اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • خوشبخت
    عضو فعال
    • Jul 2012
    • 5464

    #3496
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    بررسی دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو در جلسه این هفته شورای رقابت







    رئیس شورای رقابت با بیان اینکه امروز وضعیت انحصاری بازار خودرو تغییری نسبت به سال گذشته نداشته است، گفت: بررسی دستور العمل قیمت‌گذاری خودرو این هفته بررسی می‌شود.

    رضا شیوا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه در جلسه این هفته شورای رقابت وضعیت بازار خودرو مورد بررسی قرار خواهد گرفت، اظهارداشت: قرار است در این جلسه دستور العمل قیمت گذاری هم توسط اعضای جدید شورای رقابت مورد ارزیابی قرار گیرد.



    وی با بیان اینکه انحصار زمانی در بازار خودرو وجود ندارد که بازیگران متعددی در سطح بازار به فعالیت بپردازند، افزود: به اعتقاد من امروز وضعیت انحصاری بازار خودرو تغییری نسبت به سال گذشته نکرده است اما قرار شده تا این موضوع با حضور اعضای جدید شورای رقابت بررسی شود.



    رئیس شورای رقابت اضافه کرد: در حال حاضر بازار خودرو متعادل و واسطه‌ها حذف شده‌اند اما هنوز در بخش فروش با مشکلاتی همراه هستیم.



    وی تصریح کرد: امیدوارم با لغو تحریم های بین المللی شرکت‌های خودروساز بتوانند در قالب همکاری با شرکت‌های بین الملی از تکنولوژی روز استفاده و محصولات متنوع و باکیفیتی را راهی بازار کنند
    زندگی بدون تحریم سلام....

    نظر

    • نجاT...
      عضو فعال
      • Dec 2013
      • 2639

      #3497
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      5 خودرو ساز اروپایی و آسیایی در ایران خط تولید دایر می کنند.
      مذاکره با بنز، پژو، رنو، نیسان و سیتروئن وارد فاز نهایی شد...
      انتقال ثروت از كوتاه مدتي ها به بلند مدت ها !

      نظر

      • ایرج سابق
        عضو فعال
        • Oct 2015
        • 7434

        #3498
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        مستطيل شيشه اي تالار
        ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳

        این گروه با اخبار و شایعاتی که پیرامون آنها مطرح است، حرکتی رو به بالا را در پیش گرفته اند و این چنین به نظر می آید که مدیران شرکت های خودروساز حداقل برای آغاز مذاکرات

        و شروع همکاری های خود با خودروسازان خارجی خواهان این رشد قیمت در سهام خود و زیرمجموعه هایشان هستند.


        بحث بر سر فروش برخی زیر مجموعه ها در گروه سایپا و امضای تفاهم نامه ایران خودرو با مرسدس بنز جهت ایجاد دو شرکت مشترک و تولید محصولات با کیفیت، از جمله اخباری

        است که این روزها پیرامون این شرکت ها مطرح شده، اما بایستی دید این برنامه ها چه زمانی به اجرا در خواهد آمد؟ اما رشد قیمت ها در حالی در این گروه رقم خورده که انتشار

        خبری همچون امضای تفاهم نامه "خودرو" با یک شرکت خارجی برای ایجاد شرکت های مشترک بیان گر آن است که موضوع فروش زیر مجموعه ها به شرکت های خارجی قدری دور از ذهن باشد و همکاری ها از طریق شرکت های جدید کلید خواهد خورد.


        اما به هر ترتیب خواسته برخی از این مدیران رشد قیمت سهام است که نتیجه آن را روی تابلوی معاملات می بینیم.
        بهترین دانش آن است که سودمند باشی

        نظر

        • خوشبخت
          عضو فعال
          • Jul 2012
          • 5464

          #3499
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          آغاز فاز جدید ورود خودروسازان خارجی به ایران از بهمن








          محسن صالحی‌نیا در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت جدید انعقاد قرارداد با خودروسازان خارجی و سیاست‌های دولت در رابطه با نظارت بر آنها گفت: قراردادهای خودروسازی مستثنی از سایر قراردادهای بخش صنعت کشور نیست، چراکه خودرو نیز بخشی از صنعت است و شرکت‌های مربوطه هم با همتایان خارجی خود، مذاکرات بسیاری داشته‌اند تا شرایط بهینه را در قراردادها در نظر بگیرند.



          معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: مذاکرات خودروسازان داخلی با خارجی‌ها مراحل نهایی را طی می‌کند و به نظر می‌رسد آن دسته از خودروسازانی که پیش از رفع تحریم‌ها، کارهای خود را پیش برده‌اند و مذاکرات خود را به مرحله عقد قرارداد رسانده‌اند، جلوتر از سایرین هستند.



          وی تصریح کرد: با اطلاعاتی که ما در وزارت صنعت، معدن و تجارت داریم، ظرف یک ماه آتی حتما قراردادهای خودروسازان داخلی با خارجی‌ها قطعی و کار شروع می‌شود. البته از حول و حوش شش ماه قبل استنباطی که میان مذاکره‌کنندگان داخلی و خارجی بر سر موضوع انعقاد قرارداد تولید مشترک خودرو و هدایت آن به بازار داخلی و منطقه، صورت می‌گرفت، این بود که کار مشترک به مرحله قرارداد می‌رسد اما باید تحریم‌ها به صورت کامل رفع شود.



