اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • ققنوس14
    عضو فعال
    • Dec 2011
    • 1545

    #4996
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    مراسم معارفه مدیرعامل جدید در شرکت سایپا ساعت ۱۶در جاده مخصوص برگزار می شود
    عصر خودرو-شایعه‌های طولانی‌مدت تغییر مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به گام آخر نزدیک شد و جواد توسلی مهر قرار است ساعت ۱۶ امروز بر صندلی مدیر عاملی سایپا تکیه بزند.
    آرام آرام به آخر کارم نزدیک می شوم و یقین دارم که آخرین تپش های قلبم در آخرین صفحه های کارم ثبت می شود و مرگ فقط مردی مرده را درخواهد یافت.سارتر

    نظر

    • ققنوس14
      عضو فعال
      • Dec 2011
      • 1545

      #4997
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      نتیجه دو سال مدیریت لنگان تیموری در سایپا
      هیچ، پوچ، سقوط

      همیشه یک نفر در دولت ها می‌خواهد فرمانده صنعت خودرو شود. در دولت ها این مسئولیت یا به معاون اول رئیس جمهور می رسد و یا به رئیس دفتر رئیس جمهور!

      در دولت رئیسی، معاون اول فرماندهی صنعت خودرو را برعهده گرفت. رویه بر این است که در اول کار دولت ها جستجو می کنند در اقوام نزدیک، دور، همساده ها کسی از جاده مخصوص رد شده و یا علاقه به ماشین بازی دارد و بی هیچ برهان، منطق، درایت، وجدان، عقل، ترس، لرز، فهم، مملکت، نظام و آبرو، فرد را برای مدیرعاملی معرفی می‌کنند. نتیجه چه می شود؟

      در تاریخ سه دهه گذشته هیچ احدی پاسخگو نبوده است که کی انتخاب کرد؟ انتخاب چه کرد؟ به چه کسی پاسخگو بود؟ تولید چه شد؟ کیفیت چه شد؟ سهام چه شد؟ادعاهای بی‌شمار چه شد؟ نتیجه این می شود که بیش از سه دهه پس از جنگ تحمیلی خودروسازی می‌کنیم، زیان سر به فلک زده، تولید هم سقوط کرده ولی هیچ کس سوال نمی‌پرسد و هیچ کس هم منطقا جواب نمی دهد. همین که طرف را بتوانند از صندلی قدرت پایین بیاورند هنر کرده اند. یارکشی سیاسی، توهم، منیت، زور و ادعاهای بی حد و حصر نتیجه مالکیت دولت ها بر این صنعت بوده و خواهد بود. مدیریت همه مدیران نتیجه اش همین خواهد بود چون این ریل نتیجه ای جز این نداشته و ندارد و نخواهد داشت.

      محمدعلی تیموری خیلی زود در تیتر اول رسانه های خودرویی ایران قرار گرفت. پرحرارت حرف زد، ادعا کرد. با رسانه ها به جنجال رسید ادعاهایش را پس از چند هفته و چند ماه عوض کرد. کل سایپا را قیمت گذاری کرد که بفروشد، بعد با بزرگترهایش به این جمع بندی رسیدند که شدنی نیست. بعد از آن بارها و بارها بن رو و پارس خودرو را فروخت سپس پیشمان شد و بعد مدعی شد کی گفته می فروشم فقط باید با خارجی ها جوینت ونچر بزنم و هیچوقت نه فروخت و نه جوینت ونچری راه انداخت. تیموری در یک بازه زمانی دو ساله بارها صندلی های مدیریتی شرکت های زیر مجموعه را کشید و به بخشی از قدرت هدیه داد و حتی در آخرین لحظات حضورش صندلی مدیرعامل منصوب شش ماه پیشش را هم کشید شاید جام جم دلش نرم شود و به سمیه بگوید که دلش به رحم آید. دخالت در جزئی ترین اتفاقات و تصمیم های درون شرکت سایپا و شرکت های زیر مجموعه شاخص بارز دیگری از مدیریت تیموری در دو سال گذشته بود که این رفتارش عین مالکین خصوصی بود. میزان سرشاخ شدن با مدیران حتی کارشناسان به اندازه ای بود که همه ناظران مات و مبهوت بودند. برکناری ناگهانی و حتی حذف چارت ارتباطات یک سازمان پرحاشیه در افکار عمومی است که واقعا نمونه دیگری در کل ساختار اقتصادی و صنعتی ایران ندارد‌. اداره کل ساختار سایپا براساس نظام آراستگی 5s توهمی بود که پایان یافت اما اینکه باور کنیم چون به عنوان مدیرعامل یک گروه خودروسازی منصوب شده ایم به معنای تسلط بر همه حوزه های اداره یک بنگاه بزرگ است قطعا توهمی بیش از اندازه است که تیموری به غایت در این مسیر قدم برداشت. علیرغم اینکه وی به بزرگان تکنوکرات اداره صنعت خودرو دسترسی داشت و حتی در ابتدای راه نشست و برخاست هایی با آنها راه انداخت اما خیلی زود توهم بر تدبیر و عقل وی حاکم شد و خیلی زود به جایی رسید که نتوانست حداقل تا پایان دولت رئیسی دوام بیاورد. اینکه تیموری با این مشخصات در آینده چه بلایی بر سر خود خواهد آورد موضوع نگرانی دلسوزان صنعت خودرو است ولی اینکه بیش از دو سال دیگر امکان اصلاح در سایپا از دست رفت و جانشینش بتواند ریل های نابود شده تیموری در بخش هایی را به سرعت تعمیر و ترمیم کند موضوع پیش روی ماست.

