اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • negarminavi
    عضو فعال
    • May 2013
    • 35715

    #3181
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    مدیرعامل ایران خودرو: قیمت فعلی خودرو به نفع خودرو سازان نیست و باید افزایش پیدا کند

    هاشم یکه‌زارع در گفتگو با «نسیم» افزود: یک ریال هم بدهی به قطعه‌سازان نداریم؛ در تولید خودرو از برنامه اعلامی وزارت صنعت جلو زدیم/ تولیدات بالای ما قطعه سازان بیکار شده را به سرکار بازگرداند

    هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در گفتگو با «نسیم» با اشاره به وضعیت بدهی این گروه خودروسازی به قطعه سازان بیان کرد: ما هیچ مشکلی با قطعه سازان نداریم و تمام بدهی خود را با آن ها طبق قرارداد پرداخت کرده ایم.

    وی با اشاره به برنامه تولید ایران خودرو در سال گذشته خاطرنشان کرد: برنامه ابلاغی وزارت صنعت برای ما در زمینه تولید خودرو، 530 هزار دستگاه بود ولی ما 600 هزار دستگاه تولید کردیم.

    مدیرعامل ایران خودرو افزود: این افزایش تولید ما تا میزان 600 هزار دستگاه باعث شد تا قطعه سازان 20 هزار نفر از نیروهایی که بیکار کرده بودند را سرکار برگردانند.

    مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به همکاری های این گروه خودروسازی با قطعه سازان تصریح کرد: در حال حاضر قطعه سازان برای اینکه ماشین آلات بخرند و تولید خود را توسعه دهند با ما مذاکره می کنند و رابطه خوبی با آن ها داریم.

    یکه زارع در پاسخ به این سوال که قیمت خودرو در شرایط فعلی به سود خودروسازان هست یا خیر به نسیم گفت: قیمت خودرو در سال 94 با توجه به افزایش هزینه هایی مانند دستمزد کارگران و یا افزایش قیمت مواد اولیه و قطعات قیمت خودرو باید کمی افزایش پیدا کند و قیمت فعلی به برای خودروسازان به صرفه نیست.

    نظر

    • negarminavi
      عضو فعال
      • May 2013
      • 35715

      #3182
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      دنا اتوماتیک می‌شود

      مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه "تولید خودروی دنا با گیربکس اتوماتیک در دستور کار است"، از آغاز پیش‌فروش مدل دنده دستی این خودرو در هفته جاری خبر داد.

      هاشم یکه‌زارع در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: با توجه به تقاضای موجود برای خودروهای اتوماتیک، برنامه‌ریزی برای تولید مدل دنده اتومات دنا در دستور کار است.

      وی با بیان اینکه "تولید دنا افزایش یافته و به روزانه بیش از 100 دستگاه رسیده است"، خاطرنشان کرد: دور جدید پیش‌فروش این خودرو با قیمت مصوب 42 میلیون تومانی شورای رقابت هفته جاری آغاز خواهد شد.

      مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به اینکه پیش از این اعلام شده بود به دلیل عدم موافقت شورای رقابت با قیمت پیشنهادی برای دنا، این خودرو صادر خواهد شد، پس دلیل پیش فروش آن در داخل چیست؟ اظهار کرد: در شرایطی که تقاضای داخلی برای خودروی دنا وجود دارد، تامین تقاضای داخلی در اولویت است تا صادرات.

      وی ادامه داد: از 11 هزار دستگاه خودروی دنا پیش‌فروش شده در گذشته، نزدیک به 8000 دستگاه تحویل خریداران شده و مابقی تعهدات نیز به زودی تحویل خواهد شد.

      یکه‌زارع در رابطه با جدیدترین وضعیت انعقاد قراردادهای مشارکت در تولید با خودروسازان خارجی، اظهار کرد: مذاکره با چند خودروساز مطرح جهانی همچنان در جریان بوده و به مراحل مناسبی رسیده است.

      نظر

      • negarminavi
        عضو فعال
        • May 2013
        • 35715

        #3183
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        رئیس شورای رقابت: سایپا به دلیل کاهش کیفیت پراید جریمه می‌شود

        رضا شیوا در گفتگوی ویژه خبری افزود: اگر واردات خودروها افزایش یافته به دلیل کاهش کیفیت خودروهای تولید داخلی است/ دبیر انجمن خودروسازی: با کاهش قدرت خرید مردم صنعت خودروسازی با رکود مواجه شده است

        به گزارش «نسیم»، رضا شیوا در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما رئیس شورای رقابت گفت: گروه خودروسازی سایپا به دلیل کاهش کیفیت پراید به منفی 2 و 57 صدم جریمه می شود .

        وی با بیان اینکه مقایسه قیمت خودرو با قیمت کالاهایی مانند تعمیر و روغن اشتباه است افزود : در خودرو 100 نوع کالا به کار رفته که ممکن است دو سه قلم آن افزایش قیمت داشته باشد.

        وی گفت: با توجه به اینکه سبد ارزی خودروسازان یورو است، این ارز از اسفند سال 92 تا اسفند سال 93 ده درصد کاهش قیمت داشته است و باید بر این اساس در قیمت برخی خودروها کاهش قیمت داشته باشیم .

        شیوا در پاسخ به سخن دبیر انجمن خودرو سازی مبنی بر مازاد نیروی خودروسازان و اعمال کاهش دو درصد از بهره وری برای قیمت گذاری بر خودرو افزود: خودروسازان سال گذشته نیرو استخدام نکردند و کاهش دو درصدی بهره وری با توجه به شرایط کنونی است و اگر خودروسازان تعدیل نیرو می کردند این درصد افزایش می یافت .

        وی افزود : خودروسازان به شرکت هایی که قرار است قطعات آنها را تامین کنند قراردادهای شفاف ببندند و زمانی که قراردادها با شرکت های خارجی شفاف نیست نباید خودروها را پیش فروش کنند .
        شیوا افزود: برخی خودروسازان به دلیل بدهکاری به قطعه سازان داخلی قطعات را از چین وارد می کنند .

