت باعث افزايش صف خريد اين نمادها شد.
وي ادامه داد:سهامداران براي سرمايه گذاري در اين صنعت بايد تعمل بيشتري براي خريد سهام داشته باشند.
معاون شرکت بورس تصريح کرد:بهترين راه براي خريد سهام نگاه بلندمدت و چشم انداز صنعت خودرو در کشور مي باشد.
صحرايي افزود:در گذشته صنعت خودرو يکي از بزرگترين صنايع بورسي بود که با ورود شرکت هاي اصل 44 جايگاه خود را در بازار از دست داد.
وي ادامه داد:صنعت خودرو طي 2 الي3 سال گذشته به دليل برخي محدوديت ها در تامين قطعات و مسائل مديريتي سودآوري خوبي نداشتند.
معاون شرکت بورس خاطر نشان کرد: به سرمايه گذاران توصيه مي کنم در گير جو بازار نشوند و به گزارش هاوصورت هاي مالي شرکت هاي خودرو يي توجه کنند.درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-
توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.
نظر
-
"رئيس انجمن خودروسازان" خبر داد:نعمت بخش با بيان اينکه افزايش 10 تا 15 درصدي قيمت خودرو را خواهيم داشت گفت: پيش از اظهار نظر وزير صنعت ما نيز به دنبال اين افزايش قيمت بوديم.
احمد نعمت بخش در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه قيمت هاي کنوني تنها باعث متضرر شدن خودروسازان شده است افزود: از تيرماه با شوراي رقابت مکاتباتي را در خصوص اصلاح قيمت ها براساس قيمت پايه و اعمال تورم سه ماهه داشتيم. اما نتايج جلسات شوراي رقابت کمکي به خودروسازان کشور نکرد.
وي با اشاره به اينکه قرار شد از اين پس خودروسازان از ارز آزاد استفاده کنند اظهار داشت: اگر شوراي اقتصاد، خودرو را از ليست کالاهاي انحصاري خارج کند ديگر شوراي رقابت مسئول قيمت گذاري خودرو نخواهد بود.
نعمت بخش به افزايش 10 تا 15 درصدي خودرو تا پايان سال اشاره کرد و گفت: اين افزايش قيمت اجتناب ناپذير است يعني اگر شوراي رقابت قيمت پايه را اصلاح و تورم شش ماهه را اعمال کند و خودروسازان از ارز آزاد استفاده نمايد اين افزايش قيمت را خواهيم داشت.
***شوراي رقابت خلاف قانون عمل مي کند
رئيس انجمن خودروسازان با بيان اينکه حضور اين انجمن در جلسات شوراي رقابت الزامي است تصريح کرد: براساس گفته قانونگذار انجمن ها بايد در تصميم گيري ها و تصميم سازي ها دخالت داشته باشند که متأسفانه شوراي رقابت به قانون اهميتي نداده و تاکنون ما را در جلسات خود دعوت نکرده است.
نعمت بخش با بيان مطلب فوق اذعان داشت: اگر دولت تکليف کند که قيمت کالايي زير قيمت تمام شده است بايد «کمک زيان» بدهد. ولي با توجه به کسري بودجه بعيد است کمکي از سوي دولت به خودروسازان شود.
وي با بيان اينکه ما نيز علاقه اي به افزايش آنچناني قيمت ها نداريم گفت: اگر قيمت ها نجومي بالا رود مطمئنا مشتريان ما نيز کاهش خواهند يافت.
رئيس انجمن خودروسازان با اشاره به افزايش 44 درصدي خودرو در سالهاي 76-90 افزود: در اين 14 سال ما جمعا 44 درصد افزايش قيمت داشتيم. يعني سالي دو تا سه درصد. ولي هم اکنون که تمام اجزاي تشکيل دهنده خودرو همچون ورق، آلومينيوم، فولاد، مواد پلميري و تاير افزايش سه تا چهار برابري قيمت را داشتند ما تنها دو تا دو ونيم برابر قيمت خودرو را افزايش داديم و همين مسئله موجب زيان 4 هزار ميليارد توماني ما در سال گذشته شد.
***با شرايط اقتصادي، خودروساز نمي تواند معجزه کند
نعمت بخش با بيان اينکه هم اکنون بسياري از خانواده هاي ايراني خودرو ندارند اظهار داشت: با توجه به سرانه خودرو در کشور هم اکنون از هر 5 ايراني يک نفر خودرو دارد.
وي افزود: بنابراين پيشنهاد کرديم شرکت هاي ليزينگ فعال شوند تا با پرداخت پول به خودروساز و فروش قسطي خودرو هم مردم را صاحب خودرو کنند و هم خودروسازان متضرر نشوند.
وي با اشاره به اينکه تورم کنوني ما را مجبور به افزايش قيمت مي کند گفت: اگر تيراژ توليد بالا رود و مشکلات نقدينگي ما کاهش يابد حدود 7 تا 8 درصد افزايش قيمت خواهيم داشت ولي با شرايط کنوني نمي توان جلوي افزايش بالاي 10 درصد خودرو را گرفت.
***لزوم خروج خودرو از ليست کالاهاي انحصاري
انجمن خودروسازان با تأکيد براينکه خودرو بايد جزو کالاهاي رقابتي شود تصريح کرد: در اين صورت قيمت گذاري خودرو يا توسط خود خودروسازان و يا توسط سازمان حمايت انجام مي شود.