      تلف کردن دو سال دیگر وقت سایپا برای بازسازی با حذف خردمندان تا آنجا که در توانش بود پیش رفت و نیز سردرگمی پیوسته استراتژی های کلان مملکت، دولت و حکومت باعث شد تیموری هیچ امضایی جز سردرگمی به یادگار نگذارد. بزرگترین تولیدکننده خودرو در بازار ایران تبدیل به بزرگترین وارد کننده خودرو در ایران شد. همین عبارت آخر اگر در تاریخ مدیریت تیموری بر سایپا به یادگار بماند کافیست. تیموری رفت ولی هیچ کس نفهمید وی چطور از سوی دولت برای مدیریت یکی از دو خودروسازی بزرگ کشور انتخاب شد در حالیکه پیش از آن بخش خصوصی توانایی وی را فقط فروش دوچرخه تشخیص داده بود.
      آرام آرام به آخر کارم نزدیک می شوم و یقین دارم که آخرین تپش های قلبم در آخرین صفحه های کارم ثبت می شود و مرگ فقط مردی مرده را درخواهد یافت.سارتر

      نظر

      • شاخص بورس جعلی است
        عضو فعال
        • Jan 2022
        • 424

        #4998
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        در اصل توسط ققنوس14 پست شده است View Post
        مراسم معارفه مدیرعامل جدید در شرکت سایپا ساعت ۱۶در جاده مخصوص برگزار می شود
        عصر خودرو-شایعه‌های طولانی‌مدت تغییر مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به گام آخر نزدیک شد و جواد توسلی مهر قرار است ساعت ۱۶ امروز بر صندلی مدیر عاملی سایپا تکیه بزند.
        دوست عزیز از کار ایشون در شرکت قبلی اطلاع دارین بخصوص در مورد رشد یا سقوط سهامش چطور بوده؟
        تیموری که سهام گروهو نابود کرد.

        نظر

        • ققنوس14
          عضو فعال
          • Dec 2011
          • 1545

          #4999
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          در اصل توسط شاخص بورس جعلی است پست شده است View Post
          دوست عزیز از کار ایشون در شرکت قبلی اطلاع دارین بخصوص در مورد رشد یا سقوط سهامش چطور بوده؟
          تیموری که سهام گروهو نابود کرد.
          توسلي مهر كه انصافا خاور رو خيلي خوب دوباره احيا كرد
          من بطور اتفاقي در زمان مديريت ايشون سهامدار خاور شدم
          يادم مياد سالي كه اومد (سال 99 )خاور زيان انباشته تقريبا 6 همتي داشت
          يه افزايش سرمايه از آورده داد و كاميونها را هم برد تو بورس كالا هنوزم كه هنوزه داره تو بورس كالا ميفروشه
          خلاصه الان كه داره تحويل ميده سود انباشته شده 4.5 همت و جزو معدود خودروسازهاييكه سود دهي داره
          آرام آرام به آخر کارم نزدیک می شوم و یقین دارم که آخرین تپش های قلبم در آخرین صفحه های کارم ثبت می شود و مرگ فقط مردی مرده را درخواهد یافت.سارتر