        وی گفت : اگر واردات خودروها افزایش یافته به دلیل کاهش کیفیت خودروهای تولید داخلی است . شیوا افزود: خودروسازان می خواهند هزینه هایی را که به دلیل ایجاد خط تولید در خارج از کشور داشته اند از فروش داخلی تامین کنند .

        دبیر انجمن خودروسازی نیز در این برنامه با بیان اینکه با کاهش قدرت خرید مردم صنعت خودرو سازی با رکود مواجه شده است افزود: اگر این صنعت رونق بگیرد، اقتصاد جامعه رونق خواهد گرفت .

        نعمت بخش افزود : به عنوان نمونه خودروسازان 40 درصد ورق فولاد مبارکه اصفهان را مصرف می کنند که با رونق خودروسازی فولاد مبارکه نیز با بهبود شرایط روبرو می شود .

        وی افزود : قیمت خودرو سال گذشته 3 درصد افزایش یافت و اینکه اکنون تقاضای افزایش ده درصدی قیمت خودرو را داریم به دلیل افزایش نرخ ارز مصرفی و مبادله ای ، افزایش قیمت مواد اولیه وارداتی و افزایش دستمزد کارگران است .

        نعمت بخش گفت: در سال گذشته یک میلیون و130 هزار خودرو در کشور تولید شد که در مقایسه با سال گذشته 53 درصد افزایش یافته است . وی افزود: خودروسازان نیروی مازاد دارند و دولت گفته است حق ندارید آنها را اخراج کنید اما شورای رقابت دو درصد از بهره وری خودروسازان را کم کرده است .

        دبیر انجمن خودروسازان گفت: خودروسازان بیش از 4هزار میلیارد تومان به قطعه سازان داخلی بدهکارند .نعمت بخش افزود : خودروسازان برای تولید یک میلیون و 130 هزار خودرو ، دو میلیارد دلار ارز هزینه کرده اند درحالیکه برای واردات 103 هزار خودرو ، دو میلیارد و یکصد میلیون دلار هزینه شده است .

        معاون فروش و بازاریابی گروه سایپا نیز در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره تقاضای خودروسازان مبنی بر افزایش قیمت خودرو گفت : کیفیت خودروهای داخلی تولید داخل بر اساس گزارش وزارت صنعت ومعدن 5 تا 6 درصد افزایش یافته است .

        رضا تقی زاده افزود : به دلیل تحریم، وارداتی از اروپا نداشته ایم و از یورو کمتر استفاده شده است .وی گفت : کاهش قیمت های یورو، تاثیری در قیمت خودروها نداشته و تحریم، دلیل کاهش کیفیت خودروهاست .

        نظر

        • negarminavi
          عضو فعال
          • May 2013
          • 35715

          #3184
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          دریافتی حقوق مدیران ارشد خودروسازی ایران افشا شد+جزئیات

          مدیران ارشد خودروسازی ایران (ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو) ماهی حداقل پنج و حداکثر ۱۶ میلیون تومان دریافتی دارند

          به گزارش «نسیم»، در دنیای خودروسازی، گاهی پیش آمده که شرکت‌های معتبر و بزرگ با افشای حقوق و پاداش مدیران ارشد خود، به نوعی مشتریان شان را در جریان اسرار مالی خود قرار داده‌اند تا بدین وسیله درجه اعتماد و نزدیکی میان خود و آنها را بالا ببرند.

          این در حالی است که خودروسازان ایرانی تمایلی ندارند مانند برخی خودروسازان بزرگ دنیا میزان دریافتی مدیران ارشد خود را اعلام کنند و تا به امروز نیز هیچ خبری رسمی در این مورد منتشر تشده است.

          با این حال، به گفته برخی منابع آگاه، مدیران ارشد خودروسازی ایران (ایران خودرو و سایپا و پارس خودرو) ماهی حداقل پنج و حداکثر 16 میلیون تومان دریافتی دارند.

          بر این اساس، یکی از مسوولان پیشین صنعت خودرو ایران می گوید که یک مدیر میانی (مثلا مدیر فروش و بازاریابی) ماهی پنج تا شش میلیون تومان حقوق می گیرد.

          به گفته وی، مدیران عامل خودروسازی کشور نیز حقوقی بین 15 تا 16 میلیون تومان دارند. این مسوول پیشین صنعت خودرو همچنین در مورد میزان دریافتی کارگران خودروسازی کشور نیز تاکید می کند که حداقل حقوق آنها، یک میلیون و 500 هزار تومان در ماه است.

          با این حساب، یک مدیر میانی در صنعت خودرو کشور، سالانه بین 60 تا 72 میلیون تومان و یک مدیر ارشد سالی 180 تا 192 میلیون تومان حقوق دریافت می کند و دریافتی یک کارگر نیز در سال، 18 میلیون تومان (یک دهم یک مدیر ارشد) است.

          این ارقام البته تنها مربوط به "حقوق" مدیران و کارگران صنعت خودرو کشور است، چه آنکه با احتساب مواردی دیگر مانند پاداش آخر سال و اضافه کاری و...، دریافتی آنها به بیش مبالغ مطرح شده، می رسد.

          البته مدیران و کارگران خودروسازان یزرگ دنیا بسیار بیش از اینها دریافتی دارند و حقوق و پاداش آنها قابل مقایسه با اهالی جاده مخصوص نیست. به عنوان مثال، کارلوس گوسن مدیرعامل رنو-نیسان، در سال 2013 بیش از 10 میلیون دلار حقوق و مزایا دریافت کرده و دریافتی آکیو تویودا، مدیر گروه تویوتا نیز در سال 2013 یک میلیون و ۹۰۰ هزار دلار بوده است.

          نظر

          • Aiming
            ستاره دار(18)
            • Jul 2012
            • 2641

            #3185
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            از امروز به صورت آزمایشی:
            سایپا و پارس خودرو خط تولید دو خودروی جدید را راه‌اندازی کردند


            مدیرعامل سایپا از راه اندازی آزمایشی خط تولید دو خودروی جدید در این شرکت و پارس خودرو خبر داد.