          به گفته صالحی‌نیا، در قراردادهای جدیدی که پیش نویس آنها برای همکاری با خودروسازان خارجی تعریف شده، نکاتی دیده شده است که با توجه به وضعیت کشور و فضایی که بازار ایران برای حضور خودروهای خارجی در اختیار دارد، تدوین شده است؛ به این معنا که ایجاد شرکت‌های مشترک، ایجاد برندهای مشترک، انتقال دانش فنی، همکاری مشترک در تولید قطعات و مجموعه‌های خودرو، صادرات بخشی از محصولات به بازارهای ثالث، همگاری مشترک در بالابردن سطح کیفی محصولات و ایجاد تنوع بر اساس خواست مشتری و رضایت وی، آموزش و پارامترهای مشابه در قراردادها پیش‌بینی شده است که بعد از رفع تحریم‌ها در حال عملیاتی شدن بوده و ملاک عمل قرار می‌گیرد.



          وی اظهار داشت: نکته‌ای که اکنون با رفع تحریم‌ها بیشتر در چانه‌زنی انعقاد قراردادهای خارجی مدنظر قرار می‌گیرد و به آن پرداخته می‌شود، شرایط جدید نقل و انتقالات پولی است که امکان گشایش یوزانس و فاینانس را برای صنعت خودروسازی ایران و تولید مشترک با کشورهای خارجی فراهم می‌آورد. این از جمله موارد جدیدی است که در قراردادها گنجانده خواهد شد و به اجرای بهتر آن کمک می‌کند.

          زندگی بدون تحریم سلام....

          نظر

          • ایرج سابق
            عضو فعال
            • Oct 2015
            • 7434

            #3500
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            معاون وزیر صنعت : 1394/11/3
            قراردادهای خارجی خودروسازان تا ماه آینده قطعی می شود


            معاون وزیر صنعت با بیان اینکه مذاکرات خودروسازان داخلی با خارجی‌ها مراحل نهایی را طی می‌کند گفت: ظرف یک ماه آتی حتما قراردادهای

            خودروسازان داخلی با خارجی‌ها قطعی می شود.


            به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن صالحی‌نیا در خصوص وضعیت جدید انعقاد قرارداد با خودروسازان خارجی و سیاست‌های دولت در رابطه

            با نظارت بر آنها به مهر گفت: قراردادهای خودروسازی مستثنی از سایر قراردادهای بخش صنعت کشور نیست. چراکه خودرو نیز بخشی از صنعت

            است و شرکت‌های مربوطه هم با همتایان خارجی مذاکرات بسیاری داشته‌اند تا شرایط بهینه را در قراردادها در نظر بگیرند.

            وی افزود: مذاکرات خودروسازان داخلی با خارجی‌ها مراحل نهایی را طی می‌کند و به نظر می‌رسد آن دسته از خودروسازانی که پیش از رفع

            تحریم‌ها، کارهای خود را پیش برده‌اند و مذاکرات خود را به مرحله عقد قرارداد رسانده‌اند، جلوتر از سایرین هستند.

            وی تصریح کرد:
            با اطلاعاتی که در وزارت صنعت، معدن و تجارت داریم، ظرف یک ماه آتی حتما قراردادهای خودروسازان داخلی با خارجی‌ها قطعی و

            کار شروع می‌شود. البته از حول و حوش 6 ماه قبل استنباطی که میان مذاکره‌کنندگان داخلی و خارجی بر سر موضوع انعقاد قرارداد تولید مشترک

            خودرو و هدایت آن به بازار داخلی و منطقه، صورت می‌گرفت. این بود که کار مشترک به مرحله قرارداد می‌رسد اما باید تحریم‌ها به صورت کامل رفع شود.

            به گفته صالحی‌نیا در قراردادهای جدیدی که پیش نویس آنها برای همکاری با خودروسازان خارجی تعریف شده، نکاتی دیده شده که با توجه به

            وضعیت کشور و فضایی که بازار ایران برای حضور خودروهای خارجی در اختیار دارد، تدوین شده است. به این معنا که ایجاد شرکت‌های مشترک،

            ایجاد برندهای مشترک، انتقال دانش فنی، همکاری مشترک در تولید قطعات و مجموعه‌های خودرو، صادرات بخشی از محصولات به بازارهای ثالث،

            همگاری مشترک در بالابردن سطح کیفی محصولات و ایجاد تنوع بر اساس خواست مشتری و رضایت وی، آموزش و پارامترهای مشابه در قراردادها

            پیش‌بینی شده است که بعد از رفع تحریم‌ها در حال عملیاتی شدن بوده و ملاک عمل قرار می‌گیرد.
            وی اظهار داشت: نکته‌ای که اکنون با رفع تحریم‌ها بیشتر در چانه‌زنی انعقاد قراردادهای خارجی مدنظر قرار می‌گیرد و به آن پرداخته می‌شود،

            شرایط جدید نقل و انتقالات پولی است که امکان گشایش یوزانس و فاینانس را برای صنعت خودروسازی ایران و تولید مشترک با کشورهای خارجی

            فراهم می‌آورد. این از جمله موارد جدیدی است که در قراردادها گنجانده خواهد شد و به اجرای بهتر آن کمک می‌کند.





            بهترین دانش آن است که سودمند باشی

            نظر

            • ایرج سابق
              عضو فعال
              • Oct 2015
              • 7434

              #3501
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              بنز در ایران سه نوع موتور می‌سازد



              » سرویس: اقتصادي - خودرو


              شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱



              مدیران بلند پایه دایملر آلمان، مالک برند مرسدس بنز پس از بازدید خطوط تولید شرکت ایدم، با مدیرعامل این شرکت و مدیر عامل ایران خودرو دیزل توافق کردند که سه نوع موتور را در ایدم به تولید برسانند.
              به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، هیات متشکل از مدیران دایملر که پس از اجرای برجام وارد ایران شده و مذاکراتی گسترده برای حضور در صنعت و

              بازار کشور انجام داده اند، پس از امضای تفاهم نامه همکاری با گروه صنعتی ایران خودرو و البته ملاقات با وزیر صنعت معدن و تجارت، راهی تبریز شده و از شرکت ایدم بازدید کردند.