          نظر

          • ققنوس14
            عضو فعال
            • Dec 2011
            • 1545

            #5000
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            خصوصی سازی صنعت خودرو در دولت رییسی (۲۳۱)
            وزارت اقتصاد: مصوبه‌ای برای واگذاری سهام خودروسازان به سرمایه‌گذاران غیرایرانی وجود ندارد


            عصر خودرو- وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: تاکنون مصوبه یا مکاتبه‌ای مبنی بر واگذاری سهام خودروسازان به سرمایه‌گذاران غیرایرانی و به طور مشخص اتباع کشور چین به این سازمان ابلاغ نشده است.

            وزارت اقتصاد: مصوبه‌ای برای واگذاری سهام خودروسازان به سرمایه‌گذاران غیرایرانی وجود ندارد

            به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به گزارشی با عنوان «زمزمه واگذاری سهام خودروسازان به چینی‌ها»، توضیح داد: میزان سهام مستقیم متعلق به دولت (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) در دو شرکت ایران خودرو و سایپا به ترتیب 5.72 و 16،81 درصد است و تکلیف این سازمان برای واگذاری میزان سهام موصوف، عرضه سهام به صورت بلوکی مطابق مصوبات هیأت واگذاری و درچارچوب قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی است.

            بدیهی است که طبق اعلام روابط عمومی و همکاری‌های بین‌الملل سازمان خصوصی‌سازی؛ سازوکار نحوه واگذاری‌ها متعاقب انجام فرایند قانونی توسط این سازمان شامل اخذ مصوبات هیأت واگذاری و ... اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی خواهد شد.

            بنابراین تا تاریخ صدور این گزارش، مصوبه یا مکاتبه‌ای مبنی بر واگذاری سهام خودروسازان به سرمایه‌گذاران غیرایرانی و به طور مشخص اتباع کشور چین به این سازمان ابلاغ نشده است.
            آرام آرام به آخر کارم نزدیک می شوم و یقین دارم که آخرین تپش های قلبم در آخرین صفحه های کارم ثبت می شود و مرگ فقط مردی مرده را درخواهد یافت.سارتر

            نظر

            • ققنوس14
              عضو فعال
              • Dec 2011
              • 1545

              #5001
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              تمایل چینی ها به خرید سهام "ایران خودرو و سایپا / پیش بینی تسریع در واگذاری

              به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از دنیای اقتصاد، واگذاری سهام خودروسازان به بخش خصوصی این روزها بویژه با توجه به شعار سال جدی‌تر از قبل به نظر می‌رسد و اتفاق ویژه تر نیز این است که سهام دو خودروساز بزرگ، مشتری جدیدی پیدا کرده است.

              بر اساس این گزارش تا دیروز تنها از قطعه‌سازان بزرگ داخلی به عنوان مشتری پر و پا قرص سهام ایران‌ خودرو و سایپا نام برده می‌شد اما حالا پای چینی‌ ها نیز به این ماجرا باز شده است. طبق اعلام منابع آگاه برخی خودروسازان چینی حاضر برای خرید سهام خودروسازان بزرگ دورخیز کرده‌اند.

              هرچند واگذاری سهام دولتی ایران‌خودرو و سایپا به بخش خصوصی واقعی در این سال‌ها همواره یکی از مسائل داغ خودروسازی بوده و دولت‌ها نیز مانور بسیاری روی آن داده‌اند اما این دو غول جاده‌مخصوص همچنان در ید قدرت دولت قرار دارند. از همین رو شاید این پرسش پیش بیاید چرا موضوع واگذاری سهام دو خودروساز بزرگ به بخش خصوصی این روزها پررنگ‌تر شده و بسیاری از احتمال قوی عملی شدن این پروژه چندین‌ساله در سال جاری می‌گویند.

              اصل داستان از این قرار است که شرکت‌های بزرگ متعلق به بخش خصوصی صنعت خودرو (که همه در شراکت با چینی‌ها هستند) با توجه به اتفاقات اواخر سال گذشته، بخصوص تاکید رهبری بر اداره خودروسازان توسط سهامداران خصوصی، مشتری ایران‌ خودرو و سایپا شده‌اند.