            به گزارش پایگاه خبری بورس پرس سعید مدنی در مراسم آغاز به کار تولید این محصولات در جمع خبرنگاران گفت: از چند سال پیش مطالعاتی جامعی برای تولید خودروهای چینی آغاز شده تا خودرو H200 و H300 از محصولات خودروسازی برلیانس چین تولید شود. این خودروساز یکی از بهترین خودرسازان چین و شریک تجاری BMW آلمان است .

            وی با بیان اینکه دو مدل H320و H330 نیز در پارس خودرو تولید خواهد شد، ادامه داد: قیمت مناسب و کیفیت خوب و همکاری بسیار خوبی که برلیانس با سایپا داشته باعث شده به طور آزمایشی کار را با این شرکت شروع کنیم.طبق قراری که با وزارت صنعت، معدن و تجارت داشتیم تا پایان سال 30 درصد از تولید این خودرو ساخت داخل و در سال های بعد نیز هرچه تیراژ تولید خودرو بالاتر رود میزان ساخت داخل این خودروها نیز بیشتر خواهد شد.

            به گفته مدنی پیش بینی شده برای سال جاری 20 تا 30 هزار دستگاه از این خودروها تولید و به بازار عرضه شود. قیمت این خودروها در نوع دنده دستی حدود 37 تا 38 میلیون تومان و قیمت دنده اتوماتیک حدود 45 میلیون تومان خواهد بود.
            وارن بافت :برای بدست آوردن بازدهی های فوق العاده نیازی نیست کارهای فوق العاده انجام بدیم.

            نظر

            • negarminavi
              عضو فعال
              • May 2013
              • 35715

              #3186
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              فروش ال ۹۰ به ایران از سرگرفته شد

              شرکت خودروسازی رنوی فرانسه اعلام کرد عرضه محصولات این شرکت به ایران در چهارمین ماه سال جاری میلادی از سرگرفته شده و در این ماه هزار دستگاه از محصولات این شرکت به ایران ارسال شده است

              به گزارش «نسیم»، این شرکت در نخستین ماه سال جاری میلادی 2050 دستگاه از محصولات خود را روانه بازار ایران کرده بود اما در ماه فوریه هیچ محصولی را روانه بازار ایران نکرد و در ماه مارس تنها 80 دستگاه محصول رنو به سمت ایران ارسال شد.

              بر این اساس مجموع فروش رنوی فرانسه به ایران در 4 ماهه نخست سال جاری میلادی 3130 دستگاه بوده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل افت 60 درصدی داشته است. رنو در 4 ماهه نخست سال 2014 بالغ بر 7800 دستگاه از محصولات خود را روانه بازار ایران کرده بود.

              کل فروش رنو به ایران در سال میلادی گذشته 36 هزار و 300 دستگاه اعلام شده است. فروش رنو به ایران در سال 2014 نسبت به مدت مشابه سال قبل افت 9 درصدی داشت. رنو در سال 2013 بالغ‌ بر 39 هزار و 600 دستگاه خودرو به ایران صادر کرده بود. رنو در سال 2012 نیز 100 هزار و 783 دستگاه از محصولات خود را به ایران فروخت. این شرکت فرانسوی در سال 2011 بالغ‌ بر 93 هزار و 626 دستگاه خودرو در ایران به فروش رسانده بود.

              خودروی لوگان پرفروش‌ترین محصول این شرکت در ایران است که با نام ال90 و به‌صورت سی‌کی‌دی در این کشور تولید می‌شود.

              نظر

              • ایرج اکبری
                عضو فعال
                • Dec 2011
                • 10934

                #3187
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                موافقت اولیه شورای رقابت با افزایش 5 و 2 درصدی محصولات

                خبرگزاری تسنیم:شورای رقابت پس از بررسی اطلاعات شرکت‌های خودروساز میانگین افزایش قیمت برای محصولات گروه خودروسازی سایپا را کمتر از پنج درصد و گروه خودروسازی ایران خودرو را کمتر از دو درصد تعیین کرده است .



                به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شورای رقابت به منظور بررسی درخواست‌های خودروسازان برای افزایش قیمت عصر امروز تشکیل جلسه داد و بناشد هزینه‌های خودروسازان مورد راستی آزمایی قرار گیرد .



                آنطور که عیسی امامی در تشریح جزئیات این جلسه به خبرنگار ما گفته شورای رقابت پس از بررسی اطلاعات شرکت‌های خودروساز میانگین افزایش قیمت برای محصولات گروه خودروسازی سایپا را کمتر از پنج درصد و گروه خودروسازی ایران خودرو را کمتر از دو درصد تعیین کرده است .



                وی همچنین تأکید کرد که سایپا مدعی است قراردادهای خود را براساس یورو تنظیم کرده و پرداختی های خود را با نرخ دلار انجام داده است که این موضوع برای ما با ابهامات زیادی همراه است .



                این عضو ناظر شورای رقابت در همین ارتباط گفت که بناست اطلاعات شرکت خودروسازی سایپا در جلسه آینده شورا مورد بررسی قرار گیرد تا صحت و سقم این ادعا ثابت شود .



                امامی در رابطه با افزایش قیمت محصولات ایران خودرو نیز گفت: در بررسی اطلاعات این شرکت و همچنین گزارش سازمان بازرسی و استاندارد نمره منفی برخی از محصولات محرز و حتی این شرکت نرخ دو درصدی بهره وری را نیز کسب نکرده است .



                وی تأکید کرد: به همین خاطر امکان افزایش بیش از 2 درصدی قیمت محصولات ایران خودرو نخواهد بود و شورای رقابت این اجازه را به ایران خودرو نمی دهد .