              مدیران ارشد دایملر پس از بازدید، طی مذاکراتی با مهندس رزازی، مدیرعامل ایران خودرو دیزل و مهندس صیدی، مدیرعامل شرکت ایدم برای تولید سه نوع موتور در تبریز به توافق رسیدند.

              موتورهای سری 400 دیزلی، موتورهای سری 900 دیزلی مربوط به خودروهای سنگین و نیمه سنگین که استاندارد آلایندگی یورو 4و 5 دارند

              وهمچنین موتورهای سری 900 گازسوز با استاندارد آلایندگی یورو 6 با توان 300 اسب بخار و حجم 7.7 لیتری، سه نوع موتوری هستند که در آینده ای نزدیک با همکاری شرکت دایملر در ایدم به تولید خواهند رسید.

              دایملر در برنامه ریزی های خود برای ورود به صنعت خودروی ایران، خرید بخشی از سهام شرکت ایدم را پیش بینی کرده بود که در تفاهم نامه منعقده واگذاری 30 در صد از سهام شرکت ایدم به مرسدس بنز آلمان به تصویب رسیده است.

              هدف از واگذاری این میزان سهام از شرکت ایدم به مرسدس بنز، گسترش دامنه همکاری در محصولات جدید و به روز آوری فن آوری مورد استفاده در خطوط تولیدی شرکت ایدم در تبریز عنوان شده است .

              واگذاری بخشی از سهام شرکت ایدم و همچنین حضور پر رنگ شرکت دایملر در صنعت خودروهای تجاری کشور در تفاهم نامه گروه صنعتی ایران

              خودرو و این شرکت آلمانی مورد توافق قرار گرفته و به امضای مهندس یکه زارع، مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو و ولفگانگ برنارد، عضو هیات مدیره دایملر رسیده است.


              بهترین دانش آن است که سودمند باشی

              نظر

              • نجاT...
                عضو فعال
                • Dec 2013
                • 2639

                #3502
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                تأسیس شرکت مشترک ایران ــ فرانسه برای تأمین قطعات خودرو...

                مدیرعامل آذین خودرو از تأسیس یک شرکت قطعه‌سازی مشترک برای تأمین قطعات خودروهای فرانسوی خبر داد و گفت: در این شرکت مشترک هریک از طرفین 20میلیون یورو سرمایه‌گذاری کرده‌اند...
                انتقال ثروت از كوتاه مدتي ها به بلند مدت ها !

                نظر

                • ایرج سابق
                  عضو فعال
                  • Oct 2015
                  • 7434

                  #3503
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  عضو شورای سیاست‌گذاری خودرو اعلام داد: 1394/11/5 12.10
                  تشریح قراردادهای خودروسازان خارجی/ خودرو در 95 هم ارزان نمی شود


                  عضو شورای سیاست‌گذاری خودرو با تشریح وضعیت قراردادهای خودروسازان خارجی، گفت: خودرو سال آینده ارزان نمی‌شود.

                  به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، از بین خودروسازان خارجی، شرکت رنو به این دلیل که فعالیت خود را در دوران تحریم نیز قطع نکرده، حالا هم

                  قرارداد نهایی دارد. پژو نیز با لحاظ‌کردن غرامتی که باید به ایران‌خودرو بپردازد، می‌کوشد زودتر قرارداد خود را برای همکاری با طرف ایرانی نهایی کند.

                  در این‌میان دیگر خودروسازان ازجمله شرکت‌های خودروساز ژاپنی نیز در حال رایزنی برای رسیدن به تفاهم هستند. به گفته عضو شورای

                  سیاست‌گذاری خودرو،شرکت‌های آمریکایی تاکنون هیچ صحبتی درباره حضور در صنعت خودرو ایران نداشته‌‌اند. گرچه راه برای آنها نیز باز است و

                  می‌توانند مانند دیگر تولیدکنندگان خودرو با مشارکت طرف‌های ایرانی فعالیت کنند.

                  محمدرضا نجفی‌منش خبری از صنعت خودروسازی ایران هم دارد. خبری که در سال‌های اخیر بارها شنیده شده است: «خودرو سال آینده ارزان نمی‌شود.»
                  مشروح گفت‌وگوی روزنامه شرق با نجفی‌منش عضو شورای سیاست‌گذاری خودرو را در ادامه می‌خوانید.

                  معاون وزیر صنعت گفته قراردادهای خودروسازان خارجی برای حضور در بازار ایران از ماه آینده به تدریج وارد فاز اجرائی می‌شود. آخرین وضعیت

                  خودروسازان خارجی با طرف‌های ایرانی به چه صورتی است و آیا قراردادی نهایی شده که حالا با لغو تحریم‌ها اجرائی شود؟

                  از خودروسازان خارجی، شرکت رنو با ما قرارداد نهایی دارد و در زمان تحریم‌ هم هیچ‌وقت قراردادش را لغو نکرد. شرکت پژو نیز که به دلیل فشارهای

                  واردشده از سوی آمریکا مجبور به لغو قرارداد شد، حالا دوباره در حال نهایی‌کردن قرارداد خود است تا دوباره همکاری‌ها را از سر بگیرد.

                  خودروسازهای دیگر، مانند فولکس و فیات، هم در حال مذاکرات هستند و هنوز به‌نتیجه‌گیری نهایی نرسیده‌اند. چینی‌ها هم که از قبل بودند و فعالیتشان ادامه دارد. ژاپنی‌ها هم اقداماتی در این زمینه داشته‌اند.

                  چندی پیش حرف از پرداخت غرامت از سوی شرکت پژو به ایران‌خودرو مطرح بود؛ پیش از ازسرگیری همکاری در پساتحریم، این غرامت پرداخت شده است یا در آینده پرداخت می‌شود؟

                  عملا در قرارداد جدیدی که منعقد می‌کنند، این غرامت هم لحاظ شده است.