              بهمن‌ سال گذشته رهبری در دیدار تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی به گله برخی سهامداران خصوصی خودروسازان بزرگ بابت دخالت و نفوذ دولت در امور آنها با وجود دارا بودن سهامی کمتر از بخش خصوصی، اشاره کرد و این پیام را به دنبال داشت که باید امور شرکت‌های دارای مدیریت مشترک دولتی و خصوصی، منصفانه و طبق قانون اداره شود و هر سهامداری حتی دولت به اندازه سهم در این امور دخالت کند.

              ....

              همچنین طبق گفته منابع آگاه، سایپا و پارس‌خودرو نیز مشتری چینی پیدا کرده‌اند. گویا یکی از خودروسازان مشهور چین به نام چانگان برای خرید سهام پارس‌خودرو دورخیز کرده است. در نهایت اینکه سایپا نیز چشم برخی شرکت‌های خودروساز بخش خصوصی را گرفته است .

              بنابراین در مجموع قطعه‌سازان داخلی، شرکت‌های چینی در قالب خودروسازان بخش خصوصی و خودروسازان چینی که در داخل حضور ندارند، سه مشتری اصلی سهام ایران‌ خودرو و سایپا بشمار می‌روند که رسما به خرید سهام غول‌های جاده‌مخصوص ورود خواهند کرد.با توجه به حضور چینی‌ها در جمع مشتریان سهام خودروسازان بزرگ این پرسش مطرح است که آیا چینی‌ها به خرید سهام سایپا و پارس‌خودرو رضایت می‌دهند یا با ورود به عرصه خرید سهام ایران‌خودرو با قطعه‌سازان داخلی وارد رقابت یا شاید هم ائتلاف می‌شوند؟
              آرام آرام به آخر کارم نزدیک می شوم و یقین دارم که آخرین تپش های قلبم در آخرین صفحه های کارم ثبت می شود و مرگ فقط مردی مرده را درخواهد یافت.سارتر

              نظر

              • وحید 20
                ستاره‌دار(98)
                • Mar 2011
                • 29911

                #5002
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                نظر

                • ققنوس14
                  عضو فعال
                  • Dec 2011
                  • 1545

                  #5003
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  نقدی بر شراکت خودروسازی با چینی‌ها

                  در سه سخنرانی رهبری از اول سال جاری تا پانزدهم فروردین در موضوع شعار سال ۲۵ بار کلمه مردم استفاده شده‌است و در هر سه سخنرانی مشارکت مردم کلید رونق اقتصادی ذکر شده‌است.
                  به گزارش نبض صنعت، در سه سخنرانی رهبری از اول سال جاری تا پانزدهم فروردین در موضوع شعار سال ۲۵ بار کلمه مردم استفاده شده‌است و در هر سه سخنرانی مشارکت مردم کلید رونق اقتصادی ذکر شده‌است از جمله:

                  ۱- باید پای مردم را به عرصه تولید به نحو محسوسی باز کنیم، موانع حضور مردم را برطرف کنیم. (پیام نوروزی سال ۱۴۰۳)

                  ۲- جهش تولید به نظر کار بزرگ و شاید در نظر بعضی نشدنی بیاید، لکن بنده معتقدم با توجه به بخش دوم این شعار، یعنی «مشارکت مردم»، شدنی است. اگر ما این توفیق را پیدا کنیم که همت مردم، سرمایه مردم، ابتکار مردم، حضور جدی آحاد مردم را در عرصه اقتصادی وارد کنیم، در واقع یک بسیج مردمی در امر اقتصاد بکنیم (سخنرانی اول فروردین ۱۴۰۳)

                  ۳- مسئله مشارکت مردم را در شعار سال قرار دادم برای اینکه بیشتر به امکانات مشارکت مردم توجه شود که مردم در مسائل اقتصاد به معنای واقعی کلمه بیایند به عرصه. مردم یعنی توان مردم؛ توان مالی، توان فکری و ذهنی، توان ابتکاری؛ ابتکارات مردم وارد میدان شود. ما سود می‌بریم. یک تصوری وجود دارد که اگر چنانکه مردم وارد عرصه اقتصاد شوند، مدیریت‌ها را به مردم بدهیم، این دست دولت را می‌بندد، دست مسئولان دولتی را می‌بندد؛ این فکر درست نیست، وظایف باید تقسیم شود (۱۵ فروردین ۱۴۰۳)

                  تأکید رهبری بر نقش مردم به عنوان محور رونق تولید در کشور است و به صراحت توان مالی فکری ذهنی ابتکاری مردم را در تولید مورد تأکید قراردادند....