                این عضو ناظر شورای رقابت با اشاره به اینکه در جلسه امروز شورا جزء به جزء اقلام مصرفی شرکت‌های خودروساز مورد بررسی قرار گرفت، افزود: قرار است اطلاعات و استعلام های مورد نیاز برای صدور مجوز نهایی افزایش قیمت از سوی بخش‌های مربوطه به شورای رقابت ارسال و تصمیم نهایی گرفته شود.
                كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                نظر

                • لولی بربط زن
                  عضو فعال
                  • Nov 2013
                  • 1862

                  #3188
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  افزایش قیمت خودرو حداکثر 15 درصد خواهد بود


                  مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا گفت: در صورت موافقت شورای رقابت میزان افزایش قیمت خودرو حداکثر 15 درصد خواهد بود. سعید مدنی در مراسم راه‌اندازی خط تولید محصولات برلیانس در سایپا و پارس خودرو، در پاسخ به پرسشی مبنی بر سرانجام قیمت خودروها اظهار کرد: اگر افزایش قیمتی اتفاق بیفتد خیلی زیاد نخواهد بود. مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا با بیان این‌که به دلیل افزایش تورم، افزایش حقوق و دستمزد و قیمت حامل‌های انرژی قیمت خودرو باید افزایش یابد، خاطر نشان کرد: با این حال این افزایش قیمت مانند سال‌های قبل جهشی نخواهد بود. وی ادامه داد: ما قیمت تمام شده خود را به شورای رقابت ارائه کردیم و این شورا نیز بررسی کرده و تا هفته آینده نظر خود را اعلام خواهد کرد. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: در خودروهای دارای ارز‌بری با توجه به تثبیت نرخ ارز افزایش قیمت کمتر و در خودروهای ساخت داخل افزایش قیمت بیشتری خواهیم داشت با این حال در نهایت میزان افزایش قیمت کمتر از 15 درصد خواهد بود.
                  ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

                  نظر

                  • لولی بربط زن
                    عضو فعال
                    • Nov 2013
                    • 1862

                    #3189
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    83941
                    تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
                    نسخه چاپی



                    قطعه سازان از سازندگان خودرو طلب میلیاردی دارند

                    رئیس هیئت مدیره انجمن قطعه سازان ایران گفت:‌ تا کنون انجمن قطعه سازان خودرو در کشور ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از شرکت‌های خودروسازی ایران طلب دارند.
                    محمد باقر رجال چهارشنبه شب در آئین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، مجموعه‌ها و صنایع وابسته خودرو در اصفهان با اشاره به اینکه نمایشگاه‌های بین‌المللی بهترین ظرفیت موجود برای نمایش تولیدات داخلی است، اظهار داشت: حضور گروه هدف در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی می‌تواند تاثیر بسزایی در حمایت از تولید در داخل داشته باشد.

                    وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی قطعات خودرو در دستور کار تمام نمایشگاه‌های کشور قرار دارد،‌ ابراز داشت: از این رو برگزاری نمایشگاه‌ بین‌المللی قطعات خودرو در اصفهان با توجه به پتانسیلی که دارد یک نیاز ضروری است.
                    رئیس هیئت مدیره انجمن قطعه سازان ایران در ادامه با انتقاد از برخی اظهارات خوردوسازان کشور در خصوص میزان بدهی به قطعه سازان بیان داشت: این مسئولان اعلام کرده‌اند که ریالی به قطعه سازان خودرو بدهکار نیستند و این در حالی است که در آخرین برآورد مطالبات انجمن قطعه سازان ایران از این شرکت‌ها ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طلب دارد.
                    وی با اشاره به طرح موضوع مطالبات قطعه سازان خودرو در کشور از خودرو سازان نیز گفت:‌ در این راستا با رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی نیز موضوع را طرح کرده و قرار است در هفته آینده گزارش کاملی از میزان مطالبات قطعه سازان به وی ارائه گردد.

                    رجال با بیان اینکه وعده‌هایی در خصوص پرداخت بدهی به قطعه سازان داده شده است، اضافه کرد: اما باید توجه داشت که از حرف تا عمل فاصله زیادی است.
                    ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

                    نظر

                    • negarminavi
                      عضو فعال
                      • May 2013
                      • 35715

                      #3190
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      دبیر انجمن خودروسازان: با خرید استقلال و پرسپولیس توسط خودروسازان مخالفم

                      نعمت‌بخش در گفتگو با «نسیم» افزود: بدهی ما به قطعه سازان بسیار کمتر از ۴۵۰۰ میلیارد تومان است/ نمی‌توانیم جلوی ایران خودرو و سایپا را در خرید استقلال و پرسپولیس بگیریم/ هیات مدیره دو غول خودروساز خواستار ورود آنها به مزایده سرخابی‌ها شدند

                      احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در گفتگو با «نسیم» در واکنش به صحبت های دیروز رجال، رئیس هیات مدیره انجمن قطعه سازان در خصوص بدهی 4500 میلیارد تومانی خودروسازان به قطعه سازان اظهار کرد: قرارداد شرکت های قطعه ساز با خودروسازان سه ماهه است و سه ماه بعد پول به حساب قطعه سازان واریز می شود.

                      وی خاطرنشان کرد: با احتساب به موعد سه ماهه قرارداد خودروسازان و قطعه سازان ممکن است که رقم بدهی4500 میلیارد تومان باشد ولی اگر 90 روز را کم کنیم، رقم بدهی بسیار کمتر از این می شود بنابراین رقم 4500 میلیارد تومان بدهی صحت ندارد.

                      دبیر انجمن خودروسازان در پاسخ به این سوال که رئیس هیات مدیره انجمن قطعه سازان اعلام کرده که این بدهی کمرشکن است آیا با او موافقید خیر به نسیم گفت: آقای رجال حرف بی ربطی زده اند و من قبول ندارم.

                      نعمت بخش تصریح کرد: با توجه به اعلام آقای یکه زارع در خصوص این که ما هیچ بدهی به قطعه سازان نداریم این نشان می دهد که هنوز موعد قرارداد سه ماهه آن ها سر نرسیده است.