                  ژاپنی‌ها چه می‌کنند؟ چه شرکت‌هایی از این کشور به ایران آمده‌اند؟
                  در حال ورود به قرارداد هستند. شرکت‌هایی مانند ایسوزو و سوزوکی در حال رایزنی هستند و تویوتا هم آمده، اما هنوز جمع‌بندی نهایی انجام نشده است.
                  ‌تویوتا هم برای تولید می‌آید یا فقط قصد فروش محصولات خود را دارد؟

                  فروش محصولات بدون مشارکت را همه خودروسازان خارجی باید فراموش کنند. شرط ما با همه شرکت‌ها این است که سرمایه‌گذاری کنند و تولید

                  خودرو حداقل با ٤٠ درصد ساخت داخل شروع شود. ٣٠ درصد محصولات را نیز حتما باید صادر کند و دانش فنی را هم باید به طرف ایرانی منتقل کنند.

                  هر شرکتی با قبول این شرایط حاضر به همکاری شود، برایش فرش قرمز پهن می‌کنیم، وگرنه با کسی که فقط برای فروش محصولات بیاید،

                  همکاری نخواهیم داشت. تویوتا هم از این شرایط مستثنی نیست. فعلا با طرف‌های ایرانی مدنظر خود رایزنی می‌کنند، اما جمع‌بندی نهایی به‌ دست نیامده است.
                  ‌خودروسازان چینی چه می‌کنند. آیا قرارداد جدیدی بسته‌اند؟

                  قراردادهای قبلی چینی‌ها هنوز پابرجاست و قرارداد جدیدی نبسته‌اند. البته ما دیگر دنبال مونتاژ نیستیم و خودرو فقط با شرایطی که گفته شد باید

                  تولید شود. پس خودروساز چینی، ژاپنی یا اروپایی، باید برای تولید خودرو وارد ایران شود، نه مونتاژ.

                  ‌رنو و پژو قبلا همکاران خودروسازان بزرگ بودند؛ همکاری‌ این شرکت‌ها با همان شرکای قبلی و به شکل قبلی ادامه می‌یابد یا شاهد تحولی خواهیم بود؟
                  با شرکای قبلی خود کار می‌کنند، اما مدل‌های جدیدی می‌آورند و با شرایطی که گفتم به تولید می‌پردازند. پژو قصد دارد حداقل پنج مدل جدید به

                  ایران بیاورد. رنو هم قصد دارد همین تعداد از مدل‌های جدید خود را در ایران تولید کند. مردم دیگر طالب مدل‌های قدیمی نیستند و خودروسازان هم این مسئله را به‌خوبی درک کرده‌اند.

                  این مدل‌های جدید از نظر قیمت در چه وضعیتی خواهند بود؟

                  تولیدات جدید از نظر قیمتی، در حد نمونه‌های فعلی موجود در بازار، عرضه خواهند شد. چند مدل جدید رنو، که یکی از آنها با مشارکت خودروساز ایرانی بوده، وارد بازار شده و با استقبال خوبی هم مواجه شده است.

                  خدمات پس از فروش و تأمین قطعه برای محصولاتی که خودروسازان بزرگ در ایران تولید می‌کنند چگونه است؟

                  حداقل ٤٠ درصد از خودرو باید ساخت داخل باشد و این میزان را به‌تدریج به ٨٠ درصد برسانند. در این فرایند عملا عرضه قطعات به بازار هم تضمین می‌شود.
                  برای ساخت خودروهای ارزان‌قیمت، به‌ویژه زیر ٢٠ میلیون تومان، قراردادی منعقد شده یا قرار است خودروهای جدید با قیمت‌های بالا تولید شوند؟

                  هم خودروهای جدید با قیمت‌های بالا و هم خودروهای ارزان‌قیمت تولید می‌شود. خودرو «کوئید» Kwid با قیمت زیر پنج هزار یورو، یکی از خودروهای ارزان‌قیمتی است که توسط شرکت رنونیسان تولید خواهد شد. طراحی این خودرو در هند انجام شده و ٩٥ درصد قطعات آن هم در هند تولید

                  می‌شود. تولید قطعات این مدل، به‌تدریج در ایران انجام می‌شود.

                  ‌در شرایط فعلی در کشور خودروهایی نزدیک به قیمت پنج‌ هزار یورو تولید می‌شود که به عقیده مردم بی‌کیفیت هستند. آیا خودرو کوئید هم از نظر کیفیت شبیه همین خودروهای داخلی به‌اصطلاح ارزان‌قیمت است یا کیفیت بالاتری دارد؟

                  کیفیت یعنی تولید مطابق با مشخصاتی که برای کالا تعریف شده است؛ مسلما پراید، مرسدس بنز نیست اما پراید مشخصا طبق چیزی که به عنوان

                  پراید تعریف شده تولید می‌شود. در هیچ جای دنیا خودرویی که ای‌بی‌اس و ایربگ داشته باشد، به قیمت پراید یعنی زیر شش هزار دلار فروخته نمی‌شود.
                  به فرض که پراید خودرو باکیفیتی باشد، پس با این اوصاف از خودرو کوئید هم نباید بیش از پراید انتظار داشت.

                  ایراد پراید قدیمی‌بودن آن است اما این خودرو جدید است. خودروهای جدید حتما مورداستقبال مردم بازار قرار خواهند گرفت.