                  یکی از شاخص‌های اصلی موضوع، مدیریت مربوط به واگذاری مدیریت خودرو‌سازی به بخش خصوصی است و مصداق آن هم دو خودرو‌ساز بزرگ از جمله ایران خودرو است که هم اکنون ۳۰ درصد سهامش متعلق به بخش خصوصی است. این سهامداران معتقدند که دولت تنها ۵ درصد سهام را داراست و مابقی سهام را از طریق سهام تودلی به گروگان گرفته و در نتیجه مدیریت در این شرکت همچنان در دست دولت باقی مانده‌است و به بخش خصوصی واگذار نمی‌شود.

                  مقام معظم رهبری در بهمن سال گذشته نیز بر این موضوع به صورت صریح مبنی بر اینکه چرا دولت مدیریت را در جا‌هایی که بخش خصوصی توان دارد، مدیریت را واگذار نمی‌کند.

                  این مهم مورد تأکید مکرر رئیس‌جمهور وزیر اقتصاد و وزیر صمت هم بوده‌است.

                  این ادعا که «شرکت‌های بزرگ متعلق به بخش خصوصی صنعت خودرو، همه در شراکت با چینی‌ها هستند»، باز دلیل نمی‌شود مدیریت خودروساز‌ها را از چاله مدیران دولتی بیرون بکشیم و به چاه بیگانگان بیندازیم.

                  اینکه ادعا شده‌است «تا پیش از این، تنها مشتری جدی سهام خودروسازان بزرگ کشور، قطعه‌سازان بودند، اما حالا شرکت‌های خودروساز بخش خصوصی یا همان مونتاژکاران و البته خودروسازان چینی که در ایران حضور دارند، نیز به این عرصه ورود کرده‌اند و شاید رقابتی نزدیک و سخت بین آن‌ها بر سر خرید سهام غول‌های جاده‌مخصوص شکل بگیرد.» حاکی از تدارک یک سناریوی جدید – خطرناک و در عین حال زنگ خطری برای صنعت خودروسازی به عنوان یکی از حساس‌ترین صنایع مادر در کشور است....

                  اکنون با وجود اینکه شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» به «تولید ایرانی» اشاره دارد و به مشارکت «مردم ایران» تأکید دارد و دادن آدرس غلط در برخی رسانه‌ها نمی‌تواند الزاماً تحقق این مهم را میسر کند، بلکه در مقابل فرمایشات رهبری است برای قبول این ادعا یکبار دیگر به این فراز سخنان مقام معظم رهبری توجه کنیم:

                  «به امکانات مشارکت مردم توجه شود که مردم در مسائل اقتصاد به معنای واقعی کلمه بیایند به عرصه. مردم یعنی توان مردم؛ توان مالی، توان فکری و ذهنی، توان ابتکاری؛ ابتکارات مردم وارد میدان شود. ما سود می‌بریم.»
                  آرام آرام به آخر کارم نزدیک می شوم و یقین دارم که آخرین تپش های قلبم در آخرین صفحه های کارم ثبت می شود و مرگ فقط مردی مرده را درخواهد یافت.سارتر

                  نظر

                  • پروواز
                    ستاره‌دار(6)
                    • Sep 2020
                    • 5236

                    #5004
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    "#فصلی #صورت_مالی #خدیزل


                    گزارش 12 ماهه 1402 خدیزل منتشر شد و مطابق با این گزارش شرکت در این دوره موفق به شناسایی 3855 میلیارد تومان سود خالص شد. این بدان معنی است که شرکت در گزارش 12 ماهه خود موفق به شناسایی 110 تومان سود به ازای هر سهم شده است.


                    لازم به توضیح است که سود شرکت در زمستان نسبت به فصل پاییز ✅ رشد 45 تومانی (574 درصدی) داشته است.


                    لازم به توضیح است سود 12 ماهه امسال نسبت به سال گذشته ? رشد 54 تومانی معادل 96.5 درصد بوده است.