                      وی در خصوص ورود غول های بزرگ خودروسازی به مزایده استقلال و پرسپولیس گفت: خودشان وارد نشده اند بلکه شرکت های سرمایه گذاری زیر مجموعه آن ها وارد شده اند که به نظرم کار درستی نکرده اند.

                      نعمت بخش افزود: اگر خود آن ها استقلال و پرسپولیس را می خریدند، انتقاد زیادی به آن ها وارد بود، اما به طور مثال شرکت سرمایه گذاری سمند فکرکرده است که با خرید استقلال سود خواهد برد و شاید فرضیه درستی برای این مسئله داشته باشد.

                      وی در پاسخ به این سوال که با توجه به مخالفت انجمن خودروسازان آیا قصد برخورد با ایران خودرو و سایپا را در این خصوص را دارید یا خیر گفت: هیات مدیره ایران خودرو و سایپا در این زمینه تصمیم گرفته اند و ما نمی توانیم در کار آن ها دخالت کنیم.

                      نظر

                      • negarminavi
                        عضو فعال
                        • May 2013
                        • 35715

                        #3191
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        تولید خودرو در دو ماهه نخست امسال ۲۸.۳ درصد رشد کرد

                        وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال تولید خودروی سواری با رشد ۲۸.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۹۳ به رقم ۱۵۰ هزار و ۵۵۶ دستگاه رسید

                        به گزارش «نسیم»، تولید انواع خودرو طی فروردین و اردیبهشت امسال به 161 هزار و 426 دستگاه رسید که این رقم نسبت به دو ماهه نخست سال گذشته رشد 17.2 درصدی را نشان می دهد.

                        برپایه این گزارش؛ فروردین و اردیبهشت ماه امسال تولید وانت به رقم هشت هزارو 547 دستگاه رسید، مینی بوس 94 ، اتوبوس 157 و کامیون دو هزار و 572 دستگاه ذکر شد.

                        عمده ترین خودروهای سواری تولید شده در دوره این گزارش، تیبا دو گانه سوز 21 هزارو 623 دستگاه، تیبا 12 هزار و 647 دستگاه و پژو پارس 23 هزار و 306دستگاه تولید شد.

                        همچنین پژو 405 ، پژو 206 و پراید نسیم و صبا به ترتیب 18 هزار و 114، 18 هزار و 35 و 20 هزار و 181 دستگاه طی مدت مزبور تولید شد.

                        علاوه براین تولید سمند، پراید و نسیم و صبا دو گانه سوز به ترتیب 12 هزار و 591، 11 هزار و 334 و دو هزار و 871 دستگاه در دو ماهه 94 اعلام شد.

                        براساس این گزارش رانا چهار هزار و 346 دستگاه، دنا چهار هزار و 69، سراتو یکهزار و 543 و محصولات رنو نیز دو هزار و 136 دستگاه به تولید رسید.

                        تولید پارس تندر به میزان یکهزار و 478 ، MVM پنج هزار و 857 ، X100 بالغ بر 223 دستگاه و تندر 90 به رقم یکهزار و 960 دستگاه به بازار عرضه شد.

                        وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه تولید انواع خودرو سواری در سال جاری را دستیابی به رقم یک میلیون و 235 هزار دستگاه اعلام کرده که علاوه برآن 130 هزار دستگاه وانت، پنج هزار دستگاه اتوبوس و مینی بوس و 30 هزار دستگاه کامیون کشنده نیز قرار است به تولید برسد.

                        سال 92 تولید انواع خودرو سواری 625 هزار دستگاه بود که با رشد 56 درصدی در سال گذشته به رقم 974 هزار دستگاه رسید.

                        نظر

                        • negarminavi
                          عضو فعال
                          • May 2013
                          • 35715

                          #3192
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          خودروهای سایپا بیشترین نمره منفی در بخش عیوب فنی را از آن خود کردند

                          براساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد در اردیبهشت ماه در بخش تزئینات و مونتاژ، خودروهای ام وی ام ۱۱۰ و سمند بیشترین نمرات منفی را به خود اختصاص دادند

                          به گزارش «نسیم»، براساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در اردیبهشت ماه سال جاری 99 درصد از حجم خودروهای تولید شده در داخل کشور مختص خودروهای سبک (سواری و وانت) و یک درصد نیز مربوط به خودروهای گروه سنگین (مسافری و باری) بوده است.

                          گروه سبک:
                          در این ماه تعداد خودروهای تولیدی نسبت به فروردین ماه افزایش قابل توجهی یافته و به طبع این روند صعودی تولید خودروهای سواری در اردیبهشت ماه، تعداد خودروهای ارزشیابی شده نسبت به ماه قبل 88.2 درصد افزایش داشته است.

                          در این ماه جمعا تعداد 28 مدل خودرو توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مورد بازرسی قرار گرفت که در میان آنها سوزوکی گرند ویتارا محصول شرکت ایران خودرو خراسان به عنوان تنها خودرو موجود در گروه قیمتی بالای 100 میلیون تومان کمترین نمره منفی را از آن خود کرد و کیفی ترین خودرو در بین تمام گروه های قیمتی شناخته شد.

                          همچنین کیا سراتو محصول شرکت سایپا نیز به عنوان تنها خودرو موجود در گروه قیمتی بین 75 تا 100 میلیون تومان مورد ارزیابی قرار گرفت و با کسب 16.5 نمره منفی دومین خودرو با کیفیت این ماه معرفی شد.

                          در اردیبهشت ماه سال جاری در گروه خودروهای بین 50 تا 75 میلیون تومان تندر 90 اتوماتیک محصول شرکت ایران خودرو ، جک 5J اتوماتیک، ام وی ام 530 و لیفان 620 هر کدام به ترتیب 20.5، 43.0، 46.4 و 48.8 نمره منفی کسب کردند.

                          شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در این ماه 17 خودرو بین 25 تا 50 میلیون تومان را مورد ارزشیابی قرار داد که از میان آن ها پارس تندر، تندر 90 پارس خودرو و تندر 90 ایران خودرو هر سه 20.5 نمره منفی کسب کردند و در ابتدای جدول قرار گرفتند. در انتهای جدول این گروه قیمتی نیز خودروی تیبا2 با 54.3 نمره منفی به چشم می خورد.