                  با رفع تحریم‌ها امکان استفاده از یوزانس و فاینانس هم برای خودروسازان مهیا می‌شود، این مسئله و دیگر گشایش‌هایی که در پساتحریم اتفاق می‌افتد، چقدر می‌‌تواند برای بهبود قیمت مؤثر باشد؟

                  بهبود قیمت نخواهیم داشت. با توجه به اینکه بانک‌های ما توان تأمین مالی تولیدکنندگان را ندارند، گشایش‌های پساتحریم کمک می‌کند تولید با

                  قیمت و هزینه کمتر انجام شود. بنابراین با فاینانس و یوزانس فقط نیاز به نقدینگی واحدهای تولید برطرف می‌شود و در قیمت فروش محصول تأثیری ندارد.
                  خودروسازی که در دوران تحریم، خودرو را با کمبود نقدینگی و موانعی که برای تأمین قطعه و مواد اولیه داشت، تولید می‌کرد و یکی از دلایل افزایش

                  قیمت را هزینه‌های تحریم می‌دانست. حالا نه‌تنها به‌راحتی می‌تواند مواد ‌اولیه و قطعات موردنیاز خود را تأمین کند، بلکه از طریق یوزانس امکان خرید

                  نسیه هم مهیا شده است؛ در این شرایط طبیعتا قیمت تمام‌شده محصول هم کاهش می‌یابد، آیا مصرف‌کننده نیز از این کاهش قیمت منتفع خواهد شد؟
                  تصور اینکه قیمت پایین بیاید را از ذهنتان خارج کنید. شاید شرایط پساتحریم بخشی از هزینه‌های مالی را کم کند اما هزینه‌های دیگر مرتبا در حال

                  افزایش است. دولت اعلام کرده ١٢ درصد تورم داریم یعنی متوسط قیمت‌ها ١٢ درصد افزایش یافته است اما ما که خودرو را گران نکرده‌ایم. پس اگر

                  قیمت تمام‌شده کاهش پیدا کند، تازه جای افزایش‌هایی که انجام نشده و به خودروسازان زیان‌ زده را می‌گیرد.

                  خودروسازان خارجی در اغلب کشورها رقابت شدیدی برای فروش محصولات دارند و محصولات خود را با بهترین شرایط به مصرف‌کننده می‌فروشند.

                  آیا با ورود خودروسازان مطرح به صنعت خودروسازی ایران، این نوع رقابت در فروش هم در ایران اتفاق می‌افتد یا قرار است شیوه خودروسازان داخلی ادامه پیدا کند؟
                  حالا هم رقابت در کشور وجود دارد. ما حدود ١٦، ١٧ خودروساز داریم که محصولاتشان را با اقساط بلندمدت می‌فروشند. اغلب این شرکت‌ها

                  واردکننده یا مونتاژکننده خودرو هستند و تولید عمده، عملا در دست دو، سه خودروساز بزرگ است که آنها هم قیمت‌های مقطوعی دارند


                  به‌هرحال این شرکت‌ها برای فروش محصولاتشان با هم رقابت دارند و سعی می‌کنند بیشترین مشتری را جذب کنند. بهترین کمک به صنعت خودرو

                  این است که دولت از قیمت‌گذاری خودرو دست بردارد و اجازه دهد بازار، قیمت را تعیین کند آن‌وقت بازار و رقابتی که در بازار ایجاد می‌شود، قیمت نهایی را تعیین می‌کند.

                  اگر دولت دست از قیمت‌گذاری بردارد، آیا شرکت‌های خارجی آزاد هستند قیمت‌های خود را برای جذب مشتری کاهش دهند یا آنها هم باید پیرو

                  خودروسازان ایرانی قیمت‌های مقطوع بدهند؟
                  مگر حالا خودروسازان آزاد نیستند؟ حالا هم شرکت‌ها محصولات خود را با شرایط اقساط بلندمدت می‌فروشند. ‌فروش اقساطی، اغلب برای

                  خودروهایی است که خریدار ندارد. خودروی باکیفیت و پرطرفدار که با این شیوه فروخته نمی‌شود. اگر برای تولیدکننده خودرو به‌صرفه باشد،

                  محصولش را به بهترین روش عرضه می‌کند تا مشتری جذب کند. شاید اگر خودروسازان خارجی به ایران بیایند، محصولاتشان را با روش‌های مناسب بفروشند اما مطمئنا وقتی این کار را می‌کنند که برای آنها صرفه اقتصادی داشته باشد.

                  ماجرای حضور خودروسازان آمریکایی در ایران به کجا رسید. آیا این خودروسازان یا نمایندگان آنها هم به ایران می‌آیند؟

                  ما هیچ منعی برای حضور خودروسازان خارجی، ازجمله خودروسازان آمریکایی در ایران نداریم البته به شرط پایبندی به شرایطی که گفته شد.

                  خودروسازان آمریکایی کل ماجرا را منوط به این کرده بودند که تحریم‌ها برداشته شود. حالا باید ببینیم با لغو تحریم‌ها عکس‌العملی نشان می‌دهند یا نه.
                  چندین خودروساز به ایران آمده‌اند که برخی فقط در حد مذاکره پیش رفتند، آیا خودروسازان آمریکایی نیز در همین حد، تلاشی داشته‌اند؟

                  هنوز نه. هنوز به صورت جدی نیامده‌اند.
                  روس‌ها چطور؟ آنها هم سهمی از صنعت خودرو ایران خواهند داشت؟

                  روس‌ها در بحث خودرو چیزی نگفتند، به نظر هم نمی‌رسد قصد ورود به بازار ایران را داشته باشند.


                  بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                  نظر

                  • negarminavi
                    عضو فعال
                    • May 2013
                    • 35714

                    #3504
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    فارس گزارش می‌دهد

                    جزئیات جدید از قرارداد مبهم ایران‌خودرو و پژو

                    جبران نشدن خسارت ۸۰۰ میلیون یورویی و همکاری دوباره با ۲۰۷ قدیمی


                    قرارداد ایران‌خودرو و پژو در حالی با سفر روحانی به پاریس در آستانه امضا قرار گرفته است که تولید محصول قدیمی پژو ۲۰۷ و فرار دوباره پژو از داخلی‌سازی محصولاتش در ایران در محورهای توافق‌شده ۲ شرکت قابل مشاهده است و البته جبرانی هم برای خسارت ۸۰۰ میلیون یورویی از جانب پژو دیده نمی‌شود.