                    نظر

                    • پروواز
                      ستاره‌دار(6)
                      • Sep 2020
                      • 5236

                      #5005
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      ابراهیم بازیان ؛ رییس سازمان خصوصی سازی

                      ✅ سهام دولت در ایران‌خودرو و سایپا در شرف واگذاری است و خبرهای خوبی در راه است

                      مدیریت خودروسازان نیز براساس مصوبات دولت و تاکیدات ریاست جمهور فقید و فرمایشات رهبری به بخش خصوصی واگذار می شود

                      ۱۳ خرداد ۱۴۰۳

                      نظر

                      • پروواز
                        ستاره‌دار(6)
                        • Sep 2020
                        • 5236

                        #5006
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو


                        در این شرایط هیچ مصرف کننده ای نباید خودرو بخره تا قیمت های نجومی بشکنه


                        رشیدی کوچی: الان که واردات آزاد شده تویوتا chr هیبرید مدل 2024 در بدترین حالت و با عوارض گمرکی صد در صدی هم 1.5 میلیارد میاد ایران

                        پ.ن: مدل قدیمی این ماشین در ایران 5میلیارد قیمتشه

                        ?قیمت آنلاین واخبار اقتصادی

                        نظر

                        • امیدازاد
                          عضو فعال
                          • Sep 2020
                          • 3789

                          #5007
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          در اصل توسط پروواز پست شده است View Post

                          در این شرایط هیچ مصرف کننده ای نباید خودرو بخره تا قیمت های نجومی بشکنه


                          رشیدی کوچی: الان که واردات آزاد شده تویوتا chr هیبرید مدل 2024 در بدترین حالت و با عوارض گمرکی صد در صدی هم 1.5 میلیارد میاد ایران

                          پ.ن: مدل قدیمی این ماشین در ایران 5میلیارد قیمتشه

                          ?قیمت آنلاین واخبار اقتصادی
                          ...لگن سازای چینی و داخلی هیچ وقت اجازه نمیدن ..واردات به این شکل انجام بشه ... من به نظرم برای مصرف کننده تا زمانی که دولت پزشکیان بیاد سرکار فرصت خرید هست

                          نظر

                          • TARGET
                            عضو فعال
                            • Nov 2014
                            • 2282

                            #5008
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            در اصل توسط پروواز پست شده است View Post

                            در این شرایط هیچ مصرف کننده ای نباید خودرو بخره تا قیمت های نجومی بشکنه


                            رشیدی کوچی: الان که واردات آزاد شده تویوتا chr هیبرید مدل 2024 در بدترین حالت و با عوارض گمرکی صد در صدی هم 1.5 میلیارد میاد ایران

                            پ.ن: مدل قدیمی این ماشین در ایران 5میلیارد قیمتشه

                            ?قیمت آنلاین واخبار اقتصادی
                            با کدوم ارز دقیقا؟

                            نظر

                            • امیدازاد
                              عضو فعال
                              • Sep 2020
                              • 3789

                              #5009
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              در اصل توسط TARGET پست شده است View Post
                              با کدوم ارز دقیقا؟
                              بدون نیاز به ارز هم میشه وارد کرد .در ابتدا.کلی ایرانی داریم که مقیم‌ خارج هستن و میتونن با ارز منشا خارجی و پول خودشون
                              خودرو بخرند و وارد کنند ..فقط مساله اینه در مرحله بعد دوباره پول خودروهای وارد شده رو تبدیل به ارز کرد و دوباره فرستاد خارج ..اون قسمتش مشکل ساز هست ...و قیمت ارز رو منفجر می کنه
                              البته فقط بحث ارز نیست که مانع این طرح هست ..مافیای لگن سازای چینی و داخلی بزرگترین مانع این طرح هستن ..از همین الان این طرح رو غیر اجرایی و بایگانی شده بدونید

                              نظر

                              • TARGET
                                عضو فعال
                                • Nov 2014
                                • 2282

                                #5010
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                تابلو هست نیومده دارن کارشکنی می‌کنند تا دولت پزشکیان دچار بحران شود
                                الان چه اتفاقی افتاده تا این طرح تصویب شده؟
                                چرا یک ماه پیش سه ماه پیش یکبار سه سال پیش اجرا نشد

                                نظر

                                در حال کار...
                                X