                          در این ارزشیابی نیز همچون ماههای گذشته خودروهای تیبا، سایپا X131 محصول شرکت سایپا و پارس خودرو، سایپا X132 و ام وی ام در گروه خودروهای زیر 25 میلیون تومان قرار گرفتند و کمترین نمره منفی در بین این خودروها به تیبا محصول شرکت سایپا کاشان اختصاص یافت.

                          عیوب فنی و عملکردی:

                          در بخش عیوب فنی و عملکردی، خودروهای سایپا X131 و سایپا X132 بیشترین نمرات منفی را کسب نمودند. از طرفی شاهد تنزل 3.9 درصدی میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل هستیم که عمدتا مربوط به افزایش نمره منفی خودروهای کیا سراتو و پژو پارس فارس در این بخش می باشد. در بخش تزئینات و مونتاژ، خودروهای ام وی ام 110و سمند بیشترین نمرات منفی را به خود اختصاص دادند. در ضمن شاهد افزایش 11.5درصدی میانگین نمره منفی این بخش، نسبت به ماه قبل هستیم که از جمله عوامل اصلی در ایجاد این روند نزولی، مربوط به خودروهای پژو 206SD و پژو پارس خراسان می باشد.

                          در بخش بدنه خودروهای ام وی ام110 و سایپا X132 بیشترین نمرات منفی را کسب نمودند، همچنین میانگین نمره منفی بخش بدنه نسبت به ماه قبل روند صعودی 7.3 درصدی را تجربه نمود که بیشترین تغییر مربوط به خودروهای پژو 206 و پژو پارس خراسان می باشد. در بخش رنگ میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل 11.1 درصد بهبود یافت که عمدتا مربوط به کاهش نمره منفی خودروهای ام وی ام 315 و پژو پارس فارس در این بخش می باشد.

                          همچنین خودروی لیفان 620 و لیفان X60 بیشترین نمره منفی را در بخش رنگ کسب نمودند. تعداد ایرادات مهم و اساسی به میزان قابل توجهی افزایش یافت که غالبا مربوط به خودروهای پژو پارس تهران و پژو 405 تهران می باشد. در نهایت میانگین نمره منفی خودروهای گروه سواری 0.9 درصد تنزل یافت.

                          وانت:

                          در بخش وانت شاهد رشد تولید در مقایسه با ماه قبل هستیم که افزایش تولید وانت کارا تک کابین و وانت کارا دو کابین از جمله عوامل اصلی در ایجاد این روند صعودی می باشند. با توجه به رشد تولید خودروهای گروه وانت در اردیبهشت ماه، ارزشیابی این خودروها نیز 147.4 درصد افزایش یافت و همانطور که در جدول رده بندی کیفی قابل مشاهده است، وانت پیکاپ فوتون در صدر و وانت کارا دو کابین هم در انتها قرار گرفته‌اند.

                          عیوب فنی و عملکردی:

                          در بخش عیوب فنی و عملکردی، وانت نیسان تک سوز بیشترین نمره منفی را کسب نمود. از طرفی شاهد تنزل 9.0 درصدی میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر در ایجاد این روند نزولی مربوط به وانت کارا تک کابین می باشد. در بخش تزئینات و مونتاژ شاهد افت 24.5 درصدی هستیم که عمدتا مربوط به روند رو به افول وانت سایپا X151 است. ضمنا وانت کارا تک کابین بیشترین نمره منفی را در این بخش کسب نمود. در بخش بدنه وانت کارا دو کابین بیشترین نمره منفی را کسب کرد، از طرفی هم در این بخش میانگین نمره منفی 17.3 درصد کاهش یافت که بیشترین تاثیر در ایجاد این روند رو به رشد مربوط به وانت سایپا X151 می باشد.

                          در بخش رنگ وانت کارا دو کابین بیشترین نمره منفی را به خود اختصاص داد، همچنین شاهد افت 5.0 درصدی میانگین نمره منفی این بخش نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر مربوط به وانت کارا دو کابین می باشد. تعداد ایرادات مهم و اساسی، 63.3 درصد رشد یافته است که عمده دلیل این موضوع مربوط به افزایش تعداد این ایرادات در وانت نیسان تک سوز می باشد. در نهایت میانگین نمره منفی خودروهای گروه وانت، نسبت به ماه قبل دستخوش تغییر نگردیده است.

                          گروه سنگین:

                          در بخش خودروهای تجاری مسافری در ماه جاری به مانند ماه قبل، هیچ گونه خودرویی ارزشیابی نگردیده است. در بخش خودروهای تجاری باری شاهد رشد تولید در مقایسه با ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر در ایجاد این روند، مربوط به افزایش تولید کامیونت ایسوزو NPR75Pو کشنده کاوه می باشد.با توجه به روند صعودی تولید خودروهای این گروه در اردیبهشت ماه، ارزشیابی این خودروها نیز 115درصد افزایش یافت.

                          در گروه کامیونت ها، کامیونت ایسوزو NPR75P محصول بهمن دیزل در رده نخست قرار گرفت. در گروه کامیون ها در میان 3 مدل خودروی تولیدی، کامیون اسکانیا G400(کمپرسی) محصول ماموت دیزل در صدر قرار گرفت. در بخش کشنده ها هم 3 مدل خودرو تولید گردید که کشنده بنز آکسور محصول ایران خودرو دیزل در بالاترین رده این گروه قرار گرفت.

                          عیوب فنی و عملکردی:

                          در بخش عیوب فنی و عملکردی، کامیون البرز D375 بیشترین نمره منفی را کسب نمود. همچنین شاهد تنزل قابل توجه میانگین نمره منفی این بخش نسبت به ماه قبل هستیم. در بخش تزئینات و مونتاژ کامیون البرز D375 بالاترین نمره منفی را کسب نمود. از طرفی میانگین نمره منفی این بخش 6.7 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت، که عمدتا مربوط به روند نزولی کشنده کاوه و کشنده بنز آکسور می باشد. در بخش بدنه کامیون بنز WH حداکثر نمره منفی را کسب نمود.