                    خبرگزاری فارس ؛ نرگس نیک ضمیر: رفت و آمد مدیران ایران خودرو و پژو طی روزهای اخیر آنقدر زیاد شده که گاهی مدت این سفرها به کمتر از 48 ساعت می‌رسد و نمایندگان دو شرکت مرتب در حال دید و بازدید یکدیگر هستند.

                    با فرا رسیدن موعد سفر رئیس جمهور ایران به فرانسه، سرعت این رفت و آمدها زیادتر شده و در جدیدترین سفرها، شب گذشته دو نفر از مدیران ارشد ایران خودرو برای فراهم کردن مقدمات امضای قرارداد بازگشت پژو به ایران به فرانسه رفته‌اند و قرار است امشب نیز هاشم یکه زارع، مدیرعامل ایران خودرو به این کشور غربی سفر کند.

                    طرف ایرانی در حالی برای بازگرداندن شریک بدقول خود تلاش می‌کند که برخلاف وعده قبلی یکه زارع، تاکنون خبری از جبران خسارت ایجاد شده از سوی پژو برای ایران نشده و فرانسوی‌ها با خیال راحت و به دور از هر سختی، بازار پر سود خودرو ایران را در اختیار می‌گیرند.

                    زیرکی فرانسوی‌ها برای جبران خسارت 800 میلیون یورویی با یک سوم آن

                    در این شرایط و با وجود خسارت 800 میلیون یورویی (3.2 تریلیون تومانی) وارد شده از سوی پژو به ایران، مدیرعامل ایران خودرو از سرمایه‌گذاری 250 میلیون یورویی پژو در ایران خبر داده است. این در حالی است که در متن پیش نویس قرارداد هیچ اشاره‌ای به این رقم نشده و عددی به عنوان سرمایه‌گذاری مشترک دو شرکت اعلام نشده است.

                    حتی اگر این عدد هم در مراحل نهایی در متن قرارداد گنجانده شود باز هم نشان از زیرکی فرانسوی‌ها دارد چرا که پژو با خروج یک شبه خود از ایران معادل 800 میلیون یورو خسارت به ایران وارد کرد و حالا قصد دارد این خسارت را با یک سوم آن یعنی 250 میلیون یورو جبران کند!

                    در عین حال، مشخص نیست این رقم در چه بخشی سرمایه‌گذاری خواهد شد، در طراحی محصول، عرضه پلت فرم، صادرات، داخلی‌سازی یا بخش‌های دیگر؟

                    برخی منابع عنوان می‌کنند که اگر پژو حاضر به سرمایه‌گذاری شود، این رقم در زمینه توسعه محصول روی پلت‌فرم پژو 307 هزینه خواهد شد که مربوط به 10 سال پیش است.

                    هرچند صنعت خودرو ایران نیازمند در اختیار داشتن یک پلت‌فرم و توسعه آن است اما در متن پیش‌نویس قرارداد ایران خودرو و پژو مشخص نشده که سرمایه‌گذاری پژو به چه اندازه و در چه بخشی خواهد بود.

                    تجربه نشان داده که پژو حاضر به امضای قرارداد شفاف نیست و حتی اگر در قرارداد جدید با این شرکت، بدون ذکر عدد، به لزوم سرمایه‌گذاری پژو در ایران اشاره شود هیچ ضمانتی برای عملی شدن آن نخواهد بود و فرانسوی‌ها زیر بار نخواهند رفت.

                    * فرار دوباره پژو از داخلی سازی محصولاتش در ایران

                    یکی دیگر از مسائلی که پژو در طول 23 سال حضور خود در ایران همواره مقابل آن سنگ‌اندازی می‌کرد داخلی سازی قطعات محصولاتش در ایران بود.

                    از آنجا که طبق بخشنامه وزارت صنعت، در همکاری مشترک با خودروسازان خارجی باید حداقل 40 درصد داخلی سازی در شروع تولید صورت گیرد، در پیش‌نویس قرارداد جدید با پژو تنها به همین نکته بسنده شده که هر محصول تولیدی باید به حداکثر ساخت داخل برسد!

                    اما در این مورد عددی ذکر نشده و همین مسئله راه فراری را پیش روی فرانسوی‌ها قرار می دهد تا باز هم به داخلی سازی محصولاتشان در ایران تن ندهند.

                    * شروع تولید مشترک با محصول قدیمی پژو 207

                    قرارداد همکاری مشترک ایران خودرو و پژو در شرایطی در مراحل پایانی خود قرار گرفته که قرار است حضور فرانسوی‌ها در بازار پرسود ایران با محصول قدیمی پژو 207 آغاز شود. پژو 207 آی در سال 88 یعنی 6 سال پیش در ایران آغاز شد و حال قرار است دوباره این خودرو در ایران تولید شود. جالب اینجاست که در زمان طراحی و تولید این خودرو برخی کارشناسان نسبت به معرفی آن به عنوان یک محصول جدید معترض بودند و عنوان می‌کردند که این خودرو همان پژو 206 است که بدنه آن کمی تغییر کرده است.

                    پژو 207 قرار است در تیر یا مرداد سال آینده یعنی حدود 6 ماه بعد از امضای قرارداد جدید به تولید برسد و قیمت نوع دستی آن 40 میلیون تومان و نوع اتوماتیک آن حدود 46 میلیون تومان پیش‌بینی می شود.