نعمت بخش با بيان اينکه ما خواستار قيمت گذاري خودرو توسط توليد کننده هستيم اظهار داشت: قطعا در اين صورت افزايش آنچناني قيمت ها را نخواهيم داشت زيرا اين مسئله تنها به کاهش مشتريان ما منجر مي شود.درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-
توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.
نظر
-
در اصل توسط وحید 20 پست شده است View Postمعاون شرکت بورس:سهامداران براي خريد سهام خودرو درگير جو بازار نشوند و با تعمل اقدام به خريد سهم کنند.
صحرايي در گفتگو با خبرنگاراقتصادي باشگاه خبرنگاران در خصوص افزايش صف خريد نمادهاي خودروي گفت:صحبت هاي روز گذشته ي وزير صنعت،معدن و تجارت باعث افزايش صف خريد اين نمادها شد.
وي ادامه داد:سهامداران براي سرمايه گذاري در اين صنعت بايد تعمل بيشتري براي خريد سهام داشته باشند.
معاون شرکت بورس تصريح کرد:بهترين راه براي خريد سهام نگاه بلندمدت و چشم انداز صنعت خودرو در کشور مي باشد.
صحرايي افزود:در گذشته صنعت خودرو يکي از بزرگترين صنايع بورسي بود که با ورود شرکت هاي اصل 44 جايگاه خود را در بازار از دست داد.
وي ادامه داد:صنعت خودرو طي 2 الي3 سال گذشته به دليل برخي محدوديت ها در تامين قطعات و مسائل مديريتي سودآوري خوبي نداشتند.
معاون شرکت بورس خاطر نشان کرد: به سرمايه گذاران توصيه مي کنم در گير جو بازار نشوند و به گزارش هاوصورت هاي مالي شرکت هاي خودرو يي توجه کنند.كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.
نظر
-
به نظر دوستان کسانی که شنبه اعلام خروج از بازار خصوصا
خودروئیها رو کرده بودند تعمدا دست به این اعلام خروج زدند؟!
صف فروش دیروز خودروئیها نتیجه این اعلام خروج بود یا نه؟؟
بعضی از آیدیهای معروف در سایر سایتها دست به این کار زدند.[SIZE=4][COLOR=#008000]بعداز25سال ماهی فروشی چندوقتی است که دربورس ماهی گیری میکنم[/COLOR][/SIZE]
نظر
-
زمزمههای نمایندگان برای استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت
سخنگوی کمیسیون صنایع ومعادن از زمزمههای شنیده شده برای استیضاح وزیر صنعت و تجارت به علت اخراج کارکنان صنعتی و افزایش قیمت کالا و خودرو خبر داد.
روح الله عباسپور دقایقی پیش در گفتوگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در قزوین از شیوع زمزمهها میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر این موضوع تنها در سطح شنیده و زمزمههایی میان برخی نمایندگان گفته میشود.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: اخراج کارکنان صنایع کوچک و شرکت شهرکهای صنعتی کشور به ویژه در شرکت شهرک صنعتی تهران و اخراج 300 نفری کارگران از دلایل استیضاح وزیر صنعت است.
وی افزایش قیمت کالا و خودرو را از دیگر علل این وزیر دولت یازدهم برشمرد.درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-
توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.
نظر
-
در اصل توسط ایرج اکبری پست شده است View Postبا سلام خواهشا شما نگران ورود سهام داران جدید به این صنعت نباشید سرمایه گذار با دید بلند مدت سرمایه گذاری می کند شما که انتظار ندارد سرمایه گذار برود سهم پالایشی خرید کند تا شما بتوانید سهم های خود را به فروش برسانید !! با تشکر
نظر
-
در اصل توسط ashkan zandi پست شده است View Postکاش یه دوری تو کل سایت میزدید و از وحید شناخت داشتید این حرف رو نمیزدید ایشالا شما تو خودرو با پی ای و زیان ده کلی سود کنید اما خب یاد بگیرید که توهین نکنید این آقا خیلی انسان قابل احترامی چون میشناسمش
منظور آقای اکبری ، گوینده خبر یعنی معاون بورس بود !
یعنی چی شده که الان معاون بورس اومده نگران سهامدار خرد شده و صراحتا داره توصیه به خرید یا فروش در یک گروه سهام میکنه ؟! یعنی 1% فکر کن مافیای بورس به فکر منافع مردم باشه ! اینها فقط میخوان پول تو گروه خودشون بچرخه و لاغیر . فقط خودشون و دار و دسته خانوادگیشون سود کنند و لاغیر.
من نمی فهمم همه ما که سهم خودرویی خریدیم میدونیم زیانده هست ، خود من بارها نظراتمو شفاف در مورد این گروه گفتم ولی به همون نسبت خیلی هم سنگین خودرو دارم! چون روند اینو میگه و از قدیم گفتند با روند دوست باشید و با آن نجنگید!ما را به چوب و رخت شبانی فریفته اند ، این گرگ سالهاست که با گله آشناست
نظر
-
در اصل توسط ashkan zandi پست شده است View Postکاش یه دوری تو کل سایت میزدید و از وحید شناخت داشتید این حرف رو نمیزدید ایشالا شما تو خودرو با پی ای و زیان ده کلی سود کنید اما خب یاد بگیرید که توهین نکنید این آقا خیلی انسان قابل احترامی چون میشناسمشكسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.
نظر
نظر