                          همچنین شاهد بهبود 16.4 درصدی نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر در ایجاد این روند رو به رشد، مربوط به کشنده کاوه می باشد. در بخش رنگ کامیون بنز WH بیشترین نمره منفی را به خود اختصاص داد. میانگین نمره منفی این بخش نسبت به ماه قبل روند صعودی 6.3 درصدی را تجربه نمود که غالبا مربوط به کاهش نمره منفی کامیونت الوند در این بخش می باشد. در انتها میانگین نمره منفی خودروهای این گروه شاهد تنزل کیفی 1.1 درصدی نسبت به ماه قبل می باشد.

                          نظر

                          • negarminavi
                            عضو فعال
                            • May 2013
                            • 35715

                            #3193
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            صف کشیدن خودروهای معیوب "ایران‌خودرو" و "سایپا" مقابل تعمیرگاه

                            رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با ادعای اینکه اخبار مربوط به خرابی خودروهای صفرکیلومتر داخلی در ماه‌های اخیر افزایش یافته است خواستار برخورد با ایران خودرو و سایپا شد

                            محمد جعفری با بیان اینکه در صنعت خودروی دنیا بسیار کم پیش می‌آید که خودروی نو تولیدی به دلیلی نقص عملکردی راهی تعمیرگاه‌ها شود، خاطرنشان کرد: با این حال در ماه‌های اخیر اخبار زیادی درباره نقص عملکردی در خودروهای صفرکیلومتر تولیدی ایران خودرو و سایپا منتشر شده است.

                            رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: خودرو، کالایی مانند شیر و ماست نیست که پس از خروج از کارخانه تولیدکننده به دلیلی قرار گرفتن در معرض گرما خراب شود بنابراین اگر خودرویی بلافاصله پس از تحویل به مشتری خراب می‌شود بیانگر سوءعملکرد خودروسازان در این زمینه است.

                            وی افزود: متاسفانه خودروسازان بزرگ بیشتر علاقه به تولید محصول با هر کیفیتی و فروش آن به مشتری دارند تا اینکه به فکر تحویل خودروی با کیفیت به خریداران باشند.

                            جعفری با بیان اینکه ریشه این مشکلات به انحصاری بودن بازار خودروی ایران باز می‌گردد، تصریح کرد: امیدواریم شورای رقابت به عنوان متولی بازارهای انحصاری با ایران خودرو و سایپا برخورد کرده و با جریمه مالی، آنها را واردار به رفع مشکلات کیفی محصولات تولیدی کند.

                            نظر

                            • negarminavi
                              عضو فعال
                              • May 2013
                              • 35715

                              #3194
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              تولید وانت در خردادماه ۴۲.۲ درصد کاهش یافت

                              تولید انواع وانت در کشور در خرداد ماه امسال با کاهش ۴۲.۲ درصدی از ۱۱ هزار و ۶۱۷ دستگاه در خردادماه سال گذشته به ۶۷۱۵ دستگاه کاهش یافته است

                              به گزارش «نسیم»، خرداد ماه امسال تولید انواع وانت در دیار خودرو با کاهش صد درصدی از 76 دستگاه در خرداد 1393 به صفر رسید. در این مدت تولید انواع وانت در کارسان یکتا نیز با کاهش صد درصدی از 40 دستگاه در خرداد 1393 به صفر کاهش یافت.

                              خرداد ماه امسال تولید انواع وانت در گروه صنعتی ایران خودرو با کاهش 75.3 درصدی از 7794 دستگاه در خرداد 1393 به 1928 دستگاه کاهش یافته است.

                              در این مدت تولید انواع وانت در زامیاد با رشد هفت دهم درصدی از 2354 دستگاه در خرداد 1393 به 2370 دستگاه افزایش یافته است.

                              تولید انواع وانت در گروه خودروسازی سایپا با رشد 6.2 درصدی از 3564 دستگاه در خرداد 1393 به 3786 دستگاه افزایش یافته است.

                              خرداد ماه امسال تولید انواع وانت در گروه بهمن نیز با رشد 600 درصدی از 143 دستگاه در خرداد 1393 به هزار و یک دستگاه افزایش یافت.

                              نظر

                              • Hessam
                                عضو فعال
                                • Aug 2012
                                • 1240

                                #3195
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                کدام خودروسازان با ایرانی ها مذاکره کردند؟/ پساتحریم در جاده مخصوص
                                اقتصاد > صنعت - خبرهای پشت پرده از مذاکره کرایسلر و جنرال موتورز با برخی خودروسازان ایرانی حکایت دارد.

                                نگار احمدی
                                روایت است که می گویند یکی از بازارهایی که با برداشته شدن تحریم ها شاهد تحولات بزرگ خواهد بود، بازار خودرو است. این روایت مسئولان نیست؛ خودروسازان هم آن را تایید نمی کنند، هرچند تلویحا از مطرح شدن این بحث استقبال می کنند. این روایت افکار عمومی است، چون هنوز منتظرند کیفیت تولیدات داخلی بهبود یابد، امکان انتخاب بین نمونه های مشابه خارجی با محصولات داخلی فراهم شود و از همه مهمتر خدمات پس از فروش که بدیهی ترین حقوق مشتریان خودروست، فراهم شود.

                                به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طبیعی است که بین افکار عمومی از خواسته تا تایید و عمل مسوولان فاصله بسیار است. اما اگر برآیند عمومی تقاضای مردم را ملاک تصمیم مسئولان قرار دهیم، حالا همه منتظرند که ببینند در میان حجم عظیمی از اخباری که از تقاضای سرمایه گذاری در حوزه خودروسازی منتشر می شود، کدام یک به واقعیت نزدیک تر است و کدام شرکت ها برای مذاکره به جاده مخصوص می روند.