                    * تولید سه محصول قدیمی پژو در ایران از اواخر سال آینده

                    علاوه بر این خودرو، قرار است پژو 2008، 208 و 301 نیز در همکاری جدید ایران خودرو با پژو به تولید برسند که این خودروها نیز قدیمی هستند و جزء محصولات جدید پژو محسوب نمی شوند.

                    پژو 2008 حدود 5 سال پیش به تولید رسیده که پیش‌بینی می شود قیمت آن در ایران حدود 70 میلیون تومان باشد. پژو 208 نیز متعلق به حدود 8 سال پیش است که برآورد قیمتی ان بین 60 تا 65 میلیون تومان است.

                    در مورد پژو 301 هم باید گفت که این خودرو فقط مخصوص بازار چین تولید شده و هم اکنون فقط در این کشور تولید می شود. حدود 4 سال از تولید این محصول می‌گذرد و قیمت آن در ایران نزدیک به 50 میلیون تومان برآورد شده است.

                    با توجه به اینکه برای تولید این سه محصول باید خط تولید جدید در ایران ایجاد شود، پیش بینی می‌شود احداث خط تولید آنها حدود یک سال زمان ببرد و به همین دلیل تولید آنها از اواخر سال آینده امکان‌پذیر خواهد بود.

                    در مورد میزان داخلی سازی این خودروها نیز باید گفت با توجه به اینکه پژو 207 دارای قطعات مشترک با پژو 206 است دستیابی به داخلی سازی بالای 40 درصدی در این خودرو به راحتی امکان پذیر خواهد بود اما این کار در مورد سه خودروی دیگر با فراز و فرود بیشتری همراه خواهد بود.

                    از سویی، صادرات محصولات تولیدی مشترک یکی از دغدغه‌های صاحب نظران در صنعت خودرو بوده است که در طول 23 سال حضور پژو در ایران عملی نشد و تنها 30 هزار دستگاه پژو 206 صندوق‌دار در طی سال‌های 86، 87 و 88 از ایران صادر شد.

                    در حال حاضر نیز فرانسوی‌ها مقابل این مسئله مقاومت می‌کنند و باید دید آیا در قرارداد جدید عدد و رقمی در مورد صادرات محصولات پژو تولید شده در ایران ذکر خواهد شد یا خیر؟

                    در هر حال پرونده سیاه پژو در ایران جایی برای ارفاق دوباره به این شرکت فرانسوی باقی نمی گذارد و مسئولان و به ویژه رئیس جمهور در انعقاد قرارداد جدید با این شرکت نباید بدقولی‌، سنگ اندازی‌ و عهد شکنی پژو را از یاد ببرند تا مبادا قرارداد ترکمنچای دیگری به امضا برسد. آنها نماینده مردم و بیت المال هستند و از این بابت وظیفه سنگینی را بر دوش دارند ...

                    انتهای پیام/
                    قرارداد ایران‌خودرو و پژو در حالی با سفر روحانی به پاریس در آستانه امضا قرار گرفته است که تولید محصول قدیمی پژو ۲۰۷ و فرار دوباره پژو از داخلی‌سازی محصولاتش در ایران در محورهای توافق‌شده ۲ شرکت قابل مشاهده است و البته جبرانی هم برای خسارت ۸۰۰ میلیون یورویی از جانب پژو دیده نمی‌شود.

                    نظر

                    • نجاT...
                      عضو فعال
                      • Dec 2013
                      • 2639

                      #3505
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      بزرگترین رویداد صنعت خودرو ایران طی اسفندماه سال جاری...

                      محمدرضا نجفی‌منش، عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: خودروسازان بزرگ دنیا از هم اکنون برای حضور در بازار ایران و منطقه خاورمیانه وارد رقابت با یکدیگر شده‌اند و این رقابت در شرایطی شکل گرفته است که تماس‌ها و رفت و آمدهای مدیران ارشد خودروسازان بزرگ جهان به ایران طی هفته‌های اخیر، افزایش یافته است.
                      وی گفت: خودروسازان خارجی به درستی اهمیت بزرگترین رویداد صنعت خودرو ایران طی اسفندماه سال جاری را درک کرده‌اند و از هم اکنون به منظور حضور در سومین همایش صنعت خودرو ایران در راس هیات‌های بلندپایه اعلام آمادگی کرده‌اند. در نهایت به نظر می‌رسد این همایش و نمایشگاه فرصت خوبی برای آشنایی خودروسازان بزرگ جهان با پتانسیل ها و توانمندی های صنعت خودرو ایران است...
                      انتقال ثروت از كوتاه مدتي ها به بلند مدت ها !

                      نظر

                      • لولی بربط زن
                        عضو فعال
                        • Nov 2013
                        • 1862

                        #3506
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳:۰۰


                        نسخه قابل چاپ

                        روحانی عازم اروپا شد

                        اسناد همکاری خودروسازان در سفر روحانی به اروپا امضا می شود

                        عصر خودرو- رئیس جمهور در آستانه سفر به اروپا به همراه هیات ۱۰۰ نفره از فعالان اقتصادی گفت: این سفر در شرایط پسابرجام و پساتحریم انجام می شود و از این جهت، مقطع تاریخی مهمی است.