                                خبرهای قطعی از تقاضای ثبت شده خودروسازان کره جنوبی و ژاپن برای ورود به بازار ایران حکایت دارد. سوزوکی و نیسان در راس آنها قرار گرفته اند؛ ضمن آنکه محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت اخیرا بر افزایش همکاری با خودروسازان ژاپنی تاکید کرده و به خودروسازان ایرانی گفته است که بروند و با طراحی های جدید خودروسازان ژاپنی آشنا شوند و با بهره گیری از تجربیات آنان، زمینه پیشرفت و نفوذ مشترک در بازارهای خارجی را فراهم کنند.

                                به جز سواری های ژاپنی که منتظر ورود به بازار ایران هستند، کامیون و خودروهای نیمه سنگین هم متقاضای ورود به بازار ایران چه به صورت همکاری در قالب جوینت ونچر و چه واردات به صورت فول CKD است. شرکت ایسوزو همکاری اش را با گروه بهمن عمق بخشیده و تصمیم دارد دست به سرمایه گذاری مشترک بزند؛ اگرچه این خودروساز، اکنون تولید دو میلیون دستگاه سوزوکی در هند در قالب سرمایه گذاری مشترک با شرکت ماروتی در برنامه دارد، اما برای سوزوکی - ماروتی همکاری با خودروسازان ایرانی نیز جذاب است.

                                علاوه بر کره جنوبی و ژاپن، دو کشور مالزی و چین هم به دنبال سرمایه گذاری مشترک در ایران هستند.

                                اروپا در رقابت با چشم بادومی ها

                                در اروپا نیز متقاضی ها منتظر تصمیم های رسمی هتل کوبورگ هستند. خبرگزاری رویترز اخیرا از شرکتهای خودروساز فولکس واگن و دایملر به عنوان شرکت هایی نام برده که منتظر ورود به ایران هستند. در حالی که فولکس واگن اعلام کرده است هیچ گونه فعالیت تجاری در ایران را آغاز نکرده و دایملر اعلام کرده به دقت وضعیت را پیگیری می‌کند و هر گونه معامله این شرکت یا ورود آن به ایران به نتایج مذاکرات بستگی خواهد داشت اما یک منبع آگاه اظهار کرد که فولکس واگن که بزرگترین خودروساز اروپاست، مذاکراتی داشته با این همه این مذاکرات پشت پرده انجام گرفته است.

                                گفته می شود فولکس واگن مذاکراتی را با کرمان خودرو برای انتقال خط تولید یک محصول جدید و تولید یک خودرو به صورت فول CKD آغاز کرده و منتظر نتیجه مذاکرات است.

                                دیگر کشور اروپایی که مترصد ورود به بازار ایران است، فیات ایتالیاست. در نخستین سال تحریم ها صادرات ایتالیا به ایران 19 درصد کاهش پیدا کرد و سپس به 25 درصد رسید. تحریم ها از سال 2006 میلادی 15 میلیارد یورو زیان به اقتصاد ایتالیا زد که 60 درصد این میزان تنها در سال های 2011 تا 2013 بوده است. ایتالیا که درگیر بدهی های عمومی، رکود و بحران اقتصادی است، بی صبرانه در انتظار نهایی شدن توافق هسته ای و لغو تحریم ها برای ورود به بازار پرسود ایران و رسیدن به فرصت های جدید اقتصادی برای شرکت هایی است که ادامه حیات آنان درگرو صادرات است.

                                پژو فرانسه شریک قدیمی خودروسازان ایرانی هم از این رقابت جا نمانده، حتی گفته می شود مذاکره پژو با ایران خودرو برای تولید دو محصول جدید نهایی شده است. دولت فرانسه از شرکت هایش خواسته است خود را آماده بازگشت به ایران کنند. رنو - نیسان دیگر خودروساز فرانسوی هم که در سال های اخیر درگیر بحران مالی بوده، از این مذاکرات جا نمانده است، اما درباره جزییات این مذاکره خبری در دست نیست.

                                وقتی آمریکایی ها هم متقاضی اند

                                طرف اصلی مذاکره کننده در پرونده هسته ای ایران، آمریکاست. این کشور هم انگیزه های بسیاری برای ورود به بازار ایران دارد و می خواهد از این رقابت به اصطلاح جا نماند. چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه خودروسازان آمریکایی‌ از طریق برخی واسطه‌ها به خودروسازان ایرانی پیام داده‌ و خواستار سرمایه‌گذاری در صنعت خودروی ایران شده‌اند.

                                خبرهای پشت پرده از مذاکره کرایسلر و جنرال موتورز با برخی خودروسازان ایرانی حکایت دارد.

                                اگرچه مسئولان ایرانی تاکید دارند که اگر این اتفاق بیفند نکاتی در مورد عقد قرارداد با خودروسازان آمریکایی حتما منافع ملی در این قراردادها لحاظ خواهد شد و صنعت داخلی باید در یک قرارداد جوینت ونچر «برد- برد»، تولید مشترک با خودروساز آمریکایی داشته باشد.

                                محمد نجفی منش یک عضو انجمن خودروسازان در این رابطه گفته است آمریکایی‌ها برای حضور و سرمایه‌گذاری در بازار ایران ابراز علاقه کرده‌اند و منتظرند تا بیانیه لوزان به یک توافق‌نامه تبدیل شوند و به بازار ایران ورود کنند، اما هم‌اکنون رایزنی‌هایی صورت گرفته که باید اجازه داد ریزه‌کاری‌های آن، در یک زمان مناسب‌تر اطلاع‌رسانی شود.
                                اسداله عسگراولادی، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین هم گفته است که خودروسازان آمریکایی برای شراکت با ایرانی‌ها قرار است راه جاده مخصوص را در پیش گیرند،هرچند او گفته که نباید از دیدن غربی‌ها و آمریکایی برای حضور در بازار پرمنفعت ایران، ذوق‌زده شد بلکه باید حواس‌مان باشد که منافع ملی را زیر پا نگذاریم.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X