                        به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، حسن روحانی رئیس جمهور به منظور توسعه مناسبات دوجانبه و افزایش همکاری های بین المللی تهران را به مقصد رم ترک کرد؛ روحانی پس از ایتالیا قرار است به فرانسه برود.
                        رئیس جمهور پیش از عزیمت به ایتالیا در فرودگاه مهرآباد تهران و در جمع خبرنگاران گفت: این سفر در شرایط پسا برجام و پسا تحریم انجام می شود و از این جهت، مقطع تاریخی مهمی است.
                        پیش از عزیمت به ایتالیا در فرودگاه مهرآباد تهران و در جمع خبرنگاران گفت: روابط ما با کشورهای اروپایی مخصوصاً برخی از کشورهایی که روابط ما با آنها صمیمانه است روابط دوستانه ای در گذشته داشتیم مثل ایتالیا و فرانسه و الان نیز می خواهیم با آنها روابط خوبی داشته باشیم.
                        رئیس جمهور افزود: کارآفرینها و بخشهای اقتصادی ما با این کشورها آشنا هستند و ما در این سفر 4 روزه دو سند مهم را مورد بررسی و توافق قرار می دهیم که نقشه راه است.
                        روحانی تصریح کرد: این نقشه راه در میان مدت و بلند مدت هم با ایتالیا هم با فرانسه است.
                        وی افزود: مسئله دومی که در این سفر مورد بررسی قرار می گیرد بیمه صادراتی هستند که تضمین می کنند و این برای ما مهم است مذاکرات و تفاهم در این زمینه هم در ایتالیا و هم در فرانسه انجام خواهد شد.
                        رئیس جمهور گفت: موضوع بعدی مربوط به سرمایه گذاری است؛ بخشهای مختلف ما در این زمینه آماده هستند که شرکتها و موسسات اقتصادی به ایران بیایند سرمایه گذاری بکنند.
                        رئیس جمهور افزود: این سرمایه گذاری هم برای رشد اقتصادی ما در قالب برنامه ششم توسعه مهم است هم برای اشتغال ما.
                        رئیس جمهور خاطر نشان کرد: مسئله فناوری نیز برای ما بسیار اهمیت دارد چون کشور ما به مراتب بیش از گذشته آماده جذب فناوری های مدرن است و به دلیل اینکه خود ما در زمینه فناوری حرکتهای خوبی داشتیم پیشرفتهای بسیار خوبی را هم در آینده بدست می آوریم.
                        رئیس جمهور همچنین گفت: دراین کشورها در بخشهای مختلف اقتصادی مذاکراتی انجام شده و اسنادی آماده امضاست.
                        رئیس جمهور با اشاره به موضوع حمل و نقل که قرار است در این سفر در فرانسه درباره آن بحث و توافق شود گفت: اسنادی در این زمینه امضا خواهد شد.
                        وی افزود: در موضوع هواپیما هم باید بگویم که باید ناوگان هوایی را نوسازی بکنیم و در زمینه ریل و لوکوموتیو نیز نیاز به خریدهایی داریم؛ البته در این زمینه، نیازمند نوسازی هستیم.
                        رئیس جمهور گفت: در زمینه خودرو قراردادهای مهمی در دست تهیه و احتمالا در این سفر امضا خواهد شد؛ راجع به پژو و هم رنو هم قرار است امضا می شود. بنابراین در بخش حمل و نقل اسناد زیادی در دست مذاکره، تفاهم و امضا قرار خواهد گرفت.

                        روحانی گفت: در بخش صنعت و کشاورزی، گردشگری و داروسازی و تجهیزات پزشکی و بحث محیط زیست که برای ما اهمیت دارد نیز در این سفر، رایزنی انجام خواهد گرفت و سایر بخشها از قبیل فناوری ها و روابط علمی و دانشگاهی بحث و بررسی می شود.
                        رئیس جمهور به موضوع دیدارش از واتیکان اشاره کرد و گفت: در واتیکان با پاپ و مقامات واتیکان دیدار و گفتگو خواهم داشت.
                        وی از دیگر برنامه های خود در این سفر 4 روزه رئیس جمهور را دیدار با فعالان اقتصادی دو کشور ایتالیا و فرانسه اشاره کرد و گفت: در کنار فعالان اقتصادی، با فعالان سیاسی در فرانسه هم دیدار خواهیم کرد و با ایرانیان مقیم دو کشور دیدار خواهم کرد .
                        رئیس جمهور گفت: باید از فضای پس از برجام حداکثر استفاده و بهره برداری را ببریم و برای رشد و توسعه و اشتغال جوانان کشور استفاده کنیم و این سفر هم در این راستا برنامه ریزی و طراحی شده است.
                        بر اساس این گزارش، بیش از 100 نفر از فعالان اقتصادی رئیس جمهور را در این سفر 4 روزه همراهی می کنند.

                        برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.
                        ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

                        نظر

                        • safaklar
                          ستاره دار(14)
                          • Sep 2011
                          • 626

                          #3507
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          در اصل توسط safaklar پست شده است View Post
                          شاخص خودرو _ هفتگی :

                          متاسفانه این موجشماری بنده اشتباه از آب دراومد . هر چند که پول نا متعارف میتونه هر تحلیلی رو نقض کنه ولی بنده به خاطر تحلیل اشتباهم از خوانندگان فروم عذرخواهی میکنم .

                          نظر

                          • "heydar"
                            عضو فعال
                            • Sep 2012
                            • 7493

                            #3508
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            خپارس سقف تاریخی رد کرد خاور هم فردا درگیر سقف تاریخی خواهد بود

                            نظر

                            • خوشبخت
                              عضو فعال
                              • Jul 2012
                              • 5464

                              #3509
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              رویترز خبر داد:
                              پژو این هفته با ایران خودرو یا سایپا یادداشت تفاهم امضا می کند
                              رویترز در آستانه سفر دو روزه ئیس جمهور ایران به فرانسه، اعلام کرد هیات مدیره پژو چهارشنبه تشکیل جلسه می دهد و این شرکت امیدوار است این هفته با ایران خودرو یا سایپا یادداشت تفاهم امضا می کند.
                              زندگی بدون تحریم سلام....

                              نظر

                              • علی علیزاده
                                عضو فعال
                                • Jun 2013
                                • 1159

                                #3510
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                دوستان کسی چیزی در مورد خلنت میدونه که چرا رشدی نکردی؟
                                یا غنی....

                                نظر

                                در حال کار...
